abonnement Unibet Coolblue
pi_130832988
Nee, dan deze
http://www.earthcam.com/frenchwestindies/stbarts/
Zon zee strand bikini's en af en toe een 747 door het beeld
Alhoewel ik er geen gezien heb moet ik er bij zeggen...
Wie dit leest is gek
  woensdag 4 september 2013 @ 23:31:46 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_130833963
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:35 schreef ShaoliN het volgende:

Alleen de beenruimte houd iets te wensen over. Maargoed dat vind ik van veel maatschappijen in de economy.
Daarom kan KLM mijn rug op en ik ben maar 1.85 :+
Veel te duur, lomp personeel, keuze uit vis of vis om te eten, oude roestige 747's naar Azie (okay, dat was 5 jaar geleden met een VHS-tape als inflight entertainment :P)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_130834978
quote:
99s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nee, dan deze
http://www.earthcam.com/frenchwestindies/stbarts/
Zon zee strand bikini's en af en toe een 747 door het beeld
Alhoewel ik er geen gezien heb moet ik er bij zeggen...
Die zul je daar niet zien hoor :+
pi_130835051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die zul je daar niet zien hoor :+
Nee, daar ben ik inmiddels ook achter.. :(
Wie dit leest is gek
pi_130835479
quote:
99s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik inmiddels ook achter.. :(
Ik zou er in ieder geval niet in willen zitten als die daar wil landen. :P
pi_130841660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:31 schreef APK het volgende:

[..]

Daarom kan KLM mijn rug op en ik ben maar 1.85 :+
Veel te duur, lomp personeel, keuze uit vis of vis om te eten, oude roestige 747's naar Azie (okay, dat was 5 jaar geleden met een VHS-tape als inflight entertainment :P)
Het personeel was nu overdreven behulpzaam en vriendelijk. Echt opvallend gewoon. Ik denk dat ze de concurrentie hard voelen en een mentaliteitsverandering doorgevoerd hebben. Ik kon kiezen uit pasta of rijst & kip, maargoed het blijft vliegtuig voer natuurlijk. Vond het redelijke kwaliteit. Het entertainment systeem is echt heel erg verbeterd. De beeldkwaliteit houd niet over, maar de keuze is enorm.

Maar de zitruimte geef ik je 100% gelijk.
pi_130919569
Oude kist vandaag op Schiphol. De C-GNLN (was de CN-RMN) die voor Royal Air Maroc vliegt.
Eerste vlucht was op 15 juni 1983! Overigens ook de eerste keer dat deze op Schiphol kwam.

Is een oude 737-200 combi (links voor is luik te zien) welke zonder aangepast te zijn (hush-kit) of als regeringstoestel niet eens meer in Europa mag komen.


Foto van Flickr.

EDIT: kwam ook weer de allereerste 747 die commercieel vloog (en de 2e 747 ooit gebouwd) tegen. Ik had 'm al eerder in die toestand gezien.
Vloog op 11 april 1969 (!) voor het eerst en kwam in dienst voor Pan Am en werd vernoemd naar diens oprichter Juan T. Trippe. Heeft ook nog wisselend gevlogen tussen Air Zaire, Aeroposta, Aeroposta en is uiteindelijk in Seoul "geland" als restaurant. 't restaurant liep niet en vliegtuig kwam nog verder in verval. Is trouwens ook nog op Google Maps te zien.

Is uiteindelijk op 12 december 2010 volledig ter plaatste gesloopt.

In juli 1969 (testvlucht):


In 2009 (menu kaart hangt aan de neppe motor die aan de neppe vleugel hangt):


[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 07-09-2013 16:48:53 ]
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:50:25 #58
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_130920257
Hoe gaat de volgende generatie vliegtuigen eruit zien? Zal dit nog groter en efficiënter worden of hebben grote fabrikanten er geen baat meer bij om door te ontwikkelen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_130920513
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:50 schreef Woods het volgende:
Hoe gaat de volgende generatie vliegtuigen eruit zien? Zal dit nog groter en efficiënter worden of hebben grote fabrikanten er geen baat meer bij om door te ontwikkelen?
Ik zie zelf voorlopig (en dan bedoel ik ook voor héél lange tijd) niets groters komen dan de A380. De markt is er nu niet voor en het kost ontzettend veel geld om zoiets te ontwikkelen. Airbus heeft nog lang niet genoeg A380's verkocht om de kosten eruit te halen.

Boeing had het voordeel dat ze voor de 747-8 gewoon de 747 konden door ontwikkelen wat kosten bespaart, maar de verkoop van de -8 is dramatisch. Deels vanwege de economie, deels vanwege efficiënter spul (waaronder hun eigen 777).
Ter vergelijking; van de -8 zijn er zo'n dikke 100 orders binnen en voor de A380 260 waarvan veruit de meeste (90 stuks) voor Emirates.

Efficiënter zijn ze altijd mee bezig en dergelijke ontwikkelingen zullen nooit stoppen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-09-2013 17:03:47 ]
pi_130923188
Inderdaad, ik denk dat er uberhaupt niks groters komt dan de A380. (Misschien wel qua vracht, want die AN225's gaan ook niet eeuwig mee :P)

Ik denk dat de meeste toekomst zit in het doorontwikkelen van de 737's/A320's en 777's, 787's, en A350's. Hoe saai dit ook klinkt.
pi_130923518
Het zou toch verdomd jammer zijn al de Boeing 747 uit de luchtvaart zou verdwijnen.
Zo'n beetje nog het enige herkenbare vliegtuig voor de gemiddelde toerist.
Wie dit leest is gek
pi_130923735
Voor de Antonov 225 verwacht ik echt niks nieuws. Veel te duur om te ontwerpen voor enkele toestellen en net zo weinig vluchten.

Maar het wordt wel eenheidsworst allemaal ja.
pi_130924183
Klopt, vind het ook superjammer dat de 747 op den duur gewoon bijna niet meer vliegt. Maar moet zeggen dat ik de 787 ook wel een mooie kist vind.
pi_130925490
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zou toch verdomd jammer zijn al de Boeing 747 uit de luchtvaart zou verdwijnen.
Zo'n beetje nog het enige herkenbare vliegtuig voor de gemiddelde toerist.
Dat vindt ik ook wel.

Elk kind kent de 747 (dat vliegtuig met die 'bult') :P
En tegenwoordig de A380 misschien, door de 2 rijen raampjes. Maar de rest?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:49 schreef Piles het volgende:
Voor de Antonov 225 verwacht ik echt niks nieuws. Veel te duur om te ontwerpen voor enkele toestellen en net zo weinig vluchten.
Dat is ook de/een reden dat een 747-8 Combi voor KLM is afgeketst. KLM heeft geloof ik wel interesse in zo'n toestel gehad maar kost te veel geld/moeite om dat voor een zo weinig toestellen te doen.
quote:
Maar het wordt wel eenheidsworst allemaal ja.
Terwijl het eigenlijk helemaal niet zo is. Nu en op de iets lange termijn heb je bij de grotere kisten de 777 en A330 (en - toekomstige - varianten daarvan), bij Airbus de A350 en bij Boeing de 787 (en varianten daarvan).
Met als enige viermotorig toestel de A380 en de 747-8.

Dus opzich wel groot aanbod, maar voor de gemiddelde persoon is het allemaal wel saai aan het worden inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Klopt, vind het ook superjammer dat de 747 op den duur gewoon bijna niet meer vliegt. Maar moet zeggen dat ik de 787 ook wel een mooie kist vind.
Geluk is dat KLM een deel van hun 747's leased (10 v.d. 22) is de kans groot dat die nog wel even blijven vliegen.
De lease zal ondertussen wel zo weinig zijn, leasebedrijf kan dat spul toch niet aan de straatstenen kwijt (veel -400's gaan er nu uit en bijster efficiënt zijn ze niet meer in gebruik) en pas is nog van een de lease met 10 jaar verlengd.

Bovendien; zouden die 747's eruit gaan dan moet KLM vervanging zoeken; en dat gaat geld kosten; ook al zouden ze die gaan leasen. En hoewel KLM geloof ik nog winst maakt hebben ze het ook niet breed hangen zoals Emirates.

EDIT: oh, en hoewel vracht nu slecht gaat (ze vliegen geloof ik met zo'n 1/3 leeg qua vracht) zouden ze ook de vracht van de 15 747-combi's moeten opvangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-09-2013 20:04:53 ]
pi_130926509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:50 schreef Iemand91 het volgende:
Geluk is dat KLM een deel van hun 747's leased (10 v.d. 22) is de kans groot dat die nog wel even blijven vliegen.
De lease zal ondertussen wel zo weinig zijn, leasebedrijf kan dat spul toch niet aan de straatstenen kwijt (veel -400's gaan er nu uit en bijster efficiënt zijn ze niet meer in gebruik) en pas is nog van een de lease met 10 jaar verlengd.

De 747 is er binnen 10 jaar zeker uit, die 10 jaar gaan ze niet meer volmaken. De 777/787 nemen het over op de lange afstanden en met de A330/350 voor de "kortere" afstanden, waarbij de A330 op een gegeven moment ook verdwijnt, maar dat duurt nog wel even.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130927782
De A330-300 is pas net in gebruik, dus die gaan nog wel een aantal jaren mee :)
pi_130931369
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:05 schreef blingbling11 het volgende:
De A330-300 is pas net in gebruik, dus die gaan nog wel een aantal jaren mee :)
Klopt, heb het ook niet over een paar jaar, maar als type zijn ze al best oud. De A350 komt in drie uitvoeringen waarbij de "kleinste" prima de a330 kan opvolgen. Na de 747 is dit het eerste type dat gaat verdwijnen bij KLM
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130931467
Ik zie de E-190 nog wel een stuk eerder verdwijnen, of telt KLC niet mee? :P
pi_130932052
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
Oude kist vandaag op Schiphol. De C-GNLN (was de CN-RMN) die voor Royal Air Maroc vliegt.
Eerste vlucht was op 15 juni 1983! Overigens ook de eerste keer dat deze op Schiphol kwam.
Niet klakkeloos verkeerde info van andere sites overnemen voor wat SPL movements betreft ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 8 september 2013 @ 10:11:29 #70
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130940499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
Oude kist vandaag op Schiphol. De C-GNLN (was de CN-RMN) die voor Royal Air Maroc vliegt.
Eerste vlucht was op 15 juni 1983! Overigens ook de eerste keer dat deze op Schiphol kwam.
Tikfout, zie flightradar. Dit was de CN-RNM, een doodgewone 737-700 die de reguliere vlucht Casablanca-Amsterdam vloog. De ex-CN-RMN vliegt ergens in Canada voor Nolinor zoals je op Tweakers al gelezen hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door OEM op 08-09-2013 10:16:40 ]
pi_130940503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef blingbling11 het volgende:
Ik zie de E-190 nog wel een stuk eerder verdwijnen, of telt KLC niet mee? :P
Telt uiteraard mee, maar ik zou niet verbaasd zijn ls ze die e190's helemaal uitmelken. Zowel de F50 als de F70 hebben ze veel langer in gebruik gehad dan dat ze zelf initieel dachten en tot nu toe is er niet echt een alternatief op die markt. Natuurlijk net weer 6 van die embraers gekocht/overgenomen, die dingen blijven nog wel even.
Tenzij er ineens een wonder op de markt verschijnt, maar dat is er nu niet. De bombardier mag nu pas gaan testen en ziet er niet uit als een vliegtuig wat zoveel beter is dat het als vervanging kan dienen, de fokker next gen is een doodgeboren kindje, boeing en airbus gaan niet kleiner en de Russen en Chinezen doen nog niet mee.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130940897
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Telt uiteraard mee, maar ik zou niet verbaasd zijn ls ze die e190's helemaal uitmelken. Zowel de F50 als de F70 hebben ze veel langer in gebruik gehad dan dat ze zelf initieel dachten en tot nu toe is er niet echt een alternatief op die markt. Natuurlijk net weer 6 van die embraers gekocht/overgenomen, die dingen blijven nog wel even.
Tenzij er ineens een wonder op de markt verschijnt, maar dat is er nu niet. De bombardier mag nu pas gaan testen en ziet er niet uit als een vliegtuig wat zoveel beter is dat het als vervanging kan dienen, de fokker next gen is een doodgeboren kindje, boeing en airbus gaan niet kleiner en de Russen en Chinezen doen nog niet mee.
Die Fokkers zijn oersterke kisten. Ik begreep dat die een lifespan meekregen van rond de 20 jaar.
Die Embraertjes daarentegen maar 8 jaar. Dat zou dus betekenen dat na 8 jaar de onderhoudskosten gigantisch omhoog schieten. Ik heb sowieso al gehoord van verschillende mensen dat de Embraers onderhoudstechnisch echt een drama zijn.

Die Fokker NG gaat nooit van de grond afkomen inderdaad. Maar ik heb nog wat hoop op de Bombardier CS.
pi_130941310
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:49 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Die Fokkers zijn oersterke kisten. Ik begreep dat die een lifespan meekregen van rond de 20 jaar.
Die Embraertjes daarentegen maar 8 jaar. Dat zou dus betekenen dat na 8 jaar de onderhoudskosten gigantisch omhoog schieten. Ik heb sowieso al gehoord van verschillende mensen dat de Embraers onderhoudstechnisch echt een drama zijn.
Onderhouds technisch vallen die embraers wel mee. Wat het grootste probleem is, is dat de mannen van de TD niet meer kunnen sleutelen, maar veel met computers mogen oplossen en dat is minder leuk. Ook die 8 jaar is niet helemaal juist, dat "gerucht" doet al de ronde sinds de aanschaf bij KLC, maar is niet op juiste feiten gebaseerd. Dat een fokker gebouwd is om langer rond te vliegen is juist, maar 8 jaar is dan weer onjuist ;)
quote:
Die Fokker NG gaat nooit van de grond afkomen inderdaad. Maar ik heb nog wat hoop op de Bombardier CS.
Ik zou niet weten wat dit vliegtuig op de tafel legt om de e190 te doen vervangen. Ik denk zelf dat embraer een verbeterde versie gaat brengen (hebben ze al/zijn ze mee bezig) wat omscholing, certificering en gewoon gedoe scheelt. plus die kun je waarschijnlijk door elkaar vliegen, dus e190 en e190 next gen, wat heel veel personeel scheelt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130945533
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie zelf voorlopig (en dan bedoel ik ook voor héél lange tijd) niets groters komen dan de A380. De markt is er nu niet voor en het kost ontzettend veel geld om zoiets te ontwikkelen. Airbus heeft nog lang niet genoeg A380's verkocht om de kosten eruit te halen.

Boeing had het voordeel dat ze voor de 747-8 gewoon de 747 konden door ontwikkelen wat kosten bespaart, maar de verkoop van de -8 is dramatisch. Deels vanwege de economie, deels vanwege efficiënter spul (waaronder hun eigen 777).
Ter vergelijking; van de -8 zijn er zo'n dikke 100 orders binnen en voor de A380 260 waarvan veruit de meeste (90 stuks) voor Emirates.

Efficiënter zijn ze altijd mee bezig en dergelijke ontwikkelingen zullen nooit stoppen.
Ik volg zelf een luchtvaart gerelateerde opleiding en het is all about efficiency tegenwoordig.. niet alleen in de lucht maar ook op de grond. Bezetting van kisten is momenteel om en nabij 80% dus ik ben benieuwd of je voorlopig grotere kisten dan de a380 gaat zien. Brandstof is een grote kostenpost die in de toekomst alleen maar gaat stijgen in prijs, dus ik verwacht dat ze daar ook nog wel grote stappen gaan maken het komende decennium.
pi_130951897
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:24 schreef The_stranger het volgende:
De 747 is er binnen 10 jaar zeker uit, die 10 jaar gaan ze niet meer volmaken. De 777/787 nemen het over op de lange afstanden en met de A330/350 voor de "kortere" afstanden, waarbij de A330 op een gegeven moment ook verdwijnt, maar dat duurt nog wel even.
Mij zou het ook wel verbazen hoor dat ze over 10 jaar nog vliegen, zeker nu alle kosten stijgen.
Maar binnen 5 jaar zie ik ze ook nog niet vertrekken, waarschijnlijk al wel stevige gesprekken en geruchten over welke precieze opvolgers.

Maar ze konden natuurlijk ook al zoveel andere maatschappijen de 747 aan de kant schuiven; en het feit dat ze dat niet gedaan hebben is natuurlijk wel mooi :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:54 schreef The_stranger het volgende:
Klopt, heb het ook niet over een paar jaar, maar als type zijn ze al best oud. De A350 komt in drie uitvoeringen waarbij de "kleinste" prima de a330 kan opvolgen. Na de 747 is dit het eerste type dat gaat verdwijnen bij KLM
Ik heb inderdaad ook gelezen dat de A330 oorspronkelijk is bedoelt als korte tussenoplossing. Maar kan altijd veranderen natuurlijk.
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Niet klakkeloos verkeerde info van andere sites overnemen voor wat SPL movements betreft ;)
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:11 schreef OEM het volgende:
Tikfout, zie flightradar. Dit was de CN-RNM, een doodgewone 737-700 die de reguliere vlucht Casablanca-Amsterdam vloog. De ex-CN-RMN vliegt ergens in Canada voor Nolinor zoals je op Tweakers al gelezen hebt.
Ah, leek me opzich al raar om zo'n toestel hier te zien.
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:32 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik volg zelf een luchtvaart gerelateerde opleiding en het is all about efficiency tegenwoordig.. niet alleen in de lucht maar ook op de grond. Bezetting van kisten is momenteel om en nabij 80% dus ik ben benieuwd of je voorlopig grotere kisten dan de a380 gaat zien. Brandstof is een grote kostenpost die in de toekomst alleen maar gaat stijgen in prijs, dus ik verwacht dat ze daar ook nog wel grote stappen gaan maken het komende decennium.
Eens. Ik zie het in ieder geval voorlopig nog niet gebeuren, zelfs nog geen geruchten hierover.

En ook eens met wat betreft brandstof; brandstof stond op de 1e of 2e plaats qua kosten bij KLM (personeel was de ander) en deze kosten zullen alleen maar stijgen. Hier zullen ze inderdaad echt iets voor moeten gaan verzinnen.

Dat ze experimenteren met biofuel is bijvoorbeeld ook wel geinig om te zien; maar zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')