Waterdicht genoeg, zoals je eerder ook al zag was Jesse ervan overtuigd is dat Walt hem al die tijd heeft lopen bespelen. Dat was tijdens de woestijnscene.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:10 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen hier wel hoorToch vind ik het een knappe realisatie. Hij had een vermoeden, en omdat Huell het voor elkaar kreeg om zijn dope te jatten weet hij gelijk voor de volle 100% zeker dat zijn vermoedens klopten in het verleden.
Ja echt waterdicht
Can you please stop working me?? Mja goed.... belangrijker voor nu:quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:13 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waterdicht genoeg, zoals je eerder ook al zag was Jesse ervan overtuigd is dat Walt hem al die tijd heeft lopen bespelen. Dat was tijdens de woestijnscene.
Jawel, want Brock was niet vergiftigd met ricin en dat wist Jesse. Plus hij had die ricin sigaret teruggevonden. Dus om dan nu opeens alsnog 1+1= ja, wat eigenlijk, te doen. Vind ik wat vergezocht. Koter niet dood, dus Walt heeft 'm hooguit een zwamverhaal verteld. En wat dan nog? Dat wist Jesse toch al; dat Walt een manipulator was?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:05 schreef FredVleespet het volgende:
Dan snappen meer mensen er dus geen reet van. Hij zei het toen al dat hij het vreemd vond waarom Huell hem fouilleerde, en hij dus de ricin gepakt zou moeten hebben. Walt overtuigt hem dat Gus het gedaan had. Nu is hij weer langs Huell gelopen, stootte hem aan en nu is hij weer wat kwijt (in dit geval zijn wiet). Zo gek is het toch allemaal niet
Ja, dat snapt iedereen wel, het is alleen flinterdun. Maar goed, sommigen hier zijn schijnbaar wat goedgeloviger en denken er vooral niet teveel over naquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:08 schreef BaasBanaan het volgende:
Damn, echt, sommige mensen hier.![]()
Hij besefte zich dat Walt die ricine had laten jatten, doordat hij nu zeker wist dat Huell z'n zakken gerold had. Dat was al exact wat hij destijds met de ricine vermoedde, vandaar dat hij zo overtuigd die link kon leggen. Brock mag dan wel niet vergiftigd zijn met ricine, maar Jesse snapt nu wel dat Walt die indruk wilde wekken. Walt wilde ervoor zorgen dat Jesse dacht dat Brock met zijn ricine vergiftigd was, dus dan moet Walt er ook voor gezorgd hebben dat Brock ziek werd. Anders rust zijn plan op een toevallige gebeurtenis.
Inderdaad, mooie recap: Jesse sigaret kwijt, koter vergiftigd, Jesse denkt ricin. Bleek geen ricin. Jesse vindt sigaret terug, doet jankiejankie en kloar. Totdat opeens: boem: half jaar later. "Oeh, die rat van een Walt heeft mijn sigaret laten jatten om Gus de schuld te geven. Boehoe, ik ga z'n huis in de fik steken. En waarom? Brock is niet dood, dus niks aan de hand.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:09 schreef contactpersoon het volgende:
Gedaan, kwam deze recap tegen:
Hoe duidelijk wil je het hebben?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:10 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
elkaar kreeg om zijn dope te jatten weet hij gelijk voor de volle 100% zeker dat zijn vermoedens klopten in het verleden.
Ja echt waterdicht
Nee totaal niet, gaat erom dat ik benieuwd ben hoe het gaat aflopen met Walt z'n kids in dat huis.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even naast elkaar leggen.
Kan je filmpje niet bekijken trouwens. Is het erg relevant?
Walt heeft hem meer dan een zwamverhaal verteld. Hij heeft een dierbaar kind vergiftigd en zijn relatie gesloopt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel, want Brock was niet vergiftigd met ricin en dat wist Jesse. Plus hij had die ricin sigaret teruggevonden. Dus om dan nu opeens alsnog 1+1= ja, wat eigenlijk, te doen. Vind ik wat vergezocht. Koter niet dood, dus Walt heeft 'm hooguit een zwamverhaal verteld. En wat dan nog? Dat wist Jesse toch al; dat Walt een manipulator was?
Het is juist niet flinterdun, het is juist laag op laag op laag en betrekt allerlei eerdere gebeurtenissen. Ik denk toch echt dat je er zelf wat te makkelijk over denkt.quote:[..]
Ja, dat snapt iedereen wel, het is alleen flinterdun. Maar goed, sommigen hier zijn schijnbaar wat goedgeloviger en denken er vooral niet teveel over na
Hoi, ik heb een kind vergiftigd waar je hartstikke gek op bent, maar hij leeft nog, dus zand erover toch?quote:[..]
Inderdaad, mooie recap: Jesse sigaret kwijt, koter vergiftigd, Jesse denkt ricin. Bleek geen ricin. Jesse vindt sigaret terug, doet jankiejankie en kloar. Totdat opeens: boem: half jaar later. "Oeh, die rat van een Walt heeft mijn sigaret laten jatten om Gus de schuld te geven. Boehoe, ik ga z'n huis in de fik steken. En waarom? Brock is niet dood, dus niks aan de hand.
[..]![]()
Amen.
Tsja, smaken verschillen, laten we het daar maar op houden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:23 schreef BaasBanaan het volgende:
Het is juist niet flinterdun, het is juist laag op laag op laag en betrekt allerlei eerdere gebeurtenissen. Ik denk toch echt dat je er zelf wat te makkelijk over denkt.
Walt en zijn revolver.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik vraag me overigens af wat ervoor zorgt dat Jesse het huis niet in de fik steekt.
Hij zal voordat hij het in de fik wil steken merken dat Jr. in de woonkamer rustig zijn ontbijtje zit op te eten en kan het dan niet meer over zijn hart verdragenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik vraag me overigens af wat ervoor zorgt dat Jesse het huis niet in de fik steekt.
Holly/Walt Jrquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Terwijl alles naar benzine ruikt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Hij zal voordat hij het in de fik wil steken merken dat Jr. in de woonkamer rustig zijn ontbijtje zit op te eten en kan het dan niet meer over zijn hart verdragen
Een paar afleveringen terug zag je ook het huis helemaal verwilderd met skaters in het zwembad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:30 schreef matthijst het volgende:
Steekt ie het niet in de fik? Dacht dat in ep1 de hele toko al zwartgeblakerd was?
Had er geen preview bij dit keer. En anders: spoiler![]()
Ik vond het huis er in aflevering 9 niet heel erg afgebrand uitzien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:30 schreef matthijst het volgende:
Steekt ie het niet in de fik? Dacht dat in ep1 de hele toko al zwartgeblakerd was?
edit: of alleen afgeragd
Had er geen preview bij dit keer. En anders: spoiler![]()
Holly is bij Skyler in de carwash, toch? Walt Jr. zal wel op school zitten, ik gok ook op Walt of misschien wel Hank...quote:
Sorry, afgeragd was het.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vond het huis er in aflevering 9 niet heel erg afgebrand uitzien.
Waarom denk je dat het niet in de fik gaat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:
Misschien die mannen van Gomez?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Holly is bij Skyler in de carwash, toch? Walt Jr. zal wel op school zitten, ik gok ook op Walt of misschien wel Hank...
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
WArom denk je dat het niet in de fik gaat?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vond het huis er in aflevering 9 niet heel erg afgebrand uitzien.
Verwilderd, maar niet afgebrand imo, heb net nog even gekeken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:31 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Een paar afleveringen terug zag je ook het huis helemaal verwilderd met skaters in het zwembad.
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe snel de brand geblust is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Verwilderd, maar niet afgebrand imo, heb net nog even gekeken.
Die waren toch juist teruggeroepen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Misschien die mannen van Gomez?
Misschien komt Flynn net thuis op het moment dat Jesse de boel in de brand wil zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Holly is bij Skyler in de carwash, toch? Walt Jr. zal wel op school zitten, ik gok ook op Walt of misschien wel Hank...
In principe wel, maar misschien leek het Gomez verstandig om nog een paar daagjes door te gaan. Al was het maar om erachter te komen waar Hank mee bezig is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:34 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Die waren toch juist teruggeroepen?
Hmmm, dat zou nog wel een beetje gefikt kunnen hebben. Bij nader inzien..quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:34 schreef matthijst het volgende:
Huisje, in ieder geval flink opgeschot:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:37 schreef Levolution het volgende:
Wat als Junior en Jesse homo met elkaar worden in dat huis. Vervolgens worden ze weggepest door de homohatende nazi's en is daarom het huis zo verlaten in de flash forward.
Of Carol komt de plantjes water geven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:36 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Misschien komt Flynn net thuis op het moment dat Jesse de boel in de brand wil zetten.
Je moet even terug gaan naar Ep09, dan zie je ook de binnenkant. Ziet er niet echt uit alsof er brand is geweest.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:37 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hmmm, dat zou nog wel een beetje gefikt kunnen hebben. Bij nader inzien..
Oeh, ik kan niet wachten om te zien wat ze nu laat vallen en wat voor symboliek we daarachter kunnen zoeken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:40 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Of Carol komt de plantjes water geven.
Best of Kenny Rogersquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
Wat stond er eigenlijk op de floppy disk die Walt aan Hank gaf?
Jep, that settles it. Het huis gaat niet in de fik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Je moet even terug gaan naar Ep09, dan zie je ook de binnenkant. Ziet er niet echt uit alsof er brand is geweest.
Heb je wel gekeken?¿quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
Datgene waaraan deze aflevering z'n naam heeft te danken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
Bedoel je de DVD?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
Gaf ie een floppy disk dan? Dat had ik gemist...., vond het überhaupt een weinig overtuigende aflevering. Waarom zouden ze uberhaupt samen wat gaan eten? Vond ik zo vergezocht. En wat bedoelde ze met dat Heisenberg? Wie is dat? Heb ik iets gemist ofzoquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
Waarom hebben Hank en Walt eigenlijk ruzie?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:44 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Gaf ie een floppy disk dan? Dat had ik gemist...., vond het überhaupt een weinig overtuigende aflevering. Waarom zouden ze uberhaupt samen wat gaan eten? Vond ik zo vergezocht. En wat bedoelde ze met dat Heisenberg? Wie is dat? Heb ik iets gemist ofzo
Gus is toch naar Belize om Don Eladio te bezoeken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:46 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarom hebben Hank en Walt eigenlijk ruzie?Waarom aten ze niet bij Los Pollos Hermanos, lekker een kippetje van Gus. Ik vraag me sowieso af waar die heen is.
Lijkt me gewoon wat duisternis.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:45 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er best wel gefikt uit
Wie?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Gus is toch naar Belize om Don Eladio te bezoeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Oh joh, grapje, zat een hele andere serie te kijken! Onder de Doom ofzo, zit die stiefbroer van Walter ook in! Zo'n leuke serie!quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wie?Die spoilerfoto is uit de allereerste aflevering van s01 ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is gewoon raar :l
Wow, dat zat ook in seizoen 1 ja, is de cirkel weer rond.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Die spoilerfoto is uit de allereerste aflevering van s01 ?
Dat is gewoon seizoen 1?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wow, dat zat ook in seizoen 1 ja, is de cirkel weer rond.
Ja.quote:
Het komt door die Hello Kitty telefoon van Saul, Brock was een grote fan van Hello Kitty.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:02 schreef 1239758715981 het volgende:
Oké ik snap een ding nog niet helemaal
Aan het eind van de aflevering realiseert Jesse zich dat zijn wiet is gezakrold door Huell. Daardoor beseft hij dat die ricinesigaret eerder ook door Huell gejat kan zijn, zoals hij eerst al dacht tot Walt hem ervan overtuigde dat hij hem verloren was.
Maarrr, Brock is nooit vergiftigd door ricine, en hij en Walt hebben de ricinesigaret (een neppe, maar dat weet Jesse niet) gevonden in de stofzuiger aan het begin van seizoen 5.
Dus hoe komt Jesse nou tot de conclusie dat Walt Brock vergiftigd heeft?
Omdat Walt dus die ricine heeft laten jatten, zodat Jesse ervan overtuigd zou raken dat Brock door Gus met zijn ricine vergiftigd was. Uiteindelijk bleek het gif van die Lily of the Valley te zijn, maar dan moet Walt er alsnog voor gezorgd hebben dat Brock daar ziek van werd. Anders had het ook geen zin om die ricine te jatten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:02 schreef 1239758715981 het volgende:
Oké ik snap een ding nog niet helemaal
Aan het eind van de aflevering realiseert Jesse zich dat zijn wiet is gezakrold door Huell. Daardoor beseft hij dat die ricinesigaret eerder ook door Huell gejat kan zijn. Precies zoals hij eerst al dacht, tot Walt hem ervan overtuigde dat hij hem verloren was.
Maarrr, Brock is nooit vergiftigd door ricine, en hij en Walt hebben de ricinesigaret (een neppe, maar dat weet Jesse niet) gevonden in de stofzuiger aan het begin van seizoen 5.
Dus hoe komt Jesse nou tot de conclusie dat Walt Brock vergiftigd heeft?
Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:06 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Omdat Walt dus die ricine heeft laten jatten, zodat Jesse ervan overtuigd zou raken dat Brock door Gus met zijn ricine vergiftigd was. Uiteindelijk bleek het gif van die Lily of the Valley te zijn, maar dan moet Walt er alsnog voor gezorgd hebben dat Brock daar ziek van werd. Anders had het ook geen zin om die ricine te jatten.
Maar daar is hij nu dus van overtuigd. Als hij denkt dat Walt de ricine heeft gejat, kan hij ook bedenken dat Walt de ricine in z'n stofzuiger heeft gestopt. Walt hielp immers zelf mee met zoeken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)
Marie toch? Wat een hoer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Ted! BTW, did you know she fucked him?
Hmm oke, het is inderdaad mogelijk om tot die conclusie te komen, maar dat is niet de meest logische conclusie. Nouja goed het zal wel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar daar is hij nu dus van overtuigd. Als hij denkt dat Walt de ricine heeft gejat, kan hij ook bedenken dat Walt de ricine in z'n stofzuiger heeft gestopt. Walt hielp immers zelf mee met zoeken.
Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)
Dat lijkt me best vervelend eigenlijkquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Jij zou in die situatie denken "Oh ja, ik vond die ricine in de stofzuiger waar Walt de hele tijd bij kon komen, dus ik zal die wel per ongeluk opgezogen hebben"?quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Nouja, ik snap het inmiddels wel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het is een ook nog samenloop van meerdere dingen. Jesse was er sowieso al van overtuigd aan het raken dat Walt hem liep te bespelen en dat Mike door Walt vermoord was. Dus ik denk dat hij ook sneller geneigd zal zijn om Walt ergens van te beschuldigen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:13 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Hmm oke, het is inderdaad mogelijk om tot die conclusie te komen, maar dat is niet de meest logische conclusie. Nouja goed het zal wel.
Ja ik snap de gedachtengang wel. Walt had toegang tot allebei de situaties dus kon hij ook in beiden gehandeld hebben met hetzelfde als resultaat als wanneer Jesse de sigaret daadwerkelijk kwijt was geraakt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het is een ook nog samenloop van meerdere dingen. Jesse was er sowieso al van overtuigd aan het raken dat Walt hem liep te bespelen en dat Mike door Walt vermoord was. Dus ik denk dat hij ook sneller geneigd zal zijn om Walt ergens van te beschuldigen.
En hij is er een beetje fucked aan toe.
[ afbeelding ]
Nee, ik zou er 6 maand later niet meer aan denken, aangezien hij toen nog jankiejankie deed, van opluchting dat hij het teruggevonden had.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:23 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Jij zou in die situatie denken "Oh ja, ik vond die ricine in de stofzuiger waar Walt de hele tijd bij kon komen, dus ik zal die wel per ongeluk opgezogen hebben"?
Ik ben echt heel enthousiast over het einde van Dexter.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, ik zou er 6 maand later niet meer aan denken, aangezien hij toen nog jankiejankie deed, van opluchting dat hij het teruggevonden had.
Maar goed, 't is entertainment.
Heb ook de laatste Dexter ep gezien en daarbij vergeleken is dit snelle conclusietje weinig bijzonders... Want tering: wat is die serie afgezakt tot gtst niveau.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Een user op een ander board legt het prima uit volgens mij:quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:27 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel. Walt had toegang tot allebei de situaties dus kon hij ook in beiden gehandeld hebben met hetzelfde als resultaat als wanneer Jesse de sigaret daadwerkelijk kwijt was geraakt.
Het voelt nog steeds niet helemaal lekker maar okéIs waarschijnlijk vanwege het hoge niveau van het schrijfwerk in de show dat dit een beetje gekunsteld aan voelt.
quote:Nah, it makes sense. When Jesse discovered his weed was gone, his first realization was that Walt LIED to him about lifting the ricin off him. Remember, the reason Walt had Saul (through Huell) steal the ricin was to make Jesse think Gus stole it, all in an attempt to get Jesse back on his side. And it worked. Importantly, this is exactly what Jesse thought had happened in the first place. He had originally thought Huell switched his cig pack (which Huell did, but Walt convinced Jesse otherwise), so after getting something lifted off him by Huell for the second time, it clicked into place.
So now Jesse knows Walt manipulated him. He very likely would not have returned to Walt's side at the end of season 4 had he not thought Gus had poisoned Brock using ricin (remember, when Jesse confronted Walt at gunpoint in season 4, he did not yet know Brock had been poisoned with lily of the valley rather than ricin). But he did decide to help Walt, solely because of Walt's convincing lies. That's enough to piss a guy off, right there.
But there's more! Given all this, it logically follows that Jesse has also realized Walt poisoned Brock, rather than it being a coincidental accident. Since he knows Walt lifted the ricin in order to make him think Gus poisoned Brock, it MUST have been Walt who poisoned Brock—otherwise there would be no poisoning in the first place for Walt to atrribute to Gus. Walt had to have done it, as it was key to getting Jesse to think Gus had done it.
So now Jesse is feeling very pissed at Walt for manipulating him and poisoning a child, and given his current mental state, him torching the White house for revenge makes sense.
I really don't think this plotline is a problem at all. It's a little difficult to follow (partially because much of it was not shown on screen), but it makes total sense. And I don't get the "everything had to go exactly as planned for it to work" argument. Walt is good at planning. He intentionally poisoned Brock at a specific time, giving him the perfect size dose. He had Saul, a dependable ally, get Jesse to come to his office so he could steal the ricin. I think it's perfectly believable for Walt to think this is something Saul is capable of. And he is.
So then Jesse confronts Walt (though perhaps not in the way Walt was hoping), and Walt talks him down. Maybe there was a little luck involved, but I don't mind accepting that Walt got lucky. God knows he doesn't get much of it elsewhere.
It's also entirely believable that Huell is a good pickpocket. Pickpocketing is a very, very common crime, and there are tons of people who are good at it. Just because we didn't know Huell was a good pickpocket when we first met him doesn't make it unbelievable that he is one. Saul probably has him do stuff like that all the time; hell, it may have been one of the reasons he hired him.
Of het geeft aan dat het niet zo flinterdun is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef matthijst het volgende:
Het feit dat er een uitleg nodig is geeft al aan dat het niet de mooist geschreven plotwending in 5 seizoenen is
Nee toch? Want Hank kwam binnen en zei 'let her go' en even daarna zaten ze samen in de auto, volgens mij zonder baby.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Marie heeft haar toch gekidnapped?
Een beetje wel, die arme Saul zit ook te diep overal in.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:54 schreef Levolution het volgende:
Genoeg getrolld, wie kreeg er nog meer medelijden met Saul toen hij met een bloedneus op de grond lag en alles schreeuwend opbiechtte? De arme man stond doodsangsten uit.
Tevens, Br Ba heeft steeds vaker cliffhangers, terwijl vroeger elke episode heel strak afgesloten werd. Vind ik wel jammer.
Alleen voor de domme mensen is er uitleg nodig.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef matthijst het volgende:
Het feit dat er een uitleg nodig is geeft al aan dat het niet de mooist geschreven plotwending in 5 seizoenen is
quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:48 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Alleen voor de domme mensen is er uitleg nodig.
Doe niet zo dom. Iedereen begrijpt het, niet iedereen is van mening dat die connectie die Jesse legt zo voor de hand ligt als dat sommigen hier beweren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:58 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Weer 1tje die het niet gegreep.
Ik denk dat het gewoon water is. Jesse vernielt Walt's tapijt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Jep, that settles it. Het huis gaat niet in de fik.
De schavuit!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:18 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon water is. Jesse vernielt Walt's tapijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het zou nu nog kunnen natuurlijk in de volgende aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen simpele mensen vinden het verhaal direct wel bestquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:48 schreef pervertedhermit het volgende:
Alleen voor de domme mensen is er uitleg nodig.
De kwaliteit van zijn methproductie zonder Walt spreekt al voor hem.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Overigens is Jesse niet achterlijk, sommigen doen alsof hij dit niet door kan hebben.
Hij is geen Walt of Gus maar wel slim genoeg en heeft mensenkennis zat om dit door te hebben.
Ik vind het compleet logisch dat hij het ziet hoe het is, hij zat er sowieso niet vaak naast met dat soort dingen.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:48 schreef Dr.Pringles het volgende:
Eindelijk weer een vette aflevering. Hank zn kop als hij naar dat filmpje kijkt.
alles was epic dusver.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:48 schreef Dr.Pringles het volgende:
Eindelijk weer een vette aflevering. Hank zn kop als hij naar dat filmpje kijkt.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
![]()
Zeker ook nog steeds fan van Dexter?
SUKKELquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:50 schreef pervertedhermit het volgende:
Na 5 minuten maar afgezet.Wat een bagger vergeleken met de nieuwe van Breaking Bad.
geef es wat uitleg, als je wil, over waarom ze tegenvielenquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:55 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Mooi dat iedereen z'n eigen mening mag hebben toch?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:48 schreef Dr.Pringles het volgende:
Gebeurde niet zoveel in de vorige 2 afleveringen. Op de garage scene en geld scene na dan. Pas in deze afl gebeurt er weer veel, alsof het nu weer los komt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:57 schreef Daskaar het volgende:
[..]
geef es wat uitleg, als je wil, over waarom ze tegenvielen
Dat is waarquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef matthijst het volgende:
Geweldige scene, met name vanwege dat irritant vrolijke muziekje op de achtergrondquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:52 schreef tralalala het volgende:
Die scène in het restaurant.![]()
Wat een aflevering!
En die ober die steeds terugkwamquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Geweldige scene, met name vanwege dat irritant vrolijke muziekje op de achtergrond
Klopt, al was dat niet zo subtiel :-)quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:27 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
En die ober die steeds terugkwam
Kan wel kloppen, ik heb zelf ook nog niet zo lang geleden alles weer gekeken en vind het helemaal niet ver gezocht of slecht geschreven, het zit juist heel logisch in elkaar. .quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef BroesWillems het volgende:
Ik vond het, alweer, een supergoed aflevering. Ik stel voor dat mensen die het flinterdun vonden alle seizoenen weer achter elkaar gaan kijken, en dat bedoel ik niet lullig! Ik heb juist voor deze afleveringen alle seizoenen achter elkaar gekeken en nu merk je dat alles puzzelstukjes in elkaar vallen. Super schrijfwerk imo!
Ik ben opzoek naar een contactpersoon, kunt u mij daarbij helpen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:24 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, ik heb zelf ook nog niet zo lang geleden alles weer gekeken en vind het helemaal niet ver gezocht of slecht geschreven, het zit juist heel logisch in elkaar. .
Nee, knoop jezelf maar op. Doei.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:25 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik ben opzoek naar een contactpersoon, kunt u mij daarbij helpen?
Waardeloze contactservice dit!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:26 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Nee, knoop jezelf maar op. Doei.
Dat zou totaal onlogisch zijn?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef BroesWillems het volgende:
Ik vond het, alweer, een supergoed aflevering. Ik stel voor dat mensen die het flinterdun vonden alle seizoenen weer achter elkaar gaan kijken, en dat bedoel ik niet lullig! Ik heb juist voor deze afleveringen alle seizoenen achter elkaar gekeken en nu merk je dat alles puzzelstukjes in elkaar vallen. Super schrijfwerk imo!
Ik dacht trouwens even op dat moment dat Jesse het pakje sigaretten in de hand had alle sigaretten zou opbreken en opzoek zou zijn naar ricin, omdat Walter hem onverwacht een knuffel gaf, had hij natuurlijk ook had pakje sigaretten om kunnen wisselen.
Ik dacht even dat walt Jesse wou vergiftigen. Vandaar!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Dat zou totaal onlogisch zijn?
Niet eens zo slecht bedacht. Ik vraag me steeds meer af voor wie die ricine nou eigenlijk is als Walt het komt ophalen..quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik dacht even dat walt Jesse wou vergiftigen. Vandaar!
Misschien Hank, of voor Jesse als hij hem wilt verlinken...quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Niet eens zo slecht bedacht. Ik vraag me steeds meer af voor wie die ricine nou eigenlijk is als Walt het komt ophalen..
Het zou me niet verbazen als Jesse doodgaat de volgende episode. En wat gaat Hank nu doen.. Zoveel vragen. Wat een fantastische serie. Is het al volgende week?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:22 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Misschien Hank, of voor Jesse als hij hem wilt verlinken...
Haha, als je de titel leest weet je al precies wat er gaat gebeuren maar toch moest ik hardop lachen toen ik t filmpje keek.quote:
quote:
ze kwamen net van die shoot out op Declanquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:41 schreef Apache4U het volgende:
Ik vroeg me tijdens die aflevering af waarom we de nazi-oom van Meth Damon zijn schoen zagen afvegen in de toilet, en het papiertje met bloed (proberen) door te spoelen. Was dat om het geheel artistiek op te leuken of zat er een reden achter?
In het vorige topic werd gezegd dat het misschien is om aan te tonen dat ze slordig zijn. Ook Meth Damon die alles aan zijn oom vertelt en Walt belt enzo. Volledig onvoorzichtig.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:41 schreef Apache4U het volgende:
Ik vroeg me tijdens die aflevering af waarom we de nazi-oom van Meth Damon zijn schoen zagen afvegen in de toilet, en het papiertje met bloed (proberen) door te spoelen. Was dat om het geheel artistiek op te leuken of zat er een reden achter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:14 schreef Xrenity het volgende:
http://www.funnyordie.com(...)-spoils-breaking-bad
[ afbeelding ]
Als je niet trolled, lees dan het topic even terugquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:08 schreef Raban het volgende:
Kan iemand mij ophelderen wat Jesse zich nou precies realiseerde toen hij zijn pakje peuken zag en de ricin sigaret en vervolgens de scenes met Huel en Saul en daarna het huis?
Fftjes doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je niet trolled, lees dan het topic even terug
Ricine?????? Hij was toch boos omdat zijn wiet weg was????quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
daar steek je ook echt een huis voor in de fikquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:27 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ricine?????? Hij was toch boos omdat zijn wiet weg was????
Hij gooide water in het rond jezus jij bent echt slimquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:28 schreef Xrenity het volgende:
[..]
daar steek je ook echt een huis voor in de fik
Ik begrijp het iets beter nu.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hahaquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:14 schreef Xrenity het volgende:
http://www.funnyordie.com(...)-spoils-breaking-bad
[ afbeelding ]
dat dacht ik ook, maar Walter heeft de Risin ook nog in de muur verstopt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:02 schreef thespaceman1 het volgende:
Shit, volgens mij ben ik voor het eerst sinds de hele serie ff een beetje de weg kwijt.
Brock kwam toch in het ziekenhuis door die Valley-plant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |