SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
+1, maar ik doe toch even een poging:quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken met enorm afwijkende lijstjes en totaal andere ideeën over afvallen en wat gezonde voeding is. Ik doe dat dan ook maar niet, want misschien heeft diegene zich wel heel goed in zijn of haar methode verdiept en is er verder van overtuigd dat het de juiste is. Het is soms net religie, voedsel
Daarom reageer ik er ook weinig op, want ik zie hier iedere dag lijstjes die ik niet gezond zou noemen, maar die prima passen bij wat mensen daar zelf van vinden. Daar kan ik iedere dag over gaan beginnen, maar ik accepteer liever dat mensen op verschillende manieren eten en daar verschillende ideeën over hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken met enorm afwijkende lijstjes en totaal andere ideeën over afvallen en wat gezonde voeding is. Ik doe dat dan ook maar niet, want misschien heeft diegene zich wel heel goed in zijn of haar methode verdiept en is er verder van overtuigd dat het de juiste is. Het is soms net religie, voedsel
Frustrerende gevoelens en heel herkenbaarquote:Op maandag 19 augustus 2013 08:55 schreef Tink89 het volgende:
Vreemd eigenlijk, het gaat al jaren goed om op een borrel eerst te bedenken waar ik het meeste zin in heb, maar het was gisteren allemaal aantrekkelijk.
Ik kan echt niet eten voor het sporten. Nog nooit gekund. Als ik vroeger langer moest sporten nam ik verdund appelsap mee en van tevoren 3 hapjes muesli, meer dan zo'n hoeveelheid lukt gewoon niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
+1, maar ik doe toch even een poging:
LadyO, ik vind je lijstje ook wel wat vreemd. Het is weinig en de dingen die je dan neemt, zijn niet altijd de gezondste keuzes. Je geeft aan dat het enige alternatief is om te kotsen tijdens het sporten, maar kun je niet iets anders nemen waar je niet misselijk van wordt? Een bak kwark ofzo? Iets substantielers dan twee dadels iig?
Hier was het weekend heel erg gezellig en tof, maar zeker niet het beste ooit qua eten en bewegen. Wel op gewicht gebleven -nou ja, + 0,2 tov atl-, maar ik verwacht dat ik morgen de twee wijntjes, bbq, stokbroodjes en chipjes wel ga zien. Vreemd eigenlijk, het gaat al jaren goed om op een borrel eerst te bedenken waar ik het meeste zin in heb, maar het was gisteren allemaal aantrekkelijk. Uiteindelijk als avondeten alleen nog komkommer met een beetje feta en 3 lijnzaadcrackers gegeten. Zat redelijk vol van de borrel en had niet echt meer trek, maar zat ook weer niet zo vol dat ik er de rest van de avond op zou kunnen teren. Ben er niet trots op, maar ergens denk ik ook wel 'mweh, maar twee wijntjes, valt reuze mee... en ach, af en toe kan het best, enz.'. En dat is dus mijn valkuil: van af en toe langzaam naar net iets vaker dan de bedoeling is naar wanneer ik er dan ook maar zin in heb. De 31e gaat een van mijn beste vriendinnen trouwen en mijn bedoeling is om tot dan binnen de lijntjes te eten. Dat betekent: gewone lijstjes, genoeg eten, twee keer per week bewegen, maar eventjes niks extra's...
Voor vandaag in ieder geval een aardige planning:
O: 1 volkoren bth met aardbeien. 125 ml kwark met aardbeien. 2 theelepeltjes suiker.
T: Heb zo een extern overleg, dus doe een pakje crackertjes of een appel. Iets wat onderweg kan, iig.
L: 4 volkoren. 2 gerookte kipfilet, 2 30+kaas, 1/3 komkommer.
T: Komkommer met een beetje feta. Jum!
D: Airfryer-aardappeltjes, tilapiafilet, sugarsnaps of ijsbergsla.
Dat moet iedereen eigenlijk zelf weten. En wat gezond is, daar is de wetenschap het nog niet eens over eens. In grote lijnen wel natuurlijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:28 schreef Sarabi het volgende:
Tja zo lang je lijstjes post kan je commentaar verwachten.
Het is misschien geen gezond slank maar ik denk dat we toch wel een beetje kunnen proberen om gezond te leven en niet alleen af te vallen.
Je hebt voor zeker 2 uur glycogeenvoorraad in je lijf, maak je verder niet druk. Sporten op nuchtere maag kan zelfs prima hoor. Verwacht alleen geen topprestaties, maar dat doen we geen van allen geloof ikquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:32 schreef LadyOracle het volgende:
Ik kan echt niet eten voor het sporten. Nog nooit gekund. Als ik vroeger langer moest sporten nam ik verdund appelsap mee en van tevoren 3 hapjes muesli, meer dan zo'n hoeveelheid lukt gewoon niet.
Ik ga altijd vanaf de eerste dag van ongesteldheid naar beneden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Bah, 0.3 aangekomen volgens de weegschaal vandaag. Ook ongesteld geworden, dus de rest van de week maar proberen niet te wegen, want anders ga ik waarschijnlijk heel erg hard balen.
Eigenlijk zou ik hier niet van morgen balen overigens, sinds vorige week zaterdag al 3 kilo kwijt. Het kan niet altijd zo'n feest zijn he. Maar ik wilde op mijn verjaardag gewoon zo graag een lager getalletje zien.
Vanavond sushi eten. Ik ga het weer proberen tenminste, moet er telkens van kokhalzen.Ach, is in ieder geval iets eten waarbij ik geen patat zit te eten. En m'n vriend is er wel gek op, dus ik wil het ook leren eten.
Maar je hebt wel dingen die duidelijk ongezond zijn toch?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat moet iedereen eigenlijk zelf weten. En wat gezond is, daar is de wetenschap het nog niet eens over eens. In grote lijnen wel natuurlijkDe enige crux is dat je bepaalde voedingsstoffen nodig hebt om bijv vet af te breken. Je hebt eiwitten nodig, B-vitamines etc. En als je daar niet voldoende van binnen krijgt dan wordt de vetafbraak al moeizamer en kan je lichaam vocht vasthouden en aan spierweefsel beginnen als energiebron. Ook als je veel sport heb je bepaalde energie nodig in de vorm van koolhydraten. Dus als je goed wilt afvallen, is goed en gezond eten wel belangrijk, maar zelfs de slechtste lijstjes hier kunnen nog wel eens een stuk beter zijn dan wat mensen voorheen gewend waren te eten en in hun ogen dus al een énorme verbetering zijn.
Mocht je commentaar op mijn lijstje hebben, hoor ik die graagquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:24 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Daarom reageer ik er ook weinig op, want ik zie hier iedere dag lijstjes die ik niet gezond zou noemen, maar die prima passen bij wat mensen daar zelf van vinden. Daar kan ik iedere dag over gaan beginnen, maar ik accepteer liever dat mensen op verschillende manieren eten en daar verschillende ideeën over hebben.
Ik rende ook altijd op een lege maagquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt voor zeker 2 uur glycogeenvoorraad in je lijf, maak je verder niet druk. Sporten op nuchtere maag kan zelfs prima hoor. Verwacht alleen geen topprestaties, maar dat doen we geen van allen geloof ik
Uitstekend lijstjequote:Op maandag 19 augustus 2013 10:06 schreef Qwea het volgende:
Mocht je commentaar op mijn lijstje hebben, hoor ik die graag![]()
quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik rende ook altijd op een lege maagalleen at ik dan direct daarna wel wat meestal.
Ik geloof dat ik verder niks toe te voegen heb want ik ben het gewoon met isa eens in alle posts op deze pagina (saaaaaaaai)
Heeeeeeeppie bursdeeeeeeeeee!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Bah, 0.3 aangekomen volgens de weegschaal vandaag. Ook ongesteld geworden, dus de rest van de week maar proberen niet te wegen, want anders ga ik waarschijnlijk heel erg hard balen.
Eigenlijk zou ik hier niet van morgen balen overigens, sinds vorige week zaterdag al 3 kilo kwijt. Het kan niet altijd zo'n feest zijn he. Maar ik wilde op mijn verjaardag gewoon zo graag een lager getalletje zien.
Vanavond sushi eten. Ik ga het weer proberen tenminste, moet er telkens van kokhalzen.Ach, is in ieder geval iets eten waarbij ik geen patat zit te eten. En m'n vriend is er wel gek op, dus ik wil het ook leren eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |