abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:37:05 #176
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130474243
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is als meer dan zes jaar de kracht van mijn (onze) relatie dat we elkaar vrij laten, leuke dingen doen, er op uit trekken, genieten en onze eigen gang gaan. Ik denk niet dat een baby ons zo kan veranderen dat dit essentieel anders gaat worden... er is dan alleen een extra iemand bij. Maar kennelijk kan ik dat niet inschatten vooraf ;).
Dat. Ik heb een paard die echt heul nergens heengaat, dus dat wordt ook interessant. Mensen zijn ook doorlopend benieuwd naar hoe we dat in hemelsnaam op gaan lossen. Euhh. Zo moeilijk is t niet? Vriendlief kan prima mee met baby in t weekend of thuisblijven, hangt van t weer af.

Het enige dat ik lastig vind is inderdaad een balans vinden voor mezelf. Ik geef t paard 3 dagen uit handen, maar werk er ook nog 4 en wil m'n mini wel zien opgroeien. En die riedel waar t een pagina of wat geleden over ging, speelt ook wel mee.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:41:05 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130474368
Een paard. Dat kan echt niet met een baby hoor Kim :{w.
KuikenGuppy
pi_130474449
Niet bijgelezen egopost.
Eerste werkdag en ik ben moehoe! -O-

Ik kwam eigenlijk even snel langs voor echonieuws van Babbel en Musique, maar dat is er zo te zien nog niet. Nogmaals succes bij de echo's dames! :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:46:26 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130474506
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:41 schreef Burdie het volgende:
Een paard. Dat kan echt niet met een baby hoor Kim :{w.
Echt he? En hoe dúrf ik dat dier gelijk te stellen aan een gezin? :|W
pi_130474549
Net als katten in huis, blijven die als de baby komt?! }:|
pi_130474593
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Echt he? En hoe dúrf ik dat dier gelijk te stellen aan een gezin? :|W
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Jipster het volgende:
Euhm, nou onze kat krijgt significant minder aandacht van ons. Die is dus ook veel meer buiten dan voorheen, maar heb niet het idee dat hij er echt mee zit. Was ff wennen voor hem, en een kleine staartentrekker vond ie ook maar niets, maar inmiddels hebben we weer een status quo.

Nu is een paard wat onderhoudsintensiever dan een kat :9
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:49:44 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130474619
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Jipster het volgende:
"Hoe doen jullie dat straks dan met de honden?"
Alsof je met kinderen geen honden kunt hebben :').
KuikenGuppy
pi_130474661
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:20 schreef GotC het volgende:
Ja, dat dus! Ik ben er (wellicht/waarschijnlijk naïef) van overtuigd dat met goede afspraken en goed met elkaar communiceren het echt nog wel mogelijk is om dingen voor jezelf te blijven doen. Maargoed, wacht het maar af
Het issue wat veel mensen hebben is denk ik dat het zo erg afhankelijk is van hoe je kind is.
Soms heb je gewoon echt geen idee wat je overkomt en is tijd vrij maken lastig zelfs met goede communicatie en zijn beide handen in huis echt enorm nodig.
pi_130474662
Staat het paard wel in de buurt Kim?
Hier werken we normaal ook beide 4 dagen en dat vind ik soms wel wat veel. Maar goed eerst maar werk vinden.

Hier hebben we 3 katten en die gaan ook niet weg, ik denk wel dat ze iets minder aandacht krijgen maar in principe ligt ean op tijd in bed en hebben wel tijd voor hun. Maar mooi niet dat ze dan komen.

Ik ben klaar alleen nog de de slaapspullen voor ean en mij inpakken maar dat kan vanmiddag laat ook nog veel is het nl niet.
pi_130474811
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:51 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het issue wat veel mensen hebben is denk ik dat het zo erg afhankelijk is van hoe je kind is.
Soms heb je gewoon echt geen idee wat je overkomt en is tijd vrij maken lastig zelfs met goede communicatie en zijn beide handen in huis echt enorm nodig.
Ik geef toe dat mijn dochter makkelijk is en dat we daarom ook 's avonds makkelijk het alleen af kunnen. Er gebeurt namelijk niets en toen ze kleiner was, hoefde je haar alleen nog een flesje te geven en klaar voor de nacht.

En anders heb je over 18 jaar wel weer wat tijd voor jezelf _O-
pi_130474994
Hier ook katten en die vraag. Nu zijn die van ons echt wel op ons gericht, maar ik denk dat het wel goed komt. Verder doet ML het liefst dingen met mij, waar ik echt ruimte voor mezelf nodig heb. Maar ook dat gaat wel goed komen, we hebben geen enorm intensieve hobby's.

Hillie, fijn dat alles goed was! Inleiden ivm vliezen breken wil ik ook graag, morgen maar bespreken in het ZH.

FR :*

En een :* voor alle vermoeide dames!
Home is where the O+ is...
pi_130475027
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:56 schreef Theeleuter het volgende:
Ik geef toe dat mijn dochter makkelijk is en dat we daarom ook 's avonds makkelijk het alleen af kunnen. Er gebeurt namelijk niets en toen ze kleiner was, hoefde je haar alleen nog een flesje te geven en klaar voor de nacht.

En anders heb je over 18 jaar wel weer wat tijd voor jezelf
Het is gewoon heel erg persoonsgebonden maar ik ergerde mij ook kapot aan dat soort opmerkingen.

Ik deed en doe nogsteeds dingen waarvan anderen riepen toen ik zwanger was dat je dat met 2 kinderen niet meer (zo makkelijk) doet. En dat ik toch wel veel uitjes nooit meer zou kunnen doen in de eerste 5 jaar.

Dat mensen het heel knap vinden dat je met 2 kinderen alleen naar een pretpark of dierentuin gaat ofzo.Ik deed dat wekelijks vanaf dat de jongste een maand was gewoon alleen met het OV / fiets.

En nu nog zijn er mensen in mijn omgeving die dus niet mee gaan naar dingen want dat is met 2 kinderen gewoon onmogelijk en kan niet. Het is maar net wie je het vraagt bij dat soort dingen :D
pi_130475069
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:29 schreef Theeleuter het volgende:
Het is iets meer geregel, maar prima mogelijk om elk een avond voor jezelf te hebben.

Maar goed, wij kijken geregled anders tegen dingen aan dan anderen. Zo werken wij allebei 4 dagen, ipv ik 3 en hij 5. Toevallig hebben we ook vrienden die ook allebei 4 dagen werken, maar je hoort het toch weinig.
En dan vraag ik me helemaal af hoe we dat gaan doen met ons plan om (ooit) 3 kinderen te hebben...

Ach ja, het is wat mij betreft elke keer simpelweg de nieuwe situatie evalueren en met elkaar afspreken hoe je het de komende tijd wilt aanpakken. Zolang je maar op 1 lijn blijft.
Wij gaan het ook 4 / 4 doen. Zoveel ontlopen we elkaar niet qua salaris. En hij werkt nu al 4 dagen :') (ik 5). Maar dat is dus ongebruikelijk?
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:08:51 #189
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130475131
De honden zullen wel moeten wennen, maar ze slapen ook veel. Het zijn geen pups meer die heel veel aandacht nodig hebben.

De rest loopt ook wel los we zijn niet heel druk.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:09:05 #190
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130475137
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Staat het paard wel in de buurt Kim?
Hier werken we normaal ook beide 4 dagen en dat vind ik soms wel wat veel. Maar goed eerst maar werk vinden.

Hier hebben we 3 katten en die gaan ook niet weg, ik denk wel dat ze iets minder aandacht krijgen maar in principe ligt ean op tijd in bed en hebben wel tijd voor hun. Maar mooi niet dat ze dan komen.

Ik ben klaar alleen nog de de slaapspullen voor ean en mij inpakken maar dat kan vanmiddag laat ook nog veel is het nl niet.
Ja, dat gelukkig wel! Een kwartiertje rijden hoogstens :).
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:05 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130475180
Sja, ik ken iemand die helemaal geen tijd meer heeft voor wat-dan-ook, want ze heeft twee kinderen en een huishouden, weet je wel hoe vermoeiend dat is?!
En ik ken ook iemand met een parttime baan, eigen bedrijf, zingt in een band, haar man is meestal voor werk in het buitenland, ze heeft een hond en laatst nog een nestje kittens, organiseert regelmatig etentjes op leuke locaties, gaat naar feestjes, staat regelmatig feestend in de kroeg en zoekt altijd naar leuke projectjes om te ondernemen in haar vrije tijd. Oja, ze heeft ook twee kinderen die niks te kort komen.

Ik denk dat een heleboel te maken heeft met hoe je er zelf in staat en mee omgaat :).
KuikenGuppy
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:31 #192
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130475193
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:06 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Wij gaan het ook 4 / 4 doen. Zoveel ontlopen we elkaar niet qua salaris. En hij werkt nu al 4 dagen :') (ik 5). Maar dat is dus ongebruikelijk?
Ik werk 36 uur en vriendlief 24.. Hij werkt in de gehandicaptenzorg en een groter contract zit er gewoon niet in. En iemand moet t doen, dus dan doe ik t wel ;). Gelukkig geen hekel aan m'n werk en aardig wat ambitie, maar als ik kiezen mocht zou ik r 24 van maken.

Deze constructie roept ook wel wat vragende gezichten op haha.
pi_130475196
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het is gewoon heel erg persoonsgebonden maar ik ergerde mij ook kapot aan dat soort opmerkingen.

Ik deed en doe nogsteeds dingen waarvan anderen riepen toen ik zwanger was dat je dat met 2 kinderen niet meer (zo makkelijk) doet. En dat ik toch wel veel uitjes nooit meer zou kunnen doen in de eerste 5 jaar.

Dat mensen het heel knap vinden dat je met 2 kinderen alleen naar een pretpark of dierentuin gaat ofzo.Ik deed dat wekelijks vanaf dat de jongste een maand was gewoon alleen met het OV / fiets.

En nu nog zijn er mensen in mijn omgeving die dus niet mee gaan naar dingen want dat is met 2 kinderen gewoon onmogelijk en kan niet. Het is maar net wie je het vraagt bij dat soort dingen :D
ik herken die gedachtengang heel erg uit mijn omgeving. Mensen die nooit meer iets doen omdat kind en ook niet van hun dagelijkse patronen af willen wijken omdat kind (kind MOET om 5 uur eten, maar ook aan zijn eigen stoel, in de woonkamer, zonder prikkels, en daarna MOET er 30 minuten TV worden gekeken, want als je dat niet /anders doet krijgt kind te veel stress. Ik denk dat dat kind inderdaad stress krijgt als je daar never nooit van af wijkt, maar als je dat af en toe wel doet, moet dat in de meeste gevallen tocg gewoon mogelijk zijn?)
En ik mag er nooit een andere mening over hebben "want ik heb zelf geen kinderen", begrijpelijk, maar ik ken ook genoeg ouders die wèl relaxed met dat soort situaties om kunnen gaan, dus ik weet zeker dat het kàn :D
pi_130475214
Hier ook 3 katten die niet weggaan.
Paard heb ik wel verkocht om die reden. Het is 25 minuten rijden naar stal. Dus ik ben altijd minstens 2 uur weg (meestal langer) Dat lijkt me met een baby gewoon niet handig omdat ik me dan constant schuldig voel dat paardlief te weinig aandacht krijg.

Voordeel is dat ik hem aan bekende heb verkocht en kan rijden en zien wanneer ik wil :)
pi_130475227
Ik hoop ook dat wij idd nog gewoon de dingen kunnen blijven doen die we nu doen, maar daar zullen we ook ons best voor doen.

Ik snap mensen ook niet zo goed die het huis niet meer uit komen als ze een kindje hebben. Ok, de eerste tijd snap ik het, maar na 2 jaar kun je toch wel weer eens alleen op stap? En je hoeft toch niet altijd met z'n tweeën thuis te blijven als je kind slaapt?
pi_130475243
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:11 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik werk 36 uur en vriendlief 24.. Hij werkt in de gehandicaptenzorg en een groter contract zit er gewoon niet in. En iemand moet t doen, dus dan doe ik t wel ;). Gelukkig geen hekel aan m'n werk en aardig wat ambitie, maar als ik kiezen mocht zou ik r 24 van maken.

Deze constructie roept ook wel wat vragende gezichten op haha.
Ja, dan ben je toch al snel een ontaarde moeder / heb je een man zonder ballen ;( _O-
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:14:07 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130475257
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:11 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

ik herken die gedachtengang heel erg uit mijn omgeving. Mensen die nooit meer iets doen omdat kind en ook niet van hun dagelijkse patronen af willen wijken omdat kind (kind MOET om 5 uur eten, maar ook aan zijn eigen stoel, in de woonkamer, zonder prikkels, en daarna MOET er 30 minuten TV worden gekeken, want als je dat niet /anders doet krijgt kind te veel stress. Ik denk dat dat kind inderdaad stress krijgt als je daar never nooit van af wijkt, maar als je dat af en toe wel doet, moet dat in de meeste gevallen tocg gewoon mogelijk zijn?)
En ik mag er nooit een andere mening over hebben "want ik heb zelf geen kinderen", begrijpelijk, maar ik ken ook genoeg ouders die wèl relaxed met dat soort situaties om kunnen gaan, dus ik weet zeker dat het kàn :D
Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoor :Y. Mijn kind is er ook het best bij gebaat wanneer ze om half 6 eet en om 7 uur in bed ligt. Wat niet wegneemt dat het soms wel eens anders gaat maar daar betalen we later de prijs voor :). Mijn neefje van 2 daarentegen raakt helemaal overstuur als iets niet gaat zoals normaal. En zijn ouders zijn juist heel makkelijk en niet consequent geweest qua ritueel/slaaptijd etc toen hij kleiner was. Nu heeft hij zijn eigen ritme/schema en dat móet zo gaan anders is het echt 'bal'.
pi_130475265
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:12 schreef Dot. het volgende:
Ik hoop ook dat wij idd nog gewoon de dingen kunnen blijven doen die we nu doen, maar daar zullen we ook ons best voor doen.

Ik snap mensen ook niet zo goed die het huis niet meer uit komen als ze een kindje hebben. Ok, de eerste tijd snap ik het, maar na 2 jaar kun je toch wel weer eens alleen op stap? En je hoeft toch niet altijd met z'n tweeën thuis te blijven als je kind slaapt?
ik was eigenlijk van plan om tijdens gezamenlijke avondwandelingen gewoon de kinderwagen te gaan pakken :D
pi_130475282
Ik moet wel toegeven dat ik soms de balans lastig vind om te vinden. Wij werken beiden 3-5 dagen, daarnaast inderdaad huishouden, alleen-tijd, gezins-tijd en dan nog (schoon)ouders (die kleinkind heeel vaak en graag willen zien) en natuurlijk dan nog het sociale leven met vrienden etc. Zo blijft er weinig tijd over voor spontane dingen vind ik soms.. :{
pi_130475293
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoor :Y. Mijn kind is er ook het best bij gebaat wanneer ze om half 6 eet en om 7 uur in bed ligt. Wat niet wegneemt dat het soms wel eens anders gaat maar daar betalen we later de prijs voor :). Mijn neefje van 2 daarentegen raakt helemaal overstuur als iets niet gaat zoals normaal. En zijn ouders zijn juist heel makkelijk en niet consequent geweest qua ritueel/slaaptijd etc.
Oh ja, dat geloof ik wel! Het is altijd maar afwachten. Maar sommigen doen het echt al vanaf de dag van de geboorte. Die proberen het niet eens uit ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')