abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130408847
Ik dacht eerst dat ik een Huawai y300 ging kopen. Voor ¤100 een prima toestelletje. Toen typte iemand dat hij een Cubot one had en toen ik dat opgezocht had, kwam ik erachter dat een toestel gelijk uit China laten importeren, nog veel voordeliger kan zijn. Ik kwam er al snel achter dat de Jiayu nog beter is dan de Cubot one en ik wou die mobiel dus bijna kopen.

Nadeel:

Jiayu kost ¤70 meer dan de y300 (inclusief invoersbelasting)

Als er iets kappot is, moet het toestel weer helemaal terug naar China dus ben ik het best lang kwijt en kost het een hoop geld aan vervoer (post).
Slechte camera (jiayu + huawai),
(Jiayu heeft een slechte gsp?, niet dat dat heel belangrijk is)
Jiayu bel functie is niet goed?

Voordeel:

Gorrilaglas (minder snel kapot, minder snel een reparatie)
Accu (+ scherm?) los te koop
meer voor minder geld
Veel accessoires
jellybean versie --) android

Ik wou dus de Jiayu gaan kopen. Maar, ook al wil ik de mobiel meer dan een jaar gebruiken, vind ik ¤170 wel veel geld voor een nog-geen-16-jarige die eigenlijk niet veel heeft met een mobiel.

Mijn vraag is dus als iemand een iets goedkopere, maar wel hele goede mobiel kent voor +- ¤100 / ¤120

Eisen:

Niet onbekend merk i.v.m reparaties etc.
(Veel accessoires + losse koop van accu/glas)
Gorrilaglass
Android, nieuwste versie --) Yellybean
+- 4,5 inches denk ik.
(veiligheidscertificaat?)

Eventueel een aanbieding op bijvoorbeeld pandawill.
Eventueel een waterbestendig / zandbestendig toestel.

Weet toevallig iemand een leuk toestelletje voor mij? Ik wil een goed toestel waar ik lang mee verder kan. (waar voor mijn geld)

Als ik de Jiayu ergens in de aanbieding tegen kom, is het niet onmogelijk dat ik die ga kopen. Maar ik wil dus nog even verder kijken, (naar iets goedkoops, maar wel (bijna) net zo goeds) :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Simdo D98T Smartphone Android 4.2 MTK6589M Quad Core 5.0 Inch WiFi GPS- Black is dit wat?
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=friday

Is dit wat? -Voor die prijs?

Cubot P9 Smartphone Android 4.2 MTK6572W Dual Core 3G GPS WiFi 5.0 Inch QHD Screen- Black
Of deze? Maar 70-80 euro exclusief invoerbelasting.

[ Bericht 52% gewijzigd door Bart op 05-09-2013 22:50:27 ]
pi_130408882
Ik heb de huawei y300 nu voor paar maandjes en hij bevalt me erg goed. Snel internet snelle mobiel en redelijke camera. Voor die prijs is dit echt het beste wat je kunt kopen. En 20 euro cashback ^O^
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_130408925
alleen het ram geheugen lijkt mij wat weinig. voor de rest niet slecht.
Hier staat niets.
pi_130408967
iPhone 5
pi_130409306
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:29 schreef Prospos het volgende:
alleen het ram geheugen lijkt mij wat weinig. voor de rest niet slecht.
Over welke mobiel heb je het nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:24 schreef superpark het volgende:
Ik heb de huawei y300 nu voor paar maandjes en hij bevalt me erg goed. Snel internet snelle mobiel en redelijke camera. Voor die prijs is dit echt het beste wat je kunt kopen. En 20 euro cashback ^O^
Ik zoek hem straks op.
Edit: dus dat is de mobiel die in de OP staat? Of is er verschil tussen huawei en huawei ascend?
pi_130409314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:34 schreef terrorsjaak het volgende:
iPhone 5
:') -O-
pi_130409372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:03 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Over welke mobiel heb je het nu?

Die uit de OP
Hier staat niets.
pi_130409776
Ik zie ook steeds vaker een Alcatel mobiel: ALCATEL M'Pop 5020D Zwart, ALCATEL OT-991D WHITE etc. Heeft er iemand hier ervaring mee?
pi_130409786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:08 schreef Prospos het volgende:

[..]

Die uit de OP
Ram geheugen is niet slecht naar verhouding. Ja ik zou ook liever/minimaal 1GB zien, maar dat krijg je voor dat geld domweg niet. ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:42:27 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130409859
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_130410115
Ik denk dat ik de huawei koop, maar ik hoorde net ook dat de Nokia Lumia 520 goed is. Heeft iemand daar ervaringen mee?

http://www.nokia.com/nl-nl/producten/telefoon/lumia520

Het enige wat ik er tot nu toe van weet is dat die ¤ 50 duurder is, geen voor camera heeft, en het volgende.

5 MP Sensor hoofdcamera
4 '' Schermafmetingen
Snapdragon™ S4 Naam processor
9,7 uur Maximale 3G-spreektijd
390 uur Standby-tijd (3G)
52 uur Afspeeltijd muziek
pi_130410316
Die Y300 heb ik een paar dagen gehad, ik vond het niet echt wat. Ik heb het idee dat hij niet echt genoeg rekenkracht voor Android heeft. Scrollen gaat vaak niet soepel, multitasken (bijv. internetradio terwijl je wat anders doet) werkt niet echt en als je de home-knop drukt duurt het soms meer dan 5 seconden voor het startscherm is ingeladen. Positieve kant is dat hij het verder wel gewoon doet.

Afijn, ik heb 'm ingeruild voor een Lumia 520. Windows Phone werkt daarop wel supersnel. Er zijn wel wat minder apps voor en de 520 heeft geen flitser/zaklamp.

Edit: Nog een verschil is dat de Lumia 520 een opslag van 8 gb heeft, de Huawei Y300 maar 4 gb. In beide gevallen wel uitbreidbaar met een sd-kaartje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 11:21:10 ]
pi_130410394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:17 schreef Igen het volgende:
heb ik een paar dagen gehad, ik vond het niet echt wat. Ik heb het idee dat hij niet echt geno
Dus jij zou voor de 520 gaan? Ik las veel goede reviews over de y300. En waarom kon je de mobiel omruilen? Had je de mobiel nog maar net of was die stuk?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder ben ik wel benieuwd als die y300 snel stuk gaat. Is een plastic achterkant slecht?
pi_130410628
Ja ik had 'm pas net en had 'm als los toestel gekocht zonder abonnement/prepaid. Dan is het prijsverschil tussen de Y300 en de Lumia 520 ook een stuk kleiner dan als je de Y300 van T-Mobile koopt.

En ik had ook veel goede reviews gelezen ja. Ik denk dat het ook maar net is wat je wil. Als je per se een of andere app of widget wil die er wel voor Android maar niet voor Windows Phone is, dan is natuurlijk de Y300 een betere keus dan een Lumia. ;)
pi_130411369
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:35 schreef Igen het volgende:
n had 'm als los toestel gekocht zonder abonnement/prepaid. Dan is het prijsverschil tussen de Y300 en de Lumia 520 ook een stuk kleiner dan als je de Y300 van T-Mobil
Ik denk ook dat je er maar net aan moet wennen en het kan zijn dat de mobiel die jij had ´kapot´ was, want als je op youtube kijkt, zijn er ook veel filmpjes waarin dat niet te zien is.

Nu ben ik wel benieuw wat het verschil is tussen android en windows phone. Ik kijk al op internet, maar wat is volgens jouw het grootste verschil?
pi_130412109
Heeft de y300 gorilla glass. Gaat de mobiel snel stuk als je hem laat vallen, en is de telefoon ( als je hem bij kijkshop koopt) simlock vrij? Ik hoor er veel goede dingen over en ik denk dat ik de telefoon maar ga kopen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er veel hoesjes voor zijn, waar je die kan halen en als je er één bij krijgt.

Oja ik heb ook een review van iemand gelezen die zij dat er soms apps verdwijnen. Is dit zo?
pi_130412265
Volgens mij hebben al die goedkope smartphones geen gorilla glass.

Enneh, ik heb eerst een iPod Touch gehad dus misschien ben ik wat verwend met vloeiende animaties enzo en kan ik de mogelijkheden voor aanpassingen in Android (die bij Apple niet kunnen) niet op waarde schatten. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 13:02:52 ]
pi_130415103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:54 schreef freek.etc het volgende:
Heeft de y300 gorilla glass. Gaat de mobiel snel stuk als je hem laat vallen, en is de telefoon ( als je hem bij kijkshop koopt) simlock vrij? Ik hoor er veel goede dingen over en ik denk dat ik de telefoon maar ga kopen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er veel hoesjes voor zijn, waar je die kan halen en als je er één bij krijgt.

Oja ik heb ook een review van iemand gelezen die zij dat er soms apps verdwijnen. Is dit zo?
Als je de y300 met t-mobile koopt zit er een nieuwe simkaart in maar je kan hem gewoon verwisselen met een andere, simlock-vrij dus.
Ik heb hem zonder hoesje al een paar keer laten vallen niks mee gebeurt (zelfs van 1.5 meter). Dit kan natuurlijk ook geluk zijn :)
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_130422001
Ik denk dat ik deze mobiel maandag ga halen bij de kijkshop. Weet er iemand of er hoesjes voor te koop zijn bij de kijkshop.En zijn er andere dingen die ik er nog van "moet" weten?

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:17 schreef superpark het volgende:

[..]

Als je de y300 met t-mobile koopt zit er een nieuwe simkaart in maar je kan hem gewoon verwisselen met een andere, simlock-vrij dus.
Ik heb hem zonder hoesje al een paar keer laten vallen niks mee gebeurt (zelfs van 1.5 meter). Dit kan natuurlijk ook geluk zijn :)
Wat was jouw reden om deze mobiel te kopen?
pi_130424245
Ik heb voor 144 euro een Cubot One gekocht. Het is een 'fake' HTC One maar de specs zijn uitstekend. Zo bevat het een quad-core processor met 1,2GHz en heeft het een 13MP camera aan de achterkant en 1GB Ram. Ik weet niet of het verboden is om links te delen op Fok maar ik raad het je echt aan!
pi_130424608
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:56 schreef Kinley het volgende:
Ik heb voor 144 euro een Cubot One gekocht. Het is een 'fake' HTC One maar de specs zijn uitstekend. Zo bevat het een quad-core processor met 1,2GHz en heeft het een 13MP camera aan de achterkant en 1GB Ram. Ik weet niet of het verboden is om links te delen op Fok maar ik raad het je echt aan!
Ik kan er weinig over vinden. Waar kan je de mobiel kopen? Kan je meer vertellen over de specs etc?
las het een mobiel is die besteld moet worden uit China of Japan dan denk ik niet dat ik ervoor ga i.v.m taalinstelling, garantie en extra kosten door douanen.
pi_130424780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:06 schreef freek.etc het volgende:

[..]

Ik kan er weinig over vinden. Waar kan je de mobiel kopen? Kan je meer vertellen over de specs etc?
las het een mobiel is die besteld moet worden uit China of Japan dan denk ik niet dat ik ervoor ga i.v.m taalinstelling, garantie en extra kosten door douanen.
Hey! Je moet het inderdaad bestellen uit China. Dat heb ik wel gedaan en ik gebruik het nu ook een tijdje. Extra douane kosten zal er niet zijn de taalinstelling is mooi volledig nederlands en u heeft er een jaar garantie bij. Je kan op Youtube wel een video zien als je Cubot One intypt. Dan wordt hij vergeleken met een iPhone 5 en wint hij met sommige dingen zelfs zoals het sneller laden van een webpagina!
pi_130424967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:11 schreef Kinley het volgende:

[..]

Hey! Je moet het inderdaad bestellen uit China. Dat heb ik wel gedaan en ik gebruik het nu ook een tijdje. Extra douane kosten zal er niet zijn de taalinstelling is mooi volledig nederlands en u heeft er een jaar garantie bij. Je kan op Youtube wel een video zien als je Cubot One intypt. Dan wordt hij vergeleken met een iPhone 5 en wint hij met sommige dingen zelfs zoals het sneller laden van een webpagina!
De mobiel lijkt mij goed, beter dan de y300, maar ik heb geen ervaringen met mobiels bestellen uit China. Wil / kan / mag je zeggen waar je de mobiel gekocht hebt? en waarom je deze hebt gekozen?
Ik was bijna zeker dat ik voor de y300 ging, maar ik had er nog niet aan gedacht dat ik ook een chinees toestel zou kunnen nemen :) Zijn er veel accessoires etc. bij te koop?
pi_130425147
Hij is zeker goed! Ik bestel altijd veel dingen uit china. Het is een groothandel site met kopersbescherming.

Jij doet een bestelling. Je kan betalen via iDeal (internetbankieren) of Paypal. De site ontvangt het geld. De persoon die de advertentie op de website heeft gezet krijgt een melding en stuurt alles naar jou op. Hij krijgt nog geen geld. Pas als jouw mobiel is aangekomen en alles is goed en jij laat de site weten dat jou mobiel goed is aangekomen krijgt de gene die het verkoopt het geld. Dit is altijd handig. Het duurt 12 tot 14 dagen tot het aankomt. Maar het is het wachten waard. Er is e.v.t. ook accesoires te halen ja. Heb je de filmpjes gekeken op Youtube?
pi_130425338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:20 schreef Kinley het volgende:
Hij is zeker goed! Ik bestel altijd veel dingen uit china. Het is een groothandel site met kopersbescherming.

Jij doet een bestelling. Je kan betalen via iDeal (internetbankieren) of Paypal. De site ontvangt het geld. De persoon die de advertentie op de website heeft gezet krijgt een melding en stuurt alles naar jou op. Hij krijgt nog geen geld. Pas als jouw mobiel is aangekomen en alles is goed en jij laat de site weten dat jou mobiel goed is aangekomen krijgt de gene die het verkoopt het geld. Dit is altijd handig. Het duurt 12 tot 14 dagen tot het aankomt. Maar het is het wachten waard. Er is e.v.t. ook accesoires te halen ja. Heb je de filmpjes gekeken op Youtube?
Dus de mobiel is niet van de site zelf? En je hebt zeker garantie? Ik zit erg te twijfelen, want de mobiel lijkt heel goed, maar ik heb nog nooit voor zoveel uit China gehaald. Is 1 jaar garantie weinig of is dat standaard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')