Dat allebei inderdaad, haha.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:13 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ja, dan ben je toch al snel een ontaarde moeder / heb je een man zonder ballen![]()
Absoluut hangt het enorm af van je kind maar ik denk dat een deel wel afhankelijk is van hoe ouders er mee om gaan. Zoals je al zegt gaat het bij jullie wel eens anders dat vind ik al een hele andere instelling dan heel krampachting dingen zo plannen binnen slaapjes en eetmomenten dat het voor niemand meer leuk is eigenlijk of dan omdat het maar lastig is gewoon maar thuisblijven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoor. Mijn kind is er ook het best bij gebaat wanneer ze om half 6 eet en om 7 uur in bed ligt. Wat niet wegneemt dat het soms wel eens anders gaat maar daar betalen we later de prijs voor
. Mijn neefje van 2 daarentegen raakt helemaal overstuur als iets niet gaat zoals normaal. En zijn ouders zijn juist heel makkelijk en niet consequent geweest qua ritueel/slaaptijd etc.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:15 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Oh ja, dat geloof ik wel! Het is altijd maar afwachten. Maar sommigen doen het echt al vanaf de dag van de geboorte. Die proberen het niet eens uit ofzo.
Herkenbaar jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Jipster het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik soms de balans lastig vind om te vinden. Wij werken beiden 3-5 dagen, daarnaast inderdaad huishouden, alleen-tijd, gezins-tijd en dan nog (schoon)ouders (die kleinkind heeel vaak en graag willen zien) en natuurlijk dan nog het sociale leven met vrienden etc. Zo blijft er weinig tijd over voor spontane dingen vind ik soms..
Nou, gedeeltelijk doen we dat dus nu welquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Absoluut hangt het enorm af van je kind maar ik denk dat een deel wel afhankelijk is van hoe ouders er mee om gaan. Zoals je al zegt gaat het bij jullie wel eens anders dat vind ik al een hele andere instelling dan heel krampachting dingen zo plannen binnen slaapjes en eetmomenten dat het voor niemand meer leuk is eigenlijk of dan omdat het maar lastig is gewoon maar thuisblijven.![]()
I
Dit denk ik dus ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Absoluut hangt het enorm af van je kind maar ik denk dat een deel wel afhankelijk is van hoe ouders er mee om gaan. Zoals je al zegt gaat het bij jullie wel eens anders dat vind ik al een hele andere instelling dan heel krampachting dingen zo plannen binnen slaapjes en eetmomenten dat het voor niemand meer leuk is eigenlijk of dan omdat het maar lastig is gewoon maar thuisblijven.![]()
I
Dik kans dat ik er ook wel gebruik van ga maken hoor, tztquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:25 schreef DJMomo het volgende:
Ik zou willen dat mijn moeder 1 dag in de week op kon passen. Maar helaas, fysiek niet mogelijk
Dat is wel enorm jammerquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:25 schreef DJMomo het volgende:
Ik zou willen dat mijn moeder 1 dag in de week op kon passen. Maar helaas, fysiek niet mogelijk
Als je een fijne bijrijdster hebt is dat natuurlijk ideaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:18 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat allebei inderdaad, haha.
Bla, ik snap het wel hoor. Voor mij is dat dier alleen zo ontzettend belangrijk dat dat nu absoluut geen optie is. Ik zeg nu, want geen glazen bol. Gelukkig heb ik een top bijrijdster en sta ik op een heerlijke stal. Wel zelf mesten, maar wel de mogelijkheid om dat te laten doen als het niet meer gaat. We zullen wel zien hoe het loopt!
Bovenstaand vind ik persoonlijk iets te krap door de bocht....als een kind een erg goed slaapritme heeft, heb je daar als ouder alleen maar voordelen mee, nu en later, minder gezeur, gehuil en gehang. Dus dat mensen dat krampachtig doen kan ik me nu wel voorstellen, paar jaar terug veel minder en irriteerde ik me er wezenloos aan. Hahahaquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
I
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:25 schreef DJMomo het volgende:
Maar bedenk wel dat het ook enorm veel nadelen kan hebben een oma die op gaat passen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:26 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Dik kans dat ik er ook wel gebruik van ga maken hoor, tzt
Ze wil het kennelijk erg graag en het scheelt een bak geld waar je U tegen zegt
Ja, wij willen tzt ook een nieuw autootje erbij voor mij, ik ben inderdaad ook straks 2 dg per week thuis met 2 kids.. En beetje flexibiliteit lijkt me wel wat dan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook
Oh en ik ga vanaf 2014 3 dagen werken (januari+februari 2,5 dag) en Yur 4 dagen. De dagen die overblijven gaan onze ouders opvangen (dinsdag zijn ouders, woensdag mijn ouders). Kan allemaal prima wb salaris We gaan ook nog een tweede auto erbij kopen, zodat ik op de dagen die ik thuis ben met Bob op pad kan, mocht ik het willenFijn idee!
Krampachtig lijkt me sowieso voor niemand goedquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Bovenstaand vind ik persoonlijk iets te krap door de bocht....als een kind een erg goed slaapritme heeft, heb je daar als ouder alleen maar voordelen mee, nu en later, minder gezeur, gehuil en gehang. Dus dat mensen dat krampachtig doen kan ik me nu wel voorstellen, paar jaar terug veel minder en irriteerde ik me er wezenloos aan. Hahaha
1 dag in de week, geen vijf hequote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar bedenk wel dat het ook enorm veel nadelen kan hebben een oma die op gaat passen.
Hoe graag ze het ook willen soms valt het heel erg zwaar en missen ze ineens zelf ook wat vrijetijd.
Maargoed ik zie dagelijks veel ongelukkige opa's en oma's op het schoolplein die stiekem veel spijt hebben van het oppassen maar het niet durven te zeggen
De opa's en oma's die hier dichtbij wonen hebben aangegeven niet een vaste dag te willen en de andere opa en oma wonen te ver weg om die 1x per week te laten oppassen. Daarbij werken ze allemaal ook nog gewoon, dus het lijkt mij persoonlijk ook wat veel om dan op die ene vrije dag ook nog je kleinkind te hebben. Wanneer hebben zij dan vrije tijd? Maar ik hoop dat we het voorlopig redden zonder extra vaste oppas te moeten inschakelenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:21 schreef Sleehakschoen het volgende:
Al zal af en toe oppas vinden niet zo moeilijk zijn. Mijn moeder had al berekend dat ze niet vijf dagen per week kon oppassen maar drie of vier moest wel lukken. Toen ik zei: liever helemaal niet, want ons kind, onze zorg, keek ze gewoon teleurgesteld
Dat klopt een goed slaapritme heeft voordelen maar je kan er ook te krampachtig mee om gaan en er zelf zo een nadeel van maken m.b.t je eigen leven. Een kind is stiekem soms veel flexibeler dan je denkt. De verjaardag van je moeder afzeggen omdat het dan 10 minuten te laat op bed ligt vind ik dan te krampachtig. Ik zou het persoonlijk dus niet zo doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef NoBoNo het volgende:
Bovenstaand vind ik persoonlijk iets te krap door de bocht....als een kind een erg goed slaapritme heeft, heb je daar als ouder alleen maar voordelen mee, nu en later, minder gezeur, gehuil en gehang. Dus dat mensen dat krampachtig doen kan ik me nu wel voorstellen, paar jaar terug veel minder en irriteerde ik me er wezenloos aan. Hahaha
Dat dacht ik ook bij mijn schoonmoederquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
1 dag in de week, geen vijf he![]()
En natuurlijk, ze moet zeker haar grenzen aangeven. Anderszijds doet mijn moeder momenteel helemaal niets. Nada. Dus zoveel extra tijdstress kan het niet opleveren
Daarom, ze moet d'r grenzen aangeven, wat niet gaat dat gaat niet. We kunnen drie dagen opvang ook gewoon betalen, al zal er een hoop bezuinigd moeten worden op andere dingenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij mijn schoonmoeder. Maar die vond het me toch een partij pittig, zo'n kleine baby in huis! Dat hebben we ook heel snel gestopt, was voor niemand leuk (en dan was mijn baby nog makkelijk
). Nu ze ruim 1 is gaat ze wel weer een dag oppassen en dat gaat super
.
Oh ik dacht dat je op haar aanbod in wilde gaan van 3 of 4 dagenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
1 dag in de week, geen vijf he![]()
En natuurlijk, ze moet zeker haar grenzen aangeven. Anderszijds doet mijn moeder momenteel helemaal niets. Nada. Dus zoveel extra tijdstress kan het niet opleveren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |