1/3 van 160k is een MBO-baantje? Ik heb kennelijk andere salarissen in mijn hoofd voor MBO. Ik bedoelde met een salaris van 53k te zeggen dat ik de functie niet onderschat en dat daar zeker een hele mooie beloning tegenover mag staan, maar dat deze functie niet hoeft te worden uitgeoefend door een 'directeur'. Hang daar dan het bedrag aan dat erbij hoort, maar in mijn beleving is dat geen 160k, gelet op het feit dat de gemiddelde directeur van een goed doel minder verdiende in 2012: http://www.gemiddeld-inko(...)urs-goededoelen-2012quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:34 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat je de werkzaamheden dan onderschat. Ik geloof zo dat dit gewoon een fulltime baan is en dat je er enig talent voor moet hebben. Niet alleen evenementenorganisatie maar ook werving. Dat is geen MBO baantje met zulke budgetten en verantwoordelijkheden. Dus ik vind het ook niet gek zo lang dat goed gaat en dat iemand daar fulltime mee bezig is dat hij daar betaald voor krijgt. De hoogte en het schimmige karakter en de titel declareren maakt het dubieus. In dat soort functies heb je snel de schijn tegen en moet je dat voor zijn. Dan is 160.000 wel pittig.
Het is allang bekend dat de vele miljoenen die deze stichting voor kankeronderzoek heeft binnen gehaald niet allemaal zijn uitgegeven. KWF heeft (ook) enorme reservesquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:00 schreef oxylus11 het volgende:
Ben benieuwd naar een jaarverslag van deze organisatie. Kijken of er ook iets naar het goede doel is gegaan.
Ik bedoelde specifiek op Inspire2live, niet op Alped'Huzes. Inspire2live, lijkt mij opgericht als cashcow voor Coen van Veenendaal. Met Alpe d'Huzes is niet zo heel veel mis lijkt mij.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allang bekend dat de vele miljoenen die deze stichting voor kankeronderzoek heeft binnen gehaald niet allemaal zijn uitgegeven. KWF heeft (ook) enorme reserves
Wat natuurlijk verstandig is van KWF, het is niet dat omdat ze meer geld tot hun beschikking hebben, ze dat over de balk moeten smijten. Lange termijn visie is belangrijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is allang bekend dat de vele miljoenen die deze stichting voor kankeronderzoek heeft binnen gehaald niet allemaal zijn uitgegeven. KWF heeft (ook) enorme reserves
Jeroen Verhoeven ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
quote:Bijna geen Alpe d'Huzes-geld naar kankeronderzoek
De zware rit omhoogDE ZWARE RIT OMHOOGANP
Inspire2Live, een zusterorganisatie van de wielerwedstrijd Alpe d'Huzes, heeft bijna geen geld uitgegeven aan kankeronderzoek. Dat meldt Nieuwsuur. Inspire2Live zou vooral geld uitgeven aan het management en reizen.
Inspire2Live begon in 2010 en is opgericht door Alpe d'Huzes oprichters Peter Kapitein en Coen van Veenendaal. Van Veenendaal was vorige week al in het nieuws na ophef over de 1,6 ton die hij betaald kreeg voor zijn werk bij de sponsortocht Alpe d'Huzes.
200.000 euro
Volgens Nieuwsuur bezit Inspire2Live 5 miljoen euro, waarvan maar 200.000 euro is uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek. De overige 1,4 miljoen ging vooral naar management fees (ruim 600.000 euro), reizen en congressen. Vanavond verschijnt op de website van Nieuwsuur een reportage. Daar lees je ook meer details.
Van Veenendaal en Kapitein hopen met hun kankeronderzoek ervoor te zorgen dat kanker in 2020 een chronische ziekte is. De stichting reageerde gisteren al met een stuk over wat ze allemaal al bereikt hebben.
betaald door de fietsers, andere donateurs van inspire2live en de nederlandse bank!!!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 06:36 schreef Fargo het volgende:
Dus eigenlijk rij je gewoon die berg omhoog zodat de hoge heren tijdens een congres business class vliegen en in een 5 sterren hotel kunnen logeren...
Verdiende hij nu 150.000 bij de bank en is dit omdat hij maar 2 van de 5 dagen werkte voor de bank gereduceerd naar 63.000?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 04:19 schreef tong80 het volgende:
Kapitein werkt fulltime op de communicatie-afdeling van de Nederlandsche Bank. DNB heeft hem sinds 2009 vrijgesteld om 3 dagen per week, met behoud van een salaris van zo'n 63.000 euro per jaar, fondsen te werven voor Inspire2Live voor kankeronderzoek en om wetenschappers samen te brengen. Ook bijvoorbeeld reiskosten werden door de bank betaald.
oke.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:37 schreef polderturk het volgende:
200.000 naar kanker onderzoek en 1,4 miljoen naar management fees. Dat mag toch niet? Is dit niet illegaal? Een persoon mag toch geen geld ophalen voor een goed doel en vervolgens dat geld in zijn eigen zak steken? Dit is fraude en bedrog en daarvoor zou die persoon geplukt moeten worden en in de gevangenis moeten belanden.
Lijkt mij ook, aanklacht:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:37 schreef polderturk het volgende:
200.000 naar kanker onderzoek en 1,4 miljoen naar management fees. Dat mag toch niet? Is dit niet illegaal? Een persoon mag toch geen geld ophalen voor een goed doel en vervolgens dat geld in zijn eigen zak steken? Dit is fraude en bedrog en daarvoor zou die persoon geplukt moeten worden en in de gevangenis moeten belanden.
Ben jij het daar niet mee eens? Als een collectant geld bij jouw deur ophaalt en vervolgens met dat geld een frietje gaat eten, dan zou dat moeten kunnen?quote:
Dat is een mooie lijst. Waar wacht justitie op? Het moet niet zo moeilijk zijn deze criminelen aan te pakken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, aanklacht:
- Lid van een criminele organisatie
- valsheid in geschrifte
- oplichting
- belasting ontduiking
- etc.
Boekhouding in beslag nemen, opr(l)ichters arresteren
nee ben het er niet mee eens. Die vergelijking slaat ook nergens op. Dat de directeur zoveel ruimte krijgt om te declareren is niet zijn schuld, daarvoor moet je bij het RvB zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ben jij het daar niet mee eens? Als een collectant geld bij jouw deur ophaalt en vervolgens met dat geld een frietje gaat eten, dan zou dat moeten kunnen?
De directeur is zelf degene die graait. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. Als de RvB hem die ruimte heeft gegeven, dan moeten ze ook gearresteerd worden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
nee ben het er niet mee eens. Die vergelijking slaat ook nergens op. Dat de directeur zoveel ruimte krijgt om te declareren is niet zijn schuld, daarvoor moet je bij het RvB zijn.
Op water en Herman Brood.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
De directeur is zelf degene die graait. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. Als de RvB hem die ruimte heeft gegeven, dan moeten ze ook gearresteerd worden.
Hij maakt gewoon gebruik van de ruimte die hem wordt gegeven. Dat doet iedereen, maar jij bent natuurlijk net die ene moraalridder die daar geen gebruik van zou maken..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
De directeur is zelf degene die graait. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. Als de RvB hem die ruimte heeft gegeven, dan moeten ze ook gearresteerd worden.
Dit is ongehoord, waarom zou een door de belastingbetaler gefinancierde instelling iemand zo bevoordelen voor zijn hobbies?quote:Kapitein werkt fulltime op de communicatie-afdeling van de Nederlandsche Bank. DNB heeft hem sinds 2009 vrijgesteld om 3 dagen per week, met behoud van een salaris van zo'n 63.000 euro per jaar, fondsen te werven voor Inspire2Live voor kankeronderzoek en om wetenschappers samen te brengen. Ook bijvoorbeeld reiskosten werden door de bank betaald.
Daarom moet je ook nooit aan 'goede doelen' schenken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:49 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik mij afvraag is of die 200.000 wel "goed" is besteed.
En stel dat er wel resultaten uit dit onderzoek komen (al 50 jaar komen er geen noemenswaardige resultaten uit dit gesubsidieerd onderzoek) wie gaat er dan mee aan de haal.
Juist: de farmaceutische industrie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |