abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:52:37 #51
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_130476438
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die spoilerfoto is uit de allereerste aflevering van s01 ?
Dit is gewoon raar :l
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:55:43 #52
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130476547
This isn't even my final form.
pi_130476603
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:52 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Die spoilerfoto is uit de allereerste aflevering van s01 ?
Wow, dat zat ook in seizoen 1 ja, is de cirkel weer rond. :o
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:59:46 #54
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_130476682
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wow, dat zat ook in seizoen 1 ja, is de cirkel weer rond. :o
Dat is gewoon seizoen 1?
Dit is gewoon raar :l
pi_130476757
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:59 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Dat is gewoon seizoen 1?
Ja. ;(
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:02:28 #56
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_130476772
Oké ik snap een ding nog niet helemaal

Aan het eind van de aflevering realiseert Jesse zich dat zijn wiet is gezakrold door Huell. Daardoor beseft hij dat die ricinesigaret eerder ook door Huell gejat kan zijn. Precies zoals hij eerst al dacht, tot Walt hem ervan overtuigde dat hij hem verloren was.

Maarrr, Brock is nooit vergiftigd door ricine, en hij en Walt hebben de ricinesigaret (een neppe, maar dat weet Jesse niet) gevonden in de stofzuiger aan het begin van seizoen 5.

Dus hoe komt Jesse nou tot de conclusie dat Walt Brock vergiftigd heeft?
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:04:46 #57
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130476853
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:02 schreef 1239758715981 het volgende:
Oké ik snap een ding nog niet helemaal

Aan het eind van de aflevering realiseert Jesse zich dat zijn wiet is gezakrold door Huell. Daardoor beseft hij dat die ricinesigaret eerder ook door Huell gejat kan zijn, zoals hij eerst al dacht tot Walt hem ervan overtuigde dat hij hem verloren was.

Maarrr, Brock is nooit vergiftigd door ricine, en hij en Walt hebben de ricinesigaret (een neppe, maar dat weet Jesse niet) gevonden in de stofzuiger aan het begin van seizoen 5.

Dus hoe komt Jesse nou tot de conclusie dat Walt Brock vergiftigd heeft?
Het komt door die Hello Kitty telefoon van Saul, Brock was een grote fan van Hello Kitty.
This isn't even my final form.
pi_130476894
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:02 schreef 1239758715981 het volgende:
Oké ik snap een ding nog niet helemaal

Aan het eind van de aflevering realiseert Jesse zich dat zijn wiet is gezakrold door Huell. Daardoor beseft hij dat die ricinesigaret eerder ook door Huell gejat kan zijn. Precies zoals hij eerst al dacht, tot Walt hem ervan overtuigde dat hij hem verloren was.

Maarrr, Brock is nooit vergiftigd door ricine, en hij en Walt hebben de ricinesigaret (een neppe, maar dat weet Jesse niet) gevonden in de stofzuiger aan het begin van seizoen 5.

Dus hoe komt Jesse nou tot de conclusie dat Walt Brock vergiftigd heeft?
Omdat Walt dus die ricine heeft laten jatten, zodat Jesse ervan overtuigd zou raken dat Brock door Gus met zijn ricine vergiftigd was. Uiteindelijk bleek het gif van die Lily of the Valley te zijn, maar dan moet Walt er alsnog voor gezorgd hebben dat Brock daar ziek van werd. Anders had het ook geen zin om die ricine te jatten.

En hij had destijds al het vermoeden dat Huell in opdracht van Walter de ricine heeft gejat.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:11 #59
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_130476952
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:06 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Omdat Walt dus die ricine heeft laten jatten, zodat Jesse ervan overtuigd zou raken dat Brock door Gus met zijn ricine vergiftigd was. Uiteindelijk bleek het gif van die Lily of the Valley te zijn, maar dan moet Walt er alsnog voor gezorgd hebben dat Brock daar ziek van werd. Anders had het ook geen zin om die ricine te jatten.
Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)
pi_130476971
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:51 schreef Levolution het volgende:

[..]

Deze gast:

[ afbeelding ]
Ted! BTW, did you know she fucked him?
pi_130476999
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)
Maar daar is hij nu dus van overtuigd. Als hij denkt dat Walt de ricine heeft gejat, kan hij ook bedenken dat Walt de ricine in z'n stofzuiger heeft gestopt. Walt hielp immers zelf mee met zoeken.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:11:32 #62
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130477016
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef contactpersoon het volgende:

[..]

Ted! BTW, did you know she fucked him?
Marie toch? Wat een hoer. :r
Ook die keer dat ze in het zwembad sprong. :')
This isn't even my final form.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:13:47 #63
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_130477086
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar daar is hij nu dus van overtuigd. Als hij denkt dat Walt de ricine heeft gejat, kan hij ook bedenken dat Walt de ricine in z'n stofzuiger heeft gestopt. Walt hielp immers zelf mee met zoeken.
Hmm oke, het is inderdaad mogelijk om tot die conclusie te komen, maar dat is niet de meest logische conclusie. Nouja goed het zal wel.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:20:13 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130477264
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Maar Jesse weet niet dat de ricine gejat is, omdat hij de ricinesigaret in zijn stofzuiger vond. Dus volgens mij moet hij nog steeds in de veronderstelling verkeren dat hij hem wel degelijk destijds verloren was (ook al heeft Walt hem inderdaad laten afpakken via Saul en Huell)
Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130477290
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Dat lijkt me best vervelend eigenlijk
pi_130477323
10 kb/sec :(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_130477361
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Jij zou in die situatie denken "Oh ja, ik vond die ricine in de stofzuiger waar Walt de hele tijd bij kon komen, dus ik zal die wel per ongeluk opgezogen hebben"? :)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:24:29 #68
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_130477399
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat dus, maar goed. Je denkt er teveel over na. Of juist te weinig. Want wij zeikerdjes kunnen het hoge niveau van Breaking Bad niet vatten.
Nouja, ik snap het inmiddels wel.

In plaats van een conclusie in één stap: "Ik ben hem dus toch verloren"

Trekt hij een conclusie van twee stappen: "Én Walt heeft m van mij laten afpakken, EN hij heeft hem daarna bij mij in de stofzuiger gestopt".

Normaal gesproken niet de meest logische van de twee, maar hij vermoedde al wat, en hij is totaal verknipt, enz enz enz. Televisie! :p
pi_130477402
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:13 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Hmm oke, het is inderdaad mogelijk om tot die conclusie te komen, maar dat is niet de meest logische conclusie. Nouja goed het zal wel.
Het is een ook nog samenloop van meerdere dingen. Jesse was er sowieso al van overtuigd aan het raken dat Walt hem liep te bespelen en dat Mike door Walt vermoord was. Dus ik denk dat hij ook sneller geneigd zal zijn om Walt ergens van te beschuldigen.

En hij is er een beetje fucked aan toe.

Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_130477410
Waneer komt de 1080p versie uit?
Young bloods everywhere....
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:27:35 #71
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_130477488
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het is een ook nog samenloop van meerdere dingen. Jesse was er sowieso al van overtuigd aan het raken dat Walt hem liep te bespelen en dat Mike door Walt vermoord was. Dus ik denk dat hij ook sneller geneigd zal zijn om Walt ergens van te beschuldigen.

En hij is er een beetje fucked aan toe.

[ afbeelding ]
Ja ik snap de gedachtengang wel. Walt had toegang tot allebei de situaties dus kon hij ook in beiden gehandeld hebben met hetzelfde als resultaat als wanneer Jesse de sigaret daadwerkelijk kwijt was geraakt.

Het voelt nog steeds niet helemaal lekker maar oké :) Is waarschijnlijk vanwege het hoge niveau van het schrijfwerk in de show dat dit een beetje gekunsteld aan voelt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:29:31 #72
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130477553
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:23 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jij zou in die situatie denken "Oh ja, ik vond die ricine in de stofzuiger waar Walt de hele tijd bij kon komen, dus ik zal die wel per ongeluk opgezogen hebben"? :)
Nee, ik zou er 6 maand later niet meer aan denken, aangezien hij toen nog jankiejankie deed, van opluchting dat hij het teruggevonden had.

Maar goed, 't is entertainment.
Heb ook de laatste Dexter ep gezien en daarbij vergeleken is dit snelle conclusietje weinig bijzonders... Want tering: wat is die serie afgezakt tot gtst niveau.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130477666
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, ik zou er 6 maand later niet meer aan denken, aangezien hij toen nog jankiejankie deed, van opluchting dat hij het teruggevonden had.

Maar goed, 't is entertainment.
Heb ook de laatste Dexter ep gezien en daarbij vergeleken is dit snelle conclusietje weinig bijzonders... Want tering: wat is die serie afgezakt tot gtst niveau.
Ik ben echt heel enthousiast over het einde van Dexter. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_130477988
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:27 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Ja ik snap de gedachtengang wel. Walt had toegang tot allebei de situaties dus kon hij ook in beiden gehandeld hebben met hetzelfde als resultaat als wanneer Jesse de sigaret daadwerkelijk kwijt was geraakt.

Het voelt nog steeds niet helemaal lekker maar oké :) Is waarschijnlijk vanwege het hoge niveau van het schrijfwerk in de show dat dit een beetje gekunsteld aan voelt.
Een user op een ander board legt het prima uit volgens mij:

quote:
Nah, it makes sense. When Jesse discovered his weed was gone, his first realization was that Walt LIED to him about lifting the ricin off him. Remember, the reason Walt had Saul (through Huell) steal the ricin was to make Jesse think Gus stole it, all in an attempt to get Jesse back on his side. And it worked. Importantly, this is exactly what Jesse thought had happened in the first place. He had originally thought Huell switched his cig pack (which Huell did, but Walt convinced Jesse otherwise), so after getting something lifted off him by Huell for the second time, it clicked into place.

So now Jesse knows Walt manipulated him. He very likely would not have returned to Walt's side at the end of season 4 had he not thought Gus had poisoned Brock using ricin (remember, when Jesse confronted Walt at gunpoint in season 4, he did not yet know Brock had been poisoned with lily of the valley rather than ricin). But he did decide to help Walt, solely because of Walt's convincing lies. That's enough to piss a guy off, right there.

But there's more! Given all this, it logically follows that Jesse has also realized Walt poisoned Brock, rather than it being a coincidental accident. Since he knows Walt lifted the ricin in order to make him think Gus poisoned Brock, it MUST have been Walt who poisoned Brock—otherwise there would be no poisoning in the first place for Walt to atrribute to Gus. Walt had to have done it, as it was key to getting Jesse to think Gus had done it.

So now Jesse is feeling very pissed at Walt for manipulating him and poisoning a child, and given his current mental state, him torching the White house for revenge makes sense.

I really don't think this plotline is a problem at all. It's a little difficult to follow (partially because much of it was not shown on screen), but it makes total sense. And I don't get the "everything had to go exactly as planned for it to work" argument. Walt is good at planning. He intentionally poisoned Brock at a specific time, giving him the perfect size dose. He had Saul, a dependable ally, get Jesse to come to his office so he could steal the ricin. I think it's perfectly believable for Walt to think this is something Saul is capable of. And he is.
So then Jesse confronts Walt (though perhaps not in the way Walt was hoping), and Walt talks him down. Maybe there was a little luck involved, but I don't mind accepting that Walt got lucky. God knows he doesn't get much of it elsewhere.

It's also entirely believable that Huell is a good pickpocket. Pickpocketing is a very, very common crime, and there are tons of people who are good at it. Just because we didn't know Huell was a good pickpocket when we first met him doesn't make it unbelievable that he is one. Saul probably has him do stuff like that all the time; hell, it may have been one of the reasons he hired him.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:39 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130478216
Het feit dat er een uitleg nodig is geeft al aan dat het niet de mooist geschreven plotwending in 5 seizoenen is :)
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')