zoals ik al eerder zei heb je 50.000 nodig als je een huis van 150.000 euro wil kopen met dit plan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je bent 25, dus al 7 ingeschreven voor een sociale woningbouwwoning.
Daarnaast, als je 60.000 euro spaart ga je dus voor een huis van 3 ton?
Als je serieus wil sparen is dat gewoon mogelijk, je laat dan namelijk andere dingen staan.
Vergelijkbare woningen zijn in Duitsland vask minstens zo duur of duurder (dat geldt iig voor koop).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:22 schreef raptorix het volgende:
Maar het is gewoon te triest voor woorden dat je in Nederland bijna de helft van je salaris kwijt bent aan woonruimte, of dit nu koop of huur is. Toen ik bij het oude huis was van me vriend in Duitsland hadden ze 300m2 voor nog geen 350 euro, en dan ook nog met flinke tuin, de enige conclusie is dat de overheid zich voordoet als pantjesbaasa.
Het is inderdaad een garantie dat de huizenprijzen nog 10 jaar blijven dalenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:14 schreef eleusis het volgende:
Vreemd van Dijsselbloem om dit signaal nu te geven terwijl hij lip service biedt aan het 'herstel' van de prijzen. Een rationele koper zal nu bereid moeten zijn om minder te betalen voor een woning, omdat hij weet dat de financiering — en dus het bedrag dat een potentiële koper kan neerleggen — over 10 jaar wordt teruggeschroefd.
Uiteindelijk zal het op de lange duur weinig uitmaken, schat ik. De prijzen zullen zich wel weer aanpassen zodat een woning weer nét betaalbaar is, zoals ze zich ook aanpasten toen de leenbedragen de lucht in schoten. Een kleine groep zal een verlies nemen, een andere kleine groep zal een koopje kunnen maken, maar het gros competeert toch voor dezelfde woningen met vergelijkbare financieringsmogelijkheden.
Je bent de vermogensbelasting vergetenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met ¤ 2.000 netto kom je helemaal niet in aanmerking voor en sociale huurwoning, want dat is meer dan ¤ 33.000 bruto per jaar.
Maar als je ¤ 700 huur betaalt, daar nog eens ¤ 500,= vaste lasten bijtelt (flink bedrag aan vaste lasten), en nog eens ¤ 300 per maand aan eten/drinken enz. uitgeeft dan blijft er nog ¤ 500,= per maand over om te sparen.... dat is dan al ¤ 6.000 per jaar, plus laten we zeggen ¤ 1.000 van je vakantiegeld, maakt ¤ 7.000 per jaar.
Met een rente van 2% zit je dan in 7 jaar op ¤ 52.174,=
What ever, feit is dat we van deze overheid af moeten, maar goed het volk stemt volgende keer weer vrolijk PVDA zodat we er nog langer aan vast zitten, overheid die geen enkele meerwaarde heeft.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vergelijkbare woningen zijn in Duitsland vask minstens zo duur of duurder (dat geldt iig voor koop).
Wat daar ook van moge zijn: het ging even over of iemand in NL makkelijk voor een woning kan sparen en dan gaat het om wat je feitelijk moet betalen, ongeacht de vraag of dat reeel is.
(Het is overigens 1/3 wat je gemiddeld uitgeeft aan wonen)
Gast, leer eens posten, of beter: lees mijn posts goed, ik heb je post nu 5 keer gelezen, maar snap nog steeds je standpunt niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo is 7 jaar op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning niet lang genoeg? en die speciale huurwoningen voor 18-21 jarigen dan ? ...
Tja en dan valt deze regering en dan krijgen we een onmogelijke situatie van 4-5 partijen met 15-25 zetels. Geen coalitie van te maken althans niet eentje die ook daadwerkelijk beslissingen kan maken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
What ever, feit is dat we van deze overheid af moeten, maar goed het volk stemt volgende keer weer vrolijk PVDA zodat we er nog langer aan vast zitten, overheid die geen enkele meerwaarde heeft.
Nee, ik vind het niet duur wonen, dat vinden degenen die met ¤ 2.000 netto verontwaardigd zijn dat ze niet meer in aanmerking kunnen komen voor sociale huur.... kennelijk hadden ze ¤ 450,= een normale huurprijs gevonden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
700 euro is duur wonen? Het is volgens mij eerder 'goedkoop' als je niet voor sociale huur in aanmerking komt!
De problemen kwamen niet vanuit de NL huizenmarkt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
ik enk dat ze die banken problemen in de toekomst willen voorkomen
Goed. Je was dus toch een auto vergeten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik vind het niet duur wonen, dat vinden degenen die met ¤ 2.000 netto verontwaardigd zijn dat ze niet meer in aanmerking kunnen komen voor sociale huur.... kennelijk hadden ze ¤ 450,= een normale huurprijs gevonden.
Ze doen de rente nu al nauwelijks omlaag in die situatie, dus dat zie ik somber in.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
Maar banken lopen dan dus minder risico , dus kan de rente omlaag, tenzij de overheid wil dat banken meer vet op de botten krijgen
Waarom zou je meer dan 1/4 van je inkomen aan woonlasten moeten uitgeven? En de inkomensgrens voor sociale huur is natuurlijk volkomen absurd. Want als je daar net boven zit kom je terecht in een of andere tochtige portiekflat in een kansenwijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet duur wonen, dat vinden degenen die met ¤ 2.000 netto verontwaardigd zijn dat ze niet meer in aanmerking kunnen komen voor sociale huur.... kennelijk hadden ze ¤ 450,= een normale huurprijs gevonden.
maar dat kan nog heel goed gaan komenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De problemen kwamen niet vanuit de NL huizenmarkt.
Ik denk idd dat de woningprijs redelijk op de bodem terecht is gekomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
maar dat kan nog heel goed gaan komen
of denk jij dat de woningprijzen gaan stijgen met al die pensionados de komende jaren die allemaal aan de verkoopkant komen te zitten om de ouderenzorg te kunnen betalen of naar de zon willen
En jongeren die in een tijdelijke werksituatie blijven zitten
Dat hoef je van mij helemaal niet, maar dat is wat wonen kost.... maar beweer je nou dat sociale huur rianter is dan vrije sector huur boven de sociale huurgrens?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Waarom zou je meer dan 1/4 van je inkomen aan woonlasten moeten uitgeven? En de inkomensgrens voor sociale huur is natuurlijk volkomen absurd. Want als je daar net boven zit kom je terecht in een of andere tochtige portiekflat in een kansenwijk.
O, dan vergeet je gwl, internet, telefonie, tv abbo, verzekeringen... Zeg maar de echte vaste lasten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:46 schreef Leandra het volgende:
Nee, daar had ik over nagedacht, maar met ¤ 500 vaste lasten kom je een heel eind qua auto.
ligt er wel aan wat voor auto je hebt natuurlijk. Maar afschrijving vergeten mensen wel vaak als kostenpost.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dan vergeet je gwl, internet, telefonie, tv abbo, verzekeringen... Zeg maar de echte vaste lasten.
Een auto kost al snel 500 euro of meer per maand als je alle kosten meeneemt!
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dan vergeet je gwl, internet, telefonie, tv abbo, verzekeringen... Zeg maar de echte vaste lasten.
Een auto kost al snel 500 euro of meer per maand als je alle kosten meeneemt!
Hoeveel vers afgestudeerden mogen dromen van zo'n topstartersinkomen?quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:
de arme alleenstaande vers afgestudeerde met ¤ 2.000 netto per maand
Iemand die het begrijpt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met jongere bedoel ik een jonge schoolverlater, stel je bent 25, je komt net van HBO/UNI, dan verdien je op zijn best 2000 netto, een sociale huurwoning is vrijwel niet te krijgen, waardoor je particulier moet gaan huren voor 700 euro per maand, daar komen nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, en dan moet je nog alles voor doen. Kortom als je beetje zuinig leeft, hou je 300 euro per maand over, dat betekend, dus dat je een kleine 4000 euro per jaar sparen. Kortom je zou dan eerst 15 jaar je de tyfus moeten sparen wil je uberhaupt eens voor een klein huisje kunnen gaan kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |