abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:19:49 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383278

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130383318
Er zit een rabobank tegenover die winkel in hoogezand? ff pinnen dan daar straks
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:21:32 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383328
Lekker op de Gios aant werke vandaag. Ik mot de hele regio af langs allegaar FM's
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:06 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Er zit een rabobank tegenover die winkel in hoogezand? ff pinnen dan daar straks
Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:31 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383360
man dat heb ik altijd bij me
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:59 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Monopolygeld telt niet.
pi_130383454
Naald in mn arm trouwens :P
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:26:52 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383507
Altijd groter maken dan het is he, anders is het ook zo teleurstellend.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:32:58 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130383744
Dat heeft nou nooit een vrouw tegen me gezegd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:33:48 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Naald in mn arm trouwens :P [ link | afbeelding ]
Dopeur! :{w
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:09 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_130383800
pi_130383819
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ah, jij bent zo'n koerier.
pi_130383907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dopeur! :{w
als je alle medicijnen ziet die ik tot maandag moet nemen dan schrik je je dood dan kom ik nooit door de controlle heen :o.

Dit is dus tot en met maandag en er moest zelfs nog bijbesteld worden.

M'n vader is nu onderweg naar huis, dus het is zeker dat ik naar die winkel ga nu :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:37:04 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:36 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

als je alle medicijnen ziet die ik tot maandag moet nemen dan schrik je je dood dan kom ik nooit door de controlle heen :o.

[ link | afbeelding ]

Dit is dus tot en met maandag en er moest zelfs nog bijbesteld worden.

M'n vader is nu onderweg naar huis, dus het is zeker dat ik naar die winkel ga nu :D
Succes zo, maar wel goed op inet checken. ;)
pi_130384010
Jaa inderdaad, nog dingen waar ik op moet letten voor aanschaf van een set carbon wielen?

in ieder geval dus dat er een shimano 9 speed cassette op kan, maar hoe zit het met onderhoudsvrije naven of iets dergelijks?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:40:27 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130384074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jaa inderdaad, nog dingen waar ik op moet letten voor aanschaf van een set carbon wielen?

in ieder geval dus dat er een shimano 9 speed cassette op kan, maar hoe zit het met onderhoudsvrije naven of iets dergelijks?
Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.
pi_130384157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.
Het probleem is inderdaad dat ik niet weet wat ze daar allemaal hebben, want ik ben er nog nooit geweest. Ik weet wel dat ik 50-60mm hoge velgen wil ongeveer. En als er niks moois bij hangt dan wordt het gewoon geen wielen natuurlijk.
pi_130385243
Nieuwe banden zitten er op. Ben nu al blij dat ik jullie advies heb opgevolgd en ze niet heb omgeruild. Klein stukje gefietst en duidelijk meer comfort. De 25c passen goed. Later een langer stuk fietsen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:15:04 #19
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130385395
Het is overigens een canule, een holle "naald".
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_130385720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.
Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.
pi_130385763
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2013 15:32:01 ]
pi_130385773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.
ja mn vader maar de thuiszorg is er nog niet :'( come on.. schiet op!

Sta je er al mch?
pi_130385797
Nee, ik ga zo weg.
pi_130385833
Thuiszorg is er nu net volgens mij!! :D

Edit- het zijn de buren maar..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:08 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130385858
Niet lullen maar volspuiten en daarna strak van de dope door!
pi_130386382
Still waiting thuis, dag dag wielen :'( dan maar voor de casette..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:51:52 #27
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386391
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan. -O-

Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen. :'(

Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten :'(

De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden ;(
.
pi_130386436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan. -O-

Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen. :'(

Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten :'(

Jezus.

Beterschap man.
pi_130386457
quote:

Laten we anders de TT naar Fok ziekenboeg veranderen :P

Nee balen yankee! Hopelijk gaat het snel weer beter.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:55:01 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130386494
quote:

Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?
Ben je nog buiten bewustzijn geweest? Ik hoop in ieder geval dat je er weer helemaal opkomt.

En wat betreft je fiets, beter 1 stuk achterwiel dan je hele fiets aan gort.
pi_130386549
Oei :{ da's niet zo mooi :{
Sterkte
pi_130386593
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.

Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:59:42 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?
Ben je nog buiten bewustzijn geweest? Ik hoop in ieder geval dat je er weer helemaal opkomt.

En wat betreft je fiets, beter 1 stuk achterwiel dan je hele fiets aan gort.
Ik heb inderdaad nog best wel geluk gehad dat ik niet over die vangrail ben gevlogen. En ik ben gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Dit had inderdaad nog veel beroerder kunnen aflopen.
.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:01:08 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_130386667
Veel beterschap Yankee!
pi_130386724
beterschap yankee! enig idee hoe het heeft kunnen gebeuren dat je achterwiel ontplofte? :{
pi_130386735
quote:

Sow. Dat is klote man. Hoe explodeert je achtierband zomaar? Rem die tegen de band aanliep? Of te lang in de rem gezeten met opwarmend wiel tot gevolg? Of geen verklaring voor?

Had net ook een klein ongelukje hier in Amsterdam. Kwam net terug van 120 km tochtje, dus ik uitgeput lekker rustig de stad door naar huis (reed ong. 23 km/u), ging ik een blinde bocht om, reed daar een krantenbezorgertje aan de verkeerde kant van de weg midden op het fietspad. We stuurden helaas allebei dezelfde kant op waardoor ik met mijn voorwiel tegen zijn fiets belandde. Hij wilde er nog vandoor gegaan maar ik heb hem gegrepen tot ik mijn fiets gecontroleerd had en zag dat alles in orde was. Maar goed dat is niks vergeleken met een verhaal als dat van Yankee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_130386752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.

Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
Wat heb je met je knie?
pi_130386839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat heb je met je knie?
Is vrij onduidelijk, maar eerste fysiotherapeut noemde het een 'ontspoorde knie'. Daarna nog enkele therapieën gevolgd, maar het helpt allemaal nauwelijks en het blijft allemaal heel mysterieus. Vreemde is dat ik het in beide knieën heb, in de rechter wat meer dan in de linker. Hele wisselvallige pijn, dat ook weer niet echt pijn is (geen auw-gevoel). Gewoon een soort van onbeschrijflijke irratie. Ben van plan om op korte termijn, omdat ik de laatste tijd weer behoorlijk intensief sport (en het idee heb dat ik minder last heb van mijn knie), nog eens een sportfysiotherapeut te bezoeken. Heb niet de illusie dat ik weer wedstrijden op niveau kan rijden, maar wil graag weer fietsen.

Dit topic ga ik dus volgen. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_130386897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:06 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Dit topic ga ik dus volgen. :)
Welkom :)

Pica van je fiets? :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:10 #40
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386903
Bedankt jongens ^O^

Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.

Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:57 #41
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:

Waar zit die pijn ongeveer?
.
pi_130386942
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Welkom :)

Pica van je fiets? :D
Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten. :)
pi_130386978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:11 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten. :)
in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?
pi_130387004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waar zit die pijn ongeveer?
Vrij lastig aan te wijzen. Ik heb dus ook niet altijd, soms in de avond wat heftiger. Soms merk ik het een week niet. Het is dus geen steek ofzo. Je kan dus niet één plek aanwijzen, het is meer een irritatie waarvan ik dénk aan de onderkant van de knie (zit dus dieper). :)
pi_130387009
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond een rondje Lekdijk doen, mooi weer zin in!
Hej fietsbabe.... :7 8-) B-) *)

Welke kant fiets je op, noord of zuidkant van de Lek? Ik weet nog wel een paar relaxte recreatiestrandjes langs de Lek, ga ik ook een rondje fietsen ;)

neem ik m'n ballen en een bidon BBQ-saus mee! c_/
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130387010
quote:
Bedankt jongens ^O^

Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
In ieder geval minutieus controleren op schades. Bij twijfel links laten liggen. Mocht nu blijken dat de crash aan de kwaliteit van de wielen lag kun je het frame misschien verhalen op ffdw.

Wat was je klimtijd naar de top btw? :P
pi_130387036
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:13 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?
Omgeving Leiden-Haaglanden. :) Strava heb ik niet, in de tijd dat ik fietste was dat helemaal niet. Mocht ik weer serieus op de fiets geraken wil ik dat zeker eens gaan proberen!
pi_130387062
Motherfuckers Yankee, das niet best. Ik heb natuurlijk tijdens de afdaling van de glandon hetzelfde meegemaakt en net de fiets rechtgehouden, dus had ook wel even de bibbers.

Je hebt wel alle geluk gehad dat je er alleen maar zo vanaf gekomen bent...
Sterkte!
Mijn foto's op Flickr!
pi_130387099
quote:
Bedankt jongens ^O^

Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.

Kleine beschadigingen op frame kunnen weinig kwaad. Het is al eerder gezegd maar ik wil het graag benadrukken; bij twijfel het frame vervangen. Er zijn gevallen bekend waarvan scheurtjes op het frame ineens kunnen scheuren (met lelijke valpartijen tot gevolg). Ik weet niet of je een goede band hebt met de fietsenboer bij je in de buurt, maar bij twijfel kan je er best nog even naar laten kijken. Kan geen kwaad. :)
pi_130387238
Lekker dan Yankee, gelukkig valt de schade nog mee. Wat Kolonel zegt, we kunnen wel een zaaltje in het ziekenhuis vol krijgen als het zo doorgaat. Hoop dat je spoedig herstelt.

Maat van me is fysiotherapeut. Die vertrouwt het voor geen meter dat het slechts een kneuzing is in m'n schouder. Hij denkt aan spierscheuring of gebroken sleutelbeen. Hij gaat morgen even een goede check-up doen en krijg de komende week een echo zodat we precies weten wat er aan de hand is en hoe het behandeld kan worden.

Hij zei dat ik rekening moet houden met een aantal weken rust/niet fietsen. Dat is de tweede keer dit jaar al, eerst blessure in m'n been, nu dit. Mag hopen dat ik m'n portie voor de komende jaren wel gehad heb nu.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:23:41 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130387252
quote:
Bedankt jongens ^O^

laten onderzoeken denk ik, maar dat is afhankelijk van de ontstane schade en snelheid toen je viel.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:08:51 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130388392
Oja kees zat ook al in de pleisters en patroon ook. Gelukkig ben ik weer veilig thuis :P
pi_130388507
Auto dikke beurt, nieuw spul en apk., katsjing..

[ Bericht 62% gewijzigd door Patroon op 23-08-2013 19:28:08 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_130388707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
Still waiting thuis, dag dag wielen :'( dan maar voor de casette..
Geen hoge wielen gezien en ik was om 4 uur binnen dus je hebt niks gemist. Qua fietsen ook maar zo zo, matige aanbieding dus.
pi_130388750
Hij vroeg 108 euro voor een Ultegra cassette. Doet ie even uit z'n hoofd, met de korting erbij is dat nog steeds duurder als futurumshop. :')
pi_130389009
Zijn die cassettes van hem van goud?

Yankee beterschap!
pi_130389430
Even snel een foto vanuit de auto !!!!!

Ik ben zooooo blij :D

Later komt een foto van in de fiets, maar moet eerst even een casette erop zetten. :D

Prijs was vergelijk baar met de prijs op internet van de goedkoopste, maar dan koop ik het liever bij een echte shop.
pi_130389439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Geen hoge wielen gezien en ik was om 4 uur binnen dus je hebt niks gemist. Qua fietsen ook maar zo zo, matige aanbieding dus.
Dan heb je niet goed gekeken ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:54:58 #59
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130389474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even snel een foto vanuit de auto !!!!! [ afbeelding ]

Later komt een foto van in de fiets, maar moet eerst even een casette erop zetten. :D

Prijs was vergelijk baar met de prijs op internet van de goedkoopste, maar dan koop ik het liever bij een echte shop.
^O^ Mooi, geniet er van
.
pi_130389878
Ik baal wel dat ik er nog niet mee kan fietsen :P

En is gripper nu trots op mij? :D
pi_130389920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:23 schreef MCH het volgende:
Hij vroeg 108 euro voor een Ultegra cassette. Doet ie even uit z'n hoofd, met de korting erbij is dat nog steeds duurder als futurumshop.
Wtf!?

49 euries hier
pi_130390033
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:53 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gekeken ;)
Ook niet zo goed opgelet als jou dan denk ik, wat kost dit geintje?
pi_130390229
781 incl banden en nog 2 extra binnenbanden, normaal koste die wielset 1290 zei hij , ook zo uit zn hoofd idd. Dus nu met korting is het ongeveer net zo duur als de meeste webshops of je moet al naar vos gaan. Maar ik had ook wel het idee dat ze wel heel leuk met 40% korting adverteren maar wel alles snel een veel hogere normaal prijs geven.

Achja.. ik ben er blij mee :)
pi_130391050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:

En terecht! mooie wieltjes :)
pi_130392767
quote:
781 incl banden en nog 2 extra binnenbanden, normaal koste die wielset 1290 zei hij , ook zo uit zn hoofd idd. Dus nu met korting is het ongeveer net zo duur als de meeste webshops of je moet al naar vos gaan. Maar ik had ook wel het idee dat ze wel heel leuk met 40% korting adverteren maar wel alles snel een veel hogere normaal prijs geven.

Dat is nog aardig aan de prijs lijkt mij, gezien de prijs van Fulcrum XLR die hier laatst voorbij kwam. Zag die supras laatst voor 650 euro op internet.

Die FM lacht zijn ballen bloot..

[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 23-08-2013 20:06:55 ]
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:46:50 #66
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_130394760
quote:
-Kutzooi-
Mooi klote is dat... Beterschap de komende tijd!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:53:41 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130395044
quote:

Sterkte en beterschap
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:16:46 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130395998
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is nog aardig aan de prijs lijkt mij, gezien de prijs van Fulcrum XLR die hier laatst voorbij kwam. Zag die supras laatst voor 650 euro op internet.

Die FM lacht zijn ballen bloot..
en kolonel is er blij mee, je hoeft niet altijd het onderste uit de kan te hebben.
pi_130396175
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zijn dat wel dezelfde? Want je dacht ook dat de Red Wind en de Red Wind XLR hetzelfde waren.
pi_130396516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zijn dat wel dezelfde? Want je dacht ook dat de Red Wind en de Red Wind XLR hetzelfde waren.
Die 650 van hopmans waren niet de xlr. De 8xx tip van Kaas waren wel xlr. Die supra's heb je maar in 1 type en kostte 650.

maakt ook niet uit, wil alleen aangeven dat die FM zegt dat hij super goedkoop is maar dat dat behoorlijk tegenvalt.
pi_130396735
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die 650 van hopmans waren niet de xlr. De 8xx tip van Kaas waren wel xlr. Die supra's heb je maar in 1 type en kostte 650.

maakt ook niet uit, wil alleen aangeven dat die FM zegt dat hij super goedkoop is maar dat dat behoorlijk tegenvalt.
Hij kreeg er ook nog banden bij. Nou hangt het dan nog af van welke band dat is, maar het is dus niet zo dat hem een poot is uitgedraaid.
Want ik heb ff gegoogled en bij de goedkoopste die ik zo snel kon vinden was ¤699. Plus bandjes en binnenbandjes zit je bij een beetje beschaafde band al op ¤750, en mogelijk meer. En hij heeft ¤780 betaald. Dus da's dan een nette prijs :Y
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:32:24 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130396771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even snel een foto vanuit de auto !!!!! [ afbeelding ]

Tof, volgende keer wel even eerst een consult boeken bij De Koopjeskoning Bike Parts Webshop Advies BV (tm) want het kan altijd voor minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 23-08-2013 21:38:29 ]
pi_130397053
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hej fietsbabe.... :7 8-) B-) *)

Welke kant fiets je op, noord of zuidkant van de Lek? Ik weet nog wel een paar relaxte recreatiestrandjes langs de Lek, ga ik ook een rondje fietsen ;)

neem ik m'n ballen en een bidon BBQ-saus mee! c_/
Beterschap yankee

Ik reed langs groot ammers. He jammer dat ik t nu pas reed ik had je ballen wel willen proeven :p
Haters gonna hate.
pi_130397148
Update uit Canada. Vandaag TT 3km voor einde breekt een ketting alleen cyclingboy kon nog trappen. Zijn uiteindelijk 3e of 4e op 2 seconden van 1 van de 2 zware concurrenten. Gelukkig gebeurd t nu en niet op t WK.
Haters gonna hate.
pi_130397253
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:12 schreef KolonelBroodje het volgende:

En is gripper nu trots op mij? :D
Tuurlijk jong! Ben benieuwd hoe ze in je fiets zullen staan. Nog meer lawaaiwielen die TAKKATAKKATAKKATAKKATAK doen :)

Maar trots was ik ook al op die lange monstertochten van je :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:45:56 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130397283
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tuurlijk jong! Ben benieuwd hoe ze in je fiets zullen staan. Nog meer lawaaiwielen die TAKKATAKKATAKKATAKKATAK doen :)

Maar trots was ik ook al op die lange monstertochten van je :)
Ja heh?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:49:42 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130397457
En een KOM erbij!

http://app.strava.com/activities/76957718

Gewoon zomaar, ik reed er nieteens voor, ging daar 80% van de route kop over kop met iemand die ik zomaar tegen kwam.

Op de Gios O+

En degene van wie ik 'm heb afgepakt ken ik ook. >:)

[ Bericht 24% gewijzigd door kaasplankje op 23-08-2013 21:55:54 ]
pi_130397797
quote:

549¤ bij Mantel vorig jaar. Die normale prijs slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zo kan ik ook spullen met korting aanbieden :')
pi_130397927
Dat klinkt niet best Yankee. Beterschap!

Als ik je verhaal zo lees klinkt het wel als een materiaalfout. Bijv. loskomen van het carbon of anderszins een failure van de velg.
pi_130398105
Ben trouwens net bij de finale van de DFVC wezen kijken.

Mooi op een paar plekken langs het parcours gestaan, nog gekletst met een ouwe baas (ene van Voorthuizen) van 75 die vroeger ook koerste en in z'n nieuwelingentijd ene Jan Janssen nog wel eens heeft geklopt. Echter, in militaire dienst heeft ie een nare val op de stormbaan gemaakt, en daarna won ie niks meer. Hoop mooie verhalen, hij was er maar wat trots op dat ie nog steeds de hele amerongseberg staand op kon fietsen. Had een vriendin van 20 jaar jonger die beter klimt dan hij, maar hijzelf daalt dan weer beter, dus heeft weleens voor haar uit gereden, zich achter een schuurtje verstopt, en nadat ze voorbij kwam weer achter d'r aan gegaan. Waar hebben we die grap eerder gehoord? :)

Bij de finish kende hij al die ouwe KNWU commissarissen en zij hem, en een van de keren dat de koersdirecteur ons passeerde werd er omgeroepen: "en daarrrr staat van Voorthuizen!!"

Oh ja, viviani van liquigas won, maar met die ouwe baas praten was nog leuker dan de koers zelf :)

Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:07:24 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130398317
Ik heb net ook een uur met een krasse knar lopen kletsen, altijd mooi die verhalen. :)
pi_130398435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij kreeg er ook nog banden bij. Nou hangt het dan nog af van welke band dat is, maar het is dus niet zo dat hem een poot is uitgedraaid.
Want ik heb ff gegoogled en bij de goedkoopste die ik zo snel kon vinden was ¤699. Plus bandjes en binnenbandjes zit je bij een beetje beschaafde band al op ¤750, en mogelijk meer. En hij heeft ¤780 betaald. Dus da's dan een nette prijs :Y
Ja precies, ik had natuurlijk zelf ook wel door dat die 40% korting flauwe kul was en dat dit met banden erbij gewoon een prima prijs was. Ik heb de cassette van mn oude wiel over gezet, en wat foto's gemaakt die post ik zo wel ff via de pc. En ze staan erg goed in mn fiets.

Wel heb ik even vraag ovee de remblokjes, zijn deze gewoon goed voor dit wiel? Voordat ik de wielen direct aan gort rijd.

.
pi_130398608
Ja, t zijn gewoon Alu velgen, dus je kan je normale blokjes blijven gebruiken
Mijn foto's op Flickr!
pi_130398613
Foto's dan toch maar via mobiel. :P

Fiets stander lag bij mn moeder in huis :')
pi_130398725
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef Gripper het volgende:
Ja, t zijn gewoon Alu velgen, dus je kan je normale blokjes blijven gebruiken
Oké bedankt! Dan kan ik met slecht weer gewoon snel een ander wielset erin stoppen.

Top ^O^ zo snel antwoord :)
pi_130398896
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Echte schreeuwbak zo met dat frame, keurig!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:22:44 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130398957
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat geeft vast moraal.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:24:11 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130399033
Enne MarcoD?

Misschien moet je het pedalen monteren volgende keer aan een vakman overlaten, en anders gewoon je garantie claimen, want zoiets mag eiks nooit gebeuren met een crank.
pi_130399229
Mooi zo hoor kolonelbroodje. Netjes!!
Haters gonna hate.
pi_130399249
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi!
pi_130399329
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit. Wanneer kom je ze testen op de Limburgse heuvels? :P
pi_130399413
quote:

Poeh, niet zo best Yankee, volgens mij goed geluk gehad. Sterkte met je herstel ! Beterschap.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:35:51 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130399492
Ik zou gewoon doorrijden als ik Yankee was, je merkt 't vanzelf als er iets afbreekt.

Tog?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:38:36 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130399610
Mooi hoor kolonel. Ben jaloers :P
pi_130399627
Jongens bedankt voor de reacties! En meisje :P

Ja ik kan ze volgende week pas testen helaas vanwege m'n arm. Ik kan niet wachten op het zoefgeluid :D

Toch stap ik morgen denk ik heeel even op de fiets voor 5 kilometer ofzo. Gewoon voorzichtig.

En ja in de limburgse heuvels zal ik misschien ook wel binnenkort komen als mn stiefmoeder daar weer moet zijn voor werk enik toevallig vrij ben. Wil dan wel een rondje met je fietsen 666 kun je mij de mooie plekjes laten zien :D
pi_130399700
Yankee, Carbon of alu?
pi_130399782
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jongens bedankt voor de reacties! En meisje :P

Ja ik kan ze volgende week pas testen helaas vanwege m'n arm. Ik kan niet wachten op het zoefgeluid :D

Toch stap ik morgen denk ik heeel even op de fiets voor 5 kilometer ofzo. Gewoon voorzichtig.

En ja in de limburgse heuvels zal ik misschien ook wel binnenkort komen als mn stiefmoeder daar weer moet zijn voor werk enik toevallig vrij ben. Wil dan wel een rondje met je fietsen 666 kun je mij de mooie plekjes laten zien :D
Dat komt wel goed dan. :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:43:03 #98
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130399805
Weekly Progress

485.8km

Goed weekje al, morgen nog een dagje an de bak.
pi_130400717
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

^O^ Top! Ziet er goed uit. Ben wel jaloers :P
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:00:57 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130400721
-Ik had vandaag mijn dagrecord aantal km's op werk op Strava
-Ik moest allemaal FM's af en kreeg vele complimenten mbt de nieuwe Gios
-Een iemand in Bergschenhoek vroeg me zelfs of ik het vaker meemaakte dat mijn fiets zomaar onzedelijk werd betast en deed dat vervolgens (srs)
-Ik vroeg in weetikveelwaar de weg aan een bejaarde vrouw en haar man ging zich er tegenaan bemoeien en toen kregen ze een soort ruzie, en geen van beiden was in staat simpel te verwoorden waar ik heen moest want het was uiteindelijk 2 straten verder.. Echt cute. :')
-Ik kwam een kerel tegen op een racefiets en die had zijn helm achterstevoren op. (srs) :')

Tot zover vandaag.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:06:42 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130400999
Komt een gast de kantine in:

Ik ken jou! Jij staat altijd op het pont met je witte wielrenfietsie.

Ik ben een bekende wielrenner :D
pi_130401518
Die gast moet wel een heel goed geheugen hebben _O_
pi_130401896
:D
pi_130401924
Haha
pi_130401962
Godver ik lig nog dubbel :D.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:27:37 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130404257
Gezien het aantal drugs die hij ophad was het wel een wonder dat hij het wist ja.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:28:16 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130404281
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:26 schreef Patroon het volgende:
Godver ik lig nog dubbel :D.
altijd lachen met de friezen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:57:22 #108
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130407887
Fuck yankee, heftig maar geluk gehad.
Bij mij op de club ook 2 het ziekenhuis in afgelopen week, onafhankelijk van elkaar, 1 nog wat vervelender. Slechte week voor ons fietsers.
Sei wachsam,
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 05:02:35 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130408073
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Gripper het volgende:

Mooi op een paar plekken langs het parcours gestaan, nog gekletst met een ouwe baas (ene van Voorthuizen) van 75 die vroeger ook koerste en in z'n nieuwelingentijd ene Jan Janssen nog wel eens heeft geklopt. Echter, in militaire dienst heeft ie een nare val op de stormbaan gemaakt, en daarna won ie niks meer. Hoop mooie verhalen, hij was er maar wat trots op dat ie nog steeds de hele amerongseberg staand op kon fietsen. Had een vriendin van 20 jaar jonger die beter klimt dan hij, maar hijzelf daalt dan weer beter, dus heeft weleens voor haar uit gereden, zich achter een schuurtje verstopt, en nadat ze voorbij kwam weer achter d'r aan gegaan. Waar hebben we die grap eerder gehoord? :)

Bij de finish kende hij al die ouwe KNWU commissarissen en zij hem, en een van de keren dat de koersdirecteur ons passeerde werd er omgeroepen: "en daarrrr staat van Voorthuizen!!"

Oh ja, viviani van liquigas won, maar met die ouwe baas praten was nog leuker dan de koers zelf :)

[ afbeelding ]
Ja, mooie verhalen. Dat is nu ook altijd de charme van een prof. Cyclocross wedstrijd als je vroeg aanwezig bent en slechts met de diehards naar een junioren of dames koers staat te kijken.

En die verstopte renner.... Gerben Karstens toen die een Fransoos fopte om zodoende de rode lantaarn over te nemen in de TdF om tijdens de na tour criteriums een bak extra startgeld te kunnen opstrijken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130408353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:40 schreef Patroon het volgende:
Yankee, Carbon of alu?
Carbon Wilier _O_
pi_130408356
Beterschap Yankee, hoop dat je er met de mh2d bij kan zijn!
pi_130408362
Yo Kaas, klinkt als een mooie werkdag :D

Mijn spannendste moment was dat ik met een collega naar het postkantoor fietste en dat we bijna onderuit gingen omdat een of andere skaterboy een mislukt truukje deed met als gevolg dat wij z'n skateboard voor onze wielen kregen :')

Verder stikte het van de pliesie dus ik moest echt normaal doen gister :')
pi_130408423
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:00 schreef Tommeke het volgende:
Yo Kaas, klinkt als een mooie werkdag :D

Mijn spannendste moment was dat ik met een collega naar het postkantoor fietste en dat we bijna onderuit gingen omdat een of andere skaterboy een mislukt truukje deed met als gevolg dat wij z'n skateboard voor onze wielen kregen :')

Verder stikte het van de pliesie dus ik moest echt normaal doen gister :')
Dat klinkt als die keer dat ik met mijn fixie een voetbal voor mijn wielen kreeg...en eroverheen reed (aangezien hij niet meer te ontwijken was). Dan ben je toch blij dat je banden goed opgepompt zijn...
pi_130408571
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Gripper het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb bij mijn ouders thuis ook nog wel wat uitslagen lijstjes liggen waar ik voor van Hummel, en voor Traksel eindig... Echter zij verdienen nu hun centen op de fiets en ik werk voor een hongerloontje in de zorg :(
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:45:25 #115
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130408594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:40 schreef Patroon het volgende:
Yankee, Carbon of alu?
Carbon
.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:47:43 #116
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130408614
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens sommigen misschien schreeuwerig, ik vind het er dik prima uitzien kolonel ^O^
.
pi_130408620
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

Carbon
ff FM naar laten kijken als je het niet vertrouwd. Anders gaat dat zeker tussen je oren zitten..
Wel flink schrikken zeker?! Beterschap!
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:56:49 #118
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130408673
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:48 schreef the_critic het volgende:

[..]

ff FM naar laten kijken als je het niet vertrouwd. Anders gaat dat zeker tussen je oren zitten..
Wel flink schrikken zeker?! Beterschap!
Was inderdaad behoorlijk schrikken. Ineens een knal, vervolgens zie ik mijzelf richting de vangrail gaan en daarna heb ik mijn fiets voor mij uit door de lucht zien vliegen. Door de adrenaline kon ik wel direct weer opstaan. De echte schrik kwam toen ik weer op de camping was.

Er reed een Belgisch echtpaar achter mij en zij waren direct gestopt. Ik ben door hun naar de camping gebracht. Helden _O_
.
pi_130408675
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:09 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja precies, ik had natuurlijk zelf ook wel door dat die 40% korting flauwe kul was en dat dit met banden erbij gewoon een prima prijs was. Ik heb de cassette van mn oude wiel over gezet, en wat foto's gemaakt die post ik zo wel ff via de pc. En ze staan erg goed in mn fiets.

Wel heb ik even vraag ovee de remblokjes, zijn deze gewoon goed voor dit wiel? Voordat ik de wielen direct aan gort rijd.

[ afbeelding ]

.
Wel effe goed kijken of de remblokjes idd alleen op de aluminium remrand komen en niet stiekem een stukje carbon meepakken.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:12:17 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130408783
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:56 schreef Yankee het volgende:

[..]

Was inderdaad behoorlijk schrikken. Ineens een knal, vervolgens zie ik mijzelf richting de vangrail gaan en daarna heb ik mijn fiets voor mij uit door de lucht zien vliegen. Door de adrenaline kon ik wel direct weer opstaan. De echte schrik kwam toen ik weer op de camping was.

Er reed een Belgisch echtpaar achter mij en zij waren direct gestopt. Ik ben door hun naar de camping gebracht. Helden _O_
voelde je toen ie je rug al? Ik had een ambulance gebeld, voor hetzelfde geld was je rug gebroken oid.
pi_130408909
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:56 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je fiets door de lucht is gevlogen zal de impact groot zijn geweest, ik zou hem goed nalaten kijken. Je hebt hiervoor ook van die röntgen scans.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:39:13 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130409006
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

voelde je toen ie je rug al? Ik had een ambulance gebeld, voor hetzelfde geld was je rug gebroken oid.
_O-

Als je rug gebroken is sta je echt niet zo meer op vriend.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:42:09 #123
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130409041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Rug voelde ik direct nadat ik was opgestaan. Mijn vriendin is arts en zei ook al dat ik eigenlijk had moeten blijven liggen. Mocht er wel iets ernstigers zijn dan loop je de kans het te verergeren wanneer je gaat staan etc. Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat je daar op zo'n moment echt niet aan denkt
.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:43:48 #124
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130409067
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je fiets door de lucht is gevlogen zal de impact groot zijn geweest, ik zou hem goed nalaten kijken. Je hebt hiervoor ook van die röntgen scans.
Onzin man. Even goed nakijken met een bouwlamp oid en rijden maar. Mijn alloy Principia is ook eens door de lucht gevlogen en op het zadel gestuiterd en daarna het kanaal de Gouwe ingeflikkerd en naar de bodem gezonken.

Na een half jaar bleek een kleine scheur te zitten op de las toptube en zitbuis, ik denk dat het door die val kwam.

Ik zou me als ik Yankee was meer zorgen maken over de stuurbocht dan over het frame trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 24-08-2013 09:49:21 ]
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:45:13 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130409089
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

Rug voelde ik direct nadat ik was opgestaan. Mijn vriendin is arts en zei ook al dat ik eigenlijk had moeten blijven liggen. Mocht er wel iets ernstigers zijn dan loop je de kans het te verergeren wanneer je gaat staan etc. Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat je daar op zo'n moment echt niet aan denkt
Papa heeft zijn rug jaren gelden op 2 plaatsen gebroken met skieën, hij zei dat toen hij daar lag meteen wist dat het niet goed was.
pi_130409153
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Onzin man. Even goed nakijken met een bouwlamp oid en rijden maar. Mijn alloy Principia is ook eens door de lucht gevlogen en op het zadel gestuiterd en daarna het kanaal de Gouwe ingeflikkerd en naar de bodem gezonken.

Na een half jaar bleek een kleine scheur te zitten op de las toptube en zitbuis, ik denk dat het door die val kwam.
Carbon is niet hetzelfde als alloy. Maar hij zal er niet direct in 1x doorheen knallen als er niks zichtbaar is.
pi_130409159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij heb je fiets dus ook al zwemles gegeven? Ik had dat vorig jaar op de MTB, allemaal modder op de banden en op het houten bruggetjes zonder railing. Dus ik kom aanfietsen stuur zo de bocht in op dat bruggetjes, fiets glijd weg zo de sloot in haha :P Gelukkig kon ik net op het bruggetje blijven liggen anders had ik ook een nat pak. En de fiets kon ik gelukkig vanaf de kant weer bij :)
pi_130409394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
Enne MarcoD?

Misschien moet je het pedalen monteren volgende keer aan een vakman overlaten, en anders gewoon je garantie claimen, want zoiets mag eiks nooit gebeuren met een crank.
Ik ben een vakman -O- , ik ga nog even kijken of ik er iets van garantie op kan krijgen. Ik kan nu in ieder geval weer fietsen.

Mooie wielen kolonel!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_130409505
Yes, ik heb werk! Kan niet wachten om een nieuwe fiets te kopen.. Rij inmiddels al 4/5 jaar op een oudere fiets rondjes. Kom eigenlijk nooit verder dan 29 gemiddeld over 70km+.... Ligt dat puur aan de trainingstijd?
pi_130409742
Zojuist kwam de doos vol met afbouw spul van bike-components.de binnen.

Ik heb ff een vraag over de momentsleutel die er bij zat, overal lees ik dat je de veer volledig moet ontspannen voordat je de sleutel opruimt, maar in het doosje van de sleutel staat Reset to 2Nm before storage. Wat is nou het beste?
pi_130409789
Ik denk dat de fabrikant zijn product het beste kent.
[conspirancymodus]of dat betekent dat je zijn advies moet opvolgen is punt 2, want misschien weet 'ie wel dat je op die manier na 5 jaar een nieuwe sleutel nodig hebt[/conspirancymodus]
pi_130409799
Unboxing:

pi_130409975
Ah mooie spullen. Die casette afnemer en die ketting die de casette tegenhouden zijn altijd handig. Nu kun je je casette heel makkelijk goed schoonmaken, gewoon de tandjes in een bakje wasbenzine leggen en ze zijn weer zo goed als nieuw! :)
pi_130409995
iemand hier ervaring met SRAM force? beetje relaxed?
pi_130410049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ah mooie spullen. Die casette afnemer en die ketting die de casette tegenhouden zijn altijd handig. Nu kun je je casette heel makkelijk goed schoonmaken, gewoon de tandjes in een bakje wasbenzine leggen en ze zijn weer zo goed als nieuw! :)
Ja, ik heb lang zo'n set gehad, maar die heeft onlangs mijn pa weer opgeëist :').
Die ketting is voor mijn huidige (straks 2e fiets), dus maar de goedkoopste van KMC genomen.
pi_130410305
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, ik heb lang zo'n set gehad, maar die heeft onlangs mijn pa weer opgeëist :').
Die ketting is voor mijn huidige (straks 2e fiets), dus maar de goedkoopste van KMC genomen.
ik dacht ook al... Kettingzweep en casettesleutel is toch wel echt basisuitrusting voor in de gereedschapskoffer.. :) (maar spul "lenen" van je pa, dat doe ik ook wel eens ja >:) )
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:20:17 #137
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_130410370
Sinds kort heb ik een racefiets, en ik ben van plan om goede spullen te kopen voor het onderhoud. Nu wil ik als eerste de ketting goed gaan aanpakken. Googelen leerde mij dat het gebruik van een chain checker je helpt te zien of een ketting nog goed is. Gebruiken jullie die dingen?

Daarnaast: welke ontvetter voor de ketting gebruiken jullie, en welk vet daarna weer om hem in te smeren? Halen jullie je ketting er compleet af, of laat je hem bij die beurt er op zitten?

Dank!
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
pi_130410377
Afbouw past mooi bij elkaar!

pi_130410406
komt wit zadeltje op hoop ik? sjieke bak
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130410517
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:22 schreef the_critic het volgende:
Ik ben nog in dubio. Ga eerst voor zwart/zwart. Op mijn koga zit een wit zadel, dus mocht het niet bevallen dan zet ik het witte zadel op deze met wit stuurlint en het zwarte zadel op de koga. Zo kan ik makkelijk eens switchen.

zwart/zwart kan mij wel bekoren;

pi_130410534
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:22 schreef the_critic het volgende:
Zwart -zwart is ook wel mooi denk ik.
pi_130410911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ben nog in dubio. Ga eerst voor zwart/zwart. Op mijn koga zit een wit zadel, dus mocht het niet bevallen dan zet ik het witte zadel op deze met wit stuurlint en het zwarte zadel op de koga. Zo kan ik makkelijk eens switchen.

zwart/zwart kan mij wel bekoren;

[ afbeelding ]
ja inderdaad zo compleet oogt zwart inderdaar ook wel strak..

(hoewel wit ook chique is.. :) )

[ Bericht 9% gewijzigd door the_critic op 24-08-2013 12:10:01 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130411035
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef Patroon het volgende:

[ afbeelding ]
ff vergeten.. had je trouwens dat frame nieuw aangeschaft of via MP ?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130411189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:56 schreef the_critic het volgende:

[..]

ff vergeten.. had je trouwens dat frame nieuw aangeschaft of via MP ?
MP
pi_130411200
Ik zal ff op de fiets naar Tommeke voor het ruilen van een broekje :)
pi_130411207
22 september rij ik een ploegentijdrit met 4 man van onze vereniging in Bant.
pi_130411377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef Patroon het volgende:
22 september rij ik een ploegentijdrit met 4 man van onze vereniging in Bant.
leuk werk. Vroeger nog 2x meegedaan met NCK Dronten.. ppff afzien
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130411506
Ik ga m'n baas vragen of ik naar huis mag...
pi_130411540
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef geindoctrineerd het volgende:
Sinds kort heb ik een racefiets, en ik ben van plan om goede spullen te kopen voor het onderhoud. Nu wil ik als eerste de ketting goed gaan aanpakken. Googelen leerde mij dat het gebruik van een chain checker je helpt te zien of een ketting nog goed is. Gebruiken jullie die dingen?

Daarnaast: welke ontvetter voor de ketting gebruiken jullie, en welk vet daarna weer om hem in te smeren? Halen jullie je ketting er compleet af, of laat je hem bij die beurt er op zitten?

Dank!
Als ik alles goed schoon wil (na een paar regenritten) gooi ik m'n cassette en ketting in een bak wasbenzine. Smeren doe ik met Squirtlube.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:41:32 #150
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130411871
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:38 schreef Patroon het volgende:
Unboxing:

[ afbeelding ]
Zware ketting, en die kettingzweep en afnemer had je toch al bij je eerste fiets moeten hebben. Valt me een beetje tegen van een wannabee prof. ;)

Sorry, vervolgpost niet gelezen.... Maar ik zou voor zwart-zwart gaan. Staat sjieker dan wit-wit.

En dan nog iets, ik zou niet op die 11speed van Sram wachten om er dan op te gokken dat die 10s goedkoper te krijgen is dan de huidige rock-bottom prijzen op internet. Daar wordt echt niet meer dan een paar tientjes op verdiend nu.

[ Bericht 19% gewijzigd door buzz1291 op 24-08-2013 12:47:53 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130412606
Deze winter maar eens flink doortrainen zodat ik de zomer niet start als een dweil. Dan ook maar eens kijken om lid te worden bij een vereniging voor wat toertochtjes en gezelligheid. En dan ook dit topic meer volgen, steek er een hoop van op.
pi_130412801
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Deze winter maar eens flink doortrainen zodat ik de zomer niet start als een dweil. Dan ook maar eens kijken om lid te worden bij een vereniging voor wat toertochtjes en gezelligheid. En dan ook dit topic meer volgen, steek er een hoop van op.
In de winter moet je gewoon rustig peddelen en niet te snel willen. Duurritten zijn dan het belangrijkst.
pi_130413541
Altijd wind uit het westen, behalve wanneer ik naar het oosten moet...
pi_130414865
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:16 schreef the_critic het volgende:

[..]

leuk werk. Vroeger nog 2x meegedaan met NCK Dronten.. ppff afzien
Daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan. Is idd flink afzien. Een keer was ik al redelijk op, dus ik dacht "ik doe nog een beurt vol op kop". Ga ik van kop af, hor ik twee ploegmaats roepen "ik ben eraf". Moest ik GVD toch bijblijven. Ze moesten ook meteen een beejte op me wachten, want we gingen een viaduct over en ik kon niet volgen :D.
Nooit zo afgezien als die laatste 10/15 km.
pi_130415099
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:26 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

In de winter moet je gewoon rustig peddelen en niet te snel willen. Duurritten zijn dan het belangrijkst.
Ok. Ik ga dan op zaterdag lekker tochtjes rijden in de polder. Kan gelukkig goed tegen kou.

Heb warme kleding aangeschaft dus dat komt wel goed.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:22:52 #156
27167 SuperWeber
pi_130415225
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:58 schreef Patroon het volgende:
Altijd wind uit het westen, behalve wanneer ik naar het oosten moet...
Kun je in elk geval lekker terugwaaien...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_130416300
Lekker stukje België gedaan vanochtend. :)
pi_130416596
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan. Is idd flink afzien. Een keer was ik al redelijk op, dus ik dacht "ik doe nog een beurt vol op kop". Ga ik van kop af, hor ik twee ploegmaats roepen "ik ben eraf". Moest ik GVD toch bijblijven. Ze moesten ook meteen een beejte op me wachten, want we gingen een viaduct over en ik kon niet volgen :D.
Nooit zo afgezien als die laatste 10/15 km.
Ik ben er nu voor aan het trainen. Zo zwaar idd. Zeker als je niet de beste bent haha.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:35:04 #159
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130416994
Fiets naar de FM gebracht en die gaat de schade even opmaken. Over het frame waren ze aan het twijfelen want er lijkt wel iets van een scheurtje te zitten. Kan alleen ook een lakscheurtje zijn.

Ik ben mij dus inmiddels aan het oriënteren op een andere fiets...
.
pi_130418708
Zonde man -O-

Hoe voelt het fysiek verder?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:54:31 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130418793
Pff ook weer thuis van de fiets, wat een druilerige dag. -O-
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:01:37 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130418933
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:20 schreef Patroon het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi, een -6 graden pen?
pi_130418943
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooi, een -6 graden pen?
Ja, is voor zijn winterfiets :P
pi_130419866
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooi, een -6 graden pen?
yep (zat er al met mijn tong aan vast :P). Die 1 1/4 pennen zijn schaars, dus geen -17 gezien, maar heb boven op de headset van 16mm nog een 5mm spacer. Een -17 pen betekent dan meer spacers.
pi_130419881
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:22 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Kun je in elk geval lekker terugwaaien...
Helaas niet, moest auto vlakbij Grunn ophalen, dus maar 1u voor de wind gehad...
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:50:10 #166
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130419998
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:50 schreef Tommeke het volgende:
Zonde man -O-

Hoe voelt het fysiek verder?
K*t :{
.
pi_130420076
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:35 schreef Yankee het volgende:
Fiets naar de FM gebracht en die gaat de schade even opmaken. Over het frame waren ze aan het twijfelen want er lijkt wel iets van een scheurtje te zitten. Kan alleen ook een lakscheurtje zijn.

Ik ben mij dus inmiddels aan het oriënteren op een andere fiets...
Klote man, ook van je fysiek. Goed dat je ff naar je fiets laat kijken. Is er nog wat mogelijk met de reisverzekering?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:53:51 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130420078
Ach Yankee nadat ik op mijn hoofd gevallen was is het ook nooit meer helemaal goet gekomen hoor
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:55:44 #169
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130420118
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ach Yankee nadat ik op mijn hoofd gevallen was is het ook nooit meer helemaal goet gekomen hoor
_O-
.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:57:48 #170
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130420169
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klote man, ook van je fysiek. Goed dat je ff naar je fiets laat kijken. Is er nog wat mogelijk met de reisverzekering?
Reisverzekering vergoed max 500 geloof ik, daarnaast heb ik nog de ntfu verzekering
.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:11:44 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130420528
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

yep (zat er al met mijn tong aan vast :P). Die 1 1/4 pennen zijn schaars, dus geen -17 gezien, maar heb boven op de headset van 16mm nog een 5mm spacer. Een -17 pen betekent dan meer spacers.
Ja groot gelijk tis eigenlijk nu al zo'n toerfiets met al die spacers en dat hoge balhoofd.
pi_130421001
Zit nog oude headset van 25mm en spacer op. Nieuwe van 16mm + balhoofdlagers is onderweg. Staat dus nog niet op de juiste hoogte.
pi_130421119
Pfff dat viel me vies tegen vandaag. Rondje van 40 km gereden, maar was niet vooruit te branden. Toch vreemd dat je vroeger zo'n rondje in de 30 km/u reed, en nu niet boven de 25 km/u. Het was ook nog eens zwaar. Ach, we gaan langzaam weer opbouwen. Wielrennen is niet zoals roeien waarin je in een korte tijd een hoog niveau kan halen. :)
pi_130421206
Kaas, als ik nu mijn voorvork wil afzagen zodat ik die spacertoren kwijt ben hè. Moet ik dat dan ook aan een vakbekwaam vakman overlaten?
pi_130421335
Ff voor mijn beurt, de voorvork moet ong 3mm lager afgezaagd worden dan de stuurpen anders kan je de vork niet meer spelingsvrij vastzetten, bij fullcarbon zou ik 5mm spacer boven de stuurpen plaatsen. Ik laat zoiets rigoreus over aan een FM.
pi_130421416
No worries, niet de eerste keer dat ik het doe
pi_130421703
Dan hoef je het toch ook niet over te laten aan de vakman? :D
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:55:07 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130422027
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:32 schreef MarcoD het volgende:
Kaas, als ik nu mijn voorvork wil afzagen zodat ik die spacertoren kwijt ben hè. Moet ik dat dan ook aan een vakbekwaam vakman overlaten?
Hebbie een verstekzaag ofzo? Met een ijzerzaaggie erin natuurlijk.
pi_130422106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:48 schreef Patroon het volgende:
Dan hoef je het toch ook niet over te laten aan de vakman? :D
Het was meer vanwege dit :P :
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien moet je het pedalen monteren volgende keer aan een vakman overlaten
pi_130422411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hebbie een verstekzaag ofzo? Met een ijzerzaaggie erin natuurlijk.
Heb een vaste rechte hand, schilderstape en een ijzerzaag (en fijn schuurpapiertje voor de afwerking).
Gaat er weer een aantal gram van die fiets af en het kost niets *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:37:24 #181
545 dop
:copyright: dop
pi_130423674
pijpsnijder
kost een appel en een ei bij de bouwmarkt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_130423781
Carbon..
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:57:05 #183
545 dop
pi_130424269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:41 schreef MarcoD het volgende:
Carbon..
zijn ook pijpsnijders voor tekoop maar die zul je minder makkelijk in de bouwmarkt vinden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_130424735
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb een vaste rechte hand, schilderstape en een ijzerzaag (en fijn schuurpapiertje voor de afwerking).
Gaat er weer een aantal gram van die fiets af en het kost niets *O*
Ik durf zoiets niet.. :'(
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:14:21 #185
545 dop
pi_130424892
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik durf zoiets niet.. :'(
je ziet er geen kont van als hij niet 100% kaarsrecht is en kun je met een vijl ook nog bijwerken
carbon zaagt makkelijk dus kun je met beleid zagen en dan is de kans dat het erg scheef gaat ook minder
pi_130424948
Wat is bergop rijden met volle tegenwind kut zeg. Had sowieso papbenen vandaag in Tecklenburg. Wel lekker onderweg gestopt om bramen te eten. :9~
pi_130424969
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:15 schreef MCH het volgende:
Wat is bergop rijden met volle tegenwind kut zeg. Had sowieso papbenen vandaag in Tecklenburg. Wel lekker onderweg gestopt om bramen te eten. :9~
Ik had ook wel wat pudding in de benen zitten. :P
pi_130424998
1200 hoogtemeters op 80 km is nog wel aardig ook. Mijn vriendin is helemaal blij, die haalt 17 bekers en tig top tien plaatsen omdat vrouwen nog niet zo van Strava zijn. :P
pi_130425024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:57 schreef dop het volgende:

[..]

zijn ook pijpsnijders voor tekoop maar die zul je minder makkelijk in de bouwmarkt vinden
Voorbeeld?
pi_130425101
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:17 schreef MCH het volgende:
1200 hoogtemeters op 80 km is nog wel aardig ook. Mijn vriendin is helemaal blij, die haalt 17 bekers en tig top tien plaatsen omdat vrouwen nog niet zo van Strava zijn. :P
Ik had er bijna 1900 op 123km. :P

Ik had wel nog een 8e plaats op een bepaald stukje, maar ik kon niet voluit gaan omdat er een auto aan kwam...
pi_130425159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:17 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Voorbeeld?
Voor zover ik weet bestaan die niet. Composiet moet je zagen. :)
pi_130425350
Lijkt mij ook ja, je drukt toch op die lagen hoe voorzichtig je ook ben. Daarom lijkt zagen mij toch echt een stuk beter.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:27:32 #193
545 dop
pi_130425446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:24 schreef MarcoD het volgende:
Lijkt mij ook ja, je drukt toch op die lagen hoe voorzichtig je ook ben. Daarom lijkt zagen mij toch echt een stuk beter.
ik heb er geen plaatje van , maar misschien ken je die pvc snijders, die hebben gewoon een mes , maar even zo heb je ze met gekartelt blad
pi_130425519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:27 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb er geen plaatje van , maar misschien ken je die pvc snijders, die hebben gewoon een mes , maar even zo heb je ze met gekartelt blad
Carboncomposiet is niet gemaakt om tegen de druk te kunnen die een pijpsnijder uitoefent. Gewoon zagen. :)
pi_130426356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:17 schreef MCH het volgende:
Viel me laatst ook al op bij iemand ja, allemaal bekers :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:02:10 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130426840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:14 schreef dop het volgende:

[..]

je ziet er geen kont van als hij niet 100% kaarsrecht is en kun je met een vijl ook nog bijwerken
carbon zaagt makkelijk dus kun je met beleid zagen en dan is de kans dat het erg scheef gaat ook minder
:N
pi_130429672
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Echt zuur man!
pi_130431832
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:15 schreef MCH het volgende:
Wel lekker onderweg gestopt om bramen te eten. :9~
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik had ook wel wat pudding in de benen zitten. :P
Zeg, bramen, pudding, tis hier geen CUL!
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:51:18 #199
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130434581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Geloof ik wel. Heb overigens meerdere verhalen gehoord over lui die met een onstabiele cwk fractuur de seh kwamen binnnen lopen,, dus je vriendin heeft wel gelijk. Door de spierspanning blijft het dan recht, maar er hoeft maar iets te gebeuren.. . 2 wekenvyerug ook weer iemand met volledige dwarslesie.

Zelf nog 3 weken tot de halve iron man.. de seizoensafsluiter. Wil de 90 km Iig boven de 36 fietsen.
Sei wachsam,
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:55:08 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130434598
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:14 schreef dop het volgende:

[..]

Moet je vooral aan gaan vijlen..... :N en aan het eind met een heleboel losse draadjes zitten.

Verstekbak voor een ijzerzaag, of een professioneel klemstuk waarbij je 60% kunt doorzagen, draaien en dan de rest doorzagen. En dat alles met een stabiele ijzerzaag met een nieuw zaagblad.

En waarom je bij een full carbon vork een spacer boven de stuurpen zou moeten hebben ontgaat me volledig.
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:59:01 #201
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130434610
Moet me Zadelpen trouwens inkorten. Is carbon en moet ong. 2 cm af. Stuk wat in frame kan is vrij kort en moet wat lager en dan kan stuur ook wat lager zetten. Lijkt me klusje voor fm?
Sei wachsam,
pi_130434875
Ik heb mijn nieuwe vork ook gewoon afgezaagd met een ijzerzaag. Vork was veel te lang om in het frame te kunnen dus moest er wat vanaf. Nu nog opzoek naar de juiste positie en dan kan de zaag er weer in. Gewoon een bandje isolatietape eromheen en er strak langs zagen.
pi_130435076
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

[..]

Zeg, bramen, pudding, tis hier geen CUL!
Om goed te kunnen fietsen, moet je natuurlijk wel goed eten. Zowel ervoor, tijdens en erna. :P
pi_130435078
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:59 schreef No-P het volgende:
Moet me Zadelpen trouwens inkorten. Is carbon en moet ong. 2 cm af. Stuk wat in frame kan is vrij kort en moet wat lager en dan kan stuur ook wat lager zetten. Lijkt me klusje voor fm?
Waarom zou het bij een zadelpen niet zelf kunnen? Da's toch minder kritisch dan bij een stuurpen.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat de minimum aanduiding op de zadelpen dan niet meer klopt.
  zondag 25 augustus 2013 @ 08:32:07 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130435113
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom zou het bij een zadelpen niet zelf kunnen? Da's toch minder kritisch dan bij een stuurpen.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat de minimum aanduiding op de zadelpen dan niet meer klopt.
dat is een goede ja. Kan je je ook lelijk mee vergissen denk :D
pi_130435145
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

dat is een goede ja. Kan je je ook lelijk mee vergissen denk :D
In principe niet, want als je dicht bij die minimum aanduiding zit, dan hoef je normaal gesproken niets af te zagen. Maar wel als je 'm in een ander frame zet, b.v. als dat sloping is en je huidige frame niet.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:18:31 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130435399
Ja, carbon kan je best goed zelf zagen. Met een goed scherp ijzerzaagje ga je erdoor als boter. Vijlen is natuurlijk geen optie, je kan wel ff een fijn schuurpapiertje langs de randjes halen, maar eiks hoeft dat niet eens.

Zorg er wel voor (dmv verstekzaag) dat je netjes 100% haaks zaagt, dat het niet in 't zicht zit maakt niet uit natuurlijk. Niks is erger dan een high end fietsonderdeel van honderden Euro's dat is afgekort door een baviaan.
pi_130435429
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En waarom je bij een full carbon vork een spacer boven de stuurpen zou moeten hebben ontgaat me volledig.
Om te voorkomen dat je de rand van het carbon met de stuurpen afknijpt..
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:37:00 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130435559
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

daar zijn ze neem ik aan toch wel op gemaakt?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:42:48 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130435630
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Normaal moet er zo'n expandeer tonnetje in wat dat voorkomt en waar je ook de topcap mee aantrekt. Bij Canyon hoeft dat niet geloof ik, want daar kan je zo door de vorkbuis heen kiek'n.
pi_130435632
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je ziet dat het vaak wordt gedaan en geadviseerd. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik ga dat wel doen.
pi_130435677
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Normaal moet er zo'n expandeer tonnetje in wat dat voorkomt en waar je ook de topcap mee aantrekt. Bij Canyon hoeft dat niet geloof ik, want daar kan je zo door de vorkbuis heen kiek'n.
Klopt, al moet het ook bij een expander systeem. Bij canyon wordt de headset gelockt met een imbusje, waardoor je geen expander en starnut nodig hebt. Super licht :D. Komt wel een dopje op om het gat af te sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 25-08-2013 10:06:51 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:58:30 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130435871
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Onzin, als je maar de juiste inlay voor je topscrew gebruikt.
pi_130436010
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Onzin, als je maar de juiste inlay voor je topscrew gebruikt.
Ja, als die bbovenste schroef boven de vork komt knijp je hem stuk. Maar is zeker niet onzin om klein spacertje erboven te houden, voor zekerheid, wordt niet voor niks vaak gedaan en vvoorgeschreven door fabrikanten.

En als je later een pen met hogere stackheight wil monteren is dat ook geen probleem.

[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 25-08-2013 10:16:32 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:17:54 #215
545 dop
pi_130436174
er zijn meer wegen naar rome

zoveel is wel duidelijk.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:28:05 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130437426
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, als die bbovenste schroef boven de vork komt knijp je hem stuk. Maar is zeker niet onzin om klein spacertje erboven te houden, voor zekerheid, wordt niet voor niks vaak gedaan en vvoorgeschreven door fabrikanten.

En als je later een pen met hogere stackheight wil monteren is dat ook geen probleem.
Je bent ook een echte excuustruus en om dan alles met zo'n grote stelligheid te beweren terwijl je net een kouwe maandag voor het eerst van je leven een full carbon vork in je vingers gehad heb. :r
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:39:56 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130437653
Mijn huisige vork is ingekort door een haai. Zal er wel eens een foto van maken want ik zit er aan te denken om mijn stuur hoger te zetten.
pi_130437875
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je bent ook een echte excuustruus en om dan alles met zo'n grote stelligheid te beweren terwijl je net een kouwe maandag voor het eerst van je leven een full carbon vork in je vingers gehad heb. :r
_O-
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:00:25 #219
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130438102
Eventuele aanschaf nieuwe fiets, in geval van complete fiets:

afmontage:

- Ultegra 11speed
- Ultegra Di2 10 speed
- Dura Ace 11 speed
- Sram Red 10 speed

?

Campa valt af want het moet nu / in de toekomst uitwisselbaar zijn met het materiaal dat ik heb. In dit geval verkoop ik mijn huidige groep + overige onderdelen die nog goed zijn.

Andere optie is huidige groep overzetten op een nieuw frame inclusief de aanschaf van een nieuw achterwiel dan wel wielset

twijfel twijfel...
.
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:04:55 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130438189
Ik zou huidige groep op een nieuw frame doen en een nieuw achterwiel. Lijkt mij het goedkoopst
pi_130438431
Alhoewel een nieuwe hoge wielset ook wel mooi is,

Ondertussen sta ik op de trein te wachten voor een roamler opdracht, kennen jullie dat? Is best leuk.
pi_130438641
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn huisige vork is ingekort door een haai. Zal er wel eens een foto van maken want ik zit er aan te denken om mijn stuur hoger te zetten.
Wel tof dat je een fiets hebt die door Nibali is opgebouwd ^O^
pi_130438966
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

:D
Iedereen moet gewoon lekker doen wat hij zelf wil en of denkt dat het beste is.
pi_130438992
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Alhoewel een nieuwe hoge wielset ook wel mooi is,

Ondertussen sta ik op de trein te wachten voor een roamler opdracht, kennen jullie dat? Is best leuk.
Vertel..
pi_130439057
Gisteren trouwens bij Tommeke mijn castelli broekje waarvan de naad losliet omgeruild voor een iets duurdere versie met X2 zeem. Zat echt stuk beter dan Kiss3 en heeft wel wat van Assos en dat smooth 3d zeem van Bioracer.
pi_130439107
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:00 schreef Yankee het volgende:
Eventuele aanschaf nieuwe fiets, in geval van complete fiets:

afmontage:

- Ultegra 11speed
- Ultegra Di2 10 speed
- Dura Ace 11 speed
- Sram Red 10 speed

?

Campa valt af want het moet nu / in de toekomst uitwisselbaar zijn met het materiaal dat ik heb. In dit geval verkoop ik mijn huidige groep + overige onderdelen die nog goed zijn.

Andere optie is huidige groep overzetten op een nieuw frame inclusief de aanschaf van een nieuw achterwiel dan wel wielset

twijfel twijfel...
Ik vind Ultegera Di2 vrij zwaar.
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:44:57 #227
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130439234
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zelf heb ik mijn twijfels over of een elektrische groep wel zo handig is in mijn geval. Ik ben nogal onhandig en heb vrijwel geen geduld. Ik trek het zeer slecht wanneer dingen niet werken zoals zou moeten. Misschien slaat het nergens op, maar bij een elektrische groep heb ik in eerste instantie het idee dat er alleen maar meer kapot kan gaan / kans groter is dat er iets niet werkt
.
pi_130439619
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vertel..
Nou het heeft eigenlijk niks met fietsen te maken alleen dat ik mn fiets gebruik om naar een opdracht te fietsen.

"Roamlers" krijgen een opdracht als maak een foto van de nutrilon in de appie en tel hoeveel er in het schap is. Je stuurt het op en je hebt weer 2-10 euro verdient.
pi_130440293
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zelf heb ik mijn twijfels over of een elektrische groep wel zo handig is in mijn geval. Ik ben nogal onhandig en heb vrijwel geen geduld. Ik trek het zeer slecht wanneer dingen niet werken zoals zou moeten. Misschien slaat het nergens op, maar bij een elektrische groep heb ik in eerste instantie het idee dat er alleen maar meer kapot kan gaan / kans groter is dat er iets niet werkt
Ja, het is volgens mij net als met een auto, hoe meer elektronica hoe minder je zelf kunt doen. Een kennis van mij heeft Ultegra Di2. Schijnt dat je een knopje moet indrukken en als dan het lampje rood wordt heb je nog x aantal km's te fietsen voordat batterij op is. In Tecklenburg, na 20km fietsen stopte zijn schakelen, had hij dus niet op tijd gecheckt...
pi_130440411
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:39 schreef Patroon het volgende:
Gisteren trouwens bij Tommeke mijn castelli broekje waarvan de naad losliet omgeruild voor een iets duurdere versie met X2 zeem. Zat echt stuk beter dan Kiss3 en heeft wel wat van Assos en dat smooth 3d zeem van Bioracer.
Ik zweer bij de X2-zeem. Vergeleken met de Kiss3 is het een wereld van verschil ja.

@Yankee, ik zou voor sram gaan, ziet er mooi uit, licht en betaalbaar. Elektrisch schakelen heb ik ook alleen maar mindere verhalen over gehoord en inderdaad dat telkens checken of je batterij nog vol is lijkt me gruwelijk irritant.

Fysio heeft naar m'n schouder gekeken. Niks gebroken/gescheurd gelukkig dus ik kan naar gevoel weer gewoon opstappen en kijken hoe het gaat. Morgen herstelritje en weer langzaam opbouwen. *O*
pi_130440482
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:26 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ik zweer bij de X2-zeem. Vergeleken met de Kiss3 is het een wereld van verschil ja.

@Yankee, ik zou voor sram gaan, ziet er mooi uit, licht en betaalbaar. Elektrisch schakelen heb ik ook alleen maar mindere verhalen over gehoord en inderdaad dat telkens checken of je batterij nog vol is lijkt me gruwelijk irritant.

Fysio heeft naar m'n schouder gekeken. Niks gebroken/gescheurd gelukkig dus ik kan naar gevoel weer gewoon opstappen en kijken hoe het gaat. Morgen herstelritje en weer langzaam opbouwen. *O*
Dat is goed nieuws!! :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:29:07 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130440516
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:40 schreef Patroon het volgende:

Ja wat moet je verder ook met die nieuwerwetse elektrieke roemel. Neem dan Red Yankee, en ga je voor een Willier of wat anders?
pi_130440625
Die ziekenboeg loopt weer langzaam leeg ^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:34:46 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130440717
Ik heb een schrale bilpartij, vinden jullie mij ook zo zielig?
pi_130440819
Kom maar in de ziekenboeg, dan zal Cyclinggirl je billetjes even poederen :*
pi_130441729
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:39 schreef Patroon het volgende:
Idd een mooi broekje :Y

Over elektronisch schakelen: E-bikes geven nog altijd veel storingen. Nu is de elektronica in E-bikes veel geavanceerder dan een Di2 groepje, maar toch: Elektronica is grotere kans op storing. Het schakelt wel weer fantastisch, maar niet veel fantastischer dan mechanisch om het prijsverschil te verantwoorden vind ik.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:59:08 #237
27167 SuperWeber
pi_130441741
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:51 schreef No-P het volgende:

[..]

Geloof ik wel. Heb overigens meerdere verhalen gehoord over lui die met een onstabiele cwk fractuur de seh kwamen binnnen lopen,, dus je vriendin heeft wel gelijk. Door de spierspanning blijft het dan recht, maar er hoeft maar iets te gebeuren.. . 2 wekenvyerug ook weer iemand met volledige dwarslesie.

Zelf nog 3 weken tot de halve iron man.. de seizoensafsluiter. Wil de 90 km Iig boven de 36 fietsen.
Welke doe je? Almere? Ik haalde al 36+ op een gewone fiets en een heuvelachtig parcours, dan moet het op een TT-fiets en die racebaan van Almere toch echt goed te doen zijn...
pi_130441819
Ik ga van m'n Champion Mondial trouwens een fixie maken. Heb vandaag met een maatje getraind die op z'n fixed was en heb daar ook ff op gefietst. Fietst echt super!
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:02:50 #239
27167 SuperWeber
pi_130441865
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga van m'n Champion Mondial trouwens een fixie maken. Heb vandaag met een maatje getraind die op z'n fixed was en heb daar ook ff op gefietst. Fietst echt super!
Hipster...
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:17:09 #240
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130442371
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja wat moet je verder ook met die nieuwerwetse elektrieke roemel. Neem dan Red Yankee, en ga je voor een Willier of wat anders?
Ik ben een groot liefhebber van Wilier, maar heb eigenlijk een langere bovenbuis / balhoofd nodig dan het grootste frame van Wilier heeft. Dus als er iets nieuws komt dan zal dat geen Wilier zijn.
.
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:32:53 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130442924
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef Tommeke het volgende:
denk derom dat je die derialleurpat niet afzaagt en de nokjes voor de buiscommandeurs ook niet.
pi_130442973
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:59 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Nou het heeft eigenlijk niks met fietsen te maken alleen dat ik mn fiets gebruik om naar een opdracht te fietsen.

"Roamlers" krijgen een opdracht als maak een foto van de nutrilon in de appie en tel hoeveel er in het schap is. Je stuurt het op en je hebt weer 2-10 euro verdient.
Dus daarmee bekostig jij zulke dure wieltjes, ik doe iets verkeerd geloof ik. _O-
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:47:13 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130443347
Ik mot ff naar de supermarkt dat is 1500 meter van hier maar ik pak de auto want ik heb rustdag.
pi_130443592
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus daarmee bekostig jij zulke dure wieltjes, ik doe iets verkeerd geloof ik. _O-
Ja klopt na een tijdje krijg je echt een leuk potje, het is niet super veel steeds maar je bent er ook zo klaar mee.

Het enige lastige was om je aan te melden, want je kan je niet zomaar aanmelden maar je moet een "invite" krijgen.

En ik heb het nog niet zolang maar ga dat potje inderdaad mooi voor fietsspullen gebruiken :)
pi_130444768
Kanovinnie:
pi_130446075
gvd... :( }:| |:( wederom ligt site van sports-livez.com eruit... Gebeurt laatste tijd wel vaker..
Iemand een alternatief??
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130446100
sportlemon?
pi_130446205
ken ik niet.. meteen ff kijken :)
hhmmm Alleen engels comment Eurosport.. Nouja, beter dan niets :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130446707
Ben gevraagd om over vier weken een ploegentijdrit mee te tijden.....lijkt me best gaaf.
pi_130446991
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:54 schreef the_critic het volgende:
ken ik niet.. meteen ff kijken :)
hhmmm Alleen engels comment Eurosport.. Nouja, beter dan niets :)
Vuelta? Vanaf 16u live op site NOS. Zit je wel met het commentaar voor Dijkstra/Ducrot
pi_130447106
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:08 schreef cafca het volgende:
Ben gevraagd om over vier weken een ploegentijdrit mee te tijden.....lijkt me best gaaf.
leuk, in bant? Wij starten daar met 4 man van onze vereniging
pi_130447119
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:16 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Vuelta? Vanaf 16u live op site NOS. Zit je wel met het commentaar voor Dijkstra/Ducrot
zit nu eerst vattenfal te kijken.. zap straks wel over
(erg grappig.. die Engelsen blijven maar benoemen dat ze Flens zo dik vinden. Heeft teveel gegeten en te weinig gefietst ghehe )
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:20:34 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130447129
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:18 schreef Patroon het volgende:
Kanovinnie:
[ afbeelding ]
grappig, waar was dat?
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:22:05 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130447181
Ik zit die triathlon in stockholm te kijken, lijkt wel koers.
pi_130447224
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

grappig, waar was dat?
In prinsentuin Leeuwarden. Waren wat vrij aan het kanoeen. Zag er wel profi uit..
pi_130447347
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

leuk, in bant? Wij starten daar met 4 man van onze vereniging
Nee, in Vught, bij de lokale IJsclub. Ik twijfel wel een beetje, want ik heb geen idee wat ik moet verwachten en heb pas een paar keer met die gasten samen gereden, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Enige wat er kan gebeuren is een paar keer dood gaan onderweg, en in het allerergste geval moet ik lossen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:29:44 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130447407
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

In prinsentuin Leeuwarden. Waren wat vrij aan het kanoeen. Zag er wel profi uit..
die blauwe dingen zijn echt goedkope prutsdingen. Je moet eens naar een ekte wedstrijd komen kijken :P
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:31:04 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130447456
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, in Vught, bij de lokale IJsclub. Ik twijfel wel een beetje, want ik heb geen idee wat ik moet verwachten en heb pas een paar keer met die gasten samen gereden, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Enige wat er kan gebeuren is een paar keer dood gaan onderweg, en in het allerergste geval moet ik lossen.
Gewoon doen, is best mooi ^O^
.
pi_130447542
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

zit nu eerst vattenfal te kijken.. zap straks wel over
(erg grappig.. die Engelsen blijven maar benoemen dat ze Flens zo dik vinden. Heeft teveel gegeten en te weinig gefietst ghehe )
Flens kom ik regelmatig tegen. Is echt een polderstoemper. Mooi dat ie even meezat, normaal rijdt ie echt anoniem mee in de wedstrijden.
pi_130447577
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

die blauwe dingen zijn echt goedkope prutsdingen. Je moet eens naar een ekte wedstrijd komen kijken :P
Ja, ze deden het niet met die blauwe...
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:52:22 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130448117
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:59 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Welke doe je? Almere? Ik haalde al 36+ op een gewone fiets en een heuvelachtig parcours, dan moet het op een TT-fiets en die racebaan van Almere toch echt goed te doen zijn...
Jij bent dan ook een betere fietser. Maar idd, 36+ in Almere is nog wel te doen. 37+ wordt al lastiger voor mij.
Sei wachsam,
pi_130448220
Wat zouden jullie doen?

Een Sram Red groep tweedehands 1500km gebruikt voor 700 euro (nieuwe remhoeven) of Sram Force nieuw voor 700 euro?
pi_130448567
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:55 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?

Een Sram Red groep tweedehands 1500km gebruikt voor 700 euro (nieuwe remhoeven) of Sram Force nieuw voor 700 euro?
wat is nou 1500 km? met jouw trainingskm's, praat je over een maandje oud ofzo.. Ik zou voor de red gaan. Geen twijfel over..
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:11:43 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130448611
Waarom verkoopt diegene dat na 1500 km?
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:12:49 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130448641
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:55 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?

Wat bedoel je met nieuwe remhoeven? Zijn die dan nooit gebruikt en waarom niet?
Past het bracket qua schroefdraad? Welke voorderailleur zit erbij? Aanlas of klemband? Is het dubbel of compact?
En waarom verkoopt ie dat na 1500km idd?
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:14:51 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130448696
Ik wist dat ik wat puntjes vergeten was :P
pi_130448765
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:11 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom verkoopt diegene dat na 1500 km?
Hij is verstandig geworden en neemt toch Campagnolo :P
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:19:40 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130448824
Aanlas? Wordt het derailleur dan echt vastgelast aan het frame? Google geeft geen antwoord.

Patroon, ik zou iig voor nieuwe force gaan ipv tweedehands red tenzij het echt een goeie deal is.
pi_130448857
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
Aanlas? Wordt het derailleur dan echt vastgelast aan het frame? Google geeft geen antwoord.
Nee, dan zit er een aanlas op het frame waarop je de derailleur vastzet.
Heb je dat niet, dan heb je een derailleur met een klemband nodig.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:25:15 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130448965
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, dan zit er een aanlas op het frame waarop je de derailleur vastzet.
Heb je dat niet, dan heb je een derailleur met een klemband nodig.
Ja, en dan moet de klemband wel de juiste diameter hebben want daar zit ook verschil in. Als er een aanlasvoorderailleur bij zit kan je wel een losse klemband kopen. Dat heb ik ook op de Gios.
En ik was nog wat vergeten:
Zijn de cranks wel de lengte die je nodig hebt?
pi_130448972
Welke Red groep is het en idd, is dan alles goed of moet je nog onderdelen gaan wisselen? Die zilveren is al een paar jaar oud en optisch niet echt mooier dan Force. Black is wel mooi en dan zou ik het wel verkiezen boven nieuwe Force.
pi_130448976
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat bedoel je met nieuwe remhoeven? Zijn die dan nooit gebruikt en waarom niet?
Past het bracket qua schroefdraad? Welke voorderailleur zit erbij? Aanlas of klemband? Is het dubbel of compact?
En waarom verkoopt ie dat na 1500km idd?
Goede vragen!
is zonder remhoeven, dus die moet ik los bijkopen, kom ik totaal op 700-750 euro. Juiste schroefdraad. Klemband moet ik ff vragen. Heb zo'n aanlasnokje.
pi_130449024
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:25 schreef eentwee het volgende:
Welke Red groep is het en idd, is dan alles goed of moet je nog onderdelen gaan wisselen?
Na 1500 km zal er nog niet veel versleten zijn. Alleen moet je wat eerder je ketting vervangen dan bij een nieuwe groep.
pi_130449070
Ah, zie het al, is met force crankset, dus in totaal niet veel verschil met force groep..leek al wat te mooi om waar te zijn.

De oudere groep van force schakelde voor wat minder dan red, dat is volgens mij nu stuk beter.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:29:16 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130449076
214.- voor remhoef red set bij Mantel, Force is een setje 105.- Euro.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:31:32 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130449150
Nou dan zal die 1500 km ook wel niet kloppen Als het een mengeling is denk ik.
pi_130449157
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
214.- voor remhoef red set bij Mantel, Force is een setje 105.- Euro.
Op mp nieuwe set voor 150
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:32:33 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130449189
Dan kom je dus al op 850.- en dan moeten er ook nog nieuwe kabels op.
pi_130449323
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:32 schreef kaasplankje het volgende:
Dan kom je dus al op 850.- en dan moeten er ook nog nieuwe kabels op.
Nee, die 700-750 is uiteraard met de nieuwe set remhoeven van 150 euro. Ik reken mezelf niet rijk he ;)
pi_130449677
Ik ben Red én fors.
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:15:54 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130450805
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:47 schreef muzas het volgende:
Ik ben Red én fors.
Daag je ons nu uit om je daarmee te gaan dissen?
pi_130451026
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:15 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daag je ons nu uit om je daarmee te gaan dissen?
Oh prima hoor :P als je je daartoe geroepen voelt hou ik je niet tegen. Was enkel een woordgrapje met wat zelfspot.
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:24:54 #283
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130451125
Nou als je nu een lampje op je helm zet ben je vanzelf de rode lantaarn als je achteraan rijdt.
pi_130451163
Alsof ik ooit níet achteraan rijd :')
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:26:30 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130451187
Ach daar wordt je hard van.
pi_130453231
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:17 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik ben een groot liefhebber van Wilier, maar heb eigenlijk een langere bovenbuis / balhoofd nodig dan het grootste frame van Wilier heeft. Dus als er iets nieuws komt dan zal dat geen Wilier zijn.
Zeker weten? Heb je goed naar stack/reach gekeken. Je kunt natuurlijk makkelijk een 13cm pen nemen of een van 17 graden.

Discussie over gewicht of storingen van Di2? Zou er niet eens over nadenken. Het is SPUUGlelijk en kneiterduur.
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:36:48 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130453350
Je bedoelt toch niet een omgekeerde -17 graden pen hé eentwee? Anders mag je branden in de hel.
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:39:59 #288
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130453450
Gios frameset leverancier:

Beste Kaasplank,

Bedankt voor de foto’s, dat is een mooi resultaat geworden!
Vind je het goed dat ik de foto waarop de fiets in totaal tegen de muur staat, gebruik ter illustratie voor de marktplaats advertentie?

Wens je veel rijplezier met je nieuwe fiets/frame!

Met vriendelijke groet,
Gios leverancier
pi_130453526
Wat voor ad? hij heeft zijn frame toch al verkocht?
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:42:33 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130453546
Hij had er meerdere, alleen nog maar 1 58CT.
pi_130453564
ah :)
pi_130453636
Net een Profile Design T2+ voor mijn verjaardag gekregen van paps en mams :)

Handig voor de komende tijdritten.
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:47:32 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130453683
Ben je jarig?

Proficiat! *O*
pi_130453728
Nee, was in de zomer al jarig en nog voor mijn afstuderen :D
pi_130453768
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:36 schreef kaasplankje het volgende:
Je bedoelt toch niet een omgekeerde -17 graden pen hé eentwee? Anders mag je branden in de hel.
ff goed lezen kaas :')
Het gaat erom dat die Wiliers te kort zouden zijn en in een grote maat het balhoofd te lang.
pi_130457803
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

denk derom dat je die derialleurpat niet afzaagt en de nokjes voor de buiscommandeurs ook niet.
Nee, ik bewaar ook alles waarmee ik 'm kan opbouwen ;)
pi_130458041
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:45 schreef Patroon het volgende:
Net een Profile Design T2+ voor mijn verjaardag gekregen van paps en mams :)

[ afbeelding ]

Handig voor de komende tijdritten.
Nice! Deze of volgende week ff samen trainen?
pi_130458716
Ja app je wel ff.
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:22:04 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130469249
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O-

Als je rug gebroken is sta je echt niet zo meer op vriend.
Vader van een collega van me heeft het wel gedaan. Die plukt nog steeds de vruchten ervan.
pi_130469391
Toch ook wel een lekker monstertje, deze fiets:
pi_130469581
En Dicht..
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: