Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Er zit een rabobank tegenover die winkel in hoogezand? ff pinnen dan daar straks
Monopolygeld telt niet.quote:
Dopeur!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Naald in mn arm trouwens[ link | afbeelding ]
Succes zo, maar wel goed op inet checken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
als je alle medicijnen ziet die ik tot maandag moet nemen dan schrik je je dood dan kom ik nooit door de controlle heen.
[ link | afbeelding ]
Dit is dus tot en met maandag en er moest zelfs nog bijbesteld worden.
M'n vader is nu onderweg naar huis, dus het is zeker dat ik naar die winkel ga nu
Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jaa inderdaad, nog dingen waar ik op moet letten voor aanschaf van een set carbon wielen?
in ieder geval dus dat er een shimano 9 speed cassette op kan, maar hoe zit het met onderhoudsvrije naven of iets dergelijks?
Het probleem is inderdaad dat ik niet weet wat ze daar allemaal hebben, want ik ben er nog nooit geweest. Ik weet wel dat ik 50-60mm hoge velgen wil ongeveer. En als er niks moois bij hangt dan wordt het gewoon geen wielen natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.
Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.
ja mn vader maar de thuiszorg is er nog nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.
Jezus.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
Laten we anders de TT naar Fok ziekenboeg veranderenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
Ik heb inderdaad nog best wel geluk gehad dat ik niet over die vangrail ben gevlogen. En ik ben gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Dit had inderdaad nog veel beroerder kunnen aflopen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?
Ben je nog buiten bewustzijn geweest? Ik hoop in ieder geval dat je er weer helemaal opkomt.
En wat betreft je fiets, beter 1 stuk achterwiel dan je hele fiets aan gort.
Sow. Dat is klote man. Hoe explodeert je achtierband zomaar? Rem die tegen de band aanliep? Of te lang in de rem gezeten met opwarmend wiel tot gevolg? Of geen verklaring voor?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
Wat heb je met je knie?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.
Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
Is vrij onduidelijk, maar eerste fysiotherapeut noemde het een 'ontspoorde knie'. Daarna nog enkele therapieën gevolgd, maar het helpt allemaal nauwelijks en het blijft allemaal heel mysterieus. Vreemde is dat ik het in beide knieën heb, in de rechter wat meer dan in de linker. Hele wisselvallige pijn, dat ook weer niet echt pijn is (geen auw-gevoel). Gewoon een soort van onbeschrijflijke irratie. Ben van plan om op korte termijn, omdat ik de laatste tijd weer behoorlijk intensief sport (en het idee heb dat ik minder last heb van mijn knie), nog eens een sportfysiotherapeut te bezoeken. Heb niet de illusie dat ik weer wedstrijden op niveau kan rijden, maar wil graag weer fietsen.quote:
Waar zit die pijn ongeveer?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.
Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten.quote:
in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:11 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten.
Vrij lastig aan te wijzen. Ik heb dus ook niet altijd, soms in de avond wat heftiger. Soms merk ik het een week niet. Het is dus geen steek ofzo. Je kan dus niet één plek aanwijzen, het is meer een irritatie waarvan ik dénk aan de onderkant van de knie (zit dus dieper).quote:
Hej fietsbabe....quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond een rondje Lekdijk doen, mooi weer zin in!
In ieder geval minutieus controleren op schades. Bij twijfel links laten liggen. Mocht nu blijken dat de crash aan de kwaliteit van de wielen lag kun je het frame misschien verhalen op ffdw.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef Yankee het volgende:
Bedankt jongens![]()
Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
Omgeving Leiden-Haaglanden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?
Kleine beschadigingen op frame kunnen weinig kwaad. Het is al eerder gezegd maar ik wil het graag benadrukken; bij twijfel het frame vervangen. Er zijn gevallen bekend waarvan scheurtjes op het frame ineens kunnen scheuren (met lelijke valpartijen tot gevolg). Ik weet niet of je een goede band hebt met de fietsenboer bij je in de buurt, maar bij twijfel kan je er best nog even naar laten kijken. Kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef Yankee het volgende:
Bedankt jongens![]()
Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.
Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
laten onderzoeken denk ik, maar dat is afhankelijk van de ontstane schade en snelheid toen je viel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef Yankee het volgende:
Bedankt jongens![]()
Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.
Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
Geen hoge wielen gezien en ik was om 4 uur binnen dus je hebt niks gemist. Qua fietsen ook maar zo zo, matige aanbieding dus.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
Still waiting thuis, dag dag wielendan maar voor de casette..
Dan heb je niet goed gekekenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Geen hoge wielen gezien en ik was om 4 uur binnen dus je hebt niks gemist. Qua fietsen ook maar zo zo, matige aanbieding dus.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even snel een foto vanuit de auto !!!!! [ afbeelding ]
Ik ben zooooo blij
Later komt een foto van in de fiets, maar moet eerst even een casette erop zetten.
Prijs was vergelijk baar met de prijs op internet van de goedkoopste, maar dan koop ik het liever bij een echte shop.
Wtf!?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:23 schreef MCH het volgende:
Hij vroeg 108 euro voor een Ultegra cassette. Doet ie even uit z'n hoofd, met de korting erbij is dat nog steeds duurder als futurumshop.
Ook niet zo goed opgelet als jou dan denk ik, wat kost dit geintje?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken
Dat is nog aardig aan de prijs lijkt mij, gezien de prijs van Fulcrum XLR die hier laatst voorbij kwam. Zag die supras laatst voor 650 euro op internet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
781 incl banden en nog 2 extra binnenbanden, normaal koste die wielset 1290 zei hij , ook zo uit zn hoofd idd. Dus nu met korting is het ongeveer net zo duur als de meeste webshops of je moet al naar vos gaan. Maar ik had ook wel het idee dat ze wel heel leuk met 40% korting adverteren maar wel alles snel een veel hogere normaal prijs geven.
Achja.. ik ben er blij mee
Mooi klote is dat... Beterschap de komende tijd!quote:
Sterkte en beterschapquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
en kolonel is er blij mee, je hoeft niet altijd het onderste uit de kan te hebben.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is nog aardig aan de prijs lijkt mij, gezien de prijs van Fulcrum XLR die hier laatst voorbij kwam. Zag die supras laatst voor 650 euro op internet.
Die FM lacht zijn ballen bloot..
Zijn dat wel dezelfde? Want je dacht ook dat de Red Wind en de Red Wind XLR hetzelfde waren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is nog aardig aan de prijs lijkt mij, gezien de prijs van Fulcrum XLR die hier laatst voorbij kwam. Zag die supras laatst voor 650 euro op internet.
Die 650 van hopmans waren niet de xlr. De 8xx tip van Kaas waren wel xlr. Die supra's heb je maar in 1 type en kostte 650.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn dat wel dezelfde? Want je dacht ook dat de Red Wind en de Red Wind XLR hetzelfde waren.
Hij kreeg er ook nog banden bij. Nou hangt het dan nog af van welke band dat is, maar het is dus niet zo dat hem een poot is uitgedraaid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 650 van hopmans waren niet de xlr. De 8xx tip van Kaas waren wel xlr. Die supra's heb je maar in 1 type en kostte 650.
maakt ook niet uit, wil alleen aangeven dat die FM zegt dat hij super goedkoop is maar dat dat behoorlijk tegenvalt.
Tof, volgende keer wel even eerst een consult boeken bij De Koopjeskoning Bike Parts Webshop Advies BV (tm) want het kan altijd voor minder.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even snel een foto vanuit de auto !!!!! [ afbeelding ]
Ik ben zooooo blij
Later komt een foto van in de fiets, maar moet eerst even een casette erop zetten.
Prijs was vergelijk baar met de prijs op internet van de goedkoopste, maar dan koop ik het liever bij een echte shop.
Beterschap yankeequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hej fietsbabe....![]()
![]()
![]()
![]()
Welke kant fiets je op, noord of zuidkant van de Lek? Ik weet nog wel een paar relaxte recreatiestrandjes langs de Lek, ga ik ook een rondje fietsen![]()
neem ik m'n ballen en een bidon BBQ-saus mee!![]()
Tuurlijk jong! Ben benieuwd hoe ze in je fiets zullen staan. Nog meer lawaaiwielen die TAKKATAKKATAKKATAKKATAK doenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
En is gripper nu trots op mij?
Ja heh?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk jong! Ben benieuwd hoe ze in je fiets zullen staan. Nog meer lawaaiwielen die TAKKATAKKATAKKATAKKATAK doen
Maar trots was ik ook al op die lange monstertochten van je
549¤ bij Mantel vorig jaar. Die normale prijs slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zo kan ik ook spullen met korting aanbiedenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
781 incl banden en nog 2 extra binnenbanden, normaal koste die wielset 1290 zei hij , ook zo uit zn hoofd idd. Dus nu met korting is het ongeveer net zo duur als de meeste webshops of je moet al naar vos gaan. Maar ik had ook wel het idee dat ze wel heel leuk met 40% korting adverteren maar wel alles snel een veel hogere normaal prijs geven.
Achja.. ik ben er blij mee
Ja precies, ik had natuurlijk zelf ook wel door dat die 40% korting flauwe kul was en dat dit met banden erbij gewoon een prima prijs was. Ik heb de cassette van mn oude wiel over gezet, en wat foto's gemaakt die post ik zo wel ff via de pc. En ze staan erg goed in mn fiets.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij kreeg er ook nog banden bij. Nou hangt het dan nog af van welke band dat is, maar het is dus niet zo dat hem een poot is uitgedraaid.
Want ik heb ff gegoogled en bij de goedkoopste die ik zo snel kon vinden was ¤699. Plus bandjes en binnenbandjes zit je bij een beetje beschaafde band al op ¤750, en mogelijk meer. En hij heeft ¤780 betaald. Dus da's dan een nette prijs
Oké bedankt! Dan kan ik met slecht weer gewoon snel een ander wielset erin stoppen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef Gripper het volgende:
Ja, t zijn gewoon Alu velgen, dus je kan je normale blokjes blijven gebruiken
Echte schreeuwbak zo met dat frame, keurig!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
Dat geeft vast moraal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
Mooi!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
Ziet er goed uit. Wanneer kom je ze testen op de Limburgse heuvels?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
Poeh, niet zo best Yankee, volgens mij goed geluk gehad. Sterkte met je herstel ! Beterschap.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan.![]()
Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen.![]()
Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten![]()
De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden
Dat komt wel goed dan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jongens bedankt voor de reacties! En meisje
Ja ik kan ze volgende week pas testen helaas vanwege m'n arm. Ik kan niet wachten op het zoefgeluid
Toch stap ik morgen denk ik heeel even op de fiets voor 5 kilometer ofzo. Gewoon voorzichtig.
En ja in de limburgse heuvels zal ik misschien ook wel binnenkort komen als mn stiefmoeder daar weer moet zijn voor werk enik toevallig vrij ben. Wil dan wel een rondje met je fietsen 666 kun je mij de mooie plekjes laten zien
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
altijd lachen met de friezen.quote:
Ja, mooie verhalen. Dat is nu ook altijd de charme van een prof. Cyclocross wedstrijd als je vroeg aanwezig bent en slechts met de diehards naar een junioren of dames koers staat te kijken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Gripper het volgende:
Ben trouwens net bij de finale van de DFVC wezen kijken.
Mooi op een paar plekken langs het parcours gestaan, nog gekletst met een ouwe baas (ene van Voorthuizen) van 75 die vroeger ook koerste en in z'n nieuwelingentijd ene Jan Janssen nog wel eens heeft geklopt. Echter, in militaire dienst heeft ie een nare val op de stormbaan gemaakt, en daarna won ie niks meer. Hoop mooie verhalen, hij was er maar wat trots op dat ie nog steeds de hele amerongseberg staand op kon fietsen. Had een vriendin van 20 jaar jonger die beter klimt dan hij, maar hijzelf daalt dan weer beter, dus heeft weleens voor haar uit gereden, zich achter een schuurtje verstopt, en nadat ze voorbij kwam weer achter d'r aan gegaan. Waar hebben we die grap eerder gehoord?
Bij de finish kende hij al die ouwe KNWU commissarissen en zij hem, en een van de keren dat de koersdirecteur ons passeerde werd er omgeroepen: "en daarrrr staat van Voorthuizen!!"
Oh ja, viviani van liquigas won, maar met die ouwe baas praten was nog leuker dan de koers zelf
[ afbeelding ]
Dat klinkt als die keer dat ik met mijn fixie een voetbal voor mijn wielen kreeg...en eroverheen reed (aangezien hij niet meer te ontwijken was). Dan ben je toch blij dat je banden goed opgepompt zijn...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:00 schreef Tommeke het volgende:
Yo Kaas, klinkt als een mooie werkdag
Mijn spannendste moment was dat ik met een collega naar het postkantoor fietste en dat we bijna onderuit gingen omdat een of andere skaterboy een mislukt truukje deed met als gevolg dat wij z'n skateboard voor onze wielen kregen
Verder stikte het van de pliesie dus ik moest echt normaal doen gister
Ik heb bij mijn ouders thuis ook nog wel wat uitslagen lijstjes liggen waar ik voor van Hummel, en voor Traksel eindig... Echter zij verdienen nu hun centen op de fiets en ik werk voor een hongerloontje in de zorgquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Gripper het volgende:
Ben trouwens net bij de finale van de DFVC wezen kijken.
Mooi op een paar plekken langs het parcours gestaan, nog gekletst met een ouwe baas (ene van Voorthuizen) van 75 die vroeger ook koerste en in z'n nieuwelingentijd ene Jan Janssen nog wel eens heeft geklopt. Echter, in militaire dienst heeft ie een nare val op de stormbaan gemaakt, en daarna won ie niks meer. Hoop mooie verhalen, hij was er maar wat trots op dat ie nog steeds de hele amerongseberg staand op kon fietsen. Had een vriendin van 20 jaar jonger die beter klimt dan hij, maar hijzelf daalt dan weer beter, dus heeft weleens voor haar uit gereden, zich achter een schuurtje verstopt, en nadat ze voorbij kwam weer achter d'r aan gegaan. Waar hebben we die grap eerder gehoord?
Bij de finish kende hij al die ouwe KNWU commissarissen en zij hem, en een van de keren dat de koersdirecteur ons passeerde werd er omgeroepen: "en daarrrr staat van Voorthuizen!!"
Oh ja, viviani van liquigas won, maar met die ouwe baas praten was nog leuker dan de koers zelf
[ afbeelding ]
Volgens sommigen misschien schreeuwerig, ik vind het er dik prima uitzien kolonelquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Foto's dan toch maar via mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fiets stander lag bij mn moeder in huis
ff FM naar laten kijken als je het niet vertrouwd. Anders gaat dat zeker tussen je oren zitten..quote:
Was inderdaad behoorlijk schrikken. Ineens een knal, vervolgens zie ik mijzelf richting de vangrail gaan en daarna heb ik mijn fiets voor mij uit door de lucht zien vliegen. Door de adrenaline kon ik wel direct weer opstaan. De echte schrik kwam toen ik weer op de camping was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
ff FM naar laten kijken als je het niet vertrouwd. Anders gaat dat zeker tussen je oren zitten..
Wel flink schrikken zeker?! Beterschap!
Wel effe goed kijken of de remblokjes idd alleen op de aluminium remrand komen en niet stiekem een stukje carbon meepakken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:09 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja precies, ik had natuurlijk zelf ook wel door dat die 40% korting flauwe kul was en dat dit met banden erbij gewoon een prima prijs was. Ik heb de cassette van mn oude wiel over gezet, en wat foto's gemaakt die post ik zo wel ff via de pc. En ze staan erg goed in mn fiets.
Wel heb ik even vraag ovee de remblokjes, zijn deze gewoon goed voor dit wiel? Voordat ik de wielen direct aan gort rijd.
[ afbeelding ]
.
voelde je toen ie je rug al? Ik had een ambulance gebeld, voor hetzelfde geld was je rug gebroken oid.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Was inderdaad behoorlijk schrikken. Ineens een knal, vervolgens zie ik mijzelf richting de vangrail gaan en daarna heb ik mijn fiets voor mij uit door de lucht zien vliegen. Door de adrenaline kon ik wel direct weer opstaan. De echte schrik kwam toen ik weer op de camping was.
Er reed een Belgisch echtpaar achter mij en zij waren direct gestopt. Ik ben door hun naar de camping gebracht. Helden
Als je fiets door de lucht is gevlogen zal de impact groot zijn geweest, ik zou hem goed nalaten kijken. Je hebt hiervoor ook van die röntgen scans.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Was inderdaad behoorlijk schrikken. Ineens een knal, vervolgens zie ik mijzelf richting de vangrail gaan en daarna heb ik mijn fiets voor mij uit door de lucht zien vliegen. Door de adrenaline kon ik wel direct weer opstaan. De echte schrik kwam toen ik weer op de camping was.
Er reed een Belgisch echtpaar achter mij en zij waren direct gestopt. Ik ben door hun naar de camping gebracht. Helden
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
voelde je toen ie je rug al? Ik had een ambulance gebeld, voor hetzelfde geld was je rug gebroken oid.
Rug voelde ik direct nadat ik was opgestaan. Mijn vriendin is arts en zei ook al dat ik eigenlijk had moeten blijven liggen. Mocht er wel iets ernstigers zijn dan loop je de kans het te verergeren wanneer je gaat staan etc. Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat je daar op zo'n moment echt niet aan denktquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
voelde je toen ie je rug al? Ik had een ambulance gebeld, voor hetzelfde geld was je rug gebroken oid.
Onzin man. Even goed nakijken met een bouwlamp oid en rijden maar. Mijn alloy Principia is ook eens door de lucht gevlogen en op het zadel gestuiterd en daarna het kanaal de Gouwe ingeflikkerd en naar de bodem gezonken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je fiets door de lucht is gevlogen zal de impact groot zijn geweest, ik zou hem goed nalaten kijken. Je hebt hiervoor ook van die röntgen scans.
Papa heeft zijn rug jaren gelden op 2 plaatsen gebroken met skieën, hij zei dat toen hij daar lag meteen wist dat het niet goed was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Rug voelde ik direct nadat ik was opgestaan. Mijn vriendin is arts en zei ook al dat ik eigenlijk had moeten blijven liggen. Mocht er wel iets ernstigers zijn dan loop je de kans het te verergeren wanneer je gaat staan etc. Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat je daar op zo'n moment echt niet aan denkt
Carbon is niet hetzelfde als alloy. Maar hij zal er niet direct in 1x doorheen knallen als er niks zichtbaar is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin man. Even goed nakijken met een bouwlamp oid en rijden maar. Mijn alloy Principia is ook eens door de lucht gevlogen en op het zadel gestuiterd en daarna het kanaal de Gouwe ingeflikkerd en naar de bodem gezonken.
Na een half jaar bleek een kleine scheur te zitten op de las toptube en zitbuis, ik denk dat het door die val kwam.
Jij heb je fiets dus ook al zwemles gegeven? Ik had dat vorig jaar op de MTB, allemaal modder op de banden en op het houten bruggetjes zonder railing. Dus ik kom aanfietsen stuur zo de bocht in op dat bruggetjes, fiets glijd weg zo de sloot in hahaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin man. Even goed nakijken met een bouwlamp oid en rijden maar. Mijn alloy Principia is ook eens door de lucht gevlogen en op het zadel gestuiterd en daarna het kanaal de Gouwe ingeflikkerd en naar de bodem gezonken.
Na een half jaar bleek een kleine scheur te zitten op de las toptube en zitbuis, ik denk dat het door die val kwam.
Ik ben een vakmanquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
Enne MarcoD?
Misschien moet je het pedalen monteren volgende keer aan een vakman overlaten, en anders gewoon je garantie claimen, want zoiets mag eiks nooit gebeuren met een crank.
Ja, ik heb lang zo'n set gehad, maar die heeft onlangs mijn pa weer opgeëistquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ah mooie spullen. Die casette afnemer en die ketting die de casette tegenhouden zijn altijd handig. Nu kun je je casette heel makkelijk goed schoonmaken, gewoon de tandjes in een bakje wasbenzine leggen en ze zijn weer zo goed als nieuw!
ik dacht ook al... Kettingzweep en casettesleutel is toch wel echt basisuitrusting voor in de gereedschapskoffer..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik heb lang zo'n set gehad, maar die heeft onlangs mijn pa weer opgeëist.
Die ketting is voor mijn huidige (straks 2e fiets), dus maar de goedkoopste van KMC genomen.
Ik ben nog in dubio. Ga eerst voor zwart/zwart. Op mijn koga zit een wit zadel, dus mocht het niet bevallen dan zet ik het witte zadel op deze met wit stuurlint en het zwarte zadel op de koga. Zo kan ik makkelijk eens switchen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:22 schreef the_critic het volgende:
komt wit zadeltje op hoop ik? sjieke bak
Zwart -zwart is ook wel mooi denk ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:22 schreef the_critic het volgende:
komt wit zadeltje op hoop ik? sjieke bak
ja inderdaad zo compleet oogt zwart inderdaar ook wel strak..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nog in dubio. Ga eerst voor zwart/zwart. Op mijn koga zit een wit zadel, dus mocht het niet bevallen dan zet ik het witte zadel op deze met wit stuurlint en het zwarte zadel op de koga. Zo kan ik makkelijk eens switchen.
zwart/zwart kan mij wel bekoren;
[ afbeelding ]
ff vergeten.. had je trouwens dat frame nieuw aangeschaft of via MP ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef Patroon het volgende:
Afbouw past mooi bij elkaar!
[ afbeelding ]
MPquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
ff vergeten.. had je trouwens dat frame nieuw aangeschaft of via MP ?
leuk werk. Vroeger nog 2x meegedaan met NCK Dronten.. ppff afzienquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef Patroon het volgende:
22 september rij ik een ploegentijdrit met 4 man van onze vereniging in Bant.
Als ik alles goed schoon wil (na een paar regenritten) gooi ik m'n cassette en ketting in een bak wasbenzine. Smeren doe ik met Squirtlube.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef geindoctrineerd het volgende:
Sinds kort heb ik een racefiets, en ik ben van plan om goede spullen te kopen voor het onderhoud. Nu wil ik als eerste de ketting goed gaan aanpakken. Googelen leerde mij dat het gebruik van een chain checker je helpt te zien of een ketting nog goed is. Gebruiken jullie die dingen?
Daarnaast: welke ontvetter voor de ketting gebruiken jullie, en welk vet daarna weer om hem in te smeren? Halen jullie je ketting er compleet af, of laat je hem bij die beurt er op zitten?
Dank!
Zware ketting, en die kettingzweep en afnemer had je toch al bij je eerste fiets moeten hebben. Valt me een beetje tegen van een wannabee prof.quote:
In de winter moet je gewoon rustig peddelen en niet te snel willen. Duurritten zijn dan het belangrijkst.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Deze winter maar eens flink doortrainen zodat ik de zomer niet start als een dweil. Dan ook maar eens kijken om lid te worden bij een vereniging voor wat toertochtjes en gezelligheid. En dan ook dit topic meer volgen, steek er een hoop van op.
Daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan. Is idd flink afzien. Een keer was ik al redelijk op, dus ik dacht "ik doe nog een beurt vol op kop". Ga ik van kop af, hor ik twee ploegmaats roepen "ik ben eraf". Moest ik GVD toch bijblijven. Ze moesten ook meteen een beejte op me wachten, want we gingen een viaduct over en ik kon niet volgenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
leuk werk. Vroeger nog 2x meegedaan met NCK Dronten.. ppff afzien
Ok. Ik ga dan op zaterdag lekker tochtjes rijden in de polder. Kan gelukkig goed tegen kou.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:26 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
In de winter moet je gewoon rustig peddelen en niet te snel willen. Duurritten zijn dan het belangrijkst.
Kun je in elk geval lekker terugwaaien...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:58 schreef Patroon het volgende:
Altijd wind uit het westen, behalve wanneer ik naar het oosten moet...
Ik ben er nu voor aan het trainen. Zo zwaar idd. Zeker als je niet de beste bent haha.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan. Is idd flink afzien. Een keer was ik al redelijk op, dus ik dacht "ik doe nog een beurt vol op kop". Ga ik van kop af, hor ik twee ploegmaats roepen "ik ben eraf". Moest ik GVD toch bijblijven. Ze moesten ook meteen een beejte op me wachten, want we gingen een viaduct over en ik kon niet volgen.
Nooit zo afgezien als die laatste 10/15 km.
Mooi, een -6 graden pen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef Patroon het volgende:
Afbouw past mooi bij elkaar!
[ afbeelding ]
yep (zat er al met mijn tong aan vastquote:
Helaas niet, moest auto vlakbij Grunn ophalen, dus maar 1u voor de wind gehad...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je in elk geval lekker terugwaaien...
K*tquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:50 schreef Tommeke het volgende:
Zonde man
Hoe voelt het fysiek verder?
Klote man, ook van je fysiek. Goed dat je ff naar je fiets laat kijken. Is er nog wat mogelijk met de reisverzekering?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:35 schreef Yankee het volgende:
Fiets naar de FM gebracht en die gaat de schade even opmaken. Over het frame waren ze aan het twijfelen want er lijkt wel iets van een scheurtje te zitten. Kan alleen ook een lakscheurtje zijn.
Ik ben mij dus inmiddels aan het oriënteren op een andere fiets...
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ach Yankee nadat ik op mijn hoofd gevallen was is het ook nooit meer helemaal goet gekomen hoor
Reisverzekering vergoed max 500 geloof ik, daarnaast heb ik nog de ntfu verzekeringquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klote man, ook van je fysiek. Goed dat je ff naar je fiets laat kijken. Is er nog wat mogelijk met de reisverzekering?
Ja groot gelijk tis eigenlijk nu al zo'n toerfiets met al die spacers en dat hoge balhoofd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
yep (zat er al met mijn tong aan vast). Die 1 1/4 pennen zijn schaars, dus geen -17 gezien, maar heb boven op de headset van 16mm nog een 5mm spacer. Een -17 pen betekent dan meer spacers.
Hebbie een verstekzaag ofzo? Met een ijzerzaaggie erin natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:32 schreef MarcoD het volgende:
Kaas, als ik nu mijn voorvork wil afzagen zodat ik die spacertoren kwijt ben hè. Moet ik dat dan ook aan een vakbekwaam vakman overlaten?
Het was meer vanwege ditquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:48 schreef Patroon het volgende:
Dan hoef je het toch ook niet over te laten aan de vakman?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien moet je het pedalen monteren volgende keer aan een vakman overlaten
Heb een vaste rechte hand, schilderstape en een ijzerzaag (en fijn schuurpapiertje voor de afwerking).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hebbie een verstekzaag ofzo? Met een ijzerzaaggie erin natuurlijk.
zijn ook pijpsnijders voor tekoop maar die zul je minder makkelijk in de bouwmarkt vindenquote:
Ik durf zoiets niet..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb een vaste rechte hand, schilderstape en een ijzerzaag (en fijn schuurpapiertje voor de afwerking).
Gaat er weer een aantal gram van die fiets af en het kost niets
je ziet er geen kont van als hij niet 100% kaarsrecht is en kun je met een vijl ook nog bijwerkenquote:
Ik had ook wel wat pudding in de benen zitten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:15 schreef MCH het volgende:
Wat is bergop rijden met volle tegenwind kut zeg. Had sowieso papbenen vandaag in Tecklenburg. Wel lekker onderweg gestopt om bramen te eten.
Voorbeeld?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:57 schreef dop het volgende:
[..]
zijn ook pijpsnijders voor tekoop maar die zul je minder makkelijk in de bouwmarkt vinden
Ik had er bijna 1900 op 123km.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:17 schreef MCH het volgende:
1200 hoogtemeters op 80 km is nog wel aardig ook. Mijn vriendin is helemaal blij, die haalt 17 bekers en tig top tien plaatsen omdat vrouwen nog niet zo van Strava zijn.
ik heb er geen plaatje van , maar misschien ken je die pvc snijders, die hebben gewoon een mes , maar even zo heb je ze met gekartelt bladquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:24 schreef MarcoD het volgende:
Lijkt mij ook ja, je drukt toch op die lagen hoe voorzichtig je ook ben. Daarom lijkt zagen mij toch echt een stuk beter.
Carboncomposiet is niet gemaakt om tegen de druk te kunnen die een pijpsnijder uitoefent. Gewoon zagen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:27 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb er geen plaatje van , maar misschien ken je die pvc snijders, die hebben gewoon een mes , maar even zo heb je ze met gekartelt blad
Viel me laatst ook al op bij iemand ja, allemaal bekersquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:17 schreef MCH het volgende:
1200 hoogtemeters op 80 km is nog wel aardig ook. Mijn vriendin is helemaal blij, die haalt 17 bekers en tig top tien plaatsen omdat vrouwen nog niet zo van Strava zijn.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:14 schreef dop het volgende:
[..]
je ziet er geen kont van als hij niet 100% kaarsrecht is en kun je met een vijl ook nog bijwerken
carbon zaagt makkelijk dus kun je met beleid zagen en dan is de kans dat het erg scheef gaat ook minder
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:15 schreef MCH het volgende:
Wel lekker onderweg gestopt om bramen te eten.
Zeg, bramen, pudding, tis hier geen CUL!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had ook wel wat pudding in de benen zitten.
Geloof ik wel. Heb overigens meerdere verhalen gehoord over lui die met een onstabiele cwk fractuur de seh kwamen binnnen lopen,, dus je vriendin heeft wel gelijk. Door de spierspanning blijft het dan recht, maar er hoeft maar iets te gebeuren.. . 2 wekenvyerug ook weer iemand met volledige dwarslesie.quote:
Moet je vooral aan gaan vijlen.....quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:14 schreef dop het volgende:
[..]
je ziet er geen kont van als hij niet 100% kaarsrecht is en kun je met een vijl ook nog bijwerken
carbon zaagt makkelijk dus kun je met beleid zagen en dan is de kans dat het erg scheef gaat ook minder
Om goed te kunnen fietsen, moet je natuurlijk wel goed eten. Zowel ervoor, tijdens en erna.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
[..]
Zeg, bramen, pudding, tis hier geen CUL!
Waarom zou het bij een zadelpen niet zelf kunnen? Da's toch minder kritisch dan bij een stuurpen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 03:59 schreef No-P het volgende:
Moet me Zadelpen trouwens inkorten. Is carbon en moet ong. 2 cm af. Stuk wat in frame kan is vrij kort en moet wat lager en dan kan stuur ook wat lager zetten. Lijkt me klusje voor fm?
dat is een goede ja. Kan je je ook lelijk mee vergissen denkquote:Op zondag 25 augustus 2013 08:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom zou het bij een zadelpen niet zelf kunnen? Da's toch minder kritisch dan bij een stuurpen.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat de minimum aanduiding op de zadelpen dan niet meer klopt.
In principe niet, want als je dicht bij die minimum aanduiding zit, dan hoef je normaal gesproken niets af te zagen. Maar wel als je 'm in een ander frame zet, b.v. als dat sloping is en je huidige frame niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat is een goede ja. Kan je je ook lelijk mee vergissen denk
Om te voorkomen dat je de rand van het carbon met de stuurpen afknijpt..quote:Op zondag 25 augustus 2013 03:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En waarom je bij een full carbon vork een spacer boven de stuurpen zou moeten hebben ontgaat me volledig.
daar zijn ze neem ik aan toch wel op gemaakt?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat je de rand van het carbon met de stuurpen afknijpt..
Normaal moet er zo'n expandeer tonnetje in wat dat voorkomt en waar je ook de topcap mee aantrekt. Bij Canyon hoeft dat niet geloof ik, want daar kan je zo door de vorkbuis heen kiek'n.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
daar zijn ze neem ik aan toch wel op gemaakt?
Je ziet dat het vaak wordt gedaan en geadviseerd. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik ga dat wel doen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
daar zijn ze neem ik aan toch wel op gemaakt?
Klopt, al moet het ook bij een expander systeem. Bij canyon wordt de headset gelockt met een imbusje, waardoor je geen expander en starnut nodig hebt. Super lichtquote:Op zondag 25 augustus 2013 09:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Normaal moet er zo'n expandeer tonnetje in wat dat voorkomt en waar je ook de topcap mee aantrekt. Bij Canyon hoeft dat niet geloof ik, want daar kan je zo door de vorkbuis heen kiek'n.
Onzin, als je maar de juiste inlay voor je topscrew gebruikt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat je de rand van het carbon met de stuurpen afknijpt..
Ja, als die bbovenste schroef boven de vork komt knijp je hem stuk. Maar is zeker niet onzin om klein spacertje erboven te houden, voor zekerheid, wordt niet voor niks vaak gedaan en vvoorgeschreven door fabrikanten.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Onzin, als je maar de juiste inlay voor je topscrew gebruikt.
Je bent ook een echte excuustruus en om dan alles met zo'n grote stelligheid te beweren terwijl je net een kouwe maandag voor het eerst van je leven een full carbon vork in je vingers gehad heb.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, als die bbovenste schroef boven de vork komt knijp je hem stuk. Maar is zeker niet onzin om klein spacertje erboven te houden, voor zekerheid, wordt niet voor niks vaak gedaan en vvoorgeschreven door fabrikanten.
En als je later een pen met hogere stackheight wil monteren is dat ook geen probleem.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bent ook een echte excuustruus en om dan alles met zo'n grote stelligheid te beweren terwijl je net een kouwe maandag voor het eerst van je leven een full carbon vork in je vingers gehad heb.![]()
Wel tof dat je een fiets hebt die door Nibali is opgebouwdquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn huisige vork is ingekort door een haai. Zal er wel eens een foto van maken want ik zit er aan te denken om mijn stuur hoger te zetten.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bent ook een echte excuustruus en om dan alles met zo'n grote stelligheid te beweren terwijl je net een kouwe maandag voor het eerst van je leven een full carbon vork in je vingers gehad heb.![]()
Vertel..quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Alhoewel een nieuwe hoge wielset ook wel mooi is,
Ondertussen sta ik op de trein te wachten voor een roamler opdracht, kennen jullie dat? Is best leuk.
Ik vind Ultegera Di2 vrij zwaar.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:00 schreef Yankee het volgende:
Eventuele aanschaf nieuwe fiets, in geval van complete fiets:
afmontage:
- Ultegra 11speed
- Ultegra Di2 10 speed
- Dura Ace 11 speed
- Sram Red 10 speed
?
Campa valt af want het moet nu / in de toekomst uitwisselbaar zijn met het materiaal dat ik heb. In dit geval verkoop ik mijn huidige groep + overige onderdelen die nog goed zijn.
Andere optie is huidige groep overzetten op een nieuw frame inclusief de aanschaf van een nieuw achterwiel dan wel wielset
twijfel twijfel...
Zelf heb ik mijn twijfels over of een elektrische groep wel zo handig is in mijn geval. Ik ben nogal onhandig en heb vrijwel geen geduld. Ik trek het zeer slecht wanneer dingen niet werken zoals zou moeten. Misschien slaat het nergens op, maar bij een elektrische groep heb ik in eerste instantie het idee dat er alleen maar meer kapot kan gaan / kans groter is dat er iets niet werktquote:
Nou het heeft eigenlijk niks met fietsen te maken alleen dat ik mn fiets gebruik om naar een opdracht te fietsen.quote:
Ja, het is volgens mij net als met een auto, hoe meer elektronica hoe minder je zelf kunt doen. Een kennis van mij heeft Ultegra Di2. Schijnt dat je een knopje moet indrukken en als dan het lampje rood wordt heb je nog x aantal km's te fietsen voordat batterij op is. In Tecklenburg, na 20km fietsen stopte zijn schakelen, had hij dus niet op tijd gecheckt...quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zelf heb ik mijn twijfels over of een elektrische groep wel zo handig is in mijn geval. Ik ben nogal onhandig en heb vrijwel geen geduld. Ik trek het zeer slecht wanneer dingen niet werken zoals zou moeten. Misschien slaat het nergens op, maar bij een elektrische groep heb ik in eerste instantie het idee dat er alleen maar meer kapot kan gaan / kans groter is dat er iets niet werkt
Ik zweer bij de X2-zeem. Vergeleken met de Kiss3 is het een wereld van verschil ja.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:39 schreef Patroon het volgende:
Gisteren trouwens bij Tommeke mijn castelli broekje waarvan de naad losliet omgeruild voor een iets duurdere versie met X2 zeem. Zat echt stuk beter dan Kiss3 en heeft wel wat van Assos en dat smooth 3d zeem van Bioracer.
Dat is goed nieuws!!quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:26 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik zweer bij de X2-zeem. Vergeleken met de Kiss3 is het een wereld van verschil ja.
@Yankee, ik zou voor sram gaan, ziet er mooi uit, licht en betaalbaar. Elektrisch schakelen heb ik ook alleen maar mindere verhalen over gehoord en inderdaad dat telkens checken of je batterij nog vol is lijkt me gruwelijk irritant.
Fysio heeft naar m'n schouder gekeken. Niks gebroken/gescheurd gelukkig dus ik kan naar gevoel weer gewoon opstappen en kijken hoe het gaat. Morgen herstelritje en weer langzaam opbouwen.
Ja wat moet je verder ook met die nieuwerwetse elektrieke roemel. Neem dan Red Yankee, en ga je voor een Willier of wat anders?quote:
Idd een mooi broekjequote:Op zondag 25 augustus 2013 12:39 schreef Patroon het volgende:
Gisteren trouwens bij Tommeke mijn castelli broekje waarvan de naad losliet omgeruild voor een iets duurdere versie met X2 zeem. Zat echt stuk beter dan Kiss3 en heeft wel wat van Assos en dat smooth 3d zeem van Bioracer.
Welke doe je? Almere? Ik haalde al 36+ op een gewone fiets en een heuvelachtig parcours, dan moet het op een TT-fiets en die racebaan van Almere toch echt goed te doen zijn...quote:Op zondag 25 augustus 2013 03:51 schreef No-P het volgende:
[..]
Geloof ik wel. Heb overigens meerdere verhalen gehoord over lui die met een onstabiele cwk fractuur de seh kwamen binnnen lopen,, dus je vriendin heeft wel gelijk. Door de spierspanning blijft het dan recht, maar er hoeft maar iets te gebeuren.. . 2 wekenvyerug ook weer iemand met volledige dwarslesie.
Zelf nog 3 weken tot de halve iron man.. de seizoensafsluiter. Wil de 90 km Iig boven de 36 fietsen.
Hipster...quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga van m'n Champion Mondial trouwens een fixie maken. Heb vandaag met een maatje getraind die op z'n fixed was en heb daar ook ff op gefietst. Fietst echt super!
Ik ben een groot liefhebber van Wilier, maar heb eigenlijk een langere bovenbuis / balhoofd nodig dan het grootste frame van Wilier heeft. Dus als er iets nieuws komt dan zal dat geen Wilier zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wat moet je verder ook met die nieuwerwetse elektrieke roemel. Neem dan Red Yankee, en ga je voor een Willier of wat anders?
denk derom dat je die derialleurpat niet afzaagt en de nokjes voor de buiscommandeurs ook niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga van m'n Champion Mondial trouwens een fixie maken. Heb vandaag met een maatje getraind die op z'n fixed was en heb daar ook ff op gefietst. Fietst echt super!
Dus daarmee bekostig jij zulke dure wieltjes, ik doe iets verkeerd geloof ik.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Nou het heeft eigenlijk niks met fietsen te maken alleen dat ik mn fiets gebruik om naar een opdracht te fietsen.
"Roamlers" krijgen een opdracht als maak een foto van de nutrilon in de appie en tel hoeveel er in het schap is. Je stuurt het op en je hebt weer 2-10 euro verdient.
Ja klopt na een tijdje krijg je echt een leuk potje, het is niet super veel steeds maar je bent er ook zo klaar mee.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus daarmee bekostig jij zulke dure wieltjes, ik doe iets verkeerd geloof ik.
Vuelta? Vanaf 16u live op site NOS. Zit je wel met het commentaar voor Dijkstra/Ducrotquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:54 schreef the_critic het volgende:
ken ik niet.. meteen ff kijken
hhmmm Alleen engels comment Eurosport.. Nouja, beter dan niets![]()
leuk, in bant? Wij starten daar met 4 man van onze verenigingquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:08 schreef cafca het volgende:
Ben gevraagd om over vier weken een ploegentijdrit mee te tijden.....lijkt me best gaaf.
zit nu eerst vattenfal te kijken.. zap straks wel overquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:16 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Vuelta? Vanaf 16u live op site NOS. Zit je wel met het commentaar voor Dijkstra/Ducrot
grappig, waar was dat?quote:
In prinsentuin Leeuwarden. Waren wat vrij aan het kanoeen. Zag er wel profi uit..quote:
Nee, in Vught, bij de lokale IJsclub. Ik twijfel wel een beetje, want ik heb geen idee wat ik moet verwachten en heb pas een paar keer met die gasten samen gereden, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Enige wat er kan gebeuren is een paar keer dood gaan onderweg, en in het allerergste geval moet ik lossen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
leuk, in bant? Wij starten daar met 4 man van onze vereniging
die blauwe dingen zijn echt goedkope prutsdingen. Je moet eens naar een ekte wedstrijd komen kijkenquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
In prinsentuin Leeuwarden. Waren wat vrij aan het kanoeen. Zag er wel profi uit..
Gewoon doen, is best mooiquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, in Vught, bij de lokale IJsclub. Ik twijfel wel een beetje, want ik heb geen idee wat ik moet verwachten en heb pas een paar keer met die gasten samen gereden, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Enige wat er kan gebeuren is een paar keer dood gaan onderweg, en in het allerergste geval moet ik lossen.
Flens kom ik regelmatig tegen. Is echt een polderstoemper. Mooi dat ie even meezat, normaal rijdt ie echt anoniem mee in de wedstrijden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
zit nu eerst vattenfal te kijken.. zap straks wel over
(erg grappig.. die Engelsen blijven maar benoemen dat ze Flens zo dik vinden. Heeft teveel gegeten en te weinig gefietst ghehe )
Ja, ze deden het niet met die blauwe...quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
die blauwe dingen zijn echt goedkope prutsdingen. Je moet eens naar een ekte wedstrijd komen kijken
Jij bent dan ook een betere fietser. Maar idd, 36+ in Almere is nog wel te doen. 37+ wordt al lastiger voor mij.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Welke doe je? Almere? Ik haalde al 36+ op een gewone fiets en een heuvelachtig parcours, dan moet het op een TT-fiets en die racebaan van Almere toch echt goed te doen zijn...
wat is nou 1500 km? met jouw trainingskm's, praat je over een maandje oud ofzo.. Ik zou voor de red gaan. Geen twijfel over..quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:55 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Een Sram Red groep tweedehands 1500km gebruikt voor 700 euro (nieuwe remhoeven) of Sram Force nieuw voor 700 euro?
Wat bedoel je met nieuwe remhoeven? Zijn die dan nooit gebruikt en waarom niet?quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:55 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Een Sram Red groep tweedehands 1500km gebruikt voor 700 euro (nieuwe remhoeven) of Sram Force nieuw voor 700 euro?
Hij is verstandig geworden en neemt toch Campagnoloquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:11 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom verkoopt diegene dat na 1500 km?
Nee, dan zit er een aanlas op het frame waarop je de derailleur vastzet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
Aanlas? Wordt het derailleur dan echt vastgelast aan het frame? Google geeft geen antwoord.
Ja, en dan moet de klemband wel de juiste diameter hebben want daar zit ook verschil in. Als er een aanlasvoorderailleur bij zit kan je wel een losse klemband kopen. Dat heb ik ook op de Gios.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dan zit er een aanlas op het frame waarop je de derailleur vastzet.
Heb je dat niet, dan heb je een derailleur met een klemband nodig.
Goede vragen!quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat bedoel je met nieuwe remhoeven? Zijn die dan nooit gebruikt en waarom niet?
Past het bracket qua schroefdraad? Welke voorderailleur zit erbij? Aanlas of klemband? Is het dubbel of compact?
En waarom verkoopt ie dat na 1500km idd?
Na 1500 km zal er nog niet veel versleten zijn. Alleen moet je wat eerder je ketting vervangen dan bij een nieuwe groep.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:25 schreef eentwee het volgende:
Welke Red groep is het en idd, is dan alles goed of moet je nog onderdelen gaan wisselen?
Op mp nieuwe set voor 150quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
214.- voor remhoef red set bij Mantel, Force is een setje 105.- Euro.
Nee, die 700-750 is uiteraard met de nieuwe set remhoeven van 150 euro. Ik reken mezelf niet rijk hequote:Op zondag 25 augustus 2013 17:32 schreef kaasplankje het volgende:
Dan kom je dus al op 850.- en dan moeten er ook nog nieuwe kabels op.
Oh prima hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daag je ons nu uit om je daarmee te gaan dissen?
Zeker weten? Heb je goed naar stack/reach gekeken. Je kunt natuurlijk makkelijk een 13cm pen nemen of een van 17 graden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben een groot liefhebber van Wilier, maar heb eigenlijk een langere bovenbuis / balhoofd nodig dan het grootste frame van Wilier heeft. Dus als er iets nieuws komt dan zal dat geen Wilier zijn.
ff goed lezen kaasquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:36 schreef kaasplankje het volgende:
Je bedoelt toch niet een omgekeerde -17 graden pen hé eentwee? Anders mag je branden in de hel.
Nee, ik bewaar ook alles waarmee ik 'm kan opbouwenquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
denk derom dat je die derialleurpat niet afzaagt en de nokjes voor de buiscommandeurs ook niet.
Nice! Deze of volgende week ff samen trainen?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef Patroon het volgende:
Net een Profile Design T2+ voor mijn verjaardag gekregen van paps en mams
[ afbeelding ]
Handig voor de komende tijdritten.
Vader van een collega van me heeft het wel gedaan. Die plukt nog steeds de vruchten ervan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]![]()
Als je rug gebroken is sta je echt niet zo meer op vriend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |