Zoals velen van jullie weten ben ik een enorme fan van anime en manga. Ik heb meerdere kenissen/vrienden die deze hobby delen, dus ik voel me niet persé verloren in mijn hobby, maar toch voelde ik enige drang om toch eens een of andere conventie te bezoeken die gerelateerd is aan anime/manga. Een van de stomste dingen die ik ooit in mijn leven gedaan heb. Zelden heb ik mij zo geërgerd. Ik zal zoals jullie van mij gewend zijn nu, na deze intro, een chronologische weergave geven van wat mij aldaar overkwam.
Ik zal starten bij aankomst. Het was ergens in Den Haag. Aldaar aangekomen werd ik geconfronteerd met een enorme rij. Ik hoor je denken "Dat kan je verwachten". Meestal vind ik rijen niet het ergste, ik heb mijn smartphone mee, je weet. Maar het volk wat in deze rij stond, man man man. Ten eerste was het een vrij gehorige wachtzaal waar het snerpende geluid van het high pitch stemgeluid van de (voornamelijk vrouwelijk) bezoekers mijn trommelvliezen ernstig schade deden toebrengen. De dames in kwestie vonden het blijkbaar nodig om met een zeer hoge piepstem te praten (NET ZOALS IN JAPAN JAA!!! Nou niet dus, de meeste Japanse vrouwen doen dat zelf niet eens dus fuck off).
Voor mij stond een potige dame van begin 20 in een haruhi suzumiya kostuum (denk ik). Haar dikke buik was ontbloot en haar striae was zichtbaar, hetgeen een onprettig effect op mijn maag had. Echter, deze vrouw bleek ook alleen, en ik besloot, sociaal als ik ben, een praatje aan te knopen met haar. "Hallo. Ik zie dat je Haruhi Suzumiya cosplay hebt aangetrokken", begon ik de conversatite. Tevergeefs, want de dame in kwestie leek mij niet te horen. Ik herhaalde mijn zorgvuldig uitgekozen openingszin waarna ze zich omdraaide naar mijn richting. Echter was ik niet op de hoogte dat ze 'in character' was. Haar reactie was: "Uguuu~ you think my cosplay is kawaiii-desuuu~?"Een tenenkrommende vertoning, op z'n zacht gezegd. Ten eerste omdat Engels praten kant noch wal raakt in deze situatie en ten tweede omdat het gewoon ONGELOFELIJK KUT IS.
Inmiddels was ik overigens bijna bij de entree. Als ik niet dat rotkaartje á 25 euro al had gekocht was ik allang gevlucht, maar ik dacht: Baadt het niet dan schaadt het niet. Hoewel dat geld me al heeft geschaad. Enfin. Ik keek op het bord bij de entree wat hier eigenlijk zoal te doen is. Cursus manga tekenen (lame), cursus papercraft (lame), cosplay wedstrijd (dubbel lame) en wat kraampjes. Ik besloot maar langs de kraampjes te gaan lopen op zoek naar wat goed leesvoer voor de terugweg, gezien hier alles kut was, toen ik plotseling werd geconfronteerd met een enorm gevecht midden op het looppad. Het betrof hier een soort LARP gevecht, maar dan met dragonball Z characters.
Op dat moment knapte er iets. Als ik dit evenement mijn 25 euro waard zou laten worden zou ik drastisch moeten ingrijpen, en bedacht een plan om dit evenement even lekker te verzieken. Ik had al een deur voor de omkleedruimte van de cosplayers gevonden, en sloop 'hitman-style' de ruimte binnen. Iets wat trouwens zo makkelijk ging dat er weinig spanning te ervaren was bij dit gedeelte van mijn plan. Ik keek even om mij heen wat ik zoal kon aantrekken. Ik zag een wat dikkige naruto naar binnen lopen, en sloeg gelijk mijn slag. Toen ik de dikke naruto uitschakelde en zijn lichaam in de bezemkast had opgeborgen kroop ik in het narutopak, en was het wachten geblazen. Een lang half uur wachtte ik op de andere deelnemers van de cosplaywedstrijd.
Toen de 12 andere deelnemers zich in hun kostuum hadden gehesen was het de bedoeling dat wij omstebeurt 'in character' het podium opklommen om te laten zien hoe kansloos we wel waren. Een medewerkster (verkleed als Naru Narusegawa, een misplaatste keus gezien haar postuur), lichtte mij in dat ik als laatste het podium mocht betreden. Iets wat ik helemaal niet erg vond.
Vanaf de coulissen keek ik toe hoe enige wapanners zich voor lul zette op het podium, terwijl het publiek enthousiast liep te gillen "KAWAAIIIII SUGOIII IEEEE HOEEE EAAAAH" etc. Het schouwspel liet mijn al kokende bloed nog harder door mijn lichaam pompen. Ik hield het haast niet langer. Ik moest deze losers eens een lesje leren.
Na een volkomen misinterpretatie van Hisoka (hunter x hunter) door een of andere 14-jarige autist was ik eindelijk aan de beurt. Narusegawa riep om dat nu 'een character kwam die iedereen wel moest kennen, zo niet, dan zullen ze hem wel onthouden!'. Gniffelend in mijn vuistje liep ik het podium op. Doodse stilte. "WAAR BEN JE!", schreeuwede ik, al improfiserend. Nog steeds de stilte. "WAAR BEN JE, MIJN ... (hier zocht ik even naar woorden).. GOKU!!" Achterin zag ik de goku van het nepgevecht staan, en ik besloot het podium in te rennen.
Terwijl de veertienjarige wapanners en dikke nerds mij ontweken rende ik recht op de man af en maakte ik een soort tijgersprong naar zijn lichaam. Een misrekening. De goku wist wel degelijk écht te kunnen vechten, en ontweek mijn sprong waardoor ik keihard tegen een mangastand knalde. Het publiek was uitzinnig. Geef ze eens ongelijk trouwens, zij dachten dat dit allemaal bij de act hoorde. Goku bleef in zijn rol (en zat gvd engels te praten), "I won't... let.. you.. get away... with.. THIIIIIIIIIIIS", waarna hij mij aanviel met een flying kick die ik ternauwernood wist te ontwijken.
Ik kon wel inschatten dat deze goku meer kracht bezat dan ik, toen ik besloot het hazenpad te nemen. Inmiddels hadden namelijk ook wat security-gasten door dat dit een echt gevecht was. Tijdens mijn vlucht probeerde ik nog even zoveel mogelijk mensen te beledigen. "Klote nepjapanners, nerds, sukkels, hentaifappers!! Jullie zijn allemaal heel erg kut en autistisch!!! Fuck neuk slet piemels kut penis beffen pijpslet barbecue ouwe vogelzoeker geile kikker haas koe penis hangoor stierenkl!!"
Ik wist veilig te ontkomen (in het pak nog ook).
Wel klachtwaardig was dat ik de terugweg in een narutokostuum moest rijden en dat ik mijn kleren kwijt was. Echter deze nadelen wogen niet op tegen de voordelen (lekker rellen en er mee weg komen).
Klacht: Anime meeting viel tegen en vechten met goku
[ Bericht 0% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 17-08-2013 20:18:23 ]
:')