Wacht maar tot werknemers echt gaan voelen hoe het neoliberale beleid hen tot slaaf maakt. Ik denk dat ze dan blij zullen zijn als er bonden zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de vakbonden hebben hun hand overspeelt en hun macht is tanende, bonden hebben zich teveel op hun oudere leden gericht en hun belangen en jongeren daarmee de rekening doorgeschoven. De politiek doet hetzelfde trouwens.
Pure leugens die gebruikt worden als bangmakerij. Het te exporteren werk is al lang weg.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is geen keuze dat betekent dat indien je competitief wil zijn op een wereldwijde markt je daar ook de tools voor moet hebben. De kennisvoorsprong is over 10 jaar wel verdwenen dus dan is het alleen nog concurreren op loon en arbeidsvoorwaarden. De Chinezen zullen in die tijd ook op dat vlak er nog wel wat op vooruit gaan maar uiteindelijk zal men hier ook een veer moeten laten.
Bij de jongeren van tegenwoordig heb ik er een hard hoofd in...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:23 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Wacht maar tot werknemers echt gaan voelen hoe het neoliberale beleid hen tot slaaf maakt. Ik denk dat ze dan blij zullen zijn als er bonden zijn.
Het zal wel veranderen als ze het echt serieus wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de jongeren van tegenwoordig heb ik er een hard hoofd in...
Ze hebben altijd hun smartfone nog...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:27 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Het zal wel veranderen als ze het echt serieus wordt.
Armoede is van alle tijden. Het is zeker geen nevenproduct van kapitalisme. Armoede wordt eerder bestreden door kapitalisme. Er zullen altijd mensen zijn die niet mee kunnen of willen met de maatschappij.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed terug OT maar weer...
Armoede als nevenproduct van het kapitalisme... the dismal science...
Schulden maakt de mensen tot slaaf. De schulden zijn de nieuwe ketenen waarmee de slaaf aan zijn meester wordt gebonden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:23 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Wacht maar tot werknemers echt gaan voelen hoe het neoliberale beleid hen tot slaaf maakt. Ik denk dat ze dan blij zullen zijn als er bonden zijn.
Het te exporteren werk wordt steeds hoogwaardiger.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:26 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Pure leugens die gebruikt worden als bangmakerij. Het te exporteren werk is al lang weg.
Dat was even de werktitel, armoede is idd van alle tijden, alleen waren er wel verschillende soorten armoede... an sich is er materiaal genoeg om er verschillende doctoraal scripties over te schrijven... masterscripties is het tegenwoordig trouwens...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Armoede is van alle tijden. Het is zeker geen nevenproduct van kapitalisme. Armoede wordt eerder bestreden door kapitalisme. Er zullen altijd mensen zijn die niet mee kunnen of willen met de maatschappij.
In de kern van het kapitalisme huist toch "'schuld"?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Schulden maakt de mensen tot slaaf. De schulden zijn de nieuwe ketenen waarmee de slaaf aan zijn meester wordt gebonden.
De kern van fiat geld is schuld omdat dat de onderliggende waarde is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de kern van het kapitalisme huist toch "'schuld"?
Het wordt niet gezien als ketenen in het kapitalisme.
Die kunnen ze dan niet meer betalenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben altijd hun smartfone nog...
Ja en de VVD heeft met zijn hypothekenbeleid vele mensen tot slaaf gemaakt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Schulden maakt de mensen tot slaaf. De schulden zijn de nieuwe ketenen waarmee de slaaf aan zijn meester wordt gebonden.
Dat hebben die mensen zelf gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:44 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ja en de VVD heeft met zijn hypothekenbeleid vele mensen tot slaaf gemaakt.
Nu ook al niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:43 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Die kunnen ze dan niet meer betalen
Maar als ik een mooi idee heb, en ik heb geen geld, dan moet ik investeerders bereid zien om in mijn idee te investeren en dan krijg ik dus schuld... als beginnend ondernemer... dus "schuld" ligt wrs aan de basis van kapitalisme.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De kern van fiat geld is schuld omdat dat de onderliggende waarde is.
Kapitalisme heeft niets te maken met het aangaan van schulden. Het is het geld daar gebruiken waar verwacht wordt winst te maken. Prijzen komen op stand op de markt en alle productie middelen en kapitaalgoederen zijn particulier bezit. Want zonder privé-eigendom van kapitaalgoederen is geen rationele prijs- en kostencalculatie mogelijk. Immers, als er geen privé-eigendom van produktiemiddelen is, worden deze ook niet op markten verhandeld. Daardoor kan men niet weten welke prijs zij hebben. En als men de prijs niet kent, is geen rationale kostencalculatie mogelijk die als basis moet dienen voor een zo efficiënt mogelijk gebruik van die produktiemiddelen. Het resultaat is massale verspilling (zie gezondheidszorg)
Bullshit, echt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het te exporteren werk wordt steeds hoogwaardiger.
Als allerlaatste kunnen ze dat niet meer betalen, desnoods blijven ze tot hun 30ste bij paps en mams wonen hoor...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:43 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Die kunnen ze dan niet meer betalen
Nee dat heeft ook de VVD gedaan met hun propaganda dat mensen allemaal een huis moeten kopen, hun heilige hypothekensubsidie die en het pesten van huurders.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat hebben die mensen zelf gedaan.
Jaren terug kwam ik op een klein kantoortje waar 8 jongens bijna bij elkaar op schoot zaten. Ze waren houtje touwtje een bedrijf aan het opbouwen en ze hadden geld nodig. Voor een ton kreeg ik 10% van de aandelen. Ik zag dat niet zo zitten. Domste beslissing van mijn leven omdat dit de oprichting van Binck bank betrof. Anyway. Iemand anders is er wel met geld ingestapt voor een percentage aandelen. Dat is kapitalisme.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar als ik een mooi idee heb, en ik heb geen geld, dan moet ik investeerders bereid zien om in mijn idee te investeren en dan krijg ik dus schuld... als beginnend ondernemer... dus "schuld" ligt wrs aan de basis van kapitalisme.
En die schuld kun je an sich op verschillende manieren aangaan, tegenwoordig heb je crowd-funding, je kunt ook een emissie doen (wat an sich veel geld kost) of je stapt naar een bank, maar die geven je sws geen geld meer ook al is je idee goed... Daarnaast heb je mazzel als je oude tante misschien nog een tonnetje heeft en dat in je wil investeren... Hoe dan ook het blijft schuld als je wilt betreden...
Yep, dat was toch wel een heel belangrijk ideologisch ijkpuntje voor de VVD, maar ook gaandeweg voor de PvdA... die hebben net zo hard meegedaan in de jaren 90...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Nee dat heeft ook de VVD gedaan met hun propaganda dat mensen allemaal een huis moeten kopen, hun heilige hypothekensubsidie die en het pesten van huurders.
Ja, joh, heerlijk, maar wie heeft er nu een ton liggen of kan dat zelf weer lenen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jaren terug kwam ik op een klein kantoortje waar 8 jongens bijna bij elkaar op schoot zaten. Ze waren houtje touwtje een bedrijf aan het opbouwen en ze hadden geld nodig. Voor een ton kreeg ik 10% van de aandelen. Ik zag dat niet zo zitten. Domste beslissing van mijn leven omdat dit de oprichting van Binck bank betrof. Anyway. Iemand anders is er wel met geld ingestapt voor een percentage aandelen. Dat is kapitalisme.
De SP moet ook veel harder roepen dat deze hypothekencrisis de schuld van de VVD is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, dat was toch wel een heel belangrijk ideologisch ijkpuntje voor de VVD, maar ook gaandeweg voor de PvdA... die hebben net zo hard meegedaan in de jaren 90...
En van de PvdA...quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:53 schreef Arolsen het volgende:
[..]
De SP moet ook veel harder roepen dat deze hypothekencrisis de schuld van de VVD is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |