Zo te zien, heb je al een goed advies gekregen van de dierenarts. Zorgen dat zij blijft drinken en niet braakt. En klein beetje gekookt kipfilet meerdere malen per dag. Gekookt rijst erbij mag wel, maar is niet echt nodig. Ongeveer 150-200 gram kipfilet voor een hond van 10 kg per dag, verdeeld over 5-6 porties.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoi,
Onze HHH (York van het hele grote soort, 8 kilo) is sinds vanmorgen nogal aan de spuitpoep, mét een beetje helder bloed. Verder is ze gewoon HHH, staart omhoog, blaten tegen voorbijgangers, kwispelen, rollebollen en koude natte neus. Ipv haar gewone voer heb ik kip gekookt (zonder rijst want aangezien de spuitpoep niet zo erg veel was kan er ook in haar darmpjes nog een dikke poep zitten)
Ze is ruim 11,5 jaar, afgelopen 3 maanden 2 keer onder narcose geweest ivm tanden en een afgebroken kies dus 2 keer narcose in korte tijd. Nierwaardes en zulks zijn via bloedonderzoek getest, alles wat helemaal tóp, hartje en longetjes ook maar dat beetje bloed maakt me toch een beetje ongerust. Nu weet ik ook wel dat een beetje bloed bij spuitpoep niet abnormaal is (want ze moet nogal duwen, zelfs voor de weke bah) maar toch. Wat kan ik meer doen dan haar aan de gekookte kip (in kleine porties door de dag heen) houden?
Drinken doet ze overigens prima maar ze zit nogal vaak in de tuin te wroeten alsof ze een varken is, botjes begraven, weer opgraven en zo wat uiteraard nu even een no-no is.
Nou zitten vaak die rot-k*t-katten in mijn tuin te graven en te schijten, kunnen die krengen mijn hond met iets besmet hebben?
Edit 17.30: net met haar gelopen, waterige poep weer met bloed, meer bloed dan poep. Hoewel wel vrolijk, al lijkt ze nogal krampjes te hebben want ze wil niet echt lopen hoewel dat na een paar stapjes beter gaat en ze weer gewoon loopt. Vervanger da gebeld want toch ongerust, zolang ze haar eigen ding doet en verder vrolijk is met natte neus en geen verhoging (die ze niet heeft) niet direct reden voor da. Dus weer beetje kip gegeven, die heeft ze glansrijk op. Laten doen en indien geen verbetering lig ik morgen vroeg bij de da op de stoep. Wordt een nachtje hondje-waken![]()
Het ding...
quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:28 schreef knoblaucha6 het volgende:
En dit is ze, onze uiterst knappe dan wel beeldschone HHH![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er wordt al een antwoord gegeven, zie ik nu pasquote:Op zondag 6 oktober 2013 18:01 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Ja dat kan. Wormen en andere parasieten zoals giardia kan voorkomen in kattenpoep en ook in hondenpoep. Het beste kan je je hond ontwormen. Dat kan nooit kwaad.
Diarree kan meerdere oorzaken hebben
-wormen en parasieten
-virus (corona en parvo)
-voedselverandering
-dikkedarmontsteking (diarree met helder bloed)
Hopelijk kan de dierenarts iets vinden en is je hondje snel weer beter.
"Weg uit mijn thuis" reppers van Beaphar al geprobeerd?quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik moest wel ontzettend lachen met je aanpassing van mijn &%^^&% in "goddelijke wezens".![]()
God, ik heb zó de pest aan die tyfus kut-t**ringkatten die mijn tuin inpikken, totaal verzieken en besmetten én daardoor dus mijn kleine liefste wat aan zouden doen![]()
(ik teken dus ook die petitie bepaald niet)
quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nou nou, houden we het wel een beetje dier vriendelijk, of je nu wel of niet voor een bepaald soort dier bent...
Maar normaal gesproken eet zij kip zonder problemen? Want anders is zij misschien overgevoelig voor het kippenvlees. Dan zou ik haar juist geen kip meer geven. Eventueel alleen heel klein beetje gekookte rijst.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank je wel. Ik ontworm haar 4 keer per jaar maar ontdekte vorige week dat ik die kuur vorige keer heel stom, vergeten was dus de kuur lag klaar voor vandaag maar nu dus even niet.
Nou is het wel zo dat we gisteren haar een paar stukjes kip uit mijn ovenschotel gegeven hebben. Fout dus want menseneten is geen hondjeseten en dat is normaliter ook hier een vaste prik: menseneten is géén hondeneten maar ja, het was goed gare kip dus niks fouts in gezien, het waren ook maar een paar piepkleine stukjes, hoe dom want dus: kruiden, herkenbaar wellicht: één klein stukje en (autch)dus wellicht is het heel dik mijn schuld.
Helder en duidelijk. Dan denk ik dat we het beste wachten tot ze loops is geweest, aangezien we nu niet kunnen zeggen of ze bijna loops is of niet...quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het algemene advies is of met 6 maanden of een keer loops laten worden. Je steriliseert de hond het liefst niet rond de loopsheid (dus niet vlak ervoor, tijdens of direct erna) ivm de betere doorbloeding van de voortplantingsorganen en een grotere kans op complicaties.
Voor de grote honden is het advies om 1 keer loops te laten worden ivm de verkleining van de kans op incontinentie na de sterilisatie. Bij de kleine honden maakt het niet zo veel uit of je het met 6 maanden laat doen of na de eerste loopsheid. De loopsheid brengt wel ongemakken met zich mee ( kans op dracht, ongewenst aandacht van reuen enz)
Plotselinge incontinentie op deze leeftijd kan hormonaal zijn (dus idd door de aankomende loopsheid). Maar het kan ook andere oorzaken hebben. Als de klachten zich aanhouden is het advies een afspraak te maken bij je dierenarts. Of in ieder geval een vers urine monster laten onderzoeken.
Volkomen mee eens maar als mijn schaap iets mankeert transformeer ik tot té overbeschermende heks en ben dan nogal eens lichtelijk erg ongenuanceerd.quote:
Goed en verantwoord bezig!quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:06 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank voor je antwoord en raad.
Vanmorgen spuugde ze een beetje gal, ze wilde ook de net vers gekookte kip niet wat bijzonder is want gék op kip. Dus afspraak met de da gemaakt en om 10 uur waren we daar waar ze pal voor de deur een flats mét bloed produceerde...
Buikje was soepel, temperatuur prima dus HHH heeft schijnbaar een virus opgelopen waarvoor ze een spuitje tegen misselijkheid heeft gekregen om het maagje te kalmeren. Heb Emeprid 10 mg meegekregen kwart tabletje 2 maal per dag (vanavond de eerste want prik gehad) en Metrobac 250 mg om het virus aan te pakken. DA adviseerde om haar pas vanavond eerst een kwart tabletje Emeprid te geven, na een half uurtje klein portie kip te geven en als dat er in blijft half uurtje later de eerste tablet Metrobac.
Om eea wat op te bouwen mbt het lege maagje heb ik haar gedurende de middag steeds een paar piepkleine stukjes kip gegeven (ze barst van de honger) maar nu wil ze dat zelfs niet. Heb net rijst gekookt om haar straks wat rijstewater aan te bieden, vraag is of ze dat wil, bouillon van kip weigert ze. Ze lijkt ook echt buikpijn te hebben want lopen is uit den boze, buiten blijft ze zitten. In huis loopt ze wel.
Ik laat haar haar eigen ding doen, ze slaapt nu.
Overigens: als ik haar uit laat (ik woon makkelijk wat dat betreft want de dijk met gras taluud achter de deur) heb ik een gieter met water en chloor bij me, waar ze "poept" giet ik meteen de chloorgieter overheen leeg om te voorkomen dat andere honden besmet worden, daarnaast zorg ik dat ze geen contact heeft met andere honden en waarschuw ook de betreffende hondenbaasjes hun hond even uit de buurt van HHH te houden. Ook in de tuin heb ik op plekken waar ze gespuugd heeft de boel ontsmet want ook de buurtkatten wens ik geen virus toe.
Nu afwachten en vooral goed opletten.
Volkomen begrijpelijk hoor. Ik gedraag me ook soms als erg overdreven "hondenmoeder" hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Volkomen mee eens maar als mijn schaap iets mankeert transformeer ik tot té overbeschermende heks en ben dan nogal eens lichtelijk erg ongenuanceerd.Wat overigens mag want het is mijn hond op mijn (omheinde) terrein dus hoef ik daar andermans' katten niet te blieven. Zeker niet als mijn hond daardoor ziek kan worden. Ik heb zeker geen hekel aan leuke katten in het algemeen, (in tegendeel, ben kattenverzorger voor buren en kennissen met katten tijdens diens vakantie en knuffel wat af met ze), laat dat duidelijk zijn maar kattenbezitters die hun kat rond laten lopen lopen bepaald niet met een gieter chloorwater rond als die kat met een virus rond loopt te poepen
. Daarom was ik beetje erg...eh boos.
Klinkt ernstig! Toch even een dierenarts bellen, zou ik zeggen!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:14 schreef Ole het volgende:
Oude poes hier is ineens heel slechthij heeft al 2 keer ontlasting laten lopen(waterig) en nu kwam ik thuis en hij komt niet eens naar me toe. Pffff.. Misschien toch maar even bellen.
Ja ga ik zo maar doen. Hij is al 19, ben bang dat ik hem niet meer meekrijgquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Klinkt ernstig! Toch even een dierenarts bellen, zou ik zeggen!
Sterkte!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja ga ik zo maar doen. Hij is al 19, ben bang dat ik hem niet meer meekrijg
Ole, Herkenbaar, zij het dan hier met een hond en hetzelfde. Ik hoop zo voor jou dat dat het ook "slechts"een behandelbaar virus is voor je ouwe liefke. Niet meteen wanhopen (en dat zeg ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja ga ik zo maar doen. Hij is al 19, ben bang dat ik hem niet meer meekrijg
Begin augustus had mijn Harry (kat) ook een virus. Mijn DA zei toen dat het heerste..quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ole, Herkenbaar, zij het dan hier met een hond en hetzelfde. Ik hoop zo voor jou dat dat het ook "slechts"een behandelbaar virus is voor je ouwe liefke. Niet meteen wanhopen (en dat zeg ik). maar meteen naar je dierenarts.
Ik ga heel hard voor je duimen.
ps, ik hoor het inmiddels meer, er schijnt weer iets gemeens qua virussen te heersen?
Och... van hét lieffie van de SC toen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:45 schreef oh-oh het volgende:
MB, hoe is het met jouw meissie eigenlijk??
Hier zijn van het oude hondje vorige week zonder narcose de laatste tandjes getrokken, hij is echt weer als nieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |