quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ff die 16 Aug. baby's eruit rammelen?
[ afbeelding ]
Nee ik struisvogel liever nog even door tot ik iets meer zekerheid hebquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef DJMomo het volgende:
Musique, wil je er al in met je twinnies? donders, gewoon elke maand 1 jongens@
no problemo! je roept maar!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef Musique het volgende:
[..]
Nee ik struisvogel liever nog even door tot ik iets meer zekerheid heb![]()
Maar idd, 2014 wordt wel het jaar van de tweelingen zie ik!
Dat weet ikquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:16 schreef Burdie het volgende:
RFR, tegenwoordig bestaat er zoiets als een pret-echo![]()
.
Musique had een pret echo vandaag met 7w4dquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:19 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar mij wordt voorgehouden dat die pretecho pas vanaf 20 weken kan. Zit iedereen nu tegen me te liegen! *heeft een hormonen-opvlieger*
een vitaliteitsecho valt toch niet onder "pret"??quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Musique had een pret echo vandaag met 7w4d.
Voor een geslachtsbepaling kan je vanaf ca 16 weken terecht. Wij gaan volgende week even spieken met 16w1d
Alles wat geen echo is via vk of gyn telt als "pret"quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:31 schreef Sleehakschoen het volgende:
een vitaliteitsecho valt toch niet onder "pret"??
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Alles wat geen echo is via vk of gyn telt als "pret"
En dan heb je sommige die voor de leuk ook nog extra zal betalen voor een alien viewing van het kind.aka 3d/4d
is dat het criterium ja? Ok, tnxquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Alles wat geen echo is via vk of gyn telt als "pret"
omgquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ff die 16 Aug. baby's eruit rammelen?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ook een te kort aan water zijn, ik had vroeger vaak kramp na een serieus avondje stappen.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:12 schreef NoBoNo het volgende:
Heee, je moet er wat voor overhebben voor nieuwe kozijnen he!![]()
Kramp is meestal een te kort aan bepaalde stoffen:niet zo vreemd dat ik wat tekorten heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ook een te kort aan water zijn, ik had vroeger vaak kramp na een serieus avondje stappen.
Als tiener heb ik een poos elke nacht kramp gehad en toen durfde ik niet meer te gaan slapen.
Ik had gister migraine dus ik heb niet meer gekeken, maar wat leuk!!!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef Musique het volgende:
[..]
Nee ik struisvogel liever nog even door tot ik iets meer zekerheid heb![]()
Maar idd, 2014 wordt wel het jaar van de tweelingen zie ik!
gezelligquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:15 schreef NoBoNo het volgende:
Kleine status update voor ons kleine dorpje van nog geen 1500 inwoners. Komende half jaar staan er 10 babies op de planning, waarvan 1 tweeling.
Mijn man wil het nog steeds niet wetenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:31 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
een vitaliteitsecho valt toch niet onder "pret"??
En ik dacht dat jouw vriend het geslacht niet wilde wetenof is ie van gedachten veranderd?
Harde buiken weer verdwenen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:48 schreef Cwen het volgende:
Goedemorgen! Vroege meld, de lange nachten zijn nu blijkbaar wel opgehouden. Verder helaas niets aan de hand hier!
Klinkt alsof de basisschool er straks goede zaken gaat doenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:15 schreef NoBoNo het volgende:
Kleine status update voor ons kleine dorpje van nog geen 1500 inwoners. Komende half jaar staan er 10 babies op de planning, waarvan 1 tweeling.
Even een blokje sunlight zeep in je bed leggen, bij je voeten (onder je matras). Niemand weet hoe het kan, maar het werkt echtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Kramp in je been hoort bij zwangerschap?? gistermorgen wakker geworden met kramp en het is nu nog niet weg.
volgens mij niet. Huid plooit netjes en snel terug en plas nog genoeg. Heb wel ook pijn in mijn bovenbenen. Heb ik 1x eerder gehad. En toen dacht de HA aan acute jeugdreuma. Dat was niet zo maar een eiwitaanval op mijn spieren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Fr Ben je niet uitgedroogd? Ik had hele pijnlijke spieren van uitdroging
Mja... Nou ja, zijn er nog wel, maar 1 per half uur is nou niet bepaald een teken van wat dan ook, helaasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu moet ik gaan werken... blugh.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:17 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mja... Nou ja, zijn er nog wel, maar 1 per half uur is nou niet bepaald een teken van wat dan ook, helaas.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn net naar de gyn geweest. Twee mooie beebjes gezien. Of nouja, een mooie en een lelijke. Eentje wil nog steeds niet normaal in beeld komen namelijk.
Fotootjes even onder spoiler, want zit mobiel dus kan ze niet verkleinen.AwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu moet ik gaan werken... blugh.Wat bijzonder om ze zo te zien groeien!
![]()
Toen ik zwanger was van de eerste en al 11 dagen "over tijd" en daarvan strontchagerijnigquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:17 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mja... Nou ja, zijn er nog wel, maar 1 per half uur is nou niet bepaald een teken van wat dan ook, helaas.
Ik loop al weken elke avond 45 min tot een uur, dat is ook echt wel de max wegens BI. Heeft tot dusver helaas nog niet gedaan wat ik hoopte... Straks weer naar het zh.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:43 schreef Molline het volgende:
[..]
Toen ik zwanger was van de eerste en al 11 dagen "over tijd" en daarvan strontchagerijnigwerd, ben ik van boosheid maar een fiks eind gaan lopen
('s avonds begonnen toen de weeën, net na de finale van Expeditie Robinson....
).
Succes straksquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:05 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik loop al weken elke avond 45 min tot een uur, dat is ook echt wel de max wegens BI. Heeft tot dusver helaas nog niet gedaan wat ik hoopte... Straks weer naar het zh.
Waar is hillie, trouwens?
Dacht ook dat ze het lopen bedoelde, maar nu twijfel ik toch, misschien moet je wachten tot de finale van Expeditie Robinson....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:05 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik loop al weken elke avond 45 min tot een uur, dat is ook echt wel de max wegens BI. Heeft tot dusver helaas nog niet gedaan wat ik hoopte... Straks weer naar het zh.
We hebben er nog 2, dus dat mag ook wel! Zonde dat ze 20 jaar geleden trouwens niet gekozen hebben om de nieuwe scholen in 1 gebouw te doen, daar kunnen wij en andere toekomstige ouders nog wel eens last/problemen mee krijgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klinkt alsof de basisschool er straks goede zaken gaat doen.
Uh oh sorry, dacht dat ik me al gemeld had vandaagquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:05 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jup, die vermoeidheid kickt in sinds een paar dagen en ik heb gisteren ook rotnieuws gehad dus het is even *poef* te veel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:11 schreef GotC het volgende:
[..]geen idee?
![]()
Gaat t een beetje meid? Of heeft de 24/25 weken vermoeidheid je te pakken?
Doe maar lekker rustig aan en pak wat extra uurtjes rust als het kanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:24 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Jup, die vermoeidheid kickt in sinds een paar dagen en ik heb gisteren ook rotnieuws gehad dus het is even *poef* te veel.
Maarrrrrrrrrr, ik ga nu even alles bijlezen!
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn net naar de gyn geweest. Twee mooie beebjes gezien. Of nouja, een mooie en een lelijke. Eentje wil nog steeds niet normaal in beeld komen namelijk.
Fotootjes even onder spoiler, want zit mobiel dus kan ze niet verkleinen.Wat mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu moet ik gaan werken... blugh.![]()
![]()
Hilliebillie en Cwen, hou vol![]()
Nou ja, het duurt nu niet lang meer,quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:05 schreef Cwen het volgende:
[..]
Zal dat het zijn geweest?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:09 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Dacht ook dat ze het lopen bedoelde, maar nu twijfel ik toch, misschien moet je wachten tot de finale van Expeditie Robinson....
Gaat lastig worden financieel voor de scholen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:10 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
We hebben er nog 2, dus dat mag ook wel! Zonde dat ze 20 jaar geleden trouwens niet gekozen hebben om de nieuwe scholen in 1 gebouw te doen, daar kunnen wij en andere toekomstige ouders nog wel eens last/problemen mee krijgen.
I know, thanks!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Doe maar lekker rustig aan en pak wat extra uurtjes rust als het kan
Hillie, hoop dat de vk je kan strippen!
Cwen, ik heb er ook geen ervaring oid mee, maar het lijkt me dat ze je tot niks kunnen dwingen wb inleiden
Jup, volgens de vk wel (en die zal het wel wetenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:27 schreef Spewey het volgende:
Bmm is al helemaal verstreken toch? Dan doen ze volgens mij niet zo moeilijk, een vriendin van me wilde ook op vrijdag ingeleid worden maar zat nog potdicht en daar begonnen ze op vrijdag absoluut niet mee, dat werd donderdag (en kindje is wel op vrijdag geboren)
Als je idd nog potdicht zou zitten dan moeten ze er eerst voor zorgen dat die bmm gaat verweken en verstrijken, met tabletjes of een ballon bijvoorbeeld, dat proces kan dagen duren. (record in mn afgelopen stage wat k gezien heb is 10 dagenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jup, volgens de vk wel (en die zal het wel weten). Zo te horen is er dus wel iets van overleg mogelijk, fijn!
Nikki, wat een mooie kindjes, allebei
Skip, lekker rustig aan dan!
Volgens mij gaat het nieuwe seizoen komende week beginnen ofzo... (herinner ik mij van de reclame - ik kijk het zelf ook nooit).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jup, volgens de vk wel (en die zal het wel weten). Zo te horen is er dus wel iets van overleg mogelijk, fijn!
Nikki, wat een mooie kindjes, allebei
Skip, lekker rustig aan dan!
Oh, enne... Ik heb nog nooit Expeditie Robinson gekeken, dus zou niet weten wanneer de finale is. Iets zegt me toch dat ik daar niet op wil wachten.
Pannekoeken voor lunch zijn trouwens.
Welke risico's kleven er aan inleiden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
. Er zitten risico's aan afwachten tot na 42 weken, maar inleiden geeft ook risico's.
Onder andere hogere kans op kunstverlossing, overstimulatie van de weeën of juist een heel langdurig proces (vooral bij dat als je bmm nog stug enzo is.)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:33 schreef Spewey het volgende:
[..]
Welke risico's kleven er aan inleiden?
(morgen hoor ik of het volgende week inleiden wordt of een ks de week erop)
Bedankt voor de uitleg! Dat is idd waarom ik tegen inleiden opzie... Tegelijkertijd kan het levensreddend zijn en dan maakt de beslissing emotioneel wat lastiger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Onder andere hogere kans op kunstverlossing, overstimulatie van de weeën of juist een heel langdurig proces (vooral bij dat als je bmm nog stug enzo is.)
Je grijpt in in een natuurlijk proces in het lichaam, als het lichaam het niet zelf doet ga je kunstmatige weeën maken. Bij veel vrouwen zie je dat het lichaam het daarna min of meer vanzelf overneemt en dat het gewoon vanzelf gaat (zeker bij vrouwen die al eens normaal ontsloten zijn), maar er is ook een groep vrouwen bij wie je blijft ophogen met dat weeënspul en bij wie op een bepaald punt ontsluiting stagneert of de weeën bijvoorbeeld niet krachtig genoeg zijn om de baby er zelf uit te krijgen --> enter kunstverlossing. Het zijn geen dramatische verschillen, maar er is wel een hogere kans. Bovendien, als het een langduriger verhaal wordt is de kans ook weer groter dat je om pijnstilling verzoekt en daar kleven dan ook weer nadelen aan enz.
Kans kans kans, niets is zeker en de percentages zijn klein; maar ik vind het altijd wel zo eerlijk als iemand álle informatie krijgt. En niet alleen maar de risico's van afwachten te horen krijgt.
spannend joh je afspraak morgen! Wat wil je zelf liever? En word je ook getoucheerd morgen, of weet je dat niet?
Ah duidelijk, het liefst zou ik gewoon helemaal zelf beginnen maar goed, dat is geen optie.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Onder andere hogere kans op kunstverlossing, overstimulatie van de weeën of juist een heel langdurig proces (vooral bij dat als je bmm nog stug enzo is.)
Je grijpt in in een natuurlijk proces in het lichaam, als het lichaam het niet zelf doet ga je kunstmatige weeën maken. Bij veel vrouwen zie je dat het lichaam het daarna min of meer vanzelf overneemt en dat het gewoon vanzelf gaat (zeker bij vrouwen die al eens normaal ontsloten zijn), maar er is ook een groep vrouwen bij wie je blijft ophogen met dat weeënspul en bij wie op een bepaald punt ontsluiting stagneert of de weeën bijvoorbeeld niet krachtig genoeg zijn om de baby er zelf uit te krijgen --> enter kunstverlossing. Het zijn geen dramatische verschillen, maar er is wel een hogere kans. Bovendien, als het een langduriger verhaal wordt is de kans ook weer groter dat je om pijnstilling verzoekt en daar kleven dan ook weer nadelen aan enz.
Kans kans kans, niets is zeker en de percentages zijn klein; maar ik vind het altijd wel zo eerlijk als iemand álle informatie krijgt. En niet alleen maar de risico's van afwachten te horen krijgt.
spannend joh je afspraak morgen! Wat wil je zelf liever? En word je ook getoucheerd morgen, of weet je dat niet?
Ja klopt wat je zegt, lijkt me heel moeilijk die afweging. Bij jou speelt natuurlijk nog veel meer mee aan afwegingen dan wanneer je "alleen maar" 42 weken zwanger bent.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:11 schreef Spewey het volgende:
[..]
Ah duidelijk, het liefst zou ik gewoon helemaal zelf beginnen maar goed, dat is geen optie.
Als ik puur egoïstisch naar mezelf kijk dan zeg ik volgende week inleiden, puur omdat ik dat gestuntel met de diabetes zo zat ben, vanochtend is weer de insuline opgehoogd. In m'n buik is het dus niet de gezondste plek voor m'n kindje maar als ik dan hoor dat het rijpen van de longetjes wat langer duurt als de moeder diabetes heeft, dan zeg ik doe dan maar een week later een ks. Hoewel ik daar vreselijk tegenop zie (op het herstel dan omdat ik er al twee heb rondlopen)
Morgen word ik idd getoucheerd, ben heel benieuwd.
Oh spannend hillie!
Snap ik! En volgens mij was het al behoorlijk zichtbaar bij jou ook, of niet? Dan is verbergen nog een beste opgavequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hillie wat spannend. Je hebt in ieder geval stof tot nadenken.
Skippy doe rustig aan. Moe zijn is echt ruk.
FR ik heb nu 4 dagen geen bloed gehad. Maar vorige keer had ik een week geen bloed en kwam het toch weer terug, dus juichen doe ik nog niet. Ik ben wel helemaal gerustgesteld weer. Ze doen het gewoon goed.Mooie placenta's gezien en verder waren ze lekker aan het stuiteren.
Ik begin er een beetje aan toe te zijn om het nieuws algemeen naar buiten te brengen, maar mijn man is nog niet zo ver. Die wil nog afwachten tot volgende week na de nekplooimeting. Snap ik ergens wel, maar ik ben klaar met mijn buik verbergen eigenlijk. Ik wil weer trots rondlopen met mijn buik.
mja, 5 weken na bevruchting, da's een bèètje op zaken vooruitlopenquote:
Ja, ik zat ook meer in die richting te denkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:55 schreef Pvoesss het volgende:
Oh ja dat is wel heel snel.. ik haalde de vorige keren ook alles zo rond week 30 pas
Ja, het hokjesduwen begint al als ze nog nat zijn?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:57 schreef Pvoesss het volgende:
Het geslacht weten helpt ook enorm.. er is zo weinig leuke unisex kleding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |