abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130294220

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

pi_130294252
Laatste post:

pi_130295136
Nog leuke tips voor leuke tochten dit najaar? dit weekend is de Cyclo Claude Criqueliion, maar vind ik net iets te ver rijden. Denk erover om in sept Boogie Extreme nog te gaan fietsen.. maar verder, iemand nog een erg goede aanrader?!
Welke tocht mag ik dit najaar niet missen

[ Bericht 9% gewijzigd door the_critic op 20-08-2013 22:58:11 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130295929
Charly Gaul. 1 september in Echternach, maar vind je dan ook te ver.
Of Rad am Ring, rondjes rijden op de Nürburgring, 7 september. Maar da's nog iets verder weg.
pi_130295965
Nedereindseberg is dan weer lekker dichtbij :P
pi_130296418
Ik houd tegenwoordig de RTF kalender ook in de gaten. Omgeving Aachen, Keulen of Dortmund is ongeveer 2uur rijden en daar worden vaak tochten georganiseerd met hoogteverschillen in de Eifel en Sauerland. Linkje staat al in de OP :)
pi_130296476
Deze is ook erg nuttig

vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/
pi_130296859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:59 schreef Wombcat het volgende:
Nedereindseberg is dan weer lekker dichtbij :P
Wat betreft dichtbij de club, Ik vind het altijd top dat ik eerst een uur moet fietsen naar de baan. Kom ik met uurtje koers op 3uur trainen. Ideaal. Als je dichtbij de baan woont is de verleiding om na de koers direct naar huis te gaan erg groot.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_130296900
Nou.. naar La roche rijden, is 3uur met de auto. Moet je gewoon al om 4uur 'snacht's in de auto zitten, wil je daar optijd zijn om je in te schrijven, om te kleden, nog even te eten etc. Das nie echt ideaal lijkt me :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130297008
De dag ervoor ernaartoe gaan :)
pi_130297097
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat betreft dichtbij de club, Ik vind het altijd top dat ik eerst een uur moet fietsen naar de baan. Kom ik met uurtje koers op 3uur trainen. Ideaal. Als je dichtbij de baan woont is de verleiding om na de koers direct naar huis te gaan erg groot.
Voor mij is 't 15 km fietsen naar de Nedereindseberg. Voor the_critic denk ik ca. 20-25 km.
Iig een stuk dichterbij dan La Roche, Echternach of de Nürburgring.
pi_130302834
Maandag schreurde mijn achterband open, de buitenband. Kon er moeizaam nog een stukje mee terugfietsen maar wel nieuwe gekocht. Kwam er alleen net achter dat die 700 x 25 c zijn en niet 23. Nu lees ik veel verhalen hierover maar echt veel duidelijker wordt het niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Ik heb altijd 23 c gereden en weinig klachten, maar ben ook weinig variatie gewend.

Ik ben niet iemand die veel wisselt met spullen, dus rij veelal het hele jaar op dezelfde banden. Van voorjaar tot najaar. Rondjes als training, soms een toertoch en soms naar de bergen. Rij geen wedstrijden.

Laatste setje banden waren Schwalbe R1 en eigenlijk weinig klachten, behalve dat de banden vrij snel versleten waren. Nu twijfel ik of ik de banden moet omruilen tegen een 23C setje. Of zit het vooral tussen de oren dat de 25c meer energie gaat kosten?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 05:23:47 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130303216
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 02:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu twijfel ik of ik de banden moet omruilen tegen een 23C setje. Of zit het vooral tussen de oren dat de 25c meer energie gaat kosten?
Niet doen, die 25c rijdt gewoon comfortabeler en heeft, geloof het of niet, een lagere rolweerstand dan een 23c achter. Het is wel de vraag of een 25c wel past, want er zijn frames waar die achterbrug heel nauw gemodelleerd is. En niet iedere 25c is even breed. Zo zijn er ook 23c banden die in de praktijk 25mm breed zijn als je ze met een schuifmaat nameet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 21 augustus 2013 @ 05:28:08 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130303219
Kaas. geile fiets, alleen die wielen, maar dat is persoonlijke voorkeur, een mooi Italiaans setje lage velgen zal zeker zo goed staan. En natuurlijk die mooie rode 3T onderdelen die niet echt smoelen. Denk dat die witte 3T beter staan. Maar het stuurlintje is weer echt vakwerk. En nu een full carbon vork... eindelijk! Veel nieuw fietsplezier voor weinagh. Een bak moraal zal het zeker geven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130303222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:08 schreef eentwee het volgende:
Deze is ook erg nuttig

vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/
ik heb op mijn Android de "wielertoerist kalender" app. Zowel tochten in duitsland, nederland als belgië zijn daarin opgenomen. Je kan je huisadres aangeven waarmee de app de afstand naar de startplaats berekent. Het is ook mogelijk om de verschillende tochten op een kaartje te zien. Ideaal!

Je hebt trouwens ook een mtb variant :)
pi_130303292
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daarom train ik, als het kan altijd 2 uurtjes voor ;)
pi_130303508
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 05:38 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

ik heb op mijn Android de "wielertoerist kalender" app. Zowel tochten in duitsland, nederland als belgië zijn daarin opgenomen. Je kan je huisadres aangeven waarmee de app de afstand naar de startplaats berekent. Het is ook mogelijk om de verschillende tochten op een kaartje te zien. Ideaal!

Je hebt trouwens ook een mtb variant :)
Die heb ik ook, wel handig ja. Alleen de afstanden kloppen niet en niet alle Duitse tochten staan erop.

@Kaas: heb je die voorvork ook nog apart gewogen eigenlijk?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:10:21 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130303605
Nee eentwee, frame gewogen bij Kuiper, dat was 1550gram zonder vork/headset. Niet superlight.
pi_130303733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:05 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ja das wel lekker.. bij de afdalingen van de Marmotte ontdekte ik, dat mijn frame ook best zwabbert bij hoge snelheden.. Nieuw frame dus ergens eind volgend jaar op verlanglijst :)
Ga je dan weer voor een chinees frame? Ik heb met mijn frame niet dat die zwabbert op hoge snelheid.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_130303738
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 02:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maandag schreurde mijn achterband open, de buitenband. Kon er moeizaam nog een stukje mee terugfietsen maar wel nieuwe gekocht. Kwam er alleen net achter dat die 700 x 25 c zijn en niet 23. Nu lees ik veel verhalen hierover maar echt veel duidelijker wordt het niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Ik heb altijd 23 c gereden en weinig klachten, maar ben ook weinig variatie gewend.

Ik ben niet iemand die veel wisselt met spullen, dus rij veelal het hele jaar op dezelfde banden. Van voorjaar tot najaar. Rondjes als training, soms een toertoch en soms naar de bergen. Rij geen wedstrijden.

Laatste setje banden waren Schwalbe R1 en eigenlijk weinig klachten, behalve dat de banden vrij snel versleten waren. Nu twijfel ik of ik de banden moet omruilen tegen een 23C setje. Of zit het vooral tussen de oren dat de 25c meer energie gaat kosten?
De profs rijden tegenwoordig bijna allemaal met 25.
pi_130303922
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:26 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ga je dan weer voor een chinees frame? Ik heb met mijn frame niet dat die zwabbert op hoge snelheid.
Zijn erg veel verschillende Chinezen. Wat kost zoiets?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_130304145
Ik was iets minder dan 400 kwijt (incl belastingen/heffingen), gaat tot iets van 700/800 euro denk ik, afhankelijk van welk frame.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_130304841
Dus in principe die 25c banden kan je gewoon op elk wiel zetten, het gaat om je achterbrug of die breed genoeg is voor een 25c?

Gisteren heerlijk getraind, had wel wind tegen heen en terug maar er was niet zoveel wind dus dat was wel fijn en anders harde training gehad. Bijna gevallen door een schaap wat ineens overstak en toen ik in de ankers ging nog keihard ging blaten, heb de rest van de training met een glimlach gereden denkend aan het schaap.

Nog even een update vanuit Canada.
Het is er frisjes max 13 graden, de komende dagen tot 20 graden en wat regen her en der. Ze zijn wezen klagen bij de organisatie en er is een motel bijgeboekt dus nu heeft iedereen zijn eigen bedje. De fietsen zijn er pas afgelopen nacht aangekomen dus ze kunnen straks eindelijk los gaan fietsen en het parkoers gaan verkennen.
Haters gonna hate.
pi_130304863
Ow Kaas ziet er super uit je Gios :)
Haters gonna hate.
pi_130306430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Ja schelden is even lekker dan.
Via andere weg heeft hij zich nog bij me gemeld en excuses aangeboden. Netjes van 'm ^O^
Hij zag wel in dat het een stomme actie was en de directe reacties vielen hem eigenlijk nog mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')