abonnement Unibet Coolblue
pi_151743066
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alleen naar een concert gaan snap ik, zelf wel eens gedaan... maar zitten :?
Staan was al uitverkocht toen ik deze kocht en ik ben 1.63 dus ik zie toch niks van het podium als ik sta. :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 14:57:28 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151743085
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:56 schreef rena het volgende:

[..]

Staan was al uitverkocht toen ik deze kocht en ik ben 1.63 dus ik zie toch niks van het podium als ik sta. :')
ah vooral die eerste reden snap ik.. Ik heb maar 1 keer gezeten bij concert waar je ook kon staan en dat was pearl jam omdat ik op het verkeerde knopje had gedrukt :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151743269
Ik heb vaak ook wel voorkeur om te staan, omdat mensen op de tribunes het vaak niet waarderen als je mee staat te springen en dansen :P Bij Linkin Park afgelopen november moest ik ook op de tribune en het publiek om me heen was drama :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 16 april 2015 @ 15:20:13 #179
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151743770
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ah vooral die eerste reden snap ik.. Ik heb maar 1 keer gezeten bij concert waar je ook kon staan en dat was pearl jam omdat ik op het verkeerde knopje had gedrukt :')
Damn _O- Dat lijkt me ook klote
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 16 april 2015 @ 15:24:17 #180
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151743931
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ah vooral die eerste reden snap ik.. Ik heb maar 1 keer gezeten bij concert waar je ook kon staan en dat was pearl jam omdat ik op het verkeerde knopje had gedrukt :')
Haha, dat had ik met mijn ouders toen we naar Neil Young in Arènes de Nîmes. Mijn vader dacht dat piste de stoelen waren, omdat dat van boven naar beneden loopt en met skiën loopt een piste ook van boven naar beneden :') Maarja, was de 4e keer dat we hem zagen dat jaar dus een keer zitten was niet zo erg. Was wel gaaf om die hele arena van 2000 jaar oud van bovenaf vol met mensen te zien:



Een andere keer zitplaatsen was hier, omdat met staanplaatsen sta je helemaal bovenin op het gras :P



En een keer in de RAI Amsterdam, want daar heb je geen staanplaatsen.


Zo staat Santana binnenkort in de Ziggo Dome zonder staanplaatsen, helaas, anders was ik misschien wel heengegaan. Was een leuk concert toen in 2009 in het Gelredome.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151768990
BLAST OFF! IT'S PARTY TIME!

bijna dan O-)
gr gr
  Forum Admin vrijdag 17 april 2015 @ 12:03:49 #182
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_151769219
Heel veel plezier iedereen vanavond.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 13:06:08 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151770891
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:03 schreef Pharkus het volgende:
Heel veel plezier iedereen vanavond.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151775673
Ja super bedankt gaat wel lukken! ^O^
The waves you made will always be
pi_151776907
(bijna) tijd voor herrie *O*
pi_151783343
Veel plezier iedereen :D Ben zo vreselijk benieuwd naar hoe ze live zijn :)

Ik ben altijd wel benieuwd hoe die mensen met het bier straks nog rondlopen als er een pit uitbreekt :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:06:52 #187
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151790158
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:22 schreef rena het volgende:
Veel plezier iedereen :D Ben zo vreselijk benieuwd naar hoe ze live zijn :)

Ik ben altijd wel benieuwd hoe die mensen met het bier straks nog rondlopen als er een pit uitbreekt :')
In 2013 had ik net een halve liter bier gehaald, begon het, in één klap één grote pit. Beker was leeg, 5 seconde later zat hij weer vol door al het bier wat door de lucht vloog _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:13:49 #188
134538 chansadres
Black & White
pi_151790385
Beste soad concert in Nederland. Misschien wel beste concert van het jaar! Wat een energie en Daron in zijn beste doen. Stem weg en voeten pijn maar was het zeker waard.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_151790498
wow was dat weer vet 8-)
pi_151794610
Jaaa ws heel tof,. Geweldige setlist, instrumentaal en vocaal waren ze ook erg goed. En de sfeer :o, ivm werk waren pas laat in de Ziggodome dus moesten we halverwegen staan, normaal komt dat de sfeer niet ten goede. Maar er werd gewoon van voor naar achter megedaan.

^O^ concert van het jaar tot nu toe.
pi_151794649
Setlist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 april 2015 @ 08:16:44 #192
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151794718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 07:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Jaaa ws heel tof,. Geweldige setlist, instrumentaal en vocaal waren ze ook erg goed. En de sfeer :o, ivm werk waren pas laat in de Ziggodome dus moesten we halverwegen staan, normaal komt dat de sfeer niet ten goede. Maar er werd gewoon van voor naar achter megedaan.

^O^ concert van het jaar tot nu toe.
In 2013 stond ik ook halverwege, die hele vloer ging gewoon los, maakte niets uit waar je stond :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 18 april 2015 @ 08:54:01 #193
134538 chansadres
Black & White
pi_151794926
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 07:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Setlist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden er serieus nog mensen naar Moscow of Armenië gaan deze tour, omdat je het in spoilertags zet? :D

Ik was erg bang voor het concert omdat ze 2 uur gingen spelen. Aan de ene kant omdat 2 uur lang is voor te springen en subtiliteit kent SOAD vrij weinig. Aan de andere kant was ik bang of ze die tijd konden vullen met interessant materiaal zonder dat het concert zou inkakken op de "mindere" nummers.

Ik zat er ver naast. Wat hebben ze toch veel goed materiaal. Enige nummer dat een beetje mislukte was Roulette. Op plaat een mooi nummer maar de overgang van Cigaro naar het akoestisch klein liedje was net te groot. Naast het feit dat het nummer het net niet is. Grappig, want deze tour maar een enkeling gespeeld (alleen in Duitsland geloof ik). Voor mij hadden ze het weg kunnen laten.

Het begon al met die toffe video opening. Ik had al verhalen gehoord dat ze daarmee gingen beginnen en had verwacht dat ze een kwartier video lieten zien. Het zal in totaal een minuutje of 5 hebben geduurd. En voornamelijk anime zodat het niet compleet de sfeer in de zaal verpestte ;)

Maar wat was Holy Mountains een goede opener na dat filmpje. Het nummer komt zoveel harder aan, als je herinnerd word waar het nummer nou echt over gaat. Nog in shock van dat nummer verder knallen met Jet Pilot, Suite Pee en Prison Song _O_

Ik zal eerlijk zijn ik heb een traan weggepinkt bij het concert. Niet voor niks zijn dit mijn jeugdhelden. Maar zo goed heb ik ze nog nooit gezien (laten we vooral Pinkpop vergeten :'( ). Daron is volgensmij afgekickt van de drugs of heeft het in ieder geval meer onder controle. Hij maakte een opgewektere indruk dan alle andere tours. Misschien komt het omdat het maar een korte tour is, maar wat het ook is: het werkt. Er voor terug kregen we gekkere dansjes in een BH. Daron zal altijd Daron blijven. In de Belgische recensie's werd Serj vergeleken met Mike Patton. Daar kan ik me wel in vinden. Nog steeds goed kunnen zingen en daarnaast het grunten blijven doen. Dat zijn stem inmiddels niet compleet kapot is, is een wonder.

Het klinkt misschien cliché maar een hoogtepunt was moeilijk te noemen. Werkelijk alle nummers werden massaal meegezongen. Van de "ballads" tot de nummers over pizza. De circle pit tijdens Toxicity was de grootste ooit gezien en versloeg makkelijk die van 2013. Zelfs een kleine pit op de tribune. Ons vak stond gewoon de hele show. Door het fantastische publiek stonden ze al 1-0 voor.
Als ik iets moet noemen dan waren voor mij de hoogtepunten de eerste acht nummers (mede door de volgorde waardoor je in een vaste trance zat). Chop Suey!, Kill Rock 'n Roll, Cigaro en Sugar. En het principe van 3 sets werkt perfect zodat er een paar rustmomenten in het concert zat.

Teleurstellingen waren er veel minder. SOAD is nog steeds niet de beste live band. Noten worden gemist (overgeslagen dan wel verkeerd gespeeld). Een kniesoor die daar op zal letten. Enkele nummers werden vertraagd zodat Serj kan bijbenen met sommige zangstukken. Het eerder genoemde Roulette was de enige muzikale misser alhoewel ik Mr. Jack niet de beste set sluiter vind. Maar dit zijn punten als je kritisch gaat kijken. En dat doe ik niet. Want het zijn mijn jeugdhelden. Als een bakvis die naar de Backstreet Boys gaat, heb ik staan schreeuwen.

Zoals eerder gezegd, beste concert van SOAD. Je zag gewoon dat ze plezier hadden met spelen. En met elkaar. Dat is tijden anders geweest. Niet voor niks zijn Serj en Daron weer op "speaking terms" en gaan ze hun schetsboekjes vergelijken om te zien als er nieuw interessant materiaal is. Al gaven ze direct aan dat ze alleen een album gaan uitbrengen als ze genoeg nummers hebben om een cd te vullen, die kwalitatief gezien gelijk staat aan hun eerdere platen en iets aan te vullen hebben. Herhaling zal er niet komen.

Ik heb nu al besloten. Volgend concert in de buurt ben ik er weer bij. Beste rockband van het moment (2000 - nu). En dit had eigenlijk stiekem de headliner moeten zijn van Fortarock. Niet dat het mogelijk was, maar toch. Ik denk dat het komende week nagenieten word als ze het concert in Armenië gaan streamen op Youtube ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_151795516
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:54 schreef chansadres het volgende:
Zouden er serieus nog mensen naar Moscow of Armenië gaan deze tour, omdat je het in spoilertags zet?
Nee maar anders neemt het zoveel ruimte in beslag.
pi_151795544
Ben het helemaal eens met chansadres! Voor mij ook jeugdhelden, ik was eigenlijk een beetje vergeten hoe goed ze zijn.

Ook al stond ik op de tribune, ging het publiek daar ook heel goed mee! Een van de beste publieken waar ik tussen heb gestaan imo, zo veel energie!

Onwijs genoten! Die circle pit bij Toxicity was echt bizar gaaf om te zien van bovenaf :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_151795634
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

In 2013 had ik net een halve liter bier gehaald, begon het, in één klap één grote pit. Beker was leeg, 5 seconde later zat hij weer vol door al het bier wat door de lucht vloog _O-
Vanaf de tribune was dat heel leuk om te zien haha. Ik heb ook nog een kleine bier douche gehad vanaf boven :') Zolang het glas niet volgt vind ik het niet erg, maar ik heb een keer zo'n harde plastic beker op m'n hoofd gehad en dat doet gemeen zeer :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:35:41 #197
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_151796118
Was wel cool, ja. Ik stond ergens in 't midden, afhankelijk van het nummer was dat naast een pit, tussen 2 pits of er midden in :+. Ik heb een keer of 5 bier over m'n hoofd gehad, maar who cares...

Inderdaad een heel goede sfeer, alleen die Heineken-rugzakjes die overal doorheen kwamen beuken vond ik wat minder.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Forum Admin zaterdag 18 april 2015 @ 11:34:55 #198
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_151797018
Mooie setlist. Had er graag bij geweest.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_151797089
Wwauwwww ik was er met mn dochter van 14, dus veilig zitplaatsen in vak 109, maar damn wat een concert, wat een sfeer!!
Dochter is juist gek op roulette, dus om haar blij te zien stralen toen "haar" nummer kwam maakte het concert helemaal af. O+
The waves you made will always be
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:34:04 #200
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_151798020
Wat een geweldig concert. Vrienden van me hadden zitplaatsen gekocht dus ik stond in m'n eentje in de zaal. Eerst links een meter of 15 van het podium, na de moshpit van Bounce stond ik midden vooraan met maar 3 mensen voor me.
Buiten dat ze geweldig speelden, vind ik het briljant hoe Daron en Shavo tijdens het spelen zo met het publiek bezig zijn. Dansen, springen en meezingen met het publiek. Ik heb genoten! En het t-shirt met de duif ook maar meegenomen :9
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')