abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:22:56 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_159461425
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':

Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.

Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.

De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.

Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.


Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
pi_159462271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Bedankt voor je reactie.

Ja of korting op hotels is ook mogelijk, weet niet of dat veel punten kost.
Ik snap nog niet helemaal hoe je vluchten die je de afgelopen 6 maanden hebt gemaakt kunt claimen. Ik ben namelijk naar Manchester gevlogen met Transavia maar toen was ik nog geen Member.

En ik heb in maart ook iets voor Madrid staan via Transavia maar deze is geboekt maar toen was ik geen member. Kan ik deze punten alsnog opvragen? En zo ja, hoe?
  Moderator / Peetvader donderdag 28 januari 2016 @ 12:06:22 #154
15080 crew  static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462302
Volgens mij krijg je bij Transavia alleen in hogere boekingsklasses miles. Dus vergeet het maar bij de goedkoopste.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
pi_159462392
registreer om deze reclame te verbergen
Hier was ik inderdaad al bang voor. Ik ben een student en vind het leuk om zulke punten te sparen. Iemand een andere suggestie (in plaats van Flying Blue)?
  Moderator / Peetvader donderdag 28 januari 2016 @ 12:12:15 #156
15080 crew  static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462441
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste. :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  zondag 31 januari 2016 @ 19:52:49 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159551012
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

Je mag overigens nog wel via de loopbrug, maar die is alleen maandag tot en met vrijdag open, die bespaard op zich veel tijd als je op drukke tijden vliegt.
Bij het niet Schengen zit de bottleneck niet specifiek bij de beveiligingscontrole, maar de Marechaussee blinkt niet uit in bezetting van de paspoortcontrolepunten om het mild te zeggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:27:41 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159783632
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.

Het is overigens Schiphol haar goed recht om de aanpassing van KLM, (wat voor KLM ongetwijfeld een kostenbesparing is), ook daadwerkelijk af te dwingen door eigen personeel in te zetten.
Wat Schiphol echter beter kan doen is in plaats van 3 controlepunten boven de KLM incheck balies bij Niet Schengen en 7 daadwerkelijk bemande controlepunten bij Schengen ze allemaal te openen.
Want zonder dat het extreem druk is creŽer je wel wachtrijen tussen de 20-30 minuten en dat is niet nodig, en ik snap ook wel dat men op deze manier probeert om het eigen privium wat interessanter te maken, een luchthaven wil ook wat verdienen maar uiteindelijk is een luchthaven er om efficiŽnt passagiers af te handelen, niet om eigen verdienmodellen te realiseren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165546898
Mocht er nog iemand Oneworld punten nodig hebben (tier run / mileage run), of goedkoop een keer business class willen vliegen naar de VS: Er loopt momenteel een actietarief met goedkope Business Class tickets van Europa naar de VS.

Boeken met vertrek tussen 10 februari – 15 april 2017, minimum verblijf 1 nacht NY/Chicago/St.Thomas (Maagdeneilanden) za-zo

Het leuke is dat de "iconische" BA1 vlucht (vroeger per Concorde, nu per A318 van LCY naar JFK met alleen 32 business class stoelen) ook gekozen kan worden.

Voorbeelden:
AMS-LCY-JFK-CLT-ORD-MIA-LHR-AMS §1031

RTM-LCY-JFK-DCA-ORD-YYZ-LHR-RTM §946

RTM-LCY,LHR-BOS-ORD-DCA-JFK-LCY-RTM §933

RTM-LCY,LHR-HEL-ORD-BOS-JFK-LCY-RTM §940

AMS-LCY-JFK-MIA-STT-PHL-AMS §1081

AMS-LCY-JFK-ORD-DCA,IAD-LHR-AMS §1018

De laatste ga ik zelf doen, vanwege de bijzondere vlucht BA1 LCY-JFK, en IAD-LHR in de A380 van British Airways (A380 stond nog op de Bucket List).

Itinerary:
Screen%20Shot%202016-09-24%20at%2014.05.24.png

Door met Google Flight te spelen of met de ITA Matrix zijn veel combinaties mogelijk. Ook zoiets als dit (680 BA-tierpunten :P )

Screen%20Shot%202016-09-24%20at%2021.53.17.png
  zondag 25 september 2016 @ 10:14:43 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165548815
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 25 september 2016 @ 10:39:21 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165549175
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 12:26:25 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165550934
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
i

8 stoelen breed, economy eten op porselein, grote cabines, weinig privacy op de stoelen
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:59:48 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_166012946
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
pi_166019936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 20:11:32 #165
45833 crew  Fogel
pi_166019961
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:12:30 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166019984
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:39:16 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166025831
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:44:26 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_166026072
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.
pi_166026243
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 22:48:53 #170
45833 crew  Fogel
pi_166026263
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
In welk opzicht?
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
pi_166026579
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

In welk opzicht?
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:00:13 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166026664
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166026752
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 23:07:33 #174
45833 crew  Fogel
pi_166026915
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
pi_166027270
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)

Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk _O_

Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.

Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben O-) En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn :P En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
pi_166030557
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)

Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk _O_

Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.

Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben O-) En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn :P En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
pi_166031192
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Ik kreeg voor een vlucht naar Shanghai helemaal geen punten, dat schiet natuurlijk niet op. :')
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:11:55 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166031332
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef 111210 het volgende:

[..]

Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd. Van die figuren die rij 5 zitten in het vliegtuig en dan door in het gangpad te duwen proberen nog iemand uit rij 3 of 4 in te halen bij het uitstappen. Vervolgens in het vliegveld de verkeerde kant oplopen. Even later na jou bij de bagageband aankomen en daar 10 minuten moeten wachten. Als het je opvalt, dan doe je het fout. Let op jezelf.

Die 10 seconde die zo'n persoon eerder het vliegtuig uit is, die zijn echt de extra stress niet waard. Vaak kunnen ze vanwege hun te grote koffer in de slurf de langzame persoon uit rij 2 al niet meer inhalen en wandel je ze gewoon zonder te haasten alweer voorbij. Het is het zelfs niet waard om je daarover op te winden.

Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.

Ik deed ook niet alles in 1x goed op mijn weg naar een frequent flyer, maar ik ben er nu denk ik wel zeer goed en ontspannen in. Denk dat weinig mensen zich aan mij storen en ik stoor me aan niks en niemand. In die mindset is het ook veel minder erg om zoveel te vliegen.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166075112
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd.
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.

Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 08:34:17 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166075530
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 06:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.

Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
Intercontinentaal reis ik business, dmv upgrades met miles die ik binnen europa verdien. Ik vlieg 80% bij airberlin en daar zijn de eerste rijen betaalde zitplaatsen (gratis voor statushouders). Effectief is daardoor altijd de middenplek vrij (wat bovendien ook een statusvoordeel is bij beschikbaarheid). Dat is het voordeel aan frequent flyen bij airberlin wat het allermooiste is. 95% van mijn vluchten bij airberlin is de plek naast mij vrij in economy.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:05:32 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_166078593
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op ťťn van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. ťťn van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:12:43 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_166078722
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.

Ik ben er wel achter dat het heel erg ligt aan het tijdstip dat je er bent. Ik was gisteren rond 18:00 op LHR, terminal 4. En het was echt retedruk overal. Alle restaurants stonden rijen voor, security lane had lange wachtrijen. Dan is het erg fijn dat je de fast track kunt pakken waar je gewoon door kunt lopen en vervolgens meteen richting lounge kunt lopen waar je je kunt settlen met een hapje/drankje en een boekje. Ook nog even aan een bureau gezeten om te werken. Werkt helemaal prima en is een stuk rustgevender dan overal te moeten wachten en in de drukte te zitten.

Op de heenweg daarentegen was het hartstikke rustig op Schiphol, en juist druk in de lounge en heb ik er voor gekozen om bij de Starbucks in het intercontinentale gedeelte te zitten en wat te drinken.

Je moet je rust een beetje zelf opzoeken op vliegvelden. Ik blijf het liefst gewoon op een rustig plekje zitten tot 30 minuten voor boarden, zodat ik bij aankomst bij de gate direct het vliegtuig in kan, spullen kan wegleggen en me weer in mijn boek kan storten en me kan afsluiten voor de stressvolle medemens
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:26:31 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166088176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op ťťn van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. ťťn van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag Łberhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 20:12:00 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166089555
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op ťťn van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. ťťn van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
De tijd dat bij KLM aan de gate je boardingpass regelmatig geweigerd werd en ingewisseld werd voor een upgrade is reeds enige tijd geleden. Sinds ze de policy van het altijd opvullen van de business class met status houders aangepast hebben naar uitsluitend indien economy overbooked is. Behalve voor de vrienden van de vrienden van de bemanning dan. Het was ooit een prettige bijkomstigheid bij het vooruitzicht van weer eens een 13 urige nachtvlucht naar huis. Maar door de gulle gaven van de award en 100% bonus miles kon zo'n upgrade ook vaak voor 100 euro en 25000 miles worden aangekocht indien er tijdens de check in nog onverkochte stoelen waren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 20:12:35 #185
45833 crew  Fogel
pi_166089576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag Łberhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
Het is me een paar keer gebeurd (toen ik nog KLM gold had) dat ik een "upgrade" kreeg van mijn favoriete raamplek naar een gangplek twee rijen naar voren. En bij de servering "sorry meneer, we hebben alleen een economy boterham voor u, de betalende business passagiers krijgen het business eten".
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')