Als ik nu verhuis naar Duitsland word ik toch ook niet 1-2-3 een Duitser of wel? Ik ben gewoon een Turk die in Nederland woont, maar das een beetje een andere discussie.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
De destabiliserende factor in deze is turkije die enerzijds als één groot vliegdekschip fungeert voor de NATO-mogendheden om hun operaties uit te kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Anderzijds heb je nog altijd de turken zelf die megalomaan hun verre geschiedenis na trachten te streven met een regionaal command divide and conquer-beleid als gevolg.
Als je de regionale brandhaarden van de afgelopen decennia in de regio nader onderzoekt zie je maar één steeds terugkomende constante, turkije.
En hoezo, wij? Je woont toch in Nederland.
Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:00 schreef betyar het volgende:
Het westen schijt in zijn broek voor Rusland en China.
Oh maar ik pleit niet voor een wildgroei van staatjes. Ik stel slechts dat de opgenoemde landen gewoon hun grenzen 'verleggen'.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.
Grieken? Echt? Als je denkt dat de bevolkingsruil tussen Griekenland en de Turkse Republiek nu nog ongedaan gemaakt kan worden en als je denkt dat dit gaat leiden tot iets positiefs dan zit je heel erg verkeerd.
Dus ik stel voor de Turken van Cyprus te jagen en Nagoro-Karabakh te erkennen als staat, of beter nog als Armeens gebied want een wildgroei aan kleine kutstaatjes is nergen voor nodig.
http://www.lefigaro.fr/in(...)assad-a-commence.phpquote:"Jordanian, Israeli and American commandos moving towards Damascus since mid-August."
https://twitter.com/lrozen/status/371019596901654528quote:Regional diplo source says mil. chiefs of staff from US Jordan Saudi Turkey Qatar UK & France to meet in Jordan on #Syria in 3-5 days
https://twitter.com/CharlieKayeCBS/status/371038205295861760quote:BREAKING. CBS learns Pentagon making initial preparations for a Cruise missile attack on Syrian govt forces”
Het Rusland van de jaren '90 heeft niks van doen met het huidige Rusland onder Putin.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Als dit waar is dan echt fuck de USA + westerse wereld. Ik vind dat de westerse bevolking in opstand moet komen. Hoe lang moeten we dit nog pikken: een regering die ons allerlei wetten opdringt om Al-Qaida etc. en vervolgens diezelfde groepering actief steunt. Dit is de druppel imo.quote:
Goede vergelijkingquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Dat klopt uiteraard, maar landen zijn nooit af. Zoals elk land blijft veranderen zullen grenzen veranderen. Sowieso zijn veel huidige landsgrenzen vooral imaginair en is relevantie ver te zoeken. Om nog te zwijgen over de tanende positie van vele staten om überhaupt iets te doen binnen landsgrenzen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
Zoals gisteren bij Knevel & Van den Brink werd gezegd door een militair historicus en een journalist, men moet gewoon gaan accepteren dat sommige landen "nog niet af zijn". In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.
washington - Het Amerikaanse ministerie van Defensie is begonnen met de voorbereidingen voor een raketaanval op legertroepen van de Syrische machthebber Bashar al-Assad. Dat meldt CBS News.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:30 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik als Amerikaans staatsburger hoop dat mijn land hier ver van af blijft.
Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:37 schreef tong80 het volgende:
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn er volgens CBS inmiddels vrijwel zeker van dat het regime van Assad achter de aanval zit.
Ik vraag me dan af welk land dat onderzoek niet wilde? Ik dacht dat dat juist Rusland was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:45 schreef betyar het volgende:
Rusland wil een onderzoek naar de vermeende gifgas-aanval.
Ze zeiden 2 jaar terug ook dat ie snel ging aftreden, hij heeft een stevige basis in zijn land. Ze kunnen niet eens een onderzoek instellen over een aanval...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:01 schreef expans het volgende:
[..]
Iedereen?
De infrastructuur van z'n land is zodanig verwoest dat het jaren zal duren voor het weer op een normaal niveau komt. Grote delen van z'n leger zijn allang overgelopen etc etc.
Hij moet nu al rondspelen met eenheden en heeft hulp nodig van de Hezbollah en de IRGC (niet bevestigd, alleen geruchten).
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 04:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie. Aan de andere kant, het kwaad is al geschied en het kan niet veel slechter worden.
Er staat o.a. een link bij over een mailtje van een politicus dat later niet waar bleek te zijn, dus het bevat oa valse informatie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:35 schreef -jos- het volgende:
http://www.globalresearch(...)t-its-people/5346804
Irak 2.0 word dit zo te zien
http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
als ze kruisraketten gaan schieten om Assad te verzwakken, verlengen ze alleen nog maar de burgeroorlog.quote:
Het zou in principe een interne kwestie moeten zijn, maar juist door alle bemoeienis van buiten is dit conflict uit de hand gelopen. Zoals al eerder gezegd, er wordt gewoon een proxy oorlog uitgevochten ,waarbij de Syrische burgers het slachtoffer zijn. De Amerikanen zouden hun pijlen op de echte boosdoeners in dit conflict , Saoudi Arabie en Qatar moeten richten, want daar hebben ze direct invloed op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
Om de 'false flag!' claims na aanleiding van de datum bij de video's op youtube te ontkrachten: http://thelede.blogs.nyti(...)/?smid=tw-share&_r=0
Een uitleg over hoe Youtube datums toewijst aan videoclips.
Ook niet in relatie tot Iran cq het hele Midden Oosten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |