Klopt, gaan we ook doen. We gaan morgen avond even oefenen. De 2 sterksten zullen langere aflossingen doen. We hebben nog 4 weken om te oefenenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
[..]
en ploegentijdrit moet de sterkere gewoon langere aflossingen doen.. en vanuit jouw bijv 37 heel geleidelijk opbouwen naar de 39. Dus uiteindelijk moet je allemaal even kapot aankomen aan de finish. Is de 1 frisser dan de ander, dan heb je geen goede rit gereden met elkaar..
Als je de uithouding al hebt zoals je zelf zegt, hoef je dus niet zo veel D1 training te doen. Ik zou D3 blokjes gaan rijden om op relatief korte termijn aan snelheid te winnen. Doe dit eens 2 keer in de week en met een paar weken zal je snelheid in D1 hoger zijn. Tenminste zo werkt het voor mij.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:17 schreef fetss het volgende:
[..]
harder fietsen, uithouding heb ik we.
over een stuk van 70km haal ik nu +/- 28 gem, dat moet naar de 30
2000??? Dat krijg ik echt never nooit voor elkaar, elke dag 70 km!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:36 schreef CFF het volgende:
[..]
Als je de uithouding al hebt zoals je zelf zegt, hoef je dus niet zo veel D1 training te doen. Ik zou D3 blokjes gaan rijden om op relatief korte termijn aan snelheid te winnen. Doe dit eens 2 keer in de week en met een paar weken zal je snelheid in D1 hoger zijn. Tenminste zo werkt het voor mij.
Deze week nog even ergens 200 km vandaan sprokkelen dan heb ik de 2k in de maand vol. Was toch wel weer een tijdje geleden dat dat is gelukt.
Ja misschien wel. Heb dan net 2 weken mn benen kunnen laten uitrusten in een kano (niet zo'n stuiterbootje als dat van Kanovinnie, maar een serieuze toerboot voor lange afstanden) dus ik popel om een stukje te fietsen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel zin in deze 200(?) rit Ivo, mits goed weder. Verder nog evt. animo alhier?
Animo wel... Maar mijn vrouw zal het niet leuk vinden als ik dat ga doen terwijl we op ons vakantieadres zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel zin in deze 200(?) rit Ivo, mits goed weder. Verder nog evt. animo alhier?
Je mag wel eens in mijn K1 zitten hoor, dat is ook een serieuze boot. Al denk ik niet dat je er ver in komt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja misschien wel. Heb dan net 2 weken mn benen kunnen laten uitrusten in een kano (niet zo'n stuiterbootje als dat van Kanovinnie, maar een serieuze toerboot voor lange afstanden) dus ik popel om een stukje te fietsen.
Heb nog een Ivo_200 goed te maken tenslotte.
Jup 2000 km en dan tel ik de Woon-werk ritjes niet meequote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2000??? Dat krijg ik echt never nooit voor elkaar, elke dag 70 km!
Je kan 'm reporten hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:30 schreef CFF het volgende:
[..]
Jup 2000 km en dan tel ik de Woon-werk ritjes niet meeMijn meeste km in een maand is 2500, dat jaar kwam ik ook over de 20k
![]()
Kreeg ik net toch even een berichtje binnen van strava dat mijn KOM verloren was. Blijkt dat er iemand die toertocht van zondag in vriezenveen in zijn auto even voor heeft gereden....
vouwkajaks, en die van ons heten ook K1quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je mag wel eens in mijn K1 zitten hoor, dat is ook een serieuze boot.
Jij had toch 2 opblaasbare kano's dacht ik?
Dat heb ik al direct gedaanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan 'm reporten hoor.
Wie ben jij ookweer op strava?
De mijnequote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
vouwkajaks, en die van ons heten ook K1
http://feathercraft.com/kayaks/k1-expedition/
En waar laat je je tent, slaapzak, kookspullen, en eten voor 2 weken kano-expeditie in dat ranke dingetje van jou?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De mijne
[ afbeelding ]
Dat is geen K1. Een K1 is een wedstrijdboot, 1 persoons. K2 2persoons, K3 is een groep uit België en een K4 een vierpersoons boot.
Geen idee. Ik vaar er max 10 km met wedstrijdenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
En waar laat je je tent, slaapzak, kookspullen, en eten voor 2 weken kano-expeditie in dat ranke dingetje van jou?
K3 is een mix uit België en Nederland tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De mijne
[ afbeelding ]
Dat is geen K1. Een K1 is een wedstrijdboot, 1 persoons. K2 2persoons, K3 is een groep uit België en een K4 een vierpersoons boot.
Ik gá op vakantie. Twee weken in Rogen en Femundsmarkaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vaar er max 10 km met wedstrijden![]()
Maar je bent 2 weken op expeditie geweest? Gaaf! Heb je er een verslag van?
dus verslag volgt nog? Ben benieuwt!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik gá op vakantie. Twee weken in Rogen en Femundsmarka
(zie hier: http://goo.gl/maps/5gjrL )
en
[ afbeelding ]
Waar had je last van werkzaamheden? Daar bij die Julianasluis richting Gouda?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rondje Rotterdam Gouda gereden maar er stond meer wind dan gedacht. Wel heerlijk weer verder. Volgende keer een route vinden met iets minder wegwerkzaamheden.
Ja. En binnendoor van Rotterdam naar Stolwijk. Dacht lekker over kleine wegen te gaan. De omgeving was wel mooi. Veel werzaamheden op dat stuk, maar het asfalt is ook vaak heel slecht. Doordat het smal is waren er veel opstoppingen. Maar heb er wel van genoten hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:28 schreef thomasss het volgende:
[..]
Waar had je last van werkzaamheden? Daar bij die Julianasluis richting Gouda?
Aha ja dat klopt. Ze hebben daar onlangs van Gouda naar Bergambacht asfalt vervangen. Rijdt als een trein, maar hoe het met die binnenwegen zit weet ik niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja. En binnendoor van Rotterdam naar Stolwijk. Dacht lekker over kleine wegen te gaan. De omgeving was wel mooi. Veel werzaamheden op dat stuk, maar het asfalt is ook vaak heel slecht. Doordat het smal is waren er veel opstoppingen. Maar heb er wel van genoten hoor.
Gouda Bergambacht is mooi stuk geworden ja. Rotterdam Bergambacht doe ik ook vaak via de Lekdijk. Mooi stuk langs het water.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:49 schreef thomasss het volgende:
[..]
Aha ja dat klopt. Ze hebben daar onlangs van Gouda naar Bergambacht asfalt vervangen. Rijdt als een trein, maar hoe het met die binnenwegen zit weet ik niet.
Fiets zelf meestal vanuit Rdam naar Krimpen a/d IJssel, dan langs N210 richting Bergambacht en omhoog naar Gouda. Dan via 's-Gravenweg weer terug naar Rotterdam. Heb je zo goed als geen last van opbrekingen of dergelijke.
Hier ook wel, alleen wel afhankelijk van goed weerquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel zin in deze 200(?) rit Ivo, mits goed weder. Verder nog evt. animo alhier?
Ik heb een soortgelijk probleem ook laatst gehad. Ik had de kabel zo slap gedraaid dat het andere aandraaipunt van de kabel ook los kwam en het draaien achterin niet meer hielp. Dus controleer of er spanning staat op de versnellingskabel. Verder moet dan de standaardprocedure volgen voldoende zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:26 schreef CyclingGirl het volgende:
een amateuristische vraag. Het lukt mij vandaag gewoon niet om die ketting af te stellen. Hij blijft ratelen. Heb er sinds een paar dagen geleden een nieuwe ketting op. 1e dag ging goed en gisteren ging ie ratelen. Dus ik dacht ik ga dat vandaag even fixen. Is Compact. Ben bij de 11 begonnen maar hij wil nu niet meer naar een kleinere krans schakelen wat ik ook doe.
Heb ook al geprobeerd om vanaf de 23 te beginnen dan schakelt ie wel naar beneden maar niet meer terug. Heb inmiddels een lamme arm. Wat kan ik nog doen?
Zit de kabel dan niet heel strak?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja die kabel zit goed. Kan het maar ook op 1 plekje checken de rest zit in het frame. Heb m nu zover dat ie het goed doet vanaf de 15 tot de 21 maar alleen op de kleine plaat. Ik ga morgen wel naar de FM.
200km inderdaad. Start op de bekende plek volgens de bekende procedurequote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel zin in deze 200(?) rit Ivo, mits goed weder. Verder nog evt. animo alhier?
Wanneer?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km inderdaad. Start op de bekende plek volgens de bekende procedure.
Dat kan idd de kwaal zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:37 schreef MarcoD het volgende:
Derailleur hanger klein beetje verbogen?
Goeie. Dat had een vriend van me twee weken terug ook. In de shifter rafelde de kabel helemaal.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Ook het kabeltonnetje controleren. Daar begint het soms te rafelen en dan loopt het schakelen niet meer soepel.
Over ongeveer 15 km kan ik als ik een beetje goed ben solo wel 43 gemiddeld rijden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:15 schreef Oksel het volgende:
Grip is gek.![]()
Maarehm, hoeveel km is dat? Zo'n tijdrit? Afgelopen dinsdag reed ik weg van de groep, met 2 anderen. Laatste 5-6km kop-over-kop gereden, met 41-43km/h. Met 3 man, terwijl we al 70km hadden gedaan. En met hoeveel man doe je dat? moet toch boven de 40 te doen zijn als het < 10km is, en je fit bent?
Volgens mij niets zolang het (eenzijdige) ongeval niet tijdens een georganiseerde 'toer'tocht plaatsvond. Of is die dekking inmiddels uitgebreid naar een zgn. 24 uurs verzekering?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:29 schreef Yankee het volgende:
Zo, schadeformulier ingevuld en naar de NTFU gestuurd. Eens zien wat ze er mee gaan doen
Dat hoeft nietquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij niets zolang het (eenzijdige) ongeval niet tijdens een georganiseerde 'toer'tocht plaatsvond. Of is die dekking inmiddels uitgebreid naar een zgn. 24 uurs verzekering?
Ze zijn altijd wel ergens bezig, is het niet hier dan wel daar. Bij Moordrecht langs de IJsseldijk beneden zijn ook weer werkzaamheden. Die Julianasluis ben je zo langs, gewoon ff op de autostrook.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:49 schreef thomasss het volgende:
[..]
Aha ja dat klopt. Ze hebben daar onlangs van Gouda naar Bergambacht asfalt vervangen. Rijdt als een trein, maar hoe het met die binnenwegen zit weet ik niet.
Fiets zelf meestal vanuit Rdam naar Krimpen a/d IJssel, dan langs N210 richting Bergambacht en omhoog naar Gouda. Dan via 's-Gravenweg weer terug naar Rotterdam. Heb je zo goed als geen last van opbrekingen of dergelijke.
Volgens mij is ie uitgebreid, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij niets zolang het (eenzijdige) ongeval niet tijdens een georganiseerde 'toer'tocht plaatsvond. Of is die dekking inmiddels uitgebreid naar een zgn. 24 uurs verzekering?
Ik had 2 jaar geleden een crash en het eerste wat ze tijdens een telefoongesprek vroegen, was of het ongeval tijdens een georganiseerde- of clubrit had plaatsgevonden. Overigens succes met het recupereren van in ieder geval een deel van de financiele schade.quote:
shit happens, gelukkig valt de lichamelijke schade mee. Al het overige is te vervangenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik had 2 jaar geleden een crash en het eerste wat ze tijdens een telefoongesprek vroegen, was of het ongeval tijdens een georganiseerde- of clubrit had plaatsgevonden. Overigens succes met het recupereren van in ieder geval een deel van de financiele schade.
Ja, dat doe ik nu de laatste tijd ook. Automobilisten kijken je soms wat vreemd aan, maar goed. Het is er ook verschrikkelijk onduidelijk aangegeven. Jij fiets ook vaak in die buurt?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze zijn altijd wel ergens bezig, is het niet hier dan wel daar. Bij Moordrecht langs de IJsseldijk beneden zijn ook weer werkzaamheden. Die Julianasluis ben je zo langs, gewoon ff op de autostrook.
Ja best vaak, ik ben opgegroeid tussen de kwekerijen van Boskoop en fiets nog altijd bij de Goudse Ren en Toerclub, ik woon in Rotterdam.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:19 schreef thomasss het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nu de laatste tijd ook. Automobilisten kijken je soms wat vreemd aan, maar goed. Het is er ook verschrikkelijk onduidelijk aangegeven. Jij fiets ook vaak in die buurt?
Wat is dan eigenlijk nog de toegevoegde waarde van de edge 800/810?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:22 schreef the_critic het volgende:
en voor de gadget liefhebbers.. Garmin heeft weer een nieuw speeltje.. http://www.garmin.com/nl/(...)plus-fietsnavigatie/
Niet slingeren is idd wel essentieel haha!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:22 schreef Patroon het volgende:
Net met zijn vieren de ploegentijdrit gereden, mooi werk zeg. Stond stevig windje bij de Afsluitdijk. 40 tegen de wind en 52 voor de wind. Gelukkig is iedereen stuur vast, want je ligt met je handen op het ligstuur een paar cm achter het wiel van je voorganger..
Ja dat was wel ff wennen toen ik de 1e keer op het ligstuur reed, maar na 10km ging het al een stuk beterquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet slingeren is idd wel essentieel haha!
Strak pakje Oksel!
Dat is idd best een kunst.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat was wel ff wennen toen ik de 1e keer op het ligstuur reed, maar na 10km ging het al een stuk beter
Wel heel fijn stuurtje die T2+ trouwens! Voelt best profi om daar op te liggen en hij fluit mooi in de windquote:
Heb je het wel goed erop gezet?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel heel fijn stuurtje die T2+ trouwens! Voelt best profi om daar op te liggen en hij fluit mooi in de wind
Ik heb hem nu bovenlangs en zit vrij diep. Zal eens kijken of ik hem zoals jou kan doen, maar miss kom ik dan wel te diep. Blijf trouwens met bovenlichaam wel mooi stil. Armen en rug in 90graden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je het wel goed erop gezet?
[ afbeelding ]
Moet wel lukken op zich. En ik zou toch een stuurlintje erom doen. Toch net wat meer grip waardoor je je houding beter vast kunt houden.quote:
Ja dat bedoel ik. Bedankt!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon erop zetten zoals je dat nu ook gedaan hebt, alleen dan met de liggers aan de onderkant van het stuur. Alleen even opletten met de rem en schakelkabels.
Of bedoel je wat anders?
Goed. Enige wat er nog moet komen is een groep en een zadel. Moet de balhoofd lagers er nog in persen maar heb enkel een 1 1/8 pers en geen 1 1/4.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:51 schreef Yankee het volgende:
Hoe staat het er eigenlijk voor met die Canyon Patroon?
Welke groep ga je nog maar kopen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goed. Enige wat er nog moet komen is een groep en een zadel. Moet de balhoofd lagers er nog in persen maar heb enkel een 1 1/8 pers en geen 1 1/4.
Sram force. Licht, betaalbaar, uitwisselbaar met de wielen en cassettes die ik nu heb en ziet er strak uit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Welke groep ga je nog maar kopen?
Al aan gedacht. probleem is dat de onderste lager er dieper in moet dan de rand van het frame.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:03 schreef MarcoD het volgende:
Stuk draadeind plus wat ringen en harde houten plankjes en je heb geen pers nodig.
Mooie groep is dat inderdaad. Je gaat voor de huidige versie of voor de 11 speed versie?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram force. Licht, betaalbaar, uitwisselbaar met de wielen en cassettes die ik nu heb en ziet er strak uit.
Best wel goed. Ik kom de dagen al door met minder pijnstillersquote:
Ik zou sowieso een los inbussetje kopen alsmede cassette-tools.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat voor gereedschap vinden jullie dat je minimaal nodig hebt voor het broodnodige onderhoud en kleine doe-het-zelf zaken?
Kom nu niet verder dan een multitoolset en wat steeksleutels. Maar dat lijkt mij niet voldoende om je winteronderhoud te kunnen doen.
Ah ok, misschien lager in vriezer leggen en dan erin drukken met de hand?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Al aan gedacht. probleem is dat de onderste lager er dieper in moet dan de rand van het frame.
tsjong...hoe werk dat? Leek met natuurkunde.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ah ok, misschien lager in vriezer leggen en dan erin drukken met de hand?
De fohn van je vriendin jatten, maar je lagers gaan toch niet direct op het carbon?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:27 schreef Patroon het volgende:
Geldt dat ook voor carbon?
En wat moet ik van mijn vriendin verwarmen?
Carbon zou ik niet verwarmen. Dat vinden de vezels niet leuk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:27 schreef Patroon het volgende:
Geldt dat ook voor carbon?
En wat moet ik van mijn vriendin verwarmen?
Geloof ik wel. Moet ik morgen ff checken. Zag in balhoofd alleen carbon.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De fohn van je vriendin jatten, maar je lagers gaan toch niet direct op het carbon?
Hmm, misschien is dit wel de fietsnav waar ik al lang op zit te wachten, lijkt me beter navigeren dan een edge 500/800?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:22 schreef the_critic het volgende:
Leuk zo een eigen pakje.. wanneer ga je R3 pakkies sponsoren?
en voor de gadget liefhebbers.. Garmin heeft weer een nieuw speeltje.. http://www.garmin.com/nl/(...)plus-fietsnavigatie/
geen idee.. kwam het alleen online tegen. Nog geen idee wat precies het voordeel/nadeel is tov de normale edge serie. Over weekje of 6 is Bikemotion beurs.. zullen ze vast staanquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, misschien is dit wel de fietsnav waar ik al lang op zit te wachten, lijkt me beter navigeren dan een edge 500/800?
Dat zagen we in belgie jaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:57 schreef kaasplankje het volgende:
Daar word je echt gek van, ik heb de sound altijd uit maar dan moet je wel blijven opletten.
Ik viel een soort in slaap van 't tempo van die elektrische trapauto van Gripper, dus ik had ff een uitdaging nodig.quote:
Op de houding en efficiëntie kun je trainen uiteraard.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:57 schreef SuperWeber het volgende:
Dat PD T2+ stuur zou ik niet onderlangs monteren. Grote kans dat je dan veel te diep komt te zitten voor een efficiënte fietshouding. Stuurlint heb ik er ook niet op. Je gebruikt dat ding in een tijdrit van 20-40 km dus max. 1 uur (ok 2.5 uur, als je niet goed bij je hoofd bent en aan triathlon doet), niet Ivo's 300...
Die gaten heb ik ook niet afgeplakt, maar dat komt meer omdat ik geen fatsoenlijke zwarte tape heb liggen...
Nou je kan wel heel diep zitten maar op een gegeven moment kan je daardoor minder goed je kracht kwijt en is het eigenlijk handiger om hoger te zitten zodat je meer kracht kan zetten en dus ook meer luchtweerstand hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op de houding en efficiëntie kun je trainen uiteraard.
Euhm...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou je kan wel heel diep zitten maar op een gegeven moment kan je daardoor minder goed je kracht kwijt en is het eigenlijk handiger om hoger te zitten zodat je meer kracht kan zetten en dus ook meer luchtweerstand hebt.
ja wat jij zegt heb ik vaker gehoord. Wat waar is of niet weet ik niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:34 schreef SuperWeber het volgende:
De ideale positie is voor iedereen verschillend. Verder kun je een TT frame niet vergelijken met een normaal frame omdat de geometrie totaal anders is. Ik kan bv. mijn zadel niet verder naar voren zetten omdat mijn armen dan mijn knieën in de weg zitten. Zo zijn er nog tal van andere zaken waarom een opzetstuur niet ideaal is. Dat Giant of andere merken het stuur zo monteren heeft meer te maken met marketing, dan met een efficiënte/aërodynamische fietshouding. Mensen denken dat het sneller is. Vaak blijkt dat bij een hogere zit het verlies aan aërodynamica ruimschoots gecompenseerd wordt door de efficiëntere houding...
Ligt er ook aan hoe diep je normale stuur al staat natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:57 schreef SuperWeber het volgende:
Dat PD T2+ stuur zou ik niet onderlangs monteren. Grote kans dat je dan veel te diep komt te zitten voor een efficiënte fietshouding. Stuurlint heb ik er ook niet op. Je gebruikt dat ding in een tijdrit van 20-40 km dus max. 1 uur (ok 2.5 uur, als je niet goed bij je hoofd bent en aan triathlon doet), niet Ivo's 300...
Die gaten heb ik ook niet afgeplakt, maar dat komt meer omdat ik geen fatsoenlijke zwarte tape heb liggen...
Ben ik het niet mee eens, diepere zit kan je niet trainen, wel hoe lang je die zit kan volhouden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm...
Een racefiets heeft sowieso al een hoger stuur dan een TT bike, en met een opzetstuur verhoog je dat alleen maar. Door het opzet stuur eronder te monteren komt je stuur ongeveer op de hoogte die ook een TT bike heeft...
De trinity van giant heeft de bars er ook onder liggen: http://www.giant-bicycles(...)osite.0/12255/58113/
Daarnaast moet je het zadel ook naar voren plaatsen, zodat je nog beter in de ideale houding gedrukt wordt.
Uiteindelijk komt het allemaal op training aan, en kun je ook in een fatsoenlijk diepe zit evenveel kracht uitoefenen dan zittend.
Edit:
Hier een echte TT-fiets, zoals je ziet is het ligstuur op dezelfde hoogte als de bovenste stang van het frame. Dat effect krijg je op een niet TT-fiets door het opzetstuur onderlangs te laten lopen.
[ afbeelding ]
mijn zadel zit nu bij tijdrit 6cm achter bracket. Die ga ik nog wat naar voren zetten. Moet minimaal 5cm achter bracket. Normaal zit mijn zadel 7cm achter bracket.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je moet met je kont vrijwel boven je crank uitkomen (dat is ook de reden waarom de toptijdrijders bijna op het puntje van het zadel zitten).
Tevens is dat ook zodat je de benen vlak langs het frame kunt laten glijden. En als je het goed doet, dan komen je knieën bijna tegen de ellebogen aan en kunnen deze nooit met elkaar in de knoop raken.
Dan moet niet je rug vlak zijn, maar je buik moet vlak zijn, deze moet een vrijwel horizontale lijn hebben. Je ellebogen zitten dan in een hoek van 90 tot 100 graden.
Nog even een afbeelding van de langzame Tony Martin en Bradley Wiggins als voorbeeld van deze ideale houding. En hierop kun je gewoon trainen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Is waarquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja wat jij zegt heb ik vaker gehoord. Wat waar is of niet weet ik niet.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:42 schreef No-P het volgende:
Dikke fiets van Voigt.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:42 schreef No-P het volgende:
Dikke fiets van Voigt.
[ afbeelding ]Super tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eten!!!
Topquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zou sowieso een los inbussetje kopen alsmede cassette-tools.
Helaas is het niet waar. Elke houding valt te trainen. Bradley Wiggins krijgt het zelfs voor elkaar om zijn benen bijna plat tegen zijn borst aan te leggen. En zijn knieën komen bijna tegen zijn bovenarmen aan.quote:
Als jij zo diep gaat zitten dat je niet meer maximaal kracht kunt leveren, zit je misschien wel aerodynamischer maar je gaat dan echt niet harder fietsen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helaas is het niet waar. Elke houding valt te trainen. Bradley Wiggins krijgt het zelfs voor elkaar om zijn benen bijna plat tegen zijn borst aan te leggen. En zijn knieën komen bijna tegen zijn bovenarmen aan.
[ afbeelding ]
Het belangrijkste is hoe je zelf nog prettig kunt fietsen, maar de ideale houding demonstreert Wiggins. Hij is niet voor niets een hele goede tijdrijder.
Van die interessante fietscomputerfuncties om na het trainen uurenlang data te analyseren?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:38 schreef eentwee het volgende:
Zo te zien is Kaas wel de doelgroep![]()
[ afbeelding ]
Zonder het verhaaltje te lezen gok ik dat heel veel fietscomputerfuncties van de Edge 5xx-8xx ontbreken.
Soms, maar dan wel met maar een oortjequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een vraagje, fietsen jullie ook wel eens met muziek in? Toen ik van de week op de MTB zat vond ik dat wel lekker, hij staat dan wel op de zachtste stand zodat ik wel alles om me heen hoor, en in het bos is toch geen verkeer.
Op de racefiets heb ik het heel soms in als ik door de polders ga bijvoorbeeld maar zodra ik dan op een drukke weg terecht kom doe ik 1 oortje weer uit.
soms zeker als ik zin heb om ff stevig te raggen en harken wil een opzwepend muziekje er bij wel lekker zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een vraagje, fietsen jullie ook wel eens met muziek in? Toen ik van de week op de MTB zat vond ik dat wel lekker, hij staat dan wel op de zachtste stand zodat ik wel alles om me heen hoor, en in het bos is toch geen verkeer.
Op de racefiets heb ik het heel soms in als ik door de polders ga bijvoorbeeld maar zodra ik dan op een drukke weg terecht kom doe ik 1 oortje weer uit.
Is dat dan dance-muziek bijvoorbeeld? Ik merk ook als ik muziek in heb dat ik ongemerkt toch iets harder fiets.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:08 schreef dop het volgende:
[..]
soms zeker als ik zin heb om ff stevig te raggen en harken wil een opzwepend muziekje er bij wel lekker zijn
ben al een oude man , die luisteren niet naar dancequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Is dat dan dance-muziek bijvoorbeeld? Ik merk ook als ik muziek in heb dat ik ongemerkt toch iets harder fiets.
ik zie dat probleem niet zo, vind je omgevingsgeluid op de fiets zoveel belangrijker als in de auto ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nooit. Ook met 1 oortje in hoor je minder.
met een beetje tegenwind hoor je ook geen fluit meerquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nooit. Ook met 1 oortje in hoor je minder.
Ja, want in mijn auto ben ik minder kwetsbaar. Op de fiets wil ik alles horen en zien. Zeker met de stillere auto's die er steeds meer komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:36 schreef dop het volgende:
[..]
ik zie dat probleem niet zo, vind je omgevingsgeluid op de fiets zoveel belangrijker als in de auto ?
En net dan wil je zo min mogelijk ander niet omgevingsgeluid hebben uiteraard.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:41 schreef muzas het volgende:
[..]
met een beetje tegenwind hoor je ook geen fluit meer
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb meestal muziek opstaan als ik rij, 1 oordopje in. Rechts op het continent, links bij de Britten. Muziekkeuze is meestal iets van classic rock, ethnorock en aanverwanten. Met de groepen zal ik jullie niet vermoeien, die kennen jullie meestal toch niet.
Je hebt geld teveel dat je voor Stokke gaat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:17 schreef Oksel het volgende:
Ik ben ook flink aan het shoppen geweest. Geen Einzwei-prijzen, geloof me.
Weggewerkte kabels, italiaans design, carbon handgrepen & vederlicht. Goede lagers, ook.
[ afbeelding ]
Meegroei, jeweettoch.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Nu niet meer dus. Maar 't was wel iets boven budget. Maar restwaarde ligt ook hoger.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt geld teveel dat je voor Stokke gaat?
Restwaarde? De meeste mensen kopen wat nieuws. Kinderwagens worden altijd goed afgeleefd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nu niet meer dus. Maar 't was wel iets boven budget. Maar restwaarde ligt ook hoger.![]()
Stokke, de Pinarello onder de kinderwagens....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:17 schreef Oksel het volgende:
Ik ben ook flink aan het shoppen geweest. Geen Einzwei-prijzen, geloof me.
Weggewerkte kabels, italiaans design, carbon handgrepen & vederlicht. Goede lagers, ook.
[ afbeelding ]
Meegroei, jeweettoch.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Voordeel is wel.. groter gezin = grotere auto.![]()
Klopt. Maar dat heeft met fysieke aanleg te maken. Niet iedereen kan zo diep zitten en dan nog voldoende vermogen leveren om heul hard te gaan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helaas is het niet waar. Elke houding valt te trainen. Bradley Wiggins krijgt het zelfs voor elkaar om zijn benen bijna plat tegen zijn borst aan te leggen. En zijn knieën komen bijna tegen zijn bovenarmen aan.
[ afbeelding ]
Het belangrijkste is hoe je zelf nog prettig kunt fietsen, maar de ideale houding demonstreert Wiggins. Hij is niet voor niets een hele goede tijdrijder.
Kom je vanavond ook 'Omloop van het gewone volk' rijden in Folksgare?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb bijna nooit muziek op. Alleen tijdens de Tour. Dan luister ikRadio Tour de France
Ik ben meestal te druk met dagdromen en fiets niet vaak alleen.
Prima gedaanquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:07 schreef Oksel het volgende:
Kenners hier. De vrouw zag dat wiegje, tja. Niets meer tegen in te brengen.
Goed punt!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Prima gedaanWelke carbon wielen worden het?
Heeft u niet eens een tip voor een nog goedkopere kinderwagen nu Oksel er net een heeft gekocht?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Prima gedaanWelke carbon wielen worden het?
Ja, want geen spiegels en veul kwetsbaarder. Maar daar zal je zonder helm wel geen last van hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:36 schreef dop het volgende:
[..]
ik zie dat probleem niet zo, vind je omgevingsgeluid op de fiets zoveel belangrijker als in de auto ?
Nee. Heb een BBQ van de baas die de boel heeft opgericht. Hij gaat met pensioen. Kan er dus niet onderuit. Anders deed ik wel mee.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kom je vanavond ook 'Omloop van het gewone volk' rijden in Folksgare?![]()
Of moet je weer arbeiten?
Wil wel geloven waarom jij www.indekken.nl beheertquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee. Heb een BBQ van de baas die de boel heeft opgericht. Hij gaat met pensioen. Kan er dus niet onderuit. Anders deed ik wel mee.
Ik ben blij dat ik daar totaal niets van af weetquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heeft u niet eens een tip voor een nog goedkopere kinderwagen nu Oksel er net een heeft gekocht?
Beginnen uw krachten af te nemen oh Koopjeskoning?
spijt me maar dat is puur vanuit jezelf gedacht, je kunt met een auto veel meer schade en ellende aanrichten als met een fiets.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, want geen spiegels en veul kwetsbaarder. Maar daar zal je zonder helm wel geen last van hebben.
Is dit voor je chiwawa?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:17 schreef Oksel het volgende:
Ik ben ook flink aan het shoppen geweest. Geen Einzwei-prijzen, geloof me.
Weggewerkte kabels, italiaans design, carbon handgrepen & vederlicht. Goede lagers, ook.
[ afbeelding ]
Meegroei, jeweettoch.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Voordeel is wel.. groter gezin = grotere auto.![]()
Zo'n fixed gear criterium lijkt me ook wel vet! Wat voor verzetten rijden ze daar?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik geniet vandaag en morgen(!) van 2 lekkere rustdagen. Vandaag viert mejuffrouw kaas haar verjaardag dus ga ik wijn drinken, veel lekkere dingen eten en verder niks.
Morgen is mejuffrrouw kaas jarig dus dan moet ik presteren.
En daarna ronde van Katendrecht kijken want een van me jonges doet mee met het fixed gear criterium.
Andere prioriteiten makker.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil wel geloven waarom jij www.indekken.nl beheert
Ik had vlak voor de start 2 gevulde koeken gegeten
Tommeke als reden voor zijn falen in Luinjeberd (2 vrouwen waren sneller)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer van die relatief hoge verzendkosten of had je nog meer besteld waardoor het gratis verzenden was?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:40 schreef eentwee het volgende:
Als iemand nog gelletjes en sportdrank zoekt, dit is wel een goede deal: http://www.wiggle.co.uk/high5-race-pack/
Dit zat er bij mij in:
[ afbeelding ]
Ik denk trouwens dat je het niet overleeft als je dat allemaal opeet en -drinkt in 4 uur.
Jep, Castelli Trasparente. Bij CRC verkopen ze ook die racepacks, maar daar geldt dezelfde grens voor verzendkosten. Beide winkels hebben wel een groot assortiment en regelmatig mooie aanbiedingenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Jammer van die relatief hoge verzendkosten of had je nog meer besteld waardoor het gratis verzenden was?
Ik vind 10 kilo voor een fixie wel erg zwaar, of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:19 schreef MCH het volgende:
Ik heb me vandaag even laten voorlichten over fixies van dit merk. Heb gezien dat ze in de onlineshop fors goedkoper zijn dus kent iemand het merk EINZIG en is het wat? Die fietsen zijn pure porno http://einzig-shop.com/Bi(...)1-b058-4b80cbaa306d/ en maar 250 euro.
Ze zeiden dat dat juist licht was maar ze hebben door het aparte gebruik en krachten die op zo'n fiets komen natuurlijk ook wel wat massa nodig alleen vraag me niet om dat hier uit te leggen. Dat kunnen andere lui hier vast beter.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik vind 10 kilo voor een fixie wel erg zwaar, of ligt dat aan mij?
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:58 schreef eentwee het volgende:
Mijn laatste aanwinst (de wielen dus):
[ afbeelding ]
Best tevreden over de looks met de Veloflexen. Het gewicht viel wel een beetje tegen.
[ afbeelding ]Wat een lelijk ding zeg, wel licht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Grunn is een winkel die die fietsen verkoopt. Ik vind die sturen echt niet mooi. Verder wel mooi spul!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:19 schreef MCH het volgende:
Ik heb me vandaag even laten voorlichten over fixies van dit merk. Heb gezien dat ze in de onlineshop fors goedkoper zijn dus kent iemand het merk EINZIG en is het wat? Die fietsen zijn pure porno http://einzig-shop.com/Bi(...)1-b058-4b80cbaa306d/ en maar 250 euro.
ja, stonden veel meer aan de start. Wil oudemirdum wel bij a's rijden. Op baan gaat a's prima maar als ik zie dat elites zelfs eraf worden gereden, schrikt me dat wel af..quote:Op zondag 1 september 2013 00:54 schreef Tommeke het volgende:
@Patroon: Toch bij de B's meegedaan? Die Cyclesporters zijn bij vlagen erg irritant. Allemaal van die rare tijdrijders
Klinkt wel als een mooie koers met waaiers! Ik heb net een geniaal feestje van m'n werk gehad
Mooi, morgen weer thuis, en als de jetlag meevalt dan maandagavond eerst maar weer eens 60km wegbollen. Is hard nodig na in 3,5 week slecht een fietsritje van 10km in Hoi-An van het dorp naar het strand en terug. Schandalig!quote:Op zondag 1 september 2013 07:57 schreef the_critic het volgende:
jup, ik zit ook aan mijn broodje, om zo weer ff lekker de weg op te gaan voor rondje van +/- 100km.. Beetje frisjes dit weekend.. gelukkig volgende week weer heerlijke temperaturen te verwachten
Het gaat daar bij de A's idd behoorlijk hard. Wanneer is Oudemirdum?quote:Op zondag 1 september 2013 01:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja, stonden veel meer aan de start. Wil oudemirdum wel bij a's rijden. Op baan gaat a's prima maar als ik zie dat elites zelfs eraf worden gereden, schrikt me dat wel af..
Want dames kunnen niet hard fietsenquote:Op zondag 1 september 2013 09:22 schreef Patroon het volgende:
14Sept.
Trouwens gisteren reed er een dame mee die bij de KPN ploeg schaatst. Fiets enorm hard voor een dame. Zat bij ons in de achtervolgende groep (moest soms wel eens verstek laten gaan, maar niet gek). Helaas werd zij ook meegenomen met die schuiver en brak ze haar sleutelbeen. Heb veel geluk gehad want diegene die eerst viel zat in mijn wiel.
In de laatste ronde vloog er ook iemand over een heg een tuin in, dat was wel grappig
Donderdag op de baan ook al een dikke valpartij waarbij 2 ambulances moesten komen en ook weer een kapot sleutelbeen.
Ja, wie ben jij?quote:Op zondag 1 september 2013 09:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Want dames kunnen niet hard fietsen
iemand die een tuin in vliegt, nou reuze grappig
Je bent er zeker zoeen die bejaarden van het fietspad duwt als ze niet snel genoeg opzij gaan
Elke amateurwielrenner verandert in een agressieveling als ie op z'n fietsje zit.quote:Op zondag 1 september 2013 09:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, wie ben jij?
Sommige dames kunnen behoorlijk hard rijden maar ze zijn nu eenmaal lichamelijke wat zwakker dan mannen. Dus zo iemand rijdt hard voor een vrouw maar vergeleken andere rappe mannen valt het weer mee.
Ja dat in die tuin duiken is grappig ja, gelukkig geen schade, dus dan is het wel lachwekkend als iemand ff de tuin omspit.
Wat een aannames pannekoek. Ik duw niemand aan de kant tijdens een training. Ik hou zelfs altijd ff in als ikmoet passeren, het gemiddelde intresseert mij namelijk niks.
Edit: waarom ga ik hier überhaupt op in?
En het is een ervaringsfeit dat groepen vrijetijdswielrenners, vaak mannen van een zekere leeftijd in een professioneel ogend, maar toch ietwat kinderachtig fietstenue, de veilige omgeving van datzelfde riante fietspad misbruiken om eens lekker Tour de France-je te spelen.quote:
zeker zwaar dat is het gewicht van een gemiddelde ATB een fixie moet makkelijk op 9 kilo kunnenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik vind 10 kilo voor een fixie wel erg zwaar, of ligt dat aan mij?
van waar de behoefte om op de preekstoel te klimmen ?quote:Op zondag 1 september 2013 10:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En het is een ervaringsfeit dat groepen vrijetijdswielrenners, vaak mannen van een zekere leeftijd in een professioneel ogend, maar toch ietwat kinderachtig fietstenue, de veilige omgeving van datzelfde riante fietspad misbruiken om eens lekker Tour de France-je te spelen.
Ten koste van gewone fietsers, zoals gezinnen, kinderen en ouderen, die vaak niet bedacht zijn op die scheurende 'wielrenners', die pelotonsgewijs niet zelden snelheden van boven de 30 kilometer per uur halen. Dat leidt onherroepelijk tot ongelukken.
Wat te doen? Het blijkt maar weer eens hoe lastig het is om mensen in het gareel te krijgen als ze zelf niet (willen) snappen dat hun gedrag vervelend is en problemen veroorzaakt.
Verkeersdrempels op populaire fietstrajecten, zoals in België wel gebeurt, zijn een typisch voorbeeld van een maatregel waarbij de goeden onder de kwaden moeten lijden. Pseudowielrenners de toegang tot het fietspad verbieden, is een wel heel draconische maatregel.
Mogelijk helpt het als het in groepsverband scheuren voortaan alleen nog op autowegen zou mogen – daar hebben de vrijetijdswielrenners tenminste een 'natuurlijke vijand' (de auto) die ze een beetje in het gareel houdt.
Maar het beste zou natuurlijk zijn als alle would be Mollema's van dit land zich uit zichzelf een beetje zouden aanpassen en wat meer rekening houden met andere fietspadgebruikers.
----> KLB gegarandeerd succes, ga hier alsjeblieft weg, wij houden ons wel aan de regels.quote:Op zondag 1 september 2013 10:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En het is een ervaringsfeit dat groepen vrijetijdswielrenners, vaak mannen van een zekere leeftijd in een professioneel ogend, maar toch ietwat kinderachtig fietstenue, de veilige omgeving van datzelfde riante fietspad misbruiken om eens lekker Tour de France-je te spelen.
Ten koste van gewone fietsers, zoals gezinnen, kinderen en ouderen, die vaak niet bedacht zijn op die scheurende 'wielrenners', die pelotonsgewijs niet zelden snelheden van boven de 30 kilometer per uur halen. Dat leidt onherroepelijk tot ongelukken.
Wat te doen? Het blijkt maar weer eens hoe lastig het is om mensen in het gareel te krijgen als ze zelf niet (willen) snappen dat hun gedrag vervelend is en problemen veroorzaakt.
Verkeersdrempels op populaire fietstrajecten, zoals in België wel gebeurt, zijn een typisch voorbeeld van een maatregel waarbij de goeden onder de kwaden moeten lijden. Pseudowielrenners de toegang tot het fietspad verbieden, is een wel heel draconische maatregel.
Mogelijk helpt het als het in groepsverband scheuren voortaan alleen nog op autowegen zou mogen – daar hebben de vrijetijdswielrenners tenminste een 'natuurlijke vijand' (de auto) die ze een beetje in het gareel houdt.
Maar het beste zou natuurlijk zijn als alle would be Mollema's van dit land zich uit zichzelf een beetje zouden aanpassen en wat meer rekening houden met andere fietspadgebruikers.
Dat zeggen ze allemaal.quote:Op zondag 1 september 2013 10:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
----> KLB gegarandeerd succes, ga hier alsjeblieft weg, wij houden ons wel aan de regels.
Hebben ze wel goed naar je hoofd gekeken? Volgens mij ben je daar ook ontzettend hard opgevallen...quote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
Ah, zie je wel, zelfs hier op internet word je al agressief. Laat staan als je vol adrenaline op je fietsje zit...quote:Op zondag 1 september 2013 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hebben ze wel goed naar je hoofd gekeken? Volgens mij ben je daar ook ontzettend hard opgevallen...
ja goed idee ik vint dat gewone feitsers ook maar op de stoep moete gaan rijde het feitspad is gwn van de wielreneercoereursquote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
quote:Op zondag 1 september 2013 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hebben ze wel goed naar je hoofd gekeken? Volgens mij ben je daar ook ontzettend hard opgevallen...
Jij komt momenteel meer agressief over. Doe maar ff rustig. Je zult wel een hersenschudding hebben. Volgende keer gewoon stuur recht houden als je omkijkt, vliegen ze ook niet boven je op.quote:Op zondag 1 september 2013 10:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ah, zie je wel, zelfs hier op internet word je al agressief. Laat staan als je vol adrenaline op je fietsje zit...
ben jij cker zelf beetje frusto omdat je eigelijk zelf neit kan fietse ofwa?quote:Op zondag 1 september 2013 10:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ah, zie je wel, zelfs hier op internet word je al agressief. Laat staan als je vol adrenaline op je fietsje zit...
Ik zal dan ook vanavond of morgen een foto'tje plaatsen.quote:Op zondag 1 september 2013 10:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Overigens is het gebruikelijk hier voor de 'nieuwen' om pics van je fiets te laten zien
Fiets dan ook door joh. Koop anders zo'n elektriesen ding.quote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
zoon elektriesen fiets is helemaal gevaarlijk dan gaat die zo hard dat als ze vallen gelijk er een schedelbasisfractuur in zitquote:Op zondag 1 september 2013 11:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Fiets dan ook door joh. Koop anders zo'n elektriesen ding.
Om nog maar te zwijgen van de mensen in drenthe hier die in het weekend gewoon gaan jeu de boulen op straat..quote:Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef kaasplankje het volgende:
oprotte met die gewone fietsers en bejaarde mense moete gwn meer respect tone voor sportmense
Prima toch, soort natural selection.quote:Op zondag 1 september 2013 11:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zoon elektriesen fiets is helemaal gevaarlijk dan gaat die zo hard dat als ze vallen gelijk er een schedelbasisfractuur in zit
Wat vervelend om te horen dat je bent aangereden! Je hebt in ieder geval wel een echte wielrennersblessure opgelopen! Goed te zien dat je ondanks een gebroken arm en sleutelbeen en een deuk je in hoofd nog wel de kracht hebt om je beklag te doen! Zie dat veel mensen niet doen hoor...quote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
Qftquote:Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef kaasplankje het volgende:
oprotte met die gewone fietsers en bejaarde mense moete gwn meer respect tone voor sportmense
Ik denk dat je dan niet netjes aan de kant fietste zoals het hoort, want een wielrenner rijd jou niet bewust van achter aan, met kans op dat zijn fiets beschadigt. Maar jij deed zeker niks fout?quote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.
geloof er helmaal niks van vogens mij was je weer stiekum aan de KLB / Drankquote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
Ja die doet het nietquote:Op zondag 1 september 2013 11:25 schreef Patroon het volgende:
http://www.strava.com/activities/79108943
Je hebt dit bericht dus met je neus getypt?quote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
In die winkel was ik dus. Vanaf prijzen daar 349 euro, in de webshop zelfde fietsen 249 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 00:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In Grunn is een winkel die die fietsen verkoopt. Ik vind die sturen echt niet mooi. Verder wel mooi spul!
Ga hier nou weg voordat er iemand misschien wel een end hout in je nek leg... Je weet het niet he, met al die agressievelingen zo bijelkaar.quote:Op zondag 1 september 2013 10:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ah, zie je wel, zelfs hier op internet word je al agressief. Laat staan als je vol adrenaline op je fietsje zit...
Vervelend dat je gevallen bent, kusje eropquote:Op zondag 1 september 2013 10:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal.
Ik werd gisteren omver gereden door een wielrenner die me van achter aanreed.het gevolg was dat ik tenval kwam en met m'n elleboog hard op het wegdek viel. Veel schade aan m'n fiets en kleding.
Wielrenner schold me uit voor klootzak en sprong toen op zijn racefiets en vertrok scheldend. Mij gewond achterlatend.
Politie en ambulance er bij. Politie kon niks doen omdat er veel wielrenners waren.
Bij het ziekenhuis gekomen bleek mijn bovenrarm en sleutelbeen gebroken en had een groot gat in mijn elleboog. Politie kwam nog in het ziekenhuis kijken hoe het met me ging en ze zeiden ja wielrenners gaan nu eenmaal sneller dan gewone fietsers maar ze mogen gewoon op het fietspad, al gaan sommige ruim 45 km per uur.
Toen ik zei dat de gewone brommer wel van de fietspaden af zijn ivm hun snelheid kon de agent daar niks op zeggen.
Ik zie het elk jaar weer gebeuren, grote groepen wielrenners die vloekend en tierend andere fietsers aan de kant duwen en schreuwend zich door het verkeer bewegen als een stelletje aso's.
Mijn mening is dan ook geen wielrenners meer op het fietspad want het snelheidsverschil is te groot.
Die telt alleen als je het in een groepje hebt gereden, zodat je je makkelijk kon verschuilenquote:Op zondag 1 september 2013 13:13 schreef CFF het volgende:
Zo vandaag maar eens even lekker doorgereden. Ik las ooit iets over oksel achtige gemiddeldes, voldoet deze daar ook aan?
http://app.strava.com/activities/79133809
Aha, dan telt deze dus niet helemaalquote:Op zondag 1 september 2013 13:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die telt alleen als je het in een groepje hebt gereden, zodat je je makkelijk kon verschuilen
Daar in Duitsland is het altijd wel rustig op zondag morgen, zeker op die afgelegen wegen. Ik ben wel een km of 50 met een groepje geweest echter heb ik daar wel het meeste sleurwerk gedaan en speelden we ook nog even kat en muis. Daarna zelf een stukje erbij aangeplakt.quote:Op zondag 1 september 2013 13:22 schreef eentwee het volgende:
Bazig hard. Ziet eruit als een leuk rondje. Als je dat tempo kunt rijden zal er wel weinig verkeer zijn.
Als ik alles solo had gereden dan was het wattage wel iets hoger geweest inderdaad. Nu is het natuurlijk ook wel afhankelijk van je gewicht in verhouding tot je wattage. Beste is het uit te drukken in watt/kg.quote:Op zondag 1 september 2013 14:08 schreef eentwee het volgende:
Ah dus toch deels in een groepje. Ik vond het al erg hard voor 230W. Niet dat dat geen mooi wattage is over zo'n duur
Op het vlakke maakt je gewicht natuurlijk niet zoveel uit, dan is luchtweerstand belangrijker voor de resulterende snelheid. Bergop wordt het een ander verhaalquote:Op zondag 1 september 2013 15:04 schreef CFF het volgende:
[..]
Als ik alles solo had gereden dan was het wattage wel iets hoger geweest inderdaad. Nu is het natuurlijk ook wel afhankelijk van je gewicht in verhouding tot je wattage. Beste is het uit te drukken in watt/kg.
Bult op maakt gewicht inderdaad veel meer uit dan op het vlakke maar toch doet het wel wat. De meeste pure tijdrijders zijn ook wat zwaarder (Martin, Cancellara) uitzonderingen daargelaten. Natuurlijk moet je op het vlakke kijken naar watt/frontaal oppervlakte. Ik ben dan weer geen zwaargewichtquote:Op zondag 1 september 2013 15:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op het vlakke maakt je gewicht natuurlijk niet zoveel uit, dan is luchtweerstand belangrijker voor de resulterende snelheid. Bergop wordt het een ander verhaalIk haal dat soort wattages niet en ben dan ook nog eens een zwaargewicht.
Lekker rondje gemaakt zie ik op Strava. Combinatie van mijn verschillende vaste avondrondjes.quote:Op zondag 1 september 2013 16:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
Pfff ik heb me toch een eind gefietst vandaag
[ afbeelding ]
Helemaal naar het buitenland
Mooie rustige wegen daar in dat deel van groningen. Ik ben alleen bijna nog nooit die richting opgeweest, maar zeker de moeite waard die rust!quote:Op zondag 1 september 2013 16:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Lekker rondje gemaakt zie ik op Strava. Combinatie van mijn verschillende vaste avondrondjes.
Dankje , morgen moet ik nog een keer voor controle heen en dan is dat hopelijk de laatste keer voor mij in het ziekenhuis.quote:Op zondag 1 september 2013 16:38 schreef Patroon het volgende:
Netjes Kolonel. Hoe gaat het met je oren?
34 valt nog wel mee ja, met zoveel deelnemers. Dat rijden jullie normaal ook toch?quote:Op zondag 1 september 2013 18:06 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik heb net ook aardig geschreeuwd. Ontsnapte uit de kopgroep, reed wind tegen 41 (max hartslag was 193, dacht ik, zag er tijdens dat stukje 197 op staan!) op een kaarsrechte, enorm brede weg - zonder markering. Gezin (6 man), de volledige weg blokkerend. Ja, dan geef ik wel even een schreeuw.
Overigens als 2e geëindigd. Werd niet hard gereden tegen de wind in. Flink lopen linkeballen, met sprintjes, op de kant rijden, etc. Was geen ruimte voor sprint vanwege klote Refo's die overstaken zonder te kijken (zonder zebrapad).
http://www.strava.com/activities/79219510
Was 130 man, waarvan 10 snel, en 10 die net in het wiel konden blijven. De rest brandhout. Hebben dat dus met 10 man gereden, waren nl. al snel weg met groepje van 20 man. Zaten trouwens ook nog 600hm's in, en heel, heel veel wind.quote:Op zondag 1 september 2013 18:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
34 valt nog wel mee ja, met zoveel deelnemers. Dat rijden jullie normaal ook toch?
Ja ik ook. Gisteren veel gegeven dus benen waren vandaag niks. Deden bij ons 55 man mee, waarvan er na 15km nog zo'n 35 van over waren, waar er ook maar een man of 15 echt meedraaien. 41 gem met veel zijwind/wind tegen, van die waaiers kon Kaas nog wel wat lerenquote:Op zondag 1 september 2013 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik ben volledig naar de kloten door afgelopen week op 't werk. Ik heb een zitvlakontsteking, volgens mij een ook oorontsteking ofzo want mijn oren zitten potdicht sinds gisteren.
Blij dat ik niet ben mee gegaan Oksel/Patroon.
Ik ga mss naar Patroon 14 september, ik moet nog efkes bezien.quote:Op zondag 1 september 2013 18:20 schreef Oksel het volgende:
Ik had met je mee gekund Patroon. Doe ik nog wel eens, ok?
Nouja, 2e dusquote:Op zondag 1 september 2013 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ben benieuwd of Oksel die toertocht nog beetje goed heeft gereden. Net terug van Ronde Katendrecht kijken, het was wel leuk.
Tuurlijk, je kan altijd mee...dat had je prima aan gekund. Vervelende is dat ik met die wedstrijden wat tussen de A en B in zit. Bij de A's moeten sommige elite/belofte renners lossen en bij de B's heb ik eigenlijk teveel over (moet ik niet de slag missenquote:Op zondag 1 september 2013 18:20 schreef Oksel het volgende:
Ik had met je mee gekund Patroon. Doe ik nog wel eens, ok?
Zal ik jullie gaan aanmoedigen dan? Hoe heet die wedstrijd?quote:Op zondag 1 september 2013 18:24 schreef Patroon het volgende:
Oke die van 14 sept is echt vet. Glooiend parcours langs het ijsselmeer (ja dat kan in Friesland).
Dijk op en af of zo?quote:Op zondag 1 september 2013 18:24 schreef Patroon het volgende:
Oke die van 14 sept is echt vet. Glooiend parcours langs het ijsselmeer (ja dat kan in Friesland).
Oke bij de A's dus, prima ik zal zien. Lijkt me wel leuk om een in Fryslan te koersen, nooit gedoan.quote:Op zondag 1 september 2013 18:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kan altijd mee...dat had je prima aan gekund. Vervelende is dat ik met die wedstrijden wat tussen de A en B in zit. Bij de A's moeten sommige elite/belofte renners lossen en bij de B's heb ik eigenlijk teveel over (moet ik niet de slag missen).
Ga die van 14 sept wel bij de A's starten. Dan maar worden gelost, moet toch eens door de zure appel..
Ja bij de B's ga jij je ergeren, teveel prutsers...quote:Op zondag 1 september 2013 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oke bij de A's dus, prima ik zal zien. Lijkt me wel leuk om een in Fryslan te koersen, nooit gedoan.
Tuurlijk. Ik heb volgens mij ruimte in de agenda.quote:Op zondag 1 september 2013 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als 't mag van zijn lieftallige eega.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |