abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130685192
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik woon in een dorpje in Duitsland, het is hier heel normaal dat je op zondag geen herrie maakt, dus niet flext, maait, motorzaagt, schuurmachient etc.
Heerlijk op zondag buiten zitten zonder dat er klus of tuinnazi's bezig zijn

Maar de bakker is wel open
Fijn. Het mag van mij ook op een zaterdag zijn maar 1 vrije dag waarop het rustig is is volgens mij best veel waard. Voor verenigingen is het ook erg belangrijk. Met religie heeft dat niets te maken.
Zijn de bioscopen, restaurants etc. wel open op zondag?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130685441
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:35 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als je geen herrie maakt vind ik dat niemand zou mogen mekkeren wat je aan het doen bent. Maar ik werd weleens een keer wakker gemaakt zondagochtend om 09.00 uur omdat de buurman zijn schuur aan het breken. Op dat tijdstip vind ik wel een beetje aso.
Dat is het hem hè, als....
Als ik even naar mijn eigen buurt kijk: ik heb dit jaar herrie gehad van het bouwen van een garage, het schuren van houten balken bij huizen en tuinwerk (heggen korter maken met machines wat een flink aantal dagen gebeurde). Geen probleem als je zo iets op een beschaafd tijdstip doet maar als iemand daar tussen 7 en 8u30 mee bezig is dan vind ik dat niet echt netjes, op dat tijdstip zijn veel mensen nog aan het opstaan, ontbijten etc. , ook wanneer ze het eerste uur les hebben of 's ochtends vroeg moeten werken. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar op dat tijdstip (nog half wakker, honger, weinig tijd) heb ik graag wat rust. Bij bedrijven die zulke klusjes doen beginnen ze vaak al om 7 uur met werken. Een raar fenomeen, ik ben benieuwd hoe het komt dat ze daar 2 uur vroeger beginnen met werken dan bij ander soort werk.
In het algemeen zou er m.i. wat meer gecommuniceerd kunnen worden. Gemakkelijker gezegd dan gedaan maar het is een feit dat mensen veel beter tegen herrie kunnen als ze weten waarvoor het is en hoe lang het duurt.
#NoDAPL
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:24:12 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130686370
Omdat die bouwvakkers, hoveniers enz allemaal van zo'n dorp in het midden van niks komen en hun tijd niet graag in de file verspillen, dus ze gaan voor de file van huis, vroeg aan de slag, kunnen we ook voor de file weer terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130686473
Ik werkte 20 jaar in vol continue en wist soms echt niet wanneer het zondag was. :+
pi_130686928
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Omdat die bouwvakkers, hoveniers enz allemaal van zo'n dorp in het midden van niks komen en hun tijd niet graag in de file verspillen, dus ze gaan voor de file van huis, vroeg aan de slag, kunnen we ook voor de file weer terug.
Ik denk niet dat dat de reden is (vroeger had je veel minder files) maar het is leuk geprobeerd. ;)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')