abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130408847
Ik dacht eerst dat ik een Huawai y300 ging kopen. Voor ¤100 een prima toestelletje. Toen typte iemand dat hij een Cubot one had en toen ik dat opgezocht had, kwam ik erachter dat een toestel gelijk uit China laten importeren, nog veel voordeliger kan zijn. Ik kwam er al snel achter dat de Jiayu nog beter is dan de Cubot one en ik wou die mobiel dus bijna kopen.

Nadeel:

Jiayu kost ¤70 meer dan de y300 (inclusief invoersbelasting)

Als er iets kappot is, moet het toestel weer helemaal terug naar China dus ben ik het best lang kwijt en kost het een hoop geld aan vervoer (post).
Slechte camera (jiayu + huawai),
(Jiayu heeft een slechte gsp?, niet dat dat heel belangrijk is)
Jiayu bel functie is niet goed?

Voordeel:

Gorrilaglas (minder snel kapot, minder snel een reparatie)
Accu (+ scherm?) los te koop
meer voor minder geld
Veel accessoires
jellybean versie --) android

Ik wou dus de Jiayu gaan kopen. Maar, ook al wil ik de mobiel meer dan een jaar gebruiken, vind ik ¤170 wel veel geld voor een nog-geen-16-jarige die eigenlijk niet veel heeft met een mobiel.

Mijn vraag is dus als iemand een iets goedkopere, maar wel hele goede mobiel kent voor +- ¤100 / ¤120

Eisen:

Niet onbekend merk i.v.m reparaties etc.
(Veel accessoires + losse koop van accu/glas)
Gorrilaglass
Android, nieuwste versie --) Yellybean
+- 4,5 inches denk ik.
(veiligheidscertificaat?)

Eventueel een aanbieding op bijvoorbeeld pandawill.
Eventueel een waterbestendig / zandbestendig toestel.

Weet toevallig iemand een leuk toestelletje voor mij? Ik wil een goed toestel waar ik lang mee verder kan. (waar voor mijn geld)

Als ik de Jiayu ergens in de aanbieding tegen kom, is het niet onmogelijk dat ik die ga kopen. Maar ik wil dus nog even verder kijken, (naar iets goedkoops, maar wel (bijna) net zo goeds) :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Simdo D98T Smartphone Android 4.2 MTK6589M Quad Core 5.0 Inch WiFi GPS- Black is dit wat?
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=friday

Is dit wat? -Voor die prijs?

Cubot P9 Smartphone Android 4.2 MTK6572W Dual Core 3G GPS WiFi 5.0 Inch QHD Screen- Black
Of deze? Maar 70-80 euro exclusief invoerbelasting.

[ Bericht 52% gewijzigd door Bart op 05-09-2013 22:50:27 ]
pi_130408882
Ik heb de huawei y300 nu voor paar maandjes en hij bevalt me erg goed. Snel internet snelle mobiel en redelijke camera. Voor die prijs is dit echt het beste wat je kunt kopen. En 20 euro cashback ^O^
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_130408925
alleen het ram geheugen lijkt mij wat weinig. voor de rest niet slecht.
Hier staat niets.
pi_130408967
iPhone 5
pi_130409306
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:29 schreef Prospos het volgende:
alleen het ram geheugen lijkt mij wat weinig. voor de rest niet slecht.
Over welke mobiel heb je het nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:24 schreef superpark het volgende:
Ik heb de huawei y300 nu voor paar maandjes en hij bevalt me erg goed. Snel internet snelle mobiel en redelijke camera. Voor die prijs is dit echt het beste wat je kunt kopen. En 20 euro cashback ^O^
Ik zoek hem straks op.
Edit: dus dat is de mobiel die in de OP staat? Of is er verschil tussen huawei en huawei ascend?
pi_130409314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:34 schreef terrorsjaak het volgende:
iPhone 5
:') -O-
pi_130409372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:03 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Over welke mobiel heb je het nu?

Die uit de OP
Hier staat niets.
pi_130409776
Ik zie ook steeds vaker een Alcatel mobiel: ALCATEL M'Pop 5020D Zwart, ALCATEL OT-991D WHITE etc. Heeft er iemand hier ervaring mee?
pi_130409786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:08 schreef Prospos het volgende:

[..]

Die uit de OP
Ram geheugen is niet slecht naar verhouding. Ja ik zou ook liever/minimaal 1GB zien, maar dat krijg je voor dat geld domweg niet. ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:42:27 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130409859
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_130410115
Ik denk dat ik de huawei koop, maar ik hoorde net ook dat de Nokia Lumia 520 goed is. Heeft iemand daar ervaringen mee?

http://www.nokia.com/nl-nl/producten/telefoon/lumia520

Het enige wat ik er tot nu toe van weet is dat die ¤ 50 duurder is, geen voor camera heeft, en het volgende.

5 MP Sensor hoofdcamera
4 '' Schermafmetingen
Snapdragon™ S4 Naam processor
9,7 uur Maximale 3G-spreektijd
390 uur Standby-tijd (3G)
52 uur Afspeeltijd muziek
pi_130410316
Die Y300 heb ik een paar dagen gehad, ik vond het niet echt wat. Ik heb het idee dat hij niet echt genoeg rekenkracht voor Android heeft. Scrollen gaat vaak niet soepel, multitasken (bijv. internetradio terwijl je wat anders doet) werkt niet echt en als je de home-knop drukt duurt het soms meer dan 5 seconden voor het startscherm is ingeladen. Positieve kant is dat hij het verder wel gewoon doet.

Afijn, ik heb 'm ingeruild voor een Lumia 520. Windows Phone werkt daarop wel supersnel. Er zijn wel wat minder apps voor en de 520 heeft geen flitser/zaklamp.

Edit: Nog een verschil is dat de Lumia 520 een opslag van 8 gb heeft, de Huawei Y300 maar 4 gb. In beide gevallen wel uitbreidbaar met een sd-kaartje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 11:21:10 ]
pi_130410394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:17 schreef Igen het volgende:
heb ik een paar dagen gehad, ik vond het niet echt wat. Ik heb het idee dat hij niet echt geno
Dus jij zou voor de 520 gaan? Ik las veel goede reviews over de y300. En waarom kon je de mobiel omruilen? Had je de mobiel nog maar net of was die stuk?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder ben ik wel benieuwd als die y300 snel stuk gaat. Is een plastic achterkant slecht?
pi_130410628
Ja ik had 'm pas net en had 'm als los toestel gekocht zonder abonnement/prepaid. Dan is het prijsverschil tussen de Y300 en de Lumia 520 ook een stuk kleiner dan als je de Y300 van T-Mobile koopt.

En ik had ook veel goede reviews gelezen ja. Ik denk dat het ook maar net is wat je wil. Als je per se een of andere app of widget wil die er wel voor Android maar niet voor Windows Phone is, dan is natuurlijk de Y300 een betere keus dan een Lumia. ;)
pi_130411369
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:35 schreef Igen het volgende:
n had 'm als los toestel gekocht zonder abonnement/prepaid. Dan is het prijsverschil tussen de Y300 en de Lumia 520 ook een stuk kleiner dan als je de Y300 van T-Mobil
Ik denk ook dat je er maar net aan moet wennen en het kan zijn dat de mobiel die jij had ´kapot´ was, want als je op youtube kijkt, zijn er ook veel filmpjes waarin dat niet te zien is.

Nu ben ik wel benieuw wat het verschil is tussen android en windows phone. Ik kijk al op internet, maar wat is volgens jouw het grootste verschil?
pi_130412109
Heeft de y300 gorilla glass. Gaat de mobiel snel stuk als je hem laat vallen, en is de telefoon ( als je hem bij kijkshop koopt) simlock vrij? Ik hoor er veel goede dingen over en ik denk dat ik de telefoon maar ga kopen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er veel hoesjes voor zijn, waar je die kan halen en als je er één bij krijgt.

Oja ik heb ook een review van iemand gelezen die zij dat er soms apps verdwijnen. Is dit zo?
pi_130412265
Volgens mij hebben al die goedkope smartphones geen gorilla glass.

Enneh, ik heb eerst een iPod Touch gehad dus misschien ben ik wat verwend met vloeiende animaties enzo en kan ik de mogelijkheden voor aanpassingen in Android (die bij Apple niet kunnen) niet op waarde schatten. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 13:02:52 ]
pi_130415103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:54 schreef freek.etc het volgende:
Heeft de y300 gorilla glass. Gaat de mobiel snel stuk als je hem laat vallen, en is de telefoon ( als je hem bij kijkshop koopt) simlock vrij? Ik hoor er veel goede dingen over en ik denk dat ik de telefoon maar ga kopen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er veel hoesjes voor zijn, waar je die kan halen en als je er één bij krijgt.

Oja ik heb ook een review van iemand gelezen die zij dat er soms apps verdwijnen. Is dit zo?
Als je de y300 met t-mobile koopt zit er een nieuwe simkaart in maar je kan hem gewoon verwisselen met een andere, simlock-vrij dus.
Ik heb hem zonder hoesje al een paar keer laten vallen niks mee gebeurt (zelfs van 1.5 meter). Dit kan natuurlijk ook geluk zijn :)
pi_130422001
Ik denk dat ik deze mobiel maandag ga halen bij de kijkshop. Weet er iemand of er hoesjes voor te koop zijn bij de kijkshop.En zijn er andere dingen die ik er nog van "moet" weten?

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:17 schreef superpark het volgende:

[..]

Als je de y300 met t-mobile koopt zit er een nieuwe simkaart in maar je kan hem gewoon verwisselen met een andere, simlock-vrij dus.
Ik heb hem zonder hoesje al een paar keer laten vallen niks mee gebeurt (zelfs van 1.5 meter). Dit kan natuurlijk ook geluk zijn :)
Wat was jouw reden om deze mobiel te kopen?
pi_130424245
Ik heb voor 144 euro een Cubot One gekocht. Het is een 'fake' HTC One maar de specs zijn uitstekend. Zo bevat het een quad-core processor met 1,2GHz en heeft het een 13MP camera aan de achterkant en 1GB Ram. Ik weet niet of het verboden is om links te delen op Fok maar ik raad het je echt aan!
pi_130424608
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:56 schreef Kinley het volgende:
Ik heb voor 144 euro een Cubot One gekocht. Het is een 'fake' HTC One maar de specs zijn uitstekend. Zo bevat het een quad-core processor met 1,2GHz en heeft het een 13MP camera aan de achterkant en 1GB Ram. Ik weet niet of het verboden is om links te delen op Fok maar ik raad het je echt aan!
Ik kan er weinig over vinden. Waar kan je de mobiel kopen? Kan je meer vertellen over de specs etc?
las het een mobiel is die besteld moet worden uit China of Japan dan denk ik niet dat ik ervoor ga i.v.m taalinstelling, garantie en extra kosten door douanen.
pi_130424780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:06 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Ik kan er weinig over vinden. Waar kan je de mobiel kopen? Kan je meer vertellen over de specs etc?
las het een mobiel is die besteld moet worden uit China of Japan dan denk ik niet dat ik ervoor ga i.v.m taalinstelling, garantie en extra kosten door douanen.
Hey! Je moet het inderdaad bestellen uit China. Dat heb ik wel gedaan en ik gebruik het nu ook een tijdje. Extra douane kosten zal er niet zijn de taalinstelling is mooi volledig nederlands en u heeft er een jaar garantie bij. Je kan op Youtube wel een video zien als je Cubot One intypt. Dan wordt hij vergeleken met een iPhone 5 en wint hij met sommige dingen zelfs zoals het sneller laden van een webpagina!
pi_130424967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:11 schreef Kinley het volgende:

[..]

Hey! Je moet het inderdaad bestellen uit China. Dat heb ik wel gedaan en ik gebruik het nu ook een tijdje. Extra douane kosten zal er niet zijn de taalinstelling is mooi volledig nederlands en u heeft er een jaar garantie bij. Je kan op Youtube wel een video zien als je Cubot One intypt. Dan wordt hij vergeleken met een iPhone 5 en wint hij met sommige dingen zelfs zoals het sneller laden van een webpagina!
De mobiel lijkt mij goed, beter dan de y300, maar ik heb geen ervaringen met mobiels bestellen uit China. Wil / kan / mag je zeggen waar je de mobiel gekocht hebt? en waarom je deze hebt gekozen?
Ik was bijna zeker dat ik voor de y300 ging, maar ik had er nog niet aan gedacht dat ik ook een chinees toestel zou kunnen nemen :) Zijn er veel accessoires etc. bij te koop?
pi_130425147
Hij is zeker goed! Ik bestel altijd veel dingen uit china. Het is een groothandel site met kopersbescherming.

Jij doet een bestelling. Je kan betalen via iDeal (internetbankieren) of Paypal. De site ontvangt het geld. De persoon die de advertentie op de website heeft gezet krijgt een melding en stuurt alles naar jou op. Hij krijgt nog geen geld. Pas als jouw mobiel is aangekomen en alles is goed en jij laat de site weten dat jou mobiel goed is aangekomen krijgt de gene die het verkoopt het geld. Dit is altijd handig. Het duurt 12 tot 14 dagen tot het aankomt. Maar het is het wachten waard. Er is e.v.t. ook accesoires te halen ja. Heb je de filmpjes gekeken op Youtube?
pi_130425338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:20 schreef Kinley het volgende:
Hij is zeker goed! Ik bestel altijd veel dingen uit china. Het is een groothandel site met kopersbescherming.

Jij doet een bestelling. Je kan betalen via iDeal (internetbankieren) of Paypal. De site ontvangt het geld. De persoon die de advertentie op de website heeft gezet krijgt een melding en stuurt alles naar jou op. Hij krijgt nog geen geld. Pas als jouw mobiel is aangekomen en alles is goed en jij laat de site weten dat jou mobiel goed is aangekomen krijgt de gene die het verkoopt het geld. Dit is altijd handig. Het duurt 12 tot 14 dagen tot het aankomt. Maar het is het wachten waard. Er is e.v.t. ook accesoires te halen ja. Heb je de filmpjes gekeken op Youtube?
Dus de mobiel is niet van de site zelf? En je hebt zeker garantie? Ik zit erg te twijfelen, want de mobiel lijkt heel goed, maar ik heb nog nooit voor zoveel uit China gehaald. Is 1 jaar garantie weinig of is dat standaard?
pi_130425463
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:24 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Dus de mobiel is niet van de site zelf? En je hebt zeker garantie? Ik zit erg te twijfelen, want de mobiel lijkt heel goed, maar ik heb nog nooit voor zoveel uit China gehaald. Is 1 jaar garantie weinig of is dat standaard?
Als je een iPhone 5 koopt betaal je 680 euro en heb je ook 1 jaar garantie. Ik zou je de site wel kunnen geven er zijn ook andere toestellen maar de specs van deze zijn uitstekend en ik gebruik hem zelf ook al een tijdje. Zeker geen lag of wat dan ook! De mobiel is niet van de site zelf maar het komt weer van een fabriek die het via de site verkoopt.
pi_130425495
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:27 schreef Kinley het volgende:

[..]

Als je een iPhone 5 koopt betaal je 680 euro en heb je ook 1 jaar garantie. Ik zou je de site wel kunnen geven er zijn ook andere toestellen maar de specs van deze zijn uitstekend en ik gebruik hem zelf ook al een tijdje. Zeker geen lag of wat dan ook! De mobiel is niet van de site zelf maar het komt weer van een fabriek die het via de site verkoopt.
Kan je de naam van de site pm'en
pi_130426427
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:24 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Ik heb het je gestuurd.
pi_130428734
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:54 schreef freek.etc het volgende:
Ik denk dat ik deze mobiel maandag ga halen bij de kijkshop. Weet er iemand of er hoesjes voor te koop zijn bij de kijkshop.En zijn er andere dingen die ik er nog van "moet" weten?

[..]

Wat was jouw reden om deze mobiel te kopen?
Ik gebruik hem vooral voor whatsapp en internet en FM radio. En omdat hij goedkoop was natuurlijk
pi_130429328
Je zou de Phone finder van GSM Arena kunnen gebruiken:

Phone Finder
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:24:26 #31
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130429777
Linkjes zijn geen probleem, zie bv. DIG / Chinese Smartphones #25 - Waar we kopen tijdens het wachten.

Hoe bevalt de Cubot One? Werkte deze met alle frequenties in Nederland?

[ Bericht 10% gewijzigd door eNaSnI op 24-08-2013 23:34:25 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_130430073
Alles werkt 100% goed en ben er zeer tevreden mee. Je kan hem nu zelfs kopen voor 120 euro met gratis verzending! Super!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:40:06 #33
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130430212
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:35 schreef Kinley het volgende:
Alles werkt 100% goed en ben er zeer tevreden mee. Je kan hem nu zelfs kopen voor 120 euro met gratis verzending! Super!
Waar?
pi_130430659
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:40 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Waar?
Google naar DHGate.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:12:27 #35
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130431247
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:53 schreef Kinley het volgende:

[..]

Google naar DHGate.
Dank u!

Nog even verder gekeken en de "JIAYU G4 black MTK6589T" ziet er ook wel interessant uit. Wel iets duurder dan die Cubot One.

Of de "Lenovo P780", maar werkt die ook in Europa?? Wellicht al iets uit China wat 4G ondersteunt?

[ Bericht 4% gewijzigd door eNaSnI op 25-08-2013 00:42:37 ]
pi_130435613
Zoals jullie weten ben ik opzoek naar een goedkope mobiel die ik vooral gebruik voor whats'app en internet.

Ik zelf had de Huawei Ascend y300 gezien en volgens meerdere reviews was het een top ding. De accu gaat op stand-by tijd 320 uur mee en het toestel heeft behalve een achtercamera ook een voor-camera en een lampje.

http://tweakers.net/produ(...)cend-y300-zwart.html

Na wat rond zoeken kwam ik ook de Nokia Lumia 520 tegen. Voor ¤50 meer (cashback van Huawai meegerekend) zou ik een Windowsphone met betere achtercamera hebben. Dit toestel heeft ook een kompas. De nadelen zijn onder andere dat dit toestel geen voor-camera en geen lampje heeft. Ook bezit het besturings-systeem (Windowsphone) minder apps.

http://tweakers.net/revie(...)r-geen-duurkoop.html

Kinley kwam met het product Cubot One. Een namaak van de Htc One. Een toestel die tussen de 600-700 euro kost. De Cubot One zelf kost 120 euro. Het "nadeel" is dat het toestel uit China moet komen.

JIAYU G4 black MTK6589T en de Lenovo P780 zijn nog ideeën van eNaSnl hier weet ik nog niks over.

Tot nu toe ligt mijn voorkeur bij de Cubot One, echter weet ik niet of ik een mobiel wel uit China wil laten komen i.v.m. douane, reparaties etc.

Zou dit als nieuwe OP kunnen, mod? (kan nog geen dm / pm sturen).
Kan de titel veranderd worden in: mobiel kopen, cubot vs huawei.

[ Bericht 2% gewijzigd door freek.etc op 25-08-2013 12:46:57 ]
pi_130437145
Je mag die van mij wel overkopen. Ik heb daar geen problemen mee. Er is momenteel nog eentje onderweg. Die was ik van plan door te verkopen op Marktplaats. Hoef je het zelf niet te bestellen in ieder geval.
pi_130437254
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:11 schreef Kinley het volgende:
Je mag die van mij wel overkopen. Ik heb daar geen problemen mee. Er is momenteel nog eentje onderweg. Die was ik van plan door te verkopen op Marktplaats. Hoef je het zelf niet te bestellen in ieder geval.
Ik weet nog niet wat ik doe, want nu kijk ik naar meerde mobiels zoals de JIAYU G4 black MTK6589T en de Lenovo P780. Maar als je de mobiel door wil verkopen via marktplaats kan ik er ter zijne tijd nog wel op kijken.

Je houd zelf dus nog wel een Cubot One, of ben je zelf ook op zoek naar een nieuwe mobiel.
pi_130437302
Ik heb nu de Cubot One. Ik heb er nog 1 besteld omdat het top toestellen zijn en ik ze dan door kan verkopen!
pi_130437435
Bekend met de Cubot c7 of c8?
http://dx.com/s/cubot
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:33:42 #41
391094 JookeeR
Why so serious?
pi_130437537
Iphone 5
Veni Vidi Vici
pi_130437573
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:33 schreef JookeeR het volgende:
Iphone 5
;( :')

Omdat er in de Huawei nogal wat gebrekken zitten ( verdwijning van apps etc ), kijk ik vooral naar de Cubots. De Cubot One is te koop voor ¤120-¤130, Als ik deze mobiel koop (via paypal) denk ik dat ik dat hem koop op DX. Ik keek ook naar de Cubot 8. Deze mobiel is te koop voor +- ¤70. Ten slotte zag ik nog de Cubot GT99. Deze is te koop voor +- ¤110.

--) De hdc one is voor ¤120 te koop en dat is net zoals de Cubot One een clone van de htc one.
Iemand ervaringen ermee?

Er is nog wel een kans dat ik de Huawei koop, maar dan heb ik voor iets minder geld een (veel) minder goed ding. Het voordeel is echter wel 3 jaar garantie en dat de mobiel in Nederland te koop en te repareren is.

Hoe zit het met Cubot reparaties

[ Bericht 18% gewijzigd door freek.etc op 25-08-2013 12:28:51 ]
pi_130440017
Als je alleen Whatsapp/Internet wil, heb je helemaal niet zo'n megatelefoon nodig...

Dan is een LG L5 nog steeds prima te behappen. Wel wat lagere resolutie, maar wel Android 4.0 (wellicht ook nog update van LG?) Of je neemt de Samsung Galaxy Mini oid.

Kortom, wat ga je er nog meer mee doen? Hoe belangrijk is de camera voor je? Of wil je stiekem toch pochen tegenover je klasgenoten?

Als het daar niet om te doen is, kan je prima met budgetphones zoals Samsung Galaxy Mini, Sony Experia P etc vooruit of oude smartphone regelen via Marktplaats...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_130440401
quote:
5s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:13 schreef Godshand het volgende:
Als je alleen Whatsapp/Internet wil, heb je helemaal niet zo'n megatelefoon nodig...

Dan is een LG L5 nog steeds prima te behappen. Wel wat lagere resolutie, maar wel Android 4.0 (wellicht ook nog update van LG?) Of je neemt de Samsung Galaxy Mini oid.

Kortom, wat ga je er nog meer mee doen? Hoe belangrijk is de camera voor je? Of wil je stiekem toch pochen tegenover je klasgenoten?

Als het daar niet om te doen is, kan je prima met budgetphones zoals Samsung Galaxy Mini, Sony Experia P etc vooruit of oude smartphone regelen via Marktplaats...
Ik wil een telefoon die qua prijs-kwaliteits verhouding het best is. Ik dacht eerst aan een huawai y 300, maar voor ¤20 euro meer heb ik een telefoon die veel beter is. Verder wil ik de telefoon zeker paar jaar gebruiken. Ik ben alleen niet gewend om een mobiel of iets dergelijks vanuit china te bestellen;
pi_130447010
quote:
5s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:13 schreef Godshand het volgende:

Eeen LG L5 is ook zo'n 130 euro.
pi_130450454
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:19 schreef Kinley het volgende:
Ik heb nu de Cubot One. Ik heb er nog 1 besteld omdat het top toestellen zijn en ik ze dan door kan verkopen!
Heb jij ergens gelezen hoe het zit met reparaties? Het scherm is toch op de zelfde manier te vervangen als een htc one scherm? En kan je de accu en oplader ook los kopen, is de oplader ( + accu en achterkant) hetzelfde als die van de htc one?

[ Bericht 99% gewijzigd door freek.etc op 25-08-2013 18:45:04 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:02:50 #47
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130454169
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:05 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Heb jij ergens gelezen hoe het zit met reparaties? Het scherm is toch op de zelfde manier te vervangen als een htc one scherm? En kan je de accu en oplader ook los kopen, is de oplader ( + accu en achterkant) hetzelfde als die van de htc one?
Volgens mij is de HTC One uit één blok alu gefreesd, terwijl de Cubot een plastic achterkant/klep heeft.
pi_130454503
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:02 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij is de HTC One uit één blok alu gefreesd, terwijl de Cubot een plastic achterkant/klep heeft.
Als de HTC One uit een blok aluminium komt, hoe kregen ze dan o.a. de accu erin? Heeft dit verder gevolgen tot de reparaties? Als een HTC One scherm op de Cubot One kan worden bevestigt (als die van de Cubot stuk is) zal het wel heel handig zijn. Dit geld ook voor de achterkant.

Jij was toch ook geintereseerd in de Cubot One? Wat denk jij over de mobiel?
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:08:14 #49
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130457039
Niet alle telefoons worden zowel van de voorkant als achterkant opgebouwd. Die Cubot lijkt van twee kanten opgebouwd, terwijl de HTC One helemaal uit de voorkant wordt opgebouwd. Zie bv. http://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+Teardown/13494/1 of
Ik ben niet zo'n fan van de net niet clone look-a-likes, dan ga je toch weer snel naar het veel duurdere origineel verlangen. Voor de HTC One, zijn er volgens mij de volgende opties: Cubot One, iHTC One, HDC One.

Op dit moment heb ik de volgende op mijn shortlist staan:

• Lenovo P780
• Faea F2S
• Star X920F
pi_130460410
De achterkant van de Cubot One kan ook niet open, net zoals die van de HTC One. het is een 1:1 kloon. Dus alles is 100% hetzelfde. Mocht u toestel stuk gaan krijgt u netjes en gratis reparatie van de fabriek waar u hem van besteld.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:42:51 #51
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130464420
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Kinley het volgende:
De achterkant van de Cubot One kan ook niet open, net zoals die van de HTC One. het is een 1:1 kloon. Dus alles is 100% hetzelfde. Mocht u toestel stuk gaan krijgt u netjes en gratis reparatie van de fabriek waar u hem van besteld.
Cubot One niet open? Zie vanaf 1:15 ^O^
pi_130466183
Ik ga zelf binnenkort de Huawei Ascend Y300 halen.

Natuurlijk lijkt zo'n telefoon uit China heel wat interessanter, maar je moet wel realistisch blijven:

• De kwaliteit staat niet gelijk aan die van de HTC One. Dit valt te halen uit meerdere reviews.
• Het duurt een tijdje voordat hij binnen is en je hebt een risico dat hij niet aankomt (dat wordt meestal wel goed verholpen, maar direct je telefoontje hebben is ook wel fijn)
• Als je pech hebt komen er extra kosten bij vanwege de douane. Als je nog meer pech hebt dan wordt de telefoon gezien als een neppe en ben je al je geld kwijt...
• Wanneer er iets mis mee is dan is het maar afwachten of dit gerepareerd kan worden. Als dit al kan dan ben je je telefoon weer een maand kwijt. Bij Huawei bieden ze je drie jaar garantie en wordt de telefoon aan huis opgehaald.

En zo zijn er nog wel wat vervelende dingen waar je bij stil moet staan.

Als je dit ervoor over hebt en zo'n 'avontuurtje' wel aandurft dan moet je het zeker doen :)
pi_130468766
Ik ben altijd een beetje huiverig voor Chinese spullen, vooral voor spullen die via ongecontroleerde wegen geïmporteerd worden vanuit China. De maatstaven/eisen met betrekking tot veilige materialen en productietoepassingen zijn daar heel anders of ze nemen het niet zo nauw (als er maar geld verdiend wordt).

Het melamine-schandaal is daar een voorbeeld van, maar het blijkt ook dat bijvoorbeeld rijstkorrels aangevuld wordt met plastic rijstkorrels en groente/fruit wordt bespoten met hormonen...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_130469064
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Kinley het volgende:
en als de garantie is verlopen? en je kan dus niet elf het scherm vervangen. Een Cubot One lijkt mij wel handig omdat o.a. de accessoires, met name de cases, hetzelfde zijn.
pi_130469144
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:43 schreef Oberonn het volgende:

Natuurlijk lijkt zo'n telefoon uit China heel wat interessanter, maar je moet wel realistisch blijven:

• De kwaliteit staat niet gelijk aan die van de HTC One. Dit valt te halen uit meerdere reviews.
• Het duurt een tijdje voordat hij binnen is en je hebt een risico dat hij niet aankomt (dat wordt meestal wel goed verholpen, maar direct je telefoontje hebben is ook wel fijn)
• Als je pech hebt komen er extra kosten bij vanwege de douane. Als je nog meer pech hebt dan wordt de telefoon gezien als een neppe en ben je al je geld kwijt...
• Wanneer er iets mis mee is dan is het maar afwachten of dit gerepareerd kan worden. Als dit al kan dan ben je je telefoon weer een maand kwijt. Bij Huawei bieden ze je drie jaar garantie en wordt de telefoon aan huis opgehaald.

Als je dit ervoor over hebt en zo'n 'avontuurtje' wel aandurft dan moet je het zeker doen :)
Hier dacht ik ook aan, maar aan de andere kant:
-Voor ¤20 meer heb je een ding dat het -tig keer zo goed doet, tuurlijk is die niet zo goed als een Htc One.
-Ik heb al jaren niet echt een telefoon gebruikt, paar weken wachten is ook niet erg.
-Bij Deal Extreme kan je het pakketje laten versturen als verjaardagscadeau en en zetten ze de prijs er niet op. De douane kijken bijna nooit wat er echt in de verpakking zit.
-Hoe vaak gaat er nou iets kapot? En dat ding kan ook in Nederland worden gerepareerd als het stuk is, want het lijkt sprekend op een HTC One.

Maar je hebt gelijk en ik weet niet of ik het risico neem. Gister hoorde ik wel van iemand dat ik echt geen Huawai moest nemen, omdat er hele slechte service is, maar als je het van één persoon hoort is het ook niet gelijk een feit.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 06:49 schreef poepeneesje het volgende:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor Chinese spullen, vooral voor spullen die via ongecontroleerde wegen geïmporteerd worden vanuit China. De maatstaven/eisen met betrekking tot veilige materialen en productietoepassingen zijn daar heel anders of ze nemen het niet zo nauw (als er maar geld verdiend wordt).

Het melamine-schandaal is daar een voorbeeld van, maar het blijkt ook dat bijvoorbeeld rijstkorrels aangevuld wordt met plastic rijstkorrels en groente/fruit wordt bespoten met hormonen...
Dat is wel een punt, ik had hier nog niet echt over nagedacht, omdat de Apple en Samsung producten ook uit China komen. Het is dus wel zo dat er minder strenge regels zijn op het gebied van die producten. Die van Apple en Samsung moeten wel aan de regels van de EU houden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:33:38 #56
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130477697
quote:

Er is in het Chinese toestellen topic hier in DIG nog niet iemand half dood gegaan. Dus het valt wel mee. Alle toestellen die ik heb gekocht (met wat uitzoekwerk) voldeden zeker beter dan budget toestellen in Nederland.

Als je een merkloze of zeer goedkope kloon gaat kopen kan het natuurlijk anders zijn. De kans dat daar wat mis mee is is in de regel gewoon iets groter maar dat is een risico dat mensen willen/durven te nemen blijkbaar :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_130479288
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:32 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Welke mobiel heb / had jij dan? Waarom denk jij dat de prijs van de Cubot One zo laag is?
Ik weet natuurlijk wel dat een toestel van ¤130 niet hetzelfde kan zijn dan een toestel van ¤600
pi_130479311
foutje
pi_130480195
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:43 schreef Oberonn het volgende:

Waarom koop je de Huawai y300? Heb jij ervaringen met Chinese mobiels?
pi_130480342
Heb je eigenlijk al eens gewoon in de winkel een beetje met zo'n Y300 gespeeld?
pi_130480597
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:06 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Waarom koop je de Huawai y300? Heb jij ervaringen met Chinese mobiels?
Nee ik heb geen ervaring met Chinese telefoons, maar Huawei begint op dit moment een gevestigd merk te worden in Nederland (er komen al reclames van op tv).

Ook zijn er veel meer reviews/ervaringen van deze telefoon, waarbij het bij de Cubot meer gissen is.

Belangrijk persoonlijk punt is ook dat ik hem cadeau doe aan mijn oma, en hij dus niet zo snel complicaties mag hebben :p
pi_130488455
Is jellybean goed?
pi_130488962
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:11 schreef Igen het volgende:
Heb je eigenlijk al eens gewoon in de winkel een beetje met zo'n Y300 gespeeld?
Nee, eigenlijk niet.
pi_130490933
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Er is in het Chinese toestellen topic hier in DIG nog niet iemand half dood gegaan. Dus het valt wel mee. Alle toestellen die ik heb gekocht (met wat uitzoekwerk) voldeden zeker beter dan budget toestellen in Nederland.

Als je een merkloze of zeer goedkope kloon gaat kopen kan het natuurlijk anders zijn. De kans dat daar wat mis mee is is in de regel gewoon iets groter maar dat is een risico dat mensen willen/durven te nemen blijkbaar :P
Ik zeg ook niet dat je er (direct) dood van gaat, maar als er bijvoorbeeld stoffen worden gebruikt die ervoor zorgen dat de kans op bijvoorbeeld kanker groter wordt, dan zou ik liever niet het risico willen nemen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:18:37 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130494796
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:11 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je er (direct) dood van gaat, maar als er bijvoorbeeld stoffen worden gebruikt die ervoor zorgen dat de kans op bijvoorbeeld kanker groter wordt, dan zou ik liever niet het risico willen nemen.
Je stopt dat ding niet in de mond ;), dat is/was meer een issue van kinderspeelgoed.
Dat valt dus bij dit soort dingen allemaal wel mee.
En eventueel zijn er ook wel een aantal toetellen te vinden die voldoeen aan de FCC eisen. Als je daar op let zit het wel goed.
pi_130499459
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je stopt dat ding niet in de mond ;), dat is/was meer een issue van kinderspeelgoed.
Dat valt dus bij dit soort dingen allemaal wel mee.
En eventueel zijn er ook wel een aantal toetellen te vinden die voldoeen aan de FCC eisen. Als je daar op let zit het wel goed.
Je hebt een hoop vertrouwen, maar ik denk niet dat je goed weet hoe het daar aan toegaat.

Vergeet verder niet dat je, in dit geval de de telefoon, meermaals per dag in je handen hebt. Waarna je bijvoorbeeld toch een snoepje in je mond stopt, toch even een boterham eet en in je ogen wrijft. Allemaal moment waardoor eventuele schadelijke stoffen je lichaam binnen kan dringen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:07:33 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130500296
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:44 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Je hebt een hoop vertrouwen, maar ik denk niet dat je goed weet hoe het daar aan toegaat.

Vergeet verder niet dat je, in dit geval de de telefoon, meermaals per dag in je handen hebt. Waarna je bijvoorbeeld toch een snoepje in je mond stopt, toch even een boterham eet en in je ogen wrijft. Allemaal moment waardoor eventuele schadelijke stoffen je lichaam binnen kan dringen.
De sepcis is er wel alleen bij dit soort artikelen een stuk minder. Als het niet in directe aanraking met voedsel komt valt het allemaal wel mee. Een vergiet uit China zou ik dan weer niet zo snel gebruiken (weekmakers enzo :P), al krijg je bij de budget winkels zoals de Action etc daar zeker geen garantie op ;).
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:20:25 #68
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130500674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:44 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Maak eens een @ random stuk electronica open, alles wat in NL te krijgen is, is toch Made in China? :?
pi_130515609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De sepcis is er wel alleen bij dit soort artikelen een stuk minder. Als het niet in directe aanraking met voedsel komt valt het allemaal wel mee. Een vergiet uit China zou ik dan weer niet zo snel gebruiken (weekmakers enzo :P), al krijg je bij de budget winkels zoals de Action etc daar zeker geen garantie op ;).
"het valt dus wel mee", maar het is dus vrijwel zeker dat een mobiel die je in China besteld schadelijk zou kunnen zijn op je gezondheid.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:51:21 #70
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130515847
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef freek.etc het volgende:

[..]

"het valt dus wel mee", maar het is dus vrijwel zeker dat een mobiel die je in China besteld schadelijk zou kunnen zijn op je gezondheid.
Ja; maar ik zeg ook dat het met een echte LG, Samsung of HTC niet minder is.
Van leven ga je dood ;)
pi_130519886
quote:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor Chinese spullen, vooral voor spullen die via ongecontroleerde wegen geïmporteerd worden vanuit China.
Een flink deel van de telefoons worden daar gemaakt. Ook van Japanse en Koreaanse fabrikanten. En de iPhone wordt louter in China gemaakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:20 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Maak eens een @ random stuk electronica open, alles wat in NL te krijgen is, is toch Made in China? :?
Veel LG's en Samsungs worden nog altijd in het thuisland (Zuid-Korea) gemaakt. Weet eigenlijk niet hoe dat met Sony-toestellen is... De duurdere Sony-producten komen meestal wel uit Japan, maar het goedkopere spul meestal uit China.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130523354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja; maar ik zeg ook dat het met een echte LG, Samsung of HTC niet minder is.
Van leven ga je dood ;)
Dus de Chinese spullen zijn niet extra schadelijk? Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Jiayu G3S, de Cubot One en de Cubot gt99. Een klasgenoot van mijn broer heeft ook de Jiayu G3S (gorilla glass) en volgens mij is het ook een degelijk merk. Welke zouden jullie kiezen? Zijn er nog sites die jullie i.v.m. korting, garantie etc. aanraden?
De mobiel die ik koop moet overigens niet een prulletje zijn, maar wel iets waar ik zo'n 1,5 / 2 jaar mee voort kan.

Hoe zit het met de douane, ik wil dat hetgeen dat ik koop legaal is, en dat ik er geen problemen mee krijg. Waarom is er een kans dat je ¤30 extra moet betalen?

Oja, de Cubots hebben één of ander certificaat niet. Heeft de Jiayu dat wel? En wat stelt dat certificaat voor?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:38:49 #73
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130523583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:33 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Dus de Chinese spullen zijn niet extra schadelijk?
Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Jiayu G3S, de Cubot One en de Cubot gt99. Een klasgenoot van mijn broer heeft ook de Jiayu G3S (gorilla glass) en volgens mij is het ook een degelijk merk. Welke zouden jullie kiezen? Zijn er nog sites die jullie i.v.m. korting, garantie etc. aanraden?
De mobiel die ik koop moet overigens niet een prulletje zijn, maar wel iets waar ik zo'n 1,5 / 2 jaar mee voort kan.

Hoe zit het met de douane, ik wil dat hetgeen dat ik koop legaal is, en dat ik er geen problemen mee krijg. Waarom is er een kans dat je ¤30 extra moet betalen?
Als je dan de 3GS gaat halen doe dan direct de versie met een T processor. Die is echt niet heel veel duurder en dat geld meer dan waard (daarnaast is de kans ook dat je een grotere batterij krijgt).

Voor je vraag met betrekking tot douane: http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat

quote:
Oja, de Cubots hebben één of ander certificaat niet. Heeft de Jiayu dat wel? En wat stelt dat certificaat voor?
Weet niet wel certificaat; zijn er meerderen. Straling, milieuvriendelijkheid, conformiteit, FCC, etc. Enkele daarvan stellen wat voor, enkelen ook helemaal niet (het CE keurmerk stelt in eerste instantie bijvoorbeeld niks voor. Dat mag je als fabrikant je eigen product toekennen)
pi_130524196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als je dan de 3GS gaat halen doe dan direct de versie met een T processor. Die is echt niet heel veel duurder en dat geld meer dan waard (daarnaast is de kans ook dat je een grotere batterij krijgt).

Voor je vraag met betrekking tot douane: http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat

[..]

Weet niet wel certificaat; zijn er meerderen. Straling, milieuvriendelijkheid, conformiteit, FCC, etc. Enkele daarvan stellen wat voor, enkelen ook helemaal niet (het CE keurmerk stelt in eerste instantie bijvoorbeeld niks voor. Dat mag je als fabrikant je eigen product toekennen)
Dus alleen omzetbelasting betalen (-¤150?) De mobiel komt aan en er is kans dat ik ¤20 extra moet neertellen zonder strafbaar te zijn?

Dat certificaat wat de Cubot niet had was iets met 2 keer een ´b´ in de naam. Ik weet zo niet welke.

De Jiayu is dus een van de beste kwa prijs-kwaliteitsverhouding en is een goed bekendstaand product.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:56:42 #75
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130524329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:53 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Dus alleen omzetbelasting betalen (-¤150?) De mobiel komt aan en er is kans dat ik ¤20 extra moet neertellen zonder strafbaar te zijn?
20 + eventuele administratiekosten van PostNL of DHL (die bedragen bij PostNL 13 euro)
quote:
Dat certificaat wat de Cubot niet had was iets met 2 keer een ´b´ in de naam. Ik weet zo niet welke.

De Jiayu is dus een van de beste kwa prijs-kwaliteitsverhouding en is een goed bekendstaand product.
Ach dat certificaat ga je niet inlijsten toch ;)? En Jiayu staat hier wel aardig goed bekend ja :)
pi_130524369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

20 + eventuele administratiekosten van PostNL of DHL (die bedragen bij PostNL 13 euro)

[..]

Ach dat certificaat ga je niet inlijsten toch ;)? En Jiayu staat hier wel aardig goed bekend ja :)
Dus ik ben alleen strafbaar als mijn pakketje onderschept word, en ik geen 33 euro aan de deur betaal?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:59:44 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130524471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:57 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Dus ik ben alleen strafbaar als mijn pakketje onderschept word, en ik geen 33 euro aan de deur betaal?
Nee dan ook niet. Dan gaat het pakketje retour afzender of wordt vernietigd.
Alleen als het een nep product betreft ben je strafbaar :)
pi_130529751
Dit is allemaal bullshit. Sorry. Maar je betaalt echt geen kosten. Anders zou je invoerrechten moeten betalen maar aangezien dit een product is met een eigenmerk. (Cubot One) betaal je geen invoerrechten. Heb al honderden dingen besteld en nooit iets extra bij te hoeven betalen. Ik kan je e.v.t. die van mij verkopen als je dat makkelijker vind.
pi_130529876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:59 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee dan ook niet. Dan gaat het pakketje retour afzender of wordt vernietigd.
Alleen als het een nep product betreft ben je strafbaar :)
Dan gaat het pakketje retour en krijg je je geld weer terug gestort.
pi_130533500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

Een flink deel van de telefoons worden daar gemaakt. Ook van Japanse en Koreaanse fabrikanten. En de iPhone wordt louter in China gemaakt.

[..]

Veel LG's en Samsungs worden nog altijd in het thuisland (Zuid-Korea) gemaakt. Weet eigenlijk niet hoe dat met Sony-toestellen is... De duurdere Sony-producten komen meestal wel uit Japan, maar het goedkopere spul meestal uit China.
Klopt allemaal, maar neemt nog niet weg dat deze merken bepaalde eisen stellen (om reputatieschade te voorkomen) of omdat de landen waar de producten op de markt worden gebracht dit eisen, waar bij deze onbekende merken daar niet/minder mee te maken hebben.
pi_130551306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:45 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Klopt allemaal, maar neemt nog niet weg dat deze merken bepaalde eisen stellen (om reputatieschade te voorkomen) of omdat de landen waar de producten op de markt worden gebracht dit eisen, waar bij deze onbekende merken daar niet/minder mee te maken hebben.
Nuuh, dat valt wel mee. Ze moeten zich houden aan bepaalde regels die hen opgelegd is. En die regels zijn in China echt niet veel anders. Daar vergissen mensen zich nogal in wanneer het op China aankomt. Dit komt vooral doordat er in China op verschillende gebieden makkelijk gesjoemeld kan worden. Maar productienormen is daar er niet een van, aangezien de Chinese autoriteiten makkelijk aan een sample kunnen komen. Arbeidsomstandigheden onderzoeken geldt een andere werkelijkheid voor. En daar maken de verschillende vooral westerse bedrijven dan ook graag gebruik (misbruik) van.

Vergeet niet dat toestellen als de Zoppo-telefoons en ook de Jiayu's door Europese partijen verkocht worden die het geïmporteerd hebben. En natuurlijk verschillende grote Chinese partijen (bijv. Deal Extreme, die zelf opslagfaciliteiten in Europa gebruikt). Die waren allang neergeslagen als het allemaal niet sjofel was.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130676248
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:57 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Heb je al een keuze kunnen maken?
pi_130676406
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:40 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Heb je al een keuze kunnen maken?
Ik zit te twijfelen tussen de Cubot gt99, eventueel de Cubot One, en de Jiayu G3S. Er is een Fokker die de Cubot gt99 heeft gekocht en er is en Fokker die de Jiayu G3S heeft gekocht. Ik heb ze allebei een mail gestuurd waarin ik heb gevraagd of de mobiel goed bevalt. Ik wacht het antwoord nog even af. Maar ik denk toch dat ik voor de Jiayu ga.
pi_130678115
Ik heb net mijn mobiel te koop! Precies jouw prijsklasse: 90-100 euro! (ligt eraan verzendkosten of niet)
Interesse?

HTC Wildfire S gloednieuw, nog geen een keer aangeweest. Alleen voor de foto's aangeraakt. Simlockvrij
Inclusief: usb-kabel, oplader, poestdoekje, krasbescherming voor het scherm, garantie, extra achterkant en handleiding

Het pakket kan opgehaald (Venlo) en verzonden worden.
Let op: prijs is exclusief verzendkosten.

pi_130701601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:47 schreef Sovalya het volgende:
Ik heb net mijn mobiel te koop! Precies jouw prijsklasse: 90-100 euro! (ligt eraan verzendkosten of niet)
Interesse?

HTC Wildfire S gloednieuw, nog geen een keer aangeweest. Alleen voor de foto's aangeraakt. Simlockvrij
Inclusief: usb-kabel, oplader, poestdoekje, krasbescherming voor het scherm, garantie, extra achterkant en handleiding

Het pakket kan opgehaald (Venlo) en verzonden worden.
Let op: prijs is exclusief verzendkosten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb hier geen interesse in, ik ga waarschijnlijk voor de jiayu G3S, heeft iemand hier ervaring mee?
pi_130853412
Ik dacht eerst dat ik een Huawai y300 ging kopen. Voor ¤100 een prima toestelletje. Toen typte iemand dat hij een Cubot one had en toen ik dat opgezocht had, kwam ik erachter dat een toestel gelijk uit China laten importeren, nog veel voordeliger kan zijn. Ik kwam er al snel achter dat de Jiayu nog beter is dan de Cubot one en ik wou die mobiel dus bijna kopen.

Nadeel:

Jiayu kost ¤70 meer dan de y300 (inclusief invoersbelasting)

Als er iets kappot is, moet het toestel weer helemaal terug naar China dus ben ik het best lang kwijt en kost het een hoop geld aan vervoer (post).
Slechte camera (jiayu + huawai),
(Jiayu heeft een slechte gsp?, niet dat dat heel belangrijk is)
Jiayu bel functie is niet goed?

Voordeel:

Gorrilaglas (minder snel kapot, minder snel een reparatie)
Accu (+ scherm?) los te koop
meer voor minder geld
Veel accessoires
jellybean versie --) android

Ik wou dus de Jiayu gaan kopen. Maar, ook al wil ik de mobiel meer dan een jaar gebruiken, vind ik ¤170 wel veel geld voor een nog-geen-16-jarige die eigenlijk niet veel heeft met een mobiel.

Mijn vraag is dus als iemand een iets goedkopere, maar wel hele goede mobiel kent voor +- ¤100 / ¤120

Eisen:

Niet onbekend merk i.v.m reparaties etc.
(Veel accessoires + losse koop van accu/glas)
Gorrilaglass
Android, nieuwste versie --) Yellybean
+- 4,5 inches denk ik.
(veiligheidscertificaat?)

Eventueel een aanbieding op bijvoorbeeld pandawill.
Eventueel een waterbestendig / zandbestendig toestel.

Weet toevallig iemand een leuk toestelletje voor mij? Ik wil een goed toestel waar ik lang mee verder kan. (waar voor mijn geld)

Als ik de Jiayu ergens in de aanbieding tegen kom, is het niet onmogelijk dat ik die ga kopen. Maar ik wil dus nog even verder kijken, (naar iets goedkoops, maar wel (bijna) net zo goeds) :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Simdo D98T Smartphone Android 4.2 MTK6589M Quad Core 5.0 Inch WiFi GPS- Black is dit wat?
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=friday

Is dit wat? -Voor die prijs?

Cubot P9 Smartphone Android 4.2 MTK6572W Dual Core 3G GPS WiFi 5.0 Inch QHD Screen- Black
Of deze? Maar 70-80 euro exclusief invoerbelasting.
pi_130853902
Een heel goede mobiel met gorilla glass enzo, van een bekend merk, voor 100-120 euro, dat gaat 'm niet worden, lijkt me.
pi_130854516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:46 schreef Igen het volgende:
Een heel goede mobiel met gorilla glass enzo, van een bekend merk, voor 100-120 euro, dat gaat 'm niet worden, lijkt me.
Niet een heel goede, alleen ´de beste´ qua prijs-kwaliteit verhouding. Ik weet zelf ook dat ik voor die prijs geen iphone krijg. Verder: een bekend merk bedoel ik een goed bekendstaand chinees merk en gorrila glass komt steeds vaker voor op goedkope mobiels.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:13:00 #90
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130856286
quote:
Android 4.0 is toch geen Jelly Bean?

Deze kon ik voor ¤ 280 bij de BelCompany meenemen:

Wellicht wat buiten je budget, maar prijs/kwaliteit is wel ok, denk ik.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:20:14 #91
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_130856541
Samsung galaxy s advance
pi_130856612
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:13 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Android 4.0 is toch geen Jelly Bean?

Deze kon ik voor ¤ 280 bij de BelCompany meenemen:
[ afbeelding ]
Wellicht wat buiten je budget, maar prijs/kwaliteit is wel ok, denk ik.
2 keer duurder dan mijn budget ;)
pi_130871411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:22 schreef freek.etc het volgende:

[..]

2 keer duurder dan mijn budget ;)
Ik heb inmiddels die Huawei gekocht voor mijn oma en hij werkt echt verbazingwekkend goed.

Sowieso zijn de specs nog best goed (beter dan de iPhone 4 bijvoorbeeld) en werkt deze Android echt heel lekker. Ook gewoon een mooi apparaat en ik denk dat ze aan jouw eisen voldoen. Je mag dan wel het beste willen, uiteindelijk geniet je net zoveel van die Huawei als een wat duurdere telefoon (tenzij je hele zware dingen met je gsm wilt gaan doen, maar ik neem aan van niet gezien je leeftijd)

Dus ik raad je aan om gewoon wat reviews nog te lezen als je dat zou willen. Je kunt de telefoon misschien ook wel uitproberen bij een verkooppunt, alleen is het vervelend dat ze hem volgens mij alleen bij de kijkshop en online verkopen en dat dus lastig wordt. Desalniettemin raad ik hem jou echt van harte aan.

En het mooie is nog, dat als je nu overtuigd zou zijn, je hem morgen al in je handen kunt hebben ;)

Succes nog!
pi_130872988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 01:03 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels die Huawei gekocht voor mijn oma en hij werkt echt verbazingwekkend goed.

Sowieso zijn de specs nog best goed (beter dan de iPhone 4 bijvoorbeeld) en werkt deze Android echt heel lekker. Ook gewoon een mooi apparaat en ik denk dat ze aan jouw eisen voldoen. Je mag dan wel het beste willen, uiteindelijk geniet je net zoveel van die Huawei als een wat duurdere telefoon (tenzij je hele zware dingen met je gsm wilt gaan doen, maar ik neem aan van niet gezien je leeftijd)

Dus ik raad je aan om gewoon wat reviews nog te lezen als je dat zou willen. Je kunt de telefoon misschien ook wel uitproberen bij een verkooppunt, alleen is het vervelend dat ze hem volgens mij alleen bij de kijkshop en online verkopen en dat dus lastig wordt. Desalniettemin raad ik hem jou echt van harte aan.

En het mooie is nog, dat als je nu overtuigd zou zijn, je hem morgen al in je handen kunt hebben ;)

Succes nog!
Een huawai leek me wel wat, maar uit een paar revieuws bleek dat er soms app's verdwijnen en dat de camera niet al te goed was. Ik dacht dat ik voor die prijs misschien iets beters zou kunnen kopen qua camera, batterij etc. maar ik ben dus nog aan het twijfelen.

Volgens mij vind iedereen die huawai goed, omdat die vergeleken met samsung en apple, veel meer geven voor een mindere prijs. Als ik iets uit China laat halen is dat waarschijnlijk hetzelfde geval, maar ik weet dus niet precies wat ik wil of niet. Ik heb totaal geen verstand van mobiels.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:05:40 #95
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_130876673
Lees je eens in in deze, hij is alleen wel iets duurder
tweakers.net/pricewatch/302772/samsung-galaxy-s-advance-i9070-zwart.html
pi_130883997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:56 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Een huawai leek me wel wat, maar uit een paar revieuws bleek dat er soms app's verdwijnen en dat de camera niet al te goed was. Ik dacht dat ik voor die prijs misschien iets beters zou kunnen kopen qua camera, batterij etc. maar ik ben dus nog aan het twijfelen.

Volgens mij vind iedereen die huawai goed, omdat die vergeleken met samsung en apple, veel meer geven voor een mindere prijs. Als ik iets uit China laat halen is dat waarschijnlijk hetzelfde geval, maar ik weet dus niet precies wat ik wil of niet. Ik heb totaal geen verstand van mobiels.
Camera werkt gewoon prima als je niet al te professionele dingen ermee wilt gaan doen, dit is een goed voorbeeld:

(bron: http://www.fonearena.com/(...)end-y300-review.html)

Bovendien zelf nog geen last gehad van zelf-verwijderende apps, maar daar zit sowieso garantie op :)
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:18:56 #97
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_131164122
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:11 schreef Kinley het volgende:
Opzich heb ik wel interesse om hem over te nemen. Pm me maar als je heb nog wil verkopen.
pi_131339822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:35 schreef Kenju het volgende:

[..]

Nuuh, dat valt wel mee. Ze moeten zich houden aan bepaalde regels die hen opgelegd is. En die regels zijn in China echt niet veel anders. Daar vergissen mensen zich nogal in wanneer het op China aankomt. Dit komt vooral doordat er in China op verschillende gebieden makkelijk gesjoemeld kan worden. Maar productienormen is daar er niet een van, aangezien de Chinese autoriteiten makkelijk aan een sample kunnen komen. Arbeidsomstandigheden onderzoeken geldt een andere werkelijkheid voor. En daar maken de verschillende vooral westerse bedrijven dan ook graag gebruik (misbruik) van.

Vergeet niet dat toestellen als de Zoppo-telefoons en ook de Jiayu's door Europese partijen verkocht worden die het geïmporteerd hebben. En natuurlijk verschillende grote Chinese partijen (bijv. Deal Extreme, die zelf opslagfaciliteiten in Europa gebruikt). Die waren allang neergeslagen als het allemaal niet sjofel was.
Even off topic, een van de voorbeelden uit het prachtige China waar ik het over had: http://firstwefeast.com/e(...)eized-in-xian-china/
pi_131344241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:19 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Even off topic, een van de voorbeelden uit het prachtige China waar ik het over had: http://firstwefeast.com/e(...)eized-in-xian-china/
Ik lees niets waarvan ik in Nederland en derest van Europa ook voorbeelden van ken. Drie maanden geleden nog met het paardenvlees in Engeland, of twee maanden geleden nog over niet gewassen vlees in Nederland waardoor we poepbacteriën in ons vlees hebben. Wat ik lees is dat de Chinese overheid er achter is gekomen en het gestopt heeft. Verder is eten wat anders dan tech dat in de grootste fabrieken gemaakt wordt en door heel China op zeer grote schaal verkocht wordt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131781769
Welke mobiele telefoon is het nu uiteindelijk geworden? En bij welke provider?
pi_131782311
-edit- laaat maar
pi_131821431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik lees niets waarvan ik in Nederland en derest van Europa ook voorbeelden van ken. Drie maanden geleden nog met het paardenvlees in Engeland, of twee maanden geleden nog over niet gewassen vlees in Nederland waardoor we poepbacteriën in ons vlees hebben. Wat ik lees is dat de Chinese overheid er achter is gekomen en het gestopt heeft. Verder is eten wat anders dan tech dat in de grootste fabrieken gemaakt wordt en door heel China op zeer grote schaal verkocht wordt.
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar ik zit nu net Keuringsdienst van Waarde te kijken en zie nu weer het gebruik van giftige stoffen door Chinezen, zie: http://keuringsdienstvanw(...)everingen/03-10-2013

Verder is het bewerken van vlees met chemicaliën wel van een iets andere orde, dan wat er in Nederland gebeurt met het vlees.
pi_131827365
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:34 schreef terrorsjaak het volgende:
iPhone 5
:')___!!!
IT'er in hart en nieren
pi_131829208
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:45 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

:')___!!!
Goeie snelle telefoon met supergoede service van apple. Zo was mijn knopje kapot en ben ik naar de apple winkel gegaan. Enige wat ze vroegen was: heb je thuis een back-up? Ik zei ja. Oke hier een nieuwe iphone!
pi_131834859
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:24 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Goeie snelle telefoon met supergoede service van apple. Zo was mijn knopje kapot en ben ik naar de apple winkel gegaan. Enige wat ze vroegen was: heb je thuis een back-up? Ik zei ja. Oke hier een nieuwe iphone!
Hebben ze daar ook appels?
IT'er in hart en nieren
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:24:46 #106
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131845219
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:54 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar ik zit nu net Keuringsdienst van Waarde te kijken en zie nu weer het gebruik van giftige stoffen door Chinezen, zie: http://keuringsdienstvanw(...)everingen/03-10-2013

Verder is het bewerken van vlees met chemicaliën wel van een iets andere orde, dan wat er in Nederland gebeurt met het vlees.
Je kan je afvragen in hoeverre het relevant is voor plastic. Verder is dit juist bewijs van wat ik aangaf. Het Nederlandse controle construct is kennelijk niet waterdicht. Vergeet niet dat het gros van alle telefoons in China gemaakt wordt. Dus je hebt hiermee nog steeds geen reden om spul dat daar gemaakt wordt en hier normaal niet verkocht wordt te wantrouwen, aangezien hier ook gewoon spullen in de winkels liggen die je niet kan vertrouwen...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_135108886
Hey, is er hier iemand die in de buurt van den haag woont en vaak smartphones uit china besteld, ik zou graag de cubot one wille kopen ik heb alleen geen ervaring met chineze websites enzo en daar wil ik liever niet aan beginnen. Als iemand hem voor me zou kunnen bestellen dan kan ik m ophalen met natuurlijk een meerprijsje voor de moeite
jo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')