abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:01:09 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131963995
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk vanmiddag een afspraak , maar hij heeft niet meer gespuugd en zo. Ligt heerlijk te knorren, dus heb de afspraak even afgezegd want ook stress. Kan elk moment weer bellen als het slechter gaat. Hij is nu eenmaal stokoud. Zit zich nu lekker te wassen inmiddels .
O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:01:48 #252
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_131964009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Mijn Oscar is een mannetje, en dan heb ik nog 3 catharina's die wel bij elkaar zitten, minstens twee daarvan zijn poppen.
Als gezelschap voor Oscar was dat bedoeld maar ja, die vindt er niks an.
Een van die drie is tam, de andere twee niet, ze mogen allemaal wel elke dag los en de kooi is groot en hangt vol speelgoed.
Ik bedoel of de egels een mannetje en een vrouwtje zijn? Anders is het lastig om egelbaby's te maken...
En de vogels komen bij jou ook niks te kort, zo te lezen! _O_
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:03:59 #253
Powered by Beaphar
pi_131964066
quote:

[..]

Ik had eigenlijk vanmiddag een afspraak , maar hij heeft niet meer gespuugd en zo. Ligt heerlijk te knorren, dus heb de afspraak even afgezegd want ook stress. Kan elk moment weer bellen als het slechter gaat. Hij is nu eenmaal stokoud. Zit zich nu lekker te wassen inmiddels .
Hopelijk komt het goed en heb je hem nog een paar jaar.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:04:45 #254
176471 oh-oh
pi_131964083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ik bedoel of de egels een mannetje en een vrouwtje zijn? Anders is het lastig om egelbaby's te maken...
En de vogels komen bij jou ook niks te kort, zo te lezen! _O_
_O- OH!
Ja geen idee, ik weet dat Sonic een mannetje is, die had ballen.

Maar hij is niet handtam, gewoon minder schuw, en zijn vriendinnetje/vriendje is wel schuw natuurlijk, ze doen ook geen enkele poging ze te pakken. Nou ja, als ie homo wil zijn houden we niet minder van hem hoor :P
Oh for reference, zo werd ie uiteindelijk :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:09:18 #255
22592 crew  Ole
pi_131964213
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Hopelijk komt het goed en heb je hem nog een paar jaar.
Ik hoop het! Hij heeft net ook weer een paar hapjes gegeten en loopt een beetje rond *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:09:36 #256
22592 crew  Ole
pi_131964222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

_O- OH!
[ afbeelding ]
Maar hij is niet handtam, gewoon minder schuw, en zijn vriendinnetje/vriendje is wel schuw natuurlijk, ze doen ook geen enkele poging ze te pakken. Nou ja, als ie homo wil zijn houden we niet minder van hem hoor :P
[ afbeelding ]
^O^
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:10:29 #257
176471 oh-oh
pi_131964249
Hij is uiteindelijk zelfs nog meegeweest op vakantie naar Texel omdat ik niemand anders voor hem wilde laten zorgen die week dat ik weg was _O-
( Groucho Marx )
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:17:45 #258
Powered by Beaphar
pi_131964420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

_O- OH!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, ik ben eerlijk gezegd niet van overtuigd dat het een mannetje is ;) De testikels van de egels zie je niet, want die zitten in de buik (een mannetjes egel heeft geen balzak). De penis zit ongeveer thv de navel en dat zie ik niet zo goed op dit plaatje. Het lijkt eerlijk gezegd een vrouwtje, maar ik moet het in het echt zien om goed te kunnen beoordelen ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:18:22 #259
Powered by Beaphar
pi_131964431
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:09 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik hoop het! Hij heeft net ook weer een paar hapjes gegeten en loopt een beetje rond *O*
:D
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:18:39 #260
Powered by Beaphar
pi_131964440
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Hij is uiteindelijk zelfs nog meegeweest op vakantie naar Texel omdat ik niemand anders voor hem wilde laten zorgen die week dat ik weg was _O-
_O- :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:28:52 #261
176471 oh-oh
pi_131964682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Hmm, ik ben eerlijk gezegd niet van overtuigd dat het een mannetje is ;) De testikels van de egels zie je niet, want die zitten in de buik (een mannetjes egel heeft geen balzak). De penis zit ongeveer thv de navel en dat zie ik niet zo goed op dit plaatje. Het lijkt eerlijk gezegd een vrouwtje, maar ik moet het in het echt zien om goed te kunnen beoordelen ;)
:D Oh echt? Mijn da zei het meteen, ze duwde die balletjes ietwat naar buiten hoor. Nja, het maakt ook niet veel uit. Sonic is happy & healthy en wordt in de gaten gehouden. Hij mist bij twee van zijn voetjes wat teentjes maar daar heeft ie verder helemaal geen last van, hij is snel zat.
Sonic@Texel:

Leuk dat je er zoveel van af weet trouwens.
Ik vond het een heel leuk dier om een winter voor te zorgen. Niks om als huisdier te houden hoor.
Mijn da wist dat ze ze bij de dierenambulance in laten slapen als ze zo gewond zijn ( grote wonden in de rug en dan twee kapotte pootjes ) maar omdat ie zo alert was en zo goed at ook zei ze dat zij me zou helpen als ik het wel wilde proberen ermee. Blij dat we het gedaan hebben!
( Groucho Marx )
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:31:53 #262
Powered by Beaphar
pi_131964741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:28 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Oh echt? Mijn da zei het meteen, ze duwde die balletjes ietwat naar buiten hoor. Nja, het maakt ook niet veel uit. Sonic is happy & healthy en wordt in de gaten gehouden. Hij mist bij twee van zijn voetjes wat teentjes maar daar heeft ie verder helemaal geen last van, hij is snel zat.
Sonic@Texel:
[ afbeelding ]
Leuk dat je er zoveel van af weet trouwens.
Ik vond het een heel leuk dier om een winter voor te zorgen. Niks om als huisdier te houden hoor.
Mijn da wist dat ze ze bij de dierenambulance in laten slapen als ze zo gewond zijn ( grote wonden in de rug en dan twee kapotte pootjes ) maar omdat ie zo alert was en zo goed at ook zei ze dat zij me zou helpen als ik het wel wilde proberen ermee. Blij dat we het gedaan hebben!
In principe kan je de balletjes naar buiten drukken, zeker als de egel verzwakt / mager is. Dus als je dierenarts zegt dat het een mannetje is, zou ik op het mannetje houden. ;)
2 kg is trouwens erg veel voor een egel :P
Goed dat jij voor hem kon zorgen. De dierenambulance kan inderdaad niet zo veel mee, dan zou je hem naar een egelopvang moeten brengen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:41:52 #263
176471 oh-oh
pi_131964979
Nou ja dat zou de dierenambulance moeten doen he? Dat is hier allemaal nog al een zootje helaas. De da had ze namelijk zelf ook gebeld voor een egel en toen hadden ze gezegd als ie gewond is geef hem dan maar een spuitje want de opvang zit vol of zo. Dus die had ze ook zelf opgelapt.
Hij was ook erg zwaar idd. Maar ik heb hem bij mij in de lente eerst buiten in een ren gezet zodat ik hem in de gaten kon houden en toen werd ie een stuk actiever en was ie ook al snel wat lichter.
Toen ie naar buiten verhuisde was ie idd zowat obese, maar hij had geen winterslaap gehouden en in een redelijk klein hok gezeten ( hij liep wel een paar keer per dag wat rond maar vanwege zijn pootjes niet te veel ) en dat net in zijn groeiperiode, dus tja. Hij vrat als een wolf ook _O-
Nu is hij wel mooi vind ik.
( Groucho Marx )
pi_131966395
Wat een leukertjes!

HHH heeft prima geslapen en vanmorgen niet meer zo week maar wat zeer zacht brei-achtig gepoept, wel met op het laatst wat helder bloed. Verder is ze best vrolijk hoewel voor haar doen toch wat aan de stille kant maar heeft duidelijk honger, ze staat telkens bij "haar" la in de keuken maar jammerdebammer, géén botjes/koekjes of zulks voorlopig.
In kleine porties krijgt ze steeds wat gekookte kip met een beetje bouillon dat wel wat rijstewater. Heb net Koolvisfilet gekocht wat nu in de koelkast ligt te ontdooien, ga ik straks koken maar heb geen idee of ze het lust (ben zelf allergisch voor vis dus brrr)
Mbt het eten de komende dagen de da weer gebeld (ik kan daar beter gaan logeren als HHH iets heeft :@ ) Klinkt misschien stom dat ik telkens bel maar heb nog nooit een hondje met een virus gehad.
Het is wel een strijd de ab erin te krijgen, dat moet gewoon met soort van grof geweld wat mij meer zeer doet dan haar maar ik moet het wel in haar strotje rammen want ze is kampioen in net doen alsof en dan braaf een pilletje uitspugen. Tjonge, dan merk je he sterk zo'n hondje is...
Afwachten dus, ik zit bepaald niet lekker. Zei gisteren tegen man: ik neem na HHH nooit meer een hond, ik ben te week voor zieke dieren (net als de meeste baasjes) maar zeker als het om HHH gaat. Ik slaap zelf amper de laatste nachten. Mijn oud doosje, altijd sterk en gezond en nou ineens gekke dingen vlak na elkaar. Mijn vorige dumpertje was ook al een pechding. ;(
HHH is wel een harde, die ligt na elke piepklein maaltijdje nu zich aan te stellen alsof ze een 5-gangenmenu heeft gekregen. Dierbare en lekkere troel is het.

quote:

[..]

Sterkte, misschien even iets verkeerd binnen gekregen? Hoop dat hij het nog heel lang prima blijft doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 14:23:54 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_131966429
Egeltjes zijn zo uebercute O+
En Oh-Oh _O_

[ Bericht 32% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 14:52:50 ]
pi_131966784
Mag ik nog even iets (wellicht stoms) vragen? Hoeveel kip en/of koolvis mag ik HHH per dag eigenlijk in deze omstandigheden geven op haar 8,2 kilo?
(overigens heeft ze net de koolvis uit de tot pap gekookte rijst gevist, mij achterlatend met een met rijst bezaaide vloer ...en maar gek doen want ze blijkt koolvis te lusten, mal ding )

[ Bericht 11% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 14:45:02 ]
pi_131969269
Ik zal ook eindelijk eens de juiste knopjes vinden :X :')

[ Bericht 59% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 14:41:37 ]
pi_131969412
Even leuk: komt de pakjesbezorger koffie brengen. Hij is dol op HHH(die een speciaal gilletje heeft als ze hem aan ziet komen rijden) en omgekeerd dus hij knuffelt haar en HHH hem dus sta ik meteen met een flesje desinfecterend spul om hem zijn handen te laten ontsmetten. Hij haalt alle honden bij zijn klanten aan dus ik neem geen risico. Zegt hij: mevrouw, al moet ik in een nasa-isolatiepak aan uw deur komen, ik aai mijn vriendinnetje toch zeker?
Hulde aan die man ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 14:55:30 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:11:24 #269