Wat betreft dichtbij de club, Ik vind het altijd top dat ik eerst een uur moet fietsen naar de baan. Kom ik met uurtje koers op 3uur trainen. Ideaal. Als je dichtbij de baan woont is de verleiding om na de koers direct naar huis te gaan erg groot.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:59 schreef Wombcat het volgende:
Nedereindseberg is dan weer lekker dichtbij
Voor mij is 't 15 km fietsen naar de Nedereindseberg. Voor the_critic denk ik ca. 20-25 km.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat betreft dichtbij de club, Ik vind het altijd top dat ik eerst een uur moet fietsen naar de baan. Kom ik met uurtje koers op 3uur trainen. Ideaal. Als je dichtbij de baan woont is de verleiding om na de koers direct naar huis te gaan erg groot.
Niet doen, die 25c rijdt gewoon comfortabeler en heeft, geloof het of niet, een lagere rolweerstand dan een 23c achter. Het is wel de vraag of een 25c wel past, want er zijn frames waar die achterbrug heel nauw gemodelleerd is. En niet iedere 25c is even breed. Zo zijn er ook 23c banden die in de praktijk 25mm breed zijn als je ze met een schuifmaat nameet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu twijfel ik of ik de banden moet omruilen tegen een 23C setje. Of zit het vooral tussen de oren dat de 25c meer energie gaat kosten?
ik heb op mijn Android de "wielertoerist kalender" app. Zowel tochten in duitsland, nederland als belgië zijn daarin opgenomen. Je kan je huisadres aangeven waarmee de app de afstand naar de startplaats berekent. Het is ook mogelijk om de verschillende tochten op een kaartje te zien. Ideaal!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:08 schreef eentwee het volgende:
Deze is ook erg nuttig
vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/
Daarom train ik, als het kan altijd 2 uurtjes voorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat betreft dichtbij de club, Ik vind het altijd top dat ik eerst een uur moet fietsen naar de baan. Kom ik met uurtje koers op 3uur trainen. Ideaal. Als je dichtbij de baan woont is de verleiding om na de koers direct naar huis te gaan erg groot.
Die heb ik ook, wel handig ja. Alleen de afstanden kloppen niet en niet alle Duitse tochten staan erop.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 05:38 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik heb op mijn Android de "wielertoerist kalender" app. Zowel tochten in duitsland, nederland als belgië zijn daarin opgenomen. Je kan je huisadres aangeven waarmee de app de afstand naar de startplaats berekent. Het is ook mogelijk om de verschillende tochten op een kaartje te zien. Ideaal!
Je hebt trouwens ook een mtb variant
Ga je dan weer voor een chinees frame? Ik heb met mijn frame niet dat die zwabbert op hoge snelheid.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ja das wel lekker.. bij de afdalingen van de Marmotte ontdekte ik, dat mijn frame ook best zwabbert bij hoge snelheden.. Nieuw frame dus ergens eind volgend jaar op verlanglijst
De profs rijden tegenwoordig bijna allemaal met 25.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maandag schreurde mijn achterband open, de buitenband. Kon er moeizaam nog een stukje mee terugfietsen maar wel nieuwe gekocht. Kwam er alleen net achter dat die 700 x 25 c zijn en niet 23. Nu lees ik veel verhalen hierover maar echt veel duidelijker wordt het niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Ik heb altijd 23 c gereden en weinig klachten, maar ben ook weinig variatie gewend.
Ik ben niet iemand die veel wisselt met spullen, dus rij veelal het hele jaar op dezelfde banden. Van voorjaar tot najaar. Rondjes als training, soms een toertoch en soms naar de bergen. Rij geen wedstrijden.
Laatste setje banden waren Schwalbe R1 en eigenlijk weinig klachten, behalve dat de banden vrij snel versleten waren. Nu twijfel ik of ik de banden moet omruilen tegen een 23C setje. Of zit het vooral tussen de oren dat de 25c meer energie gaat kosten?
Zijn erg veel verschillende Chinezen. Wat kost zoiets?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ga je dan weer voor een chinees frame? Ik heb met mijn frame niet dat die zwabbert op hoge snelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |