Adam Curry en zijn echtgenote, fotografe Micky Hoogendijk gaan na een huwelijk van ruim twee jaar scheiden.Dat heeft Patricia Paay bevestigd aan het AD. Volgens Patricia, die in 2009 scheidde van Adam Curry, boterde het al maanden niet meer tussen Adam en Mickey. ,,Vanaf het allereerste moment was hun relatie gedoemd te mislukken''.
![2n027vr.jpg]()
Patricia weet het honderd procent zeker: Adam en zijn Micky gaan na een relatie van 5 jaar en een huwelijk van ruim 2 jaar uit elkaar. ,,Ze leven al maanden apart maar hebben het slechte nieuws van hun scheiding nog niet officieel bevestigd en naar buiten gebracht. Veel doet dat er niet toe. Het klopt gewoon. Ze zijn uit elkaar. De koek is op en de bom gebarsten. En het zat er eigenlijk dik in dat dat zou gebeuren.''
Volgens Patricia hebben Adam en Micky hun huis in Austin (Texas) inmiddels verlaten. ,,Adam woont in een appartement in Austin. Adam wil daar hoe dan ook blijven wonen, omdat hij er zijn werk en vrienden heeft.
Micky woont in Amsterdam.
![2gtn2jd.jpg]()
Op termijn wil Mickey in Los Angeles gaan wonen.
![fonafl.jpg]()
Los Angeles is meer haar stad dan Austin, Texas,'' zo weet Patricia. ,,Micky heeft nog steeds een permanente verblijfsvergunning voor de VS. Ze zal wel afwisselend in Amerika en Nederland gaan wonen. Het rommelde al een tijdje in de liefdesrelatie van Micky en Adam. ,,Ze hebben de knoop doorgehakt. Anders ga je nooit van de ene op de andere dag apart wonen. Daar ken ik Adam goed genoeg voor. Die pakt niet zomaar zijn biezen.''
Patricia heeft Adam en Micky nog niet over de breuk gesproken. ,,Ik had al langer een vreemd onderbuikgevoel over hun huwelijk. Via onze dochter Christina hoor ik wel eens het een en ander. Christina, die regelmatig bij mij thuis is, spreekt haar vader vaak via Skype of telefonisch en regelmatig zien ze elkaar. Uit die gesprekken is mij inmiddels voor de volle honderd procent duidelijk geworden dat hun huwelijk daadwerkelijk op de klippen is gelopen.''
Terwijl Adam nog met mij was getrouwd, werd hij verliefd op Mickey die hij totaal niet kende.
![vhkow.jpg]()
Patricia benadrukt dat ze niet uit rancune zo openhartig over haar ex-man Adam Curry praat.
,,Welnee, daar ben ik al heel lang klaar mee. Ik heb na onze scheiding in 2009 een nieuw leven opgebouwd. Mijn leven met Adam was mooi, maar inmiddels een stukje vervagende geschiedenis. Ik ga dus niet zeggen: onze scheiding was achteraf voor niks. Ik had het best naar mijn zin met Adam, maar kennelijk was hij op mij uitgekeken. Het is zoals het is. Ik laat er geen traan meer om.''
Terugblikkend op het jaar 2009 weet Patricia nog goed wat haar gevoel was over de toen nog ontluikende relatie tussen Adam en Micky. ,,Hoewel ze elkaar nog maar een paar weken kenden, besloten ze toch een relatie te beginnen. Veel te snel! Ik heb hem nog gewaarschuwd niet te hard van stapel te lopen. Maar ja, naar mij, zijn bijna ex-vrouw, luisterde hij op dat moment niet meer.''
,,Ze hebben zich volledig in die affaire gestort. Prima. Maar ik heb het altijd onverstandig gevonden dat ze al zo snel met z'n tweetjes naar Amerika besloten te emigreren. Dat had ik in zo'n situatie nooit gedaan. Ik had eerst een langere periode van ontdekken van elkaar ingelast voordat ik met een nieuwe vlam mijn koffers had gepakt. Zeker omdat er een kind in het spel was: Christina. Zij heeft ontzettend veel verdiet gehad van onze scheiding. Adam had dat veel voorzichtiger moeten aanpakken, beter moeten nadenken voordat hij wegging bij mij. Al was het alleen maar in het belang van onze dochter die het resultaat was en is van onze liefde.'
De verstandhouding van Christina en Micky was verre van optimaal. Micky heeft zich behoorlijk aan Christina opgedrongen. Zo van: ik ben een soort nieuwe moeder voor je. Christina heeft daar nooit iets van willen weten.
Christina en Micky liggen elkaar gewoon niet.
![2nvb08z.jpg]()
Patricia kijkt er niet van op dat Adam en Micky uit elkaar gaan. ,,Hun karakters botsen. Ze zijn allebei niet de makkelijkste types. Juist dan is er veel tijd nodig om naar elkaar toe te groeien. Dat hebben ze echter niet gedaan.
Adam en Christina kunnen erg goed met elkaar opschieten. Misschien kiest Adam nu voor zijn dochter Christina en heeft Micky een beetje het nakijken.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ag-ik-aankomen.dhtml[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 08-01-2015 15:39:21 ]