abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:31:47 #101
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130378575
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:27 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Als je nou eens dat boek zou lezen, waar dat verhaal van Shin Dong-Hyuk in staat, maar dat vertik je. Dan kan je wel semi grappige plaatjes hier gaan posten, maar het feit blijft dat je niet geïnteresseerd bent om er ook maar een beetje voor open te staan. Dan houdt het wat mij betreft op om een zinnige discussie hierover te voeren.

Fijn voor je dat je geloofd dat het Paradijs Noord-Korea heet, maar ik ben blij dat ik wel beter weet.
Ik lees die westerse propaganda niet en het paradijs heet helemaal niet Noord-Korea, anders ging ik daar wel naartoe.
Uiteraard sta ik ervoor open. Echter het westen doet zo wazig omtrent Noord-Korea. De technologie is er om die verhalen van de "vluchtelingen" bij te staan alleen komt er niks van de grond.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:33:01 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130378618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kritisch zijn is een goede eigenschap, die posting ontzenuwen lijkt me ook niet lastig maar nu sla je wel een beetje door
Het gekke is dat hij dat daadwerkelijk heeft, weliswaar niet in die mate maar het is duidelijk zichtbaar.
pi_130378680
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik lees die westerse propaganda niet en het paradijs heet helemaal niet Noord-Korea, anders ging ik daar wel naartoe.
Uiteraard sta ik ervoor open. Echter het westen doet zo wazig omtrent Noord-Korea. De technologie is er om die verhalen van de "vluchtelingen" bij te staan alleen komt er niks van de grond.
Je bevestigd hierbij dus precies wat ik zeg. Het boek zonder het gelezen te hebben afdoen als westerse propaganda slaat gewoon nergens op. Maar blijf maar lekker profiteren van die westerse wereld die je zo haat.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:39:34 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130378787
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:35 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je bevestigd hierbij dus precies wat ik zeg. Het boek zonder het gelezen te hebben afdoen als westerse propaganda slaat gewoon nergens op. Maar blijf maar lekker profiteren van die westerse wereld die je zo haat.
Ik haat het westen helemaal niet. Ik ben blij dat ik in een land zoals Nederland woon, tenminste als de socialiteit en solidariteit blijft bestaan.
Boeken en zeker boeken die gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal worden nog weleens aangedikt om zo de verkoop te stimuleren. Mensen lezen graag dingen die ze willen lezen, vooral als het gaat over dingen waar men al een vooroordeel over heeft.
pi_130378795
quote:

[..]

Ik vraag me af wat je wel leest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:43:17 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130378892
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je wel leest.
O.a. de geschiedenis van de eerste en tweede wereldoorlog, Tom Clancy, houtbewerkingstechnieken, aquaria.
pi_130378938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:43 schreef betyar het volgende:

[..]

O.a. de geschiedenis van de eerste en tweede wereldoorlog, Tom Clancy, houtbewerkingstechnieken, aquaria.
Jaja, en je meent hier wel mee te mogen discussiëren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130378955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik haat het westen helemaal niet. Ik ben blij dat ik in een land zoals Nederland woon, tenminste als de socialiteit en solidariteit blijft bestaan.
Boeken en zeker boeken die gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal worden nog weleens aangedikt om zo de verkoop te stimuleren. Mensen lezen graag dingen die ze willen lezen, vooral als het gaat over dingen waar men al een vooroordeel over heeft.
Nogmaals, als je het boek niet gelezen hebt, weet je niet waar je over praat. Hier laat ik het graag bij want zo valt er toch geen discussie te voeren.
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:46:06 #109
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_130378967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja aangedikt zal vast wel, maar volgens jou is het dus 100% flauwe kul/propoganda en is de schrijver of deel van het complot van zuid-korea/het westen of hij trapt in de val.
Dat is wel een vergaande conclusie als je geen bewijs hebt
:')
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:50:57 #110
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130379111
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jaja, en je meent hier wel mee te mogen discussiëren.
Waarom niet? Een openbaar forum, of moet ik eerst jouw weg volgen om mee te mogen doen? Eng he mensen mensen met een andere mening.
pi_130379502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom niet? Een openbaar forum, of moet ik eerst jouw weg volgen om mee te mogen doen? Eng he mensen mensen met een andere mening.
Mensen met een andere mening zijn niet eng, maar mensen zoals jij die een andere mening direct afdoen als zijnde onwaar zonder ook maar een blik te werpen op bewijzen en argumenten zijn wel eng. Zeker als je zelf nog niet eens de moeite doet om ook maar 1 bewijs aan te dragen die jouw mening staaft.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:04:25 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130379528
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Mensen met een andere mening zijn niet eng, maar mensen zoals jij die een andere mening direct afdoen als zijnde onwaar zonder ook maar een blik te werpen op bewijzen en argumenten zijn wel eng. Zeker als je zelf nog niet eens de moeite doet om ook maar 1 bewijs aan te dragen die jouw mening staaft.
Censuur hè, iets waar wij het westen ook goed in zijn.
pi_130379585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Censuur hè, iets waar wij het westen ook goed in zijn.
:W

Geen verdere interesse in jou of jouw mening.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:06:49 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130379613
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

:W

Geen verdere interesse in jou of jouw mening.
pi_130379881
quote:

[..]

In hoeverre is het propaganda volgens jou? :') Die kampen heb ik zelf niet gezien maar wel 'kampen' die er dicht tegenaan zitten. Je hebt verschillende 'niveau's' namelijk.

Soort van dorpjes op een eiland waar je de mensen in de winter wortels(of iets dergelijks) uit de grond ziet opgraven voor voedsel. Waar een groot hek rond staat en soldaten lopen. Ik kan wel een paar onscherpe foto's posten als je er interesse in hebt..

Het meest gruwelijke is misschien niet waar, maar dat er geen kampen zijn zoals je beweerd slaat echt nergens op.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:13 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130379928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:15 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

In hoeverre is het propaganda volgens jou? :') Die kampen heb ik zelf niet gezien maar wel 'kampen' die er dicht tegenaan zitten. Je hebt verschillende 'niveau's' namelijk.

Soort van dorpjes op een eiland waar je de mensen in de winter wortels(of iets dergelijks) uit de grond ziet opgraven voor voedsel. Waar een groot hek rond staat en soldaten lopen. Ik kan wel een paar onscherpe foto's posten als je er interesse in hebt..

Het meest gruwelijke is misschien niet waar, maar dat er geen kampen zijn zoals je beweerd slaat echt nergens op.
Kampen, ik noem ze liever Noord-Koreaanse gevangenissen zullen er zeker bestaan.
pi_130380002
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Kampen, ik noem ze liever Noord-Koreaanse gevangenissen zullen er zeker bestaan.
Een gevangenis waar je met heel je gezin in zit?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:20:12 #118
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130380010
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:19 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Een gevangenis waar je met heel je gezin in zit?
Daar twijfel ik dus sowieso al aan.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:39:53 #119
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130380454
Het is tenminste bewezen dat ze in amerika zogenaamde 'residential centres' hebben met het prikkeldraad naar binnen gekeerd, inclusief schommels voor de kinderen die daar ook gezien zijn, de politiek ontkent dat die centres uberhaupt bestaan terwijl ze toch echt zijn vastgelegd.

Van Nkorea is nognooit een foto opgedoken waar families op te zien zijn in een kamp oid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130380651
Bewijs BG?
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:54:43 #121
pi_130380755
Matige vorm van propoganda trouwens dan. De enige keren dat de media iets over de kampen berichtte is toen het boek uitkwam en nu de VN er iets mee gaan doen. Voor de rest alleen schreeuwlelijk Kim yong un zo nu en dan
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:58:57 #122
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130380879
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:49 schreef Lyrebird het volgende:
Bewijs BG?
quote:
"...the fusion centers, militarized police, surveillance cameras and a domestic military command is not enough... Even though we know that detention facilities are already in place, they now want to legalize the construction of FEMA camps on military installations using the ever popular excuse that the facilities are for the purposes of a national emergency. With the phony debt-based economy getting worse and worse by the day, the possibility of civil unrest is becoming a greater threat to the establishment. One need only look at Iceland, Greece and other nations for what might happen in the United States next." -Ron paul 2008
http://www.govtrack.us/congress/bills/111/hr645/text
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:01:31 #123
pi_130380949
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar twijfel ik dus sowieso al aan.
Waarom? Wat zijn je argumenten
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:04:10 #124
pi_130381027
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is tenminste bewezen dat ze in amerika zogenaamde 'residential centres' hebben met het prikkeldraad naar binnen gekeerd, inclusief schommels voor de kinderen die daar ook gezien zijn, de politiek ontkent dat die centres uberhaupt bestaan terwijl ze toch echt zijn vastgelegd.

Van Nkorea is nognooit een foto opgedoken waar families op te zien zijn in een kamp oid.
Ik ben benieuwd naar de foto's UIt de vs
pi_130381070
quote:
Dat Ron Paul het weet, zegt me niet zo veel. Waar is je bewijs?
pi_130381625
Waar hele families inzitten zijn meer een soort van dorpen waar een hek rond staat. Je krijgt in NK je plaats toegewezen aan de hand van wat je presteert of welke familie je bent en/of wat je uitspookt.

Scherpe foto's kon ik helaas niet maken :') Maar goed voor zover je het wil geloven staan er in die zwarte cirkel een kar met een paar mensen en kinderen. Dit in de buurt van Hoeryŏng richting Tumen.

http://i.imgur.com/GzR8Hvj.jpg

Het is dan misschien wel niet een kamp zoals je een kamp inbeeld maar op een eiland zitten waar je niet direct af kan en waar je in de grond moet graven voor eten en waar ook militairen lopen betekent vast niet dat je daar mag wonen omdat je in de 'overheids ogen' zo goed bent.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:59:11 #127
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130382710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat Ron Paul het weet, zegt me niet zo veel. Waar is je bewijs?
Je quote het bewijs, dat is een government bill.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:00:58 #128
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130382754
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:25 schreef Straatklinker het volgende:
Waar hele families inzitten zijn meer een soort van dorpen waar een hek rond staat. Je krijgt in NK je plaats toegewezen aan de hand van wat je presteert of welke familie je bent en/of wat je uitspookt.

Scherpe foto's kon ik helaas niet maken :') Maar goed voor zover je het wil geloven staan er in die zwarte cirkel een kar met een paar mensen en kinderen. Dit in de buurt van Hoeryŏng richting Tumen.

http://i.imgur.com/GzR8Hvj.jpg

Het is dan misschien wel niet een kamp zoals je een kamp inbeeld maar op een eiland zitten waar je niet direct af kan en waar je in de grond moet graven voor eten en waar ook militairen lopen betekent vast niet dat je daar mag wonen omdat je in de 'overheids ogen' zo goed bent.
insinuaties, mischien zijn dat gewoon boeren en er staat een hek tegen inlopers en militairen zijn mischien familie die even op bezoek zijn bij familie? Het kan allemaal.
pi_130384133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

insinuaties, mischien zijn dat gewoon boeren en er staat een hek tegen inlopers en militairen zijn mischien familie die even op bezoek zijn bij familie? Het kan allemaal.
Dat hek en die militairen waren daar om ervoor te zorgen dat ze niet de grens over zouden gaan en misschien ook wel het eiland.

Maar vind je het zo ondenkbaar dan? China zat ook vol met heropvoedingskampen in hun communistische tijd. Al die getuigenissen van die kampen spreken toch over families die er zitten. Beelden zijn er vrijwel niet van die kampen omdat je er niet kan komen op normale wijze.

Zoals ik al zei zijn het veelal geen kampen met hek en prikkeldraad maar dorpen/area's waar je gewoon niet weg mag. Soort van open lucht gevangenis.
pi_130384476
Enige wat mij opviel op het nieuws was een VN wagen die bij een Four Seasons hotel parkeert... |:(

Geen wonder dat de VN altijd geld nodig heeft als hun mensen zo sjiek verblijven elke keer... }:|
pi_130385167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Niks mis met mensen met een andere mening, zo lang je het maar kunt onderbouwen. En daar ontbreekt het bij jou aan.

Holocaustontkenning, is dat niet iets voor je?
  Moderator vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:08:59 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130385209
laten we alstublieft de joden en de tweede wereldoorlog er nog een post of 20 buiten houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:39:39 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130390415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:41 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dat hek en die militairen waren daar om ervoor te zorgen dat ze niet de grens over zouden gaan en misschien ook wel het eiland.
Of om er voor te zorgen dat buitenlandse commerciëlen, theisten en propagandisten niet zomaar naar binnen kunnen wandelen en hun autonomie aantasten.
quote:
Maar vind je het zo ondenkbaar dan? China zat ook vol met heropvoedingskampen in hun communistische tijd. Al die getuigenissen van die kampen spreken toch over families die er zitten. Beelden zijn er vrijwel niet van die kampen omdat je er niet kan komen op normale wijze.

Zoals ik al zei zijn het veelal geen kampen met hek en prikkeldraad maar dorpen/area's waar je gewoon niet weg mag. Soort van open lucht gevangenis.
Ik denk dat jij gewoon beinvloed bent door het westers beeld van n korea, als je het mij vraagt is zuid korea een (slecht) goed voorbeeld van waar noord korea niet aan wil, en daar de deur om dicht houden is hun recht, zelfbescherming. Als mensen wel een commerciele faker willen zijn staat het ze vast vrij om alles achter te laten en de grens over te wandelen. Maar dat neemt de familie dan niet in dank af.
pi_130391015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Of om er voor te zorgen dat buitenlandse commerciëlen, theisten en propagandisten niet zomaar naar binnen kunnen wandelen en hun autonomie aantasten.
:') :')

Ja dat zal het zijn. Als jij met -20 een beetje in de grond moet wroeten om wat eten te vinden terwijl je 200m verderop een mooi verlichte Chinese stad zie dan zou je ook snel daar staan als er geen hek tussen zat.

quote:
Ik denk dat jij gewoon beinvloed bent door het westers beeld van n korea, als je het mij vraagt is zuid korea een (slecht) goed voorbeeld van waar noord korea niet aan wil, en daar de deur om dicht houden is hun recht, zelfbescherming. Als mensen wel een commerciele faker willen zijn staat het ze vast vrij om alles achter te laten en de grens over te wandelen. Maar dat neemt de familie dan niet in dank af.
Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat het normaal is wat ze doen in NK en dat alle slechte dingen eigenlijk niet waar zijn? Dat ze zeg maar gewoon hun land op slot houden omdat ze hun bestaan willen behouden en dat de bevolking een goed leven heeft daar?

Ik ben trouwens vooral beïnvloed door dat wat ik zelf heb gezien.. Dat zou dus een westers beeld zijn en daarmee niet goed? Ik zou moeten begrijpen dat er ook mensen in honger en armoede willen leven en dus geen 'commerciele faker' willen zijn? :')
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:04:37 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130391167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:00 schreef Straatklinker het volgende:

Ik ben trouwens vooral beïnvloed door dat wat ik zelf heb gezien.. Dat zou dus een westers beeld zijn en daarmee niet goed? Ik zou moeten begrijpen dat er ook mensen in honger en armoede willen leven en dus geen 'commerciele faker' willen zijn? :')
Dan gaan ze toch lekker. Je hebt in elk land armoede en dat ook in zuid korea dus je contrast van 'in aarde wroeten en verlichte stad' gaat niet op.

http://blog.flickr.net/en(...)and-cherry-blossoms/

[ Bericht 9% gewijzigd door BaajGuardian op 23-08-2013 19:10:44 ]
pi_130391956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch lekker. Je hebt in elk land armoede en dat ook in zuid korea dus je contrast van 'in aarde wroeten en verlichte stad' gaat niet op.

http://blog.flickr.net/en(...)and-cherry-blossoms/

'ze mogen het land niet uit' dat is zeker geen waar en westerse propaganda?

Die foto's wat je stuurt zou eigenlijk 'life inside pyongyang' moeten heten en dat is per definitie al een vertekend beeld aangezien het een 'bevoorrecht gebied' is.

Ik krijg eerder het idee dat je leeft met het idee dat je wordt overspoeld met westerse propaganda en dat jij daar door bent beïnvloed. Hiermee is de discussie dus al zinloos omdat je toch niks gaat aannemen. Heb je misschien nog meer links naar sites die jouw gelijk geven?
pi_130392728
Een van de redenen dat ik geinteresseerd raakte in het lot van de Noord-Koreanen, was door het verhaal van "bevoorrechte" Noord-Koreanen die in Russische houthakkerskampen mogen werken. Zonder dat ze de juiste kleding (schoenen!) hadden. Laat ook maar weer eens zien hoe de Russen met mensenrechten omgaan.
pi_130395961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:51 schreef Lyrebird het volgende:
Een van de redenen dat ik geinteresseerd raakte in het lot van de Noord-Koreanen, was door het verhaal van "bevoorrechte" Noord-Koreanen die in Russische houthakkerskampen mogen werken. Zonder dat ze de juiste kleding (schoenen!) hadden. Laat ook maar weer eens zien hoe de Russen met mensenrechten omgaan.
Dit kwam ik een paar dagen geleden tegen:
http://www.vice.com/vice-news/north-korean-labor-camps-part-1

Voor zover ze het kunnen geven ze wel een redelijk beeld, van hoe het is daar.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:03:51 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130398153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:27 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

'ze mogen het land niet uit' dat is zeker geen waar en westerse propaganda?

Die foto's wat je stuurt zou eigenlijk 'life inside pyongyang' moeten heten en dat is per definitie al een vertekend beeld aangezien het een 'bevoorrecht gebied' is.

Ben jij weleens in een nederlands afgelegen boeren dorp geweest?
pi_130410239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:16 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dit kwam ik een paar dagen geleden tegen:
http://www.vice.com/vice-news/north-korean-labor-camps-part-1

Voor zover ze het kunnen geven ze wel een redelijk beeld, van hoe het is daar.
Verhelderend.

De VN mag wel eens wat harder tegen de Russen optreden. O wacht, die hebben het te druk met het veroordelen van Israel (de VN).
pi_130410409
Er is geen enkel betrouwbaar bewijs voor deze "kampen". Er zijn enkel aanwijzingen en ooggetuigen-verklaringen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:28:12 #142
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130411619
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Verhelderend.

De VN mag wel eens wat harder tegen de Russen optreden. O wacht, die hebben het te druk met het veroordelen van Israel (de VN).
Het is maar hoe je het bekijkt, je kunt het bekijken als koreanen die maar uitgezonden worden om te gaan dwangwerken, of je kunt het bekijken als een nationale nood waar rusland de hand voor uitsteekt (het zijn immers economische bondgenoten) en banen verstrekt. Dat het niet geweldig gaat in noord korea is inderdaad zo maar de reden daarvan mag weer niet genoemd worden, doe ik wel even hoor daar niet van ; 'westerse sancties en blokkades, steun aan zuid korea wat een mafianest is inbegrepen'

Je kunt trouwens ook nog even teruggaan naar het filmpje en dat omdraaien naar; buitenlander breekt in op autonoom koreaans uitzend gebied in gezelschap van een bewapende gangster en een corrupte politieagent.
pi_130412719
Verpletteren zullen we deze westerse imperialisten met hun vuile leugens over onze grote natie van 4000 jaar! Gesticht door de machtige deawang Hwanung! Onze briljante kameraad zal deze kapitalistische leugenaars genadeloos vertrappen onder zijn laars! We zullen onze broeders in Nam Joseon bevrijden van de Amerikaanse imperialistische zwijnen!!! Het grote Joseon zal wederkeren!
pi_130413411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt, je kunt het bekijken als koreanen die maar uitgezonden worden om te gaan dwangwerken, of je kunt het bekijken als een nationale nood waar rusland de hand voor uitsteekt (het zijn immers economische bondgenoten) en banen verstrekt. Dat het niet geweldig gaat in noord korea is inderdaad zo maar de reden daarvan mag weer niet genoemd worden, doe ik wel even hoor daar niet van ; 'westerse sancties en blokkades, steun aan zuid korea wat een mafianest is inbegrepen'

Je kunt trouwens ook nog even teruggaan naar het filmpje en dat omdraaien naar; buitenlander breekt in op autonoom koreaans uitzend gebied in gezelschap van een bewapende gangster en een corrupte politieagent.
Ben je wel eens in Zuid-Korea geweest?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:48:43 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130419969
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Zuid-Korea geweest?
Ben jij in 1987 en 88 in seoul geweest?
pi_130435090
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, maar wat het Zuid-Korea van 25 jaar geleden met het Zuid-Korea van nu te maken? Zuid-Korea is een ongelofelijk dynamisch land, waar in zeer korte tijd heel erg veel zaken kunnen veranderen. Zo hebben ze nu voor het eerst een vrouwlijke president. Het klopt dat Samsung, LG en Hyundai nog steeds een behoorlijke vinger in de pap te brokkelen hebben, maar dat is bij ons (Shell, LTO, FNV) niet veel anders.
pi_130435476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te doen? Je hebt gevonden dat +25 jaar geleden het in Zuid-Korea ook geen rozenkleur en maneschijn was? Je wilt daarmee zeggen dat we zo sowieso niet mogen betreffende Noord Korea? Dat ze het op zich wel slecht hebben in Noord-Korea maar dat dat allemaal de schuld is van het grote boze westen en Zuid-Korea?

quote:
Het is maar hoe je het bekijkt, je kunt het bekijken als koreanen die maar uitgezonden worden om te gaan dwangwerken, of je kunt het bekijken als een nationale nood waar rusland de hand voor uitsteekt (het zijn immers economische bondgenoten) en banen verstrekt.
Heb je die docu gezien eigenlijk? Wat je zegt is gewoon onzin. Als ik hier in het westen een Noord Koreaans restaurant/hotel wil beginnen en zeg dat ik daarvoor Noord-Koreanen nodig heb dan lukt dat iig van hier uit. Of Noord Korea het toe staat is een tweede. Eveneens met studenten want die zijn er ook gewoon in Nederland. Iig in Wageningen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:54:17 #148
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130441535
Er valt ook niet met je te praten joh, en ja ik heb de docu gezien anders kon ik dat niet schrijven wel?

De groeten, en veel plezier met je denkbeeldige wereld waarin zuid korea heel tof is en noord korea heel slecht en gevaarlijk.
  Eindredactie Games zondag 25 augustus 2013 @ 17:29:53 #149
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130449095
Ahh, de VN. Toen ik in Pyongyang was parkeerde wij per ongeluk naast een auto met VN logo. Ik vroeg toen aan mijn begeleider waarom de VN er was. Echter, hij beweerde bij hoog en laag dat er geen mensen van de VN in noord-korea te vinden was.

Mooie tijden waren dat, vooral omdat de VN wagen pal voor het ambassadeursclub stond en de VN dudes aan de Pyongyang vodka zaten van 50 eurocent de liter.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 25 augustus 2013 @ 17:31:57 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130449167
quote:
0s.gif [b]Op zondag 25 augustus 2013 09:28 schreef Straatklinker het volgende

Heb je die docu gezien eigenlijk? Wat je zegt is gewoon onzin. Als ik hier in het westen een Noord Koreaans restaurant/hotel wil beginnen en zeg dat ik daarvoor Noord-Koreanen nodig heb dan lukt dat iig van hier uit. Of Noord Korea het toe staat is een tweede. Eveneens met studenten want die zijn er ook gewoon in Nederland. Iig in Wageningen.
er was hier in Amsterdam een noord-koreaans restaurant met import Kimmetjes. Helaas sloot het restaurant binnen 6 maanden omdat de helft van het personeel gevlucht was en de andere helft staakte omdat het niet werd uitbetaald
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')