?? het werd groot gebracht in het nieuws.. minimumloon zwitserland 50% hoger dan frankrijk e.dquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zwitserland heeft onlangs tegen een minimumloon van 18 euro p/uur gestemd in een referendum.
Ik zei je net dat het bij sociale huurders (de armen dus, waar dit topic over gaat) de woonlasten in Nederland ook relatief laag liggen. Ze liggen hier vooral hoog voor modaal - dubbel modaal.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:09 schreef practics het volgende:
Het ligt hem toch ook niet in de consumenten goederen, maar in de vaste woonlasten. Dat zeg ik je net.
Wat in Duitsland echter enorm duur is zijn zorgverzekeringen, zo weet ik van familie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:11 schreef arjan1212 het volgende:
Wat in Duitsland ook goedkoop is is de motorvoertuigen belasting.. volgens een kennis was dat 25 DM per jaar.. dus dat zal nu 12 euro zijn
Een referendum(uitslag) kan ook groot in het nieuws komen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:12 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
?? het werd groot gebracht in het nieuws.. minimumloon zwitserland 50% hoger dan frankrijk e.d
Dus jij denkt dat je hier in Nederland een huis kunt kopen met een minimaal inkomen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het ligt hem toch ook niet in de consumenten goederen, maar in de vaste woonlasten. Dat zeg ik je net.
Ik zei je net dat het bij sociale huurders (de armen dus, waar dit topic over gaat) de woonlasten in Nederland ook relatief laag liggen. Ze liggen hier vooral hoog voor modaal - dubbel modaal.
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:16 schreef practics het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat je hier in Nederland een huis kunt kopen met een minimaal inkomen?
Onwaar; de financieringsvoorwaarden voor een Duitse hypotheek zijn vele malen strenger dan in Nederland. Probeer van een maandinkomen van 700 euro, zelfs in het door jou geprezen goedkope Duitsland, maar eens genoeg geld van opzij te zetten om 20 - 30% van de aankoopsom uit spaargeld te betalen, zelfs al betaal je voor je vrijstaande paleisje in the middle of nowhere maar 150.000 euro.quote:NEEE sociale huurwoning, waarom kennen ze dat bijna niet in Duitsland? Omdat men dan buiten de grote steden gaat wonen, en gewoon een huis kan BETALEN.
Dat doen ze dus niet ze pakken een rijtjes woning in een kleinere gemeente. Probleem fixed.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
[..]
Onwaar; de financieringsvoorwaarden voor een Duitse hypotheek zijn vele malen strenger dan in Nederland. Probeer van een maandinkomen van 700 euro, zelfs in het door jou geprezen goedkope Duitsland, maar eens genoeg geld van opzij te zetten om 20 - 30% van de aankoopsom uit spaargeld te betalen, zelfs al betaal je voor je vrijstaande paleisje in the middle of nowhere maar 150.000 euro.
Daar hebben ze voldoende eigen geld voor?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:21 schreef practics het volgende:
[..]
Dat doen ze dus niet ze pakken een rijtjes woning in een kleinere gemeente. Probleem fixed.
Zozo, een arme Duitser met 1400 netto?quote:Daarnaast blijf je maar dom bij je 700 euro, neem die lage klasse nu ook eens mee met 1100/1400 netto.
Ja kun je schofferend vinden, maar naar Nederlandse maatstaven is het niet veel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar hebben ze voldoende eigen geld voor?
De gemiddelde leeftijd waarop een Duitser een huis koopt ligt boven de 35 jaar. Da's 10 jaar later dan een Nederlander. Heus niet omdat de rijtjeswoningen gemakkelijk te financieren zijn.
[..]
Zozo, een arme Duitser met 1400 netto?
Ik vind het best schofferend dat je een kwart tot de helft van Duitsland tot de lage klasse rekent.
Nee, maar de lage klasse die wij hier minimumloners noemen wel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:30 schreef arjan1212 het volgende:
Verdiend de helft van de Duitsers maar 700 euro ??
Klopt, een kwart tot de helft van de Nederlanders woont wel in een sociale huurwoning en nog een deel van de midden- en hogeinkomens ook. 2100 euro bruto is geen vetpot, maar alles behalve de onderlaag.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:30 schreef practics het volgende:
[..]
Ja kun je schofferend vinden, maar naar Nederlandse maatstaven is het niet veel.![]()
Maar kwart tot de helft van de Duitsers woont niet in sociale huurwoningen. En daar zit het verschil.
Ja in Nederland ben je alleen maar onderlaag als je niet werkt, of werkt via Wajong en dergelijke. Voor de rest zou 99% er wel boven uit komen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, een kwart tot de helft van de Nederlanders woont wel in een sociale huurwoning en nog een deel van de midden- en hoge inkomens ook. 2100 euro bruto is geen vetpot, maar alles behalve de onderlaag.
Kom op, dat zelfde zie je hier ook. Waar je in het oosten 2 onder 1 kap krijgt voor 250.000 betaal je in Amsterdam al snel 400.000quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:36 schreef GSbrder het volgende:
Overigens merk ik ook vaak dat wanneer men over de woningmarkt in Duitsland spreekt, er hier vooral naar prijzen in Nordrhein-Westfalen (vlak over de grens) gekeken wordt. Niet geheel toevallig de deelstaat met een flinke krimp en de laagste woonlasten. Een inwoner in Munchen of Frankfurt kan met gemak 25 - 30% hogere woonlasten hebben.
Tweede keer gebruik van het woordje "dom", een gekke gewoonte.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:39 schreef practics het volgende:
[..]
Kom op, dat zelfde zie je hier ook. Waar je in het oosten 2 onder 1 kap krijgt voor 250.000 betaal je in Amsterdam al snel 400.000
Beetje domme vergelijking.
Voor de woningmarkt is het niet een enorme ramp als het aantal inwoners afneemt, want de laatste jaren neemt het aantal huishoudens gewoon flink toe.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:45 schreef arjan1212 het volgende:
Heel Duitsland is een leegloopgebied.. de bevolking daalt daar van 80 naar 65 miljoen
Nee maar je vergelijkt dingen verkeerd, hier kost het in de grote steden ook geld. Daar ook.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tweede keer gebruik van het woordje "dom", een gekke gewoonte.
Het is vooral dubieus omdat er hier dus gezegd wordt dat een Duitser "met gemak" voor iets boven een ton aan de rand van een stad kan wonen, terwijl dat hooguit in Nordrhein-Westfalen, Nuremberg of Oost-Duitsland het geval is.
Als ik zou zeggen dat je in Nederland "makkelijk" voor een ton een vrijstaande woning had en dan met voorbeelden uit Heerlen en Sneek aan zou komen, zou iedereen zeggen dat het niet representatief is voor de Nederlandse woningmarkt, terwijl er bij voorbeelden vanuit Duitsland zonder kritische analyse de prijzen vanuit leegloopprovincies geprojecteerd worden op de volledige Duitse woningmarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |