abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130467871

[ afbeelding ]

Vorige delen:
NWS / Crisis in Syri #20 Met westerse steun en chemische wapens?

Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op n pagina

Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Doden bij aanslag in Syri
NWS / Crisis in Syri #30: From counting victims to counting massacres

We waren gebleven bij de Koerdische rol in het conflict en of de Mainstreamleugens die verspreid worden door CNN&co al dan niet waar zijn.

(Wil een mod'je dit deel linken aan deel 31? Open een nieuw deel-knop werkte niet goed)
pi_130467932
quote:
Waar gaat die over dan? Vind er weinig an, maar versta er ook niks van.
pi_130467961
Het vrije leger heeft een piloot opgepakt van de Asad forces, die man zegt duidelijk. We zullen je als een mens behandelen. Ze vroegen hem, waarom vermoord je mensen etc.. En ze vroegen waar zijn vliegtuig vandaan komt, hij zei: Rusland!
pi_130467966
http://www.liveleak.com/view?i=a95_1377379358

Mooie tank wordt geschiedenis!
pi_130468003
-O- ik heb eigenlijk liever filmpjes waarbij een paar van die amateuristische "ulalluakbar" roeptoeterende baardapen aan gort geschoten worden.
pi_130468085
quote:
WASHINGTON — ON Wednesday, reports surfaced of a mass chemical-weapons attack in the Damascus suburbs that human rights activists claim killed hundreds of civilians, bringing Syria’s continuing civil war back onto the White House’s foreign policy radar, even as the crisis in Egypt worsens.

But the Obama administration should resist the temptation to intervene more forcefully in Syria’s civil war. A victory by either side would be equally undesirable for the United States.

At this point, a prolonged stalemate is the only outcome that would not be damaging to American interests.

Indeed, it would be disastrous if President Bashar al-Assad’s regime were to emerge victorious after fully suppressing the rebellion and restoring its control over the entire country. Iranian money, weapons and operatives and Hezbollah troops have become key factors in the fighting, and Mr. Assad’s triumph would dramatically affirm the power and prestige of Shiite Iran and Hezbollah, its Lebanon-based proxy — posing a direct threat both to the Sunni Arab states and to Israel.

But a rebel victory would also be extremely dangerous for the United States and for many of its allies in Europe and the Middle East. That’s because extremist groups, some identified with Al Qaeda, have become the most effective fighting force in Syria. If those rebel groups manage to win, they would almost certainly try to form a government hostile to the United States. Moreover, Israel could not expect tranquillity on its northern border if the jihadis were to triumph in Syria.

Things looked far less gloomy when the rebellion began two years ago. At the time, it seemed that Syrian society as a whole had emerged from the grip of fear to demand an end to Mr. Assad’s dictatorship. Back then, it was realistic to hope that moderates of one sort or another would replace the Assad regime, because they make up a large share of the population. It was also reasonable to expect that the fighting would not last long, because neighboring Turkey, a much larger country with a powerful army and a long border with Syria, would exert its power to end the war.

As soon as the violence began in Syria in mid-2011, Turkey’s prime minister, Recep Tayyip Erdogan, loudly demanded that it end. But instead of being intimidated into surrender, Mr. Assad’s spokesmen publicly ridiculed Mr. Erdogan, while his armed forces proceeded to shoot down a Turkish fighter jet, before repeatedly firing artillery rounds into Turkish territory and setting off lethal car bombs at a Turkish border crossing. To everyone’s surprise, there was no significant retaliation. The reason is that Turkey has large and restless minority populations that don’t trust their own government, which itself does not trust its own army. The result has been paralysis instead of power, leaving Mr. Erdogan an impotent spectator of the civil war on his doorstep.

Consequently, instead of a Turkey-based and Turkish-supervised rebellion that the United States could have supported with weapons, intelligence and advice, Syria is plagued by anarchic violence.

The war is now being waged by petty warlords and dangerous extremists of every sort: Taliban-style Salafist fanatics who beat and kill even devout Sunnis because they fail to ape their alien ways; Sunni extremists who have been murdering innocent Alawites and Christians merely because of their religion; and jihadis from Iraq and all over the world who have advertised their intention to turn Syria into a base for global jihad aimed at Europe and the United States.

Given this depressing state of affairs, a decisive outcome for either side would be unacceptable for the United States. An Iranian-backed restoration of the Assad regime would increase Iran’s power and status across the entire Middle East, while a victory by the extremist-dominated rebels would inaugurate another wave of Al Qaeda terrorism.

There is only one outcome that the United States can possibly favor: an indefinite draw.

By tying down Mr. Assad’s army and its Iranian and Hezbollah allies in a war against Al Qaeda-aligned extremist fighters, four of Washington’s enemies will be engaged in war among themselves and prevented from attacking Americans or America’s allies.

That this is now the best option is unfortunate, indeed tragic, but favoring it is not a cruel imposition on the people of Syria, because a great majority of them are facing exactly the same predicament.

Non-Sunni Syrians can expect only social exclusion or even outright massacre if the rebels win, while the nonfundamentalist Sunni majority would face renewed political oppression if Mr. Assad wins. And if the rebels win, moderate Sunnis would be politically marginalized under fundamentalist rulers, who would also impose draconian prohibitions.

Maintaining a stalemate should be America’s objective. And the only possible method for achieving this is to arm the rebels when it seems that Mr. Assad’s forces are ascendant and to stop supplying the rebels if they actually seem to be winning.

This strategy actually approximates the Obama administration’s policy so far. Those who condemn the president’s prudent restraint as cynical passivity must come clean with the only possible alternative: a full-scale American invasion to defeat both Mr. Assad and the extremists fighting against his regime.

That could lead to a Syria under American occupation. And very few Americans today are likely to support another costly military adventure in the Middle East.

A decisive move in any direction would endanger America; at this stage, stalemate is the only viable policy option left.
Samenvatting america rekende op een invasie van Turkije die niet kwam, en nu is de enige optie de rebellen bewapenen als Assad dreigt te winnen en daarmee stoppen als de rebellen dreigen te winnen... of een amerikaanse invasie en bezetting van Syrie maar daar is niemand voor.

http://www.nytimes.com/20(...)?smid=tw-share&_r=1&
pi_130468411
quote:
Een walgelijke schertsvertoning van ongeletterde baardaapjes die met z'n 6en om 1 man heen staan en even hun frustratie op hem kunnen botvieren.

Zelfs jij begrijpt ook wel dat als Syri valt dat dat het laatste hoofdstuk van de terroristische soennieten zal inluiden. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een omsingelde Iran zal er zomaar voor kunnen zorgen dat zij in Ryiaad, Doha, Ankara en Kuweit-City kernbommen kunnen gaan koppen. Nadat Assad in zijn laatste uren wat Sarin-mist verspreidt in de genoemde regio's. ;(

Om het maar niet te hebben over eventuele omwentelingen elders (Rusland / China / EU / VS). n druk op de knop en de Arabische zee krijgt heel wat oppervlakte erbij. De terroristen zijn hoe dan ook niet aan de winnende hand. Jullie bestaan bij onze gratie. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-08-2013 03:29:47 ]
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130468705
en toen ging de camera uit en werd ie alsnog een kopje kleiner gemaakt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:06:11 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130469127
Eentje voor de OP?

Ingezonden brief in FT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 maandag 26 augustus 2013 @ 08:28:00 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_130469303
Volgens de Syrische president Bashar al-Assad staat de Verenigde Staten een mislukking te wachten als het Syri aanvalt. Assad heeft dat gezegd in een interview dat maandag is gepubliceerd door de Russische krant Izvestia.

Volgens de Syrische president zijn westerse beschuldigingen van een gifgasaanval bij Damascus vorige week 'onlogisch' en 'politiek gemotiveerd'.

'Amerika staat een mislukking te wachten als in alle oorlogen die het heeft ontketend van Vietnam tot de dag van vandaag', aldus Assad tegen Izvestia.

Rusland is erg bezorgd over de mogelijke Amerikaanse militaire actie tegen Syri, liet het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken maandag weten.

Minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft bij zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry op terughoudendheid aangedrongen.

In de verklaring staat dat Moskou met 'grote bezorgdheid' kennis heeft genomen van een mogelijke Amerikaanse reactie op een vermeende gifgasaanval door het Syrische regime bij Damascus vorige week.

In Syri doen VN-inspecteurs maandag onderzoek naar de aanval. Bij de aanval zouden volgens tegenstanders van de regering van Assad honderden doden zijn gevallen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:47:43 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130469537
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:28 schreef tong80 het volgende:
Volgens de Syrische president Bashar al-Assad staat de Verenigde Staten een mislukking te wachten als het Syri aanvalt. Assad heeft dat gezegd in een interview dat maandag is gepubliceerd door de Russische krant Izvestia.

Volgens de Syrische president zijn westerse beschuldigingen van een gifgasaanval bij Damascus vorige week 'onlogisch' en 'politiek gemotiveerd'.

'Amerika staat een mislukking te wachten als in alle oorlogen die het heeft ontketend van Vietnam tot de dag van vandaag', aldus Assad tegen Izvestia.

Rusland is erg bezorgd over de mogelijke Amerikaanse militaire actie tegen Syri, liet het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken maandag weten.

Minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft bij zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry op terughoudendheid aangedrongen.

In de verklaring staat dat Moskou met 'grote bezorgdheid' kennis heeft genomen van een mogelijke Amerikaanse reactie op een vermeende gifgasaanval door het Syrische regime bij Damascus vorige week.

In Syri doen VN-inspecteurs maandag onderzoek naar de aanval. Bij de aanval zouden volgens tegenstanders van de regering van Assad honderden doden zijn gevallen.

:P
Tong.
Leer eens quotes te gebruiken en bronnen te vermelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:23:51 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130470008
Deze BBC documentaire over de geschiedenis van Syri is een aanrader:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130470126
quote:
A tank is seen at the battlefront of Jobar, near the capital of Damascus, on Aug. 24, 2013. Some Syrian soldiers on Saturday suffered suffocation after rebel militants released chemical substance around their hideouts near Damascus, the state-TV reported. (Xinhua/Bassem Tellawi)
http://www.globaltimes.cn/content/806357.shtml

Zou dit waar zijn? Of is het Chinees dus leugens? Ik herinner me niks in het nieuws hier of misschien heb ik dat gemist?
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:00:53 #16
132191 -jos-
Money=Power
pi_130470682
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

http://www.globaltimes.cn/content/806357.shtml

Zou dit waar zijn? Of is het Chinees dus leugens? Ik herinner me niks in het nieuws hier of misschien heb ik dat gemist?
Die tank staat gewoon op de foto dus dat lijkt me wel betrouwbaar. Daarna staat wat de Syrische staats TV bericht heeft.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130470745
In de TT staat trouwens "God, laat de Mujahideen overwinnen". Is dat wel de bedoeling in zo'n topic? Het lijkt mij beter om neutraal te blijven.
pi_130470752
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Wat vind jij trouwens van de eerdere Syrische samenwerking met jihadies om ze naar Irak door te sturen en lekker rotzooi te laten trappen?
Je bent de weg kwijt. De Syrische regering hielp de Amerikanen actief in hun strijd tegen Al Qaida. Het was n van de landen waar de CIA lieden heen bracht die opgepakt waren in het kader van het 'extraordinary rendition' programma, om zonder pottenkijkers aan de tand te worden gevoeld. Andere landen die daarin een rol speelden, waren het Libi van Gaddafi, en het Egypte van Mubarak. Drie landen die in het verleden volop aanvaringen hadden gehad met het door Saoedi Arabi en Qatar gesponsorde terrorisme.

Wat niet wegneemt, dat Gaddafi en Assad ook grote bedenkingen hadden tegen het Amerikaanse imperialisme. Kortom, het is in die omgeving een slangenkuil, waarin het dodelijk is om in de VS een bondgenoot te zien.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130470793
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Straatklinker het volgende:
Ik herinner me niks in het nieuws hier of misschien heb ik dat gemist?
De MSM in ons deel van de wereld zijn al geruime tijd volstrekt onbetrouwbaar, helaas. Blijkbaar MOET die oorlog er komen?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:12:15 #21
132191 -jos-
Money=Power
pi_130470904
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:04 schreef Peunage het volgende:
In de TT staat trouwens "God, laat de Mujahideen overwinnen". Is dat wel de bedoeling in zo'n topic? Het lijkt mij beter om neutraal te blijven.
Ah, ik zat me ook al af te vragen wat die Arabische tekst betekent. Lijkt me idd niet de bedoeling om een of andere strijdkreet erin te zetten.
pi_130471026
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:00 schreef -jos- het volgende:

[..]

Die tank staat gewoon op de foto dus dat lijkt me wel betrouwbaar. Daarna staat wat de Syrische staats TV bericht heeft.
Verder kan ik eigenlijk niks vinden. Arabisch of Russisch kan ik niet dus daar kan ik niet zoeken. Het gaat al heel de tijd over gifgas dus je zou verwachten dat dit toch groot in het nieuws komt.. of niet?
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:24:22 #23
132191 -jos-
Money=Power
pi_130471175
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:17 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Verder kan ik eigenlijk niks vinden. Arabisch of Russisch kan ik niet dus daar kan ik niet zoeken. Het gaat al heel de tijd over gifgas dus je zou verwachten dat dit toch groot in het nieuws komt.. of niet?
Waar heb je het over? Er staat alleen 'chemische substantie'. Dat is een vrij algemene term.
pi_130471442
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:24 schreef -jos- het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Er staat alleen 'chemische substantie'. Dat is een vrij algemene term.
"in het kader van" dan..

Laat ik het anders verwoorden: ik kan verder niks vinden over het gebruik van een chemisch wapen in de Engelstalige media
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:39:34 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_130471497
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:36 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

"in het kader van" dan..

Laat ik het anders verwoorden: ik kan verder niks vinden over het gebruik van een chemisch wapen in de Engelstalige media
Welke media lees jij? |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')