Tourniquet | zondag 25 augustus 2013 @ 00:17 |
![]() Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is. Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt. Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken ![]() http://kerbalspaceprogram.com/ ![]() ![]() ![]() ![]() Deel 1: GAM / Kerbal Space Program! [ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 25-08-2013 00:32:10 ] | |
MissionPhailed | zondag 25 augustus 2013 @ 13:14 |
Ik maak langzaamaan wat vorderingen in mijn savegame. ![]() En 4 Kerbals op Duna. Die de komende járen waarschijnlijk nergens heen zullen gaan ![]()
| |
Reintji | zondag 25 augustus 2013 @ 13:19 |
En gedockt zo te zien! | |
MissionPhailed | zondag 25 augustus 2013 @ 13:24 |
Ja, dat docken gaat redelijk vlot. Had er in het begin wél behoorlijk wat moeite mee (als in 2 uren rondom een 'doelschip' rondcirkelen en uiteindelijk de RCS op ![]() Volgende hindernis is en blijft de spaceplane. Kleintjes lukken me nog wel maar grotere met meerdere straalmotoren en raketmotoren blijven een pijnpunt; paar dagen geleden een halfuur koortsachtig getracht zo'n vliegtuig in de ruimte te krijgen, maar 't lukte niet. Paar flame-outs waardoor het vliegtuig rond begon te tollen en toen er een vleugel afbrak was het helemaal gedaan. | |
Reintji | zondag 25 augustus 2013 @ 13:32 |
Haha ja die Spaceplanes zijn niet gemakkelijk. Qua vliegtuigen ben ik niet ver. Heb alleen een soort polarexplorer gemaakt, soort glider die vrij ver kan vliegen. Docken is mij nog niet gelukt, wel een leuk station in een niet zo circulaire baan. En bemande landingen op mun, minmus en duna, na er eerst met een probe geland te zijn. Ben nu bezig met een ion-probe naar Jool, docken en een grote lander op de mun (driepersoons incl rover). | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 15:31 |
docken was het eerste wat ik heb gedaan. Ging op de 3e poging ![]() Ik heb nu moeite om een space crane te maken voor de mün, eerst zou ik met parachutes werken, maar toen sloeg het met dat de mün geen atmosfeer heeft ![]() na die spacecrane eens een paar dudes en een rover er heen sturen me dunkt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 16:39 |
Halp, ipv een sataliet te disconecten van mijn space shuttle de motoren er af gegooid ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 16:43 |
![]() | |
Reintji | zondag 25 augustus 2013 @ 16:50 |
Maar hoezo een spacecrane? Gewoon op de pootjes landen geen uitdaging? ;-) | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 16:55 |
Zo ik ga mijn space shuttle maar eens upgraden om een transporter naar de mün te maken ![]() ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 17:31 |
neuh, ik wil geen lelijke motor onder m'n hitchhikers module hebben ![]() dus motor dump ik er +- 150 meter boven de mun er af, vervolgens een support beam aan de bovenkant van m'n module met motortjes die me de laatste meters afremmen, en die ik eject met een beetje fuel zodat die een paar meter verderop crashen. alleen tot nu toe val ik altijd nét om 2 sec voor het landen ![]() ![]() maar wel een leuke challenge eigenlijk ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 17:31 |
post straks wel ff screens | |
MilkTea | zondag 25 augustus 2013 @ 19:25 |
Ik heb ook me eigen raketje ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 20:05 |
Dit spel is het nieuwe minecraft eigenlijk | |
Tourniquet | zondag 25 augustus 2013 @ 20:12 |
Yes, Duna!! En als het goed is zelfs met genoeg fuel om nog terug te gaan naar Kerbin. ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 20:44 |
Hoe moet je eigenlijk naar de mu. In orbit en om kerbel lukt mij goed. Maar naar de mun... of eerst een kss met refeul punt bouwen ![]() | |
mschol | zondag 25 augustus 2013 @ 20:44 |
![]() ![]() | |
Tourniquet | zondag 25 augustus 2013 @ 20:54 |
Minmus is iets makkelijker: Zelfde principe geldt voor de Mun. Ik ben op weg van Duna terug naar Kerbin: ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 21:47 |
de tutorials in game leren je verdomt veel ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 21:48 |
dan ga ik eerst maar een kss bouwen ![]() | |
Rezania | zondag 25 augustus 2013 @ 21:49 |
Wat is een spacecrane? ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 22:01 |
Niet ![]() ![]() ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 22:19 |
denk aan het curiosity gebeuren, het heet eigenlijk een skycrane, dus een platform wat langzaam je ding op een planeet laat zakken, en die je decoupelt en op z'n laatste druppels weg schiet van je probe. | |
Rezania | zondag 25 augustus 2013 @ 22:20 |
Dat is dat gedoe met die driehoek met die stootkussens toch? | |
Rezania | zondag 25 augustus 2013 @ 22:21 |
Oh, dat was blijkbaar wat anders. ![]() ![]() | |
Reintji | zondag 25 augustus 2013 @ 22:21 |
Misschien die supportbeam pas afwerpen nadat je geland bent. Wanneer je vier van de allerkleinste solidrockets onder een klein hoekje erop zet vliegt die beam alsnog weg wanneer je dat ontkoppelt en die solidrockets start. Ik gebruik die voor mijn aspergusbooster zodat die lege tanks opzij en van de raket af gaan bijnhet stagen. | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 22:21 |
![]() iets in die geest, maar dan ipv die kabels een I balk oid met een decoupler | |
Rezania | zondag 25 augustus 2013 @ 22:23 |
![]() Dit bedoelde ik. Dat zou echt een geniale landingsmethode zijn voor in het spel. ![]() | |
gogosweden | zondag 25 augustus 2013 @ 22:23 |
probleem bij mij is dat hij enorm veel gaat spinnen als ik die motoren vol throttle doe, maar ik heb die throttle nodig om niet KABOEM de grond in te gaan ![]() maar wéér een redesign doen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 22:41 |
aah, nu snap ik waarom iedereen behalve ik mooie rondjes om kerbel heeft en geen ei vormige figuren ![]() maarop nieuw beginnen dus ![]() | |
mschol | zondag 25 augustus 2013 @ 22:52 |
ik ga ze wel eens doornemen.. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 23:01 |
RCS gebruiken ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 augustus 2013 @ 23:02 |
Oh ja je kunt ook KAS downloaden gogo is makelijker dan een beam gebruiken | |
Reintji | maandag 26 augustus 2013 @ 09:28 |
Van Reddit, uit het Tweakers topic. Wat een KSP held! http://imgur.com/a/MIZvl#0 | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 10:03 |
ja, iets de ruimte in geslingerd: het kan voor de rest helemaal niets ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 augustus 2013 @ 10:07 |
![]() | |
MissionPhailed | maandag 26 augustus 2013 @ 10:27 |
Doe ik hem niet na ![]() Opvallend ook hoe klein zijn lander op Eve is (planeet met dichte atmosfeer en zwaartekracht van 1.7G). | |
Reintji | maandag 26 augustus 2013 @ 10:28 |
Misschien is dat juist wel de sleutel tot succes daar. Heb je wel een moederschip nodig, of een enkele reis. | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 11:54 |
![]()
| |
Reintji | maandag 26 augustus 2013 @ 12:15 |
Dat was ook wel een dappere poging. | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 12:24 |
ik denk dat het daar ook wel bij blijft ![]() ![]() | |
Rezania | maandag 26 augustus 2013 @ 12:38 |
Je kan ook anders gewoon een ontwerp proberen die met het spel kwam, heb ik ook gedaan. ![]() | |
Rezania | maandag 26 augustus 2013 @ 12:42 |
Wtf. ![]() ![]() | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 12:42 |
maar dat haalt een stuk van de uitdaging weg imho ![]() ik wil zelf iets in orbit kunnen brengen, zonder teveel hulp van buitenaf ![]() | |
Rezania | maandag 26 augustus 2013 @ 12:56 |
Misschien moet je eerst weer leren hoe je iets in orbit moet krijgen, dat bedoel ik. | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 13:11 |
ow, op die fiets ![]() mja, wellicht ook een idee... | |
Reintji | maandag 26 augustus 2013 @ 13:43 |
![]() Ik heb deze booster gebouwd, onder elke oranje tank hangt een cluster van 5 motoren (die met een impuls van 215 ofzo, beetje pielen om ze erop te krijgen) en onder de centrale een mainsail. De zijtanks zijn met fuellines op elkaar aangesloten en vallen twee om twee weg. Ligt een beetje aan de lading, maar de middelste stack is nog helemaal vol wanneer de kleine lander erop staat (1 kerbal, incl servicemodule). Daar heb ik Duna mee gehaald. Met het ruimtestation erop wat ongeveer even groot is als die van jou dan is de middelste stack wel leeg en heb ik die losse oranje tank voor het in orbit brengen over. Kan niet op Steam komen voor andere screenshots, vandaar brakke paint. | |
MissionPhailed | maandag 26 augustus 2013 @ 16:15 |
Asparagus ![]()
| |
Reintji | maandag 26 augustus 2013 @ 16:19 |
Yup! Met wat tweaks | |
BurnaBoy | maandag 26 augustus 2013 @ 18:11 |
Je kunt beter een ruimtestation in een baan brengen en dat volpompen met fuel. Kost wel tijd maar dan hoef je niet van dit soort megaraketten te bouwen die alleen maar groter worden omdat je ook weer fuel moet meenemen voor de fuel. Moet je wel moeite doen om te docken natuurlijk. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 augustus 2013 @ 19:09 |
moet je wel een KSS in de ruimte krijgen ![]() | |
BurnaBoy | maandag 26 augustus 2013 @ 19:47 |
Dan je stukken kleiner maken. Ik had er totaal geen moeite mee iig. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 augustus 2013 @ 19:56 |
Ik krijg dan alle modules overal behalve bij elkaar ![]() | |
BurnaBoy | maandag 26 augustus 2013 @ 20:04 |
oh ik deed altijd iemand opzoeken op youtube, kijken hoe hij het deed en vervolgens naapen. Stelde geen drol voor ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 augustus 2013 @ 20:29 |
das toch saai ![]() | |
mschol | maandag 26 augustus 2013 @ 21:29 |
ik vind het toch leuker zelf wat te fabriekselen... zo neem ik mij zelf op sommige moment heel serieus:
| |
Tourniquet | maandag 26 augustus 2013 @ 22:30 |
Handige docking tutorial: | |
Rezania | maandag 26 augustus 2013 @ 23:33 |
Autopiloot? Welke mod is dat? | |
Tourniquet | maandag 26 augustus 2013 @ 23:49 |
MechJeb 2. Gebruikt hij overigens alleen voor de lancering, niet voor het docken. | |
Rezania | maandag 26 augustus 2013 @ 23:50 |
Ja, dat begrijp ik, in het echt doen ze docken ook met de hand. ![]() | |
Rezania | dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:18 |
Autopilot. ![]() ![]() | |
Fsmxi | dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:42 |
Heilige goden is dat ding stabiel? | |
mschol | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:33 |
met het debug menu enigsinds ![]() | |
Rezania | dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:15 |
![]() | |
Tourniquet | dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:22 |
Welke mod is dat? Er is ook een Russian Pack, met de Soyuz / Proton. Is ook mooi spul: | |
Rezania | dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:23 |
KW Rocketry – v2.4 | |
Rezania | dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:26 |
Die Russische mod ziet er ook wel vet uit. ![]() | |
t4rt4rus | dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:49 |
Ohja heb Kerbal SP ook al een tijdje. Laatste tijd nog niks meer mee gedaan, ga ik weer even oppakken. Moet nog naar alle planeten... | |
MissionPhailed | woensdag 28 augustus 2013 @ 00:26 |
Nu eens focussen op Eve. Heb een lander van een tonnetje of 35 gefabriceerd die (hoop ik) één Kerbal vanaf het oppervlakte van Eve weer in een omloopbaan kan brengen. Hoop wel te landen op minimaal 3,5-4 km boven zeeniveau want daaronder is de atmosfeer écht dikke erwtensoep.
| |
Rezania | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:24 |
Hoe zit dat eigenlijk met reddingsmissies? Altijd als ik een raket bouw met ruimte voor astronauten zit hij gelijk vol bij de lancering, dus hoe kan ik een lege raket lanceren? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:04 |
voor de mk3 neus is een leeg crew cabin mod daar heb je ruimte voor 3 in | |
mschol | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:04 |
boven in, zie hier: http://media.pcgamer.com/files/2013/07/kspimage03.jpg heb je links naast de naam 3 knoppen, de meest rechter knop kan je gebruiken om de crew van je vlucht te bepalen... | |
Rezania | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05 |
Oh, even kijken dan. ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:23 |
ik heb er 1 die zit in orbit om de zon heen ![]() | |
Rezania | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:30 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 augustus 2013 @ 15:30 |
ik ga maar weer eens een nieuwe savegame zonder mods beginnen ![]() | |
mschol | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:13 |
ik heb weer eens een poging gedaan iets de ruimte in te slingeren.. hoewel alles er opzich goed uitzag zij de boel op een bepaald moment gewoon in 1x boem.. stage 4 gaat goed (afdroppen boosters), stage 3 ook (afdroppen rockomax jumbo's), vervolgens vliegt hij even door in stage 2 en knalt hij uit elkaar ![]() | |
Rezania | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:14 |
Dude, dat is gewoon echt een overkill. ![]() ![]() | |
Tourniquet | woensdag 28 augustus 2013 @ 17:15 |
Dat kan toch nog maar sinds kort? Heb er een keer om ruimte te maken om een gestrandde kerbal op te halen een kerbal laten EVA-en op het lanceerplatform. Maar die viel helaas te pletter op het lanceerplatform. ![]() | |
Reintji | woensdag 28 augustus 2013 @ 20:54 |
Gimp ball uit van stage 2? Of de verbinding langs dat smalle stuk versterken. | |
mschol | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:46 |
ik gok (nu ik hem een aantal keer heb gelanceerd, en de flight log heb nagelopen) dat de decoupler (op smalle deel) knapt, waardoor hij een optater van zijn eigen raketten krijgt... (en aan gort wordt gevlogen...) ach, zo hou ik mijzelf lekker bezig.. ![]() where's the fun in that? ![]() ![]() | |
Rezania | woensdag 28 augustus 2013 @ 23:24 |
Is het bij jullie ook zo dat het noorden nu rechts ligt tijdens het lanceren? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 augustus 2013 @ 02:57 |
heb je niet per ongeluk je cabine gedraaid, dan veranderd de orientatie ook gelijk. | |
Rezania | donderdag 29 augustus 2013 @ 02:59 |
Dat zou nog wel eens kunnen ja. ![]() | |
Reintji | donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53 |
Iemand al eens op Laythe geweest? Tips enzo? | |
Jotcha | donderdag 29 augustus 2013 @ 17:46 |
Leuk idee voor de OP: Alle spelers noteren met hun achievements in de vorm van ribbons: http://ribbons.cgagnier.ca/ Wel zonder mods uiteraard! En gebaseerd op eerlijkheid ![]() | |
Reintji | donderdag 29 augustus 2013 @ 18:12 |
Leuk plan! Done! [ Bericht 12% gewijzigd door Reintji op 29-08-2013 18:21:19 ] | |
Jotcha | donderdag 29 augustus 2013 @ 18:38 |
Voor de light bevel gekozen? Mijne: [ Bericht 9% gewijzigd door Jotcha op 29-08-2013 18:44:26 ] | |
MissionPhailed | donderdag 29 augustus 2013 @ 19:06 |
Maanden geleden weleens. Is een oceaanmaan met paar eilandjes (goed mikken dus met landing) met 80% v/d zwaartekracht van Kerbin, atmosfeer is ook 80%. Je kunt waarschijnlijk veilig de atmosfeer induiken want dik genoeg om je ruimteschip af te remmen en vervolgens parachutes te gebruiken. Ik ben nu ook onderweg met een paar ruimteschepen maar 't duurt nog 200 ingame dagen voordat ik er ben. ![]() | |
MissionPhailed | donderdag 29 augustus 2013 @ 19:10 |
Ah, nog plaatje gevonden van versie 0.17 ![]()
| |
Reintji | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:17 |
Dat zag er toch nog snor uit, parachute fail? | |
MissionPhailed | donderdag 29 augustus 2013 @ 21:56 |
Te weinig landingspoten ![]() | |
Jotcha | donderdag 29 augustus 2013 @ 22:13 |
Het beste aantal is toch net als bij stoelen gewoon 3? ![]() | |
Tourniquet | vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:12 |
Ben nu bezig met het bouwen van een fuelstation in orbit. Eerst de core gelanceerd en nu de oranje tanks 1 voor 1. De tanks zitten nog 100% vol. Nog 3 oranje tanks te gaan, maar waar zal ik 't dan eens voor gaan gebruiken? ![]() ![]() | |
Jotcha | vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:14 |
Een badass reuzeruimteschip wat amper van de grond komt ![]() | |
Rezania | zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:14 |
Heeft iemand hier nog een goede mod voor een mooi ruimtestation? ![]() | |
Rezania | zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:14 |
Hoe heb jij zulke grote tanks in orbit gebracht met fuel en al? ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:35 |
Met deze jongen: ![]() | |
Rezania | zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:36 |
Damn. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:36 |
zo hoort het ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:34 |
![]() | |
Tourniquet | zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:49 |
Zo, m'n fuelstation is klaar en voorzien van een riante hoeveelheid brandstof en dockingpoorten om komende missies van brandstof te voorzien. Heeft nu ook ruimte voor tijdelijk verblijf van 4 kerbals. ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:58 |
waarom heeft 1 van die tanks 4 docking ports ![]() tevens mechjeb 2 ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:35 |
Hoe meer dockingmogelijkheden hoe beter, toch? ![]() Al zou het voor de symmetrie misschien beter zijn ze weg te halen nu ik achterop ook al 4 standaard dockingports heb... | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:44 |
Leek mij eerder niet zo handig voor de kerbels ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:48 |
Haha, het is een fuelstation, geen ruimtestation. Dockingports zijn alleen om te tanken, de kerbals blijven maar lekker in hun schip zitten. En als ze naar het crewgedeelte willen kunnen ze EVA-en. ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 16:39 |
![]() Godverdomme Bob. ![]() | |
Captain_Ghost | zondag 1 september 2013 @ 16:43 |
Dat wordt een reddingsmissies voor domme Bob... | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 16:43 |
Nee, want ik probeer dat ding nog overeind te krijgen en toen ontplofte hij. ![]() | |
Captain_Ghost | zondag 1 september 2013 @ 16:45 |
Bij mij is er eentje vermist.. andere zit zo 200 km boven thuisplaneet rond zonder brandstof.. Die moet ik ook nog opgehaald worden.. Maar nu even eerst brandstof station bouwen.. | |
Jotcha | zondag 1 september 2013 @ 19:12 |
Ik ben nu bezig om mijn laatste creatie de ruimte in te sturen... ![]() Er gaan 9 kerbals in en het ding is bijna 100% hufterproof, het enige wat soms nog kapot gaat zijn de banden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 19:35 |
![]() Trouwens, wat is mech jeb een hoerig kut ding, ik heb een Mun waardige raket met lander ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 19:52 |
Je kan er gewoon niet mee omgaan. ![]() | |
Jotcha | zondag 1 september 2013 @ 19:56 |
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar zonder ben ik ook altijd gekomen waar ik moest zijn ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 19:58 |
Ik wilde wat realisme, dus daarom mechjeb. En het is ook gewoon erg handig. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 19:59 |
zeg dat wel, mech jeb wil niet eens lanceren als ik kies voor lanceren om uit te komen met de mun ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 19:59 |
Mechjeb lanceert ook niet automatisch, je moet nog steeds een keer op spatie drukken. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 20:04 |
aaah, dus al de teller bij t-1 staat op spatie rammen ![]() | |
Tourniquet | zondag 1 september 2013 @ 22:00 |
Kun je beter vanuit Kerbin orbit doen, voor de Mun doe ik het op deze manier: 1. Lanceer in een 100km orbit 2. Mun als target instellen in de mapview 3. In Maneuver Planner kiezen voor "Hohmann transfer to target", create and execute. Launch to rendezvous werkt wel goed bij een target wat in orbit zit om de planeet/maan waarvan je lanceert: 1. Target als target instellen in mapview 2. In Ascent Guidance eerst klikken op "Engage autopilot", daarna op "Launch to rendezvous". Je hoeft dan niet meer zelf op spatie te drukken. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 22:04 |
dank je, ga ik proberen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 22:30 |
![]() dat was de mun ![]() ![]() het licht doet het wel in elk geval ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 22:54 |
Wtf? Wat voor lichten heb jij? Tering. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 22:55 |
Led floodlight, welke mod weet ik zo niet meer ![]() | |
Rezania | zondag 1 september 2013 @ 22:55 |
Die dingen hebben de kracht van een halve zon of zo? ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 september 2013 @ 22:56 |
zo ongeveer, en verbruiken bijna niks ![]() ![]() | |
Jotcha | zondag 1 september 2013 @ 23:04 |
Is er eigenlijk een manier om je rolroeren en je hoogteroeren te scheiden of een richting te geven? Nu werken de rolroeren vaak de hoogteroeren tegen op vliegtuigen... | |
Jotcha | zondag 1 september 2013 @ 23:46 |
Hij staat op minmus nu en doet het perfect voor zover dat gaat daar ![]() ![]() ![]() | |
Reintji | maandag 2 september 2013 @ 11:44 |
Duna? Hoe heb je dat ding op Minmus gekregen? ![]() | |
Jotcha | maandag 2 september 2013 @ 16:29 |
Met een vrij simpele raket, en dan op de bovenkant nog zo'n klein platform wat daarna wegvliegt. Dat platform was eigenlijk niet hard nodig, het busje is zo gebouwd dat rondom bijna alleen onderdelen met 80 impact resistance zitten. Dat betekent dat als het met minder dan 80m/s de grond raakt, het onderdeel nog heel is. Uiteraard kan het wel losraken, maar tot 20-30 m/s kon ik 'm gewoon op de grond kwakken en daarna overeindrollen ![]() | |
Rezania | maandag 2 september 2013 @ 16:45 |
![]() Nog snel een screenshot kunnen maken voordat ik crashte. | |
Rezania | maandag 2 september 2013 @ 17:25 |
![]() [ Bericht 34% gewijzigd door Rezania op 02-09-2013 18:23:44 ] | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 september 2013 @ 18:08 |
waar is dat ![]() ![]() | |
Rezania | maandag 2 september 2013 @ 18:09 |
Is gewoon in het plaatje te zien hoor. | |
Tourniquet | maandag 2 september 2013 @ 18:22 |
SPOILER! ![]() | |
Rezania | maandag 2 september 2013 @ 18:24 |
Oh, ik dacht dat het algemeen bekend was hier. | |
Tourniquet | maandag 2 september 2013 @ 18:30 |
Haha, nee ik wist wel dat er wat Easter Eggs waren maar nooit echt bewust naar op zoek geweest en deze nog niet gezien. ![]() | |
Jotcha | maandag 2 september 2013 @ 22:27 |
Weet er iemand hoe ik minder lag krijg? Mijn laatste creatie is ~400 parts en dat vindt mijn pc niet zo leuk... | |
Jotcha | dinsdag 3 september 2013 @ 01:57 |
Mijn volgende creatie is een iets groter busje dan vorige keer ![]() ![]() ![]() Er kunnen 37 passagiers mee, plus één bestuurder. Boven 30+1, beneden 7. Voor en achter standaard rijen, in het midden twee 5 persoons "coupé's". ![]() Er is ook binnenverlichting: ![]() Met dit systeem van torque wheels kan je 'm zo op zijn kant leggen en weer terug ![]() ![]() En voor de stroomvoorziening zit dit zonnepaneel in het dak weggewerkt. Ook na 100 keer rollen en vallen zat die er nog ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Jotcha op 03-09-2013 02:05:47 ] | |
Jotcha | dinsdag 3 september 2013 @ 02:00 |
dubbel [ Bericht 99% gewijzigd door Jotcha op 03-09-2013 02:05:35 ] | |
Reintji | dinsdag 3 september 2013 @ 23:49 |
Zo, morgen maar weer verder vanuit een lage mun orbit (10-15km) zoeken naar een leuke landingsplek. Meestal was het crashcourse mun, afremmen en recht naar beneden. | |
Reintji | woensdag 4 september 2013 @ 20:56 |
Landing op de Mun vanaf rondje rond de evenaar!Wel een pootje kwijt bij de landing ![]() | |
Jotcha | woensdag 4 september 2013 @ 21:18 |
1) 3 poten staat stabieler 2) als je die motoren hoger op je schip zet landt en vliegt hij veel stabieler. Verder supergaaf, maar hoe vind je die boog? ![]() | |
Jotcha | woensdag 4 september 2013 @ 22:31 |
weer dubbel ![]() | |
Jotcha | woensdag 4 september 2013 @ 22:31 |
driedubbel | |
Reintji | woensdag 4 september 2013 @ 23:25 |
Die boog is wel tof, volgende keer maar met een grotere lander waar ook een rover aan zit. Hoef ik niet zover te lopen/jetpacken. En kan ik nog naar andere dingen opzoek.![]() Net deze in Mun orbit gekregen. Beetje oefenen met landen en weer docken. En als dat mislukt heb ik alvast een Mun Station in een baan waar een volgende lander nog even kan tanken. | |
Tourniquet | vrijdag 6 september 2013 @ 23:13 |
![]() | |
Rickocum | zaterdag 7 september 2013 @ 00:02 |
Hey mensOn, zit er een hoge leercurve aan dit spel? Of ga je spelenderwijs zelf steeds verder dingen uitvogelen? Ik lees al een poosje mee, en t lijkt ook net of die dingen allemaal uit elkaar vallen als er maar een tikje tegenaan wordt gegeven? | |
Reintji | zaterdag 7 september 2013 @ 10:40 |
Valt mee. Maak het jezelf niet te moeilijk (te groot) in het begin. Maak eerst eens een satelliet en probeer die in een baan om Kerbin te krijgen. Dan een bemande capsule, etc. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 9 september 2013 @ 20:08 |
Wie zei dat mods niet vet waren![]() ![]() ![]() mod: B9_Aerospace ![]() | |
Tourniquet | maandag 9 september 2013 @ 23:30 |
0.22 komt eraan! | |
Jotcha | maandag 9 september 2013 @ 23:32 |
Dat ziet er goed uit! Hoop dat er binnen het komende jaar wel een multiplayer is, dat zou het voor mij écht afmaken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Jotcha op 10-09-2013 00:12:51 ] | |
Reintji | woensdag 11 september 2013 @ 09:24 |
Sub-Assembly! Science! Het wordt steeds beter | |
Rezania | zaterdag 14 september 2013 @ 21:15 |
Yes, eindelijk career mode. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 14 september 2013 @ 21:19 |
![]() | |
Jegorex | zondag 15 september 2013 @ 22:12 |
Jotcha | dinsdag 17 september 2013 @ 23:02 |
![]() mijn laatste bouwsel ![]() ![]() | |
gogosweden | dinsdag 17 september 2013 @ 23:39 |
kan je die troep in stock refuelen op de base, of hoe werkt dat? | |
Jotcha | dinsdag 17 september 2013 @ 23:46 |
Je kan ze als ze geland zijn "ophalen". Dan verdwijnen ze en komen je kerbals terug. In de career krijg je dan waarschijnlijk de onderdelen terug, boosters en stuwraketten gaan verloren zegmaar. Een andere manier is om een tankauto te maken met een docking port, net zoals die nu op de neus zit en dan fuel te transferren. Maar dan is je tankauto natuurlijk weer leeg ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Jotcha op 17-09-2013 23:53:54 ] | |
Jotcha | vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:58 |
Iemand die het ziet zitten om een bepaalde challenge te doen met een paar mensen? Of een turnbased multiplayer? | |
Kutmanager | vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:12 |
![]() 3e raket die ik heb gebouwd in career mode. Onderweg naar Minmus. Moet ook zeggen dat ik een prima raket kon bouwen nadat ik na mijn 2e reis (die ging naar de mun) terugkwam op kerbin met zo'n 450 science mee van de mun. 4 of 5 dingen unlocked meteen. | |
t4rt4rus | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:12 |
Kerbal Space Program nu ook maar op linux geïnstalleerd. Ziet er leuk uit. -- Iemand een idee wat die staging action is met icoontje van een pod? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:32 |
Is career er al ![]() | |
t4rt4rus | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:33 |
0.22 heeft een carreer mode | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:44 |
eens proberen ![]() | |
MissionPhailed | zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:36 |
Mwah ... vind het een mindere update. Ik blijf 'plakken' bij 0.21 omdat er buiten de careermode praktisch geen veranderingen zijn doorgevoerd. Careermode laat mij sowieso koud. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:39 |
Science ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:24 |
Duna als 4e missie is wel taai. ![]() | |
Rezania | zondag 20 oktober 2013 @ 22:34 |
Career Mode. ![]() | |
Rezania | zondag 20 oktober 2013 @ 22:35 |
![]() | |
Reintji | zondag 20 oktober 2013 @ 22:42 |
Fok Challenge? Vind die career wel leuk, je moet echt beter nadenken over wat je doet. Eerste vlucht was een parabool met zachte landing, tweede een 100x100 orbit met een veilig landing van de capsule. Kijken waar de derde heen gaat. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 20 oktober 2013 @ 23:10 |
Al mijn raketten storten neer ![]() | |
Kutmanager | maandag 21 oktober 2013 @ 04:55 |
Mwa, kan. Het is wel te doen. Ik heb wel hopeloos gefaald, omdat een van mijn engines afbrak. Nou zit Jeb na een 200 dagen lange ruimtereis vast op Duna. ![]() | |
Reintji | maandag 21 oktober 2013 @ 10:23 |
Maar met minimale middelen wel op Duna! | |
Rezania | maandag 21 oktober 2013 @ 14:53 |
Enkeltje naar een baantje om de zon met maar 14 parts. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 21 oktober 2013 @ 15:05 |
SAR missie starten. ![]() | |
Kutmanager | maandag 21 oktober 2013 @ 15:51 |
Sowieso, dat ding heeft echt 1000 science aan boord, van Duna en Ike. En Jeb, niet te vergeten. + Het heeft een docking port, dus ik kan het hele geval meenemen. | |
Rezania | maandag 21 oktober 2013 @ 18:04 |
Weet iemand trouwens wat die nieuwe stage is? Hij doet blijkbaar niks? | |
t4rt4rus | maandag 21 oktober 2013 @ 19:04 |
Nog niemand die op mijn vraag antwoorde. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 21 oktober 2013 @ 19:13 |
welke stage? De cockpit? | |
Rezania | maandag 21 oktober 2013 @ 19:14 |
Ja, die is nieuw toch? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 21 oktober 2013 @ 19:17 |
Ik dacht het wel ja ![]() | |
t4rt4rus | maandag 21 oktober 2013 @ 19:25 |
Ja dat pod icoontje, weet jij wat dat is? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 21 oktober 2013 @ 19:28 |
nee ![]() | |
Kutmanager | maandag 21 oktober 2013 @ 23:53 |
Volgens mij schakelt dat ding de reaction wheels van je ding in. | |
Kutmanager | dinsdag 22 oktober 2013 @ 02:20 |
![]() ![]() Missie soort van succesvol. Jeb leeft nog en ik heb 2500 science erbij van Duna. | |
gogosweden | dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:09 |
crew repport in carreer. geen idee wat het doet in sandbox | |
t4rt4rus | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:06 |
Kan je die er dan vaker in doen? | |
Rezania | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:02 |
Kunnen ze niet eens wat nieuwe landingspoten introduceren? Een paar die automatisch corrigeren voor oneffenheden in het landschap? Mijn maanlander flikkert steeds om. ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:43 |
Dat doen ze nu ook. | |
Rezania | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:44 |
Automatisch corrigeren? Hoe dan? Die van mij kunnen in- en uitklappen, meer niet. ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:08 |
Nah, het werkt absoluut nog niet goed, maar er zitten in ieder geval hydraulics in. Probeer je landing legs maar eens uit te klappen op kerbin. ![]() | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:31 |
Jezus, naar Eelo zien te geraken duurt lang zeg. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:33 |
Als ik in space ben is mn brandstof op![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:33 |
Ben je belg geworden rez? | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:34 |
Alt+F12 ![]() Amai, ik zie het nu, nondedju. | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:42 |
Geland op Eelo, 900 science voor één meting. ![]() ![]() | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:32 |
Bijna geland op Kerbin, besluit mechjeb ermee te kappen en flikkert mijn raket zo de grond in. ![]() ![]()
| |
MissionPhailed | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:47 |
Eeloo ... Ben ik nog nooit geweest. ![]() Binnenkort effe een nieuwe videokaartje scoren (GTX650 of 660 denk ik) en het spel weer eens aanslingeren. Moeilijkste planeet om te bereiken vind ik toch wel Moho; heb geregeld meegemaakt dat ik de invloedssfeer binnenging en gewoon dik 4 km/s moest wegfikken. ![]() | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:39 |
Het duurde dan ook echt 5 jaar of zo en een cheat om er te komen. ![]() | |
Kutmanager | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:39 |
Moho, man man man. Wat een treurnis is dat hé. Ik ben er nu mee bezig en na 6 keer launchen is mijn raket nog niet uit kerbin orbit gekomen. Constant catastrofic failures. Maarja, het is ook wel een raket met een 4000 m/s moho lander en een 9000 m/s interplanetary stage als payload maar dan nog. | |
Rezania | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:46 |
Hoe komen jullie eigenlijk op andere planeten zonder cheats? Het lukt me er niet eens om er te komen, laat staan terug te keren. ![]() | |
gogosweden | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11 |
geen idee, je kan ook een crew rapport manueel doen door rechts te klikken op de command module ![]() | |
gogosweden | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11 |
manouvers | |
gogosweden | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:12 |
maaja, dat komt van iemand die het eerste wat ik gedaan had na in orbit te komen was docken, omdat een maat voor de grap tegen me zei dat dat makkelijker was dan naar andere planeten te gaan, riiiiight ![]() | |
Reintji | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22 |
Heb wel op de wiki opgezocht wat de beste stand van andere planeten is tov kerbin om te vertrekken, maar verder dan een bemande lander op duna ben ik niet geweest. Speel wel zonder mods etc. Maar Mun, Minmus en Duna zijn tot nu toe enkele reisjes geweest. En een probe naar Jool gekregen. Maar goed op de stand letten scheelt iig heel veel peut in je raket. | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 15:14 |
http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kerbal-engineer-redux-v0-5/ Probeer het. Het is wel een mod, maar het enige wat je ermee ziet is hoeveel delta V je hebt per trap. Je kan ook instellen wat dat aan delta V betekent in bepaalde atmo's en noem maar op. Met de KSP delta V sheet ernaast kun je hiermee dus een raket bouwen die het technisch gezien kan halen. Vervolgens is het je eigen engineering skill die beslist of jouw raket uberhaupt de lucht in gaat of niet. | |
Rezania | donderdag 24 oktober 2013 @ 15:37 |
Nice, vanavond even proberen als ik tijd heb. ![]() | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 16:36 |
Even een note. Belangrijke dingen zijn: TWR hoger dan 1 als je in een atmosfeer bent. Ongeveer 4500 delta V om uberhaupt in orbit om Kerbin te komen, en atomic engines voor interplanetary stages gebruiken. Dan kom je een heel eind. | |
Rezania | donderdag 24 oktober 2013 @ 16:37 |
Die laatste moet ik eerst onderzoeken dan. ![]() | |
MissionPhailed | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:00 |
Precies ![]() ![]() | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:17 |
Och, ik ben daar wel aan gewend. Ik ben een ingenieur in opleiding en bij ons is efficiëntie alles. Vooral woordjes als "sustainability" vinden ze tegenwoordig leuk. ![]() Nee, als het aan mij lag dan bouwden we nog steeds gewoon gigantische 16 cilinders, maar tegenwoordig moet je dan een extreem zuinige 4 cilinder bouwen. ![]() ![]() ![]() | |
Lollertrolle | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:21 |
Gewoon gek doen en doen wat je wilt man. Als jij dat ding met 16 cilinders wilt bouwen. Doen! Laat ze maar mauwen, jij hebt tenminste je 16 cilinders ![]() | |
Drebbelman | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:31 |
Ik vind het altijd juist een leuke uitdaging om een zo log mogelijke vetzakraket omhoog te krijgen. | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:36 |
Ja en terecht, maar als je TWR lager dan 1 is, dan gaat dat ding helemaal nergens heen. | |
Rezania | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:05 |
Single-stage van KSC naar orbit met de begin onderdelen van career mode. ![]() ![]() | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:08 |
Told ya. ![]() | |
Rezania | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:12 |
En die tijd en zin heb ik niet, ik bereken al genoeg voor mijn studie, dus een prima ding. ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:45 |
![]() Onderweg naar Moho, waar ik overigens nooit meer naartoe ga. Wat een kudtplaneet. ![]() ![]() Uiteindelijk wel 2000 science ofzo daardoor en nu dus bijna klaar. | |
Reintji | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:52 |
Protip, screenshots met de zon in de rug? ![]() | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:58 |
Jezus, wat een gevaarte. ![]() ![]() | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:09 |
Mainsail rockets. ![]() ![]() | |
Reintji | vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:42 |
Gimball uitzetten | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15 |
Had je mijn Orbital boosters moeten zien die eronder hingen. Volgens mij had het hele ding 16 stages. | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:20 |
U vraagt, wij draaien.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:21 |
Partcount viel nog mee, 500 nog wat. Die structures onder mijn payload waren zo lang zodat ik nadat ik geland was op Moho weer kon docken met de interplanetary stage om terug te gaan naar Kerbin, maar bij het decouplen ontplofte de hele zooi elke keer. eigen schuld, te weinig getest, en dus is Jeb nu gedoemd in orbit om Moho te blijven. ![]() | |
SosuaCafe | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:25 |
sterven ze ook ? | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:28 |
Nee, tenzij je te hard neerkomt of je hele raket iets te hard desintegreert (maar meestal overleven ze dat wel en heb je hopelijk chutes) en als je je vehicle niet op Kerbin land maar wel "weghaalt" uit het spel dan gaan ze ook dood. En in de campaign heb je er maar 3. Gelukkig bestaat de F9 knop. ![]() | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:34 |
Even proberen. Jezus man. ![]() | |
Reintji | vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:43 |
Wat een apparaat Kut! ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:17 |
Ik had geen zin om in orbit te moeten refuellen. | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:33 |
Die infomod. ![]() ![]() Crashen is wel leuk hoor, maar in career mode heb ik toch liever dat ze gewoon vliegen. ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:41 |
Voor de niet-ingenieurs onder ons: Van deze man kan je een hele hoop leren. Dit is het eerste deel van een aerodynamics tutorial, maar hij heeft echt van alles. | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:43 |
Aerodynamics doe ik vooral op gevoel, gewoon hoe gestroomlijnder, hoe beter. ![]() ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:49 |
Nee, alleen hele basale aerodynamica, ergo lift en drag. Vortices zijn hier natuurlijk ook een indirect gevolg van maar daar houdt het spel geen rekening mee lijkt me. Het spel zegt gewoon, de atmosfeer is op een bepaalde hoogte zo dik en op basis daarvan wordt je lift en drag berekend, als het elk deeltje zou simuleren zou je ksp wss direct crashen. | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:52 |
Dan kan ik gewoon op gevoel afgaan, valt weinig aan te berekenen. ![]() ![]() Ik las trouwens wel ergens dat sinds .22 cones werken, dus dat ze de drag verminderen. | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:57 |
Ja klopt. En smal houden kan niet als je vliegtuigen zoals ik maak. Ik maak namelijk orbital payload planes, dus die moeten groot zijn. | |
Rezania | vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:01 |
Vliegtuigen maak ik nooit, daar kan ik niet mee omgaan. ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:44 |
Zoiets. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:45 |
Godver ik raak telkens door mn brandstof met 88 science ![]() | |
Rezania | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:52 |
Geland op de Mun zonder cheats. ![]() ![]() | |
Rezania | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:52 |
Waar wil je helemaal heen dan? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:55 |
De mun maar ik schiet er voorbij en ga dan met de orbit van kerbel mee draaien. Doe dan Eva met rapport en 88 science. Zonder stroom of brandstof ![]() | |
Rezania | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:56 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:59 |
kan ik niet. Heb geen dock poort. ![]() | |
Rezania | zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:00 |
Tijd voor een nieuw ontwerp dan. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:16 |
Neeeeee ik heb het niet vrij gespeeld ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:51 |
haha is mij ook al gebeurd. zo klunzig. ik was zo blij dat ik eindelijk een geslaagde landing had tot die malloot zijn eigen raket omduwt ![]() | |
Rezania | zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:00 |
Apart, Jeb was doodgegaan in een explosie op de Mun, maar het valt me net op dat hij weer in mijn raket zit. ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 14:31 |
Weten jullie nog goede mods waardoor het landen op nieuwe planeten wat meer de moeite waard wordt? Nu is het vaak zo dat ik land, rapporten maak, en weer ga. Ik ben echt 1 minuut op de planeet. ![]() | |
Kutmanager | zondag 27 oktober 2013 @ 14:50 |
Niet echt landen, maar mapsat is wel nice. Weet alleen niet echt of het werkt in .22 Kethane kan je ook proberen, maar is zwaar nutteloos en ik vond er zelf geen reet aan. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 17:07 |
Flag gepland? | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 17:10 |
Ja, natuurlijk, maar dan nog ben ik na een minuut al weer weg. ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 17:11 |
Hmm, even naar kijken, bedankt. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 17:15 |
Met een rover rond rijden ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 17:16 |
Oh ja ik faal. Ik kan space shuttles in een baan om de zon brengen. Maar naar de mun. ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 18:26 |
Nog nooit gemaakt. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:27 |
transporter maken, ![]() There ya go, nieuwe uitdaging. ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 18:27 |
Dan nog, je kan het niet zomaar op de zijkant plakken. ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 18:28 |
http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kw-rocketry-overhauled/ Deze bedoel ik. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:28 |
ZIjn er ook ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:30 |
![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 18:31 |
Dat is een vliegtuig man, ik wil raketten bouwen. ![]() | |
Rezania | zondag 27 oktober 2013 @ 18:32 |
Maar welke mod is dat? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:33 |
Ik dacht B9_Aerospace, download dan ook KAS. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:33 |
Daar kun je ze ook voor gebruiken. ![]() | |
ltsMe | zondag 27 oktober 2013 @ 18:47 |
Kan iemand me helpen? Ik heb problemen met docken, ik heb een satelliet in een baan om de maan gestuurd en heb daar een extra deel satelliet heen gestuurd met het plan die eraan te docken. Op beide satelliet-delen zit een gelijke docking port. Nou heb ik beide poorten precies tegenover elkaar liggen en tegenelkaar aan gestuurd met RCS met ongeveer 0,1 m/s, maar de satellieten willen maar niet samenvoegen, hoelang ik ze ook tegen elkaar aan duw (de poorten in elkaar duw) Wat doe ik fout? [ Bericht 0% gewijzigd door ltsMe op 27-10-2013 18:49:48 (sorry khad wat typfouten) ] | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 18:50 |
epic pics. ![]() | |
Kutmanager | zondag 27 oktober 2013 @ 20:22 |
Je docking port zit verkeerd om. Ze zouden een kerbal naar je moeten vernoemen. Dit is het beste staaltje kerbal engineering wat ik ooit heb gezien. Maargoed, ik zou zeggen, begin maar opnieuw aan je station. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 oktober 2013 @ 20:23 |
![]() ![]() ![]() | |
Reintji | zondag 27 oktober 2013 @ 22:32 |
![]() ![]() Meeh, in career met een minimale raket op de mun proberen te landen (techtree op derde trap, totale onderdelen count 55). Eerst werp ik al mijn zijtanks af opweg naar de mun ipv fuel over te pompen, dus landingsgestel kwijt. Vlak voor de mun geen stroom meer, dus geen besturing meer. Jeb heeft de mun gekopt met 300m/s. ![]() | |
Rezania | maandag 28 oktober 2013 @ 21:50 |
![]() Ze importeren zeker alles uit Italië of zo? ![]() | |
KLTZK | woensdag 6 november 2013 @ 21:38 |
Joel en co vindt ik toch wel het mooist in het Kerbol stelsel ![]() ![]() ![]() Op Laythe ![]() ![]() ![]() | |
Kutmanager | woensdag 6 november 2013 @ 21:42 |
Jammer alleen dat je niet meer terug kan. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 21:57 |
Is niet heel moeilijk hoor ![]() | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2013 @ 23:04 |
Jeb, Bill en Bob komen steeds weer tot leven. ![]() | |
Rezania | woensdag 6 november 2013 @ 23:11 |
Realistisch hoor. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 23:43 |
dan heb je mods nodig ![]() ![]() | |
KLTZK | donderdag 7 november 2013 @ 08:30 |
Ach, de Kerbonaut lijkt het niet zo erg te vinden ![]() | |
MissionPhailed | zaterdag 9 november 2013 @ 00:38 |
Iemand heeft een stel nieuwe planeten voor KSP gecreëerd. Paar miniplaneetjes-maantjes met verhoudingsgewijs toch veel zwaartekracht, vooral met de maan Thud kan je je lol op (3,14 G ... !). Scott Manley heeft er al een video over gemaakt: | |
ClapClapYourHands | vrijdag 15 november 2013 @ 20:58 |
Wie kan mij helpen om op de maan te crashen? ![]() ![]() Zonder die 2 tanks bovenaan kom ik al een heel end maar niet ver genoeg ![]() | |
Reintji | vrijdag 15 november 2013 @ 22:48 |
![]() Hiermee is het mij gelukt. Zou iets minder (of liever geen) solid rocket boosters gebruiken. | |
DeHovenier | zaterdag 16 november 2013 @ 08:06 |
Nu in de Weekend Deal op Steam, 40% korting dus voor 15 euro. | |
Kutmanager | zondag 17 november 2013 @ 00:14 |
![]() ![]() Mooi spel blijft het ook. ![]() | |
MissionPhailed | zaterdag 23 november 2013 @ 21:08 |
Sinds kort een degelijke GPU in de computer en het spel weer eens aangeslingerd. ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 november 2013 @ 21:25 |
Hoe heet die mod? | |
MissionPhailed | zaterdag 23 november 2013 @ 21:28 |
Procedural Fairings volgens mij. | |
SosuaCafe | zaterdag 23 november 2013 @ 22:38 |
Wat zijn zo'n beetje de essentiele mods volgens jullie? | |
MissionPhailed | zondag 24 november 2013 @ 00:25 |
Weet niet wat je insteek is in het spel, maar voor visuele verbetering zijn Clouds & City Light Mod en Procedural Fairings Mod goede opties. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 00:31 |
![]() Die ![]() | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 09:23 |
![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 18:26 |
http://kerbalspaceport.com/dock-align-indicator/ http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kerbal-engineer-redux-v0-5/ http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kw-rocketry-overhauled/ KW rocketry is dit. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 18:55 |
die ook maar downloaden ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 19:02 |
Ik draai zoveel mods dat de objecten niet meer laden ![]() | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 19:10 |
Verdomd lastig zonder how to's. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 19:33 |
youtube scot manley ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 20:05 |
Zo dan maar stock. Moet zeggen de atomic engine is geweldig in space ![]() | |
MissionPhailed | zondag 24 november 2013 @ 20:17 |
ISP 800 ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 20:21 |
Zeg dat wel. Hoewel je er met 4 maast elkaar geen stabile raket hebt. ![]() | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 20:23 |
Die van mij knalt altijd op ten duur in deep space 9. Moet nog leren hoe ik m'n raket in orbit van een planeet krijg. Zitten er nu 3 die ik nooit terug zal zien, en een langzame hongerdood zullen sterven. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 20:24 |
Mech jeb2 | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 20:28 |
Gaat prima. ![]() 6 naast elkaar. ![]() Dit beest woog volledig bewapend en tjokvol fuel ongeveer 210 ton. Zonder cheaten in orbit gekregen. |