abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130475298
Hier doen we ook nog wel dingen voor ons zelf. Zo ga ik twee keer in de week sporten. (Een avond en in het weekend een ochtend) wij werken ook beide vier dagen en mijn man als de tijd het toe laat ooit nog een dag voor z'n eigen bedrijfje, maar dat is altijd iets wat afgestemd wordt op tijd die er wel of niet is mbt J en vaak komt dat wel goed. Vooral ook omdat ik onregelmatig werk is er veel mogelijkheid om dingen in te plannen. Tja en dan komt het wel eens voor dat we elkaar een week wat minder zien maar dat halen we de week er na wel weer in.
En ook voor een avond samen weg brengen we Jelle wel eens ter logeren weg. Hij blij, oma blij. Maar dat is ook niet wekelijks.
Ach en iedereen moet het doen zoals hij het goed lijk.

Hier in m'n verlof trouwens J wel ingepland bij dagverblijf zodat ik wat tijd heb voor me zelf en hij in het ritme blijf. En niet onbelangrijk hij vind het daar erg leuk!
Heb flexibele opvang dus kan ook plannen wanneer nodig, en zal als papa vakantie heeft wel iets minder zijn dan anders. Maar dat bekijken we gewoon per week.
pi_130475376
En qua werk zijn wij ook omgekeerd. Ik werk 4 dagen en vriend is opstartende zzp'er en werkt daarnaast 1 dag vast. En het is de bedoeling dat hij vooral thuis blijft en ik misschien in het begin nog ouderschapsverlof opneem voor een extra dag in de week.

Is ook mooi bij de vk, daar ligt het altijd aan mijn agenda of we overdag kunnen en dan strookt niet met de christelijke thuisblijmoeders in de buurt dus bij elke nieuwe vk moeten we er weer even uitleggen :D
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:18:07 #203
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130475377
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:13 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Ja, dan ben je toch al snel een ontaarde moeder / heb je een man zonder ballen ;( _O-
Dat allebei inderdaad, haha.

Bla, ik snap het wel hoor. Voor mij is dat dier alleen zo ontzettend belangrijk dat dat nu absoluut geen optie is. Ik zeg nu, want geen glazen bol. Gelukkig heb ik een top bijrijdster en sta ik op een heerlijke stal. Wel zelf mesten, maar wel de mogelijkheid om dat te laten doen als het niet meer gaat. We zullen wel zien hoe het loopt!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_130475430
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoor :Y. Mijn kind is er ook het best bij gebaat wanneer ze om half 6 eet en om 7 uur in bed ligt. Wat niet wegneemt dat het soms wel eens anders gaat maar daar betalen we later de prijs voor :). Mijn neefje van 2 daarentegen raakt helemaal overstuur als iets niet gaat zoals normaal. En zijn ouders zijn juist heel makkelijk en niet consequent geweest qua ritueel/slaaptijd etc.
Absoluut hangt het enorm af van je kind maar ik denk dat een deel wel afhankelijk is van hoe ouders er mee om gaan. Zoals je al zegt gaat het bij jullie wel eens anders dat vind ik al een hele andere instelling dan heel krampachting dingen zo plannen binnen slaapjes en eetmomenten dat het voor niemand meer leuk is eigenlijk of dan omdat het maar lastig is gewoon maar thuisblijven. -O-
I
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:20:25 #205
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130475453
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:15 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Oh ja, dat geloof ik wel! Het is altijd maar afwachten. Maar sommigen doen het echt al vanaf de dag van de geboorte. Die proberen het niet eens uit ofzo.
:Y. Het is ook een lastig spel, het is best even een uitdaging om de juiste balans te vinden. En als je een snel overprikkeld kindje hebt dan kan het bijvoorbeeld echt zijn dat jouw sociale leven even op een lager pitje komt te staan. Wij hadden 't bijvoorbeeld met slapen, eerst sliep ze overal maar op een gegeven moment hield dat op bij ons. Vanaf dat ze 5 maanden was slaapt ze eigenlijk haar slaapjes in haar bed. Soms slaapt ze wel even in de auto of in de draagzak maar dat zijn dan hazenslaapjes en daar wordt dan niemand vrolijk van zeg maar ;). Nu is ze 13 maanden en plannen we nog steeds alles rondom haar slaapje(s). Sommigen vinden dat stom en zeggen dat ze dan maar even niet slaapt of ergens anders moet slapen maar wij vinden dat niet erg en ook geen opoffering. Er blijft tijd over op een dag om alsnog dingen te doen :).

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Jipster het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik soms de balans lastig vind om te vinden. Wij werken beiden 3-5 dagen, daarnaast inderdaad huishouden, alleen-tijd, gezins-tijd en dan nog (schoon)ouders (die kleinkind heeel vaak en graag willen zien) en natuurlijk dan nog het sociale leven met vrienden etc. Zo blijft er weinig tijd over voor spontane dingen vind ik soms.. :{
Herkenbaar ja :Y. Vooral die opa's en oma's kosten veel tijd :+
pi_130475465
Al zal af en toe oppas vinden niet zo moeilijk zijn. Mijn moeder had al berekend dat ze niet vijf dagen per week kon oppassen maar drie of vier moest wel lukken. Toen ik zei: liever helemaal niet, want ons kind, onze zorg, keek ze gewoon teleurgesteld _O-
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:21:24 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130475479
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Absoluut hangt het enorm af van je kind maar ik denk dat een deel wel afhankelijk is van hoe ouders er mee om gaan. Zoals je al zegt gaat het bij jullie wel eens anders dat vind ik al een hele andere instelling dan heel krampachting dingen zo plannen binnen slaapjes en eetmomenten dat het voor niemand meer leuk is eigenlijk of dan omdat het maar lastig is gewoon maar thuisblijven. -O-
I
Nou, gedeeltelijk doen we dat dus nu wel :). Wel is het nu makkelijker om een slaapje uit te stellen maar we plannen er wel omheen. Ik heb gewoon een meisje dat haar slaap nog écht keihard nodig heeft en er niet gelukkig van wordt als ze te kort slaapt.
pi_130475595
Ik zou willen dat mijn moeder 1 dag in de week op kon passen. Maar helaas, fysiek niet mogelijk :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:26:05 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130475631
quote:

[..]

I
Dit denk ik dus ook :Y

Oh en ik ga vanaf 2014 3 dagen werken (januari+februari 2,5 dag) en Yur 4 dagen. De dagen die overblijven gaan onze ouders opvangen (dinsdag zijn ouders, woensdag mijn ouders). Kan allemaal prima wb salaris We gaan ook nog een tweede auto erbij kopen, zodat ik op de dagen die ik thuis ben met Bob op pad kan, mocht ik het willen :Y Fijn idee!
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:26:12 #210
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130475636
Natuurlijk wil iedereen blijven doen wat ze nu doen, maar dat kan niet, simpelweg omdat een kind tijd kost en naast het tijd kosten is er ook nog kostbare tijd die je wel met ze door wilt brengen (subtiel verschil, maar het zijn wel verschillende dingen).

En zo snap ik de vraag over de honden ook wel, deze kosten namelijk meer tijd dan katten, honden moeten uitgelaten worden, katten doen dat zelf.

Maar helemaal niks meer voor jezelf doen, dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Wij werken straks ook 4-4, kijk er na al naar uit om een dag alleen met de kleine, maar daarnaast zullen we ook iedere nog de eigen sporten blijven doen en (kinderloze) feestjes bezoeken en uitgaan en weet ik het allemaal. Alleen in iets mindere mate....omdat er nou eenmaal maar 24 uur in een dag zitten, 7 dagen in een week etc.
pi_130475657
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:25 schreef DJMomo het volgende:
Ik zou willen dat mijn moeder 1 dag in de week op kon passen. Maar helaas, fysiek niet mogelijk :'(
Dik kans dat ik er ook wel gebruik van ga maken hoor, tzt :Y
Ze wil het kennelijk erg graag en het scheelt een bak geld waar je U tegen zegt :X
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:27:17 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130475668
quote:
Dat is wel enorm jammer -O-
Mijn moeder redt het zelf ook niet meer alleen, dus m'n vader neemt een 'opa-dag' per week op. Maar dat moet ook maar net mogelijk zijn..
pi_130475725
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dat allebei inderdaad, haha.

Bla, ik snap het wel hoor. Voor mij is dat dier alleen zo ontzettend belangrijk dat dat nu absoluut geen optie is. Ik zeg nu, want geen glazen bol. Gelukkig heb ik een top bijrijdster en sta ik op een heerlijke stal. Wel zelf mesten, maar wel de mogelijkheid om dat te laten doen als het niet meer gaat. We zullen wel zien hoe het loopt!
Als je een fijne bijrijdster hebt is dat natuurlijk ideaal.
En met 1 kindje ging een paard erbij hier ook prima, maar met een tweede zag ik ineens allemaal beren op de weg :')
komt goed, als paard maar happy is, is alles goed
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:29:16 #214
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130475731
quote:

[..]

I
Bovenstaand vind ik persoonlijk iets te krap door de bocht....als een kind een erg goed slaapritme heeft, heb je daar als ouder alleen maar voordelen mee, nu en later, minder gezeur, gehuil en gehang. Dus dat mensen dat krampachtig doen kan ik me nu wel voorstellen, paar jaar terug veel minder en irriteerde ik me er wezenloos aan. Hahaha
pi_130475745
quote:
-O- jammer is dat
pi_130475748
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:26 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Dik kans dat ik er ook wel gebruik van ga maken hoor, tzt :Y
Ze wil het kennelijk erg graag en het scheelt een bak geld waar je U tegen zegt :X
Maar bedenk wel dat het ook enorm veel nadelen kan hebben een oma die op gaat passen.
Hoe graag ze het ook willen soms valt het heel erg zwaar en missen ze ineens zelf ook wat vrijetijd.

Maargoed ik zie dagelijks veel ongelukkige opa's en oma's op het schoolplein die stiekem veel spijt hebben van het oppassen maar het niet durven te zeggen :+
pi_130475763
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook :Y

Oh en ik ga vanaf 2014 3 dagen werken (januari+februari 2,5 dag) en Yur 4 dagen. De dagen die overblijven gaan onze ouders opvangen (dinsdag zijn ouders, woensdag mijn ouders). Kan allemaal prima wb salaris We gaan ook nog een tweede auto erbij kopen, zodat ik op de dagen die ik thuis ben met Bob op pad kan, mocht ik het willen :Y Fijn idee!
Ja, wij willen tzt ook een nieuw autootje erbij voor mij, ik ben inderdaad ook straks 2 dg per week thuis met 2 kids.. En beetje flexibiliteit lijkt me wel wat dan.

Mijn ouders passen samen 1 dag per week op, de overige 2 dagen gaat J. en ook dadelijk de baby naar de gastouder.

Wij zijn nog wel aan het kijken of vriendlief mbv ouderschapsverlof tijdels 4 dagen kan werken ipv 5. Alleen kost het best wat salaris want het wordt dan 32u ipv 40 uur, omdat 36 niet 'mag'. De kindjes gaan dan een dag naar de gastouder.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:31:15 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130475793
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Bovenstaand vind ik persoonlijk iets te krap door de bocht....als een kind een erg goed slaapritme heeft, heb je daar als ouder alleen maar voordelen mee, nu en later, minder gezeur, gehuil en gehang. Dus dat mensen dat krampachtig doen kan ik me nu wel voorstellen, paar jaar terug veel minder en irriteerde ik me er wezenloos aan. Hahaha
Krampachtig lijkt me sowieso voor niemand goed :).
KuikenGuppy
pi_130475855
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar bedenk wel dat het ook enorm veel nadelen kan hebben een oma die op gaat passen.
Hoe graag ze het ook willen soms valt het heel erg zwaar en missen ze ineens zelf ook wat vrijetijd.

Maargoed ik zie dagelijks veel ongelukkige opa's en oma's op het schoolplein die stiekem veel spijt hebben van het oppassen maar het niet durven te zeggen :+
1 dag in de week, geen vijf he ;)
En natuurlijk, ze moet zeker haar grenzen aangeven. Anderszijds doet mijn moeder momenteel helemaal niets. Nada. Dus zoveel extra tijdstress kan het niet opleveren :D
pi_130475901
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:21 schreef Sleehakschoen het volgende:
Al zal af en toe oppas vinden niet zo moeilijk zijn. Mijn moeder had al berekend dat ze niet vijf dagen per week kon oppassen maar drie of vier moest wel lukken. Toen ik zei: liever helemaal niet, want ons kind, onze zorg, keek ze gewoon teleurgesteld _O-
De opa's en oma's die hier dichtbij wonen hebben aangegeven niet een vaste dag te willen en de andere opa en oma wonen te ver weg om die 1x per week te laten oppassen. Daarbij werken ze allemaal ook nog gewoon, dus het lijkt mij persoonlijk ook wat veel om dan op die ene vrije dag ook nog je kleinkind te hebben. Wanneer hebben zij dan vrije tijd? Maar ik hoop dat we het voorlopig redden zonder extra vaste oppas te moeten inschakelen :)
pi_130475903
ach ja, op haar manier probeert ze betrokken te zijn bij haar kleinkind(eren).
(maar een half uurtje eerder komen, om iets te brengen, zodat ze sjaak nog ziet ipv dat ie al op bed ligt, is te veel moeite, want dan is de bussluis nog dicht :{w )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130475918
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef NoBoNo het volgende:
Dat klopt een goed slaapritme heeft voordelen maar je kan er ook te krampachtig mee om gaan en er zelf zo een nadeel van maken m.b.t je eigen leven. Een kind is stiekem soms veel flexibeler dan je denkt. De verjaardag van je moeder afzeggen omdat het dan 10 minuten te laat op bed ligt vind ik dan te krampachtig. Ik zou het persoonlijk dus niet zo doen.

En toegegeven dat is iets wat ik met mijn oudste iets meer deed omdat ik de tijd had.
Mijn 2e moest veel meer mee gaan in het ritme en dan denk je ook soms shit dit past niet bij zijn ritme maar dan werk je daar omheen en gaat het stiekem toch goed.. Zeker met meer kinderen leer je daar wat creatiever mee zijn.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:35:30 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130475920
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

En natuurlijk, ze moet zeker haar grenzen aangeven. Anderszijds doet mijn moeder momenteel helemaal niets. Nada. Dus zoveel extra tijdstress kan het niet opleveren :D
Dat dacht ik ook bij mijn schoonmoeder ;). Maar die vond het me toch een partij pittig, zo'n kleine baby in huis! Dat hebben we ook heel snel gestopt, was voor niemand leuk (en dan was mijn baby nog makkelijk :o). Nu ze ruim 1 is gaat ze wel weer een dag oppassen en dat gaat super O+. Het is wel heel fijn als het kan en als het goed gaat!
pi_130475957
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:35 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook bij mijn schoonmoeder ;). Maar die vond het me toch een partij pittig, zo'n kleine baby in huis! Dat hebben we ook heel snel gestopt, was voor niemand leuk (en dan was mijn baby nog makkelijk :o). Nu ze ruim 1 is gaat ze wel weer een dag oppassen en dat gaat super O+.
Daarom, ze moet d'r grenzen aangeven, wat niet gaat dat gaat niet. We kunnen drie dagen opvang ook gewoon betalen, al zal er een hoop bezuinigd moeten worden op andere dingen :')
pi_130475970
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je op haar aanbod in wilde gaan van 3 of 4 dagen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')