dat is nou het mooie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:41 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe wil je voorkomen dat mensen reizen zonder overduidelijk alle systemen uit te schakelen en fysieke beperkingen op te leggen?
Tjah, stel je voor dat TS zijn ondoordachte theorieën moet staven met argumenten. Dat lag dan ook niet in de lijn van mijn verwachtingen, maar ik dacht: laat ik het eens vragen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat is nou het mooie.
de conspiracy gaat er alleen om DAT het gebeurt.. niet hoe.![]()
daar word nooit echt over nagedacht..
Das vaker het probleem in BNWquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Tjah, stel je voor dat TS zijn ondoordachte theorieën moet staven met argumenten. Dat lag dan ook niet in de lijn van mijn verwachtingen, maar ik dacht: laat ik het eens vragen.
Brandstof heel erg duur/schaars maken, zonder goede 24/7 alternatieven. Zijn we al hard mee bezig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:41 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe wil je voorkomen dat mensen reizen zonder overduidelijk alle systemen uit te schakelen en fysieke beperkingen op te leggen?
De prijs van brandstof is al lange tijd stabiel. Aan het begin van de crisis is er inderdaad een flinke toename in brandstofkosten opgetreden. Brandstoffen raken nu eenmaal op, de voorraden zijn niet onuitputtelijk, de manieren van winnen uit nieuwe bronnen worden steeds duurder (schaliegas, oliezand).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:02 schreef Resistor het volgende:
[..]
Brandstof heel erg duur/schaars maken, zonder goede 24/7 alternatieven. Zijn we al hard mee bezig.
Elektrische auto's is een tussenstap, volgende is centraal aangestuurde auto's, waarbij je moet opgeven wat je doel is en waarom je er heen wil. Als het doel niet nuttig is mag je niet reizen.
Dat mag je vinden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw probleem is dat je alles geloofd als het naar complot klinkt
Dat is niet zozeer mijn vinden maar jouw probleemquote:
Wat zijn plotholes?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:51 schreef hoink581 het volgende:
Prachtig topic vol originele plotwendingen. Al moet ik wel zeggen dat er veel plotholes in je verhaal zitten tribalwars.
Dat maak jij ervan feite blijft dat het verleden zich vaak herhaalt. Mensen leren niet van de geschiedenis. Want feite is dat we al 30 eeuwen in slavernij leven. Vanaf babylon leven we in slavernij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:13 schreef ems. het volgende:
Een nette benaming voor onderbuik-aannames.
Maar ik ga graag in op een debunker.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:46 schreef ems. het volgende:
Dat maak jij ervan. Verder legde ik alleen uit wat hij bedoelt met plotholes.
30 eeuwen slavernij.. Dus de piramides zijn door welwillende bouwvakkers gebouwd ruim 50 eeuwen geleden?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan feite blijft dat het verleden zich vaak herhaalt. Mensen leren niet van de geschiedenis. Want feite is dat we al 30 eeuwen in slavernij leven. Vanaf babylon leven we in slavernij.
Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:08 schreef Individual het volgende:
[..]
30 eeuwen slavernij.. Dus de piramides zijn door welwillende bouwvakkers gebouwd ruim 50 eeuwen geleden?
Ook met de gedachten dat mensen nu van jouw geld in dikke hele grote landhuizen wonen en helemaal niks doen in deze maatschappij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:52 schreef kristalhelder het volgende:
Ik vind slaaf in deze wereld zijn nog niet zo erg
Nee dat zijn juist die dikke bierdrinkende, rokende, scootmobielzittende uitkerungstrekkersquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ook met de gedachten dat mensen nu van jouw geld in dikke hele grote landhuizen wonen en helemaal niks doen in deze maatschappij.
Je hebt maar een zwaar leven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan feite blijft dat het verleden zich vaak herhaalt. Mensen leren niet van de geschiedenis. Want feite is dat we al 30 eeuwen in slavernij leven. Vanaf babylon leven we in slavernij.
Dat doe ik met veel plezierquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt maar een zwaar leven.
Als ik me niet vergis zit je nu achter je eigen computer je wijsheden te verkondigen. In vrijheid.
Dus dat slavenleven van jou valt wel mee tribal?quote:
Ja dat kan ik mijn voorstellen. heb vandaag trouwens ook gewerkt. Is wel leuk je best sociaal bezig en je bent nuttig. Maar ik wil graag in een wereld leven waarin je wel prive hebt en niet elke stap van je gecontroleerd wordt. En ik wil graag genieten van de rijkdom van de natuur en de aarde. Om mijn wijsheid en visie te verspreiden daarvoor lever ik graag een groot deel van mijn vrijheid voor in.quote:
Ik moet zeggen, ik bewonder je vasthoudendheidquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dat kan ik mijn voorstellen. heb vandaag trouwens ook gewerkt. Is wel leuk je best sociaal bezig en je bent nuttig. Maar ik wil graag in een wereld leven waarin je wel prive hebt en niet elke stap van je gecontroleerd wordt. En ik wil graag genieten van de rijkdom van de natuur en de aarde. Om mijn wijsheid en visie te verspreiden daarvoor lever ik graag een groot deel van mijn vrijheid voor in.
Er zijn meer users in BNW/TRU die dat doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:58 schreef ems. het volgende:
Het zou fijner zijn als je eens in ging op reacties van mensen op dit forum in plaats van de hele tijd over iets anders te beginnen op het moment dat het moeilijk wordt.
Waarschijnlijk niet door slaven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:08 schreef Individual het volgende:
[..]
30 eeuwen slavernij.. Dus de piramides zijn door welwillende bouwvakkers gebouwd ruim 50 eeuwen geleden?
In die tijd lijkt het me of slaven of mensen die zich door 'religie' zo gek zijn geworden die dingen te bouwen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet door slaven.
Je gaat toch niet de bijbel als historische bron serieus nemen, hoop ik?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:29 schreef Individual het volgende:
[..]
In die tijd lijkt het me of slaven of mensen die zich door 'religie' zo gek zijn geworden die dingen te bouwen.
Het lijkt me niet helemaal kosher iig.
Het vluchten vanuit Egypte van slavernij met behulp van Mozes z'n 'goddelijke macht' was ongeveer 1500 jaar voor Jezus. Of de Joden hebben meegebouwd aan de piramides is niet helemaal duidelijk, maar er gaan verhalen over ruim 400 jaar slavernij in Egypte en de piramides zijn zo ongeveer in die tijd gebouwd..
Wellicht zou je eens moeten verdiepen in het themaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:04 schreef Individual het volgende:
Het is een boek met veel sprookjes en Chinese whisper, maar er zal toch wel iets inzitten. We hebben niet veel andere bronnen uit die tijd. Dat er geen slaven betrokken waren bij de piramiden lijkt me volslagen onzin. Zelfs vandaag is slavernij nog springlevend.
Waarschijnlijk is niet zeker. Het is wel een voorgekomen dat theorieen van wetenschappers ontkracht zijn. Het komt ook wel eens voor dat wetenschapper 1 A zegt en wetenschapper 2 B zegt. Misschien was er niets, misschien iedereen wel en misschien was het een beetje van beiden. Beetje Dubai, maar dan 4000 jaar geleden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet door slaven.
Tuurlijk niet. Is er bewijs dat er geen slaven zijn gebruikt met het project piramide?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:26 schreef SeLang het volgende:
Is er überhaupt historisch bewijs dat er ooit een grote groep joden in Egypte zat er dat er een exodus heeft plaatsgevonden?
Ja, ze hebben bewezen dat de mensen die de piramides bouwden een vrij goed leven hadden, stukken beter als de gemiddelde bewoner van Egypte in die tijd - beter eten, meer vermaak, meer vrijheid, etc. Tenzij je het hebt over zeer goed behandelde slaven, kan je inderdaad zeggen dat de piramides niet door slaven zijn gebouwd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Is er bewijs dat er geen slaven zijn gebruikt met het project piramide?
Vandaar dat de bouw van de piramides ook wel aan buitenaardsen werd toegeschreven of zelfs aan reuzen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:32 schreef ScheleHerder het volgende:
Sorry, maar in die tijd was het onmogelijk om zo'n grote stenen op deze manier gestapeld te krijgen, niet door mensen en ieder geval. Tevens met de beschikbare middelen was er ook geen werktuig die ze daarvoor konden maken. Daar hebben ze toch nooit echt een geslaagde onderbouwing voor gevonden. Of wel?
Tja, dan zijn de pyramides er dus gewoonweg nietquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:32 schreef ScheleHerder het volgende:
Sorry, maar in die tijd was het onmogelijk om zo'n grote stenen op deze manier gestapeld te krijgen, niet door mensen en ieder geval. Tevens met de beschikbare middelen was er ook geen werktuig die ze daarvoor konden maken. Daar hebben ze toch nooit echt een geslaagde onderbouwing voor gevonden. Of wel?
Dat hoor ik men vaak roepen maar is dat wel zo? Kan met 100% zekerheid uitgesloten worden dat mensen dat niet gemaakt hebben?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:32 schreef ScheleHerder het volgende:
Sorry, maar in die tijd was het onmogelijk om zo'n grote stenen op deze manier gestapeld te krijgen, niet door mensen en ieder geval. Tevens met de beschikbare middelen was er ook geen werktuig die ze daarvoor konden maken.
Mensen die dit roepen hebben geen enkele serieuze interesse in egyptologie. Alleen maar in Werner von Zaniken achtige verhalen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat hoor ik men vaak roepen maar is dat wel zo? Kan met 100% zekerheid uitgesloten worden dat mensen dat niet gemaakt hebben?
Want het klinkt heel erg als zo'n "laten we het mysterieuzer maken dan het is" verhaal.
Alderaan is al lang geleden verwoest.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:40 schreef Individual het volgende:
Had ik net genoeg gespaard om naar Alderaan te reizen..
Binnenkort zeg je.. dus als ik nog snel genoeg ga? Snel aan m'n lokale timelord vragen dan!
quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Alderaan is al lang geleden verwoest.
Nee, alleen een negatief reisadviesquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:21 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
![]()
Daar gaat m'n vakantie.. dekt de reisverzekering de destructie van een planeet?
Vandaar ook BNW.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die dit roepen hebben geen enkele serieuze interesse in egyptologie. Alleen maar in Werner von Zaniken achtige verhalen.
Nou dan ben ik bijna door m'n Galactic Credit Standards heen.. Wie doet nou zo iets? Ongelukje ofzo? Wat gebeurt er met de mensen die niet op de planeet waren toen het gebeurde? Wat moeten die nu?quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, alleen een negatief reisadvies
Aanleg van een transgalactische supersnelweg, Amro Bank vertelde me dat.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Nou dan ben ik bijna door m'n Galactic Credit Standards heen.. Wie doet nou zo iets? Ongelukje ofzo? Wat gebeurt er met de mensen die niet op de planeet waren toen het gebeurde? Wat moeten die nu?![]()
Echt zonde.. ze hadden ook zulke mooie vrouwen..
Zalm maakt ook alles kapot wat ie tegenkomt he? Gelukkig was het gepland dus ik neem aan dat de mensen van Alderaan een andere mooie planeet hebben gevonden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aanleg van een transgalactische supersnelweg, Amro Bank vertelde me dat.
En als er nou volgend jaar om deze tijd niets veranderd is, verschuif je de datum dan ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:33 schreef tribalwars het volgende:
Als er door bepaalde dreiging iets gebeurt nog een soort 9/11 bijvoorbeeld. Dan kun je verwachten dat reizen streng gecontroleerd wordt en bijna onmogelijk gemaakt wordt. En dat is zeer reeël dat het dit jaar nog gebeurt. Want de Fema kampen zijn 1 oktober klaar. Misschien spullen al klaar gaan leggen.
Ja dan verander ik dat. Maar dat verwacht ik niet er gaan dit jaar nog duistere dingen gebeuren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:39 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
En als er nou volgend jaar om deze tijd niets veranderd is, verschuif je de datum dan ?
Dus je past de datum aan tot er wel iets verandert ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dan verander ik dat. Maar dat verwacht ik niet er gaan dit jaar nog duistere dingen gebeuren.
Huh wat? Fema-kampen hier? Waar dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:33 schreef tribalwars het volgende:
Als er door bepaalde dreiging iets gebeurt nog een soort 9/11 bijvoorbeeld. Dan kun je verwachten dat reizen streng gecontroleerd wordt en bijna onmogelijk gemaakt wordt. En dat is zeer reeël dat het dit jaar nog gebeurt. Want de Fema kampen zijn 1 oktober klaar. Misschien spullen al klaar gaan leggen.
In mijn TT stond dat dit binnen 5 jaar gebeurt dus eigenlijk verander ik dan niks.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Dus je past de datum aan tot er wel iets verandert ?
Zo kan ik ook de lotto winnen he.
In Amerika. Ze hebben daar een wet. En als ze die invoeren mogen ze iedereen die tegen Amerika is op pakken. Als ze die wet invoeren ga ik me klaar maken voor vertrekken. Want Nederland levert vast wel wat mensen uit als braafste jongen van de klas. Ze hebben in Amerika duizenden Fema kampen gebouwd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh wat? Fema-kampen hier? Waar dan?
En als er over 5 jaar nog niets veranderd is ? Weer datum opschuiven ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
In mijn TT stond dat dit binnen 5 jaar gebeurt dus eigenlijk verander ik dan niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |