De regelmaat is voor je dreumes ook fijn he, voor hem verandert er een boel, maar sommige dingen blijven hetzelfde (naar het kdv bijvoorbeeld).quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:38 schreef Jipster het volgende:
Ik heb ook getwijfeld nu met 2e op komst, bljft dreumes dan ook thuis in mijn verlof als ik thuis ben? Het voelt ontaard om hem gewoon 3 dagen opvang te laten doen, maar aan de andere kant: quality alleen met baby ook wel fijn. En daarnaast zal ik mn handen vol hebben aan 2 kids de eerste periode denk ik dus dan zijn die dagen dat je alleen een baby hebt ook wel fijn denk ik..
Hiernook best uiteenlopende getallen. Alleen de benen liepen voor de rest wat achter. Ben benieuwd hoe het woensdag is. 6 weken geleden werd haar gewicht geschat op 1300 gram.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is ook spannend jipster. Hier meten ze hoofd,buik en bovenbeen aan de hand van die metingen schatten ze het gewicht. De laatste keer bij 32,2 zag ik metingen variërend van 30,1 tot 31 voor bijkomen. Bij ean kreeg ik geen gewicht te horen van echoscopiste nu dus wel. Vraag de gyn dus naar een groeiecho als je je zorgen maakt.
Spewey logisch dat het je energie kost. Het is ook wel veel en dan nog 2 kinderen erbij.
Dan leiden ze in met 37wk?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:08 schreef Spewey het volgende:
36 weken, alles loopt hier ruim 3 weken voor ( daar kijken ze naar) en omdat m'n suiker sinds dit weekend na alle maaltijden boven de 8 zit zal het groeien niet verminderd zijn dus gaan we waarschijnlijk een inleiddatum prikken (als baby nog onder de 4 kilo is mag ik zelf bevallen, wordt hij boven de 4 geschat dan geplande keizersnede en oh wat wil ik dat niet maar ik wil ook niet weer een schouderdystocie meemaken, brrr)
Hier loopt dus alles wat achter maar dat verbaasd mij niks. Ean was ook mini maar wel een heel sterkte mini.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hiernook best uiteenlopende getallen. Alleen de benen liepen voor de rest wat achter. Ben benieuwd hoe het woensdag is. 6 weken geleden werd haar gewicht geschat op 1300 gram.
Ik vind het wel interessant, want vorige keer werd J toen ik in het ziekenhuis belandde 2500gr geschat, en 3 dagen later bij geboorte was ie 3100 gram. Volgens mij is dat inschatten best altijd heel foutgevoelig? Maar ja, de kans dat er nu een kleine baby uit jou (en mij ook) komt, is wel heel minimaal denk ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:08 schreef Spewey het volgende:
36 weken, alles loopt hier ruim 3 weken voor ( daar kijken ze naar) en omdat m'n suiker sinds dit weekend na alle maaltijden boven de 8 zit zal het groeien niet verminderd zijn dus gaan we waarschijnlijk een inleiddatum prikken (als baby nog onder de 4 kilo is mag ik zelf bevallen, wordt hij boven de 4 geschat dan geplande keizersnede en oh wat wil ik dat niet maar ik wil ook niet weer een schouderdystocie meemaken, brrr)
Ja tussen week 37 en 38, dat is volgende week, Eeeeek!quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan leiden ze in met 37wk?
Ik ga voor je duimen dat mini niet meer dan 4000gram weegt.
Ik wilde heel graag zelf bevallen. Maar als dit een ks wordt heb ik daar wel vrede mee.
Ohh dat is zo herkenbaar! Maar helaas maken collega's+mensen om me heen het ook niet makkelijker: Constant de vraag hoe het gaat, of ik het nog trek, hoe lang nog etc. Heel lief uiteraard, maar 't maakt je wereldje stiekem wel wat klein. Zij willen nergens anders meer over praten!quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:05 schreef Burdie het volgende:
'Fijn' te lezen dat ik niet de enige ben die het lastig vindt. Je leest er soms wel over, maar het ervaren is iets heel anders... En ik wil me best af en toe mee laten slepen door wat er gebeurt, maar ik wil bijvoorbeeld niet de hele dag over babies praten. En dat gebeurt soms toch, en dan denk ik: "ja maar, ik heb toch ook nog wel iets te vertellen?!". Ik wil geen muts worden.
Gisteren zei ik tegen mijn moeder, dat ik niet wil dat het feit dat er een kindje komt mijn hele leven gaat overnemen. Ze keek me alleen maar meewarig aan met zo'n 'just you wait'-blik...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:14 schreef GotC het volgende:
Wel hebben Yur en ik de intentie om echt ons eigen ding te blijven doen en daar echt tijd voor vrij te maken. 'Grappige' is dat als we dat zeggen, mensen ons altijd ':')' aankijken icm met 'nou..dat gaat mooi niet lukken hoor met zo'n kleine erbij'.
Jamaar..![]()
Ja, dat dus! Ik ben er (wellicht/waarschijnlijk naïef) van overtuigd dat met goede afspraken en goed met elkaar communiceren het echt nog wel mogelijk is om dingen voor jezelf te blijven doen. Maargoed, wacht het maar afquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gisteren zei ik tegen mijn moeder, dat ik niet wil dat het feit dat er een kindje komt mijn hele leven gaat overnemen. Ze keek me alleen maar meewarig aan met zo'n 'just you wait'-blik...![]()
Bij m'n dochter, die kwam, uiteindelijk na veel rare capriolen (benen in je nek enzo) als slappe blauwe smurf ter wereld, werd meteen meegenomen (heb haar niet gezien, hoorde alleen een dringend "papa meekomen") en kreeg O2 bijgeblazen terwijl ik daar totaal overdonderd op de placenta lag te wachtenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:12 schreef Burdie het volgende:
Spewey ik moest even googlen, wish I didn't. Dat klinkt echt als iets wat je.liever niet meemaakt... (maar je schrijft 'weer', was dit bij je eerste gebeurd?)
Ik begrijp dat soort reacties niet echt. Bedoel, de man kan toch prima 's avonds op de baby/kids passen? Ja het is lastiger wanneer je nog borstvoeding geeft, maar ook daar is een oplossing voor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Wel hebben Yur en ik de intentie om echt ons eigen ding te blijven doen en daar echt tijd voor vrij te maken. 'Grappige' is dat als we dat zeggen, mensen ons altijd ':')' aankijken icm met 'nou..dat gaat mooi niet lukken hoor met zo'n kleine erbij'.
Jamaar..![]()
Precies. Het is en blijft een kwestie van elkaar de vrije tijd gunnen en afspraken erover maken, denk ik. Ik heb toch echt het plan om weer regelmatig te gaan hardlopen (net zoals Yur). En daar gaan we gewoon voor zorgenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:20 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ik begrijp dat soort reacties niet echt. Bedoel, de man kan toch prima 's avonds op de baby/kids passen? Ja het is lastiger wanneer je nog borstvoeding geeft, maar ook daar is een oplossing voor.
Ik ben 6 weken na de bevalling weer 1 avond in de week mijn ding gaan doen. En manlief is ook blijven tennissen.
Eens in de zoveel tijd ga ik lekker met mijn moeder een dagje winkelen en hij gaat wel eens een dag de hort op met vrienden. Kan prima
zo irritant als mensen zo reageren!quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:14 schreef GotC het volgende:
Wel hebben Yur en ik de intentie om echt ons eigen ding te blijven doen en daar echt tijd voor vrij te maken. 'Grappige' is dat als we dat zeggen, mensen ons altijd '' aankijken icm met 'nou..dat gaat mooi niet lukken hoor met zo'n kleine erbij
'.
Jamaar..![]()
Het is als meer dan zes jaar de kracht van mijn (onze) relatie dat we elkaar vrij laten, leuke dingen doen, er op uit trekken, genieten en onze eigen gang gaan. Ik denk niet dat een baby ons zo kan veranderen dat dit essentieel anders gaat worden... er is dan alleen een extra iemand bij. Maar kennelijk kan ik dat niet inschatten voorafquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, dat dus! Ik ben er (wellicht/waarschijnlijk naïef) van overtuigd dat met goede afspraken en goed met elkaar communiceren het echt nog wel mogelijk is om dingen voor jezelf te blijven doen. Maargoed, wacht het maar af
Ja, hij kan toch oppassen als jij een avondje voor jezelf hebt, of andersom? En als je samen eens weg wilt, kan baby toch een oppas krijgen of een keertje bij oma logeren? Zo deden mijn ouders dat vroeger ook, dus ik denk dat het mij ook wel lukt danquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:29 schreef Theeleuter het volgende:
Het is iets meer geregel, maar prima mogelijk om elk een avond voor jezelf te hebben.
Precies, en tis ook net hoe makkelijk je/jullie erin staan denk ik. Ook met dingen doen en bv. de baby meenemen etc.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies. Het is en blijft een kwestie van elkaar de vrije tijd gunnen en afspraken erover maken, denk ik. Ik heb toch echt het plan om weer regelmatig te gaan hardlopen (net zoals Yur). En daar gaan we gewoon voor zorgen
Dat. Ik heb een paard die echt heul nergens heengaat, dus dat wordt ook interessant. Mensen zijn ook doorlopend benieuwd naar hoe we dat in hemelsnaam op gaan lossen. Euhh. Zo moeilijk is t niet? Vriendlief kan prima mee met baby in t weekend of thuisblijven, hangt van t weer af.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is als meer dan zes jaar de kracht van mijn (onze) relatie dat we elkaar vrij laten, leuke dingen doen, er op uit trekken, genieten en onze eigen gang gaan. Ik denk niet dat een baby ons zo kan veranderen dat dit essentieel anders gaat worden... er is dan alleen een extra iemand bij. Maar kennelijk kan ik dat niet inschatten vooraf.
Echt he? En hoe dúrf ik dat dier gelijk te stellen aan een gezin?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:41 schreef Burdie het volgende:
Een paard. Dat kan echt niet met een baby hoor Kim.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Echt he? En hoe dúrf ik dat dier gelijk te stellen aan een gezin?
Euhm, nou onze kat krijgt significant minder aandacht van ons. Die is dus ook veel meer buiten dan voorheen, maar heb niet het idee dat hij er echt mee zit. Was ff wennen voor hem, en een kleine staartentrekker vond ie ook maar niets, maar inmiddels hebben we weer een status quo.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Jipster het volgende:
Net als katten in huis, blijven die als de baby komt?!
"Hoe doen jullie dat straks dan met de honden?"quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Jipster het volgende:
Net als katten in huis, blijven die als de baby komt?!
Het issue wat veel mensen hebben is denk ik dat het zo erg afhankelijk is van hoe je kind is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:20 schreef GotC het volgende:
Ja, dat dus! Ik ben er (wellicht/waarschijnlijk naïef) van overtuigd dat met goede afspraken en goed met elkaar communiceren het echt nog wel mogelijk is om dingen voor jezelf te blijven doen. Maargoed, wacht het maar af
Ik geef toe dat mijn dochter makkelijk is en dat we daarom ook 's avonds makkelijk het alleen af kunnen. Er gebeurt namelijk niets en toen ze kleiner was, hoefde je haar alleen nog een flesje te geven en klaar voor de nacht.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het issue wat veel mensen hebben is denk ik dat het zo erg afhankelijk is van hoe je kind is.
Soms heb je gewoon echt geen idee wat je overkomt en is tijd vrij maken lastig zelfs met goede communicatie en zijn beide handen in huis echt enorm nodig.
Het is gewoon heel erg persoonsgebonden maar ik ergerde mij ook kapot aan dat soort opmerkingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:56 schreef Theeleuter het volgende:
Ik geef toe dat mijn dochter makkelijk is en dat we daarom ook 's avonds makkelijk het alleen af kunnen. Er gebeurt namelijk niets en toen ze kleiner was, hoefde je haar alleen nog een flesje te geven en klaar voor de nacht.
En anders heb je over 18 jaar wel weer wat tijd voor jezelf
Wij gaan het ook 4 / 4 doen. Zoveel ontlopen we elkaar niet qua salaris. En hij werkt nu al 4 dagenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:29 schreef Theeleuter het volgende:
Het is iets meer geregel, maar prima mogelijk om elk een avond voor jezelf te hebben.
Maar goed, wij kijken geregled anders tegen dingen aan dan anderen. Zo werken wij allebei 4 dagen, ipv ik 3 en hij 5. Toevallig hebben we ook vrienden die ook allebei 4 dagen werken, maar je hoort het toch weinig.
En dan vraag ik me helemaal af hoe we dat gaan doen met ons plan om (ooit) 3 kinderen te hebben...
Ach ja, het is wat mij betreft elke keer simpelweg de nieuwe situatie evalueren en met elkaar afspreken hoe je het de komende tijd wilt aanpakken. Zolang je maar op 1 lijn blijft.
Ja, dat gelukkig wel! Een kwartiertje rijden hoogstensquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Staat het paard wel in de buurt Kim?
Hier werken we normaal ook beide 4 dagen en dat vind ik soms wel wat veel. Maar goed eerst maar werk vinden.
Hier hebben we 3 katten en die gaan ook niet weg, ik denk wel dat ze iets minder aandacht krijgen maar in principe ligt ean op tijd in bed en hebben wel tijd voor hun. Maar mooi niet dat ze dan komen.
Ik ben klaar alleen nog de de slaapspullen voor ean en mij inpakken maar dat kan vanmiddag laat ook nog veel is het nl niet.
Ik werk 36 uur en vriendlief 24.. Hij werkt in de gehandicaptenzorg en een groter contract zit er gewoon niet in. En iemand moet t doen, dus dan doe ik t welquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:06 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Wij gaan het ook 4 / 4 doen. Zoveel ontlopen we elkaar niet qua salaris. En hij werkt nu al 4 dagen(ik 5). Maar dat is dus ongebruikelijk?
ik herken die gedachtengang heel erg uit mijn omgeving. Mensen die nooit meer iets doen omdat kind en ook niet van hun dagelijkse patronen af willen wijken omdat kind (kind MOET om 5 uur eten, maar ook aan zijn eigen stoel, in de woonkamer, zonder prikkels, en daarna MOET er 30 minuten TV worden gekeken, want als je dat niet /anders doet krijgt kind te veel stress. Ik denk dat dat kind inderdaad stress krijgt als je daar never nooit van af wijkt, maar als je dat af en toe wel doet, moet dat in de meeste gevallen tocg gewoon mogelijk zijn?)quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg persoonsgebonden maar ik ergerde mij ook kapot aan dat soort opmerkingen.
Ik deed en doe nogsteeds dingen waarvan anderen riepen toen ik zwanger was dat je dat met 2 kinderen niet meer (zo makkelijk) doet. En dat ik toch wel veel uitjes nooit meer zou kunnen doen in de eerste 5 jaar.
Dat mensen het heel knap vinden dat je met 2 kinderen alleen naar een pretpark of dierentuin gaat ofzo.Ik deed dat wekelijks vanaf dat de jongste een maand was gewoon alleen met het OV / fiets.
En nu nog zijn er mensen in mijn omgeving die dus niet mee gaan naar dingen want dat is met 2 kinderen gewoon onmogelijk en kan niet. Het is maar net wie je het vraagt bij dat soort dingen![]()
Ja, dan ben je toch al snel een ontaarde moeder / heb je een man zonder ballenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:11 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik werk 36 uur en vriendlief 24.. Hij werkt in de gehandicaptenzorg en een groter contract zit er gewoon niet in. En iemand moet t doen, dus dan doe ik t wel. Gelukkig geen hekel aan m'n werk en aardig wat ambitie, maar als ik kiezen mocht zou ik r 24 van maken.
Deze constructie roept ook wel wat vragende gezichten op haha.
Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:11 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
ik herken die gedachtengang heel erg uit mijn omgeving. Mensen die nooit meer iets doen omdat kind en ook niet van hun dagelijkse patronen af willen wijken omdat kind (kind MOET om 5 uur eten, maar ook aan zijn eigen stoel, in de woonkamer, zonder prikkels, en daarna MOET er 30 minuten TV worden gekeken, want als je dat niet /anders doet krijgt kind te veel stress. Ik denk dat dat kind inderdaad stress krijgt als je daar never nooit van af wijkt, maar als je dat af en toe wel doet, moet dat in de meeste gevallen tocg gewoon mogelijk zijn?)
En ik mag er nooit een andere mening over hebben "want ik heb zelf geen kinderen", begrijpelijk, maar ik ken ook genoeg ouders die wèl relaxed met dat soort situaties om kunnen gaan, dus ik weet zeker dat het kàn
ik was eigenlijk van plan om tijdens gezamenlijke avondwandelingen gewoon de kinderwagen te gaan pakkenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:12 schreef Dot. het volgende:
Ik hoop ook dat wij idd nog gewoon de dingen kunnen blijven doen die we nu doen, maar daar zullen we ook ons best voor doen.
Ik snap mensen ook niet zo goed die het huis niet meer uit komen als ze een kindje hebben. Ok, de eerste tijd snap ik het, maar na 2 jaar kun je toch wel weer eens alleen op stap? En je hoeft toch niet altijd met z'n tweeën thuis te blijven als je kind slaapt?
Oh ja, dat geloof ik wel! Het is altijd maar afwachten. Maar sommigen doen het echt al vanaf de dag van de geboorte. Die proberen het niet eens uit ofzo.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het ligt ook wel heel erg aan je kind hoor. Mijn kind is er ook het best bij gebaat wanneer ze om half 6 eet en om 7 uur in bed ligt. Wat niet wegneemt dat het soms wel eens anders gaat maar daar betalen we later de prijs voor
. Mijn neefje van 2 daarentegen raakt helemaal overstuur als iets niet gaat zoals normaal. En zijn ouders zijn juist heel makkelijk en niet consequent geweest qua ritueel/slaaptijd etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |