Tsja dat is natuurlijk geen garantie dat het nooit gebeurt... Maar ik neem aan dat ze de man wel even duidelijk hebben gemaakt dat dat niet de bedoeling was?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:00 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Hmm vertel dat mijn oude huurbaas...
Die liep echt onaangekondigd naar binnen, hij liep zelfs een keer bij een stel naar binnen terwijl die heel gezellig bezig waren in hun bed... Ze hebben toen meteen de huur opgezegd.
Dat had geen nut, hij vond dat hij dat recht had omdat hij de eigenaar van ons huis was. Hij was ook nog eens politieagent! Alles stond op de naam van zijn vrouw.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is natuurlijk geen garantie dat het nooit gebeurt... Maar ik neem aan dat ze de man wel even duidelijk hebben gemaakt dat dat niet de bedoeling was?
Wow. Wat een douche. Mooi dat hij ontslagen is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:43 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dat had geen nut, hij vond dat hij dat recht had omdat hij de eigenaar van ons huis was. Hij was ook nog eens politieagent! Alles stond op de naam van zijn vrouw.
Hij bedonderde de boel behoorlijk, Kabel voor de CAI kwam bij mij via de achterkant binnen van de buren. Dat huis was ook van hem. Hij had 1 CAI aansluiting op nr 97, dat werd daar over 5 kamers verdeeld en kwam vervolgens bij ons op 99 binnen waar het weer verdeeld werd over in eerste instantie 5 later 3 kamers. Kun je je voorstellen hoe belabberd het signaal was ook al zat er bij elke splitsing een versterker.
Ik heb het er 7 maanden vol gehouden tot ik op een gegeven moment ziek thuis kwam na een doktersbezoek (met een longenontsteking) en hij midden in mijn woonkamer stond en met mijn spullen bezig was. Toen ik hem aansprak wat hij aan het doen was kreeg ik te horen dat hij toch mijn tochtprobleem moest oplossen... Ik had een kier van bijna 5 cm onder mijn achterdeur omdat hij ergens goedkoop een deur op de kop getikt had ter vervanging van de oude rotte. Tja dat die 5 cm korter is lossen we op door er uiteindelijk na veel geklaag hartje winter maar een balk van 5 cm op de drempel te schroeven![]()
Jaren later las ik in de krant dat hij ontslagen was bij de politie wegens corruptie.
nee gek. Niet betalen. Op die manier blijven ze dit soort wanpraktijken volhouden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:28 schreef MonteCristo het volgende:
Ja, want hoe ontvang ik anders de huurovereenkomst?
Maar fine, ik betaal wel al. Ik heb hier helemaal geen zin meer in.
K.... Is het raar dat het wel een verstikkend gevoel geeft? Zo met een incassobureau en alles?quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:34 schreef erikkll het volgende:
Pfoe. Gewoon volhouden. Jij hebt de intentie gegeven tot huren en gaat niet akkoord met hun voorwaarden. Je huurt nog niets bij ze. Ik zou ze veel succes wensen bij de deurwaarder of later de rechter.
Is een standaard mail, ze hebben geen gelijk, maar veel mensen betalen na zon mail toch.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:36 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
K.... Is het raar dat het wel een verstikkend gevoel geeft? Zo met een incassobureau en alles?
je zult wel jong zijn. Ten eerste moet je je veel minder zorgen gaan maken en gewoon harder worden en zeggen dat je niets gaat betalen. Het is juist hun bedoeling je onder druk te zetten want als ze dat niet doen betaal je zeker niet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:36 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
K.... Is het raar dat het wel een verstikkend gevoel geeft? Zo met een incassobureau en alles?
Ik zou nu als nog dit sturen. In vriendelijke maar stellige bewoordingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:57 schreef Jotwoo het volgende:
Ik zou het simpel houden: een mail sturen met
- dat je gezien de voorwaarden afziet van de kamer, omdat daar dingen in staan waar jij je niet fijn bij voelt.
- er geen overeenkomst is, ook niet mondeling, alleen een uitgesproken interesse indien akkoord met alle voorwaarden (lijkt mij niet meer dan logisch)
- je door deze manier van werken niks meer met ze te maken wilt hebben, erg teleurgesteld bent en hun zeker ook zal afraden bij kennissen en vrienden
- jij er vanuit gaat dat de zaak hiermee is afgedaan en je geen contact meer met ze wenst te hebben.
ofzoiets ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:05 schreef erikkll het volgende:
Oww.. Ik lees nu dat je het eigenlijk per 1 september zou huren, of heb ik dat verkeerd? In dat geval zou het wel eens heel erg moeilijk kunnen gaan worden, aangezien het inmiddels al lang 1 september is geweest. Heeft de kamer gedurende die tijd tot jouw beschikking gestaan?
Anyway, ik zou er nog zoiets achteraan sturen:Ja klopt. Als ik het contract zou hebben ondertekend dan kon ik in principe 1 september de kamer in. Gedurende die tijd is de kamer tot mijn beschikking komen te staan doordat er een contract was opgesteld (ook al woonde de vorige bewoner er nog).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je dat het heel moeilijk gaat worden voor mijn kant of voor hen?
Als de vorige bewoner er nog woonde (en huur heeft betaald) stond de kamer niet tot jouw beschikking. Kon je er nou in per 1 september of niet?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:12 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Ja klopt. Als ik het contract zou hebben ondertekend dan kon ik in principe 1 september de kamer in. Gedurende die tijd is de kamer tot mijn beschikking komen te staan doordat er een contract was opgesteld (ook al woonde de vorige bewoner er nog).
Bedoel je dat het heel moeilijk gaat worden voor mijn kant of voor hen?
Ja, in principe kon ik er per 1 september er in.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Als de vorige bewoner er nog woonde (en huur heeft betaald) stond de kamer niet tot jouw beschikking. Kon je er nou in per 1 september of niet?
In dat laatste geval: moeilijk voor jou.
Jammer dat je zo gigantisch laks bent geweest dan. Dat je er nu pas vanaf ziet is lastig. In principe kun je blij zijn dat ze je geen maand huur hebben doorberekend; zij gingen dan logischerwijs ervan uit dat je akkoord was met de overeenkomst. Waarom heb je dit niet voor 1 september aan ze gemeld?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:17 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Ja, in principe kon ik er per 1 september er in.
Ja inderdaad.. daar zit ik ook wel mee nu.. Aan de ene kant denk ik 'dit klopt niet', aan de andere kant, als ik de standpunten van de verhuurder weer lees en de handelingen die al zijn verricht denk ik ook weer.. 'hm, sta ik wel in mijn gelijk of zit ik er toch naast?'quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:15 schreef Queller het volgende:
Ik vind 'm lastig hoor... Ik kan me heel goed voorstellen dat de verhuurder er vanuit ging dat er een overeenkomst was. Ze hebben de papieren opgemaakt, jij hebt documenten opgestuurd die voor de huur noodzakelijk waren.
Bovendien: de reden om er vanaf te zien is geloof ik niet heel sterk. Als ik me niet vergis, staat die bepaling in zo ongeveer elke huurovereenkomst.
Het voorstel van erikkll vind ik wel een goede; gewoon proberen en kijken wat het wordt
Uhm, niet om het even hoor maar ik had al ver vóór die datum al aangekondigd dat ik er vanaf zag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Jammer dat je zo gigantisch laks bent geweest dan. Dat je er nu pas vanaf ziet is lastig. In principe kun je blij zijn dat ze je geen maand huur hebben doorberekend; zij gingen dan logischerwijs ervan uit dat je akkoord was met de overeenkomst. Waarom heb je dit niet voor 1 september aan ze gemeld?
Ja zeg dat dan gelijk! Dan is er geen probleem. Dan moet je mijn voorbeeldbrief nog wel even aanpassen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:21 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Uhm, niet om het even hoor maar ik had al ver vóór die datum al aangekondigd dat ik er vanaf zie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |