Jij bent al aan het bezuinigen terwijl je nog een dikke baan hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spannend, dat wegvagen van de middenklasse hoor! Ik hoop wel dat het kwartje net de goede kant opvalt voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel!
In de VS al gebeurd, hier gaat dat ook in rap tempo, en ik heb het over de gewone man, dus zeg in Amerikaanse begrippen de lower middle class...quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:08 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is dat voor gelul , de middenklasse word niet weggevaagd..
Er is helemaal niks mis met eigen volk eerst.quote:
Maar open grenzen in een wereld met veel ongelijkheid en sterke sociale verzekeringen in delen van die wereld, dat gaat uiteindelijk ergens wringen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat klopt, anti-immigratie is typisch links. Bescherming van het eigen arbeiders proletariaat. Rechts is pro-immigratie want vrije markt. Betekent natuurlijk wel dat immigranten geen werkloosheidsuitkering krijgen als ze geen baan hebben want dat is een vorm van subsidie.
ach man... ja joh in Amerika heb je of een villa wijk met huizen van 10 miljoen met een hek eromheen, en verder sloppenwijken zoals in Afrika wheehhequote:Op zondag 18 augustus 2013 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de VS al gebeurd, hier gaat dat ook in rap tempo, en ik heb het over de gewone man, dus zeg in Amerikaanse begrippen de lower middle class...
Dat is natuurlijk heel goed te snappen: omdat we een van de rijkste landen ter wereld zijn, omdat we dus best iets kunnen missen om de wereldverbeteraar uit te hangen, en omdat heel veel Nederlanders op partijen stemmen die dat (ook) zo zien.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap eerder niet hoe het mogelijk is dat de Nederlandse regering zo is afgedwaald van hun kerntaak, het Nederlandse volk dienen, en zich is gaan richten op de Derde Wereld, De EU, Zuid-Europese landen, ongevraagde immigranten et cetera.
Ik bezuinig gewoon omdat het kan!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent al aan het bezuinigen terwijl je nog een dikke baan hebt.
Ik denk dat jij nog niet zo oud bent, was je 52, dan zou je wrs wel snel ontslagen worden...
(Hoe oud ben je trouwens?.)
Zie je niet de contouren ontstaan van een middenklasse die weggevaagd wordt? Echt niet?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:12 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ach man... ja joh in Amerika heb je of een villa wijk met huizen van 10 miljoen met een hek eromheen, en verder sloppenwijken zoals in Afrika wheehhe
Ik vind bezuinigen juist best gemakkelijk. Je moet het doen op dingen waarop je dus eigenlijk niet merkt dat je bezuinigt, dus helemaal geen last van hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik bezuinig nog niet hoor..
Het is ook moeilijk btw...
En hij is niet grappigquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw versie loopt niet echt, i.t.t. die van Piet.
als jij iemand die 1600 euro verdiend middenklasse noemt wel ja.. volgens mij is iemand middenklasse als ie als alleenverdiener 3000 euro netto verdiendquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie je niet de contouren ontstaan van een middenklasse die weggevaagd wordt? Echt niet?
Kijk naar dat topic over de thuiszorg.
We hebben de PTT al gehad, de postbodes, de pakketjesbezorgers, onderkant in de industrie, Rutte wil het doortrekken naar transport, verzekeringen en loodgieten en god weet wat nog meer...
Kun je straks ipv een decent jod met een decent salaris, met je uitkering thuishulp worden... met een uitgekleed ziektekostenpakket, zodat als je iets ergs krijgt tenminste snel sneeft, opgeruimd staat netjes...
Who is John Galt?
Nee joh, dan zit je aan 65000 bruto! Dat is bijna 2x modaal.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als jij iemand die 1600 euro verdiend middenklasse noemt wel ja.. volgens mij is iemand middenklasse als ie als alleenverdiener 3000 euro netto verdiend
quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als jij iemand die 1600 euro verdiend middenklasse noemt wel ja.. volgens mij is iemand middenklasse als ie als alleenverdiener 3000 euro netto verdiend
80% van de beroepsbevolking valt onder het plebs, zo ook ik. Dat is juist het grappige van dit soort discussies.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef arjan1212 het volgende:
is een modaal inkomen hebben , middenklasse dan ? Dan ben je toch plebs ?
Och zolang je niet in de luiers terecht komt zit het wel goed. Geen zorg tot dan. En mocht dat gebeuren bestaat de kans dat je door een vrijwillige Bulgaar(ingeschakeld door de gemeente) die met behoud van een uitkering je gaat verschonen(en dat met tegenzin). Ondertussen ziet hij wat je allemaal in huis hebt waar je hard voor gewerkt hebt. En omdat je machteloos bent in een luier heeft hij alle tijd om zijn familie in te schakelen om de zaak leeg te roven. En dan schijt je nog wat meer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spannend, dat wegvagen van de middenklasse hoor! Ik hoop wel dat het kwartje net de goede kant opvalt voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel!
Dat gaat niet zomaar. Asscher stelt immers dat MOE-landers door de bank genomen 'bekwamere' werknemers zijn dan laaggeschoolde Nederlanders. En wie zit er in het buitenland nou te wachten op Nederlanders die én het werk slechter doen én meer geld willen én de taal niet spreken?quote:
Ik? Nee joh, waarom zou ik. Het bevalt me prima op deze postzegel. Mogelijk als ik met pensioen ga dat ik net zoals mijn collega van dat pensioen in Thailand ga leven en daar waar allemaal gepensioneerde Hollanders genieten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |