abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:36:50 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_130158044

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130158051
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar ga je naar toe Guard? :)
Duitsland en Oostenrijk, lekker hiken in de bergen O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:38:50 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_130158052
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:38 schreef Guard het volgende:

[..]

Lekker! Geniet ervan, alvast :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130158058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 03:50 schreef Levitas het volgende: Net een paar gelletjes gehaald om tijdens LDL uit te proberen. 2 verschillende smaken GU Roctane (vanilla orange & strawberry banana) en GU Energy (espresso love & pinapple. Roctane is kennelijk wat sterker (o.a door caffeine). Nu even informatie opzoeken, de komende 4 LDL's deze gelletjes uitproberen en kijken wat het beste werkt ofzo. Wat adviseren jullie m.b.t het nemen van gelletjes? Wanneer, met wat (water?) etc. etc. Die filmpjes van Michel Butter, wat ontzettend vet zeg O+ Ik zou nog veeeeel meer van dat soort filmpjes willen zien!
Waarom wil je eigenlijk gels nemen überhaupt? Een van de doelen van langere / langzamere trainingen is ook om je verschillende verbrandingssytemen te prikkelen en te verbeteren juist.

Gels zijn meer een soort 'last resort' tijdens wedstrijdinspanning of ben je van plan trainingen > 1.5 uur te gaan doen voor je HM?

Anyway, ik zou pas gels nemen bij trainingen > 1:45-2u of in je langste duurlopen voor een marathontraining. :P Maar verder zou ik ze innemen met wat water, bevordert de opname vaak. Al zijn sommige gels qua structuur weer zo dat je ze waterloos kan innemen... De enige keer dat ik gels gebruikt heb (1 marathontraining en de marathon zelf) had ik SiS Go gels, die konden prima zonder water.
quote:

[..]

Tof, have fun!
Jack does it in real time...
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:42:57 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130158070
merci!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_130158085
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Waarom wil je eigenlijk gels nemen überhaupt? Een van de doelen van langere / langzamere trainingen is ook om je verschillende verbrandingssytemen te prikkelen en te verbeteren juist.

Gels zijn meer een soort 'last resort' tijdens wedstrijdinspanning of ben je van plan trainingen > 1.5 uur te gaan doen voor je HM?
Ik wil gels nemen omdat ik merk dat ik honger krijg tijdens het lopen, als ik langer dan een uur na het laatste eetmoment. Ik heb een snel metabolisme, en heb - zelfs in rust - na 2 - 2,5 uur eten weer trek.
Dit merkte ik tijdens de 10km @ Ekiden, afgelopen weekend ook tijdens de City2Surf.
Ik verwacht dat m`n HM zo rond de 2 uur gaat zijn, en dan wil ik een gelletje meenemen voor de zekerheid. Het is ook niet zeker of ik hem wel ga nemen, maar ik heb hem in ieder geval bij me.

En, omdat de kans bestaat dat ik een gelletje kan nemen, wil ik weten hoe m`n lichaam erop reageert. Tijdens trainingen dus. Ik wil niet dat ik misselijk wordt/ darmklachten/ whatever krijg tijdens de HM zelf.
En ja, ik ga wel meer dan 1,5 uur lopen tijdens trainingen ja. Er staat nog LDL van 16 en 17km op het programma. Met een gemiddelde snelheid van zo`n 6:20 min/km (LDL snelheid) is dat 100 - 110 minuten.

Jij adviseert dus om ze helemaal niet te gebruiken?
quote:

[..]

Enjoy!!
Ik ga morgen ook een stukje "hiken". Denk dat een stukje offtrail wandelen dit uitzicht wel waard is
SPOILER: afbeelding
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:49:48 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_130158099
Ik zou ze in ieder geval een keer proberen Levitas :Y want als je ze tijdens een wedstrijd gebruikt, en het valt niet goed, wil je dat van te voren wel graag weten

En je hoeft ze natuurlijk ook niet elke training mee te nemen
pi_130158150
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik wil gels nemen omdat ik merk dat ik honger krijg tijdens het lopen, als ik langer dan een uur na het laatste eetmoment. Ik heb een snel metabolisme, en heb - zelfs in rust - na 2 - 2,5 uur eten weer trek.
Dit merkte ik tijdens de 10km @ Ekiden, afgelopen weekend ook tijdens de City2Surf.
Ik verwacht dat m`n HM zo rond de 2 uur gaat zijn, en dan wil ik een gelletje meenemen voor de zekerheid. Het is ook niet zeker of ik hem wel ga nemen, maar ik heb hem in ieder geval bij me.

En, omdat de kans bestaat dat ik een gelletje kan nemen, wil ik weten hoe m`n lichaam erop reageert. Tijdens trainingen dus. Ik wil niet dat ik misselijk wordt/ darmklachten/ whatever krijg tijdens de HM zelf.
En ja, ik ga wel meer dan 1,5 uur lopen tijdens trainingen ja. Er staat nog LDL van 16 en 17km op het programma. Met een gemiddelde snelheid van zo`n 6:20 min/km (LDL snelheid) is dat 100 - 110 minuten.

Jij adviseert dus om ze helemaal niet te gebruiken?

[..]

Enjoy!!
Ik ga morgen ook een stukje "hiken". Denk dat een stukje offtrail wandelen dit uitzicht wel waard is
Mijn advies was vooral dat je even moet ontdekken wat de grenzen van je lichaam zijn en niet te snel jezelf aan 'noodoplossingen' als gels moet gaan laten wennen, want dat zijn het in mijn ogen.

Dat metabolisme deel ik, maar honger tijdens een 10 kilometer lijkt mij toch wat apart. :D Een echt hongerklopgevoel of dat je glucosevoorraad op is, zal je wel omschrijven met een ander gevoel als 'honger' als je het herkend had, dan doet je lichaam het namelijk niet meer zo. :P Dus volgens mij heb je de grens van je suikervoorraad nog nooit bereikt, want dat is best onprettig (gelukkig pas 2/3 keer meegemaakt).

Verder gebruik je in principe tijdens trainingen en wedstrijden een combinatie van energiesystemen van je lichaam en ik ben van mening dat als je te snel je lichaam suikers blijft voeden, je de vetverbranding niet triggert, wat juist een van de doelen van langere trainingen is, om dat energiesysteem een groter deel van het werk te laten doen (daarop hou je het langer uit, rechtsedirecte kan niet de Kepler-challenge lopen op z'n glucosereserves + wat gels :P).

Dat je in training ze uitprobeert is wel verstandig, en de duur van je trainingen / hm is wel wat langer als die van mij. Maar ik blijf erbij dat naar mijn ervaring alles t/m de hm prima te doen is zonder kunstgrepen als gels. Ze zijn ook best duur natuurlijk en meer / anders eten in je voorbereiding kan je ook nog mee experimenteren! Al is er met dit soort dingen ook niet 1 antwoord, maar luister vooral naar je lichaam en zoek je grenzen ook op. Een keer een training doen waarin je 'leeg' raakt is wel kut, maar weet je wel of je nu echt pas na 1.5 uur of pas na 2 uur al je energie kwijt bent (disclaimer: neem wel wat te eten mee en doe dit niet te ver van huis :P). :)
pi_130158205
Ik ben ooit begonnen met gels omdat ik na anderhalf uur honger en pijnlijke benen kreeg. Door trainen op een lege maag kan ik nu 25 km zonder eten lopen. Of het ook langer gaat ga ik vandaag ontdekken. Er zit voor mij één groot nadeel aan gels: 30 minuten na een gel is de dip extra diep. Als er eenmaal een gel in zit moet er dus elk half uur eentje bij.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 08:16:45 ]
pi_130158371
XLDL here we go. Het zal me benieuwen. Nog veel last van mijn kleine teen, maar tijdens het rennen voel ik daar hopelijk niet te veel van.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:40:00 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130158387
Veel succes Stipjestreep!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:43:05 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130158409
En natuurlijk onze trailers in La Roche! Bon chance!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:43:48 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130158412
Ja precies, veel plezier allemaal!
F means you're fucked
pi_130158432
Toffe wedstrijd moet dat zijn die trail, gaaf dat er zoveel van het topic meedoen. ^O^ Even de verslagen lezen en dan besluiten of ik daar ook eens wil gaan starten! :P

Ik ga Butter zo vooruit schreeuwen (dat Oranje shirt van de Rotterdam Marathon is echt perfect daarvoor btw :D), na die medaille van gisteren geloof ik dat alles mogelijk is! 8-)
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:49:28 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_130158466
De marathon start pas om 13:30 uur he ;)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:49:48 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130158470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
15:30 voor DeeBee :)
F means you're fucked
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:50:13 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130158479
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:45 schreef DeeBee het volgende:
Toffe wedstrijd moet dat zijn die trail, gaaf dat er zoveel van het topic meedoen. ^O^ Even de verslagen lezen en dan besluiten of ik daar ook eens wil gaan starten! :P

Ik ga Butter zo vooruit schreeuwen (dat Oranje shirt van de Rotterdam Marathon is echt perfect daarvoor btw :D), na die medaille van gisteren geloof ik dat alles mogelijk is! 8-)
Heb je een goeie plek uitgekozen? :)

Ik heb speciaal op Butter geproost gisteravond met een Emelisse Imperial Russian Stout :9
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:50:52 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_130158487
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Oh ja, die is in Moskou *O* gaaf!
pi_130158500
Tijd om mezelf uit bed te schoppen en te kijken of ik er wat stress uit kan lopen en foamrollen zo. Mijn trainingschema is wel wat tam maar ik heb geen last van mijn been meer dus blijkbaar is het wel nuttig om rustiger aan te doen :-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130158519
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:46 schreef Levitas het volgende:

Wow wat een uitzicht! :-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130158536
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
15:30 pas ja voor mij. :P

Maar ik wil eerst nog even naar het Lenin Mausoleum en Pushkin museum en dan kijken in de stad en dan finish en avondprogramma in het stadion. :)

Parcours is wel beetje 'saai', maar op zich wel mooi langs de rivier en je kan ze paar keer zien vanwege de rondjes. *O*

Top-10 zou al ontzettend goed zijn van Butter trouwens, maar het ligt een beetje aan het wedstrijdverloop. Op zich een goed eindschot vaak en in Boston ook al een keer heel goed gelopen toen de tijd er niet zo toe deed en het meer om de plaatsen ging.
pi_130158610
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Voor mij begint de uitzending (ja, het wordt hier ook live uitgezonden) pas om middernacht :(
Kijken of ik er voor op blijf, maar heb in ieder geval de recorder ingesteld :)

In ieder geval een hete marathon, en als ik het zo hoor ook extreem saai parcours?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:07:51 #23
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_130158678
Mogge !

Zag gisteren stukje atletiek, 5 km, en die gasten doen gewoon 2,45 over een kilometer :o kom ik aan met mijn strijd om onder de 5 minuten km te komen haha.

Gistermiddag was er een borrel, toch nog maar gaan lopen gisteravond.. lukt best maar verwacht niet teveel van jezelf op zo'n moment :)

Hoe serieus nemen jullie het lopen? Lopen jullie wel eens met drank op? Pas je je voeding aan? Ga je op tijd naar bed om aan je uren slaap te komen?

Misschien overbodig om nog te melden maar ik laat of doe niets voor het lopen behalve het lopen zelf. Weet wel zeker dat ik het al lang zat zou zijn als ik ook nog eens eten of drinken moet laten staan ervoor. Daar zou ik pas aan gaan denken als ik tegen topniveau aan zou zitten :)
pi_130158818
Lopen met drank op is een no-go, en als ik weet dat ik (een eind) moet lopen op zondag hou ik daar rekening mee op zaterdag :) Verder let ik wel een beetje op op wat ik eet, maar dat allemaal wel vanuit een normaal patroon :)
Ja doei.
pi_130158832
Zo, even afkoelen hoor :') En dan onder de douche. Maar les 10 gelopen met een :z :z :z :z -hoofd. Ik ben toch echt een avondloper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')