abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130237174
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:41:43 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130237189
Olf: nou he :o Jeej! *O* En wanneer ga je afstuderen? Hihi ja dreumes, omg :o

Omg Spees dat eten :9 Pff water in mn mond! En vanavond ga ik BBQ'en bij schoonfamilie :') (dan heb ik liever jouw menu!)
En wat een vent is ie al zeg O+ jeutje.. gaat zo hard!!

As _O- die komkommer! :D

Och spirit jeutje wat naar ;( Dat is echt schrikken! Op die leeftijd bewust adem inhouden is nog niet toch?

XM he jeetje, eerste keer weg.. :* sterkte!

LB omg wat een cutie!! O+ wat een geweldig pakje met zo'n schuine rits! :D

Becky whaha :D Ik zag 'm idd al op fb voorbijkomen, geniaal :D

Estrys! Das lang geleden :W hoe ist? Wat een poepje zeg!! O+ geweldig!
Wat heerlijk dat je tot 2 weken geleden vrij was zeg! :o O+
Omg dat sabbelen :') Whaha...

Lb :') Ik heb dat ook altijd, als ik naar mn man app: 'ze slaapt!!' is ze 9 van de 10 keer binnen een minuut wakker :')

Hier een meisje die nog lekker in dr sprong zit, hoop dat ze er straks als we op vakantie gaan uit is :') Ze wilde niet slapen tot een uur of 13 vanmiddag, en heeft net een half uur (!) geslapen :') Tanden, sprong, poepluier, alles zit dwars :+ Heb dr maar lekker een grote fles melk gegeven ipv boterham O+
Maar ik ga nu niet zeggen dat ze slaapt, trouwens. Hoor. :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130237201
Best suf als de leidster van het kdv je tweeling die ze maar 1x per week zien zo uit elkaar kan houden (ook zonder de ander ernaast) terwijl papa gister tot 3x toe de mist in ging......
pi_130237220
Jemig Enf, ik zie door de smileys de tekst niet eens meer :D
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:42:41 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130237222
Silvijn is wel echt heul erg leuk! :Y

En mijn kind is weer waar ze hoort O+ potver, wat heb ik 'r gemist!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130237252
Is het goed gegaan XM? Zowel met N als met jou? Fijn dat ze er weer is.
pi_130237255
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Kyara het volgende:
Best suf als de leidster van het kdv je tweeling die ze maar 1x per week zien zo uit elkaar kan houden (ook zonder de ander ernaast) terwijl papa gister tot 3x toe de mist in ging......
:D :D
Met een meidenkwartet
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:05 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130237344
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
Is het goed gegaan XM? Zowel met N als met jou? Fijn dat ze er weer is.
Ze heeft om 10:10 netjes haar fles leeggedronken en heeft vervolgens van 11:30 tot ik haar kwam halen, geslapen O+. Ik heb haar net ff platgeknuffeld en een fles gegeven. En nu zit ik al kolvend fliefd naar 'r te kijken hoe ze in de box de beestjes-mobile aan het bewonderen is O+. Oh, en een poging doet twee handen tegelijk in haar mond te frotten :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130237526
Lekker dat ze er weer is XM! Is het goed gegaan? En ook nog *O* voor jou! Gewoon omdat je het hartstikke goed doet!

Enf, hopelijk is de sprong vlug gemaakt! Lekker dat ze misschien wel (of niet) slaapt nu ;)

quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Kyara het volgende:
:o :D

En ik heb zaterdag een pakje voor Nin gemaakt!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:53:09 #10
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130237648
Kyara: Omg :o Whaha ja sorry he :@ ik hou op...

XM wat fijn O+

Belle: Ja idd.. Haha :+
Schattig pakje! O+
I can't help it with the smilies..
pi_130238590
Wat fijn XM! Weer een hobbel genomen :).

Ohh wat schetig belle, mooi stofje O+ Heb je er nou zelfs een labeltje aan gemaakt? :D

Mijn vriend stuurt me net dit filmpje, ze drinkt gewoon zelf haar flesje :D O+
pi_130238889
Nohhh L0t O+ Hoe schattig!

En dankje! Ik maak altijd een labeltje er aan ja *) (Het is een stukje lint waarvan ik de hele rol heb opgekocht zodat ik voor de rest van m'n leven genoeg label heb zo ongeveer ;))
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:31:22 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130239006
Knap hoor Belle! Echt tof! Ik kan nog niet eens een knoop aannaaien :') ;(.

En Nin en Noor lijken soms toch echt wel een beetje op elkaar vind ik!
pi_130239151
Prachtige foto van S. in het vorige topic. Ik hoop zooo dat mijne ook met graafmachines wil spelen en lego en lekker dingen bouwen. Als mn huis maar barbieloos blijft... :X

Wat een leuk pakje Belle. Ik vind dat echt zo knap, zelf kleren maken. Het lijkt me heel leuk maar ik snap echt echt echt niet hoe je zoiets leert. Maar ik kan ook niet binnen de lijntjes kleuren of iets recht uitknippen dus ik denk dat ik deze hobby maar aan me voorbij moet laten gaan. O-)

Fijn dat ze weer lekker thuis is XM, en dat het goed is gegaan. Een hele geruststelling. Wanneer moet ze nu ook alweer weer? En hoeveel dagen gaat ze straks?

Mineola je hebt een grote! Lekker boterhammen met kaas eten, wow. En een hele kop thee!

Enfermera, ik hoop deze week eerste versie van mijn scriptie af te maken, dan loop ik van volgende week tot en met januari stage en dan ben ik KLAAR. Al heb ik me voor het tweede semester wel ingeschreven voor een minor Bestuurskunde, hopelijk helpt dat met een baan vinden, maar weet nog niet of ik dat kan opbrengen als ik weet dat ik ook gewoon kan stoppen. :+
pi_130240006
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef bellelena het volgende:
Lekker dat ze er weer is XM! Is het goed gegaan? En ook nog *O* voor jou! Gewoon omdat je het hartstikke goed doet!

Enf, hopelijk is de sprong vlug gemaakt! Lekker dat ze misschien wel (of niet) slaapt nu ;)

[..]

:o :D

En ik heb zaterdag een pakje voor Nin gemaakt!
[ afbeelding ]
Wat knap Belle! Superlief pakje!
Ik zou het heel tof vinden als ik zulke dingen kon maken, maar ik ben echt nul creatief en ook niet handig, helaas. Dus ik heb altijd extra bewondering voor mensen die het wel kunnen. Ik hou echt van handmade, want met liefde gemaakt O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:04:53 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130240202
Enf... Je moet nooit. Ik herhaal NOOIT naar iemand whatsappen dat je baby slaapt.

XM wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! En ik vind het in je posts lijken alsof er een wereld van verschil zit tussen nu en vorige week! Ik vind Nin en Noor ook erg veel op elkaar lijken trouwens op de foto's die voorbij komen.

Wat knap van J, Lot! Dat kan mijn 9maander echt nog niet. Wat is dat blauwe ding in het midden van de fles?

Belle, dat pakje heb je heel mooi gemaakt. Knap zeg.

Olf, succes met het afronden van je scriptie deze week. Fijn dat het einde in zicht komt!

Gulara en Coco, leven jullie nog?
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:06:20 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130240257
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ze heeft om 10:10 netjes haar fles leeggedronken en heeft vervolgens van 11:30 tot ik haar kwam halen, geslapen O+. Ik heb haar net ff platgeknuffeld en een fles gegeven. En nu zit ik al kolvend fliefd naar 'r te kijken hoe ze in de box de beestjes-mobile aan het bewonderen is O+. Oh, en een poging doet twee handen tegelijk in haar mond te frotten :').
XM! Ik kwam even spieken hoe het met je was. Wat klinkt je heerlijk verliefd en positief! Het gaat beter nu hè? Fijn O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:10:32 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130240411
L0t, wat enorm schattig zeg, dat flesje drinken O+

Olf: oeh, spannende tijden dus... :D _O- Whihi ja ik snap 'm.. En kom je makkelijk aan een baan met je studie? En als je geen zin meer hebt idd, waarom niet stoppen. Je kan altijd nog die minor doen toch? Succes met je scriptie iig, ik weet nog hoe een bevalling die van mij was (en kun je nagaan, ik liep stage op afdeling verloskunde bij de zwangeren, verschrikkelijke begeleiding etc :') )

Spees :') _O- Nee hè? XD
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:18:52 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130240718
Ja, het gaat echt beter, kan niet anders zeggen :Y. Heb bij het cb nog ff nagevraagd ook en zolang ze blijft groeien is het eigenlijk allemaal wel prima, zolang ze niet onder de 500/600 duikt op een dag. Voeden op verzoek is voor mij daardoor ook wat relaxter geworden. Alleen 's nachts komt ze niet echt zelf. Tegen 06:00 maken we haar toch maar wakker, want ze slaapt anders gewoon door en als ik weer ga werken, is dat toch ook de tijd dat zij ook wakker moet worden. Ik verwacht vandaag ook een mindere dag qua drinken door het wennen op het kdv. Ze is knockout nu. En morgen weer prikjes op het cb ;(.

Oh en ik appte een dik uur geleden aan m'n vriend dat ze nog wakker was en 5 minuten later sliep ze :D.

Mijn slaapkopje O+
pi_130240930
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:35 schreef Olf het volgende:
Wat een leuk pakje Belle. Ik vind dat echt zo knap, zelf kleren maken. Het lijkt me heel leuk maar ik snap echt echt echt niet hoe je zoiets leert. Maar ik kan ook niet binnen de lijntjes kleuren of iets recht uitknippen dus ik denk dat ik deze hobby maar aan me voorbij moet laten gaan.
+1 :D
pi_130241172
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:10 schreef Enfermera het volgende:
Olf: oeh, spannende tijden dus... :D _O- Whihi ja ik snap 'm.. En kom je makkelijk aan een baan met je studie? En als je geen zin meer hebt idd, waarom niet stoppen. Je kan altijd nog die minor doen toch? Succes met je scriptie iig, ik weet nog hoe een bevalling die van mij was (en kun je nagaan, ik liep stage op afdeling verloskunde bij de zwangeren, verschrikkelijke begeleiding etc :') )
Nee, ik kom ook echt niet makkelijk aan een baan hierna in mijn richting, daarom doe ik wel 'vrijwillig' al een stage in plaats van losse vakken omdat ik hoop dat dat mijn kansen vergroot. (ik heb hier ooit iets gezegd over baangarantie na mijn studie, dat was sarcastisch maar had al begrepen dat dat niet was over gekomen :+ )

Een tweede studie wordt nu superduur door al die nieuwe wetgeving, dus in dat opzicht is het gunstig de minor wel dit jaar te doen, of helemaal niet. Maar ik kijk gewoon in januari. Mag sowieso bij mijn huidige bijbaan vanaf februari 3 dagen werken (nu 1) dus ik heb wel enige financiële zekerheid, dat is fijn.

En jeee, kyara, medeknutselkneus!
pi_130241991
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, het gaat echt beter, kan niet anders zeggen :Y. Heb bij het cb nog ff nagevraagd ook en zolang ze blijft groeien is het eigenlijk allemaal wel prima, zolang ze niet onder de 500/600 duikt op een dag. Voeden op verzoek is voor mij daardoor ook wat relaxter geworden. Alleen 's nachts komt ze niet echt zelf. Tegen 06:00 maken we haar toch maar wakker, want ze slaapt anders gewoon door en als ik weer ga werken, is dat toch ook de tijd dat zij ook wakker moet worden. Ik verwacht vandaag ook een mindere dag qua drinken door het wennen op het kdv. Ze is knockout nu. En morgen weer prikjes op het cb ;(.

Oh en ik appte een dik uur geleden aan m'n vriend dat ze nog wakker was en 5 minuten later sliep ze :D.

Mijn slaapkopje O+
Wat fijn XM! ^O^
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:00:34 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130242154
Fijn om te lezen xm!
pi_130242538
Das handig!
pi_130244174
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:18 schreef L0t.. het volgende:
Mijn vriend stuurt me net dit filmpje, ze drinkt gewoon zelf haar flesje :D O+
Knap hoor! *O*
Saartje doet dat nog steeds niet :') Al denk ik dat ze het wel zou kunnen, maar het gewoon relaxed vindt dat wij dat doen, ofzo :+

XM, was het goed gegaan op de opvang ook? Edit: ik lees uit de reacties van anderen dat het goed gegaan is, fijn! :) Wat klink je trouwens ontzettend veel relaxter de laatste tijd O+

Belle, gaaf pakje! Zelfgemaakt O+ Ik kan het zelf niet, maar oma's willen nog wel eens iets maken voor Saartje :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara en Coco, leven jullie nog?
Ik in ieder geval wel :Y

Heb de laatste dagen lekker relaxed gedaan. Beetje bij vrienden op bezoek, beetje BBQ'en, met Saartje spelen, series kijken... Dit is alweer de laatste week van mijn vakantie, boo! En ga vanaf morgen ook alvast dagelijks wat voorbereiden. Dus het voelt al een klein beetje als werken :+
Die foto van S. is geweldig trouwens :D O+ Ik vind 't echt een lekker ding ook :Y

Oh, en Olf is scriptie aan het afronden. Succes ermee! You go girl *O*

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
Das handig!
[ afbeelding ]
Hebben we thuis ook. Boven én onder. Ideaal als je even je handen vrij wilt hebben :Y

Ik heb trouwens alleen vanaf dit topic bijgelezen. Hoop dat ik niks spannends heb gemist.
pi_130245183
Voor wie het gemist had, er is iets aan de hand met Tele2 en Fok!, waardoor ik (en vermoedelijk anderen) het forum alleen via 3G kunnen bereiken.
Dus kom snel weer bijlezen enzo!
pi_130245213
Ik vond het al zo rustig....
pi_130245298
Hi Estrys! Wat een mooie meid, en wat duimt ze lief. Wat lijkt ze op je oudste!
Spees oeps van de bult! En die blik
XM fijn dat het goed ging vandaag. En dat het over het algemeen ook zo goed gaat nu
Belle wat een schattig pakje voor je mooierd

L heeft een halfuur lang heel de Ikea bij elkaar gekrijst :'( :@ man wat was ik opgelaten! En dan van die blikken van iedereen... :6
Uiteindelijk heb ik hem toch nog even in slaap gekregen en daarna was hij heel lief en vrolijk. Ik had zin om alle mensen die m hadden horen gillen op te sporen om persoonlijk te laten zien dat ie ook wel eens blij was :+
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:44:57 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130245302
Hey, er is net nog een F. zoals Suiktertante op de wereld gekomen in Z&G!
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:58:13 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130245749
Dat meen je! Suiker inspiratiebron!
Oh ik dacht dat Hilzillah bevallen was :D
pi_130246130
Wow, ook echt 'vernoemd' naar!

En leuke reacties allemaal op m'n maaksel! Ik denk dat ik er van de week nog eentje maak, van een ander stofje O+ Staat d'r zo schattig en het is handig met de draagdoek!
pi_130246137
Beebie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130246170
O+ O+ O+
Ik ben een beetje verliefd op Saar :@
pi_130246333
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hey, er is net nog een F. zoals Suiktertante op de wereld gekomen in Z&G!
Superleuk! :D
pi_130247048
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Beebie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das heus geen baby meer! Wat wordt ze groot en wat krijgt ze een boel haar O+
pi_130247357
Spees, lief dat je het vraagt.
Het gaat goed hoor, maar ik ben nog steeds ernstig MOE.
Wordt vast wel beter maar volgens mij heb ik wel wat onder de leden wat moeite heeft tot uiting te komen. Dus moe, misselijk (en overtijd, je zou er bijna wat van denken :P ) een stijve nek en keelpijn .
Ik heb eigenlijk gewoon ff een weekje rust nodig, maar slapen doe ik over 18 jaar wel weer :')
Die 2 malibu colaatjes van gisteravond deden iig even goed qua ontspannen :+

En dan nu weer aan de strijk -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 19-08-2013 20:31:41 ]
pi_130248180
Danic :o Kan het echt niet zo zijn? :P

Saartje O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:11:16 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130248281
Fieder, balen zeg.. Oververmoeid?
Coco wat een beauty is Saar toch O+
Danic, jammer dat je niet bijgeslapen raakt, zeker als je ziek bent. Is een nachtje ergens logeren terwijl je man bij de kindjes blijft een optie?
pi_130248299
Beterschap Danic! en misschien toch even een testje doen?
pi_130248428
Danic :o
Coco, mooie Saar O+
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder, balen zeg.. Oververmoeid?
:Y ;(

Ik heb L net een papfles gegeven (rijstebloem), ben reuze benieuwd. Ik heb het met 4 maanden wel eens geprobeerd maar toen was het de hele nacht kramp...
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:15:37 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130248509
SPOILER
Ben benieuwd hoe het gaat Fieder. L heeft/had wel redelijk gevoelige darmen he?
pi_130248660
Oh ja Spees die spoiler, dat is ook zo! :P
Ja best wel gevoelig, maar volgens mij gaat het steeds beter! Dus maar weer eens proberen. Morgen staat er niks op het programma dus veilig moment om te testen :+
pi_130249132
En poging 30585728 om wat vaker mee te posten, jullie gaan veel te hard!!! ja ja ja, dat weten jullie nu wel :') :D

Het ging niet zo heel erg goed met mijn baby, maar gelukkig gaat het nu weer helemaal goed dus hoop wat meer te kunnen reageren en actiever mee te posten :)

[ Bericht 29% gewijzigd door L4cs4p op 19-08-2013 20:33:11 ]
pi_130249239
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
SPOILER
Ben benieuwd hoe het gaat Fieder. L heeft/had wel redelijk gevoelige darmen he?
je hebt maar 1 keer nodig >:)
pi_130249530
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

je hebt maar 1 keer nodig >:)
Stelletje..... :D
Maar dat is wel zo. Dan zou ik nu iig al 2 maanden op weg zijn. Die keer van gisteravond telt natuurlijk niet :P
Maar dat kan niet hoor.

En spees, ivm mijn werk en rooster van vriend zijn de kindjes nu 2 nachtjes logeren bij opa en oma. Ik heb vannacht als een blok geslapen. Hopelijk vannacht weer.
pi_130249961
Saar! O+

En wat lastig Fieder, echt opgelaten voel je je dan, en inderdaad jammer dat dan niet iedereen weet hoe lief en geweldig je baby de meeste tijd is ;).

En nog een F., wow! Als het straks een top 10-naam is, komt het door jou Suikertante!

Mn baby stond net op in de kinderstoel :O. Ze kan er gewoon al uitklimmen als ze wil, oeps, handig om te weten. En vandaag weeeeer commentaar van het kdv over dat ze borstvoeding niet lust bladiebla, aarrghhh.
pi_130250409
Pfff wat een irritant gezeur van het kdv, natuurlijk lust ze de bv wel. Waarom denken ze dat ze het niet lust? Wat zou ze dan moeten drinken volgens hun, kunstvoeding?

En dat klimmen :o, dat wordt vastgespen!

Even een *O* voor mijn baby. Ze slaapt gewoon al sinds half 7, om half 8 even aan de borst en slaapt al weer vanaf 8 uur :o In haar bedje :o Boven :o
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:55:12 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130250586
Fijn L0t!

Verder heb ik niet onthouden wat ik net allemaal heb gelezen :X Ik kom net van Noorderzon, waar mijn meisje de show stal op het terras, daarna aan de borst in slaap viel en in de doek verder sliep. Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld O+ :'( O+
pi_130250706
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef L0t.. het volgende:
Pfff wat een irritant gezeur van het kdv, natuurlijk lust ze de bv wel. Waarom denken ze dat ze het niet lust? Wat zou ze dan moeten drinken volgens hun, kunstvoeding?

En dat klimmen :o, dat wordt vastgespen!

Even een *O* voor mijn baby. Ze slaapt gewoon al sinds half 7, om half 8 even aan de borst en slaapt al weer vanaf 8 uur :o In haar bedje :o Boven :o
Ohhh wat fijn! Ook zelf weer een hele avond, met z'n tweetjes! Fijn dat het zo goed gaat :) Je hebt altijd positieve verhalen, volgens mij, leuk om te lezen!

En het niet lusten vind ik ook raar, vorige keer hadden ze het over de borstvoeding 'zat zijn', maar ze houdt gewoon niet van flessen :P. En ze lijken inderdaad aan te sturen op kunstvoeding. Maarja, dikke pech voor de leidsters.

En wat leuk LB, zo speciaal dat je er vorig jaar over dacht hoe het zou zijn, en dat het nu dan echt zo ver is! Lekker showen met je knapperd!
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:59:02 #50
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130250808
Oh lot wat goed!!

En jouw F. suiker is een trendsetter!

Olf, wat een geemmer op je kdv dat ze bv niet lust?? Ze zouden juist trots moeten zijn. Ik vind juist dat er zo verbazingwekkend weinig bv op de kdv's wordt gegeven.
pi_130250903
Saar! O+ liefie

Wat heerlijk LB *;

Wij hadden vanochtend een kijkochtend op het kdv, superleuk! Ze lieten wat activiteiten zien die heel goed en gecoördineerd verliepen (echt respect voor die meiden, ik zou het nog geen halve dag uithouden in zo'n groep :@ ) en daarna mochten we ook tijdens het vrije spel nog meegluren. Ze laten M heel relaxed zijn eigen gang gaan, mooi om te zien hoe hij soms heel geconcentreerd aan iets zat te peuteren en dan weer een knuffel bij een leidster kwam halen O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:01:06 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130250920
E is hier ook de enige die bv krijgt, en op mijn werk (massa's jonge moeders) is er maar 1 andere vrouw die de kolfruimte ook gebruikt!
pi_130251102
Die opmerking kreeg ik hier ook vorige week Olf: 'hij krijgt nu zoveel andere dingen/bijvoeding dus hij hoeft die melk vast niet meer'.
Nee stelletje mutsen, hij hoeft die melk nog wel, het gaat om de manier waarop jullie het aanbieden. Hij wil niet stilliggen en een fles drinken. Probeer het anders eens in een tuitbeker?!

Ik vind het zó idioot dat ik met dat soort ideeën moet komen. Denk gewoon even mee, het is jouw werk.
/kleine ergernis

Ik geloof dat ik op een enkele nieuwe baby na ook de enige ben die borstvoeding aflevert op het KDV ja.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:07:04 #54
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130251228
Ik was bij Noortje ook altijd de enige, bij Isabel is het natuurlijk niet zo ver gekomen maar ik zie nooit bv in de koelkast staan.
pi_130251567
De nacht gister was heerlijk maar vannacht was drama. Ze heeft een verhoging en werd vanmorgen wakker met een dik oogje. Dat laatste is weg getrokken maar die verhoging blijft. Ze huilde veel vandaag maar kon tussendoor ook even lachen. Maar dan ook echt even ;( Ze is zo zielig maar ik weet niet wat er aan de hand is. Ik ben al blij dat ze niet meer kreunt als ze slaapt. Ik ben kapot :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130251616
Pfff wat stom zeg Olf en Mineola! Je zou toch hopen/verwachten dat ze het juist aanmoedigen. Maar dikke pech voor ze idd.

Het kleine aantal moeders dat borstvoeding heeft verbaast mij eigenlijk ook (nofi naar de kv-moeders!). Van mijn zwangerschapsgym-clubje ben ik volgens mij nog de enige van de 9. Krijg ook al regelmatig de vraag of ik 'nog steeds' borstvoeding geef. Nog steeds :? Man, ik ben pas net begonnen!

Mango ohhh wat leuk! Had ie in de gaten dat jullie er waren of ging het echt stiekem? :D

LB O+ trotse moeder!
pi_130251702
Ik op onze babygroep ook. Als ze niet weten wat ze met de fles aan moeten omdat het niet lukt vind ik het prima dat ze vragen hoe ze het nog meer kunnen proberen (koud, in bed, uit gewone beker, weetikveel), maar er meteen maar van uit gaan dat het aan de inhoud van de fles, aka de moedermelk, ligt...

En jammer dat we inderdaad vaak de enige zijn die het meegeven, dat het niet ietsjes meer de norm is. Nu krijg ik weer het gevoel dat ik absurde dingen eis voor mn kind en moeilijk doe. Op zich ben ik redelijk tevreden over kdv (voor een kdv dan ;)), maar dit is echt een groot frustratiepunt.

Mango, dat klinkt echt heel schattig, wat leuk om eens een ochtendje mee te gluren.
pi_130251787
Suiker, wat tof dat er een baby min of meer naar jouw baby is vernoemd! :D

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:11 schreef bellelena het volgende:
O+ O+ O+
Ik ben een beetje verliefd op Saar :@
Ik ook O+ ;)

Kyara: ja, ik vind ook dat ze ineens best wel wat haar heeft. Nog niet genoeg om een staartje te maken o.i.d., maar toch :)

Danic, beterschap! :*

Fieder, hopelijk gaat het goed met de papfles :Y

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:27 schreef L4cs4p het volgende:
Het ging niet zo heel erg goed met mijn baby, maar gelukkig gaat het nu weer helemaal goed dus hoop wat meer te kunnen reageren en actiever mee te posten :)
Oh jee, dat klinkt best wel naar. Wat was er aan de hand? Of post je dat liever niet?
Fijn dat het nu in ieder geval weer goed gaat *O*

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Mn baby stond net op in de kinderstoel :O. Ze kan er gewoon al uitklimmen als ze wil, oeps, handig om te weten. En vandaag weeeeer commentaar van het kdv over dat ze borstvoeding niet lust bladiebla, aarrghhh.
Wat stom van het kdv! Alsof je het thuis dan niet allang had gemerkt, als ze iets niet (meer) zou lusten. Dat ze dat niet even zelf kunnen bedenken van die flessen!
En eruit klimmen, dat wordt gevaarlijk dan :D

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef L0t.. het volgende:
*O*

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld O+ :'( O+
O+ *; O+

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:59 schreef becky27 het volgende:
Olf, wat een geemmer op je kdv dat ze bv niet lust?? Ze zouden juist trots moeten zijn. Ik vind juist dat er zo verbazingwekkend weinig bv op de kdv's wordt gegeven.
Trots zijn op wat?

Mango, wat lijkt me dat ontzettend leuk, zo'n kijkochtend! Morgen eens bij ons kdv checken of ze daar ook zoiets kennen. :)

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:13 schreef Tally het volgende:
De nacht gister was heerlijk maar vannacht was drama. Ze heeft een verhoging en werd vanmorgen wakker met een dik oogje. Dat laatste is weg getrokken maar die verhoging blijft. Ze huilde veel vandaag maar kon tussendoor ook even lachen. Maar dan ook echt even ;( Ze is zo zielig maar ik weet niet wat er aan de hand is. Ik ben al blij dat ze niet meer kreunt als ze slaapt. Ik ben kapot :')
Cherm, dat klinkt heel sneu. Hopelijk gaat het snel beter :*
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:23:22 #59
259886 pessie
pi_130252071
Tally wat ontzettend sneu :* (zie ik heb tally in MN tablet opgeslagen :+ )

Mango, wat vond je zoonlief er van daar jullie er waren?
pi_130252137
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:23 schreef pessie het volgende:
Tally wat ontzettend sneu :* (zie ik heb tally in MN tablet opgeslagen :+ )

Mango, wat vond je zoonlief er van daar jullie er waren?
*)
pi_130252604
Ennnn natuurlijk nog even beeld van mijn truukdoende baby.

Echt absurd, 3 weken geleden ging ze pas zelf zitten en nu al veel meer.
Let niet op mijn zenuwachtige hand die haar wil opvangen ;).

SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door Olf op 20-08-2013 13:02:32 ]
pi_130253088
Ohhh zie d'r staan :D Muppie! En leuke slab zeg :)

Ohja Spees, ik herinner me ineens dat jij vroeg wat dat blauwe ding in de fles was, maar dat is een soort ontluchtingssysteem in de Dr. Brownfles.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:46:11 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130253234
Haha Olf wat een goeie foto's! O+ leuke dochter heb je!!

En toffe kinderstoel! :o Waar heb je die vandaan?
pi_130253733
quote:
Fijn L0t!

Verder heb ik niet onthouden wat ik net allemaal heb gelezen :X Ik kom net van Noorderzon, waar mijn meisje de show stal op het terras, daarna aan de borst in slaap viel en in de doek verder sliep. Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld O+ :'( O+
:'( O+ :'( O+
pi_130253806
Olf, klimgeit!
pi_130255813
Olf, wat een plaatje O+ Kijk d'r gaan, en goeie slab inderdaad!
En wat een gekke opmerkingen van een kdv over borstvoeding! Je zou toch denken dat ze ook wel raad weten met borstvoeding, ook al zijn er meer babies die kv krijgen?! Ik zou daar, denk ik, best even een gesprekje voor aanvragen, zodat je in ieder geval even kunt bespreken hoe ze beter kunnen inspelen op het geven/aanbieden van de bv (eigenlijk hetzelfde als met kv toch, als een kindje niet wil, op een andere manier aanbieden?!).

L0t, wat jij zegt zo voelt het hier ook, ben pas net begonnen! Hier nog niet echt zulke vragen gehad, behalve m'n schoonmoeder die elke keer probeert of Nin al iets anders mag hebben. En zich dan ergens herinnert dat ze vroeger al met 8 weken aan de liga's zaten oid.. Maar pech voor haar, voorlopig krijgt Nin enkel eten van moi!

quote:
Fijn L0t!

O+ Ohhh, dat klinkt zo leuk/lief/mooi/idyllisch! Zulke dingen stelde ik me ook voor, maar dat is hier tot nu toe nog geen werkelijkheid geworden. Ik hoop ook op een keer :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 22:46:37 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130256063
Hier gaat ook bv mee naar het kdv. Vooralsnog doen zij er volkomen normaal over. En zou willen dat ik kon zeggen, ik begin pas, maar ik denk dat ik al bijna op de helft ben, zo niet er al overheen. Ik merk dat ik het kolven toch vervelender begin te vinden :@. Moet me er telkens echt toe zetten...

Oja, wilde Tally nog ff sterkte wensen en Olf complimenteren met haar circusartieste :+.
pi_130256872
Hier ook bv mee naar het kdv, vinden ze heel normaal geloof ik. Ben zeker niet de enige daar, maar zie ook genoeg poedermelktorentjes staan. Ik verbaas me er wel eens over eigenlijk... het lijkt wel of er hier op Fok veel meer bv wordt gegeven dan gemiddeld.
Op mijn werk deel ik de kolfruimte met 2 andere jonge moeders. Wel meer babietjes onder collega's, maar dat zijn toch vaak de papa's... Toch een mannenwereldje bij ons ;)

XM, als je alles moet kolven lijkt het mij sowieso tig keer zwaarder dan wanneer je gewoon aan zou kunnen leggen. Elke voeding ben je als het ware dubbel mee bezig. Knap dat je het überhaupt zo lang volhoudt! Is er trouwens geen optie om het toch nog eens te proberen met Noor? Kijken of ze het nu, nu ze iets ouder is, wel snapt?

Er is verder niet zoveel blijven hangen van het bijlezen :( Drukke dag gehad, maar wel heel tof (uiteindelijk). Zwemmen vanochtend was een groot succes! Lars vond het weer heerlijk, was niets aan te merken dat hij 3 maanden niet is geweest. En Femke vond het ook wel lekker geloof ik...

Enige minpuntje was dat Lars vanmiddag van de trap gevallen is :'( op weg naar beneden sloeg hij minstens de laatste 6 treden over... We stonden op het punt naar de supermarkt te gaan, maar hebben dat toch maar eventjes uitgesteld. Toen het weer leek te gaan, zijn we alsnog gegaan, maar echt lekker ging het nog niet. En het leek wel alsof ik zelf ook op mijn hoofd was gevallen, want ik kon ook echt niet meer nadenken in de winkel. Ben vanalles vergeten, dus moet morgen maar nog een keertje... :'( Gelukkig was Lars toen we weer thuis waren weer vrolijk als vanouds en lijkt hij er niets aan over gehouden te hebben.
Wat is het toch heerlijk om te zien hoe opa en oma genieten van hun kleinkinderen... O+
SPOILER
  maandag 19 augustus 2013 @ 23:19:06 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130257232
Ik heb het gister nog geprobeerd en zonder succes. Ze drinkt wel iets, maar niet veel. Ze valt of in slaap of gaat lopen meuten. Hele tijd loslaten en weer aanhappen (auw), rondkijken, alleen maar beetje lebberen op m'n tepel, etc. Schiet niet op.

En huuuu, je kind van de trap zien stuiteren! Gelukkig viel het mee! En gezwommen, stoer hoor. En boe voor je spoiler. Onbegrijpelijk idd. En zo zonde en jammer, voor alle partijen.
pi_130257676
Och Shandaly, wat een nare afsluiter van het zwemmen :o maar Femke ziet er relaxed uit! :)

Voor wie ernaar vroeg: we zaten en stonden tijdens de kijkochtend gewoon in de groepsruimte, maar aan de zijkant. M zag ons een paar keer en kwam dan blij naar ons toe, even knuffelen en dan was het weer goed en zetten we hem op de grond, dan ging ie gewoon weer verder. O+

Er waren andere kinderen voor wie het wel heel raar was, maar dat kwam dan door ouders die zich met de activiteit gingen bemoeien of de aandacht van hun kind probeerden te trekken. En daarna hulpeloos naar de leidster kijken als hun kind zich bij het afscheid aan hen vastklampte. :{
pi_130257719
En Olf, wat een toeren haalt ze uit! :o
pi_130258506
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier gaat ook bv mee naar het kdv. Vooralsnog doen zij er volkomen normaal over. En zou willen dat ik kon zeggen, ik begin pas, maar ik denk dat ik al bijna op de helft ben, zo niet er al overheen. Ik merk dat ik het kolven toch vervelender begin te vinden :@. Moet me er telkens echt toe zetten...
Ik vind het geweldig dat je het zo lang hebt volgehouden. Ik was er na 4weken helemaal klaar mee. Gelukkig had ik toen genoeg in de vriezer om meer dan 6 weken alleen BV te redden. Maar ik vind het echt ongelooflijk hoelang je al fulltime kolft!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130258599
Bah... Ff ego doen:

Maar vindt t echt niet leuk meer... Na een dag tempen, was t vandaag meestal rond d'r 38, maar zelfs een keer goed.
Om 9 uur in bed gelegd met 37,9.
Roept manlief me net tijdens de laatste fles omdat Ow zo koud was... En idd, in 2 uur tijd naar 35.7...
Winterslaapzak, warmere pyama en dekentje erbij gepakt. En nu ligt hij ff op mij te slapen voor mijn lichaamswarmte.

Maar nu ben ik alweer ongerust, m'n wekker al om de drie uur gezet... En t is vast niets maar vindt dit echt niet leuk meer :'(

(Google zegt virusje of doorkomende tandjes... Geen drama van maken....maar toch :'( )
pi_130263482
Oké, probeer halfslachtig aan te haken. Ik zag: kdv dat niet snapt wat bv is: heel raar.
Coco's lieve stoere Saar O+
XM en haar relatie met de kolf, het lijkt mij niks. Je hebt zeker al eens contact gehad met een lk?

Shandaly dat is schrikken zeg, elk kind dondert wel eens van de trap maar ik snap wel dat je dan even van de kaart bent! Gelukkig was het zwemmen leuk :)

Belle met haar gouden handen, mooi!!!

Mango wel leuk om te kunnen gluren maar dan moet je er inderdaad wel slim mee omgaan en wat afstand bewaren! :Y

Olf met je acrobaat :D
Heb ik nog daily's gemist?

En Loj, ik ben benieuwd hoe jouw nacht is gegaan! Het levert sowieso spanning op dat je het in de gaten wilt houden natuurlijk. Hopelijk komt er snel een tand door of is het virusje voorbij.
pi_130263495
Loj zodra het je zelf niet meer lekker zit zou ik meteen bellen! Liever een keer te veel. En dan hoor je nog maar eens dat het een tandje of een virusje is.

Olf wow wat een stunt :o en dat hoofd erbij :D
Shandaly heerlijk gezwommen! Maar je arme kereltje ;( gelukkig lijkt het mee te vallen. Ik vind je spoiler echt heel triest :* :'(
Mango wat leuk dat je mocht kijken!

De nacht ging net zoals anders. Aantal keer wakker vanwege speen/ niet lekker liggen. Dus de papfles ging goed maar maakte eigenlijk niks uit :')

(zou Hilzillah haar mini al hebben? O+ )
pi_130263613
Fieder, ja! Check z&g.

Loj, ik zou ook ff bellen. Zou mij ook niet lekker zitten :*
pi_130263626
Oh echt? Het staat niet in het update topic, ik ging steeds braaf kijken }:|
Ff zoeken dan
pi_130263774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 07:13 schreef Fieder het volgende:
Loj zodra het je zelf niet meer lekker zit zou ik meteen bellen! Liever een keer te veel. En dan hoor je nog maar eens dat het een tandje of een virusje is.
Dit dis :Y

Wat een leuke foto's Shandaly! En schrikken dat Lars van de trap viel. Ik zou dan ook wel even flink van de kaart zijn.

En wat betreft je spoiler
SPOILER
Stom kdv mbt bv. Ik ben ook de enige die gekolfde melk meegeeft. Scheelt weer plakkertjes ;)

Hier was het weer 04.30 (D) - 05.00 (J) - 06.00 (D) - 07.00 (M) :O
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:18:02 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130263972
Gewoon bellen Loj!

Kyara, weer een pittig nachtje.. Kans op bijslapen vandaag?

Suiker, ja herhaaldelijk, maar ze drinkt gewoon niet goed uit de borst. Helaas.

Zometeen naar het consternatiebureau. Inentingen en weer eens horen wat er nu allemaal weer niet deugt en wat ze al wel niet had moeten kunnen en nog niet kan :O.
pi_130263998
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon bellen Loj!

Kyara, weer een pittig nachtje.. Kans op bijslapen vandaag?

Suiker, ja herhaaldelijk, maar ze drinkt gewoon niet goed uit de borst. Helaas.

Zometeen naar het consternatiebureau. Inentingen en weer eens horen wat er nu allemaal weer niet deugt en wat ze al wel niet had moeten kunnen en nog niet kan :O.
Jammer inderdaad, kan me goed voorstellen dat je het kolven zat bent!
En waarom zou het CB zo stom doen? Ze doet het toch supergoed? Complimentjes innen zul je bedoelen! :Y
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:23:07 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130264043
Tot dusver was er telkens iets mis en dan vervolgens oh toch niet. Dus mijn vertrouwen is wat getemperd :').
pi_130264097
Weer wat grijze haren rijker shandaly. Gelukkig liep het goed af.

Xme sterkte met de prikjes.

Zag een stuntbaby, zomaar even gaan staan.

Loj hoe is de nacht gegaan? Nog gebeld?

Kyara pittig nachtje weer :*
pi_130264339
Geen kans op bijslapen vandaag. We (oma en ik) gaan vandaag met het hele spul naar het Openlucht Museum.
pi_130264357
pffff :O

Luc krijgt tandjes en zit midden in een sprong. Hij zit zichzelf echt in de weg.

Zal blij zijn als deze sprong voor bij is. (Maar dat duurt nog wel even ;( )
pi_130264594
ik kom even binnen vallen hoor!
Ik ben namelijk tante geworden *O* Mijn zus heeft een zoontje gekregen. Drie keer raden wie er bij de bevalling was O-) Ik heb veel respect voor onze mannen gekregen ineens. Jeetje wat is dat heftig om iemand pijn te zien lijden, en je kunt eigenlijk niks doen behalve er zijn!
En toen hij geboren werd :'( oh my god! Ik heb dingen gezien die ik van mezelf niet meer wist of toen niet kon zien. Wat gaaf om het hoofdje te zien kruinen, en als het hoofdje staat. En het kindje daarna wegen en de reflexen testen en aankleden.En en en.. alles gewoon.
Ik zit er nog vol van :'( :D O+ O+ O+ *;

nu móét ik helemaal nú meteen zelf ook een baby :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:17:23 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130264742
Gefeliciteerd kwisted, en wat tof!!
pi_130264808
Gefeliciteerd kwisted en wat een bijzondere ervaring.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:35:21 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130265059
Wow Kwisted, van harte gefeliciteerd! Bijzonder dat je erbij mocht zijn!

LB wat fijn dat je zo'n mooi weekend hebt gehad en dat je hebt kunnen pronken O+

Over de KDV-bv perikelen. Lijkt me een mooie kans om even rustig in gesprek te gaan met de zgn 'mutsen' want waarschijnlijk weten ze er gewoon niet zoveel van. Ik snap de frustratie maar hier op fok gaan schelden zal vast niet zoveel zoden aan de dijk zetten :P en het zal voor alle partijen fijner zijn als ze wat beter van de hoed en de rand weten? Bij mijn zusje op het KDV geeft een aantal moeders nog bv en ze gaan daar bijzonder voorzichtig mee om, het kan dus.

Die kijkochtend klinkt supergaaf Mango! Zit je daar natuurlijk uit elkaar te knallen van trots O+

Olf wat knap van je baby dat ze ging staan! Idd, ingesptijd :+

Shandaly wat schrikken van Lars zeg! Gelukkig dat het goed is afgelopen en dat je wel een fijne zwemervaring gehad hebt met Femke.

Loj wat vervelend. Ik hoop dat het inmiddels beter met hem gaat?

Fieder jammer van de papfles. Hart onder de riem: hier duurde het ook wel een paar dagen voordat er effect was.

Succes met de inentingen XM. En Skoap met de sprong :X

Kyara veel plezier vandaag!

Minimijlpaaltje hier vandaag: Silvijn is 9 maanden *O* O+
pi_130265228
Kwisted gefeliciteerd! En wat bijzonder dat je bij de bevalling was!

XM succes met het cb en de prikken. Je moet gewoon zelf gaan vertellen hoe goed je het vindt gaan en hoe trots je bent, dan hebben ze vast een hoop minder aan te merken. En anders eoiaou!

Kyara veel plezier vandaag! En vind je het fijn/leuk dat oma er een weekje is, of kost het je alleen maar meer energie?

Loj succes met de schommeltemp van je baby! Hopelijk stabiliseert het snel weer.

En baby's die klimmen/staan, dat zijn al heul geen baby's meer O+

Gister deed M het heel goed op het kdv. Alleen drinken ging niet zo denderend. Maar wel lekker vrolijk en ook lekker geslapen. Ik heb hem rond 14 uur weer opgehaald. De middag en avond heeft hij in zijn gewone ritme gedaan, maar blijkbaar was hij toch heel moe, want hij heeft van 21:30 tot dat ik hem om 7:30 wakker maakte geslapen... ik heb rond 6 uur even gekolfd, de afgelopen nachten kwam hij steeds om de 2 uur, dus ik stond op knallen. Maar wel even lekker een goede nacht gehad!
En vandaag is M weer naar het kdv, eens kijken hoe het ditkeer gaat.

Ik ga het huis poetsen vandaag
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130265302
jeej Silvijn *O*

Coco wat een mooie fotos van Saar! Vooral die 2e is echt schattig :D

En ik zag Nin met een super lief pakje voorbij komen!

En de kleine van Olf gaat gewoon al staan :o

Shandaly, leuke zwemfotos! Wat een geinig badpakje, had ik ook al zien liggen bij de hema!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:46:11 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130265319
Kwisted, gefeliciteerd! Wat bijzonder!

Terug van CB. Stats: 12 weken, 5750 en 61,5cm! Alle lijntjes volgt ze, behalve de lengte, ze is in 1x pieuwwwww naar de lijn boven de middellijn geschoten :D. Was geen probleem verder.

Wel volgt ze nog steeds niet met het hoofdje. Doet ze thuis af en toe, maar ook niet echt enthousiast en ze is toch een behoorlijke voorkeurshouding aan het vormen, met afplatting. Volgende consult wordt er besloten of ze naar een fysio moet. Wij doen er alles aan om het tegen te gaan, maar ja! Ik kan niet 's nachts naast haar bed gaan zitten.

En prikjes, dus nu zielig ;(.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:52:34 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130265473
XM. Ik zou de volgende afspraak met het CB niet afwachten als ze nu al een afplatting en sterke voorkeur heeft maar alvast naar de fysio gaan. Ik heb destijds ook dat advies gekregen hier en ben er echt blij mee dat we dat advies opgevolgd hebben. Wij hebben ook zelfstandig geoefend en getraind om hem de andere kant op te laten kijken maar dat hielp maar half. De massages en de oefeningen die de kinderfysio deden werkten meteen en veel beter. Beter een afspraak een paar weken te vroeg (al vraag ik me dat af) dan dat je dadelijk met een nog grotere achterstand moet beginnen.

Wel heel fijn van haar groei! *O*
pi_130265647
Kwis wat mooi en bijzonder, gefeliciteerd! O+
pi_130265683
Oh Kwisted wat bijzonder O+ :'( O+ gefeliciteerd!
Spees hoera! 9 maanden!
Skoap succes met de sprong
Piekie fijn dat het goed ging! Veel plezier met poetsen :P
XM wat goed van de groei!! *O* en ik ben het met Spees eens, ga gewoon nu alvast naar de fysio. Je hebt geen verwijzing meer nodig. (en prikjes zijn ;( )
pi_130265719
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 23:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het gister nog geprobeerd en zonder succes. Ze drinkt wel iets, maar niet veel. Ze valt of in slaap of gaat lopen meuten. Hele tijd loslaten en weer aanhappen (auw), rondkijken, alleen maar beetje lebberen op m'n tepel, etc. Schiet niet op.

En huuuu, je kind van de trap zien stuiteren! Gelukkig viel het mee! En gezwommen, stoer hoor. En boe voor je spoiler. Onbegrijpelijk idd. En zo zonde en jammer, voor alle partijen.
Toen ik, na het fulltime kolven, Nin aan de borst ging doen, deed ze aan het begin ook zo! Maar na een paar drinksessies (of misschien zelfs dagen) achter elkaar, wendde ze er aan en ging ze rustig drinken. Het was hier ook zo dat ik bij het kolven eerst al zere tepels had gehad, maar toen ze fulltime ging drinken, kreeg ik dat weer...

Verder sluit ik me aan bij de rest, respect dat je het kolven al zolang fulltime volhoudt! Je bent een lieve mama voor Noor O+
pi_130265738
Kwisted, wat klinkt dat mooi, bijzonder en speciaal O+

*O* Silvijn 8 maanden!

Nog steeds een arme zieke bij Loj :*
pi_130265996
Kwisted gefeliciteerd!! Wat mooi dat je daar bij mocht zijn zeg O+

Silvijn driekwart jaar *O*

Kyara veel plezier in het Openlucht Museum, daar wil ik over een tijdje ook naartoe met J.

Fijn dat alles goed was op het CB, ze groeit lekker jullie meisje! :) En goed advies van Spees.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:20:52 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130266064
Zeker goed advies, gelijk afspraak gemaakt met de kinderfysio voor as donderdag. Thnx!
pi_130266084
Kwisted wat mooi en bijzonder dat je er bij mocht zijn!! Gefeliciteerd tante! O+

Silvijn 8 maanden *O*

XM mooie stats hoor *O*

Loj sterkte met de schommelingen! :*

Kyara veel plezier vandaag!

Er vroeg iemand wat er met mijn baby was, alleen maar leven op flesjes melk...ontzettend afbuigend lijntje, we hebben even flink in de stress gezeten, maar gelukkig gaat het nu allemaal weer ontzettend goed, word er ook goed gegeten en het lijntje gaat héél langzaam omhoog, maar hej, omhoog *O*
pi_130266195
Kwisted wat super bijzonder O+ O+ Gefeliciteerd!
pi_130266220
Bleh mijn baby is vandaag niet zichzelf. Kan alleen maar huilen en moe. Ik smeerde net teetha en ik vermoed meer tandjes. Maar peutee moet / wil ook aandacht en ik heb al sinds gisteravond knallende koppijn. Is het al bijna half zes????

Sorry hou niet van klagen maar man wat gaat de tijd langzaam vandaag.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:33:55 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130266337
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zeker goed advies, gelijk afspraak gemaakt met de kinderfysio voor as donderdag. Thnx!
Fijn, lekker snel! Ik twijfelde nog voor het op enter drukken want wil je ook niet bang maken. Maar vond het voordeel toch wel opwegen daartegen :+

As, succes. Met zijn drieën op pad, met de fiets weg ofzo een optie? Dat doe ik altijd als het zo'n mopperdag dreigt te worden. Helemaal resetten om met Suikertantes woorden te spreken. Ben je er zelf ook even uit.

Oh enneuh, 9 maanden peeps, niet 8 :P
pi_130266377
egopost zonder bij te lezen want zit op kantoor: krijg net een foto van mijn moeder van Isa op haar buik in de box. Ze is voor het aller aller eerst zelf van haar rug op haar buik gerold :'( O+ O+ Ik wil naar huis!!!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:15 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130266483
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:04 schreef bellelena het volgende:

[..]

Toen ik, na het fulltime kolven, Nin aan de borst ging doen, deed ze aan het begin ook zo! Maar na een paar drinksessies (of misschien zelfs dagen) achter elkaar, wendde ze er aan en ging ze rustig drinken. Het was hier ook zo dat ik bij het kolven eerst al zere tepels had gehad, maar toen ze fulltime ging drinken, kreeg ik dat weer...

Verder sluit ik me aan bij de rest, respect dat je het kolven al zolang fulltime volhoudt! Je bent een lieve mama voor Noor O+
Aww thx :@. Ik doe m'n best :). En wbt de bv, tja ze dronk laatst een kwartier bij me. Ging ik nakolven, haalde ik er nog 100cc uit :').
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:41:02 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130266545
En de cb-arts adviseerde om met 4 maand al met fruit of vruchtensap te beginnen. Ik weet niet hoor... Ik vind dat wel erg snel eigenlijk...

En Spirit, wat tof!! Ons dametje vindt het hele motorische gebeuren allemaal niet zo boeiend en doet ook nog geen poging tot rollen whatsoever.

Noor kijkt ook nog niet naar haar handjes en dat moest ook. Ja, ehh... Kan 'r niet dwingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door XcUZ_Me op 20-08-2013 10:47:16 ]
pi_130266758
Isa heeft nooit naar haar handjes gekeken. Heeft ze denk ik gewoon overgeslagen ofzo? En Noor is ook een paar weken jonger he, en lang niet alle kindjes ontwikkelen zich even snel op dezelfde gebieden. Misschien is Noor motorisch wat rustiger, maar doet ze alles straks in 1 keer of gaat ze juist heel snel praten ofzo :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:49:47 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130266796
Goed van het rollen Spirit, jammer dat je het gemist had! Misschien geeft ze vanavond nog een showtje weg.

Moeten jullie bij staande baby's in slaapzakje ook denken aan deze uit Monsters inc? :D

dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:50:10 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130266802
Ik maak me er ook totaal niet druk om hoor. Ze babbelt idd wel flink. Doet geluidjes na die ik maak enzo, dus ik denk dat ze daarmee weer veel vlotter is. Komt vanzelf wel :).
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:50:39 #109
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130266815
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:30 schreef Olf het volgende:

[..]

Nee, ik kom ook echt niet makkelijk aan een baan hierna in mijn richting, daarom doe ik wel 'vrijwillig' al een stage in plaats van losse vakken omdat ik hoop dat dat mijn kansen vergroot. (ik heb hier ooit iets gezegd over baangarantie na mijn studie, dat was sarcastisch maar had al begrepen dat dat niet was over gekomen :+ )

Een tweede studie wordt nu superduur door al die nieuwe wetgeving, dus in dat opzicht is het gunstig de minor wel dit jaar te doen, of helemaal niet. Maar ik kijk gewoon in januari. Mag sowieso bij mijn huidige bijbaan vanaf februari 3 dagen werken (nu 1) dus ik heb wel enige financiële zekerheid, dat is fijn.

En jeee, kyara, medeknutselkneus!
He jeetje.. Lastig. Ja precies, hopelijk werkt dat wat :)
Whaha omg :')
Ohja.. :( nee studeren is reteduur. Nou dat is iig wel fijn ja :*

Als M. hier een fles krijgt (wat zelden is), dan laat pakt ze 'm ook niet zelf beet. Wel handje open-dicht-open-dicht O+ zo schattig!

Ach Fieder wat vervelend! ;( Rottig op zo'n plek idd..

Saartje O+

L0t wat fijn!! O+ Zelf in eigen bedje slapen *O*

Mango wat fijn dat M. het zo naar zijn zin heeft daar O+ gluren ftw! *O* :D

Tally :*

Olf :D O+ Ja gaat snel he.. Hier verschilt het ook per week wat ze kan, eerst zelf gaan zitten, toen ineens kruipen, toen ook nog eens gaan staan :o O+

Echt heel vreemd dat de maatschappij nog zo raar tegenover 'lang' bv geven staat. Ik had het me ook heel erg voorgenomen om nu nog steeds bv te geven, maar helaas. Ik ga er bij een tweede ook wat realistischer instaan en mezelf niet het doel stellen 2 jaar bv te geven :') Was iets te hoog gegrepen. Ik denk nu; elke dag/week is meegenomen, en verder zie ik het wel.

He jeetje, :* voor alle zieke kindjes!

Kwisted gefeli!! :* En wat leuk dat je erbij mocht zijn O+

Spees O+ Maak je nog een mooie foto van 9 months in, 9 months out? :D

XM je kan rustig wachten tot 6 maanden hoor.. doen wat goed voelt! :*

Was wel grappig, gisteren naar familie BBQ geweest van mn man, bij zijn opa en oma en met zijn vader en broers. We zagen dat M. wakker was en we dachten; mooie tijd om weg te gaan (mijn man was het ook al zat :+). Komen we beneden, M. heel lief maar moe naar iedereen kijken met dr serieuze kop :D Komt oma naar ons toe; ohh, daar is mijn lekkere meisje!! Kus geven enzo :D En vervolgens komt zijn vader er ook bij staan. Ze keek dus heel serieus en oma begon tegen haar zoon dus van; herkent ze jou wel? ga je wel af en toe langs enzo? :D :') (en dat doet ie dus bijna nooit...) whihi ik dacht ook OEPS ik zeg ff niks XD _O-
Magoed was verder wel gezellig..
[spoiler]wel eergister per ongeluk onveilige sex gehad :@ :') whaha. Denk niet dat het raak is maar we gaan 't zien, op vakantie. Manlief zei nog; je neemt wel testen mee he?? XD
pi_130266948
Vruchtensap met 4 maanden vind ik wel snel.

Spees fietsen is nog geen optie, maar straks misschien even naar de speeltuin is wel een idee. Kyan ligt nu te slapen.

Enf toch wel spannend.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:03:04 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130267119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Spees O+ Maak je nog een mooie foto van 9 months in, 9 months out? :D
[/spoiler]
Misschien wel, niet aan gedacht eigenlijk :D Maar ik denk dat ik dat dan over 10 dagen doe, hij heeft er 9 maanden en 10 dagen in gezeten, die luiwammie!

quote:
SPOILER
Oehhh spannend!!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:05:04 #112
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130267165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:56 schreef As1981 het volgende:
Vruchtensap met 4 maanden vind ik wel snel.

Spees fietsen is nog geen optie, maar straks misschien even naar de speeltuin is wel een idee. Kyan ligt nu te slapen.

Enf toch wel spannend.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien wel, niet aan gedacht eigenlijk :D Maar ik denk dat ik dat dan over 10 dagen doe, hij heeft er 9 maanden en 10 dagen in gezeten, die luiwammie!

[..]

Oehhh spannend!!
Haha ja ist ook wel :') :@ Ook begin van de maand al. Wij zijn echt lui. Manlief vond het een soort ook niet leuk dat hij er als enige aan moest denken, maar ondertussen toch al 2x gebeurd :') Gaat lekker met ons.

Whaha ja idd! O+ Ja leeeukkk. Ik heb het idd ook precies op de dag gedaan dat ze eruit kwam (38+1) :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:09:09 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130267256
Spannend Enf!

Ga maar eens wat inlezen over bijvoeding. Voelt nog erg als ver van m'n bed show. Maar met vier maand al beginnen... Kweetniet... Op het papiertje wat we bij de eerste afspraak kregen, stond 6 maand :'). Maar ze gingen in hun advies met de kinderartsen mee. Hmja.
pi_130267262
Dank voor alle fijne reacties. Het doet me echt goed. Ben zo blij dat ik me hier heb aangemeld :)
Ow heeft een "mwah" nacht gehad. Ben om half drie ff gaan voelen, toen voelde hij al warmer aan. Om half 4 werd hij wakker en is wakker geweest tot half 7. Daarna hebben we met z'n allen nog tot 9 geslapen. Z'n temp was vanochtend weer 37,5 dus dat is redelijk. Huisarts nog wel gebeld, maar ze ziet geen reden om me te laten langskomen. (Ik vind m'n huisarts ook niet zo leuk :( ) nog twee weken dan mag ik naar de ka!!!

Ff kijken wat ik me verder nog kan herinneren.

Mooie foto's van het zwemmen en baby'tjes die gaan staan in de kinderstoel.

Hier zijn ze op het kdv heel erg pro bv en waren ze juist verbaasd dat ik geen bv gaf.

XM, goede stats, en goed dat je hebt gebeld voor de fysio. Ik vond de fysio erg fijn. En ze was niet alleen bezig met het hoofdje maar ook met kracht in de armpjes en hoofdje en rollen. Ik denk dat door de fysio Ow redelijk vroeg is met rollen en tijgeren.
O, en het vier maanden advies kreeg ik ook. Schijnt het nieuwe protocol te zijn. Ik heb gewacht tot gecorrigeerd 4 maanden (dat hoefde niet eens), maar dat was meer omdat Ow honger bleef hebben en aan z'n max aan drinken zat.
Trouwens respect voor je kolven! Ik heb het maar acht weken volgehouden!

Negen maanden een Speesbaby.

En sterkte vandaag As.

En de rest ben ik vergeten :(
pi_130267487
Loj, kun je niet gewoon naar een andere huisarts voor een second opinion? Ik vind het wel vrij raar dat zijn temp zo schommelt eerlijk gezegd. En huisartsen zijn ook maar mensen he, en wel mensen die van heel veel heel weinig weten. Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon een ander bellen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:43:18 #116
259886 pessie
pi_130268125
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend Enf!

Ga maar eens wat inlezen over bijvoeding. Voelt nog erg als ver van m'n bed show. Maar met vier maand al beginnen... Kweetniet... Op het papiertje wat we bij de eerste afspraak kregen, stond 6 maand :'). Maar ze gingen in hun advies met de kinderartsen mee. Hmja.
Ho, wacht, halt. In principe is het gewoon 6 maanden, zeker bij volledig borstvoeding. En als jij nu bezig bent haar alsnog aan de borst te krijgen zou ik zeker nog wachten. Bij Lauren wilde ik heel graag weer gewoon tot 5.5 a 6 maanden wachten, maar aangezien ze echt begon te krijsen als wij aten en halen uit mijn banaan begon te nemen zijn wij met 5 maanden begonnen. Vind het nog steeds jajammer maar zij gaf zelf erg duidelijk aan dat zij klaar was om verder te gaan iin deze ontwikkeling. Als Noor het prima vind om op volledig melkmelk te leven, niet aan tornen.

Maar goed, just my two cents. Als je zelf iets anders wilt doen sla dit dan volledig in de wind, ik wilde het alleen even aangeven.

En nu moet ik bij lezen, want had alleen deze pagina gelezen.

Oh ja, we zijn weer naar het CB geweest.
Status: 8220 gram en 70 cm
pi_130268195
Even een noob-vraagje hoor, maar waarom zou je niet willen dat je kind voor 6 maanden begint met bijvoeding, zeker als het zo duidelijk aangeeft eraan toe te zijn?
Sarcasme. Herken het.
pi_130268573
Ik wilde wachten ivm allrgieen in de familie. Dan is het verstandiger om te wachten. O
Rond de 5,5 maand zijn we langzaam begonnen.

Ze heeft kyan ingehaald Pessie. Gister thuis gewogen. Althans mijn man en hij was ruim 7300 of 7600 gram. Hij was het alweer vergeten :P
5 september mogen we voor de 6 maanden afspraak (dan bijna 7 maanden)
pi_130268598
Ik wacht ook af wat F zelf aangeeft, voorlopig weinig. Hij toont interesse maar is niet jaloers ofzo.

En spirit toevallig draaide F zaterdag voor het eerst van buik naar zijn rug! Wij waren er niet bij maar troffen hem zo aan.

XM goede stats! En dat geldt ook voor Pessie :)

Spees hoera, 9 maanden!!! *O*

Net heeft zijn overgrootmoeder F de fles gegeven en ik heb een triljoen foto's gemaakt. Het was voor beiden wel een heftige ervaring geloof ik maar ze hebben veel naar elkaar gelachen dus ik vond het erg leuk O+

Enf wat leuk, nog een Enfje! ;) wanneer ga je op vakantie?

Verder zag ik nog wat sippe, sneue of humeurige baby's. Hopelijk knappen ze snel op!

F kletst zich nu in slaap, liefde. *;

Oh en XM, wij hebben bij de eerste twijfel meteen de fysio gebeld, en hoewel we dachten dat we alles deden had ze toch nog tips! Zo konden we bijvoorbeeld niet overcompenseren dus we mochten hem altijd op dezelfde kant leggen ipv afwisselen. En nu moeten we hem soms scheef houden op schoot zodat de zwakkere kant van zijn nek zich wat beter gaat ontwikkelen.

Nog steeds gezeik met de bereikbaarheid van Fok! trouwens, en volgens Tele2 ligt het probleem bij Fok!. Het schiet niet echt op.. :(
pi_130268662
Wat klinkt dat tof suiker. Een bijzondere herinnering O+

Balen van dat bereik trouwens.

Oh en als hij begint met draaien gaan ze het steeds vaker doen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:11:53 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130269058
Wat leuk suiker, fijn dat je foto's hebt! Hoe oud is ze? Gek van Tele2. Twijfel even of wij die ook hebben, wij hebben die van Patrick Stoof. Vergeet altijd of dat nou Tele2 of Telfort is. Met 3g werkte het wel goed zei je, toch? Hier wel iig.

Mopper/huil/krijsbaby vanochtend. Stukje gefietst samen en hij ligt als een engeltje te slapen na een paar minuutjes in zijn bed te hebben gelachen. Super oplossing telkens weer.
pi_130269298
Ze zeiden hier op het cb dat er dus nu een nieuw onderzoek was waaruit bleek dat juist met vier maanden starten zorgde voor minder kans op allergieën..
Ik hen t onderzoek nooit terug kunnen vinden en dat wil ik nog steeds een keer vragen aan het cb.
Je merkt dus, veel onderzoeken, veel verschillende meningen...

In ieder geval, begin eraan zodra het voor jou goed voelt. En lukt het niet, dan wacht je gewoon nog een paar extra weekjes.

Rollen wat goed :)

Mooie stats!

En eigenlijk zou ik dat moeten doen he Spirit. Lastig.. Voel me een overbezorgde zeurmoeder als ik naar ze bel. (Had nooit verwacht dat ik zo zou worden.

En wat een goed idee, mooie foto maken op zoveel dagen in de buik en zoveel dagen in de buik. Dus dat is al over 31 dagen! Slik! Mijn baby wordt groot!

O, ook moeite met fok hier en idd ook Tele2
pi_130269504
Loj, je kunt 2 dingen doen:

1. Je belt niet en blijft je zorgen maken de komende dagen of weken tot het vanzelf over gaat of erger wordt.

2. Je belt wel naar een andere arts en doet je verhaal. Dan zeggen die mensen OF dat er inderdaad geen reden is en je het gewoon nog aan moet zien (dan weet je dus dat het advies van je eigen huisarts niet gek was) OF ze zeggen dat je langs moet komen omdat zij het ook niet helemaal vertrouwen. Dan ga je langs en heb je in elk geval de geruststelling dat er een arts naar heeft gekeken.

Ik zou gewoon voor 2 gaan. Je hoeft die mensen toch nooit meer te zien/spreken als ze zeggen dat je niet langs hoeft te komen of als je langs komt en er blijkt niks aan de hand te zijn :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130269554
:W Ik kom weer even wat laten horen! Even reageren op de laatste pagina en de dingen die ik onthouden heb.

Suiker, wat tof dat er een baby vernoemd is naar aanleiding van jullie F.!

XM, wat doen jullie het goed! Fijn dat het zoveel rust brengt, je klinkt ook veel meer relaxed. E. brabbelt nog helemaal niet zoveel trouwens, maar die volgt wel. Grappig!

Enf, spannend!

As, wat een rotdag zo! Hopelijk lukt het om er even uit te gaan, misschien doorbreek je het dan ook wat :*

Wat betreft de fysio, is het altijd verstandig een fysio te bezoeken bij voorkeurshouding? E. heeft een flinke voorkeurshouding, ook echt aan 1 kant een kale plek en een bult. Cb heeft er wel wat over gezegd maar ze wilden het verder aankijken.
Verder reageer ik hier bijna niet omdat het echt ruk is hier :'( E. slaapt steeds maar 3 kwartier en gaat krijsen! Speen geven helpt niet, ze huilt terwijl de speen in haar mond zit. Uiteindelijk komt het erop neer dat ze maar beneden gaat spelen, prima natuurlijk. Maar na even is ze weer moe dus terug naar bed om te slapen. Doet ze dat niet :{
Ook de nachten gaan zo. Eventjes slapen en dan huilen. Dan helpt de speen wel meestal, maar dat 10x per nacht breekt ook wel op :O
Einde geklaag!

Mijn dochter rolt van buik naar rug!! *O* en ze lacht ook heel veel als wij in de buurt zijn O+ en eergisteren zijn we weg geweest een middag en dat ging hartstikke goed!
E.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:26:55 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130269590
Een overbezorgde zeurmoeder Loj? Hij is jouw baby en jouw verantwoordelijkheid. Als jij het idee hebt dat er iets niet klopt, dan moet je gewoon bellen. Ten eerste moet je maling hebben aan eventuele zeurkousen die het niet zouden begrijpen dat een bezorgde moeder belt. Wat dan nog als zo iemand dat denkt? En als je dat niet kunt, verplaats je eens in de huisartsassistente. Het is haar werk :P zou jij in haar plaats een moeder die zich zorgen maakt om haar baby veroordelen?
pi_130269685
Spark wat rottig dat het slapen zo slecht gaat ;( Maar wel fijn dat ze toch vrolijk is en lekker rolt! Gaat het al iets beter met haar verstopping?
Sarcasme. Herken het.
pi_130269853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Over de KDV-bv perikelen. Lijkt me een mooie kans om even rustig in gesprek te gaan met de zgn 'mutsen' want waarschijnlijk weten ze er gewoon niet zoveel van. Ik snap de frustratie maar hier op fok gaan schelden zal vast niet zoveel zoden aan de dijk zetten en het zal voor alle partijen fijner zijn als ze wat beter van de hoed en de rand weten? Bij mijn zusje op het KDV geeft een aantal moeders nog bv en ze gaan daar bijzonder voorzichtig mee om, het kan dus.
Even zonder op de rest te reageren (bereik is dramatisch, ik heb er ook last van Suikertante!) want natuurlijk heb ik het bij het kdv allang besproken.

Bv meegeven was bij een kleine baby allemaal prima, maar nu krijg ik alleen maar de indruk dat zij het nu maar onhandig vinden dat hij dat met tien maanden nog steeds krijgt. Want er wordt steeds moeilijk gedaan daarover. Ik zal dan wel een zeikouder zijn met te hoge verwachtingen, maar ik verwacht van hen dat als mijn kind lastig eet/drinkt/slaapt op de opvang, dat zij met mij meedenken over een oplossing en niet simpelweg komen met 'hij wil niet drinken'.

En dat meedenken gaat over andere dingen altijd prima, maar op dit vlak dus niet. Mijn inziens heeft dit alleen niks met een al dan niet gebrek aan kennis over bv te maken. Er zijn vast wel meer kinderen die wel eens niet willen drinken, of dat nou bv, fv of voor mijn part fristi met alle kleuren van de regenboog is. Maar hier wordt het heel makkelijk steeds op de inhoud van de fles gegooid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 20-08-2013 12:41:06 ]
pi_130269861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:29 schreef Spirit82 het volgende:
Spark wat rottig dat het slapen zo slecht gaat ;( Maar wel fijn dat ze toch vrolijk is en lekker rolt! Gaat het al iets beter met haar verstopping?
Nee, ze kan nog steeds niet zonder laxeermiddel. Afgelopen week poepte ze na een paar dagen weer (terwijl ze laxeer krijgt) dat zag eruit als dikke pindakaas met heel veel stukjes noot :Y)
E.
pi_130269978
Gatver Spark, dank voor de mental pic :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130270005
:D geen enkel probleem!
E.
pi_130270041
Wat achterlijk trouwens, dat moeilijk doen over bv.. Ik zou er inderdaad eens een gesprekje aan wagen :Y
E.
pi_130270209
Fok is niet meer stuk!
pi_130270228
Spark wat lastig, en gebrek aan slaap is killing, hoop dat het gauw beter gaat.

Loj, als je je er echt niet prettig bij voelt is het ook een optie je eigen huisarts nog een keer te bellen en zeggen dat je je er niet prettig bij voelt. Dan kan je misschien toch even langs komen en is minder 'zwaar' dan second opinion.

Silvijn alweer 9 maanden! *O*

Bijvoeding ben ik ook met 5,5 maand pas mee gestart. Eerder had echt niet gehoeven want ook met 5 maand ging het in het begin erg moeilijk (wtf is dit in mijn mond blegh :( moet ik hiermee mama ). Even opgehouden, paar weken later ging het ineens goed.

Mineola mijn mini eet steeds meer bijvoeding en wil daardoor (logisch) ook steeds minder drinken. Ik vind het wel lastig om te bepalen of hij nou wel genoeg vocht binnen krijgt ineens. Maar bv werd bij mijn kdv heeel zuinig mee gedaan. Op dagen dat ie minder dronk (dat was soms zo) gaven ze hem ook wel eerst 100 om daarna nog wat te maken indien nodig. Weggooien hoefden ze nauwelijks.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:52:17 #134
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130270601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:57 schreef As1981 het volgende:
Ik wilde wachten ivm allrgieen in de familie. Dan is het verstandiger om te wachten. O
Rond de 5,5 maand zijn we langzaam begonnen.

Ze heeft kyan ingehaald Pessie. Gister thuis gewogen. Althans mijn man en hij was ruim 7300 of 7600 gram. Hij was het alweer vergeten :P
5 september mogen we voor de 6 maanden afspraak (dan bijna 7 maanden)
Bij ons gaf de kinderarts aan dat het ivm allergieën juist goed was al eerder te beginnen met vast voedsel. Maar dan vooral groenten en nog beperkt fruit (ook ivm fruitzuren)

Wij mochten al met vier maanden beginnen, ging een beetje tegen mijn eigen gevoel in en Isabel was er duidelijk nog niet aan toe met vier maanden. Dat begint nu met 8 maanden pas te komen eigenlijk.
pi_130270626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:42 schreef Zolena het volgende:
Mineola mijn mini eet steeds meer bijvoeding en wil daardoor (logisch) ook steeds minder drinken. Ik vind het wel lastig om te bepalen of hij nou wel genoeg vocht binnen krijgt ineens. Maar bv werd bij mijn kdv heeel zuinig mee gedaan. Op dagen dat ie minder dronk (dat was soms zo) gaven ze hem ook wel eerst 100 om daarna nog wat te maken indien nodig. Weggooien hoefden ze nauwelijks.
Gaat hier ook zo hoor. Sowieso is het al afgebouwd van 3x180 naar 1x180. Dat wordt nu ook (op mijn verzoek) in twee kleinere flesjes aangeboden. Of er wordt pap van gemaakt (eveneens mijn verzoek). Genoeg opties dus.
Maar ik kwam er laatst pas na een week achter dat die pap op is, omdat ik vroeg waarom ze dat niet geprobeerd hadden toen er weer een sloot was weggegooid (die pap kwam van thuis). o|O

En ander drinken aanbieden gebeurt dus maar matig. Kind drinkt na thuiskomst meteen zn halve tuitbeker leeg terwijl hij in het weekend alleen maar slokjes hoeft.
pi_130270756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:45 schreef Spirit82 het volgende:
Even een noob-vraagje hoor, maar waarom zou je niet willen dat je kind voor 6 maanden begint met bijvoeding, zeker als het zo duidelijk aangeeft eraan toe te zijn?
Omdat het voor de darmrijpheid niet goed is.
Het onderzoek waarop het advies om met 4 mnd te starten gebaseerd is, schijnt niet goed uitgevoerd te zijn. Alle andere europese landen hanteren ook nog gewoon de 6 maanden-grens.
In het geval van Lauren zou ik ook eerder zijn begonnen, maar vaak wordt kijken naar wat jij in je mond stopt al gezien als interesse in eten. Babies weten nog niet wat ze moeten doen met eten, ze zijn gewoon geinteresseerd in wat je doet. Stop je een telefoon in je mond willen ze dat ook :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130270843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:25 schreef .Sparkling. het volgende:

Wat betreft de fysio, is het altijd verstandig een fysio te bezoeken bij voorkeurshouding? E. heeft een flinke voorkeurshouding, ook echt aan 1 kant een kale plek en een bult. Cb heeft er wel wat over gezegd maar ze wilden het verder aankijken.

Ja, zou ik wel doen! Zeker als het nu al echt te zien is. Dat trekt niet zomaar weer weg, echt niet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:59:56 #138
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130270866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:56 schreef Morretje het volgende:

[..]

Omdat het voor de darmrijpheid niet goed is.
Het onderzoek waarop het advies om met 4 mnd te starten gebaseerd is, schijnt niet goed uitgevoerd te zijn. Alle andere europese landen hanteren ook nog gewoon de 6 maanden-grens.
In het geval van Lauren zou ik ook eerder zijn begonnen, maar vaak wordt kijken naar wat jij in je mond stopt al gezien als interesse in eten. Babies weten nog niet wat ze moeten doen met eten, ze zijn gewoon geinteresseerd in wat je doet. Stop je een telefoon in je mond willen ze dat ook :P
Dit klopt niet helemaal. Aan de baby's van mijn Belgische schoonfamilie wordt vanuit hun versie van het CB ook 4 maanden geadviseerd. Heb ik het pas nog met ze over gehad.
pi_130270885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:21 schreef L4cs4p het volgende:
Er vroeg iemand wat er met mijn baby was, alleen maar leven op flesjes melk...ontzettend afbuigend lijntje, we hebben even flink in de stress gezeten, maar gelukkig gaat het nu allemaal weer ontzettend goed, word er ook goed gegeten en het lijntje gaat héél langzaam omhoog, maar hej, omhoog *O*
Ik vroeg dat! Oh, kan me voorstellen dat dat even stressen is. Fijn dat het eten nu zo goed gaat, en dat het lijntje omhoog gaat *O*

XM, fijne stats :) En Pessie ook, zie ik.

Silvijn 9 maanden *O*

[quote]0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Enfermera het volgende:
wel eergister vorige week per ongeluk onveilige sex gehad :@ :') whaha.[/quote]
[sub]*boks*

Totaal niet bij nagedacht om een foto te maken van haar 9 maanden in, 9 maanden uit :D Maar waarschijnlijk heb ik wel een fotootje gemaakt die dag :+
pi_130270918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal. Aan de baby's van mijn Belgische schoonfamilie wordt vanuit hun versie van het CB ook 4 maanden geadviseerd. Heb ik het pas nog met ze over gehad.
Ah, ok.
pi_130271127
Mijn baby is ongecorrigeerd bijna vier maanden. Ik mag starten met bijvoeding als ik dat wil.

Mijn baby komt werkelijk net uit het ei, hij is daar zoooo nog niet aan toe. Bij de oudste ook pas met 7 maanden begonnen. Bijvoeding is wat het is: bij-voeding. Het voelt voor ons niet fijn/goed daar snel mee te starten.
pi_130271206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:07 schreef L-E het volgende:
Mijn baby is ongecorrigeerd bijna vier maanden. Ik mag starten met bijvoeding als ik dat wil.

Mijn baby komt werkelijk net uit het ei, hij is daar zoooo nog niet aan toe. Bij de oudste ook pas met 7 maanden begonnen. Bijvoeding is wat het is: bij-voeding. Het voelt voor ons niet fijn/goed daar snel mee te starten.
Ja maar die van jou is ook nog echt zo'n frummelbaby als ik dat zo zi O+ Die van mij is al een halve peuter :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130271329
9 maanden Silvijn! Jaaa, zo'n foto maken, ik zat pas ook al te kijken hoe oud mijne was, maar ik heb nog wel een week of 8. Ik zat alleen te puzzelen of ik dan 2 weken van de zwangerschapsduur moest aftrekken omdat ze toen natuurlijk nog niet bestond, en dat vond ik alweer een heel vermoeiende rekensom. :+

Enfermera, jaaaaaaa, toch wel een beetje spannend, per ongeluk of een beetje per ongeluk expres? Spannende vakantie!

XM's kleintje goed gegroeid, jee! Trouwens, dat je er na poging tot live voeding nog 100cc uit kolfde, betekent op zich niet per se dat drinken heel slecht gaat. Je kolft toch 6 keer per dag oid? Het zou best kunnen dat ze bij live voeden weer naar acht keer gaat ofzo, waardoor de porties ook ietsjes kleiner worden.

Hier heeft mn vriend het vanmorgen op kdv even over de borstvoeding gehad. Dat we het jammer vinden dat het meteen op de borstvoeding wordt gegooid ipv dat we even kijken naar hoe we gezamenlijk een manier vinden om het op te lossen. Toen beaamde de leidster eigenlijk dat ze van mening was dat kinderen na een half jaar de borstvoeding niet meer nodig hadden, dus dat mijne het misschien daarom niet meer wilde. Dus daar ontbreekt denk ik wel echt wat kennis. Ik heb vanmorgen 1 uit de vriezer meegegeven en 1 vers gekolfd, en nu gaan we even kijken of daar misschien verschil in zit. Ik geef nu 2x180 mee en ze dronk gisteren maar 100, maar ze warmen dus ook per 180 op, waardoor er gisteren 260 gewoon is weggegooid. Nouja, komt goed.

Mineola, drinkt jouwe dus op een kdv-dag 1x180 (ofja, 2x90?)

Mensen met flesvoeding, hoeveel krijgt jullie baby rond 7-10 maanden op kdv per dag?

Verder zag ik superschattige zwemfoto's van Shandaly!
pi_130271387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar die van jou is ook nog echt zo'n frummelbaby als ik dat zo zi O+ Die van mij is al een halve peuter :')
Nou, dit! Al is die van mij nog geen halve peuter.

Ik heb nog niets gehoord over bijvoeding, moeten volgende week weer naar de kinderarts. Wil haar eens vragen naar haar mening.
E. toont nu nog geen enkele interesse in ons eten, ze heeft net haar handen ontdekt. Ze probeert 2 handen tegelijk in haar mond te proppen en maar smakken O+
E.
pi_130271433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ja, zou ik wel doen! Zeker als het nu al echt te zien is. Dat trekt niet zomaar weer weg, echt niet.
Bedankt, dat kan dus gewoon zonder dat het cb ons heeft doorverwezen?
E.
pi_130271470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Het cb is niet verplicht he, maar een keuze :) Als je niet zou gaan, zou je alles toch ook zelf moeten regelen?
Sarcasme. Herken het.
pi_130271494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja hoor! En het CB heeft een adviesfunctie, die kan niet doorverwijzen volgens mij.
pi_130271497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het cb is niet verplicht he, maar een keuze :) Als je niet zou gaan, zou je alles toch ook zelf moeten regelen?
Ohja, dat is waar ook. Ik voel me soms zo'n noob :')
E.
pi_130271517
En dan echt he, dat E. het zo goed doet is heel wat. Ik denk soms dat ik maar iets doe en dat lijkt nog goed te gaan ook :D

Hoe dan ook, ik ga een afspraak maken!
E.
pi_130271577
Joh, iedereen hier prutst geloof ik maar wat aan :D Hier ook trial and error.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:20:29 #151
259886 pessie
pi_130271583

Lauren slacht een pruim :Y)

Dat onderzoek is een beetje omstreden. Wat je ziet is dat er bij 4 maanden beginnen heel voorzichtig wordt begonnen met de introductie terwijl als er met 6 maanden wordt begonnen juist (te?) actief wordt begonnen met bijvoeding. Het kan dus meer liggen aan de manier en de snelheid waarop dan aan een abstracte grens van een x aantal maanden.
Ik ben zelf erg voorzichtig, eerst rustig aan 1 x perr dag een stukje groente, nu krijgt ze sinds een kleine week af en toe een halve broodkorst en vandaag dus bij onze lunch een pruim.

Mineola, goed om misschien eens met een teamleider te overleggen? Vind dit namelijk best naar om te horen dat kind zo'n dorst heeft bij thuiskomst dat je je afvraagt of hij wel te drinken heeft gekregen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:20:30 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130271586
Sparkling wat vervelend dat ze nog steeds veel huilt. Werken die medicijnen wel nog steeds goed? Rollen en lachen daarentegen is weer wel super! Fysio is vrij toegankelijk trouwens. Heb je geen verwijzing voor nodig.

Olf, dat vind ik wel een bijzonder rare reactie van de medewerker. Hoe is je vriend daar verder op in gegaan?
pi_130271671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:13 schreef Olf het volgende:

Mineola, drinkt jouwe dus op een kdv-dag 1x180 (ofja, 2x90?)

Nee. Dat krijgt hij aangeboden (hoop ik :+) maar hij drinkt het meestal niet echt op. Sinds een week of twee/drie geef ik dus maar 180 mee en niet meer 2x180 (of 160 of 140...)

Maar hij eet dus wel 200 ml fruit (thuis dan, weet niet hoeveel het daar is), en thuis ook 200 ml warme maaltijd (meestal groente en aardappel, soms ook incl pasta en rijst).
En ik geloof dat hij wel yoghurt krijgt op het kdv. Maar hoeveel?

En bij mij was de reactie overigens 'dat ze het wel proberen maar dat ze ook niet kunnen dwingen'. Ik kreeg nog net geen rollende ogen. Tot zover het meedenken dus.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:23:33 #154
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130271696
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef pessie het volgende:

Lauren slacht een pruim :Y)

Dat onderzoek is een beetje omstreden. Wat je ziet is dat er bij 4 maanden beginnen heel voorzichtig wordt begonnen met de introductie terwijl als er met 6 maanden wordt begonnen juist (te?) actief wordt begonnen met bijvoeding. Het kan dus meer liggen aan de manier en de snelheid waarop dan aan een abstracte grens van een x aantal maanden.
Ik ben zelf erg voorzichtig, eerst rustig aan 1 x perr dag een stukje groente, nu krijgt ze sinds een kleine week af en toe een halve broodkorst en vandaag dus bij onze lunch een pruim.

Mineola, goed om misschien eens met een teamleider te overleggen? Vind dit namelijk best naar om te horen dat kind zo'n dorst heeft bij thuiskomst dat je je afvraagt of hij wel te drinken heeft gekregen.
Wat goed zeg, die Lauren.
Isabel verslikt zich zo vaak en zit zo vaak te kokhalzen dat het gewoon eng is. Geen idee hoe dat komt of hoe ik het kan voorkomen maar het lijkt soms of ze er in blijft.
Ik pureer steeds grover maar vent vindt het allemaal doodeng.
pi_130271713
Nou ja, Olf :o Wat een vreemde reactie..

Ohhh, wat is Lauren een lekker meisje O+ Wat zit ze lekker te smikkelen.

Spees, het laxeermiddel vindt ze zo vies dat ik denk dat ze er ongeveer de helft van binnen krijgt. Nu is de dosis aan de hoge kant maar het zou me niet verbazen als ze niet voldoende binnen krijgt. Volgende week bij de ka maar overleggen of er niet iets anders is, iets zonder smaak ofzo.
E.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:27:11 #156
259886 pessie
pi_130271821
Nu ik toch aam het spannen ben, nog even een foto van hoe het eruit zag toen het op was

Becky -O- . Kan haar allergie daar mede oorzaak van zijn?

Mineola, hebben ze zelf ook wel eens geprobeerd het in een open beker te voeren?
pi_130271942
Wow pessie, wat doet ze dat goed en rustig! En ze geniet er echt van!

Spees, heb vriend maar even kort gesproken, zal het vanavond nog wel uitgebreid horen. Maar het ging iig over dus die zes maanden grens en dat het daarna niet nodig was. Weet alleen dat hij toen nog heeft uitgelegd dat je daarna niet meer alleen borstvoeding geeft maar ook dingen erbij, en dat ze uiteindelijk wel nog iets zei van dat borstvoeding natuurlijk heel goed is. Maar ze vond het in ieder geval een goed idee meerdere dingetjes uit te proberen qua vriezermelk, verse melk, iets kouder enzovoort. Denk dat we het nu even zo laten, en als er echt nog een keer een dergelijke opmerking komt dat we dan misschien wel aangeven dat we het zonde vinden dat er zo weinig borstvoedingskennis is.

Ik maak mezelf weinig zorgen over haar drinkgedrag omdat ze buiten kdv-uren om heel veel drinkt en ook op de dag dat vriend thuis is het een beetje moeizaam gaat maar uiteindelijk wel allemaal binnenkomt, maar vind het alleen jammer dat ik zo in de verdedigingsmodus kom te staan.
pi_130272081
Hier trouwens met 5 maanden begonnen met vaste voeding, gulden middenweg :P Wel tot zes maanden alleen groente. Ik vond het ook een lastige afweging. Vond 4 maanden in ieder geval echt te vroeg, bij 5 maanden kon ze al een stuk beter rechtop zitten enzo.
pi_130272286
Pessie, ik geloof het niet, maar dat is een van de suggesties die ik dus ook gedaan heb. Tuitbeker (nota bene onze eigen meegegeven), gewone beker, koud iov warm/lauw, geef het voor een slaapje, etc. Dat waren allemaal nieuwe opties voor ze.

Lauren heeft lekker zitten smikkelen zo te zien!
pi_130272372
Dat doet kyan ook nog niet hoor zo. Wel knap van lauren.

Becky hoor het idd steeds vaker dat je dan met 4 moet beginnen. Nu was kyan wel ineens geintreseerd in eten. Kan Yaro ook niet iets geven zonder dat Kyan wat krijgt maar hij krijgt amper wat binnen.
Potjes moet hij niet. Hij wil het zelf kunnen vasthouden. De broccoli gister was daarom ook geen succes dat was te zacht.
pi_130272397
Oh hij vind het overigens wel super om water uit een tuitbeker te drinken :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:44:58 #162
259886 pessie
pi_130272499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:41 schreef As1981 het volgende:
Dat doet kyan ook nog niet hoor zo. Wel knap van lauren.

Becky hoor het idd steeds vaker dat je dan met 4 moet beginnen. Nu was kyan wel ineens geintreseerd in eten. Kan Yaro ook niet iets geven zonder dat Kyan wat krijgt maar hij krijgt amper wat binnen.
Potjes moet hij niet. Hij wil het zelf kunnen vasthouden. De broccoli gister was daarom ook geen succes dat was te zacht.
Lauren is al bijna 4 weken aan het oefenen he ;) .
Broccoli max10 minuten koken, dan blijft het stevig.
pi_130272609
Het probleem met tele2/Fok! is opgelost! *O* Mineola bij jou ook dus, denk ik?
Je had het er al eerder over dat ze zo stom deden over de voeding _O_ Dat lijkt me echt niet tof. En hij blijft het gewoon krijgen, dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin om over de inhoud van de fles te praten toch? Hopelijk kunnen jullie toch tot een oplossing komen.
Olf, stoer dat jullie het hebben aangekaart bij het kdv.

Ik heb zitten zoeken als een gek maar ik kan niet vinden hoe oud mijn oma is Spees. Ze is wel mijn enige grootouder en ook de enige overgrootouder van F.
Lekker dat het fietsen hielp!

Ik ga ook eens uitrekenen wanneer F even lang uit de buik is als hij erin heeft gezeten. Ik weet niet eens precies wanneer we hem gemaakt hebben, maar zaterdag had ik in elk geval de positieve tekst.

Loj heb je al gebeld?

En op de reacties: ik vind het dus ook echt een eer dat ze de naam via ons heeft gevonden! O+ Maar ik hoop niet dat het een top10 naam wordt hoor :@

Spark lukt het ook niet met de draagzak of doek om haar in slaap te krijgen? F heeft ook een periode gehad dat hij na die drie kwartier (de standaard slaapcyclus van een baby geloof ik) niet doorsliep maar echt wakker werd. Wij hebben hem op een gegeven moment toch op elke mogelijke manier zo rustig mogelijk gehouden tot we de fles gaven. Meestal kwam dat neer op de draagzak. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat we door dat ritme te hanteren en dan toch een uurtje extra rust proberen te geven en dan weer de luier/fles/wakker hij uiteindelijk het ritme oppakte. Maar het kan wel lastig zijn ja, en misschien werkt dit voor jullie helemaal niet. Succes in elk geval :* En hoera, ze rolt!!! *O* Waar zijn jullie naartoe geweest gister?

Morretje :D Je hebt gelijk hoor, F stopt ook heel graag mijn telefoon in zijn mond :D Ik zie het wel als interesse ja, als hij kijkt hoe wij eten. Maar hij wil het niet pakken ofzo, hij gaat niet smakken, ik krijg totaal niet de indruk dat hij aan eten toe is. Hij is ook pas net vier maanden. En als ik van zijn uitgerekende datum uit ga nog niet eens. (maar eigenlijk denk ik daar nooit meer over na, is dat wel nodig dan?)

Lauren! _O- lekker smikkelen, die handjes! O+ Ik moet soms een beetje aan F denken, maar dan zit er geen pruim tussen de handjes en propt hij gewoon zijn handjes in zijn mond.

Becky ik hoor altijd dat ze het echt goed kunnen handelen ook als ze gaan kokhalzen enzo, maar het lijkt mij ook best wel spannend dan!
pi_130272832
Mijn gastouder was ook niet zo pro bv. Ik gaf van de week na de vakantie een pak friso mee, en haar reactie was: Zo luuk, krijg je nu ook eindelijk normale voeding?? Het is dat ze zo leuk voor de kinderen is. Maar anders was ik flink uit mijn plaat gegaan.
*poef* nu is het weg
pi_130272941
Olf hier drinkt hij nu dus ook iets van 180 op het kdv, samen met 180 's ochtends en vaak ook 180 's avonds gaat het denk ik best wel goed qua drinken. Maar af en toe heb ik het idee dat ie inderdaad dorst heeft. Maar goed bij het kdv zijn ze daar best actief mee bezig. Op warme dagen stond er ook altijd in zijn boekje dat ie ook diksap /water had gehad/aangeboden gekregen.

Mineola hier ook ongeveer 200 fruit+warm eten en toetje yoghurt.

Oh en Becky dat gekokhals herken ik ook heel erg, heel eng soms. Het lijkt alsof ie dan even niet weet wat ie moet doen. Maar hij herstelt zich meestal wel. En één keer kwam alles er heel hard weer uit (das dan die reflex denk ik), zielig maar ook geruststellend dat het er gewoon uitkomt als het niet goed gaat.
pi_130273320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:14 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Nou, dit! Al is die van mij nog geen halve peuter.

Jij hebt die van mij toch nooit gezien? :)
pi_130273371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Loopt ze al? *O*
pi_130273469
Feit is dat fv voor anderen een stuk makkelijker is. Dus ik snap ook wel dat 'de opvang' (kdv, gastouder, oppas, maar ook misschien wel papa!) dat liever hebben/prettiger vinden. Logisch.
Maar als ouders een andere keuze maken en bv geven dan moet je dat - zeker als professionele - opvang gewoon accepteren, vind ik. Zo heeft elk kind zijn moeilijkheidjes, denk ik maar. Sometimes you win, sometimes you lose.
pi_130273574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn gastouder was ook niet zo pro bv. Ik gaf van de week na de vakantie een pak friso mee, en haar reactie was: Zo luuk, krijg je nu ook eindelijk normale voeding?? Het is dat ze zo leuk voor de kinderen is. Maar anders was ik flink uit mijn plaat gegaan.
Oh my :X

Respect voor het niet uit je plaat gaan. Ik vind het een intense rotopmerking.
pi_130273773
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:47 schreef Suikertante het volgende:

Morretje :D Je hebt gelijk hoor, F stopt ook heel graag mijn telefoon in zijn mond :D Ik zie het wel als interesse ja, als hij kijkt hoe wij eten. Maar hij wil het niet pakken ofzo, hij gaat niet smakken, ik krijg totaal niet de indruk dat hij aan eten toe is. Hij is ook pas net vier maanden. En als ik van zijn uitgerekende datum uit ga nog niet eens. (maar eigenlijk denk ik daar nooit meer over na, is dat wel nodig dan?)
Volgens mij gaat de darmrijpheid van start op het moment dat er voeding in gaat, dus vanaf geboorte.

Becky, denk je dat haar kokhalsreflex echt nog voorin ligt? Doet ze het ook met stukjes brood bv?
pi_130273796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat is gewoon ronduit een domme opmerking. Kv normaal vinden, en bv niet.. En dan ook nog eens waar je als ouder bijstaat. :{w
pi_130273861
Ik ben met Féline met 3,5 maand begonnen met wat bijvoeding. Niet dagelijks want daar ga ik nu mee beginnen. Ze had al vroeg interesse in wat ik, zus of papa at. Op een gegeven moment ging ze piepen/huilen bij elke hap die we namen. Dat was over na een hapje groenten/fruit.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:26:44 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130273903
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:43 schreef pessie het volgende:

[..]

Ho, wacht, halt. In principe is het gewoon 6 maanden, zeker bij volledig borstvoeding. En als jij nu bezig bent haar alsnog aan de borst te krijgen zou ik zeker nog wachten. Bij Lauren wilde ik heel graag weer gewoon tot 5.5 a 6 maanden wachten, maar aangezien ze echt begon te krijsen als wij aten en halen uit mijn banaan begon te nemen zijn wij met 5 maanden begonnen. Vind het nog steeds jajammer maar zij gaf zelf erg duidelijk aan dat zij klaar was om verder te gaan iin deze ontwikkeling. Als Noor het prima vind om op volledig melkmelk te leven, niet aan tornen.

Maar goed, just my two cents. Als je zelf iets anders wilt doen sla dit dan volledig in de wind, ik wilde het alleen even aangeven.

En nu moet ik bij lezen, want had alleen deze pagina gelezen.

Oh ja, we zijn weer naar het CB geweest.
Status: 8220 gram en 70 cm
Of je nou bv geeft of niet, ik hoor hier steeds vaker het advies om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden.. mn vriendin kreeg het advies ook laatst. Maar idd, of het nou goed is vraag ik me ook ten zeerste af.
Magoed, ieder natuurlijk zijn voorkeur, en ieder kind is ook weer anders :)

Suiker: whihi :D Ja wij zouden het ook wel leuk vinden hoor, daar niet van! Vrijdag vertrekken we, 2 weken lang lekker weg O+
Stom van je internet :(

Spees werkt goed he, even afleiding :)

Whaha Sparkling pindakaas _O- :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vroeg dat! Oh, kan me voorstellen dat dat even stressen is. Fijn dat het eten nu zo goed gaat, en dat het lijntje omhoog gaat *O*

XM, fijne stats :) En Pessie ook, zie ik.

Silvijn 9 maanden *O*

[..]

*boks*

Totaal niet bij nagedacht om een foto te maken van haar 9 maanden in, 9 maanden uit :D Maar waarschijnlijk heb ik wel een fotootje gemaakt die dag :+
:o Jij ook al?? :+ Lekker bezig XD
Whaha ja idd... :P

Olf haha ja ik wil heel graag, manlief wilde de vakantie gebruiken om erover na te denken (wanneer). Maar als het nu niet raak is dan beginnen we denk sowieso wel na de vakantie hoor... :D Hij smelt helemaal als ie weer van die kleine babietjes ziet O+

Wow, wat een opmerking van het kdv :o Ze weet dus niks van de richtlijn van de WHO?? :N

Hier kreeg M. steeds minder flessen, denk dat we er met 8/9 maanden mee op zijn gehouden? Ze krijgt nu iig nog 's ochtends 180/6 met pap en 's middags uit een tuitbeker 150/4 bij dr broodje :)

Omg Pessie wat een heerlijke pruimslachter heb je O+

Volgens mij waren we hier met iets van 5 maanden begonnen. Met wortels. Ze kotste ze uit, incl melk die ze ervoor had gehad :') We hebben het nog gefilmd ook, echt sneu was het. Weekje later nog eens geprobeerd met toen (gelezen op internet) wat rijstebloem + melk erdoor, zodat ze de smaak wat herkende en 't zachter was. Ging een stuk beter :P
pi_130273997
Nou ja, dat überhaupt tegen het kind zeggen zo op die manier.......... Ik denk ook niet dat ik me daarover zou hebben ingehouden.
pi_130274271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:21 schreef Morretje het volgende:

[..]

Volgens mij gaat de darmrijpheid van start op het moment dat er voeding in gaat, dus vanaf geboorte.

Dat vroeg ik me ook af. Heb je toevallig een bron daarvan? :)
pi_130274281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Loopt ze al? *O*
Nee, maar ik kreeg net wel een filmpje toegestuurd van mijn omrollende kind O+ Ze kan er blijkbaar geen genoeg van krijgen O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130274329
Omrollen, wow! Wat snel! O+

(Of is dat heel normaal? Ik, met twee kinderen, heb geen idee :') )
pi_130274368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Omrollen, wow! Wat snel! O+

(Of is dat heel normaal? Ik, met twee kinderen, heb geen idee :') )
Ik heb geen flauw idee :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130274439
L. is niet zo van de motoriek. Wel van het communiceren. Hij zegt nu met regelmaat 'Oh hai' (nee natuurlijk heeft hij geen idee wat hij zegt maar het is zo cute!) en gisteren noemde hij me kurk. Of eigenlijk deed hij 'ku... *giechel* ....uhk'.

Waarop ik zei dat hij zelf een kurk was en Kleuter heel boos op me werd dat ik zo tegen L. deed ;(

Mijn leven O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:50:16 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130274743
LE Omg _O- Kurk! :D
pi_130274746
LE _O- wat een lieve kleuter heb je ook nu al in de verdediging O+ Mijn baby deed laatst ook (zonder enig benul) heel grappig. Hij was de prullenbak aan het bekijken/bevoelen en dat mag ie niet. Dus ik roep hallo M. wat doen we daar, draait ie zich om grote grijns haiii! Ik moest heel hard lachen, tot zover mijn opvoedingskwaliteiten :') (heb prullenbak maar verhuisd naar berging).
pi_130274974
LE _O-
Heerlijk ook dat oudere kindjes toch vaak ook opnemen voor het jongere kindje O+
pi_130275044
Kurk O+ En wat schattig van je kleuter idd :D

Enf, ja, wij zijn ook niet zo handig bezig. :') :+

Mijn schoonzusje komt waarschijnlijk ook meedoen hier trouwens :) Wel nog maar een maandje in dit topic, want nichtje is bijna 1. Maar gezelligheid! :s)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:00:49 #184
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130275081
Volgens mij is dat wel snel hoor, het omrollen van de mini's van Spark en Spirit! Noor doet echt geen enkele aanstalten tot dat soort beweging. Maar goed, die babbelt weer volop. Ieder kind doet het weer anders. En zeker als ze mijn aandoening heeft, vind ik het helemaal niet gek dat ze traag is met de motoriek. Kost haar dan extra veel kracht.

Ben heel benieuwd wat de fysio voor haar kan doen :Y.

Net drie leuke shirtjes voor haar gescoord in de stad, met 70% korting :9. Twee van noppies en 1 van imps & elfs geloof ik. En een winterjas voor 9¤ :D.

En kleding voor mezelf, in veel te grote maten }:|
pi_130275125
Nou, het rollen hier is nog maar één keer gelukt. Hij probeert het nu wel continu maar het was denk ik een gelukje dat het goed ging zaterdag :D

Wat een mooie verhalen zeg, vooral dat kleuter het opneemt voor baby, daar wil je toch spontaan nog een kind van? Oke, eigenlijk niet. Of later. O+

Coco, leuk! En kort, want ik zit hier nog wel even natuurlijk.

XM als het maar mooi staat, vind ik. Ik heb hier allemaal kleding waar ik niet in pas en dat vind ik veel deprimerender dan grote maten kleding.
pi_130275178
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:02 schreef Suikertante het volgende:
XM als het maar mooi staat, vind ik. Ik heb hier allemaal kleding waar ik niet in pas en dat vind ik veel deprimerender dan grote maten kleding.
Ik heb het allebei ;(

En suiker, idd wat kort, maar ik ben zelf ook al over minder dan 3 maanden hier weg :o Gaat best hard :Y
pi_130275260

Even een snelle vakantie foto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:06:43 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130275265
LE :D
Gezellig Coco. En nu je dat zo zegt realiseer ik me ineens dat mijn kind niet alleen 9 maanden is geworden, maar dus ook over 3 maanden al een jaar wordt :X Dus dan ben ik ook al weer weg hier :+

Sporten dames! Doelen stellen! Nothing tastes as good as skinny being in shape feels!

/werkmodus.
pi_130275291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af. Heb je toevallig een bron daarvan? :)
Een echte bron niet, maar hier vond ik wel een duidelijk, logisch stuk daarover.

Aanvulling: blog over bijvoeding als je kunstvoeding geeft

En hier nog een blog: http://eurolac.blogspot.nl/2013/02/erbij.html
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:07:42 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130275295
Ja, wil best sporten, maar m'n bekken verklooit de boel nogal ;(
pi_130275341
Ik wil ook best sporten, maar mijn gebrek aan zin verkloot de boel nogal ;(
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:09:25 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130275359
:D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:10:25 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130275400
Oh my. Jullie klinken zelfs als op mijn werk :')
pi_130275409
Thanks Morretje! (Die kende ik al ;) )
pi_130275422
Ik wil ook wel sporten maar ik plof veel liever op de bank met bier.
pi_130275427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:08 schreef L-E het volgende:
Ik wil ook best sporten, maar mijn gebrek aan zin verkloot de boel nogal ;(
*boks*

Dat, en mijn gebrek aan doorzettingsvermogen. En ruggengraat. En inzet.

:')
pi_130275437
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh my. Jullie klinken zelfs als op mijn werk :')
Wat doe jij als werk dan? :D
pi_130275441
Ik hoef niet af te vallen ofzo.

Slechts een tummytuck.
pi_130275466
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

*boks*

Dat, en mijn gebrek aan doorzettingsvermogen. En ruggengraat. En inzet.

:')
*;
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:12:38 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130275473
Ik moet een total make-over ;(
pi_130275489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef L-E het volgende:
Ik hoef niet af te vallen ofzo.

Slechts een tummytuck.
Ik moet wel afvallen :@ Een kilootje of 5-7, afhankelijk van mijn streefgewicht (ben ik nog niet helemaal over uit). Maar goed, het waren er eerst -voor de zwangerschap) een kilo of 7-9, dus we zijn op de goede weg, zeg maar.
pi_130275504
Oh en voeding. Bram heeft opeens niet meer genoeg aan borst en 200 gram fruit en 200 gram groente. Boterham hoeft hij echt nog niet dus ik ben nu elke dag 200cc aan het afkolven en daar maken we pap van. En dan is hij wel tevreden. Anders wilde hij om half 5 al z'n avondeten :') dat is wat vroeg.
pi_130275566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:10 schreef L-E het volgende:
Thanks Morretje! (Die kende ik al ;) )
De laatste ook? Die editte ik er net nog bij ;)
pi_130275586
L-E Kurk O+ Zo zei Nin laatst eens mijn naam :D En als ze jammert zegt ze ook vaak 'mama' ;)

Sporten hou ik niet zo van, maar wandelen en fietsen des te meer! Dat doen wij dus vrijwel dagelijks, beetje wandelen of sinds kort dus ook stukjes fietsen!
Ik ben nu trouwens al meer dan 17kg (en counting) lichter dan voor de zwangerschap, dus ik heb wat dat betreft niets te klagen! :Y) (Nog een kilo of 15 kan er ook nog wel af, maar ik heb er zowaar voor het eerst eens vertrouwen in dat dit me wel gaat lukken eindelijk!)

Hier nog (lang?) niet bezig met bijvoeding. Eerst maar eens voeten ontdekken en zo!
pi_130275615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Jij hebt die van mij toch nooit gezien? :)
Echt niet? Dan heb ik een andere baby in mijn hoofd als jouw baby :o Sorry!
E.
pi_130275644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:16 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Echt niet? Dan heb ik een andere baby in mijn hoofd als jouw baby :o Sorry!
Jammer, weer geen stalker aan mn fiets hangen ;(
pi_130275691
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Jammer, weer geen stalker aan mn fiets hangen ;(
Ja, eigenlijk wou ik niet bekennen dat ik heel Google afstruin op zoek naar informatie over jou maar als je dat zo graag wil.. >:)
E.
pi_130275736
Morretje, thanks, die laatste kende ik niet nee!

belle, goed bezig met afvallen zeg, wow O+

Spark, er zijn mensen hier die mij op fb hebben. Die kun je gewoon omkopen hoor, zo zijn ze wel!
pi_130275800
XM, dat zijn de koopjes! Beetje balen dat je een grotere maat nodig hebt maar hey, je bent nog niet zo lang geleden bevallen.

LE, kurk :D

Mooie Bram O+

Suiker, de draagzak werkt maar heel eventjes helaas. Ik probeer het regelmatig maar ze gaat na eerst een tijdje heel geïnteresseerd rondkijken weer huilen. Vanochtend heeft mijn man haar na 3 kwartier spelen weer in bed gedaan en toen sliep ze weer 2 uur *O*
E.
pi_130275819
Ja! Echt ik heb jaaaaaarenlang tevergeefse pogingen gedaan om af te vallen, niets werkte... En nu doe ik niets, vliegen de kilo's er af :o Goed voor de lijn, mijn lieve kleine baby O+
pi_130275844
Oke, wie wil mij de fb van LE geven? Achter de schermen spreken we wel af wat je er voor krijgt 8-)
E.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:22:36 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130275852
Goed man, Belle! Ik zag al dat je reacties kreeg op Facebook daarover :) 17 kg is echt veel! Voel je je daar ook veel prettiger bij?

Ik ben iets van een kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik weet niet waarom want heb het niet bewust gedaan, misschien een overblijfsel van de bv ofzo.

LE heb ik jou op fb? Ik heb er ondertussen zoveel daar dat ik door de fokkers de username niet meer zie :')
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:27:50 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_130276047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil ook wel sporten maar ik plof veel liever op de bank met bier.
^) ?

Mijn baby zwaait! Maar alleen als je 'hallo' zegt, niet bij het afscheid nemen.
A grand adventure has begun.
pi_130276067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed man, Belle! Ik zag al dat je reacties kreeg op Facebook daarover :) 17 kg is echt veel! Voel je je daar ook veel prettiger bij?

Ik ben iets van een kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik weet niet waarom want heb het niet bewust gedaan, misschien een overblijfsel van de bv ofzo.

LE heb ik jou op fb? Ik heb er ondertussen zoveel daar dat ik door de fokkers de username niet meer zie :')
Ja, ik zat al een paar jaar helemaal niet lekker in m'n velletje. Een paar jaar terug kwam ik opeens uit het niets 20 kilo aan in zeer korte tijd en later langzaamaan nog een kilo of 10-15. Terwijl ik daarvoor altijd juist moest opletten dat ik niet te dun werd :? Ik heb echt veel diëten en sportdingen e.d. geprobeerd maar al wat ik deed, ik werd alleen maar zwaarder :'( Ik had de hoop al opgegeven en dan nu opeens zonder dat ik per se iets doe (want ik geef borstvoeding, dus ga niet zomaar lijnen). Ik voel me echt nu al super blij, ook al kan er dus makkelijk nog zo'n 15 kilo af ;) Maar ik heb goede hoop, want ik val nog steeds af. Vergeleken met 1 dag voor de bevalling ben ik nu 28 kilo afgevallen :o (3 dagen na de bevalling was er al 11kg af, vooral baby en aanverwante artikelen en vocht.)
pi_130276105
Woooh, Belle :o wat goed!
E.
pi_130276194
Ja bizar he, ik wilde eerst ook altijd wachten met een kindje krijgen tot ik 'weer' gewoon mezelf was ;) maar het duurde me toen toch te lang en dacht ik 'ik kan wel m'n hele leven on hold zetten door dat stomme gewicht, maar dan mis ik straks alles'. Dus toen toch maar wel gewoon proberen voor een babytje. En dan nu dit! Ik ben in ieder geval heel blij met m'n slobberende kleren :D

(En daar hoor ik mijn kleine pluis! Tot straks weer!)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:32:28 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130276223
Goed hoor! En fulltime borstvoeding plus verzorging van een baby kost best veel energie. Dus als je dat er niet allemaal extra bij eet kan het hard gaan. Maar kan me heel goed voorstellen dat je er super blij mee bent!
pi_130276517
Belle O+

Sparkling ik wilde nog even zeggen dat ik dan natuurlijk zorg dat F niet rond kan kijken, want ik wil dat hij slaapt :D Dus dan doe ik dat kapje over zijn koppie en ik zorg dat hij diep in de draagzak zit (bij de manduca kun je hem dan openritsen, ik weet niet waar jij mee draagt).
Omdat hij dan in zo'n cocon zit wordt hij rustig en heeft geen afleiding en daardoor valt hij toch in slaap.
Maar ik geloof best dat het bij jou niet lukt hoor, ik bedoel het niet wijsneuzig. Het is vast een faaaaaase!! :') :*

Spees ik vroeg me nog af waarom jij geen fan bent van Rapley, of heb ik dat verkeerd onthouden?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:45:56 #219
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130276682
Doe mij jouw recept belle! Ik val echt niks af -O-
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:46:12 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130276693
Ja, kapje en speentje zijn dan ook wel redelijke musts hier als er in de manduca geslapen moet worden!

Suiker, ik ben ook niet anti Rapley hoor. Maar ook niet per se een voorstander. Heb me er in verdiept een tijdje geleden en ik vond de verhalen over veelvuldig kokhalzen en (bijna) stikken niet echt uitnodigend. Silvijn kokhalst snel, heeft geen geduld met eten. Bij iedere broodmaaltijd loopt hij wel een keer rood aan omdat hij een stukje veel te snel zijn keel in laat gaan. En al een paar keer zo erg dat het koud zweet me uitbrak. Maar ik probeer wel zo af en toe een stukje groente of zalm ofzo te geven om weer eens te kijken hoe het gaat. En ik maak zijn eten steeds minder glad.
pi_130276798
Wow Belle, wat goed!

Ik hoopte dat die borstvoeding ook goed zou zijn voor mijn gewicht, maar zit nog steeds op +3 qua prezwangerschapsgewicht. En daarna mag er ook nog wel een kilo of 5 af. Maar mn bmi is nog onder de 25 dus officieel ben ik gezond ;)

Ik heb alleen sinds de bevalling ZO VEEL HONGER. Echt altijd. Overal. In Alles.
pi_130276886
Suiker, wijsneus }:|

Nee hoor, heel lief dat je meedenkt! Ik heb ook een Manduca, kapje gaat dicht en speen in de mond. Maar het lukt me niet om het zo te krijgen dat ze echt niets meer ziet hoor, ik heb hem opengeritst maar ze weet er precies langs te kijken.

In de wagen ook. Ze ligt in de bak, er hangt altijd een dooky voor om prikkels weg te nemen en kijk ik na een half uur in de bak, ligt mevrouw prinsheerlijk de binnenkant van de kap te bekijken O+
E.
pi_130276940
Spees, wij zijn geen fb-vriendjes.

:'( !
pi_130277088
Haha Spark dat is wel herkenbaar, hoewel F dat niet lang genoeg boeiend vindt! Maar ik gooi er ook wel eens een hydrofiel overheen. Ik geloof dat hij echt beter slaapt als het donker is. Thuis hebben we daar nog steeds niks voor geregeld maar bij anderen slaapt hij altijd zo makkelijk en lang achter elkaar, als ze een echte donkere kamer hebben. Ik denk dat dat nóg een reden is dat de Manduca ook goed werkt. Het is trouwens wel even geleden dat we hem om die reden hebben gebruikt.

Spees, klinkt logisch :Y Ik vind het wel leuk dat ze kunnen voelen en likken aan het eten, maar ik denk dat ik na een kokhalsbeurt ook neuriënd een pureetje voorschotel ;)

Voor ik zwanger werd was ik juist met behulp van een diëtiste 13 kg afgevallen, maar ik ben nu nog steeds 8 kg zwaarder dan toen. :@ Ik weet wel hoe het komt, want mijn eetgewoonten lijken in niets meer op mijn eetgewoonten voor de zwangerschap. Langzaam gaat het wel steeds beter. Ik heb het toen rigoreus omgegooid en daar heb ik nu de discipline niet voor. Maar ik heb vertrouwen :)
Ik vind het trouwens wel écht bizar hoe dik en slap mijn buik nog steeds is. :( Vlak na de bevalling was ie veel slanker! Maar veel van het bekkenbodem ontlasten heeft helaas ook invloed op het gebruik van mijn buikspieren..
pi_130277847
Ah gewicht, altijd een goed onderwerp...!

Ik weeg -1 kg ten opzichte van voor mijn zwangerschap, maar dat is al sinds het kind een week oud is. Borstvoeding maakt dus geen bal uit jammer genoeg. En eten doe ik eerder minder dan meer sindsdien, misschien is dat het.
En hoewel ik over t algemeen prima tevreden ben en gezond bmi mag er toch best wel wat af. Gezien mijn huidige sportregime (een stuk minder dan voor mijn zwangerschap) en mijn (niet veranderde) nét-iets grotere voorliefde voor lekker eten en biertjes op de bank heb ik niks te klagen. Sterker nog, dat sterkt mij in mijn waanidee dat sporten ook geen bal uitmaakt :D

Maar! *prikt even wat ogen uit :P* mijn buik is plat en streeploos en ik heb meer vulling in mijn bikinibovenstukje dan vroeger dus wááár klaag ik over. In zoverre ben ik zeer gelukkig. *O* Tot ik dan Doutzen Kroes op een strand voorbij zie dartelen }:| Iets met onrealistische doelen, maar toch.

Belle, wat bizar goed zeg! Zou het misschien komen omdat je zo lekker in je vel zit nu met Nin erbij? /psychologie van de koude grond

Verder heb ik babytechnisch geen flauw idee meer waar het over ging dus ik doe even een collectieve juich voor alle tandjes, rolpogingen, eetpogingen, goede slaapacties en verweek- en vermaanddagen. *O*

Iemand nog leuke suggesties voor verjaardagscadeaus trouwens? Over twee maanden moet ik aan de bak. :o
pi_130278112
Ik wist dat de gastouder niet veel op heeft met bv. Sowieso met alles wat anders is dan zij voor ogen heeft. Ze gaf de bv wel, Maar kv is voor haar makkelijker. Gewoon omdat ze het kent.Warm water, poeder en klaar. Bv moest langzamer opgewarmt.
Maar ze is wel echt superlief voor de kinderen. De kinderen vinden het er beide helemaal geweldig. En soms krijgt Sofie daar wat meer snoepjes, of iets op dr brood wat ze thuis niet krijgt. Maat ach, ze gaat er gemiddeld 2 dagen in de week heen. Ik kan me er niet zo heel druk om maken.
(wel gedaan hoor, maar ik weeg het af tegenover elkaar)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:22:45 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130278152
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:52 schreef L-E het volgende:
Spees, wij zijn geen fb-vriendjes.

:'( !
Ja, nu weet ik wie jij bent 8-).

Ik kom hier weer even meekletsen hoor, in het dreumestopic (waar jullie allemaal al heul snel naar toe komen lees ik :o O+ ) gaat het vooral over dreumesen :P.

Ik ben weer op hetzelfde gewicht als voor m'n zwangerschap maar er zou hier ook wel weer wat af mogen. Voor m'n zwangerschap ben ik mbv Sonja Bakker, jawel :'), al eens 15 kilo afgevallen dus ik weet dat ik het kan. Maar mijn motivatie ontbreekt momenteel volledig :'( . Ik fiets nu vooral veel met E.lin en heb net wel, dankzij jullie!, gecheckt bij het zwembad of er ruimte is in het aquajogginggroepje (mooi scrabble woord).

Oh, ik las over KDV's, hier zijn er ook maar weinig die bv meegeven. Ze doen echter niet raar of moeilijk daarover en toen ik nog bv gaf deden ze er ook zuinig mee! Raar dat ze zo reageren.

Loj, for what it's worth, ik zou met zo'n wisselende temperatuur steeds ook zeker doorzetten bij je huisarts (of een andere idd). Raar hoor!

Oh, en:

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-08-2013 16:31:36 ]
pi_130278430
0.0 motivatie om af te vallen hier. Het enige frustrerende vind ik dat ik niet meer in mijn oude kleding pas. Ik ben 4 jaar geleden 15 kg afgevallen door stress en dat slank zijn vond ik heerlijk, maar dat is puur ijdelheid. Nu ben ik nog 8 kg zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maarja, ik kan niet alles tegelijk en ik ben een emotie-eter. Als ik mezelf het snoepen nu ga ontzeggen word ik er alleen maar ongelukkig van. Die motivatie komt als het komt en dan lukt het ook wel, maar nu nog niet :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130278933
Ik hou jullie niet bij...

Afvallen... net 10 kilo afgevallen en weer in de buurt van het gewicht voor de zwangerschap. Eindelijk.

Heeft er iemand een combi sleeper, of ervaring ermee? Is het zo enorm veel fijner dan bv een winterslaapzak vd Hema? Heb het beddengoed eruit moeten gooien nl wegens ronddraaiende beebs.
Hema slaapzakken nl in overvloed en die combi sleeper duurrrr.
Met een meidenkwartet
pi_130278952
Belle, goed bezig idd! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:49 schreef Olf het volgende:
Ik hoopte dat die borstvoeding ook goed zou zijn voor mijn gewicht, maar zit nog steeds op +3 qua prezwangerschapsgewicht. En daarna mag er ook nog wel een kilo of 5 af. Maar mn bmi is nog onder de 25 dus officieel ben ik gezond ;).
Heb mijn bmi net gecheckt: 25,1. Dammit. Dan moeten we er echt iets aan gaan doen he?
:+

Suiker, dus dan zit je t.o.v. je gewicht-voor-het-afvallen op -5? Of ben je 8kg zwaarder dan dan vóór het afvallen van die 13kg?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:42:55 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130278987
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:41 schreef Cathmar het volgende:
Heeft er iemand een combi sleeper, of ervaring ermee? Is het zo enorm veel fijner dan bv een winterslaapzak vd Hema? Heb het beddengoed eruit moeten gooien nl wegens ronddraaiende beebs.
Hema slaapzakken nl in overvloed en die combi sleeper duurrrr.
Ja :Y. Hier vond ik het veel fijner. Mijn meisje had het écht koud in de winterslaapzak van de HEMA. Ik zag laatst de combisleeper goedkoop op ikenmijnkind.nl!
pi_130279048
Ik ben sinds ik weer op mijn eigen prézwangergewicht kwam *O* , niet meer op de weegschaal gaan staan *struisvogelpolitiek... 8-) . Ik vermoed dat er inmiddels wel weer wat bij is gekomen omdat ik gestopt ben met bv. Maar het sportseizoen begint weer, dus ik kan (moet) weer aan de bak.

En mini kan steeds beter zitten dus ik durf bijna met hem weer te gaan fietsen ipv auto, lees tot nu had ik een goed excuus om met de auto te komen. En dat is bijna afgelopen.

Maar mijn buikje... die is niet strak meer geweest, ook niet toen ik op mijn oude gewicht zat. Beetje jammer.

Soesa
SPOILER
pi_130279050
Geen idee Cathmar, ik moest googlen wat het was. Wij hebben ook geen beddengoed en hij ligt gewoon in pyjama in slaapzak, dun of wat dikker. Hij is Ik kleed hem alsof hij een koukleum is. :@
pi_130279083
Soesa, moet je niet gewoon werken toevallig? Of al plannen?!
Of je zegt gewoon dat je zondag wel kan! O-)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:11:57 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130279793
Ik heb een combi-sleeper, maar nog niet gebruikt want de halsopening is nog wat te groot en ik te onhandig om m kleiner te maken. Tot zover mijn nutteloze bijdrage :').

Wurm draait zich trouwens wel sinds een paar dagen op haar zij af en toe. Voorbode van rollen?

En laat dikke scheten whilst at it :7.
pi_130279979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:49 schreef Olf het volgende:
Wow Belle, wat goed!

Ik hoopte dat die borstvoeding ook goed zou zijn voor mijn gewicht, maar zit nog steeds op +3 qua prezwangerschapsgewicht. En daarna mag er ook nog wel een kilo of 5 af. Maar mn bmi is nog onder de 25 dus officieel ben ik gezond ;)

Ik heb alleen sinds de bevalling ZO VEEL HONGER. Echt altijd. Overal. In Alles.
Dat had ik ook
(en is me ook aan te zien :')).
Na de 9 maanden werd het minder hier.
Nu even de aangevroten kilo's eraf werken :') januari moet ik naar het strand/zwembad dus tja.
Voor Elise was ik veel afgevallen, dat zit er grotendeels weer bij :')
pi_130280232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Belle, goed bezig idd! *O*

[..]

Heb mijn bmi net gecheckt: 25,1. Dammit. Dan moeten we er echt iets aan gaan doen he?
:+

Suiker, dus dan zit je t.o.v. je gewicht-voor-het-afvallen op -5? Of ben je 8kg zwaarder dan dan vóór het afvallen van die 13kg?
Euh.. :D Dat eerste!
Ik woog 86. Toen 73. Toen zwanger (uiteindelijk 91 ofzo). En nu 81.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:38:48 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130280469
Hier ook ongekende hongerrrrr :Y) en een zoetekauw dus krijg veel teveel suiker binnen, waardoor ik natuurlijk alleen maar nog meer honger krijg :')

Sporten doe ik niet, maar ik fiets naar mn werk en op vrije dagen loop ik met E door t park. En ik hoop dat ik nog wat afval, als ik beter ga eten icm borstvoeding.

70 kilo hier bij 1.68m (BMI 24,8 :X ) ik zou er best 10 kilo af willen...
pi_130280599
Zo´n combisleeper is toch zo´n 4 seizoenenslaapzak? Ik deed gewoon een gevoerde slaapzak onder de winterslaapzak met mouwen van Hema en meneer had het heerlijk warm ^O^
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:50:04 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130280778
Bah, ik ben een beetje van slag nu, mijn BMI was altijd 22 en nu bijna 25 :{

Gelukkig ben ik al op dieet (lees: niet meer snoepen) dus erger zal het niet worden, maar pffff -O-
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:23:42 #241
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130281719
Coco: ach, tis bijna een jaar toch XD :7

Tico mooie foto! O+

Whaha XD ik sport wel (meestal) 1x in de week, omdat het moet omdat ik anders blessures krijg. Voor mn gewicht hoef ik het gelukkig niet te doen. Ik weeg 4kg zwaarder dan toen ik net zwanger was, maar dat vind ik prima.

Belle wat knap zeg, zoveel kwijt al! :D Keep up the good work! ^O^

Omg Soesa :o :N

Ik had dit gemaakt vanavond:
Bovenste is van ons, onderste is versie voor M. :D Ze vond het zowaar lekker! O+ (tomatensaus met courgette en aubergine, en voor haar macaroni erbij)
pi_130281753
LB, dat zal wel weer recht trekken toch? :* Ik vond je op de fotometdraagdoek in het andere topic gewoon een hot & sexy momma hoor :)

Ik ben op exact hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Het gewicht lijkt wel anders verdeeld. :(

Over vier dagen is mijn baby vier maanden! En ik ga nu in de agenda zetten wanneer hij 33 weken en 5 dagen is, want dat is idd een foto waard. :7
pi_130282519
Ik weeg nu 7kg minder dan voor mijn zwangerschap. Van 67kg naar 60kg. Ik was er 10 afgevallen en nu dus weer 3 erbij. Ik ben bijna 1.80m, dus ik was hier niet zo blij mee!
Het kwam door de stress van een 'nieuw' leven als mama en door bv. Sommige dagen zat ik pas om 15u aan het ontbijt..
Iets met prioriteiten..

Ik heb nauwelijks nog borsten. Mijn buik is plat, maar ik heb veel strepen en mijn navel blijft gek.

Kortom, met kleren aan ben ik blij. Naakt moet ik nog heel erg wennen..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:07:53 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130283158
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:25 schreef L-E het volgende:
LB, dat zal wel weer recht trekken toch? :* Ik vond je op de fotometdraagdoek in het andere topic gewoon een hot & sexy momma hoor :)
Neuh, daar hangt E gewoon heel tactisch voor de probleemzone :')

En BMI liegt niet he, ik weeg gewoon teveel, en dat zijn geen spieren oO<
pi_130283299
Nou ik heb weer aan lichaamsbeweging gedaan, net uurtje gebowld met vriend, haha.

Grappig dat sommigen na bevalling razendsnel afvallen en anderen niet. Al zou ik graag bij de eerste groep horen :D hier ben ik dus wel echt wat te zwaar vind ik zelf (BMI 24) maar zou vooral iets strakker willen zijn en dan moet ik toch echt sporten. Voor de rest zijn m'n verhoudingen niet heel erg veranderd en ben ik nog wel streeploos.

Net samen van kdv opgehaald en baby heeft vandaag gewoon weer 270 ml gedronken, prima. Komt volgens mij echt omdat ze maandag uit vriezer krijgt, en dat ze die gewoon minder lekker vindt.
pi_130283494
En maar weer eens een daily olf: vind jij je baby oprecht de knapste van de wereld?

Ik namelijk wel en kan me niet voorstellen dat dat objectief gezien niet klopt :+ maar aaah normaal ben ik best rationeel maar grappig dat baby verblindend werkt ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:23:05 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130283712
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:11 schreef Olf het volgende:
Nou ik heb weer aan lichaamsbeweging gedaan, net uurtje gebowld met vriend, haha.

Grappig dat sommigen na bevalling razendsnel afvallen en anderen niet. Al zou ik graag bij de eerste groep horen :D hier ben ik dus wel echt wat te zwaar vind ik zelf (BMI 24) maar zou vooral iets strakker willen zijn en dan moet ik toch echt sporten. Voor de rest zijn m'n verhoudingen niet heel erg veranderd en ben ik nog wel streeploos.

Net samen van kdv opgehaald en baby heeft vandaag gewoon weer 270 ml gedronken, prima. Komt volgens mij echt omdat ze maandag uit vriezer krijgt, en dat ze die gewoon minder lekker vindt.
Uit de vriezer werd hier volgens mij ook altijd wat minder graag gedronken. Had zelfs het idee dat hij daar andere poep van kreeg, als dat kan.

Mijn BMI is 20.6, ik woog voor mijn zwangerschap 61 kg bij 1.71, tijdens mijn zwangerschap 13 of 14 kg aangekomen en nu weeg ik 60. Ben er eigenlijk wel tevreden mee. Mijn buik heeft geen enkel striaestreepje en is weer plat, alleen het restantje linea nigra verraadt nog dat er een kind in heeft gezeten :+ . En dat is deels gewoon geluk met de genen hoor, ik kom niet zo snel aan. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet gewend ben om veel te snoepen of tussendoor te nemen. En ik drink weinig alcohol.Tijdens mijn zwangerschap heb ik best wel goed opgelet en ik heb toen mijn buikspieren weer bij elkaar waren gekomen ook netjes buikspieroefeningen gedaan. Boobwise had er wel wat aan mogen blijven hangen van de zwangerschap/bv, maar helaas.

Enf: goed gekookt joh! Fijn dat ze het ook nog lekker vindt waar je je best voor hebt gedaan :)

Daily Olf: ja ik vind mijn baby de knapste van de hele wereld!
SPOILER
pi_130283998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daily Olf: ja ik vind mijn baby de knapste van de hele wereld!
SPOILER
Hahaha dat van de spoiler heb ik ook. En ik voel me ook bij voorbaat al een beetje schuldig tegenover een potentieel toekomstig tweede kind. Die kan echt niet zo knap zijn als deze! En zo perfect!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:34:48 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130284177
Mijn bmi is 18.2 heb ik net berekend. Heb alleen geen tieten meer en meer pens.
Maar met kleding aan zie je niet dat ik twee kindjes heb gekregen. Zonder kleding wel hoor. Litteken vd keizersnede en de linea negra. En die borsten he......
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:36:12 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130284242
Ah bij jou is die bruine lijn ook nog niet weg Becky? Volgens Google zou ie allang weg moeten zijn dus dacht al dat ik een uitzondering was :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:36:35 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130284261
Spees: ja ik was ook erg blij dat ze het lekker vond :P ze had nog nooit tomaat of iets in die richting op, eerste hapje was wat gek, maar daarna ging de laadbak gewoon weer vrolijk open :D O+

Ohja, en mijn lijntje zit er nog steeds trouwens.. :o wordt wel steeds iets lichter maar echt nog niet weg! Kan lang duren volgens mij toch?
pi_130284313
Toch "fijn" om te lezen dat mensen met een perfect gewicht ook moeite met hun lichaam hebben. Je denkt altijd: als ik zoveel afval ben ik vast gelukkiger! Maar dan zijn er weer andere dingen die niet mooi zijn. Kortom, het zit gewoon tussen je oren :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_130284578
Spees, wij hebben dezelfde lengte en hetzelfde gewicht. Zusjes, ihihihihiiii! *O*
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:45:11 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130284606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:44 schreef L-E het volgende:
Spees, wij hebben dezelfde lengte en hetzelfde gewicht. Zusjes, ihihihihiiii! *O*
OMG! TWEELING!!! *O*

*BMI boks*
pi_130284610
Aan de mensen die al wat langer geleden dan ik hun baby kregen: wanneer werd die buik weer wat normaler (platter)? Het lijkt wel of hij hier weer boller wordt nadat ik vond dat het zo de goede kant op ging.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:46:17 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130284653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

OMG! TWEELING!!! *O*

*BMI boks*
_O-
Ik dacht ik meet 'm ook eens; bmi van 22, ben 166 en nu 61 kg.. Toen ik net zwanger was, was ik 57.
pi_130284682
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:30 schreef Olf het volgende:

[..]

Hahaha dat van de spoiler heb ik ook. En ik voel me ook bij voorbaat al een beetje schuldig tegenover een potentieel toekomstig tweede kind. Die kan echt niet zo knap zijn als deze! En zo perfect!
Het heeft mij best lang tegen gehouden in de stap voor een tweede kindje :@

Maar nu weet ik dat een tweede gewoon heel veel op de eerste kan lijken O+ (godzijdank!)
pi_130284725
Ik vrees wel echt voor mijn borsten. Ze zijn nu eigenlijk alleen gezellig als er stuwing is. :(
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:49:55 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130284782
Gezellig :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Toch "fijn" om te lezen dat mensen met een perfect gewicht ook moeite met hun lichaam hebben. Je denkt altijd: als ik zoveel afval ben ik vast gelukkiger! Maar dan zijn er weer andere dingen die niet mooi zijn. Kortom, het zit gewoon tussen je oren :Y)
En dit :Y
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:50:17 #260
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130284799
Mijn tieten komen niet meer goed ben ik bang.

En ik vind mijn beide dames knapperds en op hun eigen manier even leuk :)
pi_130284934
Ik ben allang blij dat mn borsten gekrompen zijn na het stoppen met bv.
Zonder het hele bv gebeuren heb ik al zat

En ik krijg spontaan anorexia van jullie.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:54:11 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130284953
Oh en de daily Olf: hell yeah mijn baby is de knapste O+

Ik vind andere baby's/kinderen objectief gezien echt heel knap, maar die hebben niet dat extraatje, namelijk dat ze MIJN KIND is O+
pi_130284989
95 kilo bij 1m84... :( da's een bmi van 28... Morgen maar weer de wekker zetten om te gaan zwemmen...

Wij hebben wel eens gegrapt dat het zo zonde is dat wij maar twee kindjes willen; we maken zulke mooie exemplaren O+
pi_130285012
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:17 schreef Olf het volgende:
En maar weer eens een daily olf: vind jij je baby oprecht de knapste van de wereld?

Ik namelijk wel en kan me niet voorstellen dat dat objectief gezien niet klopt :+ maar aaah normaal ben ik best rationeel maar grappig dat baby verblindend werkt ;)
Ik vind Saartje prachtig O+ En heb het idee dat ze ook écht een mooie baby/mooi kind is. Maar ik kan er ook (min of meer) objectief naar kijken en dan zie ik bijvoorbeeld dat ze soms -vooral met bepaalde kleding aan- inderdaad net een jongetje is :D En dat ze goede en minder goede dagen heeft, zeg maar :D :+ En dat er andere, mooiere of net zo mooie ;) kindjes zijn :Y
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:56:08 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130285030
Hihi, daar hebben we nuchtere Coco O+
pi_130285077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:54 schreef LadyBlack het volgende:

Ik vind andere baby's/kinderen objectief gezien echt heel knap, maar die hebben niet dat extraatje, namelijk dat ze MIJN KIND is O+
Dat dus!

Ik probeerde het te verwoorden, maar dit dekt de lading zoals ik het bedoel (maar niet verwoord kreeg)

En ik hoor hier helemaal niet
pi_130285083
Nu kan ik wel objectiever kijken naar de baby die ik vijf jaar geleden had. Die was soms bloedmooi (zelfs model gestaan ooit) maar hij had ook een periode van langzaam kaal worden en veel bv-puistjes.. niet zijn beste tijd, zeg maar. Dat zag ik toen niet hoor.
pi_130285115
Mijn baby is mooier als hij haar krijgt. En een onderkin (of 2 a 3) kwijt raakt. Verder is het een stuk, een stuk I say!
pi_130285224
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:54 schreef LadyBlack het volgende:

Jaaa, dat heeft de natuur toch maar mooi geregeld!
pi_130285277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:23 schreef Enfermera het volgende:
Bovenste is van ons, onderste is versie voor M. :D Ze vond het zowaar lekker! O+ (tomatensaus met courgette en aubergine, en voor haar macaroni erbij)
Wat leuk dat ze dat zo lekker vond :D

Saartje heeft vandaag zelfgemaakte groentesoep van mijn oma gegeten :9

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:30 schreef Olf het volgende:
Dat ja :D Hoe kun je je tweede kindje nou net zo leuk vinden?
Maar dat zal in de praktijk vast meevallen :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Hihi, daar hebben we nuchtere Coco O+
Nou ja, ik ben heus niet altijd zo :6

Wilde er wel nog aan toevoegen dat ik Saartje wel echt een van de allerknapste kindjes vind. En regelmatig tegen M. zeg "wat is ze mooi he?" of "ze is écht prachtig O+". Maar dat ik qua losse onderdelen wel mooiere kindjes zie. Nichtje van 6w ouder heeft heel grote blauwe ogen met jaloersmakende wimpers O+ En slanke voetjes! :+
pi_130285339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef L-E het volgende:
Aan de mensen die al wat langer geleden dan ik hun baby kregen: wanneer werd die buik weer wat normaler (platter)? Het lijkt wel of hij hier weer boller wordt nadat ik vond dat het zo de goede kant op ging.
Hier ging het prima de goede kant op tot ik weer ging werken, niet meer 4x per week kon sporten omdat er zoveel tijd in werken gaat zitten en omdat ik pizza zo lekker vind om 10 uur s avonds. :')
pi_130285382
Oh en ik vind Bram serieus echt wel een heel mooi jongetje. Maar de 2 meiden zijn ook mooie meiden. Vind ik.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:05:34 #273
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130285405
Ik vind Isabel op sommige momenten prachtig en soms ook lachwekkend zo anders dan ze is (bijvoorbeeld dr pasfoto voor id kaart)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:10:50 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130285612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:58 schreef L-E het volgende:
Mijn baby is mooier als hij haar krijgt. En een onderkin (of 2 a 3) kwijt raakt. Verder is het een stuk, een stuk I say!
Ja, haar scheelt veel he. Maar ik vind jouw baby een mooi gezicht hebben en je oudste is al helemaal handsome as hell zag ik.

SPOILER
Qua losse onderdelen snap ik wat je bedoelt hoor Coco. En als S aan het poepen is of laatst zoals die Bob de Rooyfoto dan kan ik ook wel zien dat ie de schoonheidsprijs niet verdient :+ Maar het geheel van mimiek, uiterlijke kenmerken, karakter en zoals LB zegt het feit dat hij mijn kind is, maakt m voor mij tot de mooiste.
pi_130285742
Zo he he, ik heb de hele middag voor mijn baby gekookt. Een bloemkool, broccoli, bos wortels en aardappels gehaald en in de Beaba gesmeten. Nu ben ik moe... Wedden dat ie t niet lust? :')
Wat een topding die Beaba!

Daily Olf (of eigenlijk weekly Olf?):
Ik vind L het allermooiste kindje van de wereld. Mn man en ik zeggen dat ook regelmatig tegen elkaar. :P
Ik weet niet meer wie het zei maar ik denk ook wel eens dat als het een andere maand gelukt was we een heel ander kindje hadden gehad. Raar idee!
SPOILER
Ik vind L ook zo lekker zacht O+ zn bovenarmpjes, het stukje rug tussen zn schouderbladen, zn beentjes. Kan m wel uren aaien als hij dat goed zou vinden :+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:14:39 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130285752
Spees wat cool! :D

En met die ogen en dat haar van m snap ik wel dat ie op de cover mocht :Y
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:14:51 #277
259886 pessie
pi_130285762
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier ging het prima de goede kant op tot ik weer ging werken, niet meer 4x per week kon sporten omdat er zoveel tijd in werken gaat zitten en omdat ik pizza zo lekker vind om 10 uur s avonds. :')
Mooie vakantie foto trouwens.

Ik heb geen idee hoe vzwaar ik nu ben. Volgend jaar zomer ben ik weer 74 kilo. Vind ik prima.

Mijn baby is de mooiste van al. Mijn peuter ook trouwens.
pi_130285974
De pizza van 22 uur ken ik wel ja :@

Spees, thanks, Kleuter is een hunk ja O+ Silvijn als model, stoer! :7
pi_130286020
Ik heb wel hele mooie baby's gezien hoor, mijne is heel leuk maar zeker niet de knapste! :)
Wel echt de leukste O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:22:05 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130286074
Ik vind Noor wel een mooie baby ja :). Hoewel ik haar vandaag beter Doornroosje had kunnen noemen :P. Maar ze heeft nu ook 38,0 van de prikjes, dus nu mag ze lekker slapen van me.
pi_130286174
Gewicht en bmi ga ik het niet over hebben :X

En serieus vind ik mijn kindje niet het mooiste kindje dat er is.
Als ik de baby foto's van mijn oudste zie of die bolle toet van kyan nu.
En voordat zijn ogen schoon waren de eerste vier maanden.

Maar mijn kinderen hebben beide prachtige kijkers. En het zijn wel mijn kinderen (misschien daarom niet de allermooiste).
Maar nu ben ik vast een ontaarde moeder.
pi_130286282
En over kokhalzen, vanmiddag haalden we M op bij het kdv. Hij heeft wat last van zijn tandjes en zit veel op zijn kaken te kauwen. Tot hier niks aan de hand. Ik zet hem kauwend in de auto en ineens begint ie te kokhalzen :? Ik gelijk in zijn mond aan het vissen: zat er zo'n plat metalen glitterkraaltje/ hangertje in :o :X
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:26:01 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130286283
Ik vond Kyan op de meet echt een heel mooie baby hoor!

Olfje heb je nog een vraag? Vriend is bij PSV en baby slaapt dus laat t topic maar lopen :7

Wow Mango... eng! Gelukkig kwam je erachter voordat je aan het rijden was :X
pi_130286366
Yep, mijn baby is de allermooiste O+ :+ al zie ik haar mindere kanten ook wel, als ze zo zit dat er 2 onderkinnen zichtbaar zijn en haar haar weer eens recht overeind staat is ze niet op haar best :') . Maar toch blijft ze de knapste en de liefste O+

Ik zit tegen ondergewicht aan wat ik ook niet altijd leuk vind. Ik ben heel slank maar 's avonds staat mijn buik nog steeds op standje 4 maanden zwanger. Hopelijk trekt het nog een beetje bij en ach, anders maar niet, hoop toch binnen een jaar weer zwanger te zijn :P

Belle echt knap van je, je ziet er ook fantastisch uit!
pi_130286380
Exact dat zei ik ook tegen mijn man idd! Stel je voor. :{
pi_130286381
Mango huuuuh, gatsie wat eng!
pi_130286470
Jeetje Mango wat een schrik! :o
Wow S het fotomodel!

Zijn er hier ook mensen die liever nog een jaar of 3 wachten voor een evt volgende zwangerschap? Ik vind jullie allemaal zo snel :@
pi_130286479
Gatver mango wat eng. Gelukkig voor het rijden ondekt idd.

Lief spees.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:30:57 #289
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130286509
Oi Mango, das niet helemaal de bedoeling!

Omdat ik hem zo hilarisch vind. Isabel als jongen
pi_130286511
Ohh gadver mango :X gelukkig dat je het op tijd zag idd. Volgende keer even terugkoppelen.
pi_130286538
Ik vind allemaal foto's van mijn eigen achterwerk op mijn telefoon.

Door Kleuter gemaakt :')
pi_130286577
Spees mijn man is nu jaloers op jouwes. :P

Ik heb wel een vraag!
Op welke moederkwaliteit van jezelf ben je het meest trots?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:32:46 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130286614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:30 schreef Fieder het volgende:
Jeetje Mango wat een schrik! :o
Wow S het fotomodel!

Zijn er hier ook mensen die liever nog een jaar of 3 wachten voor een evt volgende zwangerschap? Ik vind jullie allemaal zo snel :@
Ligt eraan wanneer je het me vraagt :+ 's ochtends om 6 uur denk ik altijd dat ik überhaupt geen tweede wil, en midden op de dag zou ik meestal wel binnen een half jaar ofzo aan een tweede willen denken. En op mopperdagen denk ik doe maar als ie naar school is :7
pi_130286645
Ik vind haar daar ook nog echt een meisje becky! Maar dat zit gewoon tussen mijn oren, als ik het weet kan ik het ook niet meer anders zien.
pi_130286668
Schattig menneke becky! ;)

LE, zou hij er iets mee willen zeggen? :o
pi_130286700
Poe dat is een lastige mango.

Ik denk dat ik over het algemeen zie/aanvoel wat ze nodig hebben (geborgenheid / afstand op het juiste moment). Ze begrijp zonder woorden zeg maar.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:35:02 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130286722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:33 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind haar daar ook nog echt een meisje becky! Maar dat zit gewoon tussen mijn oren, als ik het weet kan ik het ook niet meer anders zien.
Ja, dat dacht ik ook.
Maar dat heb ik bij 'boyish' Saar ook.

Moeilijke vraag Mango. Ik kon zo gauw niet echt iets verzinnen, wat ik wel confronterend vond. Dus ik ga toch even iets bedenken :P
pi_130286767
Becky wat een hilarische foto :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:36:04 #299
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130286769
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:32 schreef Mangostine het volgende:
Spees mijn man is nu jaloers op jouwes. :P

Ik heb wel een vraag!
Op welke moederkwaliteit van jezelf ben je het meest trots?
De combinatie tussen werk (te veel) en prive met een man die ook nog een 's avonds werkt. Als ik om 0545 naast mijn bed sta om de dag te beginnen en om 21.00 uur voldaan op de bank zit na een goede dag ben ik best trots. Het is effe wennen want twee kinderen tegelijk eten geven is lastig dus mijn maaltijd is dan pas om 21.00 uur maar he, das niet erg.
pi_130286786
Het mogen ook meer dingen zijn hoor waar je trots op bent :*
pi_130286815
Ennn sluit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')