quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze zo principieel overtuigt waren geweest dan hadden ze wel afgezien van verkiezingsdeelname.
En hoe streng gelovig z ook zijn. Ok daarbinnen bestaan verschillende stromingen en meningsverschillen. En ik denk dat hier binnen de SGP een zeer onprettige breuklijn is gevonden.
Jawel hoor, eens, ... in zoverre dat ik denk dat bepaalde dogma's wel degelijk aan verandering onderhevig kunnen zijn, echter hoe strenger de leer en hoe groter de overtuiging, des te moeilijker de verandering. En SGP-ers zijn natuurlijk zeer streng in de leer, waarbij ik moet bekennen dat ik de verschillende stromingen en meningen en de omvang daarvan, binnen die partij niet echt ken. Mijn inschatting is echter dat er niet veel ruimte zal zijn en dat deze vrouw niet het begin is van "de SGP lente"quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet snel inderdaad, maar overtuigingen en dogma's binnen die contreien zijn wel degelijk aan verandering onderhevig. Waar het 30 jaar geleden nog een taboe was om auto te rijden op zondag, doet nu vrijwel iedereen dat. Hetzelfde geldt voor de wijze waarop men tegen homofilie benadert, het kijken van films, part-time werkende vrouwen en het verzekeren van je auto om maar een aantal zijstraten te noemen.
Behalve op zondag...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:03 schreef Hexagon het volgende:
Het schijnt ook dat de toegang tot internet een vervagend effect begint te krijgen in de bible belt.
Een van de beste wapens tegen fanatisme heet: "Informatie!"
Omdat ze zo voorzichtig rijden dat de rest er achterop knalt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze maken minder ongelukken dan mannen, heb ik ooit een keer gelezen
Nou nog een 40" 'computerscherm' en ze zijn geïntegreerd in de 21ste eeuw.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:05 schreef poemojn het volgende:
Er verandert wel meer. Tien jaar geleden was een kerkdienst over de radio geen echte kerkdienst, nu maken ze in hun blad Terdege zelf reclame voor kerkdiensten via internet.
En als ze geen tv hebben kijken ze wel tv via hun pc. Nieuws, Van der Staaij bij knevel, de prinsesjes enz. Het RD plaatst ook geregeld filmpjes bij de artikelen op de website.
De SGP is natuurlijk ook een verzameling van vele stroompjes binnen de bible belt. Waarbij er waarschijnlijk ook een heel aantal zijn die nooit tegen vrouwen in de politiek waren. Nu denk ik dat die voorstanders er vanwege de lieve vrede en de weinige belangstelling van vrouwen, er nooit echt een issue van hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:03 schreef Jian het volgende:
[..]
[..]
Jawel hoor, eens, ... in zoverre dat ik denk dat bepaalde dogma's wel degelijk aan verandering onderhevig kunnen zijn, echter hoe strenger de leer en hoe groter de overtuiging, des te moeilijker de verandering. En SGP-ers zijn natuurlijk zeer streng in de leer, waarbij ik moet bekennen dat ik de verschillende stromingen en meningen en de omvang daarvan, binnen die partij niet echt ken. Mijn inschatting is echter dat er niet veel ruimte zal zijn en dat deze vrouw niet het begin is van "de SGP lente"
Nee, ik denk ook niet dat dat van belang is, en ik denk ook niet dat het veel gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:10 schreef Jian het volgende:
Even los van de discussie of dit nu het begin is van een omslag, de volgende vraag; Is het, nu het statuut va de SGP naar wettelijke norm is aangepast en vrouwen zich dus verkiesbaar mogen stellen, ook daadwerkelijk van belang dat vrouwen dat doen, c.q. verkozen worden binnen de SGP? Persoonlijk vind ik dat namelijk helemaal niet!
Nou ik heb het idee dat de SGP hier dus tot op het bot over verdeeld is en het partijbestuur dat heel erg onderschat heeft.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk ook niet dat dat van belang is, en ik denk ook niet dat het veel gaat gebeuren.
Persoonlijk denk ik dan, waarom zou je als vrouw met politieke ambities, deel uit willen gaan maken van een partij met dergelijke vrouwonvriendelijke standpunten. Indien je dat soort ambities en vooruitstrevendheid als religieuze/gelovige vrouw bezit, dan ligt het toch veel meer in de lijn der verwachting dat je, je wendt tot een CU of desnoods CDA?!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De SGP is natuurlijk ook een verzameling van vele stroompjes binnen de bible belt. Waarbij er waarschijnlijk ook een heel aantal zijn die nooit tegen vrouwen in de politiek waren. Nu denk ik dat die voorstanders er vanwege de lieve vrede en de weinige belangstelling van vrouwen, er nooit echt een issue van hebben gemaakt.
Nu door druk van buitenaf de weg vrij is gemaakt voor vrouwen en er daadwerkelijk een vrouw van haar recht gebruik wil maken komen die breuklijnen ineens aan de oppervlakte. Want nu gaat het om mensen en niet op hypothethische gevallen op papier.
Ik verwacht dus dar door de stap van Lilian nu meer vrouwen in het voor-kamp de stap wel willen gaan wagen. En dat kan nog wel eens voor pijnlijke botsingen gaan zorgen.
Jij woont volgens mij ergens in het hart van de "SGP-gronden" dus je zou toch een aardige inschatting moeten kunnen makenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk ook niet dat dat van belang is, en ik denk ook niet dat het veel gaat gebeuren.
Er kunnen heel veel redenen zijn om bij een bepaalde partij te willen behoren. Op een of andere manier wil die Lilan ook per se voor de SGP politica worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dan, waarom zou je als vrouw met politieke ambities, deel uit willen gaan maken van een partij met dergelijke vrouwonvriendelijke standpunten. Indien je dat soort ambities en vooruitstrevendheid als religieuze/gelovige vrouw bezit, dan ligt het toch veel meer in de lijn der verwachting dat je, je wendt tot een CU of desnoods CDA?!
(ik schat dus, zonder het zeker te weten, die verdeeldheid binnen de SGP, een stuk minder groot in dan jij)
Ja, 50% SGP hier in het dorpquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij woont volgens mij ergens in het hart van de "SGP-gronden" dus je zou toch een aardige inschatting moeten kunnen maken
En dat is dus ook het gevaar voor de SGP als geheel. Dat de modernere afdelingen in botsing gaan komen met de ouderwetsere afdelingen. Zeker als het gaat om bijvoorbeeld de landelijke functies.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, 50% SGP hier in het dorp
Maar ik had een ander element over het hoofd gezien.... hier in het epicentrum is het misschien wel zo dat de dames dat niet snel zullen doen, maar op andere plekken is men misschien al wat losser, ik zie Lillian Janse ook echt niet als een typisch SGP'er, en zou haar op CU geschat hebben.
Oké, jongeren kijken daar dus met wat meer ruimte tegenaan, dat was een beetje te verwachten, ook al vind ik tweederde best veel in die geledingen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er kunnen heel veel redenen zijn om bij een bepaalde partij te willen behoren. Op een of andere manier wil die Lilan ook per se voor de SGP politica worden.
In deze linkjes lees je ook dat de opvattingen binnen de SGP daarover uiteen lopen
http://www.hetgoedeleven.(...)/190894/Default.aspx
http://www.refdag.nl/nieu(...)p_sgp_lijst_1_764104
Je kunt het niet altijd met alle standpunten eens zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Oké, jongeren kijken daar dus met wat meer ruimte tegenaan, dat was een beetje te verwachten, ook al vind ik tweederde best veel in die geledingen.
Voor wat betreft die vrouw zelf,... haar uitspraak; "Ik ben me ervan bewust dat het tegen de standpunten van de SGP is" blijft bij mij toch de vraag oproepen, waarom wil jij daar dan deel van uitmaken? Ik bedoel je gaat toch ook niet bij de PVV omdat je niets tegen de Koran hebt en vind dat er meer moskeeën in Nederland moeten komen?!
Dat is waar natuurlijk, maar in dit geval ben ik toch wel heel nieuwsgierig waarom zo'n vrouw dan niet voor een CU kiest. Ik bedoel eigenlijk min of meer ook te zeggen, hebben we hier niet te maken met de prioriteit "rechten van de vrouw" i.p.v. verbondenheid met de standpunten van de SGP ...... ?!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt het niet altijd met alle standpunten eens zijn.
Ik ben niet zo van D66, maar hun standpunt over het referendum kan ik juist zo waarderenquote:Ik ben lid van D66 maar ik ben het niet eens over het referendum.
Een belangrijk element in religie is hypocrisie. Je kunt elke Bijbel- (of koran-) tekst interpreteren en uitleggen op een manier die jou het beste zint. En omgekeerd dus ook: negeren wat jou wat minder goed uitkomt. De Bijbel exact naleven is sowieso schier onmogelijk, want het boek staat vol tegenstrijdigheden, aangezien de mensen die het allemaal opschreven kennelijk nog niet de intelligentie hadden die hedendaagse schrijvers van fictie wél bezitten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent tamelijk wereldvreemd op het gebied van religie, heb ik het idee.
Dat geloof je werkelijk? Voor de bühne gooit een krant als het RD de website op zondag dicht. Achter de schermen gaat het heel anders. Een journalist van Tubantia onderzocht ooit het tv-kijkgedrag op zondag in Rijssen; een plaats met veel streng-gelovigen. Wat bleek? Ook op zondag stond de tv massaal aan. Hij schreef daar een artikel over, de krant kreeg tal van boze christen-reacties en de journalist werd uiteindelijk ontslagen. Zo hypocriet zijn ze in dat soort plaatsen.quote:
Let wel: ook deze vrouw kent 'haar plaats'. Het is niet zo dat ze zichzelf met overtuiging heeft gekandideerd. Nee, eerst is er wanhopig naar mannelijke kandidaten gezocht. Eerst moesten maar liefst zes mannelijke kandidaten één voor één niet thuis geven, pas daarna heeft deze vrouw zichzelf naar voren geschoven uit een soort wanhoop.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De SGP is natuurlijk ook een verzameling van vele stroompjes binnen de bible belt. Waarbij er waarschijnlijk ook een heel aantal zijn die nooit tegen vrouwen in de politiek waren. Nu denk ik dat die voorstanders er vanwege de lieve vrede en de weinige belangstelling van vrouwen, er nooit echt een issue van hebben gemaakt.
Nu door druk van buitenaf de weg vrij is gemaakt voor vrouwen en er daadwerkelijk een vrouw van haar recht gebruik wil maken komen die breuklijnen ineens aan de oppervlakte. Want nu gaat het om mensen en niet op hypothethische gevallen op papier.
Ik verwacht dus dar door de stap van Lilian nu meer vrouwen in het voor-kamp de stap wel willen gaan wagen. En dat kan nog wel eens voor pijnlijke botsingen gaan zorgen.
Er zullen allicht wel refo's zijn die op zondag tv kijken of de pc aan hebben staan, maar bij het merendeel staat er geen tv in de huiskamer, zelfs niet in huis, en blijft de pc uit.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat geloof je werkelijk? Voor de bühne gooit een krant als het RD de website op zondag dicht. Achter de schermen gaat het heel anders. Een journalist van Tubantia onderzocht ooit het tv-kijkgedrag op zondag in Rijssen; een plaats met veel streng-gelovigen. Wat bleek? Ook op zondag stond de tv massaal aan. Hij schreef daar een artikel over, de krant kreeg tal van boze christen-reacties en de journalist werd uiteindelijk ontslagen. Zo hypocriet zijn ze in dat soort plaatsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |