abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130588370
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:46 schreef tass het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je het niet echt gevolgd, want er liggen al spent fuels pools bloot.
En er is al een meltdown dwars door de bodem van 1 van de reactors. Daar ligt 1 grote versmolten blob die steeds verder de aarde in zakt.
Mensen mogen er nu maximaal 1 uur werken en dan hebben ze de straling van een leven al opgelopen.
En ik ben eerder bang voor die mega nucleare blob die op een gegeven moment door alle aardlagen heen gaat smelten. Al zal dat niet in een tijdsbestek van een week zijn, maar toch....
Ik heb het wel gevolgd.. maar het kan allemaal veel en veel erger worden als een instabiel gebouw instort.
Alpha kenny one
  zondag 1 september 2013 @ 09:01:49 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130695246
zo 01 sep 2013, 08:26

Zeer hoge straling bij kerncentrale Japan

TOKIO -
Bij de geplaagde kerncentrale Fukushima in Japan is zeer hoge radioactieve straling gemeten bij een tank met radioactief water. De straling is zo sterk, dat iemand die eraan wordt blootgesteld in vier uur kan overlijden. De straling is zaterdag gemeten bij de bodem van een opslagtank, liet de Japanse energiemaatschappij Tepco zondag weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Fukushima__.html
There is only one religion
  zondag 1 september 2013 @ 10:58:07 #28
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_130696768
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:01 schreef Dance99Vv het volgende:
zo 01 sep 2013, 08:26

Zeer hoge straling bij kerncentrale Japan

TOKIO -
Bij de geplaagde kerncentrale Fukushima in Japan is zeer hoge radioactieve straling gemeten bij een tank met radioactief water. De straling is zo sterk, dat iemand die eraan wordt blootgesteld in vier uur kan overlijden. De straling is zaterdag gemeten bij de bodem van een opslagtank, liet de Japanse energiemaatschappij Tepco zondag weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Fukushima__.html
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier verder zo weinig aandacht aan wordt besteed! :(
Heb het gevoel dat deze ramp inmiddels aanvaard is door iedereen en dat zo weinig mensen er bij stil staan wat dit voor gevolgen kan hebben!!
Zo van: "ach de nieuwswaarde is eraf, we gaan gewoon verder met ons bekrompen leventje"
En ik snap ook wel dat wij gewone mens er niks aan kunnen doen, maar ik kan alleen maar hopen dat de mensen die er verstand van hebben, druk aan het iig denken zijn wat er gedaan kan worden.
Ik moest dit even kwijt...
pi_130698659
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:58 schreef tass het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier verder zo weinig aandacht aan wordt besteed! :(
Heb het gevoel dat deze ramp inmiddels aanvaard is door iedereen en dat zo weinig mensen er bij stil staan wat dit voor gevolgen kan hebben!!
Zo van: "ach de nieuwswaarde is eraf, we gaan gewoon verder met ons bekrompen leventje"
En ik snap ook wel dat wij gewone mens er niks aan kunnen doen, maar ik kan alleen maar hopen dat de mensen die er verstand van hebben, druk aan het iig denken zijn wat er gedaan kan worden.
Ze hebben geen keus dan het te aanvaarden, er is n.l. niks meer aan te doen.
Als er meer aandacht aan zou worden besteed en alle info boven kwam zou iedereen zoals Duitsland handelen en stort ons systeem in.
Enige plan dat voor n gedeelte zou kunnen werken is de boel te bevriezen, alle andere mogelijkheden zijn kansloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 01-09-2013 12:42:01 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_130701644
En met dat boren naar schaliegas hier gaat het ook mis. Ze zouden eens naar Amerika moeten kijken waar de vissen hierdoor het loodje legden.
  zondag 1 september 2013 @ 16:05:50 #31
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130707165
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
En met dat boren naar schaliegas hier gaat het ook mis. Ze zouden eens naar Amerika moeten kijken waar de vissen hierdoor het loodje legden.
En naar het water dat je daar aankunt steken. Maar nee het draait allemaal op geld. We moeten ons afvragen wat we echt belangrijk vinden in het leven en een beetje snel want de tijd klikt door.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130727320
Dodelijke straling bij tank in Fukushima

UPDATE Bij de geplaagde kerncentrale Fukushima in Japan is zeer hoge radioactieve straling gemeten bij een tank met radioactief water. De waardes liggen maar liefst achttien keer hoger dan gedacht, waarschuwden de Japanse autoriteiten.

Vorige week meldde de Japanse energiemaatschappij Tepco dat er radioactief water vanuit een opslagtank de grond in was gelekt. Na de metingen van zaterdag blijkt dat de straling zo sterk was, dat die dodelijk is voor iemand die er vier uur aan wordt blootgesteld.

Eerdere metingen stelden een stralingswaarde vast van 100 millisievert per uur, maar de metingsapparatuur kon slechts waardes tot dat niveau bepalen. Met nieuwe apparatuur is een waarde van 1800 millisievert per uur gemeten.

De aan zee gelegen kerncentrale Fukushima werd in 2011 getroffen door een verwoestende aardbeving en tsunami. Een grote kernramp was het gevolg. De regering was vorige week haar geduld kwijt met de moeizame pogingen van Tepco om de beschadigde reactors van Fukushima onder controle te krijgen, en nam de leiding over. Tepco kampt voortdurend met lekkages. Het bedrijf erkende kort voor de overname van de regering dat er naar schatting 300 ton radioactief water was weggelekt.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)k-in-Fukushima.dhtml
pi_130772463
Japan onthult maatregelen Fukushima

De Japanse regering heeft dinsdag plannen gepresenteerd om de acute problemen rond de verwoeste kerncentrale van Fukushima het hoofd te bieden.

Zo moet een ondergrondse muur van bevroren aarde rond de beschadigde reactoren voorkomen dat nog meer radioactief water weglekt. Ook worden nieuwe zuiveringsinstallaties gebouwd om het stralingsniveau te verminderen.

Japan trekt 360 miljoen euro uit voor de maatregelen. Een definitieve oplossing voor het enorme nucleaire probleem is nog niet voorhanden.

De aan zee gelegen kerncentrale van Fukushima werd in maart 2011 getroffen door een verwoestende aardbeving en een tsunami. Een grote kernramp was het gevolg.

Publieke veiligheid

Wie er voor de kosten moet opdraaien, blijft vooralsnog onduidelijk. ''Dit is een kwestie van publieke veiligheid, dus het land moet de leiding nemen en zo snel mogelijk reageren. De rekening opmaken is van latere zorg'', zei minister van Economische Zaken Akira Amari.

De Japanse regering wil graag laten zien dat de situatie onder controle is, omdat het Internationaal Olympische Comité (IOC) over een paar dagen besluit of Japan de Olympische Spelen van 2020 krijgt toegewezen. Tokio ligt op 230 kilometer van de getroffen kerncentrale. Tokio moet wedijveren met Madrid en Istanbul.

De regering nam vorige maand de leiding over de kerncentrale over van energiemaatschappij Tepco. Japan is nog tientallen jaren zoet met de nasleep van de ramp.

http://www.nu.nl/buitenla(...)gelen-fukushima.html
pi_130773102
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 12:17 schreef Resonancer het volgende:
Enige plan dat voor n gedeelte zou kunnen werken is de boel te bevriezen, alle andere mogelijkheden zijn kansloos.
Japan gaat grond rond Fukushima bevriezen

De Japanse overheid gaat 40 miljard yen (310 miljoen euro) vrijmaken om het probleem op te lossen van het radioactief water dat in de getroffen kerncentrale van Fukushima is binnengedrongen en dat de uitbater alleen niet kan regelen. Ze zullen proberen om de bodem te bevriezen, zodat er geen besmet water meer in de grond kan terechtkomen.

De nieuwe beslissingen volgen op het bezoek dat de minister van Industrie aan Fukushima bracht. Zowat 300 ton water dat zich onder de grond bevindt tussen de reactoren en de zee, sijpelt dagelijks in de Stille Oceaan. Een deel van het geld zal dienen om hier een oplossing voor te vinden. Ook moet het geld dienen om water dat is opgeslagen in een duizendtal reservoirs van bedenkelijke kwaliteit, te ontsmetten.

De overheid wil een nieuwe technologie uitproberen, waarbij de grond wordt bevroren zodat besmet water niet langer de bodem kan insijpelen. TEPCO had het plan zelf ook al voorgesteld, maar de regering neemt nu de touwtjes in handen om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)hima-bevriezen.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130774571
Prima ontwikkeling. Benieuwd of het gaat lukken.
★★★
pi_130774743
Lijkt me een geweldige oplossing. Duimen maar dat het werkt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:48:52 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130775872
hopelijk werkt het en word het niet erger als dat goed bedachte project mis gaat.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130785960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
Lijkt me een geweldige oplossing. Duimen maar dat het werkt.
Het is het enige wat ze nog kunnen doen.

Kleine kantekening:
# Geld wordt zoals altijd door de belastingbetaler opgehoest. Jarenlang zakken vullen maar voor de ellende mag de massa opdraaien.
# Het gaat 2 jr duren voor het zover is, in de tussentijd zal men er water in blijven dumpen en het zal er net zo hard uitstromen. Wat ze nog weten op te pompen zullen ze nergens meer kwijt kunnen en ook gaan dumpen.
# Onder de centrale gaat het ze niet lukken de boel te bevriezen (lijkt me), dus daar zal het dan nog steeds voor eeuwig uit blijven lekken. Zo wordt het n bodemloze put.

Maar goed het is beter dan (zoals nu) niks doen, ik hoop vanzelfspreken ook dat het gaat lukken (het is de laatste strohalm) vrees alleen dat ze aan de zeekant van de centrale onwerkbaar hoge straling tegen gaan komen. Ben zeer benieuwd wie en hoe ze dat gaan doen.

Hopelijk is het op tijd:

quote:
Steven Starr is the Director of the Clinical Laboratory Science Program at the University of Missouri and is an Associate member of the Nuclear Age Peace Foundation and has been published by the Bulletin of the Atomic Scientists. His writings appear on the websites of PSR, the Nuclear Age Peace Foundation, the Moscow Institute of Physics and Technology Center for Arms Control, Energy and Environmental Studies, Scientists for Global Responsibility, and the International Network of Scientists Against Proliferation. Since 2007, he has worked with the governments of Switzerland, Chile, and New Zealand, in support of their efforts at the United Nations to eliminate thousands of high-alert, launch-ready nuclear weapons.

Mr. Starr is also an expert on the environmental consequences of nuclear war, and in 2011, he made an address to the U.N. General Assembly describing the dangers that nuclear weapons and nuclear war poses to all nations and peoples. He has made presentations to Ministry Officials, Parliamentarians, Universities, citizens and students from around the world, and specializes in making technical scientific information understandable to all audiences.

[ Bericht 21% gewijzigd door Resonancer op 03-09-2013 20:03:25 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_130788256
Hoe gaan ze dat doen dan, die grond bevriezen?
pi_130788768
beste is wat atoombommen en dat stuk land afzinken in de zee
  zondag 8 september 2013 @ 11:00:17 #41
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_130941091
En dan straks lekker de Olympische Spelen in Tokyo...

8)7
pi_130955973
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:00 schreef tass het volgende:
En dan straks lekker de Olympische Spelen in Tokyo...

8)7
Ja, dat is ook al heel snel. Hopelijk kan men het voor die tijd opgelost hebben. Of bevroren. Of hoe dan ook.
pi_131093454
Ik weet voor 99% zeker dat die spelen daar niet door zullen gaan en als het toch doorgaat hoop ik dat de sporters gaan weigeren deel te nemen.

In de categorie doofpot:

quote:
Gundersen: Medical doctors ordered to not tell patients their problems are related to Fukushima radiation — Of course they’re going to say nobody died… the data records are distorted — People of Japan are essentially a scientific experiment, but nobody’s reporting results
http://enenews.com/gunder(...)ecords-are-distorted
De eerste effecten ?!:

quote:
Massive starfish die-off near British Columbia baffles scientists

September 12, 2013 – CANADA - The waters off British Columbia, Canada, are littered with dead starfish, and researchers have no idea what’s causing the deaths. At the end of August, marine biologist and scuba enthusiast Jonathan Martin was out on his usual Saturday dive with some friends when he noticed something unusual. “We just started noticing dead starfish that looked like they had their arms chopped off,” Martin said.

http://theextinctionproto(...)-baffles-scientists/

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 12-09-2013 14:06:24 ]
Eisenhower1961.
pi_131167065
De bedoel begint weer te stomen (cold shutdown my ass)
quote:
AFP: Fukushima nuclear reactor spews steam, Japanese operator clueless about cause — Time: Scientists have not yet explained why it would start appearing
http://enenews.com/afp-fu(...)ould-start-appearing
Uhm, misschien omdat er 'n meltdown heeft plaatsgevonden ?
quote:
Interview: Fukushima melted fuel “could have burned through floor and now in earth underneath reactors”
http://enenews.com/fukush(...)-underneath-reactors
Could have ? Hadden ze verwacht dat het op 'n magische manier op het beton zou blijven liggen ?

De gevolgen:

quote:
NHK: ‘Worrying discovery’ at Fukushima plant — Radioactivity level ‘sharply rising’ — 30-fold increase since Sunday (VIDEO)
http://enenews.com/nhk-wo(...)-sundays-measurement
Tepco's gedraai:
quote:
Report: Senior official admits Fukushima plant “out of control” — Tepco then claims he “meant to say something different”
http://enenews.com/report(...)hing-different-video
Alles onder controle dus. :{w
Eisenhower1961.
pi_131281382
Tepco laat 1.100 ton licht besmet water naar zee stromen

Tepco heeft gisteren 1.100 ton 'licht besmet' water naar de zee laten stromen als gevolg van de krachtige tyfoon die Japan gisteren trof. Dat heeft de uitbater van de kerncentrale van Fukushima vandaag zelf laten weten. "We hebben enkel water laten wegstromen dat volgens ons slechts licht radioactief was", zei Masayuki Ono, de woordvoerder van Tepco.

De zware regenval van zondag en gisteren deed het waterniveau sterk stijgen in de zones waar grote hoeveelheden radioactief vloeistof werd opgeslagen. Opdat het stijgende water niet te lang met de opslagtanks en de besmette grond in contact zou komen, heeft Tepco een deel van het water laten wegstromen nadat het bètastralingsniveau werd opgemeten. Het water waar niet meer dan 30 becquerel (eenheid radioactiviteit) van strontium 90 werd gemeten, liet men wegstromen. Waar de waarde hoger lag dan 30, werd het water weggepompt naar de reservoirs.

Deze methode heeft heel wat stof doen opwaaien in de Japanse media. Vooral omdat ze het water niet hebben onderzocht op gammastralingen zoals de césium 134 en 137. "Wij hebben het niet noodzakelijk geacht om het cesiumniveau te meten want de tanks waar het water sterk steeg, waren in grote mate reeds ontdaan van césium", verzekerde Tepco.

De kerncentrale kampt al langer met het bijna-onhandelbare probleem van wegstromend water uit de reservoirs. Enkele weken geleden is er nog 1.000 ton water gelekt. Buiten het stijgend niveau van het regenwater, zou de tyfoon geen ander effect hebben gehad op de site van de verwoeste atoomfabriek.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ar-zee-stromen.dhtml
pi_131282043
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:58 schreef tass het volgende:

[..]

Ach, de moderatortjes van FOK! doen hier toch lekker aan mee? Dit topic moet verplicht in BNW staan, alsof het om een conspiracy gaat. Zo kan niemand lezen dat de core inmiddels het grondwater heeft bereikt.

Puur struisvogel en kuddegrag. Schandalig dat deze informatie in een subforum moet wat amper gelezen wordt!
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:57:13 #47
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_131287467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef wytdyk het volgende:

[..]

Ach, de moderatortjes van FOK! doen hier toch lekker aan mee? Dit topic moet verplicht in BNW staan, alsof het om een conspiracy gaat. Zo kan niemand lezen dat de core inmiddels het grondwater heeft bereikt.

Puur struisvogel en kuddegrag. Schandalig dat deze informatie in een subforum moet wat amper gelezen wordt!
Nou je het zegt ja. Dit heeft niks met samenzwering of zo te maken ja. Dit is gewoon dagelijks Nieuws!!
En dat het struisvogel gedrag is, ben ik met je eens. Toen het net was gebeurd was het sensatie nieuws denk ik dat mensen overal alles wilden weten. Nu,, nu het dagelijkse kost is dat er meltdowns gaande zijn, zijn mensen meer bezorgd om hun energie rekening als om hun leven lijkt wel.\

Trouwens, met de hoeveelheid regen die daar naar beneden kwam/komt met die tyfoon nu, moeten ze dat toch kunnen opvangen om te kunnen koelen? Tja of er überhaupt nog wat te koelen is, is een ander verhaal ;)
Ze gingen dat water rechtstreeks naar de oceaan sluizen toch?
pi_131287942
quote:

[..]

Blabla, zo ken ik er wel meer. Als jij een degelijk topic opent op N&A wordt daar heus niet moeilijk over gedaan.
Conscience do cost.
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:21:54 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_131288334
quote:

[..]

Er loopt ook een topic in NWS
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_131289143
quote:

[..]

Wat een onzin. Je bent vrij om topics te openen. Zou je graag zo'n topic in NWS willen zien? Open er dan een. In BNW kijkt men anders naar Fukushima dan in NWS. Dus het hoort zowel in BNW als in NWS thuis.

NWS / Kerncentrales Japan #31 :W
★★★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')