Ik heb het wel gevolgd.. maar het kan allemaal veel en veel erger worden als een instabiel gebouw instort.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:46 schreef tass het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het niet echt gevolgd, want er liggen al spent fuels pools bloot.
En er is al een meltdown dwars door de bodem van 1 van de reactors. Daar ligt 1 grote versmolten blob die steeds verder de aarde in zakt.
Mensen mogen er nu maximaal 1 uur werken en dan hebben ze de straling van een leven al opgelopen.
En ik ben eerder bang voor die mega nucleare blob die op een gegeven moment door alle aardlagen heen gaat smelten. Al zal dat niet in een tijdsbestek van een week zijn, maar toch....
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier verder zo weinig aandacht aan wordt besteed!quote:Op zondag 1 september 2013 09:01 schreef Dance99Vv het volgende:
zo 01 sep 2013, 08:26
Zeer hoge straling bij kerncentrale Japan
TOKIO -
Bij de geplaagde kerncentrale Fukushima in Japan is zeer hoge radioactieve straling gemeten bij een tank met radioactief water. De straling is zo sterk, dat iemand die eraan wordt blootgesteld in vier uur kan overlijden. De straling is zaterdag gemeten bij de bodem van een opslagtank, liet de Japanse energiemaatschappij Tepco zondag weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Fukushima__.html
Ze hebben geen keus dan het te aanvaarden, er is n.l. niks meer aan te doen.quote:Op zondag 1 september 2013 10:58 schreef tass het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier verder zo weinig aandacht aan wordt besteed!![]()
Heb het gevoel dat deze ramp inmiddels aanvaard is door iedereen en dat zo weinig mensen er bij stil staan wat dit voor gevolgen kan hebben!!
Zo van: "ach de nieuwswaarde is eraf, we gaan gewoon verder met ons bekrompen leventje"
En ik snap ook wel dat wij gewone mens er niks aan kunnen doen, maar ik kan alleen maar hopen dat de mensen die er verstand van hebben, druk aan het iig denken zijn wat er gedaan kan worden.
Ik moest dit even kwijt...
En naar het water dat je daar aankunt steken. Maar nee het draait allemaal op geld. We moeten ons afvragen wat we echt belangrijk vinden in het leven en een beetje snel want de tijd klikt door.quote:Op zondag 1 september 2013 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
En met dat boren naar schaliegas hier gaat het ook mis. Ze zouden eens naar Amerika moeten kijken waar de vissen hierdoor het loodje legden.
Japan gaat grond rond Fukushima bevriezenquote:Op zondag 1 september 2013 12:17 schreef Resonancer het volgende:
Enige plan dat voor n gedeelte zou kunnen werken is de boel te bevriezen, alle andere mogelijkheden zijn kansloos.
Het is het enige wat ze nog kunnen doen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
Lijkt me een geweldige oplossing. Duimen maar dat het werkt.
quote:Steven Starr is the Director of the Clinical Laboratory Science Program at the University of Missouri and is an Associate member of the Nuclear Age Peace Foundation and has been published by the Bulletin of the Atomic Scientists. His writings appear on the websites of PSR, the Nuclear Age Peace Foundation, the Moscow Institute of Physics and Technology Center for Arms Control, Energy and Environmental Studies, Scientists for Global Responsibility, and the International Network of Scientists Against Proliferation. Since 2007, he has worked with the governments of Switzerland, Chile, and New Zealand, in support of their efforts at the United Nations to eliminate thousands of high-alert, launch-ready nuclear weapons.
Mr. Starr is also an expert on the environmental consequences of nuclear war, and in 2011, he made an address to the U.N. General Assembly describing the dangers that nuclear weapons and nuclear war poses to all nations and peoples. He has made presentations to Ministry Officials, Parliamentarians, Universities, citizens and students from around the world, and specializes in making technical scientific information understandable to all audiences.
Ja, dat is ook al heel snel. Hopelijk kan men het voor die tijd opgelost hebben. Of bevroren. Of hoe dan ook.quote:Op zondag 8 september 2013 11:00 schreef tass het volgende:
En dan straks lekker de Olympische Spelen in Tokyo...
De eerste effecten ?!:quote:Gundersen: Medical doctors ordered to not tell patients their problems are related to Fukushima radiation — Of course they’re going to say nobody died… the data records are distorted — People of Japan are essentially a scientific experiment, but nobody’s reporting results
http://enenews.com/gunder(...)ecords-are-distorted
quote:Massive starfish die-off near British Columbia baffles scientists
September 12, 2013 – CANADA - The waters off British Columbia, Canada, are littered with dead starfish, and researchers have no idea what’s causing the deaths. At the end of August, marine biologist and scuba enthusiast Jonathan Martin was out on his usual Saturday dive with some friends when he noticed something unusual. “We just started noticing dead starfish that looked like they had their arms chopped off,” Martin said.
http://theextinctionproto(...)-baffles-scientists/
Uhm, misschien omdat er 'n meltdown heeft plaatsgevonden ?quote:AFP: Fukushima nuclear reactor spews steam, Japanese operator clueless about cause — Time: Scientists have not yet explained why it would start appearing
http://enenews.com/afp-fu(...)ould-start-appearing
Could have ? Hadden ze verwacht dat het op 'n magische manier op het beton zou blijven liggen ?quote:Interview: Fukushima melted fuel “could have burned through floor and now in earth underneath reactors”
http://enenews.com/fukush(...)-underneath-reactors
Tepco's gedraai:quote:NHK: ‘Worrying discovery’ at Fukushima plant — Radioactivity level ‘sharply rising’ — 30-fold increase since Sunday (VIDEO)
http://enenews.com/nhk-wo(...)-sundays-measurement
Alles onder controle dus.quote:Report: Senior official admits Fukushima plant “out of control” — Tepco then claims he “meant to say something different”
http://enenews.com/report(...)hing-different-video
Ach, de moderatortjes van FOK! doen hier toch lekker aan mee? Dit topic moet verplicht in BNW staan, alsof het om een conspiracy gaat. Zo kan niemand lezen dat de core inmiddels het grondwater heeft bereikt.quote:Op zondag 1 september 2013 10:58 schreef tass het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier verder zo weinig aandacht aan wordt besteed!![]()
Heb het gevoel dat deze ramp inmiddels aanvaard is door iedereen en dat zo weinig mensen er bij stil staan wat dit voor gevolgen kan hebben!!
Zo van: "ach de nieuwswaarde is eraf, we gaan gewoon verder met ons bekrompen leventje"
En ik snap ook wel dat wij gewone mens er niks aan kunnen doen, maar ik kan alleen maar hopen dat de mensen die er verstand van hebben, druk aan het iig denken zijn wat er gedaan kan worden.
Ik moest dit even kwijt...
Nou je het zegt ja. Dit heeft niks met samenzwering of zo te maken ja. Dit is gewoon dagelijks Nieuws!!quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Ach, de moderatortjes van FOK! doen hier toch lekker aan mee? Dit topic moet verplicht in BNW staan, alsof het om een conspiracy gaat. Zo kan niemand lezen dat de core inmiddels het grondwater heeft bereikt.
Puur struisvogel en kuddegrag. Schandalig dat deze informatie in een subforum moet wat amper gelezen wordt!
Blabla, zo ken ik er wel meer. Als jij een degelijk topic opent op N&A wordt daar heus niet moeilijk over gedaan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Puur struisvogel en kuddegrag. Schandalig dat deze informatie in een subforum moet wat amper gelezen wordt!
Er loopt ook een topic in NWSquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Ach, de moderatortjes van FOK! doen hier toch lekker aan mee? Dit topic moet verplicht in BNW staan, alsof het om een conspiracy gaat. Zo kan niemand lezen dat de core inmiddels het grondwater heeft bereikt.
Wat een onzin. Je bent vrij om topics te openen. Zou je graag zo'n topic in NWS willen zien? Open er dan een. In BNW kijkt men anders naar Fukushima dan in NWS. Dus het hoort zowel in BNW als in NWS thuis.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |