Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Heeft niet zo'n beetje elke hybride een CVT? Mijn pa heeft een Jetta Hybrid, die heeft gelukkig DSG, maar verder kan ik geen een hybride met een 'gewone' automaat bedenken..
Die Jetta is op zich wel ok. 170pk gecombineerd vermogen, DSG, 0-100 in 8.5 seconden en 14%. Ziet er verder ook niet uit als een hybride en rijdt lekker.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef ColeJ het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.
Sowieso de Prius.. Wie zich daar nog in durft te vertonen heeft echt totaal de plank mis geslagen!
Wij moesten verplicht een diesel kiezen. Ook al rijden we max 25k per jaar.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Nieuwe Mazda 6 vind ik écht een dikke bak. Ook nog naar gekeken als opvolger van de Mondeo, maar m'n pa is iemand van de "als ik maar van A-naar-B kom" dus uiteindelijk gaf de 14% van de Jetta de doorslag.
Overigens is alleen de diesel van de 6 20% en omdat m'n pa minder dan 40k per jaar rijdt mag ie alleen een auto op benzine nemen.
Oké misschien niet allemaal, maar er zijn weinig uitzonderingen. Zeker als je het bekijkt over de auto's die daadwerkelijk besteld worden en in NL rijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:52 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik vind de A3 2.0TDI van m'n pa die onder de 40k blijft niet echt schraal voor een 20% auto. Ook de Octavia/Leon/Golf GTD (184 pk TDI), Mazda 6 zijn prima 20 procenters onder de 40k. En zelfs de Megane 14% en Focus 14% zijn prima auto's, 110 pk was altijd al normaal voor die klasse.
Het is geen straf meer om een 20% of zelfs 14% auto te rijden tegenwoordig, misschien tijd voor aanscherping van de regeltjes![]()
Het zijn allemaal niet meer de mueslimobielen van toen de lage bijtelling net in opkomst was.
Klopt, volgens mij wijkt een gemiddeld persoon echt 20% af van de opgegeven waarde. Fabrikanten kennen de truc en stellen de auto's zo af dat ze tijdens de test optimaal presteren. Hoe ze op de weg presteren qua co2 zal hun een zorg zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef ColeJ het volgende:
Sowieso moet die bijtelling op de schop. Lekker een Panamera rijden met 14% bijtelling. Bestel maar en zodra die binnen is meteen van de ECO af, en gassen met dat ding....
Moet niet gekker worden...
Weer zo'n prima regel om de 9 tot 5 mentaliteit te versterken. Als ze mij zoiets zouden flikken ging ik er asap vandoor.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:09 schreef Viezze het volgende:
Een vriend van me mag een nieuwe lease auto uitzoeken en daar hebben ze een nieuwe regel, als je een bepaald percentage boven de fabrieksopgave zit moet je een boete betalen. Collega van hem had een Guillietta en moest aan het einde van het jaar zo'n 1500¤ bijleggen
Twinair, hele weg aan de snelheid gehouden op de CC en rustig opgetrokken steeds. Groningen - Rotterdam(250km) 1 op 11,5quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:05 schreef Panthera. het volgende:
Ja en net alsof die fabrieksopgaves realistisch zijn, zeker met die miniatuurmotoren van tegenwoordig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |