abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130547389
Loopt er eigenlijk al een Fok-poule naar wanneer de eerste Westerse bom daar inslaat?
Ja, ik generaliseer.
pi_130547422
Als je Israël als deel van het Westen beschouwt is dat al lang gebeurd natuurlijk.
pi_130547447
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
pi_130547587
Wie achter de gifaanval zit is nog niet officieel bewezen. Landen als Frankrijk en de UK weten het zeker, maar waar dat zeker weten op gebaseerd is blijft vaag.
pi_130547600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Heeft 1 van de partijen al bewijs getoond m.b.t. de gifgasaanval? Wie het wel/niet gedaan heeft? Of blijft het allemaal lekker vaag?
Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
pi_130547626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:45 schreef Peunage het volgende:
Zie de laatste pagina's van het vorige deel.
pi_130547706
Ik denk dat dit wel eens een naar verhaal kan gaan worden tussen al die andere wazige landen. Ik gok dat Amerika deze week nog kruisraketten inzet, ongeacht wat er nu nog gebeurd. Als ze niks doen zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt, ik denk dat ze daar nog het meeste mee zitten, ze willen een statement maken. De rode lijn weet je wel...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:55:09 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130547763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk dat dit wel eens een naar verhaal kan gaan worden tussen al die andere wazige landen. Ik gok dat Amerika deze week nog kruisraketten inzet, ongeacht wat er nu nog gebeurd. Als ze niks doen zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt, ik denk dat ze daar nog het meeste mee zitten, ze willen een statement maken. De rode lijn weet je wel...
NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #3
pi_130547796
Zijn ze trouwens niet al stiekem begonnen met bombarderen? http://www.telegraph.co.u(...)15749#?frame=2215750
pi_130547886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat hoeft niet want Kerry en Biden zeggen dat ze er geen twijfel over hebben. Dan mag je raketten afschieten en zegt de EU: "ok"
Er is nog niks gebeurd de afgelopen dagen
pi_130547921
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:26 #13
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130547958
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:01:24 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130547979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie wel het bekende "we hebben meer bewijs!" stokpaardje voorbij komen. Daar krijgen wij (nog) niks van mee.
even Powell van stal halen dus,...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130548065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals of niet.
Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:04:36 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130548109
VN-resolutie: 'noodzakelijke' actie om Syrische burgers te beschermen

BUITENLAND Groot-Brittannië dient later vandaag bij de VN-Veiligheidsraad een ontwerpresolutie in die de vermeende chemische aanval in Syrië van vorige week veroordeelt en "noodzakelijke maatregelen om de burgerbevolking te beschermen" rechtvaardigt. Dat maakte de Britse premier Cameron vanochtend bekend. (NRC)
pi_130548122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat hebben Frankrijk en Duitsland ook niet gedaan tijdens de Irak oorlog, dus waar baseer je dat op?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_130548130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is afgelopen jaar nergens ingegrepen, ondanks alle standaard retoriek. Dus doe nu alsof de VS perse willen vechten
Wow er is al een jaar niet ingegrepen!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:05:36 #19
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil dat uberhaupt zeggen?
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_130548195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef Killaht het volgende:

[..]

Wat wil dat uberhaupt zeggen?
Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syrie
pi_130548233
Zijn er meer mensen hier nou voor of tegen ingrijpen. Gezien Afghanistan en Irak ben ik pertinent tegen. Ook twijfel ik sterk of Assad überhaupt die wapens heeft gebruikt. (of is dit ondertussen al 'bewezen'?) Het valt me tevens op dat GB en VS al een paar dagen roepen, lang en breed voor de VN inspecteurs zijn gearriveerd, dat ze overtuigd zijn dat Assad erachter zit. Dus het publiek warm maakt voor een oorlog. Ik vind dit nogal kwalijk, geen bewijs maar wel dit roepen. Dat doe je alleen als je al een agenda hebt tot ingrijpen..
pi_130548258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:00 schreef Killaht het volgende:

[..]

Stilte voor de storm. Ze krijgen hun zin toch wel met vals bewijs of niet.
Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syrië, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?

Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.

Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:11:05 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130548327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat troep als "Amerika" wil perse ingrijpen, ook zonder bewijs" onzin is. Anders was het allang gebeurd en niet alleen in Syrie
Onzin? Hoe was dat ook alweer in Irak gegaan? Waar waren ook alweer die WMD's?

Ik zeg dat het wederom tot een mogelijkheid behoort, kijk naar het verleden.

Amerika is niet almachtig en kan niet overal direct en tegelijk ingrijpen.
pi_130548332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maar vertel mij eens wat precies het Amerikaanse belang is om dure Tomahawk missiles af te vuren op Syrië, zonder dat Assad daarbij wordt afgezet?

Bij Irak kon je nog verschillende redenen bedenken waarom een inval puur voor Amerikaans eigenbelang is.

Hier zie ik alleen een humanitaire verklaring dat eventueel ingrijpen van Amerika kan verklaren, zeker aangezien de meerderheid van de Amerikanen tegen ingrijpen is. Waarom zou je dan bewijs gaan vervalsen/aandikken om te kunnen ingrijpen?
Ze hebben gezegd militair te zullen ingrijpen wanneer er chemische wapens zouden worden gebruikt. Die zijn nu gebruikt dus gaan ze ingrijpen denk ik. En ik verwacht dat ze ingrijpen ongeacht welke partij die chemische wapens heeft gebruikt.
pi_130548334
quote:
Strike on Syria Would Cause One on Israel, Iran Declares

Iranian lawmakers and commanders issued stark warnings to the United States and its allies on Tuesday, saying any military strike on Syria would lead to a retaliatory attack on Israel fanned by “the flames of outrage.”

The warnings came against a backdrop of rising momentum among Western governments for a military intervention in the Syria conflict over what the United States, Britain, France and others have called undeniable evidence that President Bashar al-Assad’s forces used banned chemical weapons on civilians last week, killing hundreds. Mr. Assad has accused the insurgents who are trying to topple him of using such munitions.

Iran, which itself came under chemical weapons assault by Iraq during its eight-year war in the 1980s, has been a loyal ally of the Syrian government. Iranian hard-liners often say Syria is Iran’s first trench in a potential war with hostile Western powers. Iran has blamed Israel for the conflict in Syria, saying Israel is trying to bring down Mr. Assad.

“In case of a U.S. military strike against Syria, the flames of outrage of the region’s revolutionaries will point toward the Zionist regime,” the semiofficial Fars news agency quoted Mansur Haqiqatpur, an influential member of Parliament, as saying on Tuesday.

At the same time Iran has always taken the moral high ground on the issue of chemical weapons, actively opposing their use. If it turns out that Mr. Assad’s side deployed the weapons, it will be difficult for Iranian leaders to explain their support for the Syrian president to their people, analysts point out.

A potential military intervention by the United States in Syria also represents a test for Iran’s new president, Hassan Rouhani, who condemned the use of chemical weapons on his Twitter account on Monday, but stopped short of blaming either side in the Syrian conflict.

On Tuesday the new foreign minister of Iran, Mohammad Javad Zarif, stressed that Iran condemned the use of chemical weapons by any group. He also said Iran had pressed the Syrian government to assist the United Nations weapons inspectors who are in the country conducting an inquiry.

There is no evidence, he said, that chemical weapons were used by the Syrian government. But in remarks quoted by the official Islamic Republic News Agency. Mr. Zarif said there was some evidence that such munitions had been given to what he called Takfiri groups, referring to Syria’s insurgents. Takfiri is a disparaging term used by Muslims for extremist groups that accuse others of apostasy.

Many analysts close to Mr. Rouhani privately say that Syria is an obstacle to change inside Iran. The country’s hard-liners say any attack on Syria is in fact an act of war against Iran, and point to a support pact in which both nations have vowed to defend each other in case of a military attack by a third country.

“Naturally Iran does not want to lose Syria as a foothold in the region,” said Davoud Hermidas-Bavand, a professor of international relations at Allameh Tabatabaei University in Tehran.

“But in the long run a solution for Syria will mean that officials in Tehran can soften their stance towards the U.S.,” he said. “It means we would have a more open domestic atmosphere.”

Iran is widely seen as having close coordination with Hezbollah, the militant Shiite Lebanese organization that is an ideological ally. Both regard Israel as a common enemy, and Hezbollah is reported to have many rockets deployed in southern Lebanon capable of striking deep into Israeli territory.

Iran and Hezbollah are heavily engaged in helping Mr. Assad’s side in the Syria conflict. Iranian military advisers have been seen in Syria, and Iran provides military support and training to Hezbollah fighters, who have joined the Syrian armed forces in recent months retake rebel-held areas.

Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, meeting with visiting Sultan Qaboos bin Said al Said of Oman in Tehran on Monday, predicted the Syrian conflict would escalate far beyond its borders if other regional nations continued to aid the Syrian opposition.

“Their supporters must know that this fire will finally engulf them as well,” Mr. Khamenei said, according to the Mehr news agency.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')