abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132782774
Ik ga een 1e hoofdstuk schrijven en opsturen naar een uitgeverij. Kijken of het wat is. Heb 250 woorden en wil denk ik 3000 voor het eerste hoofdstuk.
  vrijdag 1 november 2013 @ 00:42:53 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132782844
Heb je al een idee voor de rest? Dat wil de uitgever wel weten meestal. En check even de submission guide op hun site, sommige willen echt alleen het hele manuscript.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 november 2013 @ 01:07:44 #53
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_132783267
.

Ter inspiratie!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 1 november 2013 @ 01:10:43 #54
71919 wonderer
pi_132783307
Bedankt, ik ga meteen een verhaal schrijven over lopen over een grindpad waarbij er een steentje in de zool van de schoen blijft steken en krassen maakt op het eiken parket.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 1 november 2013 @ 01:23:27 #55
37950 JAM
pi_132783451
Geen verhaal over een hond die een eend neukt? Dat lijkt mij nu leuk. Daar kan dat grindpad en dat steentje enzo ook wel in voorkomen hoor, dat maakt verder niet uit, maar toch.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 1 november 2013 @ 02:14:37 #56
71919 wonderer
pi_132783992
Been there, done that etc. Didn't get a T-shirt though, cheap bastards.
pi_132791041
Verveel je je weer, JAM?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 6 november 2013 @ 12:21:28 #58
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_132956905
Misschien dat dit als spam gezien wordt, verwijder het dan gerust, maar ik organiseer dit jaar voor de eerste keer een schrijfweekend. Het vindt plaats in het hoge noorden (Engwierum) en is van 13 t/m 16 december. Het is volledig verzorgd en kost 160,- euro.

Er zijn nog een paar plaatsen vrij, dus misschien is hier nog een schrijver of schrijfster die interesse heeft? We zullen het vooral hebben over personages en perspectief.

Voor meer informatie:
http://www.woordenwoud.nl/wp/?page_id=39
pi_132963359
Leuk initiatief en niet al te duur. ^O^

Het is helaas voor mij nogal een eind weg en ik ben niet zo van de opdrachten. (Ik vind het wel heel vol zitten met opdrachten, geen ruimte om vrij te schrijven?) Voor inspiratie zal het absoluut een aanrader zijn!

Ik ben al een paar keer op een schrijfvijfdaagse geweest, van www.lekkerschrijven.com en dat is echt heerlijk, in Noord-Frankrijk en volledig verzorgd. (Ook een eind weg, maar ik kan meestal met iemand meerijden.) Volgende week is daar een nieuwe schrijfvijfdaagse, daar kan ik helaas niet bij zijn, maar er is nog wel plek.

In februari ga ik ook weer een weekend schrijven, zelf geregeld met een paar andere schrijfsters, alleen dan moeten we wel zelf koken. :Y)

Overigens vier ik dat ik vandaag versie 0.1 van mijn eerste lange kinderboekmanuscript heb afgerond. *O*
  woensdag 6 november 2013 @ 16:44:30 #60
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_132967051
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Biancavia het volgende:

Overigens vier ik dat ik vandaag versie 0.1 van mijn eerste lange kinderboekmanuscript heb afgerond. *O*
altijd leuk om te vieren :)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  woensdag 6 november 2013 @ 19:22:05 #61
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_132973472
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Biancavia het volgende:
Leuk initiatief en niet al te duur. ^O^

Het is helaas voor mij nogal een eind weg en ik ben niet zo van de opdrachten. (Ik vind het wel heel vol zitten met opdrachten, geen ruimte om vrij te schrijven?) Voor inspiratie zal het absoluut een aanrader zijn!

Ik ben al een paar keer op een schrijfvijfdaagse geweest, van www.lekkerschrijven.com en dat is echt heerlijk, in Noord-Frankrijk en volledig verzorgd. (Ook een eind weg, maar ik kan meestal met iemand meerijden.) Volgende week is daar een nieuwe schrijfvijfdaagse, daar kan ik helaas niet bij zijn, maar er is nog wel plek.

In februari ga ik ook weer een weekend schrijven, zelf geregeld met een paar andere schrijfsters, alleen dan moeten we wel zelf koken. :Y)

Dit weekend is inderdaad meer training dan vrij schrijven. Er blijft natuurlijk wel tijd over waarin je kunt doen wat je wilt, maar we willen graag wat de diepte in over personages en perspectief.

Ik ga deze maand zelf ook mee met de schrijf vijfdaagse van lekkerschrijven.com. Het is voor het eerst dat ik met hun mee ga. Lijkt me erg leuk.

Gefeliciteerd met je manuscript!
  woensdag 6 november 2013 @ 19:34:02 #62
37950 JAM
pi_132973999
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:52 schreef Biancavia het volgende:
Verveel je je weer, JAM?
In alle eerlijkheid heb ik het de laatste tijd stervensdruk, Biancavia. Dat bevalt me eigenlijk niet zo en zie, daar wordt ik wat baldadig van.
pi_132993082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:22 schreef ChrisHantzen het volgende:
Ik ga deze maand zelf ook mee met de schrijf vijfdaagse van lekkerschrijven.com. Het is voor het eerst dat ik met hun mee ga. Lijkt me erg leuk.
Super! Ben benieuwd hoe het je bevalt.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef JAM het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid heb ik het de laatste tijd stervensdruk, Biancavia. Dat bevalt me eigenlijk niet zo en zie, daar wordt ik wat baldadig van.
Jij blijft ook de enige bij wie het schattig staat als je 'ik wordt' schrijft. O+
  donderdag 7 november 2013 @ 13:10:03 #64
37950 JAM
pi_133001175
Daar lul ik me niet meer onderuit.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:53:16 #65
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_133044422
Voor wie wil oefenen in korte verhalen schrijven volgens een strak schema, kijk eens op Pikas.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:22:21 #66
37950 JAM
pi_133050186
Wow. Daar krijg ik wel echt een héle slappe lul van. Desalniettemin heb ik een mooi schema in elkaar gezet.

Titel
De anus van een vrouw wier ganze wezen naar zeep rook behalve net dat deel.

Categorie
Erotiek

Personages
1. De Aziatische roodborsttapuit.
2. De Quik Step wielerploeg uit 2010.
3. Een garnaal.
4. "The Magical Number Seven, Plus or Minus Two: Some Limits on Our Capacity for Processing Information"
5. Rosemary Clooney
6. Peter Noordanus

Tijd
Het interbellum.

Plaats
Puala Layang, een dorp in Zuid-Sumatra.

Ga jullie gang!
pi_133067171
Ik vind het altijd een beetje... hoe moet ik het zeggen... akelig wanneer verhalen schrijven gereduceerd wordt tot iets technisch, iets van 1+1=2.
Ik heb ooit een boek gelezen waar het schema van de auteur er praktisch doorheen schemerde, vreselijk.
Bij echt goede verhalen levert het geheel meer op dan de som der delen.
  zondag 10 november 2013 @ 13:06:54 #68
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_133106264
De kunst is natuurlijk om het schema er niet doorheen te laten schemeren. Daar komt het vakmanschap om de hoek kijken.
pi_133114604
Jeetje broer ik had jou toch heel wat slimmer ingeschat.

Achja zo zie je maar weer
Graag op anoniem
pi_133121955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:42 schreef wonderer het volgende:
Heb je al een idee voor de rest? Dat wil de uitgever wel weten meestal. En check even de submission guide op hun site, sommige willen echt alleen het hele manuscript.
Hoi.

Kan ik niet gewoon 1 word blz inleveren en kijken wie er reageert? En is een hele manuscript gewoon heel het boek voordat het ge-edit wordt? Dat is drastisch...
  zondag 10 november 2013 @ 21:34:56 #71
71919 wonderer
pi_133127427
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:23 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Hoi.

Kan ik niet gewoon 1 word blz inleveren en kijken wie er reageert? En is een hele manuscript gewoon heel het boek voordat het ge-edit wordt? Dat is drastisch...
Stel je even voor dat je uitgever bent. Je hebt tussen alle drukke werkzaamheden door eindelijk tijd om wat manuscripten te beoordelen. Dan lees je een bladzijde en denk je, ok, die stijl bevalt me wel, maar kan de persoon in kwestie ook sfeer scheppen, een rond verhaal schrijven, met interessante personages en een goed conflict?

Dan moet de uitgever eerst jou aanschrijven om te vragen naar de rest, daarop wachten, en dan weer een gaatje vinden om het te lezen en te beoordelen.

Dat gaan uitgevers niet doen. Ze willen alles, of in ieder geval een substantieel deel zodat ze een goed oordeel kunnen vormen.

En ja, het hele manuscript is de tekst zoals jij die aflevert, naar je beste kunnen. Dus bij voorkeur een paar proeflezers en een corrector eroverheen laten gaan. Je wilt immers niet dat een uitgever denkt, wat veel fouten, en het weglegt.
pi_133128010
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Stel je even voor dat je uitgever bent. Je hebt tussen alle drukke werkzaamheden door eindelijk tijd om wat manuscripten te beoordelen. Dan lees je een bladzijde en denk je, ok, die stijl bevalt me wel, maar kan de persoon in kwestie ook sfeer scheppen, een rond verhaal schrijven, met interessante personages en een goed conflict?

Dan moet de uitgever eerst jou aanschrijven om te vragen naar de rest, daarop wachten, en dan weer een gaatje vinden om het te lezen en te beoordelen.

Dat gaan uitgevers niet doen. Ze willen alles, of in ieder geval een substantieel deel zodat ze een goed oordeel kunnen vormen.

En ja, het hele manuscript is de tekst zoals jij die aflevert, naar je beste kunnen. Dus bij voorkeur een paar proeflezers en een corrector eroverheen laten gaan. Je wilt immers niet dat een uitgever denkt, wat veel fouten, en het weglegt.
Ben jij uitgever geweest dat je dit weet?
  zondag 10 november 2013 @ 21:45:17 #73
71919 wonderer
pi_133128170
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Ben jij uitgever geweest dat je dit weet?
Nee, maar ik heb wel voor uitgeverijen gewerkt, waaronder als manuscriptbeoordelaar.
  zondag 10 november 2013 @ 21:49:22 #74
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_133128477
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:15 schreef Mainport het volgende:
Jeetje broer ik had jou toch heel wat slimmer ingeschat.
Welnee.
  woensdag 13 november 2013 @ 02:32:47 #75
71919 wonderer
pi_133207204
Manuscript af :o Nu naar de proeflezers :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')