abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130850666
De Peugeot 508 Hybrid4 heeft ook geen CVT (maar of het daar nou zoveel beter van wordt?)
pi_130850865
Als het zo'n Peugeot semi-automaat is niet nee _O-
pi_130851237
Morgen weer een lekker dagje. Eerste rit Wieuwerd - Honselersdijk in een Altea en vervolgens Zwijndrecht - Nieuwleusen in een Crafter .. :')
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_130851295
Crafters kunnen best leuk zijn, vooral als je een doorsnee Crafter verwacht en vervolgens een minivrachtwagen mee krijgt
pi_130851448
Dat is het vooral inderdaad, dat je een doorsnee Crafter verwacht. Ik had laatst eentje met een geveerde bestuurdersstoel. Dus bij elke hobbel of drempel vloog je een paar keer op en neer met de stoel, dat was wel grappig. Ik hoop alleen van harte dat hij wel cc heeft, anders krijg ik op 't laatst kramp in m'n poot :+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_130854123
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Heeft niet zo'n beetje elke hybride een CVT? Mijn pa heeft een Jetta Hybrid, die heeft gelukkig DSG, maar verder kan ik geen een hybride met een 'gewone' automaat bedenken..
Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.
Sowieso de Prius.. Wie zich daar nog in durft te vertonen heeft echt totaal de plank mis geslagen!
pi_130854214
Ik reed pas het halve land door met een Prius en bij het uitstappen kwam ik erachter dat op de nummerplaathouder stond: "ja ik ben die trut in een prius" :+
pi_130854503
Haha dat is wel grappig!
Mensen die een 0% bijtelling Prius willen rijden? Prima, linkerbaan is voor jou verboden en max snelheid 110 kmp/h.
pi_130854792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef ColeJ het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.
Sowieso de Prius.. Wie zich daar nog in durft te vertonen heeft echt totaal de plank mis geslagen!
Die Jetta is op zich wel ok. 170pk gecombineerd vermogen, DSG, 0-100 in 8.5 seconden en 14%. Ziet er verder ook niet uit als een hybride en rijdt lekker.

Alleen niet zo strak als de Mondeo die we hiervoor hadden, ondanks dat die een stuk trager was mis ik 'm best wel af en toe ;(
  donderdag 5 september 2013 @ 19:27:34 #270
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_130856813
Eigenlijk zijn de meeste auto's met 20 of 14% of zelfs nog lager onder de 40.000 euro gewoon schraal.

Alhoewel Volvo nu met nieuwe D4 komt in S60 en hoger die heeft 181pk en 20%. Geen gekut met hybride, gewoon alleen verbrandingsmotor. Dat kon nog wel is wat gaan worden.

Edit;

Voor ons iig. Voor veel ouderen (lees werkenden die het betalen) schijnt het niet zoveel uit te maken.
pi_130863712
Ik vind de A3 2.0TDI van m'n pa die onder de 40k blijft niet echt schraal voor een 20% auto. Ook de Octavia/Leon/Golf GTD (184 pk TDI), Mazda 6 zijn prima 20 procenters onder de 40k. En zelfs de Megane 14% en Focus 14% zijn prima auto's, 110 pk was altijd al normaal voor die klasse.

Het is geen straf meer om een 20% of zelfs 14% auto te rijden tegenwoordig, misschien tijd voor aanscherping van de regeltjes :D :P Het zijn allemaal niet meer de mueslimobielen van toen de lage bijtelling net in opkomst was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizzabodem op 05-09-2013 21:57:48 ]
.
pi_130864117
Nieuwe Mazda 6 vind ik écht een dikke bak. Ook nog naar gekeken als opvolger van de Mondeo, maar m'n pa is iemand van de "als ik maar van A-naar-B kom" dus uiteindelijk gaf de 14% van de Jetta de doorslag.
Overigens is alleen de diesel van de 6 20% en omdat m'n pa minder dan 40k per jaar rijdt mag ie alleen een auto op benzine nemen.
pi_130864558
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Nieuwe Mazda 6 vind ik écht een dikke bak. Ook nog naar gekeken als opvolger van de Mondeo, maar m'n pa is iemand van de "als ik maar van A-naar-B kom" dus uiteindelijk gaf de 14% van de Jetta de doorslag.
Overigens is alleen de diesel van de 6 20% en omdat m'n pa minder dan 40k per jaar rijdt mag ie alleen een auto op benzine nemen.
Wij moesten verplicht een diesel kiezen. Ook al rijden we max 25k per jaar.
Misschien ook wel beter met die caravan van m'n ouders, nu mag er max 1600kg achter de auto. Al mag een 1.4 tsi ook 1500kg trekken. Zo'n downsizeblokje om een caravan door de Alpen/Pyreneeën lijkt mij alleen niet zo geschikt :P Ook door het verbruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzabodem op 05-09-2013 22:12:14 ]
.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:47:33 #274
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_130866848
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:52 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik vind de A3 2.0TDI van m'n pa die onder de 40k blijft niet echt schraal voor een 20% auto. Ook de Octavia/Leon/Golf GTD (184 pk TDI), Mazda 6 zijn prima 20 procenters onder de 40k. En zelfs de Megane 14% en Focus 14% zijn prima auto's, 110 pk was altijd al normaal voor die klasse.

Het is geen straf meer om een 20% of zelfs 14% auto te rijden tegenwoordig, misschien tijd voor aanscherping van de regeltjes :D :P Het zijn allemaal niet meer de mueslimobielen van toen de lage bijtelling net in opkomst was.
Oké misschien niet allemaal, maar er zijn weinig uitzonderingen. Zeker als je het bekijkt over de auto's die daadwerkelijk besteld worden en in NL rijden.

Die Golf GTD is leuk, net zoals de Giulietta 1.4 met 170pk en 120D, maar dat zijn nou niet bepaald gezinsauto's. Als je die als 30 jarige hebt is het echt heel vet, maar dat zie je bijna nooit. Want hoeveel mensen van 30 hebben zo'n leasebudget? Ook omdat die auto's (en zeker bij de GTD) de leaseprijs gewoon veel hoger wordt omdat ze daar sportief rijden bij optellen in de leaseprijs als compensatie voor extra slijtage banden, hoger verbruik etc.

Octavia, Megane of Focus met 100-150pk zijn dat al meer, maar om nu die als maatstaf te nemen..... Come on :')

De nieuwe Mazda 6 was ik even vergeten, die krijgt idd een uitzondering. Alleen al om z'n looks ^O^
pi_130867246
Sowieso moet die bijtelling op de schop. Lekker een Panamera rijden met 14% bijtelling. Bestel maar en zodra die binnen is meteen van de ECO af, en gassen met dat ding....

Moet niet gekker worden...
  donderdag 5 september 2013 @ 23:06:20 #276
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_130867781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef ColeJ het volgende:
Sowieso moet die bijtelling op de schop. Lekker een Panamera rijden met 14% bijtelling. Bestel maar en zodra die binnen is meteen van de ECO af, en gassen met dat ding....

Moet niet gekker worden...
Klopt, volgens mij wijkt een gemiddeld persoon echt 20% af van de opgegeven waarde. Fabrikanten kennen de truc en stellen de auto's zo af dat ze tijdens de test optimaal presteren. Hoe ze op de weg presteren qua co2 zal hun een zorg zijn.
pi_130875155
Een vriend van me mag een nieuwe lease auto uitzoeken en daar hebben ze een nieuwe regel, als je een bepaald percentage boven de fabrieksopgave zit moet je een boete betalen. Collega van hem had een Guillietta en moest aan het einde van het jaar zo'n 1500¤ bijleggen :+
pi_130878706
Huh is de nieuwe Mazda 6 20% bijtelling? Ik heb de nieuwe 2.2cdti hoog op m'n lijstje staan als opvolger. Wat zijn die hokken in verhouding goedkoop. Van t weekend maar weer even touren dan. Deste eerder staat die op de oprit :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:09 schreef Viezze het volgende:
Een vriend van me mag een nieuwe lease auto uitzoeken en daar hebben ze een nieuwe regel, als je een bepaald percentage boven de fabrieksopgave zit moet je een boete betalen. Collega van hem had een Guillietta en moest aan het einde van het jaar zo'n 1500¤ bijleggen :+
Weer zo'n prima regel om de 9 tot 5 mentaliteit te versterken. Als ze mij zoiets zouden flikken ging ik er asap vandoor.
pi_130879823
Ja en net alsof die fabrieksopgaves realistisch zijn, zeker met die miniatuurmotoren van tegenwoordig...
pi_130880191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:05 schreef Panthera. het volgende:
Ja en net alsof die fabrieksopgaves realistisch zijn, zeker met die miniatuurmotoren van tegenwoordig...
Twinair, hele weg aan de snelheid gehouden op de CC en rustig opgetrokken steeds. Groningen - Rotterdam(250km) 1 op 11,5 ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')