abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:19:49 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383278

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130383318
Er zit een rabobank tegenover die winkel in hoogezand? ff pinnen dan daar straks
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:21:32 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383328
Lekker op de Gios aant werke vandaag. Ik mot de hele regio af langs allegaar FM's
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:06 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Er zit een rabobank tegenover die winkel in hoogezand? ff pinnen dan daar straks
Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:31 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383360
man dat heb ik altijd bij me
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:22:59 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Monopolygeld telt niet.
pi_130383454
Naald in mn arm trouwens :P
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:26:52 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383507
Altijd groter maken dan het is he, anders is het ook zo teleurstellend.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:32:58 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130383744
Dat heeft nou nooit een vrouw tegen me gezegd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:33:48 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130383782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Naald in mn arm trouwens :P [ link | afbeelding ]
Dopeur! :{w
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:09 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_130383800
pi_130383819
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ah, jij bent zo'n koerier.
pi_130383907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dopeur! :{w
als je alle medicijnen ziet die ik tot maandag moet nemen dan schrik je je dood dan kom ik nooit door de controlle heen :o.

Dit is dus tot en met maandag en er moest zelfs nog bijbesteld worden.

M'n vader is nu onderweg naar huis, dus het is zeker dat ik naar die winkel ga nu :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:37:04 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130383933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:36 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

als je alle medicijnen ziet die ik tot maandag moet nemen dan schrik je je dood dan kom ik nooit door de controlle heen :o.

[ link | afbeelding ]

Dit is dus tot en met maandag en er moest zelfs nog bijbesteld worden.

M'n vader is nu onderweg naar huis, dus het is zeker dat ik naar die winkel ga nu :D
Succes zo, maar wel goed op inet checken. ;)
pi_130384010
Jaa inderdaad, nog dingen waar ik op moet letten voor aanschaf van een set carbon wielen?

in ieder geval dus dat er een shimano 9 speed cassette op kan, maar hoe zit het met onderhoudsvrije naven of iets dergelijks?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:40:27 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130384074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jaa inderdaad, nog dingen waar ik op moet letten voor aanschaf van een set carbon wielen?

in ieder geval dus dat er een shimano 9 speed cassette op kan, maar hoe zit het met onderhoudsvrije naven of iets dergelijks?
Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.
pi_130384157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou, ik zou om eerlijk te zijn geen set hoge wielen kopen als je niet precies weet wat je wilt. Kan je imo beter een set kopen die nu niet 40% korting heeft maar waar je wel van weet dat het precies is wat je wilt.
Het probleem is inderdaad dat ik niet weet wat ze daar allemaal hebben, want ik ben er nog nooit geweest. Ik weet wel dat ik 50-60mm hoge velgen wil ongeveer. En als er niks moois bij hangt dan wordt het gewoon geen wielen natuurlijk.
pi_130385243
Nieuwe banden zitten er op. Ben nu al blij dat ik jullie advies heb opgevolgd en ze niet heb omgeruild. Klein stukje gefietst en duidelijk meer comfort. De 25c passen goed. Later een langer stuk fietsen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:15:04 #19
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130385395
Het is overigens een canule, een holle "naald".
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_130385720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Eerst binnen kijken>reserveren>pinnen. Anders loop je rond met 400 euro in je portomonee.
Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.
pi_130385763
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2013 15:32:01 ]
pi_130385773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan moet je wel iemand binnen houden die het product vasthoudt. Winkel wordt letterlijk leeggeroofd.
ja mn vader maar de thuiszorg is er nog niet :'( come on.. schiet op!

Sta je er al mch?
pi_130385797
Nee, ik ga zo weg.
pi_130385833
Thuiszorg is er nu net volgens mij!! :D

Edit- het zijn de buren maar..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:08 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130385858
Niet lullen maar volspuiten en daarna strak van de dope door!
pi_130386382
Still waiting thuis, dag dag wielen :'( dan maar voor de casette..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:51:52 #27
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386391
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan. -O-

Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen. :'(

Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten :'(

De komende tijd ben ik dus denk ik niet op de fiets te vinden ;(
.
pi_130386436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yankee het volgende:
Inmiddels ben ik weer thuis van een weekje Mt Ventoux. Dit weekje is toch een beetje anders geëindigd dan de bedoeling was. Er ligt hier een mooi mapje waarop staat 'Examen Radiologie' en een dergelijk "examen" had ik niet op de planning staan. -O-

Gistermiddag stond ik op de Mt Ventoux en besloot ik af te dalen naar Malaucene. Tijdens deze afdaling is mijn achterband geëxplodeerd. Hierdoor werd mijn fiets onbestuurbaar en ik ben tegen de vangrail geknald. Vervolgens ben ik een aantal keren over de kop gevlogen om uiteindelijk op mijn rug te landen. Dit heeft als resultaat opgeleverd dat er barstjes zitten in mijn rugwervels en mijn onderrug zwaar gekneusd is. Daarnaast heb ik over de rest van mijn lichaam nog allerlei verwondingen. :'(

Wat betreft de fiets: Aan het frame en de groep nauwelijks optische schade, het achterwiel is volledig naar de kloten :'(

Jezus.

Beterschap man.
pi_130386457
quote:

Laten we anders de TT naar Fok ziekenboeg veranderen :P

Nee balen yankee! Hopelijk gaat het snel weer beter.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:55:01 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130386494
quote:

Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?
Ben je nog buiten bewustzijn geweest? Ik hoop in ieder geval dat je er weer helemaal opkomt.

En wat betreft je fiets, beter 1 stuk achterwiel dan je hele fiets aan gort.
pi_130386549
Oei :{ da's niet zo mooi :{
Sterkte
pi_130386593
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.

Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:59:42 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tering. Als ik het zo hoor had het nog veel erger kunnen aflopen ofnie?
Ben je nog buiten bewustzijn geweest? Ik hoop in ieder geval dat je er weer helemaal opkomt.

En wat betreft je fiets, beter 1 stuk achterwiel dan je hele fiets aan gort.
Ik heb inderdaad nog best wel geluk gehad dat ik niet over die vangrail ben gevlogen. En ik ben gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Dit had inderdaad nog veel beroerder kunnen aflopen.
.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:01:08 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_130386667
Veel beterschap Yankee!
pi_130386724
beterschap yankee! enig idee hoe het heeft kunnen gebeuren dat je achterwiel ontplofte? :{
pi_130386735
quote:

Sow. Dat is klote man. Hoe explodeert je achtierband zomaar? Rem die tegen de band aanliep? Of te lang in de rem gezeten met opwarmend wiel tot gevolg? Of geen verklaring voor?

Had net ook een klein ongelukje hier in Amsterdam. Kwam net terug van 120 km tochtje, dus ik uitgeput lekker rustig de stad door naar huis (reed ong. 23 km/u), ging ik een blinde bocht om, reed daar een krantenbezorgertje aan de verkeerde kant van de weg midden op het fietspad. We stuurden helaas allebei dezelfde kant op waardoor ik met mijn voorwiel tegen zijn fiets belandde. Hij wilde er nog vandoor gegaan maar ik heb hem gegrepen tot ik mijn fiets gecontroleerd had en zag dat alles in orde was. Maar goed dat is niks vergeleken met een verhaal als dat van Yankee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_130386752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst sinds twee jaar weer een stuk fietsen. Een knieblessure gooide roet in het eten van een hele periode 'vol-voor-het-fietsen-gaan'. Twee wijze jaren verder, met een opgeknapte fiets (onderhoud verleer je nooit!), ben ik verdomde benieuwd hoe het zal gaan.

Nog wel steeds last van mijn knie. Maar ik merk dat hij behoorlijk reageert op hardlopen. Fietsen is toch beter, en het is de vraag of het trainen van kniespieren nog wat gaat helpen. Best spannend!
Wat heb je met je knie?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_130386839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat heb je met je knie?
Is vrij onduidelijk, maar eerste fysiotherapeut noemde het een 'ontspoorde knie'. Daarna nog enkele therapieën gevolgd, maar het helpt allemaal nauwelijks en het blijft allemaal heel mysterieus. Vreemde is dat ik het in beide knieën heb, in de rechter wat meer dan in de linker. Hele wisselvallige pijn, dat ook weer niet echt pijn is (geen auw-gevoel). Gewoon een soort van onbeschrijflijke irratie. Ben van plan om op korte termijn, omdat ik de laatste tijd weer behoorlijk intensief sport (en het idee heb dat ik minder last heb van mijn knie), nog eens een sportfysiotherapeut te bezoeken. Heb niet de illusie dat ik weer wedstrijden op niveau kan rijden, maar wil graag weer fietsen.

Dit topic ga ik dus volgen. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_130386897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:06 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Dit topic ga ik dus volgen. :)
Welkom :)

Pica van je fiets? :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:10 #40
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386903
Bedankt jongens ^O^

Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.

Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:57 #41
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130386921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Loekoe het volgende:

Waar zit die pijn ongeveer?
.
pi_130386942
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Welkom :)

Pica van je fiets? :D
Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten. :)
pi_130386978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:11 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Ahja, goed idee. Zal binnenkort eens een foto'tje schieten. :)
in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?
pi_130387004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waar zit die pijn ongeveer?
Vrij lastig aan te wijzen. Ik heb dus ook niet altijd, soms in de avond wat heftiger. Soms merk ik het een week niet. Het is dus geen steek ofzo. Je kan dus niet één plek aanwijzen, het is meer een irritatie waarvan ik dénk aan de onderkant van de knie (zit dus dieper). :)
pi_130387009
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond een rondje Lekdijk doen, mooi weer zin in!
Hej fietsbabe.... :7 8-) B-) *)

Welke kant fiets je op, noord of zuidkant van de Lek? Ik weet nog wel een paar relaxte recreatiestrandjes langs de Lek, ga ik ook een rondje fietsen ;)

neem ik m'n ballen en een bidon BBQ-saus mee! c_/
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130387010
quote:
Bedankt jongens ^O^

Wat zouden jullie trouwens doen met het frame als jullie een dergelijke valpartij zouden hebben gehad?
In ieder geval minutieus controleren op schades. Bij twijfel links laten liggen. Mocht nu blijken dat de crash aan de kwaliteit van de wielen lag kun je het frame misschien verhalen op ffdw.

Wat was je klimtijd naar de top btw? :P
pi_130387036
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:13 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

in welke omgeving fiets je ongeveer? En heb je toevallig ook strava?
Omgeving Leiden-Haaglanden. :) Strava heb ik niet, in de tijd dat ik fietste was dat helemaal niet. Mocht ik weer serieus op de fiets geraken wil ik dat zeker eens gaan proberen!
pi_130387062
Motherfuckers Yankee, das niet best. Ik heb natuurlijk tijdens de afdaling van de glandon hetzelfde meegemaakt en net de fiets rechtgehouden, dus had ook wel even de bibbers.

Je hebt wel alle geluk gehad dat je er alleen maar zo vanaf gekomen bent...
Sterkte!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130387099
quote:
Bedankt jongens ^O^

Mijn fiets / achterwiel schokten nogal tijdens de afdaling en dat lag volgens mij aan de velg. Rem heeft in ieder geval niet tegen de band gezeten. Dat heb ik vlak voordat het gebeurde namelijk nog gecontroleerd. Denk dat ik het wiel naar ffwd ga sturen samen met een brief met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren met een wiel dat zij twee maanden geleden nog volledig hebben nagekeken.

Kleine beschadigingen op frame kunnen weinig kwaad. Het is al eerder gezegd maar ik wil het graag benadrukken; bij twijfel het frame vervangen. Er zijn gevallen bekend waarvan scheurtjes op het frame ineens kunnen scheuren (met lelijke valpartijen tot gevolg). Ik weet niet of je een goede band hebt met de fietsenboer bij je in de buurt, maar bij twijfel kan je er best nog even naar laten kijken. Kan geen kwaad. :)
pi_130387238
Lekker dan Yankee, gelukkig valt de schade nog mee. Wat Kolonel zegt, we kunnen wel een zaaltje in het ziekenhuis vol krijgen als het zo doorgaat. Hoop dat je spoedig herstelt.

Maat van me is fysiotherapeut. Die vertrouwt het voor geen meter dat het slechts een kneuzing is in m'n schouder. Hij denkt aan spierscheuring of gebroken sleutelbeen. Hij gaat morgen even een goede check-up doen en krijg de komende week een echo zodat we precies weten wat er aan de hand is en hoe het behandeld kan worden.

Hij zei dat ik rekening moet houden met een aantal weken rust/niet fietsen. Dat is de tweede keer dit jaar al, eerst blessure in m'n been, nu dit. Mag hopen dat ik m'n portie voor de komende jaren wel gehad heb nu.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:23:41 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130387252
quote:
Bedankt jongens ^O^

laten onderzoeken denk ik, maar dat is afhankelijk van de ontstane schade en snelheid toen je viel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')