abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 01:05:18 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_130540029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Och.... jij bent zo'n simpel zieltje die Telegraaf reacties gaat bestempelen als "tokkies" en jezelf daardoor hoger op de sociale ladder voelt.

Jij bedoelt de maatschappelijke ladder denk ik. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_130540060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:04 schreef Trebo het volgende:
Waarom krijgt een politicus wel 100% en Jan Modaal maar 70%?
Krijgt Jan Modaal als hij na een periode van onbetaald verlof terugkeert bij zijn werkgever maar 70 procent van zijn salaris? Dan doet hij toch iets verkeerd.
pi_130540142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:04 schreef Trebo het volgende:
Waarom krijgt een politicus wel 100% en Jan Modaal maar 70%?
Die 70% is WW. Het equivalent daarvan is wachtgeld. Wachtgeld is ook geen 100%, maar 80% of 70%.

De dame waar het hier over gaat krijgt noch WW, noch wachtgeld. Zij is gewoon als ambtenaar in dienst van een ministerie.
pi_130540155
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Die 70% is WW. Het equivalent daarvan is wachtgeld. Wachtgeld is ook geen 100%, maar 80% of 70%.

De dame waar het hier over gaat krijgt noch WW, noch wachtgeld. Zij is gewoon als ambtenaar in dienst van een ministerie.
Ah ok. :)
pi_130540160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ze WERKT ook..
Dat blijkt niet uit de OP van dit topic. Daarin staat dat ze in dienst is van het ministerie, dat momenteel geen werk voor haar heeft te doen. Per saldo doet ze dus (kennelijk) niks, of jij moet andere informatie hebben waaruit het tegendeel blijkt.

quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:04 schreef k_man het volgende:
Dat zou een beetje raar zijn he? Waarom zou je nog moeten solliciteren als je al bij een werkgever in dienst bent?
Ik zou me dat prima kunnen voorstellen op het moment dat er binnen het ministerie voor jou geen passende baan is en je een dergelijk riant inkomen opstrijkt terwijl je niets doet. En nee, dan hoeft ze van mij heus niet te solliciteren als caissière bij de HEMA, maar ik zou niet weten waarom ze niet op passende functies zou kunnen solliciteren.

quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:04 schreef k_man het volgende:
Het ministerie denkt nog na over een functie voor haar. Je kunt haar dat moeilijk aanrekenen. Als je wel wilt werken, maar je baas heeft even niks voor je te doen, wie moet je daar dan op aankijken? Het is net zoiets als de bankzitters bij detacheringsbureaus.
Ik reken het haar dan ook niet aan. Ik vind de regeling gewoon veel te riant. Maar goed, inmiddels is duidelijk dat deze wordt afgeschaft. En terecht, lijkt me.

Als mijn baas geen werk voor me heeft, word ik trouwens ontslagen.
pi_130540256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit de OP van dit topic. Daarin staat dat ze in dienst is van het ministerie, dat momenteel geen werk voor haar heeft te doen. Per saldo doet ze dus (kennelijk) niks, of jij moet andere informatie hebben waaruit het tegendeel blijkt.
Er staat dat het ministerie (nog) geen functie voor haar heeft. Dat hoeft mijns inziens niet te betekenen dat ze dus werkloos thuis (of op het ministerie) zit, ze kunnen haar ook met allerhande ad hoc of ondersteunende klusjes opzadelen.
pi_130540383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er staat dat het ministerie (nog) geen functie voor haar heeft. Dat hoeft mijns inziens niet te betekenen dat ze dus werkloos thuis (of op het ministerie) zit, ze kunnen haar ook met allerhande ad hoc of ondersteunende klusjes opzadelen.
Dat zou kunnen ja. Maar ik krijg - op basis van de informatie die voorhanden is - sterk de indruk dat dat niet het geval is. Ik zie best het nut van regelingen voor ambtenaren die de politiek in willen, maar ik zie ook het gevaar van regelingen die te riant zijn en die te weinig draagvlak in de samenleving hebben.
pi_130540421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Maar ik krijg - op basis van de informatie die voorhanden is - sterk de indruk dat dat niet het geval is.
En op welke informatie doel je dan? De suggestieve zin die de "journalist" van de telegraaf aan de verklaring van BuZa heeft toegevoegd?
pi_130540507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

ja. Maar ik krijg - op basis van de informatie die voorhanden is - sterk de indruk dat dat niet het geval is.
En op welke informatie doel je dan? De suggestieve zin die de "journalist" van de telegraaf aan de verklaring van BuZa heeft toegevoegd?
[/quote]
Zo suggestief vind ik dat niet. Eerder voor de hand liggend. Als het ministerie aangeeft dat er een baan voor die vrouw wordt gezocht, mag je daar redelijkerwijs uit afleiden dat ze nu dus niks doet.
pi_130540625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo suggestief vind ik dat niet. Eerder voor de hand liggend. Als het ministerie aangeeft dat er een baan voor die vrouw wordt gezocht, mag je daar redelijkerwijs uit afleiden dat ze nu dus niks doet.
Je erkent nu dus dat je je uitsluitend baseert op een (in jouw ogen voor de hand liggende) aanname. Dat maakt je bijzonder stellige uitspraken eerder in dit topic natuurlijk eufemistisch uitgedrukt enigszins discutabel.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 01:46:41 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130540935
Ik ook niet.. Er is veel verdriet, maar dat is niet raar
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130541319
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ook niet.. Er is veel verdriet, maar dat is niet raar
:?
pi_130567514
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:10 schreef k_man het volgende:

[..]

:?
Een zijsprong, moet kunnen.
pi_130568438
Samsom wil juist bredere terugkeerregeling politici

PvdA-leider Diederik Samsom is er voor om de terugkeerregeling voor ambtenaren die politiek actief worden uit te breiden naar andere delen van de samenleving. Hij zei dat woensdag in een interview met BNR.

Ambtenaren hebben de mogelijkheid na hun politieke loopbaan terug te keren in hun oude functie. In de Tweede Kamer is een meerderheid te vinden die de regeling juist wil afschaffen. Maar Samsom pleit voor het omgekeerde. 'Politiek is een onzeker vak. Verkiezingen kunnen zomaar iemand weer langs de kant zetten, dus je zou eigenlijk moeten praten over een verbreding van het terugkeerrecht."

Volgens Samsom kan een bredere terugkeerregeling ervoor zorgen dat mensen uit het bedrijfsleven wat sneller voor de politiek kiezen.

Weisglas
Daarmee sluit Samsom zich aan bij een pleidooi van oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas vanmorgen in de Volkskrant. Ook hij had na 24 jaar nog het recht om weer als diplomaat aan de slag te gaan. Daar zag hij uiteindelijk om persoonlijke redenen vanaf, maar hij pleit wel vóór de regeling. 'Veel mensen worden altijd boos als ik dit zeg, maar het Kamerlidmaatschap is werk met een bovengemiddeld hoog risico. Van de ene op de andere dag kun je opeens je baan kwijt zijn. Het is een zeer ongewis vak, waar veel mensen dan ook voor terugschrikken. Als je dankzij zo'n terugkeerregeling dan toch goede mensen kunt lokken, is daar toch niets op tegen?

Weisglas gaat nog een stap verder: 'Ik zou het goed vinden als ook andere sectoren - bedrijven en maatschappelijke organisaties - zo'n regeling in het leven roepen om ook daar mensen te werven. Nu dreigt in de Kamer altijd oververtegenwoordiging van de publieke sector.'

Peters en Bonis
Toch lijkt het erop dat de oud-Tweede Kamerleden Mariko Peters (GroenLinks) en Désirée Bonis (PvdA) de laatsten geweest die nog gebruik konden maken van de terugkeerregeling voor ambtenaren. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil nu snel van die regeling af.

Bonis en Peters deden dit jaar, na teleurstellende ervaringen in de politiek, beiden een beroep op hun wettelijk recht op terugkeer en werken beiden weer op het ministerie van Buitenlandse zaken. Dat lokt kritiek uit van hun oud-collega's op het Binnenhof, die zich afvragen waarom ambtenaren anders behandeld worden dan Kamerleden die vanuit andere sectoren de politiek in gaan.

Verzet
Het VVD-Kamerlid Roald van der Linde voert het verzet aan. Hij wil de regeling nog dit jaar uit de wet schrappen. 'Dat heeft niets met Peters en Bonis te maken, want dit zit ons al jaren dwars. Die regeling is gewoon niet meer van deze tijd. Als je met een nieuwe baan begint, zeg je je oude baan op. Zo simpel is het. En als ze je goed vinden, nemen ze je daarna heus wel weer terug. Maar niet automatisch.' Van der Linde krijgt steun van onder meer CDA, D66, SP en SGP.

De terugkeerregeling stamt uit de tijd dat het Kamerlidmaatschap nog een deeltijdbaan was. De regeling vloeit voort uit de wet Incomptabiliteiten Staten-Generaal, die het ambtenaren vanwege de scheiding der machten verbiedt om naast hun werk Kamerlid te zijn. Om te zorgen dat ze er naast hun Kamerlidmaatschap een baantje bij konden nemen, werden ambtenaren tijdelijk ontheven uit hun overheidsfunctie. Van der Linde: 'Dat was ooit nuttig. Nu allang niet meer, want nu is het gewoon een fulltime-baan.'

Vet er vanaf
Eerder deze zomer bleek overigens uit onderzoek van het ambtenarenmagazine re.Public dat de terugkeerregeling niet vaak wordt gebruikt. Tot dit jaar werd er zelfs tien jaar lang geen beroep op gedaan.

In 2010 haalde het kabinet-Balkenende IV het vet er al vanaf: sindsdien geldt het recht op terugkeer voor slechts één zittingsduur, behalve als een kabinet valt en er tussentijds verkiezingen worden uitgeschreven. In dat geval blijft de regeling ook voor de volgende termijn van kracht.
http://www.volkskrant.nl/(...)eling-politici.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_130569103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Samsom wil juist bredere terugkeerregeling politici

PvdA-leider Diederik Samsom is er voor om de terugkeerregeling voor ambtenaren die politiek actief worden uit te breiden naar andere delen van de samenleving. Hij zei dat woensdag in een interview met BNR.
[ afbeelding ]
Ambtenaren hebben de mogelijkheid na hun politieke loopbaan terug te keren in hun oude functie. In de Tweede Kamer is een meerderheid te vinden die de regeling juist wil afschaffen. Maar Samsom pleit voor het omgekeerde. 'Politiek is een onzeker vak. Verkiezingen kunnen zomaar iemand weer langs de kant zetten, dus je zou eigenlijk moeten praten over een verbreding van het terugkeerrecht."

Volgens Samsom kan een bredere terugkeerregeling ervoor zorgen dat mensen uit het bedrijfsleven wat sneller voor de politiek kiezen.

Weisglas
Daarmee sluit Samsom zich aan bij een pleidooi van oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas vanmorgen in de Volkskrant. Ook hij had na 24 jaar nog het recht om weer als diplomaat aan de slag te gaan. Daar zag hij uiteindelijk om persoonlijke redenen vanaf, maar hij pleit wel vóór de regeling. 'Veel mensen worden altijd boos als ik dit zeg, maar het Kamerlidmaatschap is werk met een bovengemiddeld hoog risico. Van de ene op de andere dag kun je opeens je baan kwijt zijn. Het is een zeer ongewis vak, waar veel mensen dan ook voor terugschrikken. Als je dankzij zo'n terugkeerregeling dan toch goede mensen kunt lokken, is daar toch niets op tegen?

Weisglas gaat nog een stap verder: 'Ik zou het goed vinden als ook andere sectoren - bedrijven en maatschappelijke organisaties - zo'n regeling in het leven roepen om ook daar mensen te werven. Nu dreigt in de Kamer altijd oververtegenwoordiging van de publieke sector.'

Peters en Bonis
Toch lijkt het erop dat de oud-Tweede Kamerleden Mariko Peters (GroenLinks) en Désirée Bonis (PvdA) de laatsten geweest die nog gebruik konden maken van de terugkeerregeling voor ambtenaren. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil nu snel van die regeling af.

Bonis en Peters deden dit jaar, na teleurstellende ervaringen in de politiek, beiden een beroep op hun wettelijk recht op terugkeer en werken beiden weer op het ministerie van Buitenlandse zaken. Dat lokt kritiek uit van hun oud-collega's op het Binnenhof, die zich afvragen waarom ambtenaren anders behandeld worden dan Kamerleden die vanuit andere sectoren de politiek in gaan.

Verzet
Het VVD-Kamerlid Roald van der Linde voert het verzet aan. Hij wil de regeling nog dit jaar uit de wet schrappen. 'Dat heeft niets met Peters en Bonis te maken, want dit zit ons al jaren dwars. Die regeling is gewoon niet meer van deze tijd. Als je met een nieuwe baan begint, zeg je je oude baan op. Zo simpel is het. En als ze je goed vinden, nemen ze je daarna heus wel weer terug. Maar niet automatisch.' Van der Linde krijgt steun van onder meer CDA, D66, SP en SGP.

De terugkeerregeling stamt uit de tijd dat het Kamerlidmaatschap nog een deeltijdbaan was. De regeling vloeit voort uit de wet Incomptabiliteiten Staten-Generaal, die het ambtenaren vanwege de scheiding der machten verbiedt om naast hun werk Kamerlid te zijn. Om te zorgen dat ze er naast hun Kamerlidmaatschap een baantje bij konden nemen, werden ambtenaren tijdelijk ontheven uit hun overheidsfunctie. Van der Linde: 'Dat was ooit nuttig. Nu allang niet meer, want nu is het gewoon een fulltime-baan.'

Vet er vanaf
Eerder deze zomer bleek overigens uit onderzoek van het ambtenarenmagazine re.Public dat de terugkeerregeling niet vaak wordt gebruikt. Tot dit jaar werd er zelfs tien jaar lang geen beroep op gedaan.

In 2010 haalde het kabinet-Balkenende IV het vet er al vanaf: sindsdien geldt het recht op terugkeer voor slechts één zittingsduur, behalve als een kabinet valt en er tussentijds verkiezingen worden uitgeschreven. In dat geval blijft de regeling ook voor de volgende termijn van kracht.
http://www.volkskrant.nl/(...)eling-politici.dhtml
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik mis de financiele onderbouwing. Los daarvan is dit zelfs wanneer de lasten worden gedragen door de belastingbetaler een duurbetaalde uitkering.
pi_130571192
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik mis de financiele onderbouwing. Los daarvan is dit zelfs wanneer de lasten worden gedragen door de belastingbetaler een duurbetaalde uitkering.
Waarom noem jij het salaris van iemand die na vier jaar onbetaald verlof zijn baan weer oppakt een uitkering?
pi_130571835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom noem jij het salaris van iemand die na vier jaar onbetaald verlof zijn baan weer oppakt een uitkering?
Als het iemand betreft die na vier jaar ander werk gedaan te hebben zijn oude baan weer oppakt is een terugkeerregeling niet nodig. Als het iemand betreft die na vier jaar ander werk gedaan te hebben weer betaald krijgt obv de terugkeerregeling betreft het een uitkering.
pi_130578584
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als het iemand betreft die na vier jaar ander werk gedaan te hebben zijn oude baan weer oppakt is een terugkeerregeling niet nodig.
Om na vier jaar afwezigheid je oude baan weer te kunnen oppakken is een terugkeerregeling vaak juist wel nodig. Dat is nu juist het idee achter begrippen als onbetaald verlof en een sabbatical.
pi_130579031
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Als het iemand betreft die na vier jaar ander werk gedaan te hebben zijn oude baan weer oppakt is een terugkeerregeling niet nodig.
Hoezo niet? Dat is nou juist de essentie ervan.
pi_130613386
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo niet? Dat is nou juist de essentie ervan.
Je kijkt er verkeerd naar. Die terugkeerregeling is reuze handig voor de werknemer waar de werkgever niet (meer) op zit te wachten. Als je goed en gewenst bent heb je die terugkeerregeling daarentegen helemaal niet nodig, de werknemer neemt je dan graag weer aan, zonder dwang dus.
pi_130616942
Aha. En als je goed en gewenst bent, en je wilt terugkeren naar je oude functie, gaat je werkgever dan iemand ontslaan die minder goed en gewenst is? Het aantal mensen dat een werkgever aan het werk kan houden is immers niet oneindig.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:09:16 #122
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_130617616
Gelijk heeft ze ;)
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_130618310
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:58 schreef k_man het volgende:
Aha. En als je goed en gewenst bent, en je wilt terugkeren naar je oude functie, gaat je werkgever dan iemand ontslaan die minder goed en gewenst is? Het aantal mensen dat een werkgever aan het werk kan houden is immers niet oneindig.
Dan ben je dus overbodig...
pi_130620916
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Dan ben je dus overbodig...
Nee, maar dat snap je zelf ook wel. Aan getroll maak ik verder geen woorden vuil. :W
pi_130649819
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, maar dat snap je zelf ook wel. Aan getroll maak ik verder geen woorden vuil. :W
Dan ben je dus wel overbodig. Een werkgever neemt alleen maar mensen aan die nodig zijn. Als er een terugkeerregeling nodig is om weer terug te keren, wil dat dus zoveel zeggen dat je overbodig bent. Ware dat niet zo, was je immers ook ZONDER terugkeerregeling aangenomen. Het is echt een abc'tje, ik snap niet dat dat niet tot je wil doordringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')