abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131031993
Ik heb ook wel eens een grote sjaal gebruikt, gaat prima. Met zo'n schort zou ik me toch vooral voor lul voelen zitten. En koeltasje idd, ik gebruik die van Medela die bij m'n kolf zat.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:15:22 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131032155
Die gebruik ik ook.

Soms heb ik zooooooo geen zin om te kolven he. Zoals nu.

;(
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131032435
Marjolijntje O+ Wat een supergoeie foto! En wat een leuk meisje heb je!

Zoe, ik sluit me aan bij Kyara! Je mag heel trots zijn op deze 16 maanden! O+ :*

quote:
17s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:18 schreef Kyara het volgende:
Ik heb begrepen dat dat ook een teken is dat de boel goed loopt: de melk wordt aangemaakt als er om gevraagd wordt. Ik merk nu ook dat het ook niet meer zo'n probleem is als ze 1,5 a 2 uur na een voeding weer willen drinken, voorheen kwam er dan toch net iets te weinig uit.

En ongemerkt is de hoeveelheid kv die de meisjes overdag krijgen inmiddels nihil.
*O* Wat goed!!!
pi_131035901
XM, kan me voorstellen dat je het soms zo beu bent :*

Schort lijkt me ook niks. Dat valt volgens mij ook veel meer op dat gewoon discreet voeden met een voedingsshirt, eventueel met een vestje of los bloesje erover heen.
pi_131037590
Hier gewoon altijd als ik buitenshuis ga voeden 2 laagjes aan. Dan bedekt wen hemdje gewoon m'n buik en doe ik shirt of trui of vest omhoog. Niemand die wat ziet met babies hoofd ervoor :+

Al kan ze nu echt al tijd niet meer drinken in een ruimte waar veel te zien is.

Melk meenemen in koeltasje. Ook wel eens flesje met 2 koelcompressen in washandje gedaan.
  woensdag 11 september 2013 @ 07:34:39 #206
258612 nytar
boys boys boys
pi_131049790
Vraagje voor de mega ervaren mama's:
Ik geef nu 9 mnd bv ( *O* ) en ik ben sinds kort weer begonnen met een studie a 5 dagen in de week. Nu geef ik hem alleen nog 's morgens en 's nachts te drinken.
Is mijn productie sterk genoeg om dat vol te houden of betekend dit het einde?
pi_131050068
Dit topic ook maar even posten. Heb spruw, Senn zn bekkie is weer gewoon roze ipv wit gestipt en hij heeft er geen last van gehad. Nu heb ik in beide tepels kloven. Afgelopen dag gekolft en met flesje gegeven. Senn maakt het niet uit hij drinkt net zo makkelijk uit de fles als uit de borst.

Maar nu probleem.. Kolven gaat niet meer, echt huilen van de pijn, aangelegd, maar toen moest ik nog meer huilen :'(

En nou? Is er iets waardoor ik het beter kan maken? opgeven? Doorzetten? Zie met angst en beven het uur tegemoet dat mijn schrokopje weer honger krijgt.
pi_131050105
Medicijnen tegen spruw heb je al? Voor jullie beiden? Volgens mij helpen die best snel.
Kloven door spruw is dubbel ruk inderdaad. :(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 11 september 2013 @ 08:29:46 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131050266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:16 schreef Hilzillah het volgende:
Dit topic ook maar even posten. Heb spruw, Senn zn bekkie is weer gewoon roze ipv wit gestipt en hij heeft er geen last van gehad. Nu heb ik in beide tepels kloven. Afgelopen dag gekolft en met flesje gegeven. Senn maakt het niet uit hij drinkt net zo makkelijk uit de fles als uit de borst.

Maar nu probleem.. Kolven gaat niet meer, echt huilen van de pijn, aangelegd, maar toen moest ik nog meer huilen :'(

En nou? Is er iets waardoor ik het beter kan maken? opgeven? Doorzetten? Zie met angst en beven het uur tegemoet dat mijn schrokopje weer honger krijgt.
Doorzetten maar dan wel anders. Andere voedingshouding proberen, rugby hielp bij mij. Voelde ik m'n kloof bijna niet. Mothermates hielpen hier ook goed en lanoline zalf. Succes :*. Anders een lk om advies vragen?

Even kort door de bocht hoor, sorry, dreumes kruipt over me heen :')
pi_131050274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 07:34 schreef nytar het volgende:
Vraagje voor de mega ervaren mama's:
Ik geef nu 9 mnd bv ( *O* ) en ik ben sinds kort weer begonnen met een studie a 5 dagen in de week. Nu geef ik hem alleen nog 's morgens en 's nachts te drinken.
Is mijn productie sterk genoeg om dat vol te houden of betekend dit het einde?
Ik heb een paar posts terug daar iets over geschreven, maar ik ben natuurlijk pas 3 weken bezig, maar bij mij gaat dat goed! De weekenddagen en 1 vrije dag voed ik dan wel ook overdag. En zit sowieso nog wel op 3 of 4 voedingen van 19u tot 7u.
  woensdag 11 september 2013 @ 08:48:48 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131050546
Hilz, wat klote! :{

Hier hielp bepanthen + na elke voeding wat melk uitsmeren over de tepel en aan de lucht laten drogen. En een houtje tussen je tanden bij het kolven :X Sterkte!
pi_131051272
Nytar, het is proberen. Bij de ene lukt het wel, bij de andere niet.

Hilz, oef auw! Kloven zijn zo naar :( Ik smeerde met lanoline, andere voedingshoudingen en even doorbijten. Kolven deed mij op een gegeven moment minder zeer dan voeden, dus ik heb gekolfd tot de kloof weg was (was wel maar aan 1 kant).
Is de spruw bij jullie allebei behandeld? Het hoeft niet altijd zichtbaar te zijn om er te zitten.
Sterkte, ik hoop dat de pijn snel weg is :*

O+ 15 O+ maanden O+ borstvoeding O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131051372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:16 schreef Hilzillah het volgende:

Je spruw is dus nog niet weg en je besmet elkaar. Hoe is het behandeld, doe je dat nog steeds?
pi_131051725
tubetje anti schimmelspul smeer ik op na elke voeding of kolf beurt, dat haal ik er weer af als ik ga voeden/ kolven. Senn geen medicijnen voor maar hij drinkt gewoon goed. Moet hij dan ook behandeld worden?

Verschilkende voed houdingen ga ik proberen. Anti kloven crème kan ik nog niet gebruiken omdat ik ook dat andere spul nog moet smeren. Ik laat de boel wel luchtdrogen.
pi_131051818
Klinkt pijnlijk Hillz.

Volgens mij moet je Senn ook behandelen omdat je elkaar blijft besmetten. Zoals gezegd hoeft hij geen last te hebben om het te hebben. Heb er zelf geen ervaring mee maar dat ik wat ik hier altijd lees.

En even een *O* voor de 15 maanden borstvoeding van Marjolijntje!
  woensdag 11 september 2013 @ 10:56:35 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131053191
hillz er is spul dat je niet hoeft af te vegen. Miconazol? weet biet zeker.
kan je niet na de voeding even een beetje tepelzalf opdoen en na een minuutje of 5 de schimmelcreme?

verder een *O* voor de goedlopende bv van Piekie
en een *O* voor Marjolijntje :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 11 september 2013 @ 11:22:02 #217
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_131053899
Aangezien miconazol veel dunner is dan purelan zou ik eerst de dunne en daarna de dikke zalf erop smeren.
En baby moet ook behandelt worden anders krijg je herbesmetting.
pi_131054635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
hillz er is spul dat je niet hoeft af te vegen. Miconazol? weet biet zeker.
kan je niet na de voeding even een beetje tepelzalf opdoen en na een minuutje of 5 de schimmelcreme?

verder een *O* voor de goedlopende bv van Piekie
en een *O* voor Marjolijntje :)
Niet handig, met purelan e.d. smeer je er een filmpje op waardoor de miconazol niet kan intrekken.

Hillz,bij spruw idd beide behandelen. Voor jezelf miconazol en voor baby nystatine via de huisarts. Miconazol na elke voeding dun aanbrengen en niet verwijderen voor de volgende voeding (tenzij er klodders zitten natuurlijk, maar als het goed is kun je al weinig tot niks meer verwijderen tegen die tijd). Nystatine in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt ook na elke voeding aanbrengen, maar ipv 1ml per keer gewoon gebruiken wat nodig is om tong, kaken en wangzakken in te smeren. En het maximum van 4 ml per 24 uur aanhouden. Nystatine kun je alleen op recept krijgen, moet dus via de huisarts.
Verder goed op hygiëne letten. Handen wassen, maar ook spuugdoekjes en hydrofielen, voedingsbh's en al wat in aanraking komt met melk wassen op 60 graden. Spenen uitkoken, zoogcompressen heel regelmatig verschonen ongeacht of ze volzitten. Flesjes, kolf.. Vergeet ik nog dingen?
pi_131054733
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

Niet handig, met purelan e.d. smeer je er een filmpje op waardoor de miconazol niet kan intrekken.

Hillz,bij spruw idd beide behandelen. Voor jezelf miconazol en voor baby nystatine via de huisarts. Miconazol na elke voeding dun aanbrengen en niet verwijderen voor de volgende voeding (tenzij er klodders zitten natuurlijk, maar als het goed is kun je al weinig tot niks meer verwijderen tegen die tijd). Nystatine in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt ook na elke voeding aanbrengen, maar ipv 1ml per keer gewoon gebruiken wat nodig is om tong, kaken en wangzakken in te smeren. En het maximum van 4 ml per 24 uur aanhouden. Nystatine kun je alleen op recept krijgen, moet dus via de huisarts.
Verder goed op hygiëne letten. Handen wassen, maar ook spuugdoekjes en hydrofielen, voedingsbh's en al wat in aanraking komt met melk wassen op 60 graden. Spenen uitkoken, zoogcompressen heel regelmatig verschonen ongeacht of ze volzitten. Flesjes, kolf.. Vergeet ik nog dingen?
Volgens mij is dit compleet! Heel vaak schone pads indoen als je die gebruikt, duizend keer de was doen. Ik gebruikte de nystatine echt 8 keer per dag maar dan een halve mililiter. Bij mij was het redelijk snel over, dus het werkte goed!
  woensdag 11 september 2013 @ 13:33:02 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131057075
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

oh dat had ik me niet gerealiseerd.

en anders is er altijd nog gentiaan violet, maar ik weet niet of dat mag als je kloven hebt.

ik heb de zoogcompressen na iedere voeding gewisseld. En voorkomen dat de tepels de bh raakten. maar dat was misschien meer mijn eigen interpretatie ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131063908
Had ik me daar toch ineens een lege batterij! Toen ik de eerste post las over samen behandelen heb ik gelijk de dokter gebeld. Heb vanmiddag dat vloeistof spulletje voor Senn gekregen en zelf doorgaan met dat schimmel zalfje. Ook heb ik een tube Bepanthen baby zalf meegenomen. Dus... op hoop van zegen enzo.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:37:18 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131066756
Ah goedzo hilz! Die nystatine is echt wel belangrijk, hopelijk is de spruw gauw helemaal weg en helen die rottige kloven nog veel sneller!
pi_131123974
Ik ga hier even jompelen. Vannacht besefte ik mij dat we al even van het tepelhoedje afzijn. Ik heb hem een paar dagen geleden nog wel eens gebruikt, maar inmiddels krijgt ze ook bij erg gespannen borsten wel een hap, en is het dus niet meer nodig.

De tsr krijgt ze ook steeds beter weggedronken. Het gaat zo best prima. We zijn wel met infacol begonnen tegen de krampjes, en ik weet niet of het daardoor komt, maar vannacht hadden we best een rustige nacht en ook nu is ze rustig en tevreden.
pi_131124030
Wat fijn!
pi_131124203
Zou er een reden kunnen zijn voor vaak maar kort drinken? Sinds gisteravond is minn baby van de rel. Ze ligt nu wel in bed maar moppert constant, huilt niet. Slaapt dus ook niet. Ik dacht dat we de 8 wkn sprong net aan overleefd hadden maar nu bij 10 wkn weer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')