Je beseft trouwens toch dat alleen die ene computer al die jij waarschijnlijk zal moeten gebruiken om 'zelfstandig' te zijn door minstens tienduizende mensen is bedacht, ontworpen en gemaakt? Echt zelfstandig is een illusie, tenzij je op een onbewoond eiland gaat wonen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon een boerderij in Drenthe kopen en ook nog voor mijn eigen voedsel zorgen. Schuldenvrij ben ik al.
Dat zal best inderdaad. Maar zodra je opgeeft conformeer je jezelf aan de bestaande ideeën. Als je meent verbeteringen te zien moet je je wel laten horen natuurlijk.quote:Dat hebben veel idealisten tevergeefs geprobeerd, en zijn vervolgens in dezelfde valkuilen gevallen, toch?
De andere theorie is, dat het blijkbaar aan de toplaag van de toplaag ligt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat zal best inderdaad. Maar zodra je opgeeft conformeer je jezelf aan de bestaande ideeën. Als je meent verbeteringen te zien moet je je wel laten horen natuurlijk.
Ik meen dat de huidige uitgangspunten te kort komen en zie daar graag verandering in komen. Welzijn en de mens centraal stellen is een goed uitgangspunt van waaruit je kan gaan filosoferen en vanwaaruit oplossingen voor problemen aandragen alsook verbeteringen voor bestaande systemen.
No problemo capitanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
Gekoppeld, en laat de volgende keer gewoon degene met de laatste post het nieuwe topic openen, tenzij er na een redelijke tijd nog niks nieuws is geopend.
Was ik dat niet dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
Gekoppeld, en laat de volgende keer gewoon degene met de laatste post het nieuwe topic openen, tenzij er na een redelijke tijd nog niks nieuws is geopend.
Dat is ook gewoon zo, daar hoef je echt geen conspiracy theorie voor op te tuigen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De andere theorie is, dat het blijkbaar aan de toplaag van de toplaag ligt.
Ook wel een geluid dat je een beetje verwrongen kunt horen steeds weer in BNW...
Want de toplaag van de toplaag heeft de macht om de dingen (de wetten) naar hun hand e zetten en daarbij ook nog via de media een plausibel verhaaltje als rechtvaardiging eraan te koppelen...
Het is gewoon heel erg moeilijk. Los van wat oorzaken en gevolgen zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo, daar hoef je echt geen conspiracy theorie voor op te tuigen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dociel maar toe moeten kijken hoe alles wordt opgedrongen, daar zijn we zelf ook bij, maar dat vraagt wel een actief publiek. Maar dat verwacht ik niet voorlopig.
Het is moeilijk juist doordat we een zeer passief volk hebben wat graag verantwoordelijkheid aan anderen geeft, die het liefst zorgen voor hun eigen voordeel. Vandaar de verschillende partijen natuurlijk. Dat geeft gelijk ook een systeem wat niet zomaar om te gooien is vanwege de verschillende belangen. Daar is ook goed over na gedacht!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg moeilijk. Los van wat oorzaken en gevolgen zijn.
Ik ben niet arm hoor, nog niet althans...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:38 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Dat is wel erg makkelijk he? Klagen omdat je arm bent dat er armoede gecreeerd wordt. Ipv anderen de schuld te geven van je armoede kun je beter kijken wat je er zelf aan kunt veranderen.
Ik denk dat wij in Nederland door onze relatieve rijkdom passief zijn geworden...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het is moeilijk juist doordat we een zeer passief volk hebben wat graag verantwoordelijkheid aan anderen geeft, die het liefst zorgen voor hun eigen voordeel. Vandaar de verschillende partijen natuurlijk. Dat geeft gelijk ook een systeem wat niet zomaar om te gooien is vanwege de verschillende belangen. Daar is ook goed over na gedacht!
je hebt natuurlijk rijke mensen die zelf hun rijkdom hebben vergaard en je hebt rijke mensen die rijk zijn geworden door een erfenis (ook wel nieuwe en oude rijden genoemd).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben niet arm hoor, nog niet althans....
Maar volgens jou is armoede gewoon een keuze dus?
Of mensen zijn lui en/of dom?
Er zijn geen luie en/of domme rijken?
Ja, maarrrr.... zal dat er met dit systeem niet toe leiden dat ondanks de effort die mensen erin steken toch arm blijven...? Tuurlijk met name de American dream behelst dat als je maar genoeg energie in iets steekt je van zelf rijk zult worden, echter de kaarten zijn al geschud, ook al heb je een goed idee, je bereikt niet wat je wilt bereiken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
je hebt natuurlijk rijke mensen die zelf hun rijkdom hebben vergaard en je hebt rijke mensen die rijk zijn geworden door een erfenis (ook wel nieuwe en oude rijden genoemd).
ik zeg alleen dat je er niks mee bereikt als je arm thuis zit door anderen verantwoordelijk te houden voor de situatie waar je in zit. die anderen ga je echt niet veranderen, de enige die je kunt veranderen dat ben je zelf en dus ook de situatie waar je in zit.
zolang er nog steeds werklozen zijn die roken een smartphone hebben en een eigen auto hebben denk ik niet dat je over armoede kunt praten in nl.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maarrrr.... zal dat er met dit systeem niet toe leiden dat ondanks de effort die mensen erin steken toch arm blijven...? Tuurlijk met name de American dream behelst dat als je maar genoeg energie in iets steekt je van zelf rijk zult worden, echter de kaarten zijn al geschud, ook al heb je een goed idee, je bereikt niet wat je wilt bereiken...
Zijn er überhaupt nog werkenden die roken dan? In België misschien?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
zolang er nog steeds werklozen zijn die roken een smartphone hebben en een eigen auto hebben denk ik niet dat je over armoede kunt praten in nl.
mensen worden vaak jaloers als de buurman wat meer heeft, terwijl ze niet (willen) zien dat die buurman daar hard voor werkt, of misschien op andere dingen bezuinigd.
Ik neem aan dat dit laatste niet aan mij was gericht aangezien ik direct voor mijn eigen tweede deel aangaf dat de draad op slot kon. De ene keer wordt het snel geopend, de andere keer duurt het minuten. Aangezien ik al een reactie had getypt voordat die draad werd gesloten had ik dus maar alvast een nieuwe draad aangemaakt na te hebben geverifiëerd dat er nog geen vervolgdeel was.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
Integendeel het is het enige antwoord op de crisis.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb het idee dat de term kapitalisme nogal wordt misbruikt in dit topic. Het is opzich een redelijk puur begrip, maar wat verstaan jullie eronder?
Het is niet de 'root of all evil'.
Ik vind het kapitalisme niet the root of all evil, dat is immers het menselijk egoisme. Maar het is wel het middel waarmee egoisme tot uiting komt in deze wereld. Net zoals een mes in de handen van de verkeerde mens een wapen kan zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb het idee dat de term kapitalisme nogal wordt misbruikt in dit topic. Het is opzich een redelijk puur begrip, maar wat verstaan jullie eronder?
Het is niet de 'root of all evil'.
Alle politieke systemen worden misbruikt, maar democratie en markteconomie hebben tenminste nog een zelfreinigend vermogen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:41 schreef k3vil het volgende:
[..]
Ik vind het kapitalisme niet the root of all evil, dat is immers het menselijk egoisme. Maar het is wel het middel waarmee egoisme tot uiting komt in deze wereld. Net zoals een mes in de handen van de verkeerde mens een wapen kan zijn.
Niet echt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle politieke systemen worden misbruikt, maar democratie en markteconomie hebben tenminste nog een zelfreinigend vermogen.
Kapitalisme in mijn ogen betekent dat mensen met hun spullen mogen doen wat ze willen zonder hiermee anderen lastig te vallen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:41 schreef k3vil het volgende:
[..]
Ik vind het kapitalisme niet the root of all evil, dat is immers het menselijk egoisme. Maar het is wel het middel waarmee egoisme tot uiting komt in deze wereld. Net zoals een mes in de handen van de verkeerde mens een wapen kan zijn.
De staat is de enige die het in de hand werkt. Immers, zij is degene die regels en vergunningen oplegt. Als bijvoorbeeld de ING een monopoliepositie heeft zou je als antwoord zelf een bank kunnen beginnen. Echter, gezien de vele regels, verplichtingen en vergunningen is dit praktisch onmogelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:23 schreef k3vil het volgende:
[..]
Niet echt.
Democratie eindigt in de terreur van de meerderheid (zelfs de oude grieken zeiden dit al).
Markeconomie eindigt in de terreur van de monopolist (de staat is het enige wat dat voorkomt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |