quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:18 schreef Kyara het volgende:
Ik heb begrepen dat dat ook een teken is dat de boel goed loopt: de melk wordt aangemaakt als er om gevraagd wordt. Ik merk nu ook dat het ook niet meer zo'n probleem is als ze 1,5 a 2 uur na een voeding weer willen drinken, voorheen kwam er dan toch net iets te weinig uit.
En ongemerkt is de hoeveelheid kv die de meisjes overdag krijgen inmiddels nihil.
Doorzetten maar dan wel anders. Andere voedingshouding proberen, rugby hielp bij mij. Voelde ik m'n kloof bijna niet. Mothermates hielpen hier ook goed en lanoline zalf. Succesquote:Op woensdag 11 september 2013 08:16 schreef Hilzillah het volgende:
Dit topic ook maar even posten. Heb spruw, Senn zn bekkie is weer gewoon roze ipv wit gestipt en hij heeft er geen last van gehad. Nu heb ik in beide tepels kloven. Afgelopen dag gekolft en met flesje gegeven. Senn maakt het niet uit hij drinkt net zo makkelijk uit de fles als uit de borst.
Maar nu probleem.. Kolven gaat niet meer, echt huilen van de pijn, aangelegd, maar toen moest ik nog meer huilen![]()
En nou? Is er iets waardoor ik het beter kan maken? opgeven? Doorzetten? Zie met angst en beven het uur tegemoet dat mijn schrokopje weer honger krijgt.
Ik heb een paar posts terug daar iets over geschreven, maar ik ben natuurlijk pas 3 weken bezig, maar bij mij gaat dat goed! De weekenddagen en 1 vrije dag voed ik dan wel ook overdag. En zit sowieso nog wel op 3 of 4 voedingen van 19u tot 7u.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:34 schreef nytar het volgende:
Vraagje voor de mega ervaren mama's:
Ik geef nu 9 mnd bv () en ik ben sinds kort weer begonnen met een studie a 5 dagen in de week. Nu geef ik hem alleen nog 's morgens en 's nachts te drinken.
Is mijn productie sterk genoeg om dat vol te houden of betekend dit het einde?
Je spruw is dus nog niet weg en je besmet elkaar. Hoe is het behandeld, doe je dat nog steeds?quote:Op woensdag 11 september 2013 08:16 schreef Hilzillah het volgende:
Dit topic ook maar even posten. Heb spruw, Senn zn bekkie is weer gewoon roze ipv wit gestipt en hij heeft er geen last van gehad. Nu heb ik in beide tepels kloven. Afgelopen dag gekolft en met flesje gegeven. Senn maakt het niet uit hij drinkt net zo makkelijk uit de fles als uit de borst.
Maar nu probleem.. Kolven gaat niet meer, echt huilen van de pijn, aangelegd, maar toen moest ik nog meer huilen![]()
En nou? Is er iets waardoor ik het beter kan maken? opgeven? Doorzetten? Zie met angst en beven het uur tegemoet dat mijn schrokopje weer honger krijgt.
Niet handig, met purelan e.d. smeer je er een filmpje op waardoor de miconazol niet kan intrekken.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
hillz er is spul dat je niet hoeft af te vegen. Miconazol? weet biet zeker.
kan je niet na de voeding even een beetje tepelzalf opdoen en na een minuutje of 5 de schimmelcreme?
verder eenvoor de goedlopende bv van Piekie
en eenvoor Marjolijntje
Volgens mij is dit compleet! Heel vaak schone pads indoen als je die gebruikt, duizend keer de was doen. Ik gebruikte de nystatine echt 8 keer per dag maar dan een halve mililiter. Bij mij was het redelijk snel over, dus het werkte goed!quote:Op woensdag 11 september 2013 11:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Niet handig, met purelan e.d. smeer je er een filmpje op waardoor de miconazol niet kan intrekken.
Hillz,bij spruw idd beide behandelen. Voor jezelf miconazol en voor baby nystatine via de huisarts. Miconazol na elke voeding dun aanbrengen en niet verwijderen voor de volgende voeding (tenzij er klodders zitten natuurlijk, maar als het goed is kun je al weinig tot niks meer verwijderen tegen die tijd). Nystatine in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt ook na elke voeding aanbrengen, maar ipv 1ml per keer gewoon gebruiken wat nodig is om tong, kaken en wangzakken in te smeren. En het maximum van 4 ml per 24 uur aanhouden. Nystatine kun je alleen op recept krijgen, moet dus via de huisarts.
Verder goed op hygiëne letten. Handen wassen, maar ook spuugdoekjes en hydrofielen, voedingsbh's en al wat in aanraking komt met melk wassen op 60 graden. Spenen uitkoken, zoogcompressen heel regelmatig verschonen ongeacht of ze volzitten. Flesjes, kolf.. Vergeet ik nog dingen?
oh dat had ik me niet gerealiseerd.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Niet handig, met purelan e.d. smeer je er een filmpje op waardoor de miconazol niet kan intrekken.
Hillz,bij spruw idd beide behandelen. Voor jezelf miconazol en voor baby nystatine via de huisarts. Miconazol na elke voeding dun aanbrengen en niet verwijderen voor de volgende voeding (tenzij er klodders zitten natuurlijk, maar als het goed is kun je al weinig tot niks meer verwijderen tegen die tijd). Nystatine in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt ook na elke voeding aanbrengen, maar ipv 1ml per keer gewoon gebruiken wat nodig is om tong, kaken en wangzakken in te smeren. En het maximum van 4 ml per 24 uur aanhouden. Nystatine kun je alleen op recept krijgen, moet dus via de huisarts.
Verder goed op hygiëne letten. Handen wassen, maar ook spuugdoekjes en hydrofielen, voedingsbh's en al wat in aanraking komt met melk wassen op 60 graden. Spenen uitkoken, zoogcompressen heel regelmatig verschonen ongeacht of ze volzitten. Flesjes, kolf.. Vergeet ik nog dingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |