quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk vanmiddag een afspraak , maar hij heeft niet meer gespuugd en zo. Ligt heerlijk te knorren, dus heb de afspraak even afgezegd want ook stress. Kan elk moment weer bellen als het slechter gaat. Hij is nu eenmaal stokoud. Zit zich nu lekker te wassen inmiddels .
Ik bedoel of de egels een mannetje en een vrouwtje zijn? Anders is het lastig om egelbaby's te maken...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijn Oscar is een mannetje, en dan heb ik nog 3 catharina's die wel bij elkaar zitten, minstens twee daarvan zijn poppen.
Als gezelschap voor Oscar was dat bedoeld maar ja, die vindt er niks an.
Een van die drie is tam, de andere twee niet, ze mogen allemaal wel elke dag los en de kooi is groot en hangt vol speelgoed.
Hopelijk komt het goed en heb je hem nog een paar jaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk vanmiddag een afspraak , maar hij heeft niet meer gespuugd en zo. Ligt heerlijk te knorren, dus heb de afspraak even afgezegd want ook stress. Kan elk moment weer bellen als het slechter gaat. Hij is nu eenmaal stokoud. Zit zich nu lekker te wassen inmiddels .
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik bedoel of de egels een mannetje en een vrouwtje zijn? Anders is het lastig om egelbaby's te maken...
En de vogels komen bij jou ook niks te kort, zo te lezen!
Ik hoop het! Hij heeft net ook weer een paar hapjes gegeten en loopt een beetje rondquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hopelijk komt het goed en heb je hem nog een paar jaar.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]OH!
Ja geen idee, ik weet dat Sonic een mannetje is, die had ballen.
[ afbeelding ]
Maar hij is niet handtam, gewoon minder schuw, en zijn vriendinnetje/vriendje is wel schuw natuurlijk, ze doen ook geen enkele poging ze te pakken. Nou ja, als ie homo wil zijn houden we niet minder van hem hoor
Oh for reference, zo werd ie uiteindelijk![]()
[ afbeelding ]
Hmm, ik ben eerlijk gezegd niet van overtuigd dat het een mannetje isquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]OH!
Ja geen idee, ik weet dat Sonic een mannetje is, die had ballen.
[ afbeelding ]
Maar hij is niet handtam, gewoon minder schuw, en zijn vriendinnetje/vriendje is wel schuw natuurlijk, ze doen ook geen enkele poging ze te pakken. Nou ja, als ie homo wil zijn houden we niet minder van hem hoor
Oh for reference, zo werd ie uiteindelijk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:09 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik hoop het! Hij heeft net ook weer een paar hapjes gegeten en loopt een beetje rond
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Hij is uiteindelijk zelfs nog meegeweest op vakantie naar Texel omdat ik niemand anders voor hem wilde laten zorgen die week dat ik weg was
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, ik ben eerlijk gezegd niet van overtuigd dat het een mannetje isDe testikels van de egels zie je niet, want die zitten in de buik (een mannetjes egel heeft geen balzak). De penis zit ongeveer thv de navel en dat zie ik niet zo goed op dit plaatje. Het lijkt eerlijk gezegd een vrouwtje, maar ik moet het in het echt zien om goed te kunnen beoordelen
In principe kan je de balletjes naar buiten drukken, zeker als de egel verzwakt / mager is. Dus als je dierenarts zegt dat het een mannetje is, zou ik op het mannetje houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]Oh echt? Mijn da zei het meteen, ze duwde die balletjes ietwat naar buiten hoor. Nja, het maakt ook niet veel uit. Sonic is happy & healthy en wordt in de gaten gehouden. Hij mist bij twee van zijn voetjes wat teentjes maar daar heeft ie verder helemaal geen last van, hij is snel zat.
Sonic@Texel:
[ afbeelding ]
Leuk dat je er zoveel van af weet trouwens.
Ik vond het een heel leuk dier om een winter voor te zorgen. Niks om als huisdier te houden hoor.
Mijn da wist dat ze ze bij de dierenambulance in laten slapen als ze zo gewond zijn ( grote wonden in de rug en dan twee kapotte pootjes ) maar omdat ie zo alert was en zo goed at ook zei ze dat zij me zou helpen als ik het wel wilde proberen ermee. Blij dat we het gedaan hebben!
Sterkte, misschien even iets verkeerd binnen gekregen? Hoop dat hij het nog heel lang prima blijft doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Ongeveer 2% van haar lichaamsgewicht per dag, ca 160 gram dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:47 schreef knoblaucha6 het volgende:
Mag ik nog even iets (wellicht stoms) vragen? Hoeveel kip en/of koolvis mag ik HHH per dag eigenlijk in deze omstandigheden geven op haar 8,2 kilo?
(overigens heeft ze net de koolvis uit de tot pap gekookte rijst gevist, mij achterlatend met een met rijst bezaaide vloer ...en maar gek doen want ze blijkt koolvis te lusten, mal ding )
Het gaat redelijk met Kitty. Ze eet nogal wisselvallig, de ene dag redelijk wat, de andere dag vrijwel niksquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:45 schreef oh-oh het volgende:
MB, hoe is het met jouw meissie eigenlijk??
Hier zijn van het oude hondje vorige week zonder narcose de laatste tandjes getrokken, hij is echt weer als nieuw
Thanx!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ongeveer 2% van haar lichaamsgewicht per dag, ca 160 gram dus.
Volgens mij, heb ik dat al een keertje uitgelegd... Vette vissen en roofvissen verzamelen giftige stoffen in hun lichaam, zoals dioxine en kwik. Dus het is niet verstandig om dat dagelijks te eten, ook niet voor een kat. Bovendien bevat rauw vis een enzym, thiaminase, dat vitamine B1 afbreekt. Als je met je kat barft, dan zou ik 2 x per week een vismenu aanhouden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:46 schreef Forbry het volgende:
Mijn vraag:
Als het om mensen gaat zeggen ze altijd dat vis gezond is, maar dat men het ook niet te vaak moet eten. Ongeveer 2 keer per week. Hoe zit dit als het om katten gaat? Mogen/kunnen die (iets) vaker vis eten, zonder dat het schadelijk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |