abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130505505
Welvaart wordt gecreëerd, door goede ideeën, die financiële back-up krijgen door investeerders, en hard werken en samenwerken van de verschillende disciplines binnen het systeem...
Maar tegelijkertijd heb ik de indruk dat ook armoede gecreëerd wordt door dit systeem.
Als dit zo is, waarom wordt armoede gecreëerd?
Op zich leidt armoede, vermits bij voldoende mensen aanwezig, tot destabiliserende tendensen.
Dus misschien is het niet raadzaam om armoede te creëren?
Of kun je genoeg arme mensen opsluiten zoals bijv. in de VS?
Hoe dan ook zullen ze ooit een breekpunt bereiken en zich nl. crimineel gedragen.
Of kun je misschien groepen van arme mensen tegen elkaar uitspelen, zodat de ware aard van hun armoede versluierd wordt?
Maar waarom armoede, waarom heeft nog niemand een systeem ontwikkeld dat armoede uitsluit, degene, die dat verzint zal rijk worden iig...
Deel 1: POL / Waarom wordt er armoede gecreëerd?
Game on.

Docu 1:

Docu 2:
I´m back.
pi_130505552
Ik plaats mijn reactie in deze. Ryan was wat sneller dan ik, de ander heeft geen nummer.

quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik kan ook gewoon een boerderij in Drenthe kopen en ook nog voor mijn eigen voedsel zorgen. Schuldenvrij ben ik al.
Je beseft trouwens toch dat alleen die ene computer al die jij waarschijnlijk zal moeten gebruiken om 'zelfstandig' te zijn door minstens tienduizende mensen is bedacht, ontworpen en gemaakt? Echt zelfstandig is een illusie, tenzij je op een onbewoond eiland gaat wonen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130505662
quote:
Dat hebben veel idealisten tevergeefs geprobeerd, en zijn vervolgens in dezelfde valkuilen gevallen, toch?
Dat zal best inderdaad. Maar zodra je opgeeft conformeer je jezelf aan de bestaande ideeën. Als je meent verbeteringen te zien moet je je wel laten horen natuurlijk.

Ik meen dat de huidige uitgangspunten te kort komen en zie daar graag verandering in komen. Welzijn en de mens centraal stellen is een goed uitgangspunt van waaruit je kan gaan filosoferen en vanwaaruit oplossingen voor problemen aandragen alsook verbeteringen voor bestaande systemen.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_130505715
Gekoppeld, en laat de volgende keer gewoon degene met de laatste post het nieuwe topic openen, tenzij er na een redelijke tijd nog niks nieuws is geopend.
pi_130505755
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat zal best inderdaad. Maar zodra je opgeeft conformeer je jezelf aan de bestaande ideeën. Als je meent verbeteringen te zien moet je je wel laten horen natuurlijk.

Ik meen dat de huidige uitgangspunten te kort komen en zie daar graag verandering in komen. Welzijn en de mens centraal stellen is een goed uitgangspunt van waaruit je kan gaan filosoferen en vanwaaruit oplossingen voor problemen aandragen alsook verbeteringen voor bestaande systemen.
De andere theorie is, dat het blijkbaar aan de toplaag van de toplaag ligt.
Ook wel een geluid dat je een beetje verwrongen kunt horen steeds weer in BNW...
Want de toplaag van de toplaag heeft de macht om de dingen (de wetten) naar hun hand te zetten en daarbij ook nog via de media een plausibel verhaaltje als rechtvaardiging eraan te koppelen...
I´m back.
pi_130505762
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
Gekoppeld, en laat de volgende keer gewoon degene met de laatste post het nieuwe topic openen, tenzij er na een redelijke tijd nog niks nieuws is geopend.
No problemo capitan
pi_130505764
quote:
Was ik dat niet dan?
I´m back.
pi_130505789
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was ik dat niet dan?
Jawel, was richting bram en opnieuw-energie ;).

Maar zand er over en door met de discussie.
pi_130505809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De andere theorie is, dat het blijkbaar aan de toplaag van de toplaag ligt.
Ook wel een geluid dat je een beetje verwrongen kunt horen steeds weer in BNW...
Want de toplaag van de toplaag heeft de macht om de dingen (de wetten) naar hun hand e zetten en daarbij ook nog via de media een plausibel verhaaltje als rechtvaardiging eraan te koppelen...
Dat is ook gewoon zo, daar hoef je echt geen conspiracy theorie voor op te tuigen.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dociel maar toe moeten kijken hoe alles wordt opgedrongen, daar zijn we zelf ook bij, maar dat vraagt wel een actief publiek. Maar dat verwacht ik niet voorlopig.
pi_130505867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon zo, daar hoef je echt geen conspiracy theorie voor op te tuigen.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dociel maar toe moeten kijken hoe alles wordt opgedrongen, daar zijn we zelf ook bij, maar dat vraagt wel een actief publiek. Maar dat verwacht ik niet voorlopig.
Het is gewoon heel erg moeilijk. Los van wat oorzaken en gevolgen zijn.
I´m back.
pi_130505919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg moeilijk. Los van wat oorzaken en gevolgen zijn.
Het is moeilijk juist doordat we een zeer passief volk hebben wat graag verantwoordelijkheid aan anderen geeft, die het liefst zorgen voor hun eigen voordeel. Vandaar de verschillende partijen natuurlijk. Dat geeft gelijk ook een systeem wat niet zomaar om te gooien is vanwege de verschillende belangen. Daar is ook goed over na gedacht!
pi_130506335
Dat is wel erg makkelijk he? Klagen omdat je arm bent dat er armoede gecreeerd wordt. Ipv anderen de schuld te geven van je armoede kun je beter kijken wat je er zelf aan kunt veranderen.
rikker de flikker
pi_130506624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:38 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Dat is wel erg makkelijk he? Klagen omdat je arm bent dat er armoede gecreeerd wordt. Ipv anderen de schuld te geven van je armoede kun je beter kijken wat je er zelf aan kunt veranderen.
Ik ben niet arm hoor, nog niet althans... ;).
Maar volgens jou is armoede gewoon een keuze dus?
Of mensen zijn lui en/of dom?
Er zijn geen luie en/of domme rijken?
I´m back.
pi_130506657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Het is moeilijk juist doordat we een zeer passief volk hebben wat graag verantwoordelijkheid aan anderen geeft, die het liefst zorgen voor hun eigen voordeel. Vandaar de verschillende partijen natuurlijk. Dat geeft gelijk ook een systeem wat niet zomaar om te gooien is vanwege de verschillende belangen. Daar is ook goed over na gedacht!
Ik denk dat wij in Nederland door onze relatieve rijkdom passief zijn geworden...
I´m back.
pi_130506749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet arm hoor, nog niet althans... ;).
Maar volgens jou is armoede gewoon een keuze dus?
Of mensen zijn lui en/of dom?
Er zijn geen luie en/of domme rijken?
je hebt natuurlijk rijke mensen die zelf hun rijkdom hebben vergaard en je hebt rijke mensen die rijk zijn geworden door een erfenis (ook wel nieuwe en oude rijden genoemd).
ik zeg alleen dat je er niks mee bereikt als je arm thuis zit door anderen verantwoordelijk te houden voor de situatie waar je in zit. die anderen ga je echt niet veranderen, de enige die je kunt veranderen dat ben je zelf en dus ook de situatie waar je in zit.
rikker de flikker
pi_130506897
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef rikkerdeflikker het volgende:

[..]

je hebt natuurlijk rijke mensen die zelf hun rijkdom hebben vergaard en je hebt rijke mensen die rijk zijn geworden door een erfenis (ook wel nieuwe en oude rijden genoemd).
ik zeg alleen dat je er niks mee bereikt als je arm thuis zit door anderen verantwoordelijk te houden voor de situatie waar je in zit. die anderen ga je echt niet veranderen, de enige die je kunt veranderen dat ben je zelf en dus ook de situatie waar je in zit.
Ja, maarrrr.... zal dat er met dit systeem niet toe leiden dat ondanks de effort die mensen erin steken toch arm blijven...? Tuurlijk met name de American dream behelst dat als je maar genoeg energie in iets steekt je van zelf rijk zult worden, echter de kaarten zijn al geschud, ook al heb je een goed idee, je bereikt niet wat je wilt bereiken...
I´m back.
pi_130507014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maarrrr.... zal dat er met dit systeem niet toe leiden dat ondanks de effort die mensen erin steken toch arm blijven...? Tuurlijk met name de American dream behelst dat als je maar genoeg energie in iets steekt je van zelf rijk zult worden, echter de kaarten zijn al geschud, ook al heb je een goed idee, je bereikt niet wat je wilt bereiken...
zolang er nog steeds werklozen zijn die roken een smartphone hebben en een eigen auto hebben denk ik niet dat je over armoede kunt praten in nl.
mensen worden vaak jaloers als de buurman wat meer heeft, terwijl ze niet (willen) zien dat die buurman daar hard voor werkt, of misschien op andere dingen bezuinigd.
rikker de flikker
pi_130507142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:

[..]

zolang er nog steeds werklozen zijn die roken een smartphone hebben en een eigen auto hebben denk ik niet dat je over armoede kunt praten in nl.
mensen worden vaak jaloers als de buurman wat meer heeft, terwijl ze niet (willen) zien dat die buurman daar hard voor werkt, of misschien op andere dingen bezuinigd.
Zijn er überhaupt nog werkenden die roken dan? In België misschien? ;)
De consumenten naijver, wat wrs wel bestaat idd, is toch één van de motoren van welvaartscreatie, die kunnen we niet zomaar bij het straatvuil zetten, vermoed ik...
Overigens denk ik dat je ook een beetje te scherp bent in deze, genoeg mensen die niets hebben behalve die consumenten naijver, ook in Nederland...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 27-08-2013 11:15:49 ]
I´m back.
pi_130509522
quote:
Ik neem aan dat dit laatste niet aan mij was gericht aangezien ik direct voor mijn eigen tweede deel aangaf dat de draad op slot kon. De ene keer wordt het snel geopend, de andere keer duurt het minuten. Aangezien ik al een reactie had getypt voordat die draad werd gesloten had ik dus maar alvast een nieuwe draad aangemaakt na te hebben geverifiëerd dat er nog geen vervolgdeel was.
Waarom nog steeds draden automatisch zo snel sluiten? Wat maakt het uit of dat je 4 draden hebt van 250 reacties of 1 draad van 1000 reacties? Het laatste is gemakkelijker.

Edit: blijkbaar was het toch ook aan mij gericht ondanks dat ik direct een slotje op mijn eigen draad 'plaatste'. Verwijt het mij niet als een ander zo onnozel zou zijn om dan alsnog daar te reageren (hypothetisch gesproken).
Ik had trouwens al eens een softwarematige oplossing voorgesteld aan de verantwoordelijken van dit forum om dit probleem (draad die sluit tijdens het schrijven van je reactie) op te lossen, hier hebben ze niets mee gedaan. Niet verwonderlijk als je ziet dat ze zelfs de basics nog niet in orde krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-08-2013 12:49:55 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130526262
Ik heb het idee dat de term kapitalisme nogal wordt misbruikt in dit topic. Het is opzich een redelijk puur begrip, maar wat verstaan jullie eronder?

Het is niet de 'root of all evil'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:35:16 #21
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130529526
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb het idee dat de term kapitalisme nogal wordt misbruikt in dit topic. Het is opzich een redelijk puur begrip, maar wat verstaan jullie eronder?

Integendeel het is het enige antwoord op de crisis.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_130529811
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Ik vind het kapitalisme niet the root of all evil, dat is immers het menselijk egoisme. Maar het is wel het middel waarmee egoisme tot uiting komt in deze wereld. Net zoals een mes in de handen van de verkeerde mens een wapen kan zijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:33:48 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130532707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:41 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ik vind het kapitalisme niet the root of all evil, dat is immers het menselijk egoisme. Maar het is wel het middel waarmee egoisme tot uiting komt in deze wereld. Net zoals een mes in de handen van de verkeerde mens een wapen kan zijn.
Alle politieke systemen worden misbruikt, maar democratie en markteconomie hebben tenminste nog een zelfreinigend vermogen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130543785
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle politieke systemen worden misbruikt, maar democratie en markteconomie hebben tenminste nog een zelfreinigend vermogen.
Niet echt.

Democratie eindigt in de terreur van de meerderheid (zelfs de oude grieken zeiden dit al).
Markeconomie eindigt in de terreur van de monopolist (de staat is het enige wat dat voorkomt)
pi_130544463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:41 schreef k3vil het volgende:

[..]

Kapitalisme in mijn ogen betekent dat mensen met hun spullen mogen doen wat ze willen zonder hiermee anderen lastig te vallen.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:23 schreef k3vil het volgende:

[..]

Niet echt.

Democratie eindigt in de terreur van de meerderheid (zelfs de oude grieken zeiden dit al).
Markeconomie eindigt in de terreur van de monopolist (de staat is het enige wat dat voorkomt)
De staat is de enige die het in de hand werkt. Immers, zij is degene die regels en vergunningen oplegt. Als bijvoorbeeld de ING een monopoliepositie heeft zou je als antwoord zelf een bank kunnen beginnen. Echter, gezien de vele regels, verplichtingen en vergunningen is dit praktisch onmogelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')