quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Kyara het volgende:
Best suf als de leidster van het kdv je tweeling die ze maar 1x per week zien zo uit elkaar kan houden (ook zonder de ander ernaast) terwijl papa gister tot 3x toe de mist in ging......
Ze heeft om 10:10 netjes haar fles leeggedronken en heeft vervolgens van 11:30 tot ik haar kwam halen, geslapenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
Is het goed gegaan XM? Zowel met N als met jou? Fijn dat ze er weer is.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:42 schreef Kyara het volgende:
Best suf als de leidster van het kdv je tweeling die ze maar 1x per week zien zo uit elkaar kan houden (ook zonder de ander ernaast) terwijl papa gister tot 3x toe de mist in ging......
Wat knap Belle! Superlief pakje!quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef bellelena het volgende:
Lekker dat ze er weer is XM! Is het goed gegaan? En ook nogvoor jou! Gewoon omdat je het hartstikke goed doet!
Enf, hopelijk is de sprong vlug gemaakt! Lekker dat ze misschien wel (of niet) slaapt nu
[..]![]()
![]()
En ik heb zaterdag een pakje voor Nin gemaakt!
[ afbeelding ]
XM! Ik kwam even spieken hoe het met je was. Wat klinkt je heerlijk verliefd en positief! Het gaat beter nu hè? Fijnquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ze heeft om 10:10 netjes haar fles leeggedronken en heeft vervolgens van 11:30 tot ik haar kwam halen, geslapen. Ik heb haar net ff platgeknuffeld en een fles gegeven. En nu zit ik al kolvend fliefd naar 'r te kijken hoe ze in de box de beestjes-mobile aan het bewonderen is
. Oh, en een poging doet twee handen tegelijk in haar mond te frotten
.
+1quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:35 schreef Olf het volgende:
Wat een leuk pakje Belle. Ik vind dat echt zo knap, zelf kleren maken. Het lijkt me heel leuk maar ik snap echt echt echt niet hoe je zoiets leert. Maar ik kan ook niet binnen de lijntjes kleuren of iets recht uitknippen dus ik denk dat ik deze hobby maar aan me voorbij moet laten gaan.
Nee, ik kom ook echt niet makkelijk aan een baan hierna in mijn richting, daarom doe ik wel 'vrijwillig' al een stage in plaats van losse vakken omdat ik hoop dat dat mijn kansen vergroot. (ik heb hier ooit iets gezegd over baangarantie na mijn studie, dat was sarcastisch maar had al begrepen dat dat niet was over gekomenquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:10 schreef Enfermera het volgende:
Olf: oeh, spannende tijden dus...![]()
Whihi ja ik snap 'm.. En kom je makkelijk aan een baan met je studie? En als je geen zin meer hebt idd, waarom niet stoppen. Je kan altijd nog die minor doen toch? Succes met je scriptie iig, ik weet nog hoe een bevalling die van mij was (en kun je nagaan, ik liep stage op afdeling verloskunde bij de zwangeren, verschrikkelijke begeleiding etc
)
Wat fijn XM!quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, het gaat echt beter, kan niet anders zeggen. Heb bij het cb nog ff nagevraagd ook en zolang ze blijft groeien is het eigenlijk allemaal wel prima, zolang ze niet onder de 500/600 duikt op een dag. Voeden op verzoek is voor mij daardoor ook wat relaxter geworden. Alleen 's nachts komt ze niet echt zelf. Tegen 06:00 maken we haar toch maar wakker, want ze slaapt anders gewoon door en als ik weer ga werken, is dat toch ook de tijd dat zij ook wakker moet worden. Ik verwacht vandaag ook een mindere dag qua drinken door het wennen op het kdv. Ze is knockout nu. En morgen weer prikjes op het cb
.
Oh en ik appte een dik uur geleden aan m'n vriend dat ze nog wakker was en 5 minuten later sliep ze.
Mijn slaapkopje
Knap hoor!quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:18 schreef L0t.. het volgende:
Mijn vriend stuurt me net dit filmpje, ze drinkt gewoon zelf haar flesje![]()
Ik in ieder geval welquote:
Hebben we thuis ook. Boven én onder. Ideaal als je even je handen vrij wilt hebbenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superleuk!quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hey, er is net nog een F. zoals Suiktertante op de wereld gekomen in Z&G!
quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
BeebieDas heus geen baby meer! Wat wordt ze groot en wat krijgt ze een boel haarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe het gaat Fieder. L heeft/had wel redelijk gevoelige darmen he?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
je hebt maar 1 keer nodigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe het gaat Fieder. L heeft/had wel redelijk gevoelige darmen he?![]()
Stelletje.....quote:
Ohhh wat fijn! Ook zelf weer een hele avond, met z'n tweetjes! Fijn dat het zo goed gaatquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef L0t.. het volgende:
Pfff wat een irritant gezeur van het kdv, natuurlijk lust ze de bv wel. Waarom denken ze dat ze het niet lust? Wat zou ze dan moeten drinken volgens hun, kunstvoeding?
En dat klimmen, dat wordt vastgespen!
Even eenvoor mijn baby. Ze slaapt gewoon al sinds half 7, om half 8 even aan de borst en slaapt al weer vanaf 8 uur
In haar bedje
Boven
Ik ookquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:11 schreef bellelena het volgende:
![]()
![]()
Ik ben een beetje verliefd op Saar
Oh jee, dat klinkt best wel naar. Wat was er aan de hand? Of post je dat liever niet?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:27 schreef L4cs4p het volgende:
Het ging niet zo heel erg goed met mijn baby, maar gelukkig gaat het nu weer helemaal goed dus hoop wat meer te kunnen reageren en actiever mee te posten
Wat stom van het kdv! Alsof je het thuis dan niet allang had gemerkt, als ze iets niet (meer) zou lusten. Dat ze dat niet even zelf kunnen bedenken van die flessen!quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Mn baby stond net op in de kinderstoel. Ze kan er gewoon al uitklimmen als ze wil, oeps, handig om te weten. En vandaag weeeeer commentaar van het kdv over dat ze borstvoeding niet lust bladiebla, aarrghhh.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef L0t.. het volgende:
Even eenvoor mijn baby. Ze slaapt gewoon al sinds half 7, om half 8 even aan de borst en slaapt al weer vanaf 8 uur
In haar bedje
Boven
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld![]()
![]()
Trots zijn op wat?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:59 schreef becky27 het volgende:
Olf, wat een geemmer op je kdv dat ze bv niet lust?? Ze zouden juist trots moeten zijn. Ik vind juist dat er zo verbazingwekkend weinig bv op de kdv's wordt gegeven.
Cherm, dat klinkt heel sneu. Hopelijk gaat het snel beterquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:13 schreef Tally het volgende:
De nacht gister was heerlijk maar vannacht was drama. Ze heeft een verhoging en werd vanmorgen wakker met een dik oogje. Dat laatste is weg getrokken maar die verhoging blijft. Ze huilde veel vandaag maar kon tussendoor ook even lachen. Maar dan ook echt evenZe is zo zielig maar ik weet niet wat er aan de hand is. Ik ben al blij dat ze niet meer kreunt als ze slaapt. Ik ben kapot
quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:23 schreef pessie het volgende:
Tally wat ontzettend sneu(zie ik heb tally in MN tablet opgeslagen
)
Mango, wat vond je zoonlief er van daar jullie er waren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door Olf op 20-08-2013 13:02:32 ]
Fijn L0t!
Verder heb ik niet onthouden wat ik net allemaal heb gelezenIk kom net van Noorderzon, waar mijn meisje de show stal op het terras, daarna aan de borst in slaap viel en in de doek verder sliep. Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld
![]()
![]()
Fijn L0t!
Verder heb ik niet onthouden wat ik net allemaal heb gelezenIk kom net van Noorderzon, waar mijn meisje de show stal op het terras, daarna aan de borst in slaap viel en in de doek verder sliep. Precies zoals ik het me een jaar geleden had voorgesteld
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Ik vind het geweldig dat je het zo lang hebt volgehouden. Ik was er na 4weken helemaal klaar mee. Gelukkig had ik toen genoeg in de vriezer om meer dan 6 weken alleen BV te redden. Maar ik vind het echt ongelooflijk hoelang je al fulltime kolft!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier gaat ook bv mee naar het kdv. Vooralsnog doen zij er volkomen normaal over. En zou willen dat ik kon zeggen, ik begin pas, maar ik denk dat ik al bijna op de helft ben, zo niet er al overheen. Ik merk dat ik het kolven toch vervelender begin te vinden. Moet me er telkens echt toe zetten...
Dit disquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:13 schreef Fieder het volgende:
Loj zodra het je zelf niet meer lekker zit zou ik meteen bellen! Liever een keer te veel. En dan hoor je nog maar eens dat het een tandje of een virusje is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stom kdv mbt bv. Ik ben ook de enige die gekolfde melk meegeeft. Scheelt weer plakkertjes
Hier was het weer 04.30 (D) - 05.00 (J) - 06.00 (D) - 07.00 (M)![]()
Jammer inderdaad, kan me goed voorstellen dat je het kolven zat bent!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon bellen Loj!
Kyara, weer een pittig nachtje.. Kans op bijslapen vandaag?
Suiker, ja herhaaldelijk, maar ze drinkt gewoon niet goed uit de borst. Helaas.
Zometeen naar het consternatiebureau. Inentingen en weer eens horen wat er nu allemaal weer niet deugt en wat ze al wel niet had moeten kunnen en nog niet kan.
Toen ik, na het fulltime kolven, Nin aan de borst ging doen, deed ze aan het begin ook zo! Maar na een paar drinksessies (of misschien zelfs dagen) achter elkaar, wendde ze er aan en ging ze rustig drinken. Het was hier ook zo dat ik bij het kolven eerst al zere tepels had gehad, maar toen ze fulltime ging drinken, kreeg ik dat weer...quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het gister nog geprobeerd en zonder succes. Ze drinkt wel iets, maar niet veel. Ze valt of in slaap of gaat lopen meuten. Hele tijd loslaten en weer aanhappen (auw), rondkijken, alleen maar beetje lebberen op m'n tepel, etc. Schiet niet op.
En huuuu, je kind van de trap zien stuiteren! Gelukkig viel het mee! En gezwommen, stoer hoor. En boe voor je spoiler. Onbegrijpelijk idd. En zo zonde en jammer, voor alle partijen.
Fijn, lekker snel! Ik twijfelde nog voor het op enter drukken want wil je ook niet bang maken. Maar vond het voordeel toch wel opwegen daartegenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zeker goed advies, gelijk afspraak gemaakt met de kinderfysio voor as donderdag. Thnx!
Aww thxquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:04 schreef bellelena het volgende:
[..]
Toen ik, na het fulltime kolven, Nin aan de borst ging doen, deed ze aan het begin ook zo! Maar na een paar drinksessies (of misschien zelfs dagen) achter elkaar, wendde ze er aan en ging ze rustig drinken. Het was hier ook zo dat ik bij het kolven eerst al zere tepels had gehad, maar toen ze fulltime ging drinken, kreeg ik dat weer...
Verder sluit ik me aan bij de rest, respect dat je het kolven al zolang fulltime volhoudt! Je bent een lieve mama voor Noor
He jeetje.. Lastig. Ja precies, hopelijk werkt dat watquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:30 schreef Olf het volgende:
[..]
Nee, ik kom ook echt niet makkelijk aan een baan hierna in mijn richting, daarom doe ik wel 'vrijwillig' al een stage in plaats van losse vakken omdat ik hoop dat dat mijn kansen vergroot. (ik heb hier ooit iets gezegd over baangarantie na mijn studie, dat was sarcastisch maar had al begrepen dat dat niet was over gekomen)
Een tweede studie wordt nu superduur door al die nieuwe wetgeving, dus in dat opzicht is het gunstig de minor wel dit jaar te doen, of helemaal niet. Maar ik kijk gewoon in januari. Mag sowieso bij mijn huidige bijbaan vanaf februari 3 dagen werken (nu 1) dus ik heb wel enige financiële zekerheid, dat is fijn.
En jeee, kyara, medeknutselkneus!
Misschien wel, niet aan gedacht eigenlijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
SpeesMaak je nog een mooie foto van 9 months in, 9 months out?
[/spoiler]
quote:Oehhh spannend!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:56 schreef As1981 het volgende:
Vruchtensap met 4 maanden vind ik wel snel.
Spees fietsen is nog geen optie, maar straks misschien even naar de speeltuin is wel een idee. Kyan ligt nu te slapen.
Enf toch wel spannend.
Haha ja ist ook welquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Misschien wel, niet aan gedacht eigenlijkMaar ik denk dat ik dat dan over 10 dagen doe, hij heeft er 9 maanden en 10 dagen in gezeten, die luiwammie!
[..]
Oehhh spannend!!
Ho, wacht, halt. In principe is het gewoon 6 maanden, zeker bij volledig borstvoeding. En als jij nu bezig bent haar alsnog aan de borst te krijgen zou ik zeker nog wachten. Bij Lauren wilde ik heel graag weer gewoon tot 5.5 a 6 maanden wachten, maar aangezien ze echt begon te krijsen als wij aten en halen uit mijn banaan begon te nemen zijn wij met 5 maanden begonnen. Vind het nog steeds jajammer maar zij gaf zelf erg duidelijk aan dat zij klaar was om verder te gaan iin deze ontwikkeling. Als Noor het prima vind om op volledig melkmelk te leven, niet aan tornen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend Enf!
Ga maar eens wat inlezen over bijvoeding. Voelt nog erg als ver van m'n bed show. Maar met vier maand al beginnen... Kweetniet... Op het papiertje wat we bij de eerste afspraak kregen, stond 6 maand. Maar ze gingen in hun advies met de kinderartsen mee. Hmja.
Even zonder op de rest te reageren (bereik is dramatisch, ik heb er ook last van Suikertante!) want natuurlijk heb ik het bij het kdv allang besproken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Over de KDV-bv perikelen. Lijkt me een mooie kans om even rustig in gesprek te gaan met de zgn 'mutsen' want waarschijnlijk weten ze er gewoon niet zoveel van. Ik snap de frustratie maar hier op fok gaan schelden zal vast niet zoveel zoden aan de dijk zetten en het zal voor alle partijen fijner zijn als ze wat beter van de hoed en de rand weten? Bij mijn zusje op het KDV geeft een aantal moeders nog bv en ze gaan daar bijzonder voorzichtig mee om, het kan dus.
Nee, ze kan nog steeds niet zonder laxeermiddel. Afgelopen week poepte ze na een paar dagen weer (terwijl ze laxeer krijgt) dat zag eruit als dikke pindakaas met heel veel stukjes nootquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:29 schreef Spirit82 het volgende:
Spark wat rottig dat het slapen zo slecht gaatMaar wel fijn dat ze toch vrolijk is en lekker rolt! Gaat het al iets beter met haar verstopping?
Bij ons gaf de kinderarts aan dat het ivm allergieën juist goed was al eerder te beginnen met vast voedsel. Maar dan vooral groenten en nog beperkt fruit (ook ivm fruitzuren)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:57 schreef As1981 het volgende:
Ik wilde wachten ivm allrgieen in de familie. Dan is het verstandiger om te wachten. O
Rond de 5,5 maand zijn we langzaam begonnen.
Ze heeft kyan ingehaald Pessie. Gister thuis gewogen. Althans mijn man en hij was ruim 7300 of 7600 gram. Hij was het alweer vergeten
5 september mogen we voor de 6 maanden afspraak (dan bijna 7 maanden)
Gaat hier ook zo hoor. Sowieso is het al afgebouwd van 3x180 naar 1x180. Dat wordt nu ook (op mijn verzoek) in twee kleinere flesjes aangeboden. Of er wordt pap van gemaakt (eveneens mijn verzoek). Genoeg opties dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:42 schreef Zolena het volgende:
Mineola mijn mini eet steeds meer bijvoeding en wil daardoor (logisch) ook steeds minder drinken. Ik vind het wel lastig om te bepalen of hij nou wel genoeg vocht binnen krijgt ineens. Maar bv werd bij mijn kdv heeel zuinig mee gedaan. Op dagen dat ie minder dronk (dat was soms zo) gaven ze hem ook wel eerst 100 om daarna nog wat te maken indien nodig. Weggooien hoefden ze nauwelijks.
Omdat het voor de darmrijpheid niet goed is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:45 schreef Spirit82 het volgende:
Even een noob-vraagje hoor, maar waarom zou je niet willen dat je kind voor 6 maanden begint met bijvoeding, zeker als het zo duidelijk aangeeft eraan toe te zijn?
Ja, zou ik wel doen! Zeker als het nu al echt te zien is. Dat trekt niet zomaar weer weg, echt niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:25 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat betreft de fysio, is het altijd verstandig een fysio te bezoeken bij voorkeurshouding? E. heeft een flinke voorkeurshouding, ook echt aan 1 kant een kale plek en een bult. Cb heeft er wel wat over gezegd maar ze wilden het verder aankijken.
Dit klopt niet helemaal. Aan de baby's van mijn Belgische schoonfamilie wordt vanuit hun versie van het CB ook 4 maanden geadviseerd. Heb ik het pas nog met ze over gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:56 schreef Morretje het volgende:
[..]
Omdat het voor de darmrijpheid niet goed is.
Het onderzoek waarop het advies om met 4 mnd te starten gebaseerd is, schijnt niet goed uitgevoerd te zijn. Alle andere europese landen hanteren ook nog gewoon de 6 maanden-grens.
In het geval van Lauren zou ik ook eerder zijn begonnen, maar vaak wordt kijken naar wat jij in je mond stopt al gezien als interesse in eten. Babies weten nog niet wat ze moeten doen met eten, ze zijn gewoon geinteresseerd in wat je doet. Stop je een telefoon in je mond willen ze dat ook
Ik vroeg dat! Oh, kan me voorstellen dat dat even stressen is. Fijn dat het eten nu zo goed gaat, en dat het lijntje omhoog gaatquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:21 schreef L4cs4p het volgende:
Er vroeg iemand wat er met mijn baby was, alleen maar leven op flesjes melk...ontzettend afbuigend lijntje, we hebben even flink in de stress gezeten, maar gelukkig gaat het nu allemaal weer ontzettend goed, word er ook goed gegeten en het lijntje gaat héél langzaam omhoog, maar hej, omhoog
Ah, ok.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. Aan de baby's van mijn Belgische schoonfamilie wordt vanuit hun versie van het CB ook 4 maanden geadviseerd. Heb ik het pas nog met ze over gehad.
Ja maar die van jou is ook nog echt zo'n frummelbaby als ik dat zo ziquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:07 schreef L-E het volgende:
Mijn baby is ongecorrigeerd bijna vier maanden. Ik mag starten met bijvoeding als ik dat wil.
Mijn baby komt werkelijk net uit het ei, hij is daar zoooo nog niet aan toe. Bij de oudste ook pas met 7 maanden begonnen. Bijvoeding is wat het is: bij-voeding. Het voelt voor ons niet fijn/goed daar snel mee te starten.
Nou, dit! Al is die van mij nog geen halve peuter.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar die van jou is ook nog echt zo'n frummelbaby als ik dat zo ziDie van mij is al een halve peuter
Bedankt, dat kan dus gewoon zonder dat het cb ons heeft doorverwezen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:59 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja, zou ik wel doen! Zeker als het nu al echt te zien is. Dat trekt niet zomaar weer weg, echt niet.
Het cb is niet verplicht he, maar een keuzequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Bedankt, dat kan dus gewoon zonder dat het cb ons heeft doorverwezen?
Ja hoor! En het CB heeft een adviesfunctie, die kan niet doorverwijzen volgens mij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Bedankt, dat kan dus gewoon zonder dat het cb ons heeft doorverwezen?
Ohja, dat is waar ook. Ik voel me soms zo'n noobquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het cb is niet verplicht he, maar een keuzeAls je niet zou gaan, zou je alles toch ook zelf moeten regelen?
Nee. Dat krijgt hij aangeboden (hoop ikquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:13 schreef Olf het volgende:
Mineola, drinkt jouwe dus op een kdv-dag 1x180 (ofja, 2x90?)
Wat goed zeg, die Lauren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef pessie het volgende:
Lauren slacht een pruim![]()
Dat onderzoek is een beetje omstreden. Wat je ziet is dat er bij 4 maanden beginnen heel voorzichtig wordt begonnen met de introductie terwijl als er met 6 maanden wordt begonnen juist (te?) actief wordt begonnen met bijvoeding. Het kan dus meer liggen aan de manier en de snelheid waarop dan aan een abstracte grens van een x aantal maanden.
Ik ben zelf erg voorzichtig, eerst rustig aan 1 x perr dag een stukje groente, nu krijgt ze sinds een kleine week af en toe een halve broodkorst en vandaag dus bij onze lunch een pruim.
Mineola, goed om misschien eens met een teamleider te overleggen? Vind dit namelijk best naar om te horen dat kind zo'n dorst heeft bij thuiskomst dat je je afvraagt of hij wel te drinken heeft gekregen.
Lauren is al bijna 4 weken aan het oefenen hequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:41 schreef As1981 het volgende:
Dat doet kyan ook nog niet hoor zo. Wel knap van lauren.
Becky hoor het idd steeds vaker dat je dan met 4 moet beginnen. Nu was kyan wel ineens geintreseerd in eten. Kan Yaro ook niet iets geven zonder dat Kyan wat krijgt maar hij krijgt amper wat binnen.
Potjes moet hij niet. Hij wil het zelf kunnen vasthouden. De broccoli gister was daarom ook geen succes dat was te zacht.
Jij hebt die van mij toch nooit gezien?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nou, dit! Al is die van mij nog geen halve peuter.
Loopt ze al?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar die van jou is ook nog echt zo'n frummelbaby als ik dat zo ziDie van mij is al een halve peuter
Oh myquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn gastouder was ook niet zo pro bv. Ik gaf van de week na de vakantie een pak friso mee, en haar reactie was: Zo luuk, krijg je nu ook eindelijk normale voeding?? Het is dat ze zo leuk voor de kinderen is. Maar anders was ik flink uit mijn plaat gegaan.
Volgens mij gaat de darmrijpheid van start op het moment dat er voeding in gaat, dus vanaf geboorte.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:47 schreef Suikertante het volgende:
MorretjeJe hebt gelijk hoor, F stopt ook heel graag mijn telefoon in zijn mond
Ik zie het wel als interesse ja, als hij kijkt hoe wij eten. Maar hij wil het niet pakken ofzo, hij gaat niet smakken, ik krijg totaal niet de indruk dat hij aan eten toe is. Hij is ook pas net vier maanden. En als ik van zijn uitgerekende datum uit ga nog niet eens. (maar eigenlijk denk ik daar nooit meer over na, is dat wel nodig dan?)
Dat is gewoon ronduit een domme opmerking. Kv normaal vinden, en bv niet.. En dan ook nog eens waar je als ouder bijstaat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn gastouder was ook niet zo pro bv. Ik gaf van de week na de vakantie een pak friso mee, en haar reactie was: Zo luuk, krijg je nu ook eindelijk normale voeding?? Het is dat ze zo leuk voor de kinderen is. Maar anders was ik flink uit mijn plaat gegaan.
Of je nou bv geeft of niet, ik hoor hier steeds vaker het advies om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden.. mn vriendin kreeg het advies ook laatst. Maar idd, of het nou goed is vraag ik me ook ten zeerste af.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Ho, wacht, halt. In principe is het gewoon 6 maanden, zeker bij volledig borstvoeding. En als jij nu bezig bent haar alsnog aan de borst te krijgen zou ik zeker nog wachten. Bij Lauren wilde ik heel graag weer gewoon tot 5.5 a 6 maanden wachten, maar aangezien ze echt begon te krijsen als wij aten en halen uit mijn banaan begon te nemen zijn wij met 5 maanden begonnen. Vind het nog steeds jajammer maar zij gaf zelf erg duidelijk aan dat zij klaar was om verder te gaan iin deze ontwikkeling. Als Noor het prima vind om op volledig melkmelk te leven, niet aan tornen.
Maar goed, just my two cents. Als je zelf iets anders wilt doen sla dit dan volledig in de wind, ik wilde het alleen even aangeven.
En nu moet ik bij lezen, want had alleen deze pagina gelezen.
Oh ja, we zijn weer naar het CB geweest.
Status: 8220 gram en 70 cm
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vroeg dat! Oh, kan me voorstellen dat dat even stressen is. Fijn dat het eten nu zo goed gaat, en dat het lijntje omhoog gaat
XM, fijne statsEn Pessie ook, zie ik.
Silvijn 9 maanden
[..]
*boks*
Totaal niet bij nagedacht om een foto te maken van haar 9 maanden in, 9 maanden uitMaar waarschijnlijk heb ik wel een fotootje gemaakt die dag
Dat vroeg ik me ook af. Heb je toevallig een bron daarvan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de darmrijpheid van start op het moment dat er voeding in gaat, dus vanaf geboorte.
Nee, maar ik kreeg net wel een filmpje toegestuurd van mijn omrollende kindquote:
Ik heb geen flauw ideequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Omrollen, wow! Wat snel!
(Of is dat heel normaal? Ik, met twee kinderen, heb geen idee)
Ik heb het allebeiquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:02 schreef Suikertante het volgende:
XM als het maar mooi staat, vind ik. Ik heb hier allemaal kleding waar ik niet in pas en dat vind ik veel deprimerender dan grote maten kleding.
Een echte bron niet, maar hier vond ik wel een duidelijk, logisch stuk daarover.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Heb je toevallig een bron daarvan?
*boks*quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:08 schreef L-E het volgende:
Ik wil ook best sporten, maar mijn gebrek aan zin verkloot de boel nogal
Wat doe jij als werk dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh my. Jullie klinken zelfs als op mijn werk
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*boks*
Dat, en mijn gebrek aan doorzettingsvermogen. En ruggengraat. En inzet.
Ik moet wel afvallenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef L-E het volgende:
Ik hoef niet af te vallen ofzo.
Slechts een tummytuck.
Echt niet? Dan heb ik een andere baby in mijn hoofd als jouw babyquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Jij hebt die van mij toch nooit gezien?
Jammer, weer geen stalker aan mn fiets hangenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Echt niet? Dan heb ik een andere baby in mijn hoofd als jouw babySorry!
Ja, eigenlijk wou ik niet bekennen dat ik heel Google afstruin op zoek naar informatie over jou maar als je dat zo graag wil..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Jammer, weer geen stalker aan mn fiets hangen
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil ook wel sporten maar ik plof veel liever op de bank met bier.
Ja, ik zat al een paar jaar helemaal niet lekker in m'n velletje. Een paar jaar terug kwam ik opeens uit het niets 20 kilo aan in zeer korte tijd en later langzaamaan nog een kilo of 10-15. Terwijl ik daarvoor altijd juist moest opletten dat ik niet te dun werdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed man, Belle! Ik zag al dat je reacties kreeg op Facebook daarover17 kg is echt veel! Voel je je daar ook veel prettiger bij?
Ik ben iets van een kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik weet niet waarom want heb het niet bewust gedaan, misschien een overblijfsel van de bv ofzo.
LE heb ik jou op fb? Ik heb er ondertussen zoveel daar dat ik door de fokkers de username niet meer zie
Ja, nu weet ik wie jij bentquote:
[ Bericht 11% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-08-2013 16:31:36 ]
Heb mijn bmi net gecheckt: 25,1. Dammit. Dan moeten we er echt iets aan gaan doen he?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:49 schreef Olf het volgende:
Ik hoopte dat die borstvoeding ook goed zou zijn voor mijn gewicht, maar zit nog steeds op +3 qua prezwangerschapsgewicht. En daarna mag er ook nog wel een kilo of 5 af. Maar mn bmi is nog onder de 25 dus officieel ben ik gezond.
Jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:41 schreef Cathmar het volgende:
Heeft er iemand een combi sleeper, of ervaring ermee? Is het zo enorm veel fijner dan bv een winterslaapzak vd Hema? Heb het beddengoed eruit moeten gooien nl wegens ronddraaiende beebs.
Hema slaapzakken nl in overvloed en die combi sleeper duurrrr.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:49 schreef Olf het volgende:
Wow Belle, wat goed!
Ik hoopte dat die borstvoeding ook goed zou zijn voor mijn gewicht, maar zit nog steeds op +3 qua prezwangerschapsgewicht. En daarna mag er ook nog wel een kilo of 5 af. Maar mn bmi is nog onder de 25 dus officieel ben ik gezond
Ik heb alleen sinds de bevalling ZO VEEL HONGER. Echt altijd. Overal. In Alles.
Euh..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Belle, goed bezig idd!
[..]
Heb mijn bmi net gecheckt: 25,1. Dammit. Dan moeten we er echt iets aan gaan doen he?
Suiker, dus dan zit je t.o.v. je gewicht-voor-het-afvallen op -5? Of ben je 8kg zwaarder dan dan vóór het afvallen van die 13kg?
Neuh, daar hangt E gewoon heel tactisch voor de probleemzonequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:25 schreef L-E het volgende:
LB, dat zal wel weer recht trekken toch?Ik vond je op de fotometdraagdoek in het andere topic gewoon een hot & sexy momma hoor
Uit de vriezer werd hier volgens mij ook altijd wat minder graag gedronken. Had zelfs het idee dat hij daar andere poep van kreeg, als dat kan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:11 schreef Olf het volgende:
Nou ik heb weer aan lichaamsbeweging gedaan, net uurtje gebowld met vriend, haha.
Grappig dat sommigen na bevalling razendsnel afvallen en anderen niet. Al zou ik graag bij de eerste groep horenhier ben ik dus wel echt wat te zwaar vind ik zelf (BMI 24) maar zou vooral iets strakker willen zijn en dan moet ik toch echt sporten. Voor de rest zijn m'n verhoudingen niet heel erg veranderd en ben ik nog wel streeploos.
Net samen van kdv opgehaald en baby heeft vandaag gewoon weer 270 ml gedronken, prima. Komt volgens mij echt omdat ze maandag uit vriezer krijgt, en dat ze die gewoon minder lekker vindt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Daily Olf: ja ik vind mijn baby de knapste van de hele wereld!Hahaha dat van de spoiler heb ik ook. En ik voel me ook bij voorbaat al een beetje schuldig tegenover een potentieel toekomstig tweede kind. Die kan echt niet zo knap zijn als deze! En zo perfect!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |