abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130415819
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:56:26 #2
381212 Gulara
From the future
pi_130415963
Ik snap je helemaal Kyara. Ik ben ook erg voor het voeden op verzoek. Maar toen Pi zo'n beetje elk uur dronk ben ik ook wel even na gaan denken over dat soort alternatieven. En ook al is bet niet mijn eerste keus, dan is het toch wel fijn dat er alternatieven zijn.
pi_130416523
Ja precies.
Spees, ik denk niet dat ik het naar jullie aan het verantwoorden ben, maar eerder naar mezelf toe :@
pi_130416976
Ik zou het in jouw geval heel goed naar mezelf kunnen verantwoorden :+ Maar misschien ben ik wel wat makkelijker daarin dan jij.
pi_130417095
Ik zou de stap voor mezelf idd heel moeilijk vinden, dus ik snap je erg goed.
Maar als buitenstaander zeg ik dat je je absoluut niet hoeft te 'schamen' of verantwoorden. Sterker nog, ik zou het je aanraden. Aan een zombie heeft je drietal niks. En nu kan je er nog 100% van je tijd voor hen zijn, maar dat blijft niet zo als het goed is.

Sterkte, hopelijk gaat niet een van de anderen vannacht spoken en kun je wat meer slapen. :*
pi_130417176
Kyara misschien is het maar tijdelijk? Of kun je na één nachtje er weer tegenaan?
Maak het jezelf niet te moeilijk, je doet het zo goed! :*
pi_130417962
1. Het drakenpak _O_

2. Orange is the new black heb ik van Kleurdoos, tis echt een aanrader, wij zijn er alweer doorheen (in drie dagen :@ )

3. Kyara dat je het niet eerder hebt gedaan vind ik bewonderenswaardig :Y

4. Gulara, nog steeds series nodig? Dan PM Ik je even :)
pi_130418005
Jullie zijn lief, thanx! :*

Ik kijk het nog even aan, wat Mineola ook zegt, zolang ik thuis ben is het te doen maar met het oog op de toekomst....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130418066
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130418119
Kyara wat?! ALWÉÉR!?? :o
SPOILER
pi_130418167
Ja, het werd wel weer tijd he....

SPOILER
pi_130419029
Je spoiler! :o :o :o :o :o Gefeliciteerd...! Superleuk!

SPOILER
Dus. Voor mij is de drempel hoog omdat ik nooit een fles geef en altijd zelf voed als ik thuis ben, maar jij geeft ze toch al flesjes, er zit al wat kv in, dus rijstebloem kan er makkelijk bij. Dat zie je toch niet :P
Doen dus!

En ik wil ook graag series!
SPOILER
pi_130421246
Ik wil ook een pm met series!

Kyara, ik snap je bezwaren. Je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden, behalve jezelf. En als het een keus is waar jij achter staat, dan is het een prima besluit. Het zal geen onomkeerbaar besluit zijn, mocht je later toch weer anders besluiten.

Mijn baby vindt het leven niet zo leuk vandaag. Nog steeds last van die tandjes die maar niet willen doorbreken. En: vier maanden oud vandaag! *O*
pi_130421591
Spannend Kyara!
Weet iemand hoe je meerdere DM's in 1 keer kunt wissen? Ik ben denk ik een maand bezig anders :') Om met Gulara te spreken: de meeste gaan over baby's, dus het is on topic 8-)
Succes met je niet blije baby LE....!

Zo en nu ga ik naar een bruiloft! *O*
pi_130422174
LE 4 maanden *O* en :*
Spees veel plezier! ik vroeg me nog af hoe t met Silvijn zn billetjes ging :*

Ik heb lekker veel kleertjes gekocht vandaag voor L O+ ben helemaal happy. En hij heeft mn zelfgekookte prut weer met smaak gegeten O+
pi_130422331
Tof Fieder, waar heb je geshopt?

Spees, geen idee, ik doe het altijd per stuk :@
pi_130422416
H&M *O* veel shirts en truitjes, maar ook lekker warme sokken en wantjes en muts O+ klaar voor de herfst/ winter!
pi_130422575
Lekker *O*

Ik heb zin in de herfst/winter! Vooral omdat L. dan zes maanden is en voor mijn gevoel het eea dan wat makkelijker wordt. Als hij eenmaal goed kan zitten kan hij in de bugginzet van de wandelwagen, mee op de fiets, in de kinderstoel als wij eten, etc. Zo gezellig allemaal O+
pi_130422610
Vandaag ging de nieuwe XL h&m hieronder open, was erg druk! Ben er alleen maar even snel doorheen gerend :D Ga van de week wel even kijken, wanneer het wat rustiger is!

Ik ben trouwens opzoek naar het berenmutsje van h&m, maar dan de lichtbruine versie. Heeft iemand er toevallig 1 waar ie vanaf wil, dan houd ik me aanbevolen! Op dit moment heeft de h&m zelf alleen de witte versie, ik hoop dat die lichtbruine weer komt O+ dan neem ik die in alle maten!

Enne, pm/dm met series willik ook wel! Al heb ik momenteel helemaal geen tijd voor de tv! (Suiker, een serie kijken in 3 dagen, waar haal je die tijd vandaan :o )

Spees, je kunt ook bovenin het scherm (in het menuutje ergens) op dm klikken, dan kun je misschien meerdere namen in het balkje invullen?! Veel plezier op de bruiloft!
pi_130422665
Wij knalden er ook wel eens 3 of 4 Breaking Bads doorheen op een avond, dan is een seizoen snel afgelopen hoor :')
pi_130422676
Nou L-E, de mijnessen zijn 6 maanden en die kunnen dat allemaal niet hoor. Nou ja, wel in de wandelwagen want we hebben niet eens een kinderwagenbak. Volgens mij kon M wat jij noemt allemaal pas met een maand of 8 en als ik dan ook nog moet corrigeren dan duurt het nog wel even :D

Ik wil ook nog bij H&M shoppen. Heb van mijn schoonmoeder geld voor kleertjes gekregen O+
pi_130422707
L-E, zoveel tijd heb ik nergens!

Ik woon boven de h&m!
pi_130422737
De enige series die ik leuk vind zijn The West Wing en The Tudors. Beide al 2x gezien dus klaar mee. Straks weer Mr Selfridges op tv, vond ik ook wel geinig.

Oh ja, baby's O+
pi_130422943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:10 schreef bellelena het volgende:
Vandaag ging de nieuwe XL h&m hieronder open, was erg druk!
Dat dus ja :P Was mooi geworden
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:12 schreef bellelena het volgende:
Ik woon boven de h&m!
oh echt? :o (is maar goed dat ik daar niet woon :') alhoewel ik nu toch al de hele collectie heb :P )
pi_130423314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef Fieder het volgende:
maar ook lekker warme sokken en wantjes en muts
Ik vind de wantjes wel enorm groot vallen. (of mijn baby heeft absurd kleine handjes) Ik denk dat 6-12mnd volgend voorjaar wel past of zo.
pi_130423402
Ja vond ik ook wel! Maar L heeft hele brede handen, dan is er alleen bovenin wat loze ruimte :P Breedte was goed
pi_130423507
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:34 schreef L-E het volgende:
Ik wil ook een pm met series!

Kyara, ik snap je bezwaren. Je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden, behalve jezelf. En als het een keus is waar jij achter staat, dan is het een prima besluit. Het zal geen onomkeerbaar besluit zijn, mocht je later toch weer anders besluiten.

Mijn baby vindt het leven niet zo leuk vandaag. Nog steeds last van die tandjes die maar niet willen doorbreken. En: vier maanden oud vandaag! *O*
Vier maanden alweer!! *O* Ik vind het nog steeds bizar dat jouw kind gewoon ouder is dan de mijne :D

En H&M O+ Ik vond vandaag nog 4 50% kortingsbonnen tussen oude tijdschriften, geldig tot 31 augustus 8-)
Sarcasme. Herken het.
pi_130423551
Oh inderdaad leuke nieuwe dingen bij H&M!
SPOILER
Leuk belle, leuker dan boven de mac wonen (of zit die er ook nog)?
Ik ben trouwens van mijn milkshakeverslaving af. Moest wel afbouwen ;)

Een serie kijken in 3 dagen, dat is F naar bed rond 7 uur, dan eten aan salontafel (lees: op de bank) en series aanzetten, 23:00 een fles geven, verder kijken, 01:00 serie-avondje afronden.
Ja, je kunt spannender dingen doen met je avond :') Maar tis zo gezellig en relaxed!

LE hoera, 4 maanden! *O*

En Kyara, shoppen met kleedgeld rulez O+
pi_130423625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:34 schreef Suikertante het volgende:
Oh inderdaad leuke nieuwe dingen bij H&M!
SPOILER
Leuk belle, leuker dan boven de mac wonen (of zit die er ook nog)?
Ik ben trouwens van mijn milkshakeverslaving af. Moest wel afbouwen ;)
Ja die zit er naast :D . Oh maar dat wist je natuurlijk :s)
pi_130425296
Terug van een geweldige vakantie. Lekker weer, maar niet te warm. Riley was heel lief en makkelijk (ik noem haar tegenwoordig maar een baby voor beginners)
Heel veel foto's gemaakt en ontzettend genoten.

Wel had ze erg last gehad van tandjes die niet door willen komen. En vandaag bij thuiskomst meteen naar de HAP, omdat ze 39,5 koorts had (door die tandjes dus, maar voor de zekerheid)

Ik las nog dat Kyara uitgenodigd is voor een gesprek *O*
Iets over series waar ik ook een dm over wil :)
pi_130427157
*O* Gaaf Kyara!

En welkom thuis Riley en Omen! En een kus voor de doorkomende tandjes, hopelijk zijn ze er vlug en voelt Riley zich weer relaxed :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Fieder het volgende:

[..]

Dat dus ja :P Was mooi geworden

[..]

oh echt? :o (is maar goed dat ik daar niet woon :') alhoewel ik nu toch al de hele collectie heb :P )
De mac zit er nog ja, verder bijna alleen maar h&m. Aan de achterkant nog Esprit en een schoenenwinkel geloof ik?!

Fieder, ik woon erboven op de hoekje, boven de mac dus, helemaal bovenin! Zwaai maar eens wanneer je langsloopt :D
pi_130427293
Féline heeft het vannacht geweldig gedaan! 23:14 laatste fles, om 3 uur viel dr speen uit en om half 5 kwam voor een fles O+
Echt geweldig. Ik voel me zo uitgerust O+

De vlekjes worden al minder en ze huilt ook een stuk minder. Slaapt wel meer maar zal het nodig hebben.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130428324
Tally die knapt snel op zeg, wat fijn!

En omen *O* welkom thuis! Beetje een valse start via de hap maar je vakantie klinkt perfect O+
pi_130434878
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:11 schreef Kyara het volgende:
Nou L-E, de mijnessen zijn 6 maanden en die kunnen dat allemaal niet hoor. Nou ja, wel in de wandelwagen want we hebben niet eens een kinderwagenbak. Volgens mij kon M wat jij noemt allemaal pas met een maand of 8 en als ik dan ook nog moet corrigeren dan duurt het nog wel even :D

Ik zat gisteren foto's te kijken van Kleuter en de eerste foto's waarop hij zelfstandig zit, staan in de map 'J. - Zes maanden' Maar nu ik daaraan terug denk herinner ik me dat hij motorisch redelijk vlot was met alles (los staan met 9 maanden, langs de tafel lopen met 11 maanden).. dat zie ik bij L. echt niet gebeuren inderdaad. Die is daarin een stuk minder ambitieus :')
pi_130434947
Ohja, Omen welkom terug! Fijn dat de vakantie geslaagd was O+
pi_130435012
Welkom terug Omen! Hopelijk heeft ze snel minder last van de tandjes.

Hier was het vanochtend 06:00 en 07:15 *O* *O* *O*
Heb 7 uur achter elkaar geslapen. Heerlijk!
pi_130435491
Omen welkom thuis! Arme Riley :*
Tally wat fijn dat ze opknapt en dat je lekker geslapen hebt.
Kyara ook een goede nacht, fijn!

Hier ook een goede nacht. Ik dacht dat het van de pap kwam. Maar misschien hangt het dan ook wel in de lucht ofzo nu ik over andere goede nachten lees. :P we gaan het vannacht weer zien
pi_130435647
Tally, Kyara en Fieder een goede nacht *O*

Welkom thuis Omen :)
pi_130435898
Dank jullie. Foto's van de vakantie volgen nog.

Hier wel een goede nacht, maar nog steeds een zieke Riley. Ik werd vanmorgen begroet met een grote glimlach, maar zodra ik haar pakte was het huilen. Haar luier rook alsof ze een explosie had gehad. Maar het bleek alleen maar plas te zijn. Dus vandaag ook maar even urine opvangen en inleveren bij de HAP.
Gelukkig wel goed troostbaar als ze op schoot ligt. En ze is heel snel moe. (Na een half uur al)
Sorry voor mijn lange verhaal. Maar ik vind het zo zielig voor haar. Moest het even kwijt.
pi_130435940
Sneu Omen.

Mijn meisjes zijn vandaag alweer 7 maanden!
pi_130435969
Ach Omen wat zielig! Lekker bij je houden vandaag.

Kyara *O*
pi_130436059
Omen wat sneu! Hoe doe je dat, urine opvangen? :? Hopelijk knapt ze gauw op.. Gelukkig is het zondag, kun je haar extra veel knuffelen O+

Tally, Fieder en Kyara, deze nacht was niét alleen maar goed door wat er in de lucht hangt, want F is juist een beetje van slag. Geen dramatische nacht hoor, maar bleef tot de laatste fles en daarna weer vanaf 6:00 (voor ons vroeg) elk half uur even piepen, hij is plakkerig, wil ineens weer elke 3 uur een kleine fles ( }:| dacht dat we net op de 5 zaten).
Komt vast weer goed, we knuffelen hem extra veel. Hij heeft nog steeds best wel veel snot, we slurpen ons rot. Dus misschien is ie gewoon wat benauwd.

Kyara, 7 maanden!! Dat is gewoon al bijna een jaar O-) Het is in elk geval véél meer dan een half jaar! Wat gaat het snel!
pi_130436077
Wacht eens even, Lauren is een half jaar! Pessie *O*
pi_130436449
Pessie en Kyara *O*

Suiker je hebt plaszakjes om dat op te vangen. Dus voordat ik haar straks de volgende fles geeft doe ik die om. En hopelijk plak ik goed (schijnt bij meisjes wat moeilijk te zijn, dus heb er drie) en dan kan ik het zakje leeggieten in het potje.
pi_130436568
Oh wat handig, ik dacht al: wildplassen opwekken lijkt me niet makkelijk! :D
pi_130436950
Omen, welkom thuis... Vervelend dat Riley ziek is. Beterschap!

Fijn van de goede nachten!!!!
Jammer van de mindere nacht :(

En jeej vermaandagen!!

Hier vanochtend een grote glimlach op Ow zn gezichtje vol snot.
Verkouden, en niet zo'n beetje ook... Ach zijn we wel gewend :s
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:03:01 #47
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130437000
Omen welkom thuis! Beterschap voor Riley!

*O* Hoera voor de goede nacht van Kyara!

Lauren alweer 6 maanden! Kyara's meiden 7 maanden!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:07:40 #48
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130437080
Mijn pasgeboren baby'tje wordt morgen 4 maanden!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130437141

Tandenbewijsfoto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130437962
Jemig Tico, lijkt wel een volwassen vent zo. :o

Beterschap Omen voor je sneutje!

Hoera voor de mijlpalen *O*
Kyara zijn die van jou echt alweer zo groot? :o

Hoe zat het nou alweer met tanden? Als ze door zijn is de poep- en kwijlellende voorbij toch? Mijn baby vindt van niet. Gisteren bleef ie maar poepen. Vanochtend zijn versgewassen slaapzak wéér ondergescheten.

Hij ligt net 5 minuten in bed en terwijl ik dit typ hoor ik een bons, is ie weer tegen de rand aan gevallen. Ga ik kijken: weer een poepluier! Godzijdank was ik op tijd en is de slaapzak gespaard *)
Meteen even getempt, klein beetje verhoging. Ik wijt het toch echt aan die tanden, er zal wel nog een stel op doorkomen staan.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:55:49 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_130438012
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Tandenbewijsfoto.
Wat is hij leuk!! O+
*weerwegsluiptuitdittopic*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_130438449
Hij is zo leuk!
pi_130439517
Zooo Bram gaat hard! *)
Loj weer verkouden? ach gos
Mandy bizar he? :D
pi_130440321
Blije bram. :)

Mango mijnes heeft ook ineens weer spuitpoep. Voor het eerst sinds vast eten kon de luier het ook niet hebben. Ik had nog niet aan nieuw tandje gedacht, ik gokte op buikgriep maar hij is verder wel vrolijk en geen verhoging, komt vast goed.

Omen terug *O* riley ziekjes, beterschap. :*
pi_130440331
Prachtige lach van Bram O+

Een vraagje! Ik ben me aan het verdiepen in (moeder)fietsen, want ik wil ook met Nin fietsen, maar mijn huidige fiets is te groot voor mij (ik kan niet bij de grond en moet altijd moeilijk opstappen en zo). Ik zoek dus een fiets met frame hoogte 49-50 zoiets, met een beetje lage instap, een breed stuur (geschikt voor kinderstoeltje uiteraard) en een beetje betaalbaar. Ik heb al wat mooie gezien zoals Cortina Special Roots Transport en BSP Seine Classic. Oja, ik wil ook liefst niet meer dan 3 versnellingen en niet teveel andere tierelantijntjes, maar liefst wel in een mooie kleurtje O+ (Veeleisend, nee toch?!) Wie wat waar hoe? Tips&tricks?
pi_130440443
Belle, ik heb mijn fiets gewoon tweedehands bij de fietsenmaker gekocht. Ze hadden daar een aantal staan en hij werd daarna ook helemaal rijklaar gemaakt met goede banden etc. Heb trouwens geen idee welk merk eigenlijk.
pi_130440453
Tico. Wat een geweldig mooi mannetje. En door die tandjes lijkt hij meteen al zoveel groter en ouder dan Riley

Belle geen tips voor fietsen. Maar je kan in fietsenwinkels toch wat boekjes halen om te kijken

Mango spuitpoep is niet leuk :*
pi_130440748
Het nadeel van je baby meenemen naar een dreumesmeeting:

(na het maken van de foto moest ze de croissant uiteraard weer inleveren...)
pi_130440833
:D :9

Mango wat sneu :*
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:40:09 #60
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130440953
Hi! Mag ik ook meedoen? Ben MM, aangenaam. Eeuwige meelezer, en sinds kort ook gaan meeschrijven, maar vind het af en toe ook leuk om onbeperkt op te scheppen over zoonlief. J. is nu bijna 8 maanden (maar was wel prematuur, dus loopt zo'n 6 weken achter), en het allerleukste ventje ter wereld (of iig bij mij in de buurt, en die is heel babyrijk ;) )
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:48:35 #61
381212 Gulara
From the future
pi_130441310
Jemig Kyara het zag er op het eerste gezicht uit alsof ze een gigantisch stuk bacon aan het verorberen is! :o :D
pi_130441375
Kyara wat een geweldige foto O+
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:04:48 #63
381212 Gulara
From the future
pi_130441928
En *O* *O* voor de moppies van Kyara
&
Lauren *O*

Omen welkom thuis en beterschap.

*O* voor de goede nachten.
En een dikke kus voor F.

Hier ook een snotneus en daardoor slecht geslapen. We zijn alledrie opeens een beetje snotterig, en hoe het komt? :?

*O* voor Mango die een slaapzak redde. En hopelijk gaat het snel beter met je jongetje.

Bram, goeie tanden al joh! Hij is van januari toch Tico?

Zolena succes met de spuitpoep.

Belle ik kan je niet helpen. Maar succes met de zoektocht.

Welkom MM gezellig dat je meekletst!

Het weekend is voorbij hier en ik duik m'n bedje in. :W :z
pi_130442558
MM gezellig dat je meedoet!

Ik denk dat we moeten erkennen dat Bram geen baby meer is O+

Fietsen fietsen! Belle ik spreek jou nog wel hierover. (klinkt een beetje gevaarlijk he? hihi)

Sterkte voor de enorme strontkanonnen, hopelijk zijn die tandjes er snel en zijn de luiers dan weer normaal.

Hahaha Kyara ik moest hardop lachen, ROARR!! :9
pi_130442596
haha Kyara ik dacht dat het een kippenbout was! Wat schattig!
oh en fijn van je spoiler! Succes!

euh... wat heb ik allemaal gelezen en is weer weggezakt..
De brams van de dag zijn allemaal erg lief! Echt een mooiert!

Goed doorslapende babies *O*

Tips voor een fiets heb ik niet.. ik had geluk dat een collega van me hem voor een prikkie verkocht (lang leve fietsenplan op werk!)

Ooohja de carnavalspakken! Die waren echt super schattig! Ik ben benieuwd hoe het drakenpakje gaat staan! Heb al wel zitten denken wat je met een tweeling kunt doen.. Misschien die monsters van sesamstraat die aan elkaar vastzitten en altijd een andere kant op wilen.. maar dat is wel zielig :P

Wanneer hebben jullie de bedjes en de box lager gezet? Ik twijfel of het al zover is want ze liggen wel enorm op hun buik en zijn druk.. maar optrekken zit er nog helemaal niet in (gelukkig :D )

Oh.. en nou ik eindelijk de knop heb gevonden kan ik hier ook wel een plaatje van ze neerzetten.
Deze is een paar weken oud en zaten/hingen ze lekker in de stoelen.. voor 5 minuten ofzo ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:24:15 #66
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130442647
Kyara, volgens mij zijn jouw meisjes iets jonger dan mijn zoon, en die blieft nog niet echt brood... Misschien eens een croissant proberen. Als t net zo'n roomboterliefhebber is als zn moeder bevalt dat 'm vast wel :D

nee, dit ga ik natuurlijk niet serieus doen...
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:27:00 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130442734
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:22 schreef dananana het volgende:

Wanneer hebben jullie de bedjes en de box lager gezet? Ik twijfel of het al zover is want ze liggen wel enorm op hun buik en zijn druk.. maar optrekken zit er nog helemaal niet in (gelukkig :D )

Hier nog niet gedaan bij bijna 8 maanden (omg, al bijna 8 maanden...) Hij ligt wel veel op z'n buik, maar optrekken, neu. Vind t zo sneu, diep in de box waar ie mij niet kan zien op de bank...

Oh.. en nou ik eindelijk de knop heb gevonden kan ik hier ook wel een plaatje van ze neerzetten.
Deze is een paar weken oud en zaten/hingen ze lekker in de stoelen.. voor 5 minuten ofzo ;)

Haha, leuk. Die van mij houdt het nu ook zo'n 10 minuten vol zonder helemaal scheef te zakken...
pi_130443127
Ja Bram is van januari. Ik heb hier al de eerste gummybeertje uit z'n mondje mogen vissen. Ik zag net in een ooghoek dat Leyla Bram ook een snoepje gaf :D
pi_130443164
Oh en Bram blieft ook geen croissanten.

Hij krijgt een papfles nu in de ochtend, alleen sinds hij die krijgt heeft hij echt wel 5 of 6 poepluiers per dag. Is dat normaal?
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:48:09 #70
381212 Gulara
From the future
pi_130443386
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja Bram is van januari. Ik heb hier al de eerste gummybeertje uit z'n mondje mogen vissen. Ik zag net in een ooghoek dat Leyla Bram ook een snoepje gaf :D
Wat lief zo'n grote zus. O+ ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:50:33 #71
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_130443465
Wauw wat heeft Bram al een hoop tandjes!!

Bellelena, ik heb die Cortina zelf gehad en na 4 maanden ingeruild. Ik vond 'm echt zo zwaar trappen en lastig sturen met zowel een rek als een dreumes voorop. Ik heb nu een (tweedehands) Gazelle Bloom, wat een verademing! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_130443572
Jemig dat lijkt me veel poep Tico! Maar ik heb er geen verstand van, poep van volwassen mannen.

Dana wat een mondjes, die bovenlipjes! O+ :D
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:24:53 #73
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130445025
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:59 schreef Fieder het volgende:
LE 4 maanden *O* en :*
Spees veel plezier! ik vroeg me nog af hoe t met Silvijn zn billetjes ging :*

Ik heb lekker veel kleertjes gekocht vandaag voor L O+ ben helemaal happy. En hij heeft mn zelfgekookte prut weer met smaak gegeten O+
Lief dat je t vraagt! Het gaat wel een stukje beter al. We laten hem veel bloot rondkruipen en smeren goed, en nu zijn de open plekken al dichte korstjes en het rode is grotendeels weg. Hij moet ook niet meer huilen als we het aanraken bij het verschonen gelukkig. Fijn dat je eigengemaakte maaltijden worden gewaardeerd!

Omen welkom terug! Sneu dat Riley zo'n last heeft maar gelukkig heeft ze zich wel voorbeeldig gedragen :)

Een collectieve ^O^ voor goede nachten en vermaanddagen. Bij Suiker alleen dus iets minder vannacht. 't Is ook wel sneu zo'n snotterende baby. Bij Loj en Gulara dus ook al. Beterschap voor de jongskes!

Mango, inderdaad als ze echt door zijn is het meestal wel voorbij. Dus ik hoop voor jou en je was dat ze snel echt door zijn :+

Die croissant Kyara _O- goede smaak.

MM, van het kleertjestopic verhuisd naar hier, welkom 8-)
pi_130445974
Welkom MM
Dananana wat gezellig zo aan tafel O+ knapperds
Tico oeps :D dat van die luiers weet ik niet, ik ben de pap nu langzaam aan t opbouwen, zal eens kijken of het hier ook vaker wordt. Ziet het er wel normaal uit?
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:54:30 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130446215
Bram, van januari, met al die tandjes :o ... Mijn J. krijgt bijna een minderwaardigheidscomplex als is zou snappen wat dat is. Hier begin januari, en nog geen tandje te zien...
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:55:20 #76
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130446235
quote:
MM, van het kleertjestopic verhuisd naar hier, welkom 8-)
Thanks (de rest ook hoor ;) ). Ik doe gewoon allebei een beetje :D
pi_130446284
Welkom MM!
Van welke datum is jouw zoon? En met welke termijn is hij geboren?

Leuke foto Dana!
pi_130446303
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:48 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wat lief zo'n grote zus. O+ ;)
De bedoeling is lief. De uitvoering vond ik wat minder.
pi_130446388
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:47 schreef Fieder het volgende:
Welkom MM
Dananana wat gezellig zo aan tafel O+ knapperds
Tico oeps :D dat van die luiers weet ik niet, ik ben de pap nu langzaam aan t opbouwen, zal eens kijken of het hier ook vaker wordt. Ziet het er wel normaal uit?
Ik had granenpap, ik heb nu toch maar rijstpap gehaald. Misschien was het iets te heftig. Ik weet ook niet of het de pap is. Het bond wel mooi met mijn melk.
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:01:43 #80
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130446470
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:56 schreef Kyara het volgende:
Welkom MM!
Van welke datum is jouw zoon? En met welke termijn is hij geboren?

Leuke foto Dana!
J. is van 02-01, geboren met 34+2, dus wel prematuur. Hij heeft dus nog wat in te halen. Maar gaat heel goed met m hoor, grote jongen (na ja, gewoon op het gemiddelde), alleen een lichtgewichtje...

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 25-08-2013 16:19:26 ]
pi_130446950
Ja, dat is wel even te vroeg. Wat was de reden als ik vragen mag? Mijn meisjes zijn geboren met 33+4.
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:19:11 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130447087
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:15 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is wel even te vroeg. Wat was de reden als ik vragen mag? Mijn meisjes zijn geboren met 33+4.
't Lag aan mij :'(
Ben na controle door de VK naar het ziekenhuis doorgestuurd ivm hoge bloeddruk, en daar mocht ik gelijk blijven. Na een nachtje testjes en monitors was t oordeel zwangerschapsvergiftiging (HELLP), en moest ie per direct komen, dus ingeleid. En toen hadden we dus opeens een zoon.

Met J. was gelukkig helemaal niets aan de hand, hij was alleen te licht (nog geen 4 pond). Trekt nu gelukkig aardig bij, maar denk niet dat t echt een zwaarlijvig ventje zal worden (vriend en ik zijn ook allebei niet zo groot, en vrij licht).
pi_130447153
Heftig, maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk. Beetje zelfde gewicht als mijn meisjes heb ik het idee. Fijn dat hij het verder goed doet. Moest hij lang blijven?
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:41:09 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130447772
Hij is 3 weken gebleven, ik moest na 8 dagen weg uit t zkh :'( . We lagen zo gezellig samen op 1 kamer...

Een premature tweeling lijkt me ook heftig hoor, om 1 heb ik me al zoveel zorgen gemaakt...
pi_130448411
Welkom MM. Heftig dat je zoontje zo plotseling kwam :*

Riley heeft nog steeds koorts en is steeds moeilijker troostbaar. Zo zielig dat kleine meisje :'(
pi_130448721
He Omen wat sneu zeg. Een klein gelukje bij een ongeluk dat het thuis gebeurt maar dan is het nog steeds niet leuk :N :*
pi_130449089
Nee. En morgen moet ik dus weer werken. Kan echt huilen bij het idee :'(
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:04:54 #88
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_130450428
Ohai! Ik hier? :+ omdat Suikertante het vroeg kom ik ook maar weer eens langswaaien :W

Hoe is het hier?

Bij ons alles ok, lekker druk met ons duo. Isabel doet het geweldig O+ ze heeft 3 tanden op komst zo lijkt het tijgerkruipt het huis door en is erg geïnteresseerd in alles om zich heen. Het is echt een intens lief en vrolijk meisje! Ohja, en afgelopen nacht is ze voor het eerst uit logeren geweest en hrt ging super. Grote meid O+
3!
pi_130451009
Fijn om te horen Inca

Zielig Omen, hopelijk voelt Riley zich snel beter!

Welkom MM, en een erg bekend verhaal. Alleen heeft Ow een weekje langer in m'n buik mogen zitten (en mocht een week eerder mee).
Heb je nog last van de gevolgen van hellp?
pi_130451064
Omen neeee wat stom. Ik hoop dat ze goed slaapt vannacht zodat ze zich morgen misschien alweer wat beter voelt! Dan kun jij weer vol goede moed aan 't werk.

Inca *O* Tijgerkruipen, omdat je hier zo weinig post vind ik het shockerend snel gaan bij Isabel! O+
Hoe ging het logeren bij jou? Vond je het gek?
pi_130451451
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:41 schreef mousemicky het volgende:
s 3 weken gebleven, ik moest na 8 dagen weg uit t zkh . We lagen zo gezellig samen op 1 kamer...

Een premature tweeling lijkt me ook heftig hoor, om 1 heb ik me al zoveel zorgen gemaakt...
Wat fijn dat hij bij jou op de kamer mocht! Bij mij lagen ze in een couveuse op neo. En idd ook na 8 dagen weg. Vond ik zelf niet zo heel erg want ik had M natuurlijk ook nog thuis.

overigens heb ik me geen moment zorgen gemaakt eigenlijk. Ze waren te vroeg en te klein en ze moesten vooral leren drinken maar verder zijn ze helemaal niet ziek geweest of zo. En het scheelde misschien dat M na zijn geboorte ook opgenomen is op neo met een infectie. Die was wel echt ziek.
pi_130452822
Tip van de dag: laat je rug nooit door een Kleuter insmeren met hydraterende Vichy-bodylotion als er ook talkpoeder voor handen is. En je niet kan zien wat hij achter je rug doet. :')

Welkom MM! Mijn zoon is met 33+5 geboren, ook tgv PE en Hellp. Hoe is het nu met jou, na dat alles? Ik merk dat de nasleep me toch wel zwaar valt..

L. is echt niet lekker dit weekend. Vanaf gisterochtend is hij aan het slapen én aan het huilen, verder niet. Er wordt niet gekletst, niet gelachen, helemaal uit zn hum. Hij drinkt wel goed, prima plasluiers, heeft geen koorts en is niet suf dus er is geen reden om een arts te bellen. Maar leuk is anders, vind het echt zo sneu voor 'm. Zelfs stickeren helpt niet! ;(
pi_130452883
Omg Kyara, die foto, ik zat hardop te lachen! :D
pi_130453004
Inca leuk om iets van je te horen. Fijn dat je zo geniet.

L-E niet fijn dat L niet lekker in zijn vel zit :*
pi_130453064
Zit Ow ook niet lekker in zijn vel dan? :P

Inca, leuk iets van je te lezen! Fijn dat het zo goed gaat daar :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:31:48 #96
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_130453171
Haha die foto Kyara!!

Welkom MM!

Leuk hier weer eens wat van je te lezen inca! ;)

Ons meisje heeft vandaag voor het eerst "gezwommen!" ♡ ze vond het leuk! Eergisteren hadden weer haar al met haar teentjes in de zee gehangen, boeide dr niks!

En het lijkt alsof er al een tandje aan zit te komen. Wtf ze is morgen pas twee maanden!
Ik zal straks proberen een foto ervan te maken.

:o :o
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:37:09 #97
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130453361
L-E, Loj: wat fijn, herkenning, bij vriendinnen worden babies allemaal met 40+ weken geboren, lekker thuis, niets aan t handje. Dit was dus even totaal niet wat ik verwacht had.
Ik heb het idee dat ik nu weer een klein beetje op mijn oude energieniveau begin te komen. Erg blij dat ik na zwangerschapsverlof meteen ouderschapsverlof voor 2 dagen p/w had gepland. Volgende week weer 3 dagen aan de slag, en heb er wel weer zin in.

Kyara: in 'mijn' ziekenhuis is een moeder-kindcentrum. Ik lag dus ook op de kinderafdeling, met J. in couveuse naast me. Heel fijn dat dat kon, toen ik eenmaal na 3 dagen van de medicijnen af was. Leren drinken moest J. idd ook, erg moeilijk was dat, dat die borstvoeding niet goed lukte.

Blij dat t nu een heel vrolijk mannetje is van bijna 8 maanden, die heerlijk speelt en ontdekt!
pi_130453760
Wat klinkt dat fantastisch MM, welk zkhs is dat? Ik vond de reis naar de neo zo zwaar telkens, en dan werd ik met bed en al gebracht he. Bizar hoe kapot je kan zijn dan.

Fijn dat je zoon het verder zo goed doet! O+
pi_130453899
Mijn man heeft een oud pallet omgetoverd tot een fantastische salontafel O+ Zo tof, ik ben zo trots!

Onze baby vindt m ook tof. Hij matcht bij de gordijnen namelijk.
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:04:58 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130454246
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:49 schreef L-E het volgende:
Wat klinkt dat fantastisch MM, welk zkhs is dat? Ik vond de reis naar de neo zo zwaar telkens, en dan werd ik met bed en al gebracht he. Bizar hoe kapot je kan zijn dan.

Fijn dat je zoon het verder zo goed doet! O+
T was idd ideaal! Was zo blij dat er een plekje was voor ons. Mocht er jammergenoeg pas heen toen ik zelf geen extra zorg meer nodig had, op de kinderafdeling doen ze immers alleen kindertjes.

't Is in t Elizabethziekenhuis in Tilburg trouwens. Daar zitten ook de kraamafdeling, 't kraamhotel en de kinderafdeling naast elkaar, maar met dan bed rijden was idd toch niet ideaal.
pi_130454738
Het elisabeth is na de verbouwing daarin echt wel mooi geworden ja.
Ik lag gewoon 2 verdiepingen lager met allemaal net geboren baby's -O-

Tico dat is heul geen baby meer. Wat is hij groot geworden ineens zeg.
pi_130454833
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:37 schreef mousemicky het volgende:
L-E, Loj: wat fijn, herkenning, bij vriendinnen worden babies allemaal met 40+ weken geboren, lekker thuis, niets aan t handje. Dit was dus even totaal niet wat ik verwacht had.
Ik heb het idee dat ik nu weer een klein beetje op mijn oude energieniveau begin te komen. Erg blij dat ik na zwangerschapsverlof meteen ouderschapsverlof voor 2 dagen p/w had gepland. Volgende week weer 3 dagen aan de slag, en heb er wel weer zin in.

Kyara: in 'mijn' ziekenhuis is een moeder-kindcentrum. Ik lag dus ook op de kinderafdeling, met J. in couveuse naast me. Heel fijn dat dat kon, toen ik eenmaal na 3 dagen van de medicijnen af was. Leren drinken moest J. idd ook, erg moeilijk was dat, dat die borstvoeding niet goed lukte.

Blij dat t nu een heel vrolijk mannetje is van bijna 8 maanden, die heerlijk speelt en ontdekt!
Herkenbaar, hier ook allemaal goede en probleemloze zwangerschappen en bevallingen. En dan opeens binnen 36 uur met baby.
Toch ook wel leuk inderdaad weer werken! Succes ermee :)

Dat klinkt ideaal zeg, zo'n moeder kind centrum. Ik vond het in bed naar de neo ook erg zwaar en confronterend. Ze hadden hier wel fijne kraamsuites. Alleen Ow lag op de high care dus daar had ik niet veel aan.
Jammer genoeg moest ik na drie nachten de kraamsuite uit en kwam ik op een zaal terecht met moeders en baby's terecht. Na 1 nacht gesmeekt of ik naar huis mocht, want dat was te confronterend :)

En zwemmen is tof Elmo!!!
En Bram en J waren ook tof!
pi_130454979
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:22 schreef Loj het volgende:

[..]

Herkenbaar, hier ook allemaal goede en probleemloze zwangerschappen en bevallingen. En dan opeens binnen 36 uur met baby.

Dat klinkt ideaal zeg, zo'n moeder kind centrum. Ik vond het in bed naar de neo ook erg zwaar en confronterend. Ze hadden hier wel fijne kraamsuites. Alleen Ow lag op de high care dus daar had ik niet veel aan.
Jammer genoeg moest ik na drie nachten de kraamsuite uit en kwam ik op een zaal terecht met moeders en baby's terecht. Na 1 nacht gesmeekt of ik naar huis mocht, want dat was te confronterend :)

En zwemmen is tof Elmo!!!
En Bram en J waren ook tof!
Dat snap ik dus echt niet he dat dat niet anders kan. Ik lag eerst nog op de verloskamers maar toen ik van de medicatie afmocht moest ik dus naar de kraamafdeling. Gekukkig eerst een kamer apart maar die moest ik later inleveren. Ik had toen wel als "eis" niet bij iemand met een baby te liggen. Dat lukte maar in de kamer ernaast kwamen die dag 2 moeders met een netgeboren baby te liggen. En telkens als ik mijn kamer uitliep zag ik een stralende moeder met verse baby. En als die trotse vaders op de afdeling. Het deed best wel pijn.
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:26:24 #104
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130454982
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:22 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik heb al 10 weken gewerkt hoor, maar nu een lange zomervakantie (onderwijs), dus volgende week weer aan de slag, maar dan een dagje meer.

Ik heb ook bewust voor dit zkh gekozen, alles nieuw, dicht bij elkaar, geen zalen, allemaal 1 persoonskamers, en die ene tweepersoonskamer op de kraamafdeling wordt blijkbaar alleen gebruikt als t echt niet anders kan, en dan alleen voor vrouwen die nog moeten bevallen. Eigenlijk altijd privacy dus... Ik kon mn rust ook echt wel gebruiken die eerste week, was gek geworden op een zaal. Kon me nog niet concentreren om tv te kijken of een bladzijde te lezen in een boek }:|

Come to think of it. Misschien was t extreem rustig die dag, want ik heb de eerste nacht zelfs op de verloskamer geslapen met vriend. Ze vonden het te druk voor me om me midden in de nacht (23.00 :O ) te verhuizen...
pi_130455035
:* voor de moeders van prematuur baby's. Voorheen (dus voor mijn zwangerschap) had ik nog niet een idee wat voor effect en gevolgen een prematuur baby heeft op de ouders. Maar nu snap ik het zoveel beter door jullie verhalen. :*
pi_130455275
Jemig dat je dan op een zaal of zelfs afdeling met verse baby's en ouders wordt gelegd :N Dat lijkt mij ook ontzettend confronterend ja!

Hoe ging bij jullie de derde vaccinatie? Hier was de 1e niet zo'n ramp (beetje koorts), maar van de tweede had hij wel een dag of twee, drie echt last. Morgen de derde..
pi_130456149
Nou op zich was het er echt top geregeld. Die kraamsuites waren wel echt fijn. Ik heb vanaf zondagavond tot vrijdagochtend echt een hele kamer zelf gehad. Waar manlief kon blijven slapen, met eigen toilet en douche en ik zou daar bevallen (tenminste dat was t plan).
Ik snapte t ook wel dat ik daar plaats moest maken, maarja de zaal was niet leuk. Ik hoorde wel van Cwen dat dat nu veranderd is en dat dat toen met de verbouwing te maken had.

Dank je Omen. Ik had het fijn gevonden om toen al hier mee te praten denk ik. Maar toen was ik alleen nog een stiekeme meelezer...

MM, wat grappig.., hier ook al tien weken gewerkt en volgende week weer beginnen na de lange zomervakantie van t onderwijs :) alleen ik ga een dag minder werken :) (en ik had niet goed gelezen :) )

Suiker, hier ook last van de tweede prikjes gehad, maar de derde prikjes helemaal niets van gemerkt :)
pi_130456482
Ha! Goed om te horen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:57:31 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130456528
Derde vaccinatie was hier een dagje koorts en wat hangerig, maar verder niets bijzonders...
pi_130456586
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:56 schreef Suikertante het volgende:
Ha! Goed om te horen.
Geen garanties hoor ;)

Mama, ik ben te groot voor de box..
......

[ Bericht 11% gewijzigd door Loj op 26-08-2013 07:42:05 ]
pi_130456603
Inca wat fijn dat het zo goed gaat! O+
Le bedantk voor de tip :P en arme L :*
Elmo, lekker gezwommen. En tandjes? Oei...

Ik weet nu al niet meer welke vaccinatie welk effect had :{ volgens mij bloedde 1 beentje heel erg bij de 3e
pi_130456878
Loj die blonde lokken! O+
En ik weet je te vinden als ie over drie dagen nog steeds jengelt :P
Dat geldt ook voor jou MM! ;)

Wat gek Fieder dat bloeden! :o Ik heb dat vaak na bloedafname. Maar even dichtdrukken en dan komt het wel weer goed.
pi_130456967
Haha Loj wat schattig.

L was vandaag op zn buik gerold in de box maar er hing daar een spiegeltje. Toen hij daar overheen keek zag hij mij zitten. Kreeg ik n stralende lach O+
Hij drukt zich nu ook op met zn armen, zn armen helemaal gestrekt zeg maar, is dat n begin van kruipen? Of doet ie gewoon pushups :P
pi_130457093
Het is rustig hier!

Spees fijn dat het al wat beter gaat met SilliesBillies!

Loj, wauw die ogen! Mooi hoor O+

Tico, ongelofelijk zeg dat Bram al zo snel zijn tandjes door heeft gekregen. Het staat hem wel goed ;)

Kyara, hoe was de dreumesmeet? Grappige fotos :+

Mango, succes met de poepluiers. Het zullen vast tandjes zijn!

F.leur staat steeds vaker los, en zet steeds vaker een stapje. Ik krijg het alleen steeds niet op de foto/film. Verder is zij ook wat jengelig, dus ik verwacht ook nog wat tandjes binnenkort.

Morgen vier ik mijn verjaardag en ik hoop dat het niet ál te druk wordt, en F.leur wel gewoon door de herrie heen kan slapen. Ook ben ik een beetje bang voor tante/omas/opa's die F.leur dingen toestoppen die ze nog niet mag. Ik heb expres allerlei dingetjes gekocht die zij ook mag, zoals komkommer, kaas, tomaatjes, worteltjes. En ze krijgt gewoon haar eigen bakje met maisboogjes, die heb ik nu voor het eerst gekocht. Kent iemand ze?
Natuurlijk wordt ze wel op haar allerschattigst aangekleed O+ Dat wordt dus een jurkje en nette haartjes O+
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:10:17 #115
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130457127
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:06 schreef Fieder het volgende:
Haha Loj wat schattig.

L was vandaag op zn buik gerold in de box maar er hing daar een spiegeltje. Toen hij daar overheen keek zag hij mij zitten. Kreeg ik n stralende lach O+
Hij drukt zich nu ook op met zn armen, zn armen helemaal gestrekt zeg maar, is dat n begin van kruipen? Of doet ie gewoon pushups :P
Doet die van mij ook! Kinderarts zei dat ze dat moeten kunnen, om te kunnen kruipen :D
pi_130458284
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:54 schreef mousemicky het volgende:
Bram, van januari, met al die tandjes :o ... Mijn J. krijgt bijna een minderwaardigheidscomplex als is zou snappen wat dat is. Hier begin januari, en nog geen tandje te zien...
mijn Luuk van eind november heeft ook nog geen tanden :D
*poef* nu is het weg
pi_130458433
Volgens mijn tandarts is het juist niet een erg goed teken dat hij zo snel is met tanden. Schijnt dat het dan een slecht gebit wordt. Maar ik kan moeilijk z'n tandjes terug hameren.
pi_130458622
Het valt te proberen.

Effe rammen!

Mijn man werd na de bevalling van mijn eerste met kind en al op een kraamkamer gezet. Ik was met spoed naar de ok gegaan, omdat ik ernstig veel bloed verloor. Zat hij daar met kind, op een kamer waar een vrouw met haar kind en bezoek zat. Hij wist niet wanneer ik terug zou komen. Of ik uberhaupt terug zou komen.
*poef* nu is het weg
pi_130458767
Mijne van 5 dec heeft sinds twee dagen een tandje. Net door. Ondertussen rolt hij nog niet :P ik denk dat hij eerder zit dan rolt.

en *zwaai* vanaf de camping in Frankrijk. Vandaag gezwommen, daar word je hongerig van aldus V. En hij ligt samen met peuter in een cabine in de tent en voor ze gaan slapen liggen ze eerst te keten. Begint dat nu al? :D

welkom MM!
pi_130458795
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mijn tandarts is het juist niet een erg goed teken dat hij zo snel is met tanden. Schijnt dat het dan een slecht gebit wordt. Maar ik kan moeilijk z'n tandjes terug hameren.
Geldt dat dan ook voor het grotemensengebit of alleen voor het melkgebit?

Sola dat klinkt echt superleuk O+
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:42:28 #121
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130458847
Welkom MM!
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:43:53 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130458916
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:41 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor het grotemensengebit of alleen voor het melkgebit?

Sola dat klinkt echt superleuk O+
Geldt volgens mijn tandarts voor beiden. Hoe ouder je bent met wisselen, hoe sterker je tanden. Ik was 17 toen mijn laatste melkkies eruitviel :') (en heb idd een supersterk gebit)

Edit: en mijn bijna 13-maander heeft pas 2 tandjes helemaal. Er komen er wel 4 tegelijk door momenteel. Wij moeten ook meer gaan poetsen Fieder :@
pi_130459024
Oh dat belooft wat dan :{
Ik moet L's tandjes ook echt gaan poetsen :@
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:48:42 #124
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130459146
Dank voor de welkoms!
En laat die tandjes dan nog maar even achterwege blijven...
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:48:56 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130459167
In "mijn" ziekenhuis hadden ze verschillende kamers: voor zwangeren, voor mama's + baby's en voor mama's met een baby op neo. Hier werd alleen van afgeweken als het echt niet anders zou kunnen. En dan zouden ze je nog eerder op een kamer met een zwangere vrouw leggen dan tussen de baby's.
pi_130459344
Okeej, laat hem dan nog maar kwijlen, veel kwijlen ipv tandjes :)

En ik denk dat Ow eerder staat dan zit.... Zitten is niet cool! (Volgens Ow dan he, ik zou t wel makkelijk vinden ;) )

Em bedankt voor de reacties op m'n mannetje O+
pi_130459457
Kyara ik vind dat ook wel zo netjes, lijkt me ook een rustig idee dat je van tevoren weet dat ze zo werken. Ik wist trouwens helemaal niet dat M ook nog op neo heeft gelegen! En moet je ze nou zien die drie O+

Ik heb echt een prutgebit. Ik geloof dat ik in groep 5 zat toen de meeste tanden eruit gingen. Ik weet niet of dat vroeg is eigenlijk!
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:58:51 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130459641
Ja, M kreeg een infectie. Ik was aan het wachten op mijn ontslagpapieren zodat we naar huis konden. In plaats daarvan kreeg ik een kinderarts aan mijn bed. Toen heb ik echt tranen met tuiten gehuild.

Daarom ook nooit echt een kraamtijd gehad, geen kraamverzorgster en zo.

Hier nog lang geen tandjes. Bij M duurde het ook best lang geloof ik.
pi_130459757
Had ik trouwens al verteld dat het dikke ding aan het tijgeren is? Het ziet er niet uit. Zo gaaf. Sofie is in paniek. Luuk komt nu aan al haar (zijn dus) speelgoed.
*poef* nu is het weg
pi_130459833
Ohnee! Ik zie Luuk alleen maar like a boss zittend voor me! :D

En Kyara ik kan me niet eens voorstellen hoe dat is. Ik vond het heerlijk thuis. Maar ik moet wel zeggen dat ik het in het ziekenhuis ook wel heel fijn vond dat er zoveel mensen waren die alles in de gaten hielden.
pi_130460046
Haha KJ! Knap van Luuk. En arme Sofie :P
pi_130460189
Hij is dan ook ernstig gefrustreerd als er iets uit/voor zijn handen weggegrist wordt. Dan hebben we dus 2 huilende kinderen. Zo leuk dit :')
*poef* nu is het weg
pi_130460233
Kyara :( stom hoor :(
Ik heb ook nog geen kraam gehad, maar ga er vanuit dat ik die de volgende keer wel heb :)

Knappe Luuk :)
pi_130460625
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij is dan ook ernstig gefrustreerd als er iets uit/voor zijn handen weggegrist wordt. Dan hebben we dus 2 huilende kinderen. Zo leuk dit :')
Bram heeft ook wel echt door als ik iets afpak en hij WIL dat hebben. :') zo lief!
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:44:36 #135
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130462001
Ik had de vorige keer een prima kraamtijd, ondanks KS, toch thuis ook nog een paar dagen fijne hulp gehad. Ik verheugde me nu enorm op weer een kraamtijd, iemand die lekker voor me zou zorgen en mijn meisje een beetje vertroetelen....

Dat vond ik dus ook wel echt heel jammer, niet afscheid kunnen nemen van het zwanger zijn, geen kraamtijd. Een paar dagen ziekenhuis met wat rust en toen ik na 4 dagen thuiskwam kon ik twee keer per dag twee uurtje naar het ziekenhuis, thuis eten, kolven en met dochterlief spelen en slapen.

MM, mijn zoon is met 32.4 weken geboren, bevalling begon zomaar spontaan, we weten niet waarom er was geen aanleiding. Hij mocht na 3.3 weken met ons mee naar huis.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:49:36 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130462227
Juud, das wel heel erg vroeg om spontaan te bevallen. Het geen afscheid nemen van zwanger zijn gevoel heb ik ook wel een tijdje gehad, ik was nog helemaal niet zo ver :S
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:52:23 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130462345
Ja, dat vreet hier soms ook nog wel. Net als het feit dat ik nog nooit een baby jonger dan 10 dagen mee naar huis heb mogen nemen. Is iets wat ng plekje met krijgen zeg maar :)
pi_130462539
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:49 schreef mousemicky het volgende:
Juud, das wel heel erg vroeg om spontaan te bevallen. Het geen afscheid nemen van zwanger zijn gevoel heb ik ook wel een tijdje gehad, ik was nog helemaal niet zo ver :S
Daar hoef je niet te vroeg voor te bevallen.. ;) Bij mijn tweede, geboren met 40w5, was ik er eigenlijk ook helemaal nog niet klaar voor; ik ging er zó vanuit dat ik ruim overtijd zou lopen. En het was ook nog eens een razendsnelle bevalling (Om half zeven twijfelen of je nog naar zwangerschapszwemmen zou gaan, om negen uur baby in je handen houden en voor middernacht alweer thuis zijn, mét dochter!) Duurde echt wel even voordat ik goed besefte dat het zwanger zijn nu echt over was...

Maar de zorgen om te vroeg, te klein etc heb ik natuurlijk nooit gehad.. ik mag niet klagen ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:08:34 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130463018
Ik heb overigens een kamer alleen gehad, zalig!!! Met ook nog eigen douche en toilet op de kamer.
En ik moest ongeveer 40 passen lopen en dan was ik op de neonatologie, wat dat betreft is dat hier top geregeld. Ik kon de middag na de bevalling al zelf er naartoe lopen. :)

Ik vind de impact enorm, niet aleen het vroeg bevallen, de slechte start van D en een kind in het ziekenhuis. Maar vooral ook de nasleep, het is toch wel heel anders een te vroeg geboren baby of een a-terme baby vind ik, ook nu na de uitgerekende datum heb ik nog steeds een baby die snel overprikkeld is, heel veel schrikt van geluiden en aanraking. Je hebt heel lang de zorg voor een pasgeboren kind, veel mensen roepen, hij is lekker lang klein, maar de zorg is ook heel intensief en soms enorm tijdrovend.
Ik had daar ook geen idee van, maar vind het behoorlijk heftig van tijd tot tijd....

Al geniet ik me suf hoor, het is het liefste jongetje en zijn zus is trots en lief voor hem, zo fijn. O+
SPOILER
pi_130463558
Klinkt heftig Juud, tis wel echt een lekker ding O+ herkenbare romper! ;)

F was aan de vroege kant maar wel laat genoeg met 37+3. Had verwacht dat ik 42 weken zwanger zou zijn maar ik was er eigenlijk helemaal klaar voor. Oké ik had niet alle spullen in huis, de spullen en kleertjes zaten nog in vuilniszakken en het kaartje was nog niet af, maar mijn hoofd bleek er wel klaar voor :) Het lijkt me heel onprettig als je echt overvallen wordt en het gevoel hebt dat je iets mist.
pi_130464699
Ik herken die enorme impact wel Juud, mijne is met 36 wk geboren en ook ik was er totaal nog niet op berekend. Nou ging alles met hem meteen goed (op heel lang geel zien na), dus dat is niet vergelijkbaar, maar bij mij heeft het echt een aantal weken geduurd voor het nieuws geland en voor ik gewend was aan de hele situatie.

En ook dat geen afscheid nemen van het zwanger zijn. Ik ben er van overtuigd dat mijn bevalling sneller was gegaan als ik me er meteen aan had kunnen overgeven.
pi_130464737
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:33 schreef Suikertante het volgende:
Jemig dat je dan op een zaal of zelfs afdeling met verse baby's en ouders wordt gelegd :N Dat lijkt mij ook ontzettend confronterend ja!

Hoe ging bij jullie de derde vaccinatie? Hier was de 1e niet zo'n ramp (beetje koorts), maar van de tweede had hij wel een dag of twee, drie echt last. Morgen de derde..
Eerste twee niks gemerkt, derde opeens koortsig.
pi_130468219
Riley is precies op de uitgerekende datum geboren, maar ik herken wel het geen afscheid kunnen nemen van de zwangerschap. Tijdens de bevalling die vijf uur duurde (waarvan het uitpersen het langst) dacht ik daar niet aan.
En ik had zelf zo het idee dat ze pas rond 42 weken zou komen.

Riley hoestte net even en daar werd ik wakker van. Zij sliep meteen verder gelukkig. Ik lig nu al een half uur wakker. (Daarom maar even Fokken :o )
pi_130468670
Wohts
  maandag 26 augustus 2013 @ 06:40:31 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130468721
:o spannend!!!! Is het al half negen? :D

Oh en gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
Ontopic: wat krijgt F aan?
  maandag 26 augustus 2013 @ 06:41:02 #146
95408 Incantrix
pi_130468724
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
-O-

Stef was er vroeg mee en Isabel ook, die heeft ook al sinds begin juli 2 tanden en ik zie er zo nog 3 zitten die -denk ik- niet heel lang meer zullen duren.

Maarehm, thnx all :) ze gaat ook wel hard, we zijn echt zo dankbaar voor zo'n cadeautje O+ ik ben nu de borstvoeding aan het afbouwen en op een papfles met kv slaapt ze nu ook door (met bv ging ze steeds meer nachtvoedingen vragen en dat was echt niet meer te doen icm ons werk en de zorg voor Stef) :)
3!
  maandag 26 augustus 2013 @ 06:42:28 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130468732
Inca! :W

Kom ik bij teruglezen een update van jou tegen? :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 06:44:04 #148
95408 Incantrix
pi_130468737
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 06:42 schreef LadyBlack het volgende:
Inca! :W

Kom ik bij teruglezen een update van jou tegen? :)
Jah, een korte :D maar Suiker vroeg ernaar in v&a en toen dacht ik 'och ja, laat ik eens langswaaien' ;)

Hoe is het met jullie?? :) :*
3!
pi_130468812
Juud wat is t een heerlijk ventje. En hij zwaait :W O+
Inca, gezellig hoor, langswaaien!
pi_130468834
Mijn laatste week thuis met baby is voorbij. Donderdag moet ik weer werken. Ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Soms heb ik wel momenten dat het me weer leuk lijkt hoor, maar het wordt gewoon ontzettend zwaar.
Als L het maar goed gaat doen bij de gastouder, dan zou ik me al een heel stuk beter voelen. Vrijdag gaat hij een hele ochtend wennen. En daar dus ook een slaapje doen... :{
pi_130468896
Fieder dat gaat vast helemaal goedkomen! Heb je een goed gevoel bij de gastouder? Tis een babykenner he! Nu is de jouwe natuurlijk uniek, maar dat zijn alle andere baby's ook! O+

Riley heeft F ingeseind geloof ik, ook een aantal keer wakker gelegen terwijl hij lekker doorsliep na een hoestbui. Wel fijner wakker zijn dan als hij ook wakker is en sip natuurlijk!
Hoe is het nu met haar Omen? Kun je met een gerust hart aan het werk?

Inca volgens mij gaat het goed met iedereen, gewoon zo nu en dan even meelezen/posten hoor! :Y
  maandag 26 augustus 2013 @ 07:34:32 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130468935
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 06:44 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jah, een korte :D maar Suiker vroeg ernaar in v&a en toen dacht ik 'och ja, laat ik eens langswaaien' ;)

Hoe is het met jullie?? :) :*
Goed! Ik ben zo blij met mijn meiske O+ Ze is zo lief, en ze gaat zo snel!
  maandag 26 augustus 2013 @ 07:41:00 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130468969
Fieder, kan me voorstellen dat je er tegenopziet... maar wie weet wat die gastouder allemaal nog voor tricks up her sleeve heeft!
pi_130469114
Inc, fijn dat alles goed gaat :)

mouse: welkom!

omen: welcome back O+ Wat rot dat je meisje ziek is :*

Vroeg tandjes, slecht gebit? Het hoeft in ieder geval niet. Ik had met 4 maanden mijn eerste tandjes, en nu (bijna 32jaar) nog altijd geen gaatjes gehad.

Vandaag weer aan het werk! Vakantie zit erop. Boo! Maar gelukkig heb ik wel heel tof werk! :*

Ik ben heel slecht bijgelezen trouwens, dit is wat ik me kan herinneren van gisteren :+
pi_130469467
Goedemorgen!

Fieder, komt vast helemaal goed :* Isa vindt het geweldig op het KDV, al die kindjes! En ze slaapt daar 10x beter dan thuis :@ Misschien een klein beetje geruststelling. Ik vind het ook zo tof dat de leidster daar haar helemaal platknuffelen O+

Coco, sterkte met je eerste werkdag!

Even een O+ overkill hoor, maar ik vind Isa zo tof O+ De afgelopen weken heeft ze zooooveel nieuwe dingen geleerd! Ik vind het zo indrukwekkend :@ O+ Ze rolt, ze kraait, ze gilt ineens met een superhoog stemmetje, pakt haar voetjes (en stopt ze in haar mond O+), pakt knuffeltjes die ze ziet en ze krijgt een heel eigen wil O+ Vanochtend bijvoorbeeld lag ze herrie in bed te maken. Wij dachten nog moe, honger, weet ik het, maar nee hoor, mevrouw wilde in de box spelen. Meteen blij en al haar speelgoed over zich heen trekken en een herrie dat ze maakte! O+ En gister hebben we haar voor het eerst kennis laten maken met banaan (geen commentaar aub). Gewoon het smaakje en een lepeltje, effectief kreeg ze niks binnen, maar ze vond het geweldig. Pakte in no time de lepel af en zat binnen een minuut helemaal onder O+ Ze is zo geweldig O+ En ze draait in bed! Vannacht lag ze ineens overdwars O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130469482
*zwijmelzucht* O+ O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130469628
Haha, dat 'geen commentaar' :D Ze klinkt fantastisch Spirit O+

Ik geloof dat ik wel klaar was met zwanger zijn, met slechts 33+5. Ik had alles willen geven om mijn kindje langer bij me te houden, maar als er orgaanfalen optreedt en het vocht je longen in loopt moet je erkennen dat de grens is bereikt. Hoe verdrietig dat ook is, voor alle partijen.

Het overprikkelde en snel schrikken van geluiden herken ik heel erg, Juud. Maar toch vind ik een prematuur kindje niet perse zwaarder qua zorg. Misschien omdat L. het 'klinisch gezien' (zo zeiden ze dat in het zkhs) nooit echt slecht heeft gedaan. Mentaal heb ik best een tikje gehad van alles, dat is hier geen geheim, dat maakt wel dat ik het nu als zwaarder ervaar dan toen.

Er is ook goed nieuws: mijn baby lijkt zich weer lekker te voelen! Vanmorgen aan het kletsen en lachen, en zonder problemen in slaap gevallen.

Hoe is het met Riley Omen?
pi_130469663
Oh Fieder, dat lijkt me ook naar ja. Maar ik heb goede ervaringen met een gastouder, hopelijk vindt L. daar zijn plekje! Hoe veel dagen ga je werken en zal hij naar de gastouder gaan?

Suiker: bij alle drie de vaccinaties had ik naderhand een kind dat veel slaapt, meer niet.
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:13:37 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130469858
quote:
Even een O+ overkill hoor, maar ik vind Isa zo tof O+ De afgelopen weken heeft ze zooooveel nieuwe dingen geleerd! Ik vind het zo indrukwekkend :@ O+ Ze rolt, ze kraait, ze gilt ineens met een superhoog stemmetje, pakt haar voetjes (en stopt ze in haar mond O+), pakt knuffeltjes die ze ziet en ze krijgt een heel eigen wil O+ Vanochtend bijvoorbeeld lag ze herrie in bed te maken. Wij dachten nog moe, honger, weet ik het, maar nee hoor, mevrouw wilde in de box spelen. Meteen blij en al haar speelgoed over zich heen trekken en een herrie dat ze maakte! O+ En gister hebben we haar voor het eerst kennis laten maken met banaan (geen commentaar aub). Gewoon het smaakje en een lepeltje, effectief kreeg ze niks binnen, maar ze vond het geweldig. Pakte in no time de lepel af en zat binnen een minuut helemaal onder O+ Ze is zo geweldig O+ En ze draait in bed! Vannacht lag ze ineens overdwars O+
Haha, dit klinkt herkenbaar, J. heeft de afgelopen weken ook van alles geleerd... Nu vind ik m vaak 's ochtend's op z'n buik in bed, 'pratend' tegen z'n knuffelschaap.

En die banaan gaat er hier al een tijdje helemaal in. J. is gek op fruit en warme prak, als ie t lepeltje ziet, gaat meteen t mondje open. En o wee als je te langzaam bent, of afgeleid wordt, dan is ie boos. Eten! moet! snel!
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:15:54 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130469891
Spirit on cloud 9! O+
Inca hello! Vaker meeposten hoor!
:* 'voor iedereen die nog moeite heeft met haar bevaltermijn of anders gelopen kraamtijd.
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:16:01 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130469894
LE, hier is het ook niet altijd zwaar en pittig hoor, maar de afgelopen 2-3 weken wel. Hij wil bij mij slapen liefst de hele dag, maar dat gaat niet, want ik heb Lientje ook nog. Dus ligt ie ook wel eens in de box, maar schrikt dan regelmatig wakker van geluid, boven in zijn wieg is het stil, dan voelt ie zich alleen dus dat is dan ook niet goed.

Als ie wakker is dan vermaakt ie zich even, maar niet meer zo lang als eerder, hij lijkt soms wat verveelt, maar kan nog niet zelf spelen, dus ik draai veel de mobile voor hem op, zit wat tegen hem te kletsen of een liedje te zingen.
Ga dr nu maar een aanschaffen die 15 minuten aan blijft. ;)

Omkleden, luier verschonen en badderen (vooral uit badje) is de hel, dan gaat ie 9 vd 10 keer uit zijn stekker.

Een ochtendje kinderboerderij of een bezoekje elders zorgt voor een avond met baby op schoot omdat ie anders aan het huilen is....

Ik vind het getut met zo'n kleintje zalig hoor en hij heeft ook echt genoeg dagen dat ie wel rustig is, maar soms wil ik hem even twee maanden verder kijken, vooral ook voor hem zelf. :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:16:05 #162
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130469896
Fieder, ik zag ook wel op tegen eerste dag KDV. Wat bleek, J. heeft t enorm naar z'n zin, slaap daar prima, wordt platgeknuffeld door de leidster en lacht de hele dag...

'T Scheelt dat er op 'zijn' dag maar 4 kinderen in de babygroep zijn, en dat er 3 van de vier van begin dit jaar zijn. Die gaan mooi gelijk op qua ontwikkeling, echt leuk om te zien.
pi_130469922
Dat is ook herkenbaar Juud. Als wij op visite willen of iets doen wat van de standaard afwijkt, hebben we de gehele avond een hysterisch jongetje. Sneu he?
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:19:33 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130469939
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:17 schreef L-E het volgende:
Dat is ook herkenbaar Juud. Als wij op visite willen of iets doen wat van de standaard afwijkt, hebben we de gehele avond een hysterisch jongetje. Sneu he?
Ja, heel zielig..... Hij lijkt dan zo op zijn gemak als we ergens zijn, ligt rustig in de doek of kinderwagen te kijken/slapen en dan toch is dat teveel...

Ben al lang blij dat ie niet naar opvang hoeft straks, maar ben wel benieuwd wanneer en of dat zal afnemen....
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:19:48 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130469944
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:17 schreef L-E het volgende:
Dat hadden wij ook, en t ging over, gelukkig... Nu vindt ie rijden in de wagen prachtig, dus t kan echt nog goedkomen hoor :Y
pi_130469978
LE en Fieder, dat hysterische als je iets anders dan anders doet hebben wij hier ook een poos gehad. Ik denk dat het gewoon de nieuwe indrukken van die dag zijn die ze dan moeten verwerken? Het is wel vreselijk vermoeiend en zielig ;( Ik merk wel (ik weet natuurlijk niet hoe dat met premature kindjes zit) dat ze daar nu echt een stuk minder last van lijkt te hebben dan eerder. Ze lijkt het nu veel beter aan te kunnen en gaat nu eigenlijk zonder morren slapen iedere avond (mits we haar tussen 6 en 7 in bed leggen, eerder en later gaat het mis).
Sarcasme. Herken het.
pi_130470411
Hier hetzelfde ja, het gaat steeds beter! Ik zorg nu ook dat we zijn ritme aanhouden en op locatie een donkere ruimte vinden waar hij in zijn eigen slaapzak kan slapen (deed hij eerst niet). Het wordt vast beter Juud!

Oja, om de prikkelreden ben ik ook blij met mijn gastouder. Ze heeft max 4 kinderen waarvan 2 baby's O+

Spirit ik had jouw post kunnen schrijven exclusief de nocommentbanaan ;) Hij wordt ineens een gezellig stoer gek jongetje! Sinds eergister experimenteert hij ook met zacht stemgeluid en dat is zó lief! O+ maar op dit moment gilt hij erop los, echt heul hard. Maar wel met pret :D

Bedankt voor jullie vaccinatie-ervaringen!
pi_130470428
Spirit dat was ik niet hoor van dat hysterische :) alhoewel ik het ook wel herken :P Wat klink je heerlijk verliefd. En van die banaan; ze is bijna 4 maanden toch? Toen zijn wij ook begonnen en het ging meteen goed.

Bedankt voor alle positieve verhalen over kindjes die bij gastouder/ opvang wel goed slapen O+ ik hoop het zo! Ze is wel heeeeel lief iig.
Ik ga 3 dagen werken en hij gaat 2 dagen naar de gastouder. 1 dag komt mijn moeder hier thuis. *O*

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:
:* 'voor iedereen die nog moeite heeft met haar bevaltermijn of anders gelopen kraamtijd.
+1
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:57:49 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130470627
Fieder, E slaapt op het dagverblijf vele malen beter dan ze overdag thuis doet :Y

En jemig LE en Juud, ik wist dat niet van dat schrikkerige! Verklaart misschien wel waarom mijn oppaskindje altijd zo hard schrok; geboren met 34 weken!

E doet niet aan overprikkeld eigenlijk, die is zelden van slag. Mijn kleine bikkeltje O+

Omen, welkom terug! Wel echt zielig voor Riley dat ze zo ziek is! Gaat t nu beter? Sterkte weer op je werk!
pi_130470826
Even tussendoor want druk druk druk. Kan ik iemand blij maken met een al geopende pak voeding nr 2 standaard. Wij zijn weer terug naar de hypo allergeen.
Graag even pm of dm aangezien ik nu geen tijd heb voor dit topic.
pi_130470860
Spirit O+

LE en Juud, dat schrikkerige en snel overprikkeld zijn, is ook hier herkenbaar maar nu over! :)

Sterkte met de prikjes Suiker!
Fieder komt goed! Kdv doet Ow ook erg goed hier :)

Het geen afscheid nemen klinkt heel herkenbaar. Het is misschien ook syom, maar ik verheug me zo op een tweede zwangerschap met een "normaal" einde en een echte bevalling :)

Ow is hier flink aan het hoesten en snotteren, maar wel erg vrolijk.
Afgelopen nacht had hij pijn na het hoesten en heb ik hem naast me in bed gelegd. Dat deed hem (en mij) toch wel goed. Al ben ik niet voor het bij me in bed slapen, was het voor nu beter :)
pi_130471108
Trouwens, heel stiekem is het wel een heel klein beetje grappig. Als Ow moet hoesten gaat het zo:

Ucheuche, weh snik, hahaha babbelbabbel haha
pi_130471364
Dat schrikkerige is hier al een hele tijd over. Denk ook wel dat het scheelt dat ze elkaar hebben. Het echte premature is er hier al een hele tijd af gelukkig. Ze zijn natuurlijk ook een stukje ouder dan die van Juud en L-E. Ze zijn nu nog gewoon klein en ze hebben nog wat in te halen qua ontwikkeling. Maar dat komt vanzelf wel.

Dat afscheid nemen van zwangerschap steekt hier vooral omdat het de laatste keer is geweest. Het blijft hier bij 3 kinderen dus ik zal nooit meer zwanger zijn, nooit meer schopjes voelen, geen laatste buikfoto's maken, niet meer die nieuwsgierigheid naar het kindje in je buik. Het is klaar.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:34:56 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130471405
E moet alleen nog maar af en toe wat kuchen, maar dat klinkt ook altijd heel grappig, en ze steekt dr tongetje dan zo half uit O+ O+

Kyara, die laatste zinnen ;( Volgens mij is dat zelfs een slikmomentje als je al 10 kinderen hebt...
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:37:36 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130471453
Ik troost me idd met de gedachte dat er misschien nog een tweede komt, en dat t dan wel 'normaal' zal gaan. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... -O-
pi_130471455
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:34 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, die laatste zinnen Volgens mij is dat zelfs een slikmomentje als je al 10 kinderen hebt...
Dat denk ik wel ja. Daarom had ik er graag wat bewuster afscheid van genomen. Ik was er echt nog niet klaar mee en klaar voor.
pi_130471523
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:33 schreef Kyara het volgende:
Dat schrikkerige is hier al een hele tijd over. Denk ook wel dat het scheelt dat ze elkaar hebben. Het echte premature is er hier al een hele tijd af gelukkig. Ze zijn natuurlijk ook een stukje ouder dan die van Juud en L-E. Ze zijn nu nog gewoon klein en ze hebben nog wat in te halen qua ontwikkeling. Maar dat komt vanzelf wel.

Dat afscheid nemen van zwangerschap steekt hier vooral omdat het de laatste keer is geweest. Het blijft hier bij 3 kinderen dus ik zal nooit meer zwanger zijn, nooit meer schopjes voelen, geen laatste buikfoto's maken, niet meer die nieuwsgierigheid naar het kindje in je buik. Het is klaar.
Dat laatste ja. Hier ook wel een pijnpunt. Ik droom met regelmaat van een derde, maar ik denk dat ik dat alleen zou doen om het dit keer beter te laten eindigen. M.i. niet de beste reden om voor nr 3 te gaan.
pi_130471545
Fijn dat het overprikkeld zijn wordt herkend, én dat de verwachting is dat het beter zal gaan. Dat stemt hoopvol. :)
pi_130471565
Kyara :*
Ik had het er toevallig eergister over met mijn vriend. Ik weet nog niet of ik wel een tweede wil. Voor F eigenlijk wel, voor mezelf..? Maar als ik bedenk dat ik nooit meer zwanger ben, dan zit ik nu al bijna te huilen bij het idee. Tegelijk lijkt het me ook heel heftig als je weet dat je voor het laatst zwanger bent. Dat je bij alles denkt "dit is de laatste keer". Pfoeh..
Mijn vriend wil trouwens gewoon wel heel graag een tweede. Dus mijn twijfel en zijn positieve instelling neigen samen toch naar de "ja" denk ik.. Ik ben ook heel benieuwd hoe anders het is. Ik denk dat het psychisch misschien minder heftig is omdat je al weet hoe het (ongeveer) gaat. Verrassingen daargelaten..

L-E dat is misschien niet de beste reden nee, maar ik kan het helemaal begrijpen!
pi_130471598
Suiker, ik vind jou helemaal een mama-van-meer-kindjes O+ Dat je het bij 1 zou kunnen laten is niet eens bij me opgekomen!
pi_130471625
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat laatste ja. Hier ook wel een pijnpunt. Ik droom met regelmaat van een derde, maar ik denk dat ik dat alleen zou doen om het dit keer beter te laten eindigen. M.i. niet de beste reden om voor nr 3 te gaan.
:*

geen goede reden voor een 3e inderdaad, maar wel een begrijpelijke. Maar zou je het überhaupt aandurven?
pi_130471682
Ik heb dat echt totaal niet. Als ik verse babies zie of een dikke dame op punt van bevallen is mijn eerste gedachte "blij dat ik niet meer hoef". Ik geniet van de 3 die ik heb en ben me er zeer bewust van dat de kans 99% is dat het hierbij blijft. En dat is goed, het geeft ook rust. Die fase is geweest, nu het spul groot zien worden. Heerlijk.
pi_130471731
Eerst niet. Toen ik het er laatst met mijn man over had zei hij: 'De kans dat zoiets nóg eens gebeurt, in deze heftige mate, is verwaarloosbaar. Ik zou het absoluut durven.' Ik denk wel dat hij gelijk heeft. Ik zou onder strenge controle staan uiteraard. Maar ik heb nu nog twee kindjes wiens belang we niet uit het oog moeten verliezen. Ik heb gezien wat alle zkhs-opnames met Kleuter hebben gedaan, dat laat ik hem niet nogmaals door maken. Ik geloof dat ik vooral bang ben voor de gevolgen voor mijn huidige gezin, en inmiddels iets minder voor de gevolgen voor mijn lichaam.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:50:57 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130471739
Lekker lijkt me, Tico ^O^

Ik moet oppassen dat ik niet elke zwangere vrouw zwijmelend nastaar (inclusief hoofd meedraaien) of groen aanloop van jaloezie :') :@
pi_130471773
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb dat echt totaal niet. Als ik verse babies zie of een dikke dame op punt van bevallen is mijn eerste gedachte "blij dat ik niet meer hoef". Ik geniet van de 3 die ik heb en ben me er zeer bewust van dat de kans 99% is dat het hierbij blijft. En dat is goed, het geeft ook rust. Die fase is geweest, nu het spul groot zien worden. Heerlijk.
Tico, precies zoals ik het voel.
Maar hier ook gezonde kinderen, en zwangerschappen van 40 en 38 weken. Dat gevoel van het niet klaar zijn ervoor heb ik nooit gehad. Hier zeker zeker weten geen zwangerschap meer en een gevoel van totale rust. Laatst nog een mini mini baby gekroeld en teruggegeven zonder gerammel
Met een meidenkwartet
pi_130471827
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:50 schreef LadyBlack het volgende:
Lekker lijkt me, Tico ^O^

Ik moet oppassen dat ik niet elke zwangere vrouw zwijmelend nastaar (inclusief hoofd meedraaien) of groen aanloop van jaloezie :') :@
Tijd voor een zusje voor E! *O* :P
pi_130471876
Ik heb dat inderdaad ook niet met baby's. Ik rammel sowieso niet. Maar wel bij zwangere vrouwen en het buikentopic is ook iets wat ik hier op fok vermijd.

L-E, dat is ook wel zo. Kans zou erg klein zijn inderdaad. M vond die ziekenhuis periode ook ontzettend heftig. Heeft hij ook een flinke douw van gehad ;(
pi_130471939
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:52 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Tico, precies zoals ik het voel.
Maar hier ook gezonde kinderen, en zwangerschappen van 40 en 38 weken. Dat gevoel van het niet klaar zijn ervoor heb ik nooit gehad. Hier zeker zeker weten geen zwangerschap meer en een gevoel van totale rust. Laatst nog een mini mini baby gekroeld en teruggegeven zonder gerammel
Dat ook. Ik kreeg een kleintje van een maandje in m'n armen en die begon eigenlijk meteen te piepen want ik ruik niet naar mama. Lekker terug naar mama, geen gerammel, geen steekje van ik wil ook weer een kleine plakbaby. Nee. Niets van dat.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:00:20 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130471966
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Tijd voor een zusje voor E! *O* :P
Pas op hoor, ik ren zo naar het ziekenhuis! :P

Nee, ik wil eigenlijk echt wachten tot E enigszins kan lopen, en ik wil ook graag zo lang mogelijk borstvoeding geven. In elk geval een jaar eigenlijk wel.
pi_130471999
Ik heb L net weer een broodkorst gegeven maar binnen no-time zat die halve korst in zn mond. Hij bijt erop met zijn tandjes en heeft m dan zo in stukken. Ik vind het toch een beetje eng eigenlijk...
Hij vond het wel lekker volgens mij. Kan ik misschien beter dobbelsteentjes geven?
pi_130472040
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:55 schreef Kyara het volgende:
Ik heb dat inderdaad ook niet met baby's. Ik rammel sowieso niet. Maar wel bij zwangere vrouwen en het buikentopic is ook iets wat ik hier op fok vermijd.

L-E, dat is ook wel zo. Kans zou erg klein zijn inderdaad. M vond die ziekenhuis periode ook ontzettend heftig. Heeft hij ook een flinke douw van gehad ;(

En dan had M. nog de leeftijd dat hij er eigenlijk niets van begreep. Is dat dan een nadeel of juist een voordeel? Kleuter snapte alles, en hield zich daarom erg groot, altijd vrolijk en lachen. Maar toen hij drie dagen na de ks op bezoek kwam en binnen stapte toen ik net heel verdrietig zat te zijn stortte hij compleet in toen hij me zag. Huilen, huilen, huilen. "Ik vind het zo erg dat je hier nog ligt, zo erg..' :'(

Hij heeft zich wekenlang veel te groot gehouden. Ik heb gesmeekt of ik naar huis mocht toen ze me eigenlijk nog niet wilden laten gaan. Maar het kon niet langer, de grenzen van hoeveel je kan hebben als je 5 bent waren tot het maximale opgerekt, vonden wij.

Nee, hoe meer ik daar over nadenk, hoe zekerder ik word dat wij niet voor een derde moeten gaan.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:03:43 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130472042
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:01 schreef Fieder het volgende:
Ik heb L net weer een broodkorst gegeven maar binnen no-time zat die halve korst in zn mond. Hij bijt erop met zijn tandjes en heeft m dan zo in stukken. Ik vind het toch een beetje eng eigenlijk...
Hij vond het wel lekker volgens mij. Kan ik misschien beter dobbelsteentjes geven?
Dat zou ik in jouw plaats wel doen, of afpakken zo gauw hij uitgesabbeld is en het in zijn mond stopt. Silvijn doet dat ook nog steeds, die gaat uiteindelijk een hele korst in zijn mond verzamelen en dan stikt hij er bijna in. Paar keer paniek geweest. Dus dat doen we echt niet meer voorlopig. Kleine dobbelsteentjes, of even sabbelen en het is klaar.
pi_130472075
L-E had je dat beeld echt van mij?! Ik houd helemaal niet zo van baby's. Als ik ze leer kennen of gespamd wordt met foto's hier dan vind ik specifieke baby's wel erg leuk, maar ik zou de eerste drie maanden met liefde overslaan. Die van F natuurlijk niet trouwens, als ik die filmpjes terug kijk. Je wordt toch verliefd op je eigen baby, ook al is het een eh.. ja, baby dus :D Als ik nu bij andere mensen baby's zie die jonger zijn dan F vind ik het zo breekbaar, slow motion, krassende geluidjes, ik word er bijna op een negatieve manier week van :@

Tico wat jij schrijft, daar verheug ik me ook zo op. En dát zou ik dus graag met twee kinderen willen. Maar dan moet ik dus eerst nog een kind maken, anders wordt ie niet groot.
Van de week waren we met ons neefje van 2,5 in de moestuin, oh men wat was dat heerlijk! Ik verheug me echt op álles wat nog komt.

En Kyara wat jij schrijft vind ik ook herkenbaar. Vooral de weken vanaf week 30 (bij een a terme baby dus :@ ), dat je de hele tijd in zo'n positieve spanning zit dat het niet lang meer duurt.. O+ Ik ben nu dus bang dat ik bij een tweede ga op zien tegen de eerste weken en dat dat verliefde spannende gevoel daardoor minder zal zijn.

L-E ik krijg een brok in mijn keel bij je stukje over je kleuter, wat een bink, zich zo groot proberen te houden O+ :'(
pi_130472198
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:03 schreef L-E het volgende:

[..]

En dan had M. nog de leeftijd dat hij er eigenlijk niets van begreep. Is dat dan een nadeel of juist een voordeel? Kleuter snapte alles, en hield zich daarom erg groot, altijd vrolijk en lachen. Maar toen hij drie dagen na de ks op bezoek kwam en binnen stapte toen ik net heel verdrietig zat te zijn stortte hij compleet in toen hij me zag. Huilen, huilen, huilen. "Ik vind het zo erg dat je hier nog ligt, zo erg..' :'(

Hij heeft zich wekenlang veel te groot gehouden. Ik heb gesmeekt of ik naar huis mocht toen ze me eigenlijk nog niet wilden laten gaan. Maar het kon niet langer, de grenzen van hoeveel je kan hebben als je 5 bent waren tot het maximale opgerekt, vonden wij.

Nee, hoe meer ik daar over nadenk, hoe zekerder ik word dat wij niet voor een derde moeten gaan.
Ik was voor M ineens weg. Een hele week. En toen moest hij mee naar een heel groot vreemd huis en daar was mama, in een bed. En die kon niks. En daarna moest hij weer mee naar huis en mama ging niet mee. En na een week was mama thuis maar die kon nog niks. Niet optillen, niet knuffelen, op schoot kon maar heel even.

Hij hing ontzettend aan papa en oma. ing heel hard huilen als ze de kamer uit gingen, ook al wat ik er nog wel gewoon.

Heeft echt heel veel pijn gedaan. Begrijpelijk maar hij moest echt niks van me weten.

(ik kan er nog om janken als ik er aan terug denk..... :'( )
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:14:28 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130472272
Boh LE en Kyara ;( jullie arme stoertjes ;(
pi_130472301
Oh men dat lijkt me echt niet tof zeg :'(
pi_130472305
Jeetje wat heftig zegt, ik had er helemaal niet bij stilgestaan wat een impact dat voor zo'n kleintje kan hebben -O-

En Suiker, weet je niet meer hoe hormonaal je bent als je zwanger bent ofzo? :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:16:12 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130472307
Wat sneu voor M en LE-kleuter ;(
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:16:36 #199
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130472316
Och jemig meiden ;(. Jullie stoere jongens! Je moet ook zeker niet onderschatten wat voor impact zoiets heeft op oudere kindjes! Zoals iedereen wel weet geloof ik :') rammel ik megahard. Er is 1 ding dat mij tegenhoudt. Om een baby te krijgen moet ik stoppen met de pil, stoppen met de pil betekent voor mij ontzettend veel pijn en iedere maand een week dubbelgeklapt in bed liggen. Hoe moet ik dat opvangen met mijn E'tje erbij?! En toch he, zodra ik groen licht krijg gaan we er gewoon voor :@. Ik vind het nu al eng...
pi_130472393
TS, wat moeilijk zeg! Niet alleen voor E, maar ook voor jou. Iedere maand zo'n pijn is echt NIET TOF. Kun je daar geen sterke pijnstiller voor krijgen?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:20:41 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130472406
Brrrr Soesa, dat klinkt vreselijk, en inderdaad al helemaal als je dan ook al een kindje hebt!
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:23:28 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130472457
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:20 schreef Spirit82 het volgende:
TS, wat moeilijk zeg! Niet alleen voor E, maar ook voor jou. Iedere maand zo'n pijn is echt NIET TOF. Kun je daar geen sterke pijnstiller voor krijgen?
Ja, het is voor mij ook vreselijk (zegt ze heel bescheiden ;) ) maar er is niet zoveel aan te doen helaas. Ik heb endometriose en een hele grote cyste (zo'n 10-15 cm) in mijn darm zitten, die 'menstrueert' mee tijdens mijn menstruatie. Dat houdt in bloedingen aan alle kanten en ook kramp aan alle kanten. Ik ben dan echt niks waard. Vandaar dat ik continue de pil slik, dan is er niks aan de hand. Opereren is helaas geen optie, dan geeft een 90% kans op een stoma...

Maar goed, om zwanger te worden moet ik er toch echt aan geloven. Gelukkig (biedt geen garanties, i know) was ik vorige x snel zwanger dankzij medicatie. Hopelijk gaat dat de 2e x ook zo!
pi_130472485
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:05 schreef Suikertante het volgende:
L-E had je dat beeld echt van mij?! Ik houd helemaal niet zo van baby's.
:D

Nee, maar ik stel me jou zo voor met een paar van die supertoffe jongetjes om je heen O+ Geen idee waarom. Het blijven gelukkig niet voor eeuwig babies idd!
pi_130472506
Soesa :o Wat heftig, het klinkt hels zeg.
pi_130472561
Haha LE dat lijkt me ook wel pittig hoor, een jongensgezin! Als we een tweede krijgen hoop ik stiekem dat het een meisje wordt. Maar twee F's is natuurlijk ook O+

Tante dat is echt niet tof zeg, dat je dat ervoor over hebt zegt wel wat over je kinderwens O+
Hopelijk blijft die cyste gewoon je hele leven dit formaat :* (of krimpt hij op miraculeuze wijze!)
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:28:07 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130472565
Soesa ik blijf het een bizar verhaal vinden. Gewoon, dat dat kan. :X
pi_130472592
En Kleuter is een bink idd. We hebben er met hem nog wel veel over gepraat hoor, en het heeft wel een plekje gevonden bij hem. Geen blijvend letsel geloof ik ;)
pi_130472647
TS oh my :X Huuuu, maar qua pijnstilling is er ook niks te doen? Weet ik het.. je bent dan iig niet zwanger, dus kan er dan niets heftigs worden gegevens om het draaglijk te maken?

En Suiker :D Ik zie je nu dus voor me met een heel leger aan jongetjes om je heen die er precies zo uitzien als je man :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:32:52 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130472686
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:25 schreef L-E het volgende:
Soesa :o Wat heftig, het klinkt hels zeg.
Dat was het ook eigenlijk wel :Y. Ik heb ook veel te lang m'n kop in het zand gestoken en daar heb ik achteraf zo veel spijt van.

Suiker, als ik zo weinig mogelijk menstrueer (dus alleen als ik zwanger wil worden) dan blijft die cyste idd dit formaat. Krimpen zal pas gaan gebeuren tijdens de overgang, als ik mazzel heb dan. Tijdens mijn zwangerschap is 'ie ook niet gekrompen terwijl dat vaak wel het geval is. Helaas heb ik nogal een koppige :+

Spees, bizar he! De endo specialist vertelde ook dat het een echte ziekte van deze tijd is. Meisjes menstrueren steeds jonger en daar komt 't o.a. door. Het is ook een echte welvaartsziekte omdat het vaak bij dames met overgewicht voorkomt. Een gezond gewicht of ondergewicht voorkomt het overigens niet maar kan er wel voor zorgen dat het minder heftig is.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef Spirit82 het volgende:
TS oh my :X Huuuu, maar qua pijnstilling is er ook niks te doen? Weet ik het.. je bent dan iig niet zwanger, dus kan er dan niets heftigs worden gegevens om het draaglijk te maken?

En Suiker :D Ik zie je nu dus voor me met een heel leger aan jongetjes om je heen die er precies zo uitzien als je man :D
Er was toen nog niet een echte diagnose gesteld, en toen die er was was ik ineens zwanger :') :D. Ik ga nu zeker wel om een goede pijnstiller vragen ja. Ik zal ook gewoon onder goede begeleiding blijven staan dus daar moet vast iets in mogelijk zijn.
pi_130472817
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef Spirit82 het volgende:

En dan in een rijtje achter jou aan marcheren door je volkstuin _O-

Oh jezus :'( Ik heb een zakdoek nodig. Dweil me op.
Sarcasme. Herken het.
pi_130472835
Haha ja dat lijkt me dan wel weer te gek Spirit! O+
Maar een meisje dat bloemen plukt wil ik ook wel :Y
pi_130472894
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Haha ja dat lijkt me dan wel weer te gek Spirit! O+
Maar een meisje dat bloemen plukt wil ik ook wel :Y
Ik heb een meisje, maar ik denk dat ze eerder bloemen eet dan plukt.
Sarcasme. Herken het.
pi_130472953
Ik denk dat mijn zoon eerder bloemen gaat plukken dan mijn meisjes :@
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:45:45 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130472983
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:44 schreef Kyara het volgende:
:D O+

* Spirit zakdoek aangeeft O+
pi_130473097
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:44 schreef Kyara het volgende:
:D O+
pi_130473396
Oja, nou laat die meisjes dan maar zitten :+
pi_130473432
Mijn meisje aait bloemen O+
pi_130473449
Ik wist trouwens niet dat baby's zo ontzettend snel uit hun kleertjes groeien zeg -O- Nouja, ik wist het natuurlijk wel, maar ik geloofde het denk ik niet, ofzo. Ik moet echt nodig nog een kind, want ik heb nog veel te veel leuke kleertjes waar Isa niet meer in past O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130473462
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:02 schreef Suikertante het volgende:
Oja, nou laat die meisjes dan maar zitten :+
roze crawlers
pumpkin jurkjes
pi_130473473
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:04 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wist trouwens niet dat baby's zo ontzettend snel uit hun kleertjes groeien zeg -O- Nouja, ik wist het natuurlijk wel, maar ik geloofde het denk ik niet, ofzo. Ik moet echt nodig nog een kind, want ik heb nog veel te veel leuke kleertjes waar Isa niet meer in past O+
Jammer is dat he. Of dat het dan net qua seizoen niet helemaal lekker uitkomt of ze hebben ineens een groeispurtje :(
pi_130473477
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

roze crawlers
pumpkin jurkjes

:D o|O

Dat seizoensprobleem is herkenbaar. Ik dacht altijd dat ik hem er nog wel in zou wurmen, maar mijn spekbaby heeft dikke armen en past er dan écht niet meer in.
En die broekjes die eindigen net onder de knie misschien ook een beetje hun functie -O-
pi_130473485
Ja die groeispurten ook inderdaad! Gisteren pastte ze het nog, vandaag ineens niet meer :?

Bizar O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:08:28 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473527
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

roze crawlers
pumpkin jurkjes

Aardbeien-teva's oO<
Die zaten laatst in een zak kleertjes die ik kreeg *)

Oh en boeh... MrBlack zit in t vliegtuig voor congres nr 2. Zaterdag weer thuis. Duurt lang!!
Gelukkig heb ik nu een uiterst relaxte werkweek en komt mn moeder morgen een nachtje logeren :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:10:39 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473588
E heeft laatst een volledig setje in 68 aangehad :o (om precies te zijn een zwarte romper van kleinzusje en een tuinbroekje / salopette van sonnetje. Stond zó stoer en tegelijkertijd zó schattig!! O+ )

Maar ze wordt dus al wat te lang voor 62. Truitjes zijn soms nog prima in maat 56, omdat ze zo smal is :D
pi_130473713
Hier is het juist andersom. Sommige shirtjes in 62 zijn lang genoeg maar zitten al vrij strak. Bij J dan. D kan ze dan nog even aan.
pi_130473730
F heeft ook wel 68 aan ja, maar ik heb het idee dat de normaal vallende merken nog goed gaan met 62. LB met je lange sliertdochter O+ F heeft geloof ik ook wat lange benen en dikke armen. Dus dan is het shirtje nog wat lang maar zitten de mouwtjes strak.

We gaan nu proberen het schema om te gooien want hij drinkt vandaag weer als een druif: 80 cc per keer. Hij is misschien al wat moe als we aan de fles beginnen. Maar als we eerder beginnen denk ik dat hij nog geen honger heeft. Toch gaan we dat laatste even proberen. Hij is nu wakker en ligt nog even in bed, ik ga hem zo de fles geven en dan zien we wel hoe het verder gaat. Hij moet zo ook mee naar het CB dus dan kunnen we het restje van de fles mooi meenemen als troostflesje.
Hopelijk gaat dit beter en dan kunnen we voortaan gewoon de fles geven als hij wakker wordt en hem in bed leggen zodra hij moe is. Soms is hij zo onverwacht snel moe en dan moeten we de fles nog, dat is niet handig. (aan de andere kant wordt hij wel lekker soezig van de fles. we'll see!)
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:17:46 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473743
Was ook echt zo maf om J vast te hebben op de meet! Oogt even groot/zwaar als E, maar voelde echt totáál anders aan!
pi_130473770
Nog even over dat overprikkelde (bij prematuur babies), dat heeft Nin eigenlijk ook heel erg. Ze was dan niet prematuur, maar wel vrij klein. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Of is ze gewoon heel gevoelig? Ze raakt bijvoorbeeld al best wel uit haar doen als er mensen hier op bezoek komen, dan is ze huilerig/jammerig en onrustig (ook nadat ze weg zijn). Maar helemaal erg vindt ze het om ergens anders op bezoek te gaan. Dan kan ze eigenlijk alleen maar huilen, hard ook vaak, en begraaft haar gezichtje telkens in onze borst of arm ;( Zelfs drinken aan de borst of in de draagdoek helpt dan niet. Als we gewoon met z'n twee of drie wandelen hier door de buurt, gaat het wel goed. Ook gewoon thuis zijn met z'n twee of drie gaat goed, ze is dan blij en vrolijk en rustig. Ze wil ook absoluut niet door andere mensen worden vastgehouden, of alleen/los worden neergelegd als we ergens anders zijn. Dan moet ik of C. haar wel vasthouden en dan nog is ze verdrietig... Ze gaat wel meteen lachen zodra we thuis zijn, maar blijft nog wel wat uit haar doen, moeilijk gaan slapen en jammerig en zo.

LB, hier meer zoals bij Kyara, 56 past in de lengte nog prima, maar in de breedte zit het wat krap. Dus nu veel 62, wat eigenlijk nog best lang is, maar in de breedte al wel past! 68 is hier nog echt te groot. Alhoewel ze wel weer een beetje gegroeid is volgens mij!
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:20:18 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473817
Succes zo op het CB suiker! Ben benieuwd naar de stats, en hoop dat F niet teveel last krijgt van de prikjes.

Wij zijn morgen weer aan de beurt, ik moet daarna werken dus oma zit dan hopelijk met een niet al te sneue E. En anders kan ze me bellen en dan kom ik direct naar huis O+
pi_130473846
DAMES
SPOILER
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:22:11 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473867
Jeetje, die Nin :{ was op de meet niet te merken!

Lijkt me best vertederend dat ze dan zo in je borst kruipt, maar t lijkt me vooral echt heel lastig! :o
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:23:56 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130473918
Wow kwisted, dus toch wel!!! *O*

Gefeliciteerd met dit fantastische verjaardagscadeautje!!! O+ *O*
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:25:22 #234
381212 Gulara
From the future
pi_130473963
Och de jommetjes van LE en Kyara. ;( Wat zielig.

Ik was wel klaar met zwanger zijn toen de weeën begonnen. Vervolgens baarde ik een reus en dan denk je dat ie wel tegen een stootje kan. -O- Ik ben heel erg dankbaar dat het m'n eerste was. Want voeden op verzoek terwijl jij thuis zit en je kind in het ziekenhuis. Zat ik weer eens rond middernacht in de bus met m'n hechtingen en ploftieten. :') En dan heb ik het nog niet eens over de nachtwandeling toen we die laatste bus misten. :X
Ik ben ieder geval wel voorgoed van m'n watjes-imago verlost. 8-)

En ik zie een heleboel blije moeders die happy zijn met hun ontzettend leuke baby's. Ik doe mee! Hij is zo tof! Houdt die van jullie ook zo van drukdoenerij. Het kan meneer allemaal niet hard en gek genoeg gaan. :D

Ooh en ik heb een baan, volgens mij! :o
pi_130474030
Wowie Kwisted!!! O+ *O*

belle denk je niet dat het ook kan komen doordat jullie samen veel thuis zijn en hem best een beschermd leven bieden? Wij zijn een week of drie weinig naar buiten geweest en hebben strak het ritme aangehouden, toen we weer dingen gingen doen leek het alsof F ook echt even moest wennen. Ook was iedereen op vakantie en nu komt natuurlijk iedereen langs om te kijken hoe groot hij alweer is. Vond hij bij het eerste bezoek echt niet tof, maar nu gaat het alweer makkelijker. Eerst was hij super onder de indruk, werd hij stil en ging heel erg rondkijken, niet lachen maar ook niet huilen (zoals bij jullie toen, trouwens) en dan was hij daarna echt kapot.
Wij zijn natuurlijk ook bijna altijd allebei thuis, er past nog niemand op, hij is nog niet zoveel gewend. Als we bij anderen waren of er was bezoek, dan merkten we ineens dat we bij sommige geluiden toch dachten "oeh", niet dat we er zo ontzettend op letten maar hij was zo gewend aan ons leven thuis. Intussen is dat wel minder nu we weer meer op pad zijn met hem.

Gulara *O* Tof! Wat voor baan?
pi_130474034
Kwisted gefeliciteerd joh!! *O* Snelle :D

Isa heeft ook zo'n maf lijf. Haar bovenbenen heeft ze echt van haar vader, lange spekbenen, dus een legging hoef ik echt niet te proberen en de meeste lange broeken vallen bij haar als 3/4. Maar ze heeft een smalle taille, dus grotere broekjes zonder elastiek (en soms zelfs met) zijn vaak te ruim. OOOHH wat een dramaaaaa's O+ O+ Ze heeft dus maar 2 of 3 broekjes die mooi passen en ik kan niet wachten tot het iets kouder wordt en ze maillots en jurkjes aan kan O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130474066
Kwisted :D :'( *O* *O* *O*
Ik verschoot helemaal op mijn werk. Wat tof wat tof wat tof O+
Van harte!

Gulara, een baan? Wat goed, feli! Specs?
pi_130474085
Ooh gefeliciteerd met je baan Gulara *O*

Die van mij houdt ook van hard en gek. Daaorm schaterlacht ze ook alleen bij haar vader :D Die rolde haar laatst heen en weer over het bed :') Ik ben maar weggegaan, maar Isa kwam haast niet meer bij :D
Sarcasme. Herken het.
pi_130474094
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:29 schreef Mangostine het volgende:
Kwisted :D :'( *O* *O* *O*
Ik verschoot helemaal op mijn werk. Wat tof wat tof wat tof O+
Van harte!
Ik riep ook heel hard joepie, mijn vriend vond het wel een beetje ver gaan :') :D
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:31:11 #240
381212 Gulara
From the future
pi_130474105
Kwisted wat?!?! :o

Rent naar wohts...
pi_130474127
Gulara baan *O*

Kwisted 2x gefeliciteerd! *O* *O*

Stoere grote broers die toch ook wel een beetje klein zijn :*

Te korte kraamtijden :*

Oh echt niet bij te houden dit, 6 niet gelezen posts terwijl ik aan het typen ben...
pi_130474294
Belle, wat Suiker zegt, misschien is het gewenning? Het kan natuurlijk ook dat ze heel gevoelig is hoor, uiteraard, maar ik merk aan Isa dat hoe meer we haar blootstellen aan prikkels, hoe meer ze kan hebben. Misschien ben je juist geneigd om haar te beschermen omdat ze zo heftig reageert en wordt het daardoor alleen lastiger?
Sarcasme. Herken het.
pi_130474304
Buiten is het ook wel iets beter, maar ook op de meet moesten we haar vasthouden. Neerleggen vond ze niet hip, ging ze huilen! Het ergste is vaak bij andere mensen thuis. Op een of andere manier vindt ze dat vaak zwaar a-relaxed. Vasthouden en rondjes lopen helpt dan tot op zekere hoogte. Maar wel sneu voor opa('s) en oma's bijv. die kunnen haar bijna nooit vasthouden!
Suiker, het gaat soms beter als we een paar dagen achter elkaar bij mensen op bezoek gaan, dan lijkt ze er iets aan te wennen, maar ze vindt het nooit helemaal tof. En als we dan een paar dagen nergens op bezoek gaan, vindt ze het weer even a-relaxed als daarvoor. Ik dacht eerst ook dat het daardoor kwam, maar gewoon buiten wandelen met ons vindt ze prima en leuk! Of fietsen ook! Het is echt als we in iemand anders huis zijn, of als er mensen zijn die aandacht aan haar besteden.

Ze is bijvoorbeeld wel blij als mijn ouders langskomen hier, en ze zit op mijn of C.'s arm of ligt in de box/ op de bank/ net wakker in het bed. Dan lacht en geint ze gewoon als altijd met ze! Maar als ze dan te dicht bij haar komen, gaat ze uit het niets heeeeeel hard huilen! Vooral als het alweer bijna bedjes tijd is. Als ze net wakker is kan ze meer hebben.

Nu ben ik zelf ook heel gevoelig, dus ik herken er veel dingen in van hoe ik dingen ervaar. En ik denk dat langzaam opbouwen wel het beste is. Ik/we proberen dus al wel om vaker dingen te doen, ergens heen en zo.

-edit-
Ze vindt andere mensen dus gewoon stom :6

Gulara *O*

Ohh en over er klaar voor zijn; Ik vond het zwanger zijn nog hartstikke leuk, maar ik was er ook wel een beetje mee bezig dat de bevalling er aan zat te komen. Toen ze er eenmaal was, bleek dat ik er (voor mijn gevoel) helemaal niet klaar voor was! Ik voelde me in een soort achtbaan. En daar zit ik eigenlijk nog steeds in (maar dat is een ander verhaal). Ik denk dat ik nu telkens wel iets meer wen, maar ik weet het nog steeds niet zo goed. Ik vind Nin wel het allerliefste pluisje van de hele wereld O+ O+ O+ En ik vind het ook heel leuk dat ze al telkens allemaal nieuwe dingen leert. Wel heb ik ook een beetje dat gevoel van 'misschien is dit de laatste keer'. En dan voel ik me verdrietig omdat ik er niet zo goed van kan genieten nog... en het gaat al zo snel voorbij!
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:43:38 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130474436
Oeh, da's wel sneu voor de opa's en oma's ja! :o Mijn moeder zou echt zo verdrietig zijn als E E niet goed kon knuffelen! Maar die laat zich sowieso door bijna iedereen knuffelen en begint oma nu ook wel echt te kennen O+

En voor jou klinkt t ook niet zo tof nee :{ Rot dat t niet allemaal zo makkelijk is :* (geldt voor meer mensen hier, word altijd een beetje plaatsvervangend verdrietig ervan ;( )

Gulara, tof! Wat ga je doen?
pi_130474442
Oja, ik laat me er dus ook zelf niet van weerhouden om haar mee te nemen, maar voor haar zelf vind ik het zo rottig. Als zij huilt, dan geeft ze aan dat het niet de situatie is waarin ze zich wil bevinden en ik wil daar ook niet aan voorbij gaan. We doen haar nu wel eens in de draagdoek voordat we ergens naar binnen gaan, dat werkt ook best wel goed! Dan komen mensen niet te dichtbij denk ik. Misschien het van daaruit verder opbouwen.

Ja mijn ouders vinden dat ook niet leuk! Die houden haar dus meestal wel eventjes vast, maar dat kan maar heel kort!

In ieder geval ga ik toch nog proberen om haar vaker mee te nemen. Eerst bijv. naar mijn ouders, tot ze dat ook kent en zo, kijken hoe dat gaat!

Nu ik het terug lees zou het toch best wel ook een beetje met gewenning te maken kunnen hebben. Net dus bedacht om de komende tijd zoveel mogelijk bij m'n ouders langs te rijden en te kijken of ze daar dan aan kan wennen!

[ Bericht 12% gewijzigd door bellelena op 26-08-2013 12:52:03 ]
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:56:23 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130474802
Klinkt als een goed plan belle! Voor je ouders fijn, en uiteindelijk voor Nin natuurlijk ook! En voor jou en je lief, want daar worden bezoekjes een stuk ontspannener van ^O^
pi_130474907
F vindt het bij ons ook altijd leuker dan bij anderen hoor. Dat is volgens mij ook normaal, jullie zijn de ouders! Als hij vrolijk en wakker is dan gaat het wel goed met anderen, het hangt ook van de persoon af. Opa's en oma's kan hij nu wel waarderen en dat geldt ook voor wat vriendinnen en de zus van mijn vriend. Maar mijn broertje is wat onhandiger en daar wordt F dus niet relaxed van.
Het is niet dat hij anders gaat huilen maar hij lacht niet zomaar naar iedereen.

Ik merk wel dat hij het bijvoorbeeld fijner vindt om op zijn rug te liggen en dat iemand dan boven hem gaat hangen en rustig tegen hem praat en zijn hand vasthoudt. Dan gaat hij voorzichtig lachen O+ Als zomaar iemand hem pakt dan zit hij met grote ogen te kijken. Dus misschien kun je ook kijken hoe anderen met haar omgaan. Inderdaad eerst zelf vasthouden en dan anderen tegen haar laten kletsen, en dan neerleggen met jou er nog bij, dan ga jij langzaam weg... etc.
pi_130474910
Ben benieuwd of het helpt Belle :) Wel lastig inderdaad voor echt iedereen, inclusief Nin natuurlijk. Is ze pas kort zo eenkennig of heeft ze dat altijd wel gehad? Ik lees in het "Oei ik groei" boek namelijk dat dat wel normaal is voor haar leeftijd ivm een megasprong (geen idee of jij in sprongen gelooft :) maar ik merk dat het boek meestal wel aardig klopt).

Quote bij de periode rond de 19 weken "Veel babys willen niet bij anderen op schoot. Sommige willen ook niet dat een 'vreemde' naar hen kijkt of tegen hen praat. Een enkeling lijkt ook bang van zijn eigen vader. Meestal is de eenkeningsheid het duidelijkst als mensen er heel anders uit zien dan de moeder."

"Veel babys willen samen met papa of mama iets doen, al is het maar dat ze naar hem kijken. Sommige babys beginnen al te huilen zodra papa of mama wegloopt. Andere houden het 'alleen spelen' korter uit dan gewoonlijk."
Sarcasme. Herken het.
pi_130475029
Suiker, goeie tip!

Spirit, het is al langer zo, eigenlijk alleen toen ze een heel klein babytje was en vooral sliep als bezoek haar vasthield ging het gewoon 'goed'. Maar ik had wel het idee dat ze nu een beetje uit haar hum was en met een sprongetje oid bezig kon zijn. Het klinkt wel herkenbaar wat je schrijft, dus misschien dat het nu nog wat extra uitvergroot is mede daardoor!
pi_130475118
Het hangt bij F ook wel echt van het moment af. Als hij net uit bed komt moet ie wel even wakker worden, als hij dan gaat kletsen is hij meestal op zijn best en vindt hij bijna alles leuk.
pi_130475168
De periode van de sprong loopt volgens het boek van 14,5 tot 19,5 weken. Ik vind het wel altijd prettig om zoiets te lezen zodat ik weet dat het normaal is wat ze doet en dat er ook een einde aan de periode zit :D
Sarcasme. Herken het.
pi_130475358
Kwisted, gefeliciteerd! *O*

Belle, ik vind snel geprikkeld niet iets geks voor een jonge baby, prematuur of niet. Ik voel zelf niet de behoefte mijn baby aan meer prikkels bloot te stellen zodat hij er aan went. Het komt vanzelf goed als hij ouder wordt, vinden wij. Tot die tijd beschermen we hem zo veel mogelijk tot we aan hem merken dat hij het kan handelen :)

Hoe ziet/zag het slaapritme van jullie baby eruit rond vier maanden?
pi_130475421
Niet dat ik me aangevallen voel, maar even om misverstanden te voorkomen: ik bedoel ook niet dat je haar moet pushen hoor! Maar meer dat als je wat regelmatiger buiten de deur komt of bezoek hebt, en dan als ze moe is haar gewoon wegleggen natuurlijk en niet tegen haar zin bij anderen houden, maar misschien went ze dan aan de aanwezigheid van anderen waardoor de stap steeds kleiner wordt om anderen ook echt leuk te vinden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:22:57 #254
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130475518
Pff, ben je even naar het CB, mis je 3 pagina's... (drie kwartier moeten wachten met J. die erg moe was, fijn... :( )

Hier trouwens een lange dunne, qua breedte past ie misschien zelfs nog in 56, lengte heeft ie bijna 68 nodig. Handig... (not...). Broeken zijn een ramp (lang leve de aantrektouwtjes en verstelbare bovenkanten, en 3/4 broeken zijn hip in de zomer toch?), truitjes en t shirts zitten vaak veel te ruim, of zijn naveltruitjes ( :'( )
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:26:50 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130475655
MM, jumpsuits! ^O^

Vooral 4ff, Smafolk, Katvig vallen vrij smal en Petit Bateau & Prenatal kleding.
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:30:06 #256
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130475761
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:26 schreef Juud79 het volgende:
MM, jumpsuits! ^O^

Vooral 4ff, Smafolk, Katvig vallen vrij smal en Petit Bateau & Prenatal kleding.
Jumpsuits zijn leuk, maar die van maxomorra en smafolk bv. vindt vriend pyjama's. Heb er wel 1 van I&E, die is geweldig. En een pak van H&M wat m nu nog wat te groot is. Petit bateau en prenatal vind ik niet zo, te lieflijk, en prenatal voor jongens wat saai, en met te veel letters enzo. Vind de rompers van prenatal trouwens soms wat breed.

Hier nu vrij veel noppies, 4ff (via marktplaats :Y ), en benneton, soms leuke dingen, en smal.
pi_130476028
Ik heb 1 jumpsuit van maxomorra, maar vond dat nogal breed vallen juist.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:10:54 #258
381212 Gulara
From the future
pi_130477000
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Suikertante het volgende:
Niet dat ik me aangevallen voel, maar even om misverstanden te voorkomen: ik bedoel ook niet dat je haar moet pushen hoor! Maar meer dat als je wat regelmatiger buiten de deur komt of bezoek hebt, en dan als ze moe is haar gewoon wegleggen natuurlijk en niet tegen haar zin bij anderen houden, maar misschien went ze dan aan de aanwezigheid van anderen waardoor de stap steeds kleiner wordt om anderen ook echt leuk te vinden.
+1

Ik heb de mijne soms wel een beetje geholpen om te wennen aan bepaalde dingen.
pi_130477050
Spirit, het zou heel goed kunnen samenhangen als ik dat zo lees! Dankje! In welk boekje heb je dat staan?

Suiker en L-E, ik ga haar ook niet pushen natuurlijk, maar voorzichtig kijken of het went als we d'r een paar keer achter elkaar meenemen naar m'n ouders bijvoorbeeld. M'n ouders komen al best vaak hier, elke 2-3 dagen sowieso, en ze is ook wel veel meer gewend aan mijn ouders dan aan bijv. C. z'n ouders die we maar 1x per 2-3 weken zien. Maar toch mogen mijn ouders d'r ook maar amper vasthouden. En de mijne zijn dan nog veel gewend van met hun eigen kinderen, dus niet zo 'bang'. C. z'n moeder durft Nin amper vast te houden, laat staan als ze dan ook nog erbij gaat huilen. Dus die heeft d'r echt alleen in de begin tijd vast gehouden en nu eigenlijk nooit. Durft ze gewoon ook niet! (Ze lijkt zich ook niets te herinneren van haar eigen kinderen, nu werkte ze ook alweer fulltime vanaf dat haar babies 2 maanden waren, maar toch!) Nin is echt elke keer super overprikkeld daar thuis. Nu ben ik dat ook en zelfs C. want hun huis is echt heel donker en druk ingericht ook en de sfeer is gewoon niet zo lekker daar, dus dat speelt vast ook wel mee!

Zolang ze trouwens op onze arm zit, lacht ze wel naar vreemden O+
pi_130477068
Niemand had een baby van 4 maanden met een slaapritme? :+
pi_130477074
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:17 schreef L-E het volgende:
Kwisted, gefeliciteerd! *O*

Belle, ik vind snel geprikkeld niet iets geks voor een jonge baby, prematuur of niet. Ik voel zelf niet de behoefte mijn baby aan meer prikkels bloot te stellen zodat hij er aan went. Het komt vanzelf goed als hij ouder wordt, vinden wij. Tot die tijd beschermen we hem zo veel mogelijk tot we aan hem merken dat hij het kan handelen :)

Hoe ziet/zag het slaapritme van jullie baby eruit rond vier maanden?
Ze word rond half 9 wakker voor een fles. Is dat een uurtje wakker om daarna weer te gaan slapen. Dan slaapt ze weer een uurtje. Nu is ze weer een tijdje wakker. Ze slaapt tussendoor nog kleine hazenslaapjes om rond 7 uur echt te gaan slapen. 21:00 een fles ongeveer. 0:00 een fles en dan 4:30 een fles. Dat zijn dan de enige tijdstippen dat ze even wakker is om te drinken maar daarna valt ze meteen weer in slaap.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:41 #262
381212 Gulara
From the future
pi_130477133
Oh ja en de baan. Ja beetje vreemd verhaal. Totaal niet in m'n vakgebied, maar dat geeft niet want dat werd toch lastig door bepaalde dingen. En wel een ontzettend leuke nieuwe uitdaging.
Een telefonisch en een face to face gesprek gehad. En ik weet niet op basis waarvan ze me nou aan hebben genomen. 8)7 Iemand heeft in ieder geval een goed woordje voor me gedaan. En verder vonden ze me gewoon wel leuk of zo.
Wat ik precies ga doen? Het is me nog niet helemaal duidelijk. Maar ik ben al helemaal blij dat ik 2,5 dag p/w aan het werk ben. Even iets anders dan mama zijn. Ook wel weer eens leuk! *O*
pi_130477212
Kwisted!!! Jij trut! Ik ben jaloers :(

Maar geweldig *O* Wat gaaf!! :D Ik stuiterdestuiter er helemaal van :D :+
pi_130477250
Belle, het boek heet "Oei ik groei".

LE, Isa heeft wel een redelijk vast slaapritme. Of eigenlijk misschien ook niet :') Ik weet het eigenlijk gewoon niet :@ Ze wordt rond 7 a 8 uur echt wakker wakker en wil dan spelen en eten en slaapt dan weer 1,5 uur ofzo. Zo gaat het de hele dag door tot een uur of half 6 / 6 uur. Dan stort ze echt in, krijgt ze een laatste fles, doen we nog even knuffelen en slaapritueel (gordijntjes dicht, pyamaatje aan, slaapzak aan, liedje zingen) en dan stoppen we haar lekker in, speen erin, beer tegen haar gezicht en vertrokken is ze. Dan maken we haar tussen 10 en 11 wakker voor de late fles en dan komt ze uit zichzelf weer tussen 5 en 6 sochtends.

Meestal leg ik haar in bed bij de eerste tekenen van moeheid, zoals in haar oogjes wrijven en gapen. Soms heb ik het niet door, dan hoor ik ineens niks meer uit de box komen en is ze daar in slaap gestort :')

Maar vaak gaan we ook wandelen of spreek ik met een vriendin af, of gaan we boodschappen doen. Dan gaat ze gewoon mee en meestal valt ze in de wandelwagen of maxicosi in slaap als ze moe is. Ze pakt echt zelf haar rust.
Sarcasme. Herken het.
pi_130477438
Belle, hopelijk vinden jullie snel een manier om de mini meer te laten wennen aan situaties buiten huis/andere mensen. Vooral voor haarzelf dan.

Jullie lijken me allebei ook heel rustige, lieve en zachte mensen. O+ Vind het ergens niet heel vreemd dat juist jullie mini niet van andere mensen/gedoe om zich heen houdt.
pi_130477457
Ik zit in de wachtkamer bij t zhuis. Gesprek met longarts. Eens kijken of hij me al iets kan vertellen over eventueel groen licht voor het maken van een baby :s)
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:29:00 #267
381212 Gulara
From the future
pi_130477535
Belle klinkt als een goed plan. Jullie kunnen Nin daar vast goed in begeleiden. :)

L-E met vier maanden gooide Pi z'n slaapritme om. Tussen 23-07 minstens 10x wakker worden. Ben blij dat ie inmiddels is overgestapt op een iets slaperiger ritme.

Spirit, ik vind dat echt zo fascinerend dat sommige baby's dus opeens al spelend in de box in slaap kunnen vallen. :o
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:29:53 #268
381212 Gulara
From the future
pi_130477567
Oeh spannend Coco, nog zo'n leukerd! O+
pi_130477643
Hier lijkt L. ook zijn ritme aan het omgooien te zijn, vandaar mijn vraag. Tenminste, ik hoop dat hij dat aan het doen is. Anders slaapt hij voor zijn doen wel erg veel, en dat vind ik minder prettig icm veel huilen enzo.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Gulara! Spannend dat je geen idee hebt, misschien word je wel hartchirurg! *O*
pi_130477717
Oh Suiker, mijn opmerking was ook niet vervelend of snerend bedoeld ofzo, hoop niet dat het zo overkwam :*

Belle, overigens zijn zowel man als ik ook snel geprikkeld enzo. Misschien is het ook wel een beetje erfelijk.
pi_130478034
Inca leuk om iets van je horen

Fieder ik snap dat je er tegenop ziet. Maar komt helemaal goed. :*

quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 07:25 schreef Suikertante het volgende:

Riley heeft F ingeseind geloof ik, ook een aantal keer wakker gelegen terwijl hij lekker doorsliep na een hoestbui. Wel fijner wakker zijn dan als hij ook wakker is en sip natuurlijk!
Hoe is het nu met haar Omen? Kun je met een gerust hart aan het werk?

Haha. Denk ook dat Riley dat heeft gedaan.

Lief dat jullie het vragen :*
Ik ben nu thuis. Werd gebeld dat ze weer 39,5 graden koorts had. Dus ik belde de dokter voor een afspraak (moet daar 15.20) zijn. En ik voelde me zo ellendig. Maar de afdelingshoofd begreep het en ik mocht meteen naar huis. Thuis was ze helemaal vrolijk

Coco succes met werken vandaag

Spirit O+O+O+

Ik ben nu soms jaloers op zwangere moeders die al een kindje hebben. :@
En ik ben het met Suiker eens. Ik zou ook de eerste drie maanden willen overslaan :D

L-E en Kyara :*

Tante dat is niet fijn. Hopelijk lukt het gauw weer als je groen licht krijgt :*

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:04 schreef Spirit82 het volgende:
Die van mij zit nu alweer een maand of twee in 62. Van mijn tante had ik voor de zomer veel in maat 68 gekregen, maar dat paste dus nog niet. Nu maar in de winter met een lange romper eronder

Riley kan ik makkelijk overal mee naar toe nemen. Zolang ze wakker is wil ze ook even bij iedereen op schoot. Maar ze kan niet goed lang alleen spelen. Ze is toch een plakbaby (had ik eerst nog niet helemaal door) O+

Gulara gefeliciteerd

Coco spannend :*
pi_130478093
Ik wil die hele zwangerschap overslaan. Door die foto van KD begon ik weer te rammelen maar toen ik terug dacht aan mn zwangerschap en bevalling hield het meteen weer op.
pi_130478201
Coco spannend !

En met kleertjes is M. ook een dikkertje. Heb hem wel eens een spijkerbroek aan gedaan toen kon hij alleen zijn beentjes wijd /recht houden... Keek ie me aan }:| heb maar gauw weer een joggingbroekje aan gedaan toen.

Qua geprikkeldheid valt hier meestal mee, maar als er teveel gesleept wordt of hij niet op zijn gemak is wordt ie boos. Daar is hij nu trouwens ook 'duidelijker' in geworden als hij zich niet op zijn gemak voelt of moe of weet ik wat komt ie naar me toe getijgerd en doet ie zijn armpjes in de lucht. M.-taal voor pak-me-op-ben-het-zat. Dat maakt het een stuk makkelijker, thuis wil ie dan even knuffelen en naar bed, ergens anders wil ie naar huis en naar bed :)

Tante wat lastig, maar hoop dat je weer mag en ze iig de pijn dan even kunnen onderdrukken, klinkt echt heul heftig :o

Ik rammel een beetje (verse baby gezien *O* O+ ) maar ik wil ook wachten tot M. nog iets groter is, denk toch wachten tot volgend jaar en dan maar hopen dat ik weer zoveel geluk heb.
pi_130478204
Over prikkels etc kan ik weinig zeggen. Luuk en Sofie kunnen zelf bijna alles hebben Wel vervelend zeg bellelena :*

Ik rammel totaal niet meer. Ik had eergisteren mijn neefje vast, en ik vind m echt heel leuk en lief enzo. Maar het enige wat ik later dacht: wat ben ik blij dat die van mij allebei al zoveel groter zijn.
Zwanger zijn wil ik ook nooit meer.
*poef* nu is het weg
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:56:51 #275
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130478341
Ha, we hebben nog best aardig wifi hier. Ik mag gelukkig lekker wijn drinken deze vakantie! :Y) :D nu weer van de zon genieten met mijn lieverds, tot later dames! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:08:53 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130478680
Wat sneu zeg, die snel geprikkelde baby's. Voor jullie als ouders is het niet makkelijk, maar je zou het voor je baby vooral zo graag makkelijker zien. Ik kan er verder ook niet echt over meepraten, want Silvijn is alleen snel overprikkeld geweest toen hij pasgeboren was, na een dag met veel kraamvisite ofzo. Maar dat is denk ik normaal? Belle, mij lijkt jullie aanpak heel goed en voorzichtig. Hopelijk voelt Nin zich dan beetje bij beetje meer thuis in andere situaties.

Coco, spannend! Ik duim hard met je mee voor een groen lichtje!

Gulara wat fijn dat je een baan gevonden hebt, gefeliciteerd :s)

Suiker was alles goed bij het cb? En dus weer op zoek naar een nieuw schema? Op zich hebben jullie daar inmiddels ervaring mee :+ dus het zal wel goedkomen.

Omen, beterschap voor Riley. Fijn dat je leidinggevende begrip had voor je situatie.

Dat over die eerste 3 maanden overslaan heb ik niet zo, maar ik begrijp jullie wel. Ik vond het tussen week 2 en 8 ofzo best wel pittig en dat zou ik wel liever versneld afgespeeld zien. Ik denk dat je het bij een tweede allemaal wat sneller herkent. Bij een tweede onderschat je de impact van een pasgeboren baby'tje, wat ik regelmatig herken bij mensen die nog geen kindje hebben of zwanger zijn van hun 1e, wat minder. Oh en nu zijn er best wel wat zwangeren in mijn omgeving en dan denk ik wel eens heel eventjes dat ik ook wel weer zwanger zou willen zijn, maar dan echt alleen de zwangerschap. Een baby'tje erbij hoeft nog niet per se van mij.

Oh, en zuip ze Enf ;)
pi_130478874
Oh Kwisted, wat leuk! Gefeliciteerd!
en skip maar snel die pagina's over hoe kindjes kunnen reageren :@ lekker getimed weer

Gulara, een baan, wat super!
pi_130479064
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:56 schreef Enfermera het volgende:
Ha, we hebben nog best aardig wifi hier. Ik mag gelukkig lekker wijn drinken deze vakantie! :Y) :D nu weer van de zon genieten met mijn lieverds, tot later dames! :*
Ah, niet teleurgesteld? Wel lekker van de wijn! geniet ervan!

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:13 schreef L-E het volgende:
Niemand had een baby van 4 maanden met een slaapritme? :+
Jawohl! Met kwartiertje tot half uur speling hier en daar:
7:00 wakker, na de fles meteen naar bed
2 uur slapen, dan 1,5 wakker waarin de fles
Slapen, soms nachtfles (ligt er een beetje aan of hij al veel op heeft of niet en hoe laat het precies is)

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik zit in de wachtkamer bij t zhuis. Gesprek met longarts. Eens kijken of hij me al iets kan vertellen over eventueel groen licht voor het maken van een baby :s)
:o *O* Oei ik vind het plaatsvervangend spannend! Succes!

Omen wat jammer dat het nog steeds niet goed gaat met Riley, gelukkig ben je nu weer bij haar. Ben benieuwd wat de ha zegt!

Belle en LB (jij was toch benieuwd naar de stats?) zal zo een update doen over 't CB!
pi_130479086
M. smst me net dat Saar echt goed los staat O+ Wel een seconde of vijf voor ze gaat zitten weer *O*

Staan deed ze al vaker, maar niet zo goed/lang! Dat is ineens :o

Oh, en bedankt voor de gelukwensen! Heb net bloed laten prikken om mijn nierfunctie te testen. Over uurtje (nu nog ruim half uur) uitslag en indien goed, kan ik de ct-scan laten plannen. Nog geen groen licht voor babbies, daarvoor eerst oa die scan afwachten. Ben benieuwd!

Omen, nog even extra veel beterschap voor R.!

Gulara, hurray voor je baan! *O*

Bijlezen werkt voor geen meter mobiel! :/
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:33:18 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130479317
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
M. smst me net dat Saar echt goed los staat O+ Wel een seconde of vijf voor ze gaat zitten weer *O*

Staan deed ze al vaker, maar niet zo goed/lang! Dat is ineens :o

Oh, en bedankt voor de gelukwensen! Heb net bloed laten prikken om mijn nierfunctie te testen. Over uurtje (nu nog ruim half uur) uitslag en indien goed, kan ik de ct-scan laten plannen. Nog geen groen licht voor babbies, daarvoor eerst oa die scan afwachten. Ben benieuwd!

Omen, nog even extra veel beterschap voor R.!

Gulara, hurray voor je baan! *O*

Bijlezen werkt voor geen meter mobiel! :/
Wauw, Coco, wat knap van Saar! Het is echt een snelle O+.

Ik ben benieuwd naar de uitslagen, hopelijk krijg je groen licht. Dan zitten we straks misschien weer samen in Z&G!
pi_130479324
Zo, dus terug van 't CB :)
De curve van zijn hoofdomtrek maakte ineens een snoekduik, dus ze heeft het nog eens gemeten. Er is ons honderd keer op het hart gedrukt dat ze niet naar één of twee metingen los mogen kijken en alleen naar de gehele curve en dat ze dus pas volgende keer eens kijken of de curve blijft dalen. Ik maak me er eigenlijk totaal geen zorgen om.

Verder weegt F bíííjna 7 kg, namelijk 6,99 kilogrammen! En hij is nu 65 cm groot. Wow, ik vind het echt snel gegaan maar hij zit nog steeds precies op het gemiddelde.

Qua flessen vond ze dat we lekker het ritme moesten aanhouden waar we ons zelf fijn bij voelden, dat waren we al van plan. Dus belle we gooien het niet totaal om hoor, we geven in die 1,5 wakker tijd de fles wat eerder. Was net wel een succes! Maar de inentingen gooien de boel vast weer in de war en waren ook precies onder slaaptijd dus het ritme van vandaag is geen voorbeeld. We kregen trouwens twee schreeuwtjes en toen viel hij meteen in slaap in de draagzak. Thuis in bed gelegd, wat is het toch een held O+ (dit moet ik niet te hard zeggen natuurlijk).

Ohja en dat hij soms wat huilt bij het poepen terwijl het niet hard is, en dat hij nog steeds infacol "nodig heeft" (of in elk geval krampjes heeft zonder) wijt ze aan wat gevoelige darmen, misschien nog in ontwikkeling, ook omdat hij een petite beetje vroeg geboren is. Ze begon wel over bijvoeden maar vooral over dat we het moesten doen wanneer we het zelf wilden, en dat ze nog een tip had: rijpe peer door zeefje drukken, kijken of hij dat wil, zoja dan wat banaan erdoor prakken en dan heb je een fruithapje. Ze vond het zo gek dat sommige ouders bij het eerste hapje al keukenmachines gebruiken ;) O+

Dit is echt een belachelijk lang verhaal voor een doorsnee bezoek aan het CB :')
Maar ik heb het nu al getypt, dus ha! Ik ga op "Invoeren" drukken.

SPOILER: Curves!
pi_130479339
Poeh, bijschrijven.. Ik heb hier pen en papier nodig om aantekeningen te maken :)

Maar Jeej Kwisted!!!! Woei!!!

Spannend Coco!! Nog succes ff daar.

Een baan voor Gulara!

Fijne vakantie Enf

Knuf voor de grote jongetjes van Kyara en LE, had nog nooit zo nagedacht over de invloed op de andere kinderen. Eyeopener :s

O en LE, het slaapritme van Ow rond de 4 maanden was heel duidelijk: er was geen ritme... Soms 1 slaapje, soms 6 slaapjes. Hij ging wel standaard rond 8 uur naar bed en werd dan rond 12 weer wakker voor een fles, de rest van de nacht was altijd spannend!

Geprikkelde baby's, lastig hoor :s

En nu ga ik m'n jochie een beetje brood geven :)
pi_130479344
Hallo wil iedereen ineens alweer een baby?!

Wie wil binnen een jaar zwanger zijn? Raise your hands! *O*
(ik dus niet he! die jompel is voor jullie!)
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:38 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130479385
*O*
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:57 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130479393
(En goed verhaal van het CB. Klinkt als een relaxte vpk/arts)
Oh en voor ik het vergeet een shoutout naar Saar én goeie gedachten naar haar moeder voor de uitslagen!
pi_130479400
Ikke!

En mooie curves :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:36:56 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130479488
Spees!??! Dat wist ik niet eens! Of heb ik niet goed geluisterd? :@

Wat leuk dat jullie allemaal voor zo'n klein leeftijdsverschil gaan! O+
pi_130479544
*O*
pi_130479571
Hee nu lees ik je andere bericht en ben je nog niet into een baby. Maar stiekem dus wel. Of je juicht voor de lol.
pi_130479609
Binnen een jaar zwanger is nog niet binnen een jaar een baby in je armen hebben he Suikert :P ;)

*O*
Sarcasme. Herken het.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:45:30 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130479652
Binnen een jaar vanaf nu?

*O*
pi_130479653
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:33 schreef Suikertante het volgende:
Ohja en dat hij soms wat huilt bij het poepen terwijl het niet hard is, en dat hij nog steeds infacol "nodig heeft" (of in elk geval krampjes heeft zonder) wijt ze aan wat gevoelige darmen, misschien nog in ontwikkeling, ook omdat hij een petite beetje vroeg geboren is. Ze begon wel over bijvoeden maar vooral over dat we het moesten doen wanneer we het zelf wilden, en dat ze nog een tip had: rijpe peer door zeefje drukken, kijken of hij dat wil, zoja dan wat banaan erdoor prakken en dan heb je een fruithapje. Ze vond het zo gek dat sommige ouders bij het eerste hapje al keukenmachines gebruiken
Ik vind het juist heel gek om bij een eerste hapje al meteen smaken te gaan combineren ;)
pi_130479666
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:34 schreef Suikertante het volgende:
Hallo wil iedereen ineens alweer een baby?!

Wie wil binnen een jaar zwanger zijn? Raise your hands! *O*
(ik dus niet he! die jompel is voor jullie!)
Been there, done that but no thanks :+
pi_130479687
Zolena? Spirit? LB!?! :o
Holy moly. Hebben jullie ook allemaal al een huis waar dat leuk in is? Want bij ons is een kind eigenlijk niet zo'n goed plan. Maar twee is denk ik gewoon echt stom hier.

Ik bedoelde idd binnen een jaar vanaf nu Kyara ;) Maar jij wint natuurlijk van ons allemaal :D

En nu je het zegt vind ik dat eigenlijk ook ineens, van het fruithapje. Ik ben zo'n meeloper.
pi_130479691
Oh en Coco succes!

EN LB succes deze week zo zonder vriend. Fijn dat je moeder komt.

Klinkt als een goed B suiker! In elk geval niet van die paniekzaaiers zoals bij XM...
pi_130479710
Nee welnee, wij wonen op een postzegel. Huizenjacht ftw *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_130479747
Coco, ben benieuwd! Succes!
En je hebt ook goed verwoord hoe wij zijn denk ik :) Ik herken het erg in ieder geval!

Suiker, goeie stats en de rest klinkt ook super! Ben nieuwsgierig naar je grote jommen O+
Willen jullie zelf al met bijvoeding gaan beginnen?
Nin heeft vanmorgen van 11 tot half 2 geslapen *O* en net van kwart voor 3 tot kwart over 3 }:|
Hier is het dus echt heel wisselend met de slapen. Als ze een lange heeft gemaakt, dan komt daarna vaak een korte. Ik ga d'r zo in een doek slingeren en post op de bus doen!
We houden tussen de slaapjes dus ook die anderhalf uur max aan. Na een kort slaapje is ze soms al wat eerder moe, na ca. een uur. Verder is ze volgens mij weer een in beter bui vandaag :)

Wow, wat een hoop die alweer (min of meer) rammelen!

SPOILER: hormonaal?
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:49:48 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130479755
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:47 schreef Suikertante het volgende:
Zolena? Spirit? LB!?! :o
Holy moly. Hebben jullie ook allemaal al een huis waar dat leuk in is? Want bij ons is een kind eigenlijk niet zo'n goed plan. Maar twee is denk ik gewoon echt stom hier.

Ik bedoelde idd binnen een jaar vanaf nu Kyara ;) Maar jij wint natuurlijk van ons allemaal :D

En nu je het zegt vind ik dat eigenlijk ook ineens, van het fruithapje. Ik ben zo'n meeloper.
:D. Dat scheelt wel hoor! In ons huis kan 't makkelijk!

Wat dat fruithapje wilde ik ook zeggen. Wij hebben júist de keukenmachine gebruikt en wortel zo glad mogelijk gemaakt. We zijn ook gestart met groenten ipv fruit omdat fruit zo zoet is. Allemaal andere inzichten dus. Smaken combineren hebben we pas na een week of 4 (?) gedaan. Nu eet ze alles :+
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:51:34 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130479801
Verder zag ik mooie stats voor F ^O^ spannende afspraak + een staande Saar voor Coco *O* en een nog immer sneue Riley :*

LE, hier niet echt ritme, maar E wordt vaak rond 5:30 wakker, slaapt daarna weer tot onze wekker gaat, slaapt tussen 9 en 10 vaak weer (thuis een hazeslaapje, op het kdv soms wel 2 uur), de rest van de dag afwisselend wakker/drinken/slapen, rond 21 de laatste voeding beneden, rond 23 droomvoeding, en dan de nacht in :)
pi_130479809
Belle, ik denk niet dat iemand bedoelde dat het lastig is in de zin van dat Nin vervelend zou zijn ;) Meer jammer voor de grootouders en rot voor haar en jullie dat ze zich zo ongelukkig voelt.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')