gemiddeld hequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo jeetje je bejaarde moeder zal maar een appartementen van een ton hebben in Buren. Die is straks keihardstikke failliet
En wanneer gaat dat plaatsvinden?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
We gaan weer woningen bouwen om de economie aan te jagen hoorde ik net op het journaal, nou dat zal tijd worden
Zet er dan ook nette mensen in.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Vraag zat naar nette energiezuinige woonruimte
Het niveau van dit topic zakt vele male sneller dan de gehoopte daling van de gemiddelde huizenprijs (en dat is omgekeerd onevenredig aan de huurprijsstijging inderdaad), hoe zou dit toch komen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef pfaf het volgende:
Na vier delen weer tijd voor een hestart van de reeks?
Vind meer dan 20% daling in 4 jaar tijd toch een behoorlijke daling.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het niveau van dit topic zakt vele male sneller dan de gehoopte daling van de gemiddelde huizenprijs (en dat is omgekeerd onevenredig aan de huurprijsstijging inderdaad), hoe zou dit toch komen?
Dat is een schijntje vergeleken met de daling van het niveau in dit topic.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Vind meer dan 20% daling in 4 jaar tijd toch een behoorlijke daling.
20% daling in 4 jaar is behoorlijk, maar 20% stijging per jaar was normaal?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
heb je het over huur of koop?quote:Op zondag 1 september 2013 00:12 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
20% daling in 4 jaar is behoorlijk, maar 20% stijging per jaar was normaal?
Persoonlijk vind ik die irrationele hoop wel aandoenlijk. Maar dat vond ik vanaf medio jaren '90 ook alquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
welke hoop?quote:Op zondag 1 september 2013 00:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die irrationele hoop wel aandoenlijk. Maar dat vond ik vanaf medio jaren '90 ook al
nee maar daar 'verdienden' mensen aan dus dat was wenselijk.quote:Op zondag 1 september 2013 00:12 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
20% daling in 4 jaar is behoorlijk, maar 20% stijging per jaar was normaal?
Die cijfers neem ik ook niet echt serieus. Inflatie-cijfers zijn twijfelachtig net als werkloosheidscijfers.quote:Op zondag 1 september 2013 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
(Daarbuiten vind ik het altijd wel ontroerend om te ervaren hoe mensen zich kennelijk vastklampen aan CBS cijfers. Dat dan weer wel.)
Maar je denkt wel serieus dat je mijn huis (of welke in de buurt dan ook) voor 20% minder kunt kopen?quote:Op zondag 1 september 2013 00:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Die cijfers neem ik ook niet echt serieus. Inflatie-cijfers zijn twijfelachtig net als werkloosheidscijfers.
Als jij je huis niet verkoopt niet nee, maar er zijn genoeg huizen die te koop staan die >20% in waarde zijn gedaald.quote:Op zondag 1 september 2013 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar je denkt wel serieus dat je mijn huis (of welke in de buurt dan ook) voor 20% minder kunt kopen?
Niet om een of ander, maar de huur stijgt elk jaar, en sinds kort keihard. Dus mijn vraagprijs stijgt ook. (mijn vervangende woonruimte wordt qua huur immers ook duurder) Ongeacht wat het CBS aan berichten de wereld in slingert. Lekker belangrijk.
Dan zul je daaruit een keuze moeten maken. En als 10.000 mensen dat gedaan hebben zijn de kersen eruit, en rest jou de puinzooi. Zo simpel is het.quote:Op zondag 1 september 2013 00:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als jij je huis niet verkoopt niet nee, maar er zijn genoeg huizen die te koop staan die >20% in waarde zijn gedaald.
Er worden steeds minder huizen verkocht dus het zal wel meevallen met de drukte.quote:Op zondag 1 september 2013 00:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zul je daaruit een keuze moeten maken. En als 10.000 mensen dat gedaan hebben zijn de kersen eruit, en rest jou de puinzooi. Zo simpel is het.
quote:Op zondag 1 september 2013 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar je denkt wel serieus dat je mijn huis (of welke in de buurt dan ook) voor 20% minder kunt kopen?
Niet om een of ander, maar de huur stijgt elk jaar, en sinds kort keihard. Dus mijn vraagprijs stijgt ook. (mijn vervangende woonruimte wordt qua huur immers ook duurder) Ongeacht wat het CBS aan berichten de wereld in slingert. Lekker belangrijk.
Ah, en die huizen die ondertussen wel verkocht worden, zijn uiteraard de slechtste van het rijtje wat aangeboden wordt?quote:Op zondag 1 september 2013 00:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Er worden steeds minder huizen verkocht dus het zal wel meevallen met de drukte.
het doet zeer, ik weet het, negeren en abject reageren biedt een beetje troostquote:
De beste huizen worden natuurlijk eerst verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er nog genoeg andere goede huizen te koop staan. Niet alleen mensen die moeten verkopen zakken met de prijs, ook mensen die genoeg overwaarde hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 00:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, en die huizen die ondertussen wel verkocht worden, zijn uiteraard de slechtste van het rijtje wat aangeboden wordt?
Er staan zat woningen te koop, maar de vraagprijs daalt niet echt. Dat geeft al aan dat de meeste verkopers niet bepaald 'op de schopstoel' zitten. Wat er wel verkocht wordt is van mensen die er vanaf moeten en dus hun prijs wel moeten laten zakken. Laat dat nou eens 10% van het totale aanbod zijn...
Waarom zou je zakken als je niet moet? Je haalt kunnen en moeten door de war.quote:Op zondag 1 september 2013 00:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De beste huizen worden natuurlijk eerst verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er nog genoeg andere goede huizen te koop staan. Niet alleen mensen die moeten verkopen zakken met de prijs, ook mensen die genoeg overwaarde hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |