altijd leuk om te vierenquote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Biancavia het volgende:
Overigens vier ik dat ik vandaag versie 0.1 van mijn eerste lange kinderboekmanuscript heb afgerond.
Dit weekend is inderdaad meer training dan vrij schrijven. Er blijft natuurlijk wel tijd over waarin je kunt doen wat je wilt, maar we willen graag wat de diepte in over personages en perspectief.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Biancavia het volgende:
Leuk initiatief en niet al te duur.![]()
Het is helaas voor mij nogal een eind weg en ik ben niet zo van de opdrachten. (Ik vind het wel heel vol zitten met opdrachten, geen ruimte om vrij te schrijven?) Voor inspiratie zal het absoluut een aanrader zijn!
Ik ben al een paar keer op een schrijfvijfdaagse geweest, van www.lekkerschrijven.com en dat is echt heerlijk, in Noord-Frankrijk en volledig verzorgd. (Ook een eind weg, maar ik kan meestal met iemand meerijden.) Volgende week is daar een nieuwe schrijfvijfdaagse, daar kan ik helaas niet bij zijn, maar er is nog wel plek.
In februari ga ik ook weer een weekend schrijven, zelf geregeld met een paar andere schrijfsters, alleen dan moeten we wel zelf koken.![]()
Overigens vier ik dat ik vandaag versie 0.1 van mijn eerste lange kinderboekmanuscript heb afgerond.
In alle eerlijkheid heb ik het de laatste tijd stervensdruk, Biancavia. Dat bevalt me eigenlijk niet zo en zie, daar wordt ik wat baldadig van.quote:
Super! Ben benieuwd hoe het je bevalt.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:22 schreef ChrisHantzen het volgende:
Ik ga deze maand zelf ook mee met de schrijf vijfdaagse van lekkerschrijven.com. Het is voor het eerst dat ik met hun mee ga. Lijkt me erg leuk.
Jij blijft ook de enige bij wie het schattig staat als je 'ik wordt' schrijft.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef JAM het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid heb ik het de laatste tijd stervensdruk, Biancavia. Dat bevalt me eigenlijk niet zo en zie, daar wordt ik wat baldadig van.
Hoi.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:42 schreef wonderer het volgende:
Heb je al een idee voor de rest? Dat wil de uitgever wel weten meestal. En check even de submission guide op hun site, sommige willen echt alleen het hele manuscript.
Stel je even voor dat je uitgever bent. Je hebt tussen alle drukke werkzaamheden door eindelijk tijd om wat manuscripten te beoordelen. Dan lees je een bladzijde en denk je, ok, die stijl bevalt me wel, maar kan de persoon in kwestie ook sfeer scheppen, een rond verhaal schrijven, met interessante personages en een goed conflict?quote:Op zondag 10 november 2013 20:23 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Hoi.
Kan ik niet gewoon 1 word blz inleveren en kijken wie er reageert? En is een hele manuscript gewoon heel het boek voordat het ge-edit wordt? Dat is drastisch...
Ben jij uitgever geweest dat je dit weet?quote:Op zondag 10 november 2013 21:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Stel je even voor dat je uitgever bent. Je hebt tussen alle drukke werkzaamheden door eindelijk tijd om wat manuscripten te beoordelen. Dan lees je een bladzijde en denk je, ok, die stijl bevalt me wel, maar kan de persoon in kwestie ook sfeer scheppen, een rond verhaal schrijven, met interessante personages en een goed conflict?
Dan moet de uitgever eerst jou aanschrijven om te vragen naar de rest, daarop wachten, en dan weer een gaatje vinden om het te lezen en te beoordelen.
Dat gaan uitgevers niet doen. Ze willen alles, of in ieder geval een substantieel deel zodat ze een goed oordeel kunnen vormen.
En ja, het hele manuscript is de tekst zoals jij die aflevert, naar je beste kunnen. Dus bij voorkeur een paar proeflezers en een corrector eroverheen laten gaan. Je wilt immers niet dat een uitgever denkt, wat veel fouten, en het weglegt.
Nee, maar ik heb wel voor uitgeverijen gewerkt, waaronder als manuscriptbeoordelaar.quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ben jij uitgever geweest dat je dit weet?
Welnee.quote:Op zondag 10 november 2013 17:15 schreef Mainport het volgende:
Jeetje broer ik had jou toch heel wat slimmer ingeschat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |