Sowieso alles onder de rivieren.quote:
En komt dat door het katholicisme, of omdat het in Brabant ligt ofzo?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar zou ik meer moeite mee hebben dan met Staphorst inderdaad
Vrouwen met een Brabants accent...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso alles onder de rivieren.
Je zou maar de hele godganse dag naar dat irritante accent van dat volk moeten luisteren.
Bier ¤1.50 daar heb ik gehoord.quote:
Die combinatie is al vrij naar, afgetopt met een vleugje carnaval en een zachte g.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En komt dat door het katholicisme, of omdat het in Brabant ligt ofzo?
Volgens mij ligt Harderwijk ook al aan de verkeerde kant van de IJssel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso alles onder de rivieren.
De IJssel is een mythe.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt Harderwijk ook al aan de verkeerde kant van de IJssel.
Hoe vind je het om tussen zo veel streng gelovigen te wonen? Wat merk je er van? Is er een scheiding tussen de gelovigen en ongelovigen in jouw gemeente? Word je raar aangekeken als je een verjaardag met barbecue en bier in je achtertuin houdt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:09 schreef IPA35 het volgende:
Hier stemde 30% SGP.
Dus dit is een SGP gemeente.
Wat wil je precies weten TS?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:29 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Hoe vind je het om tussen zo veel streng gelovigen te wonen? Wat merk je er van? Is er een scheiding tussen de gelovigen en ongelovigen in jouw gemeente? Word je raar aangekeken als je een verjaardag met barbecue en bier in je achtertuin houdt?
De echte zwarte kousen hebben bijvoorbeeld wel een bruiloft zonder frivole fratsen als gedans of muziek.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De onwetendheid is behoorlijk ernstig zo te zien.... zelfs mijn zwarte kousen overburen hadden pas een BBQ met bier feestje in de achtertuin.
Het zijn redelijk normale mensen verder. Ik merk er weinig van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:29 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Hoe vind je het om tussen zo veel streng gelovigen te wonen? Wat merk je er van?
Wel een beetje ja. Maar het is niet zo dat er geen contacten zijn of zo.quote:Is er een scheiding tussen de gelovigen en ongelovigen in jouw gemeente?
Nee. Doen ze zelf ook (goed, die ik wat beter ken zijn nou niet echt heel conservatief).quote:Word je raar aangekeken als je een verjaardag met barbecue en bier in je achtertuin houdt?
Is dat omdat een bruiloft een kerkelijke aangelegenheid is of wordt er door de strenggelovigen ook op andere momenten geen muziek gedraaid of gedanst?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De echte zwarte kousen hebben bijvoorbeeld wel een bruiloft zonder frivole fratsen als gedans of muziek.
Maar zuipen doen ze allemaal wel inderdaad.
Dat vraag ik me ook af: in hoeverre wordt het geloof overgedragen aan de nieuwe generatie? Is die niet veel 'wereldser' door bijvoorbeeld het internet, waardoor mensen minder strikt binnen de gemeenschap (willen) blijven?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:37 schreef IPA35 het volgende:
Het zijn redelijk normale mensen verder. Ik merk er weinig van.
Maar ja, het is wel een beetje een sekte soms en er is wel een lichte scheiding. Bij de jonge generatie is dit veel minder natuurlijk.
Ik had het hier over het 'feest' om het te vieren. Bij een echte Staphorster bruiloft zit je dan allemaal aan lange tafels. De drank is geen seconde op maar een bandje en dansen zitten er niet inquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Is dat omdat een bruiloft een kerkelijke aangelegenheid is of wordt er door de strenggelovigen ook op andere momenten geen muziek gedraaid of gedanst?
En dan geen muziek en dansen omdat het onwaardig is maar wel allemaal lam? Of is het wat dat betreft ook gematigd?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik had het hier over het 'feest' om het te vieren. Bij een echte Staphorster bruiloft zit je dan allemaal aan lange tafels. De drank is geen seconde op maar een bandje en dansen zitten er niet in
Alleen zolang ze nog onder invloed van moeders zijn zorgen ze dat ze zaterdagavond om middernacht thuis zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De echte zwarte kousen hebben bijvoorbeeld wel een bruiloft zonder frivole fratsen als gedans of muziek.
Maar zuipen doen ze allemaal wel inderdaad.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:13 schreef WJHunt het volgende:
Wildersstemmers normale, moderne mensen noemen
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen zolang ze nog onder invloed van moeders zijn zorgen ze dat ze zaterdagavond om middernacht thuis zijn.
Waarom dat tijdens een bruiloft niet gebeurt weet ik ook niet precies.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:42 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
En dan geen muziek en dansen omdat het onwaardig is maar wel allemaal lam? Of is het wat dat betreft ook gematigd?
Een beetje Grefo gaat op zondag twee keer naar de kerk, dat kost per keer zeker 1,5-2 uur. Blijft niet zo heel veel tijd overquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]![]()
En wat doen ze dan op de zondag wanneer ze niet in de kerk zitten en niet mogen klussen, de auto wassen, het gras maaien en op de computer? Een boek lezen? Ganzenborden?
Yep, als 't ff kan lopend (kerkenpad) dus dat moet je ook nog meerekenen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een beetje Grefo gaat op zondag twee keer naar de kerk, dat kost per keer zeker 1,5-2 uur. Blijft niet zo heel veel tijd over
Dat ja. En slapen en bier drinken en vreten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]![]()
En wat doen ze dan op de zondag wanneer ze niet in de kerk zitten en niet mogen klussen, de auto wassen, het gras maaien en op de computer? Een boek lezen? Ganzenborden?
Jongeren zuipen zich net als andere jongeren regelmatig lam, ja. En of internetgebruik zorgt voor een verschuiving? In grote lijnen valt dat denk ik wel mee. Wat ik iig bij vrienden zag is dat ze allemaal wel veel zopen en redelijk van god los leefden maar naarmate ze wat ouder worden toch weer wat meer naar de kerk gaan, belijdenis doen, trouwen en in het beschermde wereldje blijven hangen. Een enkeling gaat samenwonen en helemaal niet meer naar de kerk, of stappen naar een iets lichtere kerk over.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:42 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
En dan geen muziek en dansen omdat het onwaardig is maar wel allemaal lam? Of is het wat dat betreft ook gematigd?
Geen popmuziek inderdaad. Klassieke muziek mag wel, orgelconcerten bijvoorbeeld. Of koren die psalmen zingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Is dat omdat een bruiloft een kerkelijke aangelegenheid is of wordt er door de strenggelovigen ook op andere momenten geen muziek gedraaid of gedanst?
Harp en dwarsfluit zijn ook erg populair in dat soort gemeentes.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:12 schreef freako het volgende:
[..]
Geen popmuziek inderdaad. Klassieke muziek mag wel, orgelconcerten bijvoorbeeld. Of koren die psalmen zingen.
Het Reformatorisch Dagblad plaatst ook geregeld recensies van cd's met dat soort muziek: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/
Zolang het maar op hele noten isquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Harp en dwarsfluit zijn ook erg populair in dat soort gemeentes.
nou die mensen hebben al 100 jaar 10 kinderen, en toch komt de sgp niet verder dan 2 zetels, zegt genoeg toch...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:40 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af: in hoeverre wordt het geloof overgedragen aan de nieuwe generatie? Is die niet veel 'wereldser' door bijvoorbeeld het internet, waardoor mensen minder strikt binnen de gemeenschap (willen) blijven?
Soms hebben ze er 3 en daarnaast heb je ook nog overlopers naar de CU.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou die mensen hebben al 100 jaar 10 kinderen, en toch komt de sgp niet verder dan 2 zetels, zegt genoeg toch...
Dit vind ik toch heel wat mooier:quote:
Ze moeten het eigenlijk alleen van natuurlijke aanwas hebben. Vanuit andere kerken komen maar weinig mensen over naar de bevindelijke kerken, terwijl het omgekeerde wel gebeurt. Gezinnen van 10 kinderen zijn ook in die hoek een uitzondering, 4 of 5 is gebruikelijker. Net zoals bij katholieken in het verleden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou die mensen hebben al 100 jaar 10 kinderen, en toch komt de sgp niet verder dan 2 zetels, zegt genoeg toch...
Zo staat het niet in de Statenbijbelquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit vind ik toch heel wat mooier:
Dat zal niet door protestanten gespeeld worden, wordt gezien als katholiek Mariaverering.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit vind ik toch heel wat mooier:
Volgens mij praat je tegen zo'n infame Brabander, daar is de reformatie nooit echt doorgedrongen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat zal niet door protestanten gespeeld worden, wordt gezien als katholiek Mariaverering.
dansen gebeurt idd niet, stijldansen voor zover ik weet ook niet. Gospelmuziek mag gewoonlijk ook niet. Leggings horen eigenlijk ook niet trouwens (doet Lilian Janse weer wel zag ik).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:12 schreef freako het volgende:
[..]
Geen popmuziek inderdaad. Klassieke muziek mag wel, orgelconcerten bijvoorbeeld. Of koren die psalmen zingen.
Het Reformatorisch Dagblad plaatst ook geregeld recensies van cd's met dat soort muziek: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/
Als je zo onfortuinlijk bent gewees om in het zuiden naar een van de conservatievere kerken te moeten gaan dan haal je opgelucht adem als je eens in een protestantse kerk komt. Er zijn daar kerken waar je niet lang geleden nog een groot deel van de mis met je knieën op een houten plank moest zitten, met een heel dun matje tussen je knieën en het harde hout. En dan maar verbaasd zijn dat de kerken leeglopen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij praat je tegen zo'n infame Brabander, daar is de reformatie nooit echt doorgedrongen.
Zie hier waarom de kerk in de USA populairder is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:41 schreef poemojn het volgende:
[..]
dansen gebeurt idd niet, stijldansen voor zover ik weet ook niet. Gospelmuziek mag gewoonlijk ook niet.
Ook in de USA zitten er geestverwanten en die komen niet in een zwarte kerk met gospel zangeressen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie hier waarom de kerk in de USA populairder is.
met het gezin thuis in de bijbel lezen en "gezellig" bijelkaar zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]![]()
Als je geen herrie maakt vind ik dat niemand zou mogen mekkeren wat je aan het doen bent. Maar ik werd weleens een keer wakker gemaakt zondagochtend om 09.00 uur omdat de buurman zijn schuur aan het breken. Op dat tijdstip vind ik wel een beetje aso.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
met het gezin thuis in de bijbel lezen en "gezellig" bijelkaar zijn.
Ik woon een een gelovig dorp(stroe), en van alle dorpen in de omgeving nog het minst erg. Je merkt er weinig van behalve dan dat het op zondag overall rustig isEn dat vrouwen hier in de buurt nooit een broek dragen, mag niet ofzo van god
Een tijd geleden was ik op zondag in mn tuin bezig en werd ik aangesproken dat dat niet zou Mogen omdat het zondag was. heb vriendelijk gezegd dat ik niemand lasting val met hun geloof en dat ik dus ook niet lasting gevallen wou worden met hun fratsen en ik op zondag gewoon in mn tuin bezig wil kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |