abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130149761
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130149770
Verrek, dat ging snel ineens
pi_130149800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:05 schreef Shandaly het volgende:
Ja, ik ben ook steeds blijer met die doek... (van Marjolijntje gekocht :) )

Oooooh ja die had ik toen ook gezien, en bij zitten kwijlen... :D als ik er niet al een had gehad, was ie denk ik van mij geweest :9
pi_130150690
Eerste nachtjes dat vriend weg is ja, al is hij wel al een keer tot laat uit geweest waarna hij 's ochtends niets waard was ;)

Vind het ook niet heel spannend want ben natuurlijk vaak genoeg met haar alleen maar wel beetje gek. Gelukkig ligt ze lekker bij me op de kamer! Jouw vriend dus veel weg komende tijd? Business or pleasure?

Het altijd alleen doen zou ik echt heftig vinden, bij ons ligt de verdeling wel echt 50/50 en daar ben ik heel blij mee! *; maar misschien als je het vanaf het begin doet, makkelijker. Of in ieder geval, gewoner.
pi_130150879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:26 schreef Olf het volgende:
Eerste nachtjes dat vriend weg is ja, al is hij wel al een keer tot laat uit geweest waarna hij 's ochtends niets waard was ;)

Vind het ook niet heel spannend want ben natuurlijk vaak genoeg met haar alleen maar wel beetje gek. Gelukkig ligt ze lekker bij me op de kamer! Jouw vriend dus veel weg komende tijd? Business or pleasure?

Het altijd alleen doen zou ik echt heftig vinden, bij ons ligt de verdeling wel echt 50/50 en daar ben ik heel blij mee! *; maar misschien als je het vanaf het begin doet, makkelijker. Of in ieder geval, gewoner.
Ja, 2 congressen in het buitenland. Had eigenlijk wel meegewild, maar vliegen met baby wil ik niet, en E is niet zo dol op de auto dus dat was ook geen optie....

En ik heb ook wel een soort van zin in de komende weken! Eens zien hoe het me vergaat, zonder vriendje dat aan alles denkt. En eens meemaken hoe mijn moeder het ook allemaal heeft gedaan :Y
pi_130151388
Mijn man vertrekt volgende week vrijdag voor een motorweek weg met zn broertje.
Ik ben dan alleen met beide kinderen. Ben benieuwd hoe me dat af gaat.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130151455
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:40 schreef Tally het volgende:
Mijn man vertrekt volgende week vrijdag voor een motorweek weg met zn broertje.
Ik ben dan alleen met beide kinderen. Ben benieuwd hoe me dat af gaat.
Oeee 2 kinderen in je eentje is weer andere koek dan 1. Zie je er tegenop?
pi_130151597
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:42 schreef Olf het volgende:

[..]

Oeee 2 kinderen in je eentje is weer andere koek dan 1. Zie je er tegenop?
Ik heb een logeeradres achter de hand om even te kunnen ontstressen als het echt niet meer gaat dus in die zin zie ik er niet tegen op.

Op het moment leef ik ook tijdelijk gescheiden van mijn man (en soms oudste dochtertje) en mijn god wat mis ik ze en dan is het nu pas de tweede dag. In die zin zie ik er wel tegenop.
pi_130157465
Dank voor de lieve woorden O+

Alleenstaand zijn heb ik nooit als zwaar ervaren, het is echt maar net wat je gewend bent. Als ik nu een nachtje zonder manlief ben, ben ik blij als hij er weer is. Dan voelt het veel zwaarder dan toen ik er alleen voor stond en me daar op had ingesteld :)

(half vier en pas de eerste nachtvoeding!)
pi_130157739
Goedemorgen allen!
Zijn we alweer wakker?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 05:41:18 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130157813
5:40 en de eerste nachtvoeding en dan ook nog een klein beetje ook op ons verzoek, omdat de tweede voeding anders zo laat wordt en we nog weg moeten vandaag. Ons slaapkopje O+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130157824
Man is nu ook fles aan het geven, maar ben inmiddels zo gewend aan 6 uur slaap dat ik ook klaarwakker ben :') dus maar even bijlezen! Niet heel effectief alleen want ben alles alweer kwijt. Misschien toch nog even mijn ogen dicht doen :@
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 06:08:22 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130157856
Nachtvoeding hier :W zometeen ga ik echt wel weer terug naar bed! :9

LE, dat zegt mijn moeder ook altijd :Y Moeder worden was een heel bewuste keuze, dus ze was er op ingesteld. Heel anders dan wanneer je relatie strandt en je ineens alleen bent met baby én verdriet.
pi_130157934
De mijne kon ik er om 5.30 nog van overtuigen dat het nacht was, om 6.30 niet meer. :O
pi_130157939
Meneer vond 5.30 wel tijd om wakker te worden. Hij heeft een uur in bed liggen kletsen. Ik heb niet meer geslapen maar wel gelegen. :6

Wij moeten vandaag naar de schoonfam op verjaardagsvisite, best een end rijden. Ben zo benieuwd hoe het zal gaan... vooral het slapen.

En nog even voor XM *O*
pi_130157965
Na de voeding van 6:30 kon ik niet meer slapen. Dus ik heb gedouched, zit nu te eten, en ga zo maar vast de chili voor vanavond maken.

Spannend Fieder, ver rijden. Hier was dat de eerste twee maanden geen probleem, hij sliep toch wel. Sinds hij een maand of drie is vind hij er niets meer aan en is het 2,5 uur protesteren in de auto. Ik hoop dat het jullie beter vergaat.
pi_130157970
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:10 schreef L-E het volgende:
En ga zo maar vast de chili voor vanavond maken.

Spannend Fieder, ver rijden. Hier was dat de eerste twee maanden geen probleem, hij sliep toch wel. Sinds hij een maand of drie is vind hij er niets meer aan en is het 2,5 uur protesteren in de auto. Ik hoop dat het jullie beter vergaat.
Oeh chili maken op de vroege morgen :D dapper

We zijn wel vaker geweest en toen sliep hij idd. Vorige keer heeft hij vlak voor we er waren de hele boel ondergepoept :') daarna een halfuur gehuild in de auto, pff dan zit je niet lekker... (wel even verschoond hoor). Ben benieuwd wat we deze keer beleven.
pi_130158243
Luc vindt het gelukkig prima in de auto!
Maar veel langer dan 2 uur achter elkaar hebben we ook nog niet gereden..
Meestal slaapt hij het hele stuk.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130158272
Chili maken als iedereen slaapt zorgt ervoor dat ik vanavond niet hoef te koken, en dus mijn tijd kan besteden aan mijn jongetjes O+
pi_130158345
Chili met dit weer ;(

Wij eten vanavond tapas om ons tweejarig jubileum te vieren O+

We moeten trouwens andere spenen kopen dan difrax -O- Mevrouw heeft blijkbaar een nogal grote giechel, dus als zij gaapt of schreeuwt met speen in valt dat ding half naar binnen. Vervolgens doet ze haar mond dicht en is het gillen van de pijn ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130158352
Zit mijn chili niet te dissen gast :{w
pi_130158431
Chili O+

Hoi, wij zijn een weekendje weg :W dus ik post hier even net zo weinig als jullie van me gewend zijn. :P
pi_130158568
Mango geniet van je weekendje!

L-E: spuugbelletjes en etteren in de auto, heb jij mijn baby? :o Zoja dan kan ik je wel een foto sturen om te posten :+

Belle ik moest per ongeluk lachen om je droom, maar dat kwam vooral omdat het zo'n onverwachte wending was in een bellepost! Wat lijkt ze trouwens op C, ik blijf het echt bizar vinden. Niet letterlijk maar de uitstraling van haar gezicht ofzo.

Alleen zijn met baby, ja ik zou er wel tegenop zien, maar als ik het van tevoren zou weten zou ik me er ook heel erg op verheugen O+ ik zou dan wel andere dingen gaan doen dan normaal denk ik, meer naar buiten enzo.

Had ik al gezegd dat F's hoofd nu boven de manduca uitkomt en hij mee kan kijken buiten? Da's leuk zeg! Hij was wel erg onder de indruk van de Bijenkorf. In de spiegels daar is zoveel te zien dat die hij die knappe baby in de manduca over het hoofd ziet O+

De auto doet het weer *O* dus vandaag naar de moestuin. Ga ik ook eindelijk eens proberen hoe de manduca op je rug zit. Hopelijk wordt het een beter geslaagd uitstapje dan Kyara's wandeling. Ben jij intussen snel weg als je gaat wandelen of blijft het een onderneming tot je buiten staat?

Spees ik vind dat echt cool zeg, volgens mij zou Flappe daar niet mee zitten, nog een Silvijn. Ik zie Silvijn en Dylano al op de kinderboerderij huppelen O+

Er was geloof ik nog meer waar ik om moest lachen of me in kon vinden of juist niet, maar wat weet ik niet meer.

Ga ik nu Kyara's foto's checken in het bv topic. :)
pi_130158703
Mango fijn weekend :W
Spirit je hebt ook rubberen spenen, ik vind ze wel heel lelijk maar ze doen iig geen pijn.
http://www.heveababy.nl/nl/pagina/persbericht-hippe-speen-uit-denemarken

L heeft Avent spenen. Sinds hij tandjes heeft vindt hij het lekker om zowel de speen als de onderkant van het plastic in zn mond te hebben. Dan zuigt hij op de speen en bijt hij op de rand :P
pi_130158759
M heeft gewoon Hema spenen, die zijn heul groot ^O^
pi_130158884
Mango veel plezier!
Wanneer komt komen eigenlijk terug?

Hier was het 05.30, 06.30 en 07.00. M hebben we tegen 9 uur maar wakker gemaakt en de meisjes slapen nu ook nog steeds...
pi_130159092
Goedemorgen!

Wow, dapper, stoer en leuk, alle mama's die tijdelijk even samen met z'n tweetjes met hun babytje (gaan) zijn! En sommige zelfs met 2 kindjes :o Ik ben nu heel erg gewend dat Christophe en ik het samen doen, maar het lijkt me ook best wel leuk om eens een dagje (of 2?) met Nin alleen te zijn. Volgens mij zou ik dat wel een soort van rustgevend kunnen vinden. Maar echt een hele week, dat lijkt me best wel lang! Ook wat Tally zegt, ik zou m'n lief ook zoveel missen dan!

Suiker, lekker dat de auto het weer doet! En ben benieuwd hoe F. het op je rug gaat vinden O+

Fieder, ook veel succes in de auto en veel plezier op de familieaangelegenheden!

Hier hadden we een nachtvoeding rond half 5 en toen werd ik wakker van d'r om 9 uur. Mijn lief vertelde dat ze rond half 7 ook even wakker was geweest maar weer was verder geslapen. :z
pi_130159118
Belle, ben je overdag dan nooit een dag alleen met Nin?

Hele week lijkt me best wel heftig.... :X

Hoewel het me (met de ervaring die ik nu heb met 3) met 1 nog wel te doen lijkt.
pi_130159296
Kyara, tot nu toe maar een paar keer! Mijn lief is eigenlijk altijd tegelijk met ons thuis of we gaan met z'n drieën weg. Hij was eens een hele dag + halve nacht weg toen Nin een week of 2 oud was. Maar toen sliepen Nin en ik allebei nog veel, tussen de voedingen door en is m'n moeder tussendoor nog langs geweest.
pi_130159309
Ik ben zelf 5 dagen alleen met Luc geweest. Is me echt heel erg mee gevallen.
Maar wel (nog) meer respect gekregen voor ouders die het altijd alleen moeten doen.
pi_130159372
Alleenstaand ouderschap heeft ook veel voordelen. Zo hoef je niets te overleggen, geen ruzies over de opvoeding, geen onduidelijkheid over wie er snachts uitgaat en de bijbehorende frustraties, en ik vond het stiekem best heel lekker om mijn kindje helemaal voor mezelf te hebben :@
pi_130159736
Goedemorgen. Alleen thuis heb ik een paar keer gehad (8> moet soms voor werk overnachten. Gaat prima maar we hebben een heel goed ochtendritueel waarbij we samen mini verzorgen. Elke keer dat ik dat alleen moet doen ben ik ondanks vroeger opstaan te laat op werk. :') Maar goed is gelukkig niet vaak.

Oh en beetje mosterd maar ik gebruik de manduca ook steeds meer. Nu mini om zich heen kan kijken erin vindt ie het helemaal prima en idd handig met boodschappen of iets waar ik hem even moet sjouwen. Op m'n rug nog niet vaak gedaan, toch maar weer eens proberen.
pi_130159757
's ochtends en de rest van de dag doe ik het sowieso alleen. Ik heb mijn man vooral 's avonds wel nodig, Nou is ie soms ook wel eens een avondje weg en dat vind ik dan wel heel pittig. Avondritueel met 3 kinderen, late voeding van de meisjes (en dus zelf ook niet op tijd naar bed kunnen), gespook van dreumes.
pi_130159771
Mn baby slaapt al 1,5 uur! Ik verveel me!
pi_130159814
Kyara drie lijkt me onmogelijk in mijn eentje.

Olf lekker relaxen op zaterdagochtend, heerlijk. :)
pi_130160022
En ik heb nog ff teruggelezen :)
Ff kijken of ik alles nog weet!

LE welkom thuis... In het eigen bedje wel weer goed geslapen?

Als ik het zo lees kan ik juichen om de meeste nachten.

Respect voor Kyara om met drie kids op stap te gaan, jammer dat het niet helemaal top ging.

Fijn dat het wat beter gaat met Noor!

Mango veel plezier!

Hoe is t met de andere zieke kindjes?

En dragen is top!!

Ik gebruik hier thuis trouwens de Avent blender en stomer. Ben er echt heel blij mee! Ik heb ook een boekje met 365 recepten voor baby's/peuters en kleuters bij. Die is ook top :)

Alleenstaande moeder zijn lijkt me heftig, maar ik zou het zo doen! Het is zo dankbaar! Ik moet het vandaag ook alleen doen. ML is met vrienden op stap. Gaat vast goedkomen, maar hoop wel dat Ow vanavond gewoon gaat slapen :)

Verder niet zoveel te melden hier. Behalve dan dat Ow eindelijk z'n kraamcadeau van Cwen past. Oscar Sesamstraat sokken uit de VS in de kleinste maat ;)
(Ik heb een Sesamstraat kamer dus O+ )

En excuses voor wie ik ben vergeten :)
pi_130160085
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:56 schreef Loj het volgende:
Verder niet zoveel te melden hier. Behalve dan dat Ow eindelijk z'n kraamcadeau van Cwen past. Oscar Sesamstraat sokken uit de VS in de kleinste maat ;)
(Ik heb een Sesamstraat kamer dus O+ )
Yay! *O*
Ik vraag me echt af wat ze baby's daar de eerste maanden aan hun voeten doen... Of ze worden allemaal mega geboren ;). In de VS is natuurljk alles bigger, better and faster ;).
Home is where the O+ is...
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:46:42 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130160894
Suiker wat leuk dat ie meer kan zien zeg O+ en dat de auto gemaakt is! :D

Hier heb ik ineens een heel ander kind door die zalf zeg, jeetje... :o Hartstikke vrolijk en alles, niet meer willen krabben.. nog wel krokodillentranen als iets niet snel genoeg gaat naar dr zin maar dat was daarvoor ook al zo haha :')
Echt heel fijn. O+
Oh, en ik blijk ijzertekort te hebben (nouja, lang verhaal, maar iets wat met je ijzer te maken heeft is iig te laag) en ik moet dus aan de staalpillen. Maar natuurlijk heeft 't ziekenhuis het niet op tijd doorgefaxt naar de apo bij mij :') Dus ik bel maandag nog wel weer. Gelukkig heeft een vriendin van mij ze nog liggen dus ik ga ze zo ff ophalen haha _O- *O*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130161224
M past nu ook bijna in zijn kraamcadeau. Pyjama in maat 92/98....
pi_130161842
Suiker :D Niemand zal door hebben dat ik foto's van jouw baby plaats, niemand!

Jullie maken me nieuwsgierig naar die manduca, al die mooie verhalen! Ik ben met de draagdoek nog wat onzeker qua knopen, maar vind draagdoeken wel stukken mooier dan de draagzakken. L. piept ook erg tijdens het knopen, ik moet daar snel eens wat handiger in worden.

Loj: L. heeft heerlijk geslapen in zijn eigen bed (lees: ons bed) O+ Dat boek met 365 recepten heb ik ook, als het dezelfde is is hij idd erg leuk!

Kauwen jullie babies ook zo? Op niets? L. ziet er de hele dag uit alsof hij verveeld op kauwgum zit te kauwen, hoort dit bij het krijgen van tandjes? De bijtring vindtie wel lollig, maar ik heb niet het idee dat het een heilzame werking heeft ofzo.
pi_130162920
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:05 schreef Kyara het volgende:
_O-
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130163022
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:05 schreef Kyara het volgende:
Die heb ik ook! _O-
pi_130163053
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die heb ik ook! _O-
Is de jouwe al 1 ? *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130163097
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:35 schreef L-E het volgende:
Suiker :D Niemand zal door hebben dat ik foto's van jouw baby plaats, niemand!

Jullie maken me nieuwsgierig naar die manduca, al die mooie verhalen! Ik ben met de draagdoek nog wat onzeker qua knopen, maar vind draagdoeken wel stukken mooier dan de draagzakken. L. piept ook erg tijdens het knopen, ik moet daar snel eens wat handiger in worden.

Loj: L. heeft heerlijk geslapen in zijn eigen bed (lees: ons bed) O+ Dat boek met 365 recepten heb ik ook, als het dezelfde is is hij idd erg leuk!

Kauwen jullie babies ook zo? Op niets? L. ziet er de hele dag uit alsof hij verveeld op kauwgum zit te kauwen, hoort dit bij het krijgen van tandjes? De bijtring vindtie wel lollig, maar ik heb niet het idee dat het een heilzame werking heeft ofzo.
Ik zit juist ontzettend te klooien met een draagzak en knoop juist blindelings met de draagdoek (nou ja, dat is overdreven).

Hier ook veel herkauwen. Ik heb dan steeds het idee dat voeding omhoog komt of zo. Ik verwacht ook geen tandjes nog.
pi_130163143
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Speed, raakt Silvijn ook in de war als hij jou en tante flappe naast elkaar ziet?

We krijgen die vraag vaak, maar weet het antwoord niet echt. Wij denken van niet. Maar het is moeilijk in te schatten omdat mijn zus hem vanaf dag 1 best vaak ziet. Hij is wel helemaal vertrouwd met haar maar dat kan ook komen omdat ze elkaar zo vaak zien. We hebben nog 2 zusjes en daar is hij eigenlijk hetzelfde mee. Ik denk dat wanneer hij ouder wordt, het makkelijker is om te zien of die verwarring er is.

Olf, ik heb die behoefte eigenlijk niet meer om steeds te gaan kijken, alleen 's avonds voor dat wij gaan slapen. In het begin wel trouwens hoor, dan ging ik vaak met mijn oor boven zijn wiegje hangen om te luisteren of hij nog ademde. Favoriete speelgoed hier: ijzeren dunne armbanden die iemand heeft laten liggen hier ( :') ) en een flesje dat ik gevuld heb met rauwe macaroni. Knisperboekjes ook nog wel eigenlijk en stapelbakjes. En spiegels. En voor alles waarmee hij niet mee mag spelen. De kruidvatringen beginnen geloof ik saai te worden.

LE yay van de spuugbelletjes! En smakelijk alvast :Y) (chili)

Belle, die droom :X

Succes iedereen die alleen voor baby moet zorgen. Een week lijkt me wel pittig. Of ja, het zou me allemaal prima lukken hoor, maar ik ben altijd wel blij dat we de zorg en het opletten even kunnen verdelen als mijn vriend thuis is. Wat dat betreft lijkt me het voor jou wel echt pittig af en toe Kyara.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:58 schreef Suikertante het volgende:

Spees ik vind dat echt cool zeg, volgens mij zou Flappe daar niet mee zitten, nog een Silvijn. Ik zie Silvijn en Dylano al op de kinderboerderij huppelen O+

_O-
Dat denk ik ook!
Onze werknaam voor Silvijn was Rodney. Maar Dylano zou net zo'n pareltje zijn geweest.
Veel plezier in de moestuin!

Mango geniet van het weekend weg!

Enf heel fijn dat het zo goed lijkt te werken *O*

Kauwen op niks: soms. Ziet er raar uit, denk dat altijd dat ie iets te pakken heeft ergens vandaan.
pi_130164696
Zo, mn babies eerste geit-aai-sessie is een feit! O+
pi_130164826
Enfermera, wat fijn dat de zalf werkt!

Ik heb als kraamcadeau ook een romper maat 98-104 gekregen, met op de kaart de boodschap erbij 'hopelijk past ze het nog!', vlak na de kraamweek. _O- Geen idee wanneer ze die maat ongeveer heeft, maar het zag er zoooo gigantisch uit naast mijn pasgeboren meisje.

Kauwen op niets herken ik eigenlijk niet! Misschien een sprinkhaan van Coco? :Y)
pi_130164876
Ooh die past ze wel als ze 2,5 jaar is of zo.....
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:47:30 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130170975
:W

Na de ochtendvoeding heeft E bij ons in bed verder geslapen tot... half 11 :o! O+

Daarna hadden we visite en heeft ze nauwelijks geslapen, dus ze ligt nu weer knock out aan de borst O+

Oh en het lijkt erop dat we terug zijn bij mosterd!! *O* Einde van het pesto-tijdperk, dat dus echt een virusje is geweest denk ik :Y
pi_130171226
LB wat fijn dat dat voorbij is, toch een geruststelling :)

Wij zijn lekker naar de moestuin geweest, waar F heeft geslapen in de mc. Ja, ik vroeg me ook af of ik het verkeerde kind had meegenomen! :D Maar hij is nu blij met de speeltjes die hij krijgt en dan vermaakt hij zich tot hij indommelt. Het is echt heerlijk. Ook in de auto, eerst een huiltje, maar het zwakt snel af en dan slaapt hij *O*

Net de eerste poepluier in een Etosluier gehad en het was een flinke, maar de luier heeft de test doorstaan! We zagen het live gebeuren en hoewel we normaal vanwege de geur heel fanatiek door onze monden proberen te ademen roken we nu helemaal niks. Kan nog toeval zijn natuurlijk!
Gaat het persen bij jullie ook met wat huilen gepaard, terwijl er gewoon kerriesaus uit komt?

F slingert nu steeds zijn vuisten in zijn gezicht, ogen, neusje, wang. Ik weet niet zeker of het nog door de verkoudheid komt of dat hij nu het tandje voelt. Het puntje wordt wel steeds groter dus ik denk echt dat er een tandje aankomt!
pi_130171541
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:47 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en het lijkt erop dat we terug zijn bij mosterd!! Einde van het pesto-tijdperk, dat dus echt een virusje is geweest denk ik
Ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik begreep waar het over ging :')

Maar fijn! *O*

Wow, tandje voor F!
pi_130171763
Kyara heb jij een echte weekenddag vandaag? Is dat ontspannen met drie stuks kroost?
pi_130171995
Yay voor mosterd, geiten aaien, tanden, slapende baby's in mc's en goede Etosluiers!
pi_130172444
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:10 schreef Suikertante het volgende:
Kyara heb jij een echte weekenddag vandaag? Is dat ontspannen met drie stuks kroost?
Voor mij is het weekend in die zin dat ik nu de zorg kan delen met mijn man. En dan tussendoor de weekendklussen. Het feit dat ik niet de hele dag in opperste staat van paraatheid hoef te zijn is al ontspanning op zich.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:37:31 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130172769
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik begreep waar het over ging :')
Daarom had ik m ook zo opgeschreven :+

F krijgt dus echt een tandje? Jemig! Is L's tandje al door LE? Echt zo vroeg allebei!
pi_130173061
Over tanden gesproken... Silvijn bijt af en toe zo hard en lang in een tafel, zijn bedrand of in de box dat zijn tandvlees gaat bloeden :{ :X Herkent iemand dat?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:50:41 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130173228
Bwaaa dat klinkt naar :X ziet er vast ook heel eng uit!
pi_130173376
Ja, de laatste keer was hij er ook flink bij aan het kwijlen (wéér een tand?!) dus toen zag het er nogal dramatisch uit. Maar na spoelen zag ik maar een klein stipje. Het is niet dat we hem niet 20 alternatieven geven om op te bijten -O-
pi_130173503
Suikertante, vindt hij nou opeens de maxi cosi chill omdat je daar toen mee was gaan lopen? Wat fijn! En die tuin klinkt sowieso ook goed, ben jaloers

Spees, dat klinkt echt heel naar, herken het niet :{ doet ie dat al lang?

Mijnes slaapt lekker! En dat voor 20.00, hoezee! *O*
pi_130173731
Fijn! Nog een hele avond voor jezelf voor de boeg :)

Ja hij doet dat eigenlijk sinds hij zelfstandig kan gaan staan. Das al best een tijdje. En dat bloeden gebeurt niet vaak hoor, maar is wel 3 of 4 keer voorgekomen. Ik vraag me af waarom hij dan zo hard door wil bijten. Misschien is het gevoel dat je tanden een beetje wegzinken in het hout fijn ofzo? :?
pi_130173940
Misschien jeukt het wel en helpt het bijten op iets heel hards dan?
pi_130174106
Zoiets zal het wel zijn. Of tegendruk ofzo. Maar vind het wel naar dat hij soms doorgaat tot het bloedt. Er zijn ergere dingen, maar jammer dat de andere dingetjes die we verzinnen hem niet genoeg helpen blijkbaar.
pi_130174111
Mosterd, jeej! *O*

Nee, L. zijn tandjes (twee) zijn nog niet door. Je ziet dat ze eraan komen, je voelt ze ook zitten, we hebben bijten en kwijlen en allesinjemondstoppen en zure luiers, maar nee, nog geen tand echt doorgebroken.

Zul je zien dat dat nog maanden gaat duren he.
pi_130174261
Spees, is het echt dat hij doorgaat tot het bloedt? Of is zijn tandvlees gevoeliger doordat er tanden komen en bloedt het dan makkelijker?
pi_130174412
LE, bij S duurde de eerste tand volgens mij ook heeeeel lang... maanden kwijlen en ineens een witte punt :+

Ik weet het niet, dat zou ook nog kunnen. Hij moet er dan wel van huilen in ieder geval, de laatste keer echt heel hard. Heb al gevoeld of er splintertjes aan het hout zitten maar kan niets vinden.

Ik kan het ook niet voorkomen denk ik want hij gaat toch wel in zijn bedje of box staan en wat hij verder het allerliefst doet is staan-knielen-staan-knielen-staan (x oneindig) aan onze houten tafel.
pi_130174484
Ja, en een dwangbuis is kindonvriendelijk, schijnt.
pi_130174649
Ja precies en daar zit ie al 22 uur per dag in. Mag ie 2 uurtjes lol hebben?
pi_130175116
:+
Wel nasty trouwens, tis wel een doorzettertje he?

quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

Voor mij is het weekend in die zin dat ik nu de zorg kan delen met mijn man. En dan tussendoor de weekendklussen. Het feit dat ik niet de hele dag in opperste staat van paraatheid hoef te zijn is al ontspanning op zich.
Oh ja dat kan ik me voorstellen! En zelf vind ik het ook gezelliger. Ik vind een poepluier hilarisch als mijn vriend erbij is (of als F net doet alsof hij me uitlacht) maar alleen vind ik 't toch saaier.
Nu ging ik twijfelen of ik dit weg moest halen omdat het misschien niet leuk is tegenover de alleenstaande moeders. Maar toen dacht ik aan wat LE zei: 't single moederschap, daar zitten weer andere voordelen aan!

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef Olf het volgende:
Suikertante, vindt hij nou opeens de maxi cosi chill omdat je daar toen mee was gaan lopen? Wat fijn! En die tuin klinkt sowieso ook goed, ben jaloers

Mijnes slaapt lekker! En dat voor 20.00, hoezee! *O*
Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral komt door de airco die gefixt is, en doordat hij zich nu vermaakt met speelgoed en eerst vond hij dat echt niet interessant! Maar het komt wel op hetzelfde neer als bij het wandelen natuurlijk, dat hij nu iets te zien heeft.

F ligt sinds een uur of 18:30 te ronken dus hier is het tijd voor een filmpje. Ik heb nog steeds een beetje een kater van gisteren :@ Ik kan echt niks meer hebben zeg!
pi_130177060
Even zonder bij te lezen want druk ivm verjaardag oudste. Maar nu eindelijk tijd voor mijn vakantie spam.

pi_130177211
Ahhh As! Heel schattige fotos!! Leuk om te zien. Ziet eruit als n geslaagde vakantie.

Hier alles rustig. F heeft bij opa en oma gelogeerd en t ging goed. Ik had n feestje en ik heb er 100% van genoten :D
pi_130177304
Leuke vakantiespam As!
Lekker ventje is t O+
(en mijn dame vindt m ook altijd leuk geloof ik :D)
pi_130177311
Lekker kwisted!
pi_130177353
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuke vakantiespam As!
Lekker ventje is t O+
(en mijn dame vindt m ook altijd leuk geloof ik :D)
Die vind volgens mij alles leuk Son! Ze is zo'n vrolijkerd.
pi_130177934
Das ook wel waar ja :D
pi_130178294
Lekker Kwisted!

Leuke foto's As!

Herkenbaar Suiker, ik kan ook bijna geen alcohol meer handelen ;)

Vervelend Spees...

Het witte puntje is hier ook gesignaleerd. In combinatie met slechter slapen, heel heel heel veel kwijlen, alles in de mond stoppen en op kauwen en lichte verhoging gok ik toch echt op een tandje... Maar hopelijk duurt het geen maanden ;) (want dan moet ik Ow zn garderobe gaan uitbreiden, er gaan 2 kwijldoekjes en 2 truitjes sowieso per dag doorheen! )

Hier ipv een dag grotendeels alleen met Ow doorbrengen bij m'n hoog hoog hoog zwangere vriendinnetje en ML gezeten! Errug gezellig... :)
pi_130178391
Of een leuke reden om te shoppen loj :P
pi_130178640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:12 schreef As1981 het volgende:
Of een leuke reden om te shoppen loj :P
Ja zou wel een goed excuus zijn, maar in heb al zoveel liggen ;)
pi_130178667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Over tanden gesproken... Silvijn bijt af en toe zo hard en lang in een tafel, zijn bedrand of in de box dat zijn tandvlees gaat bloeden :{ :X Herkent iemand dat?
Ja, M's bed heeft een randje tandafdrukken. Maar dat deed hij met tanden (vandaar de afdrukken :') ) en bloedend tandvlees lijkt me akelig ;(
pi_130178714
Leuke foto's As!
pi_130181607
As, nog gefeliciteerd (volgend mij had ik dat nog niet gedaan) en het ziet eruit alsof jullie het naar jullie zin hebben gehad! ^O^

Kwisted leuk he, feestjes! *O*

Ik had net ineens een brok in mijn keel toen ik F nog zo in zijn slaap helemaal opgekruld met zijn armpjes omhoog vasthield O+ kwam denk ik doordat we net La Délicatesse hadden gekeken, ontroerende film! Uiteraard trok hij zo'n gek gezicht toen ik hem neerlegde om te verschonen dat het moment snel voorbij was ;)
pi_130188418
Hoe lief Suiker...!

En helaas zeg ik alweer: goedemorgen :(
  zondag 18 augustus 2013 @ 05:18:52 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130188519
Ik zit te kolven en m'n mini slaapt nog :'). Ach, straks wel verse melk voor haar :Y).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 18 augustus 2013 @ 06:20:32 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130188606
Goed bezig XM ^O^

Hier bezig aan de 'nachtvoeding', zo eens kijken of t meiske in dr bedje verder wil slapen. Gisteravond kreeg ik haar niet in slaap, dus heeft ze bij ons in bed gelegen. Maar ik lig dan toch niet lekker :M
pi_130188688
Xm je klinkt erg relaxed nu ^O^

Suiker wat schattig, helaas maar voor kort. Alhoewel dat vast ook een leuk moment was.

Loj wat vroeg.....

Hopelijk slaapt ze nu in haar eigen bed LB

Hier een goede nacht. Kind lijkt geen last te hebben gehad van de drukte gisteren.
  zondag 18 augustus 2013 @ 08:56:13 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130188921
Faal :') maar vriend is nu met haar naar beneden gegaan zodat ik nog even kon slapen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 08:57:26 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130188931
Oh en wat een cute foto's had je gepost As! O+ Jouw ventje heeft zulke lieve oogjes!!
pi_130189015
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:37 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Is de jouwe al 1 ? *;
1? Brrr, nee hoor, we zitten op driekwart.
Ik bedoel dat wij ook zo'n oversized pyjama kregen. :+

1-11 komen we in het volgende topic meedoen :Y ;)
pi_130189055
Lb hoera voor mosterd *O*
Spees wat naar van dat bloedende tandvlees. Ik zag trouwens laatst ergens een soort plastic beschermrand voor box en ledikant. Vond ik een topidee
As wat een leuke spam *O* vooral die van je mannen O+ (hoe oud is jouwes nou? je staat niet in de babywiki :@ )
Kwisted fijn zeg!
pi_130189057
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, de laatste keer was hij er ook flink bij aan het kwijlen (wéér een tand?!) dus toen zag het er nogal dramatisch uit. Maar na spoelen zag ik maar een klein stipje. Het is niet dat we hem niet 20 alternatieven geven om op te bijten -O-
Otje kauwt ook bij voorkeur op de stalen salontafel. :X (maar geen bloedend tandvlees gelukkig, wel het verschrikkelijke geluid van twee ondertandjes die langs het staal raspen ...)
  zondag 18 augustus 2013 @ 09:49:36 #90
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130189308
Wat goed XM! ^O^

En weer "normale" mosterd voor LB's mini!

Mooie vakantiefoto's As.

En verder een paar baby's met tandjes-doorkom-problemen, hopelijk hebben ze er niet te veel last van.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130189459
Bedankt voor de reacties o mijn foto's. Fieder hij is nu een half jaar (en 6 dagen :P)

Geen ervaring met kindjes die op boxen / bedden kauwen.

Hopelijk heb je nog even kunnen slapen lb
pi_130189783
Ophelia :X dat lijkt me een héél naar geluid!

Ik vraag t even nog eens: hebben die van jullie ook wel eens ogenschijnlijk pijn bij het poepen terwijl de poep helemaal niet hard is?

LB lekker hoor dat je man dat voor je doet! ^O^
Loj nog even kunnen slapen?

F wordt helemaal wild als we een lakentje over hem heen gooien als hij bij ons op bed ligt. Gaat hij heel woest proberen het hele laken in zijn gezicht te drukken en lachen en trappelen O+
Hij ligt sowieso het liefst met zijn benen recht de lucht in :D
pi_130189898
Suiker pijn bij het poepen niet echt, alleen toen hij verstopt zat. Wel altijd heel veel pijn bij scheetjes. Dan issie 10 minuten aan t gillen en kronkelen en om zich heen aan t slaan, en dan komen er een paar scheetjes en is t over... :{
Als ze verstopt zitten kunnen ze trouwens wel dunne poep hebben. Dan zit er een harde klont in de weg waar het dunne langs sijpelt. Wist ik nooit!

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:02 schreef As1981 het volgende:
Fieder hij is nu een half jaar (en 6 dagen :P)
Ja zie je wel, zoveel schelen onzes niet O+ mijnes is 1 september 6 maanden ( :o :o :o )
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:41:29 #94
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130190003
Olf: ja echt superfijn van die zalf O+
Alleen zit ze nu midden in een sprong, dus slapen (bij iemand anders) was gister een drama.. volgens mij wel 2 uur wakker in bed gezeten met afwisselend krijsen. Ben er maar bij gaan zitten, maar zodra je wegliep was het brandalarm.. Magoed. Thuis ook nog wel wakker in bed maar rustig. Ben benieuwd wanneer deze sprong weer voorbij is :+

Ohjee Spees wat erg, tot bloedens toe.. :X :o Nee, hier niet gehad, gewoon enorm kwijlen..

LB mosterd *O*

Suiker hier niet echt huilen, maar soms kostte het wel enorm veel moeite idd. En zelf nu nog soms ENORM persen en dan 1 keutel :') En andere keren dan denk ik; he? Gepoept? Niks geen rood hoofd gezien :+

As O+ Die hoed ook op de 1e foto, echt te schattig!

Jongens nog iets van 5 uurtjes werken hier en ik heb vakantieeeeee :D :D *O*
pi_130190227
Nee ze schelen idd niet veel fieder. Leuk om te vergelijken dan he.

Geen pijn bij het poepen hier suiker.
Dat spelen op bed klinkt leuk.

Heerlijk enf bijna vakantie. Gaan jullie nog weg?
  zondag 18 augustus 2013 @ 12:27:28 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130192230
Kwisted fijn dat het logeren goed is gegaan! En jouw leuke avond ook natuurlijk :s)
Suiker ik herken niet echt wat je zegt. Denk je ook echt dat hij pijn heeft, of trekt hij alleen een heel verwrongen gezicht?
Enf nu nog maar 3 uurtjes! Fijne vakantie!

Silvijn is met papa mee voetbal kijken bij vrienden O+ en ik ben vanavond aan de beurt met een eetclubje dat we hebben met vrienden dus ik heb lekker alle tijd en aandacht daarvoor :7
pi_130192548
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:33 schreef Fieder het volgende:
Als ze verstopt zitten kunnen ze trouwens wel dunne poep hebben. Dan zit er een harde klont in de weg waar het dunne langs sijpelt. Wist ik nooit!

[..]
Overloopdiarree noemen ze dat. Heeft Rosalie soms ook.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:51:53 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130195631
As; ja ik heb totaal 4 weken vrij ( :o ) en 2 weken tussenin gaan we lekker naar Frankrijk, de zon opzoeken O+ en de warmte hihi :D
Spees thanks! :* :D
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:59:01 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130195932
Wat een rust hier! Iedereen lekker in de weer met de baby's? :)

Hier een luie zondag (deels door een fikse koppijn van het ongemakkelijk liggen vannacht), en een meisje dat heel aanstellerig gaat piepen als je even bij de box wegloopt, of zelfs als je haar niet aankijkt! Oh boy... dat wordt wat :')
pi_130195992
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:37 schreef danic het volgende:

[..]

Overloopdiarree noemen ze dat. Heeft Rosalie soms ook.
F heeft eigenlijk zijn hele leven al saus. Heb nog nooit een klontje gezien, pindakaas zou ik al dik vinden eigenlijk. :?
Spees, hij moet er soms ook van huilen :'( van die uithaaltjes tussen twee persacties door.

Enf lekker zeg zolang vrij! Heerlijk naar Frankijk. O+

LB hier is ook de aanstelmodus gearriveerd! :D Ik had dat babyspelletje op mijn telefoon geïnstalleerd (dat
Giggledinges) en ik vond het er niet echt boeiend uit zien. Maar F keek mee en toen werd hij boos toen ik mijn telefoon weer weg legde. Ging even kijken of het klopte en pakte mijn telefoon: F weer blij. Nu laat ik mijn telefoon dus uit de buurt als F bij me zit.
pi_130196037
Leuke foto's As!
Oeeeee en 4 weken vakantie klinkt zo aanlokkelijk Enfermera. Ik wil ook! Als ik ooit afstudeer wil ik echt een maand niets doen met vriend en baby (ohnee, dreumes dan :o )

Klinkt leuk, eetclubje, Spees.

M'n moeder-dochterweekend is zo leuk! En ze is echt heel vrolijk. Zo fijn dat ze helemaal beter is.

Nog een vraagje over eten; m'n bijna 8 maanden oude baby drinkt goed, maar eten gaat nog matig. Ik denk dat ze max 40 gram per maaltijd eet. Brood 1/3e boterhaam, fruit gaat redelijk.
Wanneer ging dit bij jullie beter?
pi_130196067
Wat staat er trouwens op het menu, Spees?
pi_130196074
Heerlijk enf!

Suiker hier ook alleen nog maar vloeibare poep idd.

Lb balen dat je meisje pieperig is.
pi_130196127
Olf mijn oudste ging pas na een jaar redelijk eten.
pi_130196177
Oja Spees ik was vergeten je veel plezier te wensen! Het klinkt inderdaad leuk, en ik ben ook benieuwd naar het menu!
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:05:26 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130196184
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:02 schreef Olf het volgende:
Wat staat er trouwens op het menu, Spees?
Goeie vraag :Y)

En fijn dat je weekend zo goed gaat!! O+
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:10:00 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130196355
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:02 schreef As1981 het volgende:
Lb balen dat je meisje pieperig is.
Valt mee hoor, het is (nu nog) wel grappig, dat toontje :D En zodra je weer naar dr kijkt of iets tegen dr zegt is ze weer gezellig O+
pi_130196384
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:00 schreef Suikertante het volgende:

[..]

F heeft eigenlijk zijn hele leven al saus. Heb nog nooit een klontje gezien, pindakaas zou ik al dik vinden eigenlijk. :?
Spees, hij moet er soms ook van huilen :'( van die uithaaltjes tussen twee persacties door.

Enf lekker zeg zolang vrij! Heerlijk naar Frankijk. O+

LB hier is ook de aanstelmodus gearriveerd! :D Ik had dat babyspelletje op mijn telefoon geïnstalleerd (dat
Giggledinges) en ik vond het er niet echt boeiend uit zien. Maar F keek mee en toen werd hij boos toen ik mijn telefoon weer weg legde. Ging even kijken of het klopte en pakte mijn telefoon: F weer blij. Nu laat ik mijn telefoon dus uit de buurt als F bij me zit.
Saus is prima :D
Bij Rosalie merk ik dat ze ineens heel hard gaat huilen, zomaar uit het niets. Is echt zo'n schrik/pijn huiltje. Heel zielig.
Dan een hoop gepers en een odeur dat alles in de directe omgeving doet verwelken :r
Dan verwacht je dus dat die luier vol zit. Maar nee, een klein, mosterdgeel kwakje :Y) wat erg slijmerig is qua samenstelling.
Pas 5 of 10 minuten later komt na een hoop gepers de poep eruit die zorgt voor obstipatie. De rest "glibbert" er dus langs zeg maar.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:17:38 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130196667
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:00 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Saus :X hurrrlijk! Maar volgens mij was dat hier ook zo tot de bijvoeding een beetje op gang was. Sneu zeg dat hij er soms van moet huilen!

Fijn dat het zo gezellig is Olf! Damesweekend *; Lastig dat het eten nog niet zo goed gaat. Bij ons ging het met 7 maanden volgens mij ineens goed. Een op andere dag. Dus misschien gaat het bij jou ook wel 'ineens'? Tot 8 maanden is het sowieso met name oefenen.

Wat sneu Danic, van de overloopdiarree. Kan me voorstellen dat ze er last van heeft.

Goeie overgang zo naar mijn menu van vanavond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:19:05 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130196721
Dubbele portie van dat toetje hierheen alstublieft :Y) :9~

Ohnee wacht, ik ben op dieet ;(
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:20:38 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130196785
Tsja LB, en dan was ik nog vergeten erbij te zeggen dat ik bij de cheesecake een extra dikke bastognekoekjesbodem heb gemaakt!
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:23:04 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130196908
Mmmmm ja die bodem maak ik ook voor cheesecake :Y en ook altijd extra dik, haha!
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:24:47 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130197002
Gegrilde groenten zijn trouwens ook lekker! (om de aandacht maar even van dat toetje af te halen ;) )
pi_130197026
Volgende meet maakt Spees cheesecake :Y)

Tevens hoi, ik probeer weer mee te doen :W alhoewel, eerst even mn schoonouders vermaken zo :+
pi_130197171
quote:
0s.gif [b]Op zondag 18 augustus 2013 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Fijn dat het zo gezellig is Olf! Damesweekend *; Lastig dat het eten nog niet zo goed gaat. Bij ons ging het met 7 maanden volgens mij ineens goed. Een op andere dag. Dus misschien gaat het bij jou ook wel 'ineens'? Tot 8 maanden is het sowieso met name oefenen.

Goeie overgang zo naar mijn menu van vanavond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben we nog een week oefentijd ;) Ik vind het vooral opvallend dat ze alles wel superlekker lijkt te vinden, maar na een hap of 7 is het ook meteen klaar en gaat d'r mond niet meer open. Nouja, ze leert de smaken zo wel kennen.

En ohhhhhhhhhhh je dessert, serieus ik kwijl :9
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:52:30 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130198141
Klinkt erg lekker Spees! :9
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:08:57 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130198765
Lekker he, cheesecake! Gisteren gemaakt, na een dag/nacht in de koelkast is ie altijd nog lekkerder. Lot, goed plan... Al was er volgens mij bijzonder weinig gegeten van wat er allemaal was meegenomen toen :D

Olf idd, ik zou het ook maar zo zien. Ze oefent en is nu al veel smaken gewend. Ze zal nu nog niet zoveel honger hebben naast de borstvoeding denk ik dan?
pi_130199185
As, wat een leuke vakantiefoto's! Vooral die met draagzak vind ik erg lief O+

Spees pakt culinair uit :Y) Eet smakelijk alvast!

Olf, met 8 maanden hoeven ze nog geen hele maaltijden over te nemen toch? Het gaat nu vooral om het oefenen met smaken en texturen e.d. Lekker aan laten rommelen!

Zometeen bij m'n schoonouders op bezoek. Ik heb daar nooit zoveel zin in, maar we gaan op de fiets en dat vind ik wel leuk :) M'n zwager komt ook en zit in z'n midlife crisis oid (hij is pas halverwege de 30 maar toch), ben benieuwd naar z'n nieuwe cabrio :') (serieus dus..)
pi_130199332
Meh... nu heb ik honger :( je zou toch denken dat die poepverhalen het wel weer neutraliseren he?

Fijn dat het hier even niet zo snel gaat... druk weekendje (gehad) hier. Gister bij mijn schoonzusje langsgeweest en met z'n allen naar een kinderboerderij geweest, was ontzettend gezellig. Mooi weer, prachtige kinderboerderij, lieve beestjes, vrolijke kinderen... wat wil een mens nog meer? En de dag afgesloten met een heerlijke bbq, hebben tot laat buiten kunnen zitten. (en Lars en Femke hebben beide heerlijk geslapen daar, zo fijn! Eind van de avond wakker gemaakt, Femke eerst nog gevoed (ik stond op ploffen :X , daarna kindjes in de auto, thuis weer in bed gelegd, en ze sliepen vrijwel direct weer door... geweldig zo!)
Het was hier trouwens: Streekboerderij Daniken. Misschien een optie voor een meet?
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:28:44 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130199422
Haha! Nou, dan toch veel plezier :+ Dan hoop ik dat het geen halve maatregelen zijn en het echt een góed foute is!

Denk dat het ook een beetje afhankelijk is/gaat worden van het beweegniveau van je baby. Ik heb het idee namelijk dat Silvijn echt veel eet op een dag: 3 flessen melk waarvan een flinke grote en dikke volkoren papfles, 2 boterhammen, 's ochtends 1,5 stuk fruit en 's avonds zeker 200 gram groente met een paar krieltjes erbij. Soms een theelepeltje vlees of vis erbij. Maar zijn lengtelijn stijgt harder dan zijn gewicht. Ik denk dat hij 't gewoon nodig heeft aangezien hij bijna elke wakkere minuut aan het kruipen en optrekken is.

Ik denk echt dat ze het zelf wel gaat fiksen Olf :)
pi_130200092
Nu luuk meer beweegt gaat hij ook weer meer eten. Vanmorgen had ik 2 appels, een handje blauwe bessen en een nectarine gepureerd, met de intentie dat dat voor 2 keer was. Nou meneer at het zo in een keer op.
Ik heb net aardappel en pompoen gemaakt in de babycook. Benieuwd wat hij daar van vind. Gisteren de aardappel/courgette werd behandeld als gif.
*poef* nu is het weg
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:50:07 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130200185
Op TLC straks een docu "how does life begin". Misschien wel een leuke tv tip?
pi_130200227
Klinkt als een echt bouwvakkertje Spees, lekker zeg. Hij zal het inderdaad wel nodig hebben.

Veel plezier belle! De uitjes waar je het minst zin in hebt, zijn achteraf vaak best geslaagd. Omdat je er niet zulke hoge verwachtingen van hebt ofzo, dan valt alles mee. En fietsen is áltijd leuk natuurlijk!

Lekker, zo'n meidenweekend, Olf. En dat eten komt vast wel goed, zeker aangezien je zegt dat ze alles wel superlekker lijkt te vinden. De maagjes zijn nog niet zo groot, toch?

Bwoah... bastognekoeken gebruiken voor een koekjesbodem... Het is maar goed dat ik daar zelf nog nooit opgekomen was, anders had ik nu heel wat meer kilootjes te lijnen gehad... Wij hadden gisteravond als afsluiting van de bbq een zelfgemaakte oreo-ijstaart. Godsgruwelijk slecht voor de lijn, maar zóó lekker! :9~

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:04 schreef As1981 het volgende:
Olf mijn oudste ging pas na een jaar redelijk eten.
Toen ie een jaar oud was, of een jaar nadat je was begonnen met bijvoeding?

Fijne vakantie Enf!

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 09:14 schreef Fieder het volgende:
Lb hoera voor mosterd *O*
Spees wat naar van dat bloedende tandvlees. Ik zag trouwens laatst ergens een soort plastic beschermrand voor box en ledikant. Vond ik een topidee
As wat een leuke spam *O* vooral die van je mannen O+ (hoe oud is jouwes nou? je staat niet in de babywiki :@ )
Kwisted fijn zeg!
Zo'n plastic rand hadden ze 3 jaar geleden bij de Ikea. Leek mij toen in eerste instantie niet nodig, dus niet gekocht. Een jaar later vond ik wel tandafdrukjes van Lars op de rand, en wilde ik die plastig dingen alsnog kopen, maar ze hadden ze niet meer. Was uit de collectie gehaald. Verkoopmedewerker wist niet precies waarom, iets met dat dat plastic net zo (on)schadelijk was en/of dat de gebruikte verf geen kwaad kon ofzo. Dat van die verf, ok, maar de splinters die hij er vanaf at dan? Plastic rand nooit meer gevonden, en voor Lars was het bedbijten gelukkig maar een (korte) fase.

Mooie foto's As!
pi_130200296
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:28 schreef Olf het volgende:

[..]

Dan hebben we nog een week oefentijd ;) Ik vind het vooral opvallend dat ze alles wel superlekker lijkt te vinden, maar na een hap of 7 is het ook meteen klaar en gaat d'r mond niet meer open. Nouja, ze leert de smaken zo wel kennen.

En ohhhhhhhhhhh je dessert, serieus ik kwijl :9
Eten gaat hier ook pas sinds een week of twee in grotere hoeveelheden, muppet is nu negenenhalve maand.
pi_130200340
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:50 schreef Kyara het volgende:
Op TLC straks een docu "how does life begin". Misschien wel een leuke tv tip?
Huisvrouwenporno! :9
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:06:31 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130200910
Jeetje KJ! Das wel veel :D Eet hij de rest van de dag ook zoveel?
Al moet ik zeggen dat ik zelf altijd gewoon een hoeveelheid maak, misschien als ik blijf aanbieden dat hij net zoveel zou eten als Luuk :+

Shandaly welke koekjes gebruik jij altijd voor een bodem dan? Bastogne is zoooo lekker daarvoor. Sprits ook wel maar dat mist net iets.

Ik had IKEA een paar dagen geleden een mailtje gestuurd :@ met de vraag of de verf die op de kinderbedjes zit schadelijk is als ze die inslikken. Kreeg al snel een mail terug met allemaal codes, certificaten en weet ik allemaal wat, wat er op neerkwam dat het veilig is. Je weekend klinkt zeer geslaagd trouwens!
pi_130201441
Bedankt allemaal voor reacties op voeding! Mijne is ook superbeweeglijk maar haalt het nu denk ik nog vooral uit de 7 borstvoedingen...zou het fijn vinden als de nachten toch een keer beter gaan worden en hoop op wonderen door vaste voeding ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:23:41 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130201536
Olf, volgens mij reguleren bv kindjes dat ook zelf en dan zal ze idd meer uit de borst halen. M kreeg kv en dan ga je al snel voedingen vervangen en zo. Die at al vrij snel als een bootwerker en ging zo van de -1 naar de +1 lijn.
pi_130201551
Gewone volkoren biscuitjes... maar bastogne klinkt zoveel lekkerder!
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:26:36 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130201664
Ja, en nu heb ik zin in bastognekoeken, er hoeftniet eens een taart bovenop. Alleen de bastognekoeken zijn al goed. -O-
pi_130201727
Nadeel idd van drie hele jonge kinderen, je hobbelt niet ff snel naar de appie voor een pak Bastognes.
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:54:20 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130202779
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, en nu heb ik zin in bastognekoeken, er hoeftniet eens een taart bovenop. Alleen de bastognekoeken zijn al goed. -O-
:D

Ik vind ook dat we erover op moeten houden.
Deze week ben ik toch al vatbaarder voor zondigen; ik loop de halve week op het Noorderzonfestival denk ik (soort Parade maar dan gratis toegang, en vlakbij mijn huis *O* )
  zondag 18 augustus 2013 @ 17:27:04 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130204184
Klinkt leuk LadyBlack!

Iemand die docu nog gezien? Het wel een traantje weggepinkt :@
pi_130205345
Nee gemist helaas! Dacht dat het pas vanavond zou zijn ofzo.. Kan 'm hopelijk nog wel ergens terugkijken.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:29:36 #135
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130206179
Ohh die cheesecakebodem ... hmmm ... heerlijk. Het water loopt me in de mond.

Noorderzon is altijd leuke LB! MIsschien dat ik dinsdag met D en een vriendin ook nog even heenga.

Jammer dat ik docu niet gezien heb Kyara, was met (8> wezen brunchen (nog een bon van een valentijnscadeau die we moesten gebruiken) en nadien met D nog wezen wandelen.

En voor diegene die ik vergeten ben, sorrie 8)7 .

D wil tegenwoordig niet meer in zijn reiswieg liggen, je kunt er niets in zien. Maar af en toe moet dat nog wel als hij een middagdutje moet doen als we ergens heen gaan. Dan kan hij zo een chagrijnig gezicht trekken, dat spontaan weer verdwijnt als je hem rechtop zet in de reiswieg (met paar hydrofielen in de rug ter ondersteuning).
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130206279
Ik heb de docu wel gezien.
Vond het wel interessant om te zien.
pi_130206700
Even bijgelezen vanaf dit topic.

Olf meidenweekend, gezellig! Wel jammer dat je niet naar LL kon maar dit is ook leuk O+ Gelukkig dat het weer beter gaat met je meisje.

Mango, lekker weekendje gehad? :)

Enf, je vrolijke meisje weer terug O+

LBaby ook weer mosterdpoep yay *O*

F is er vroeg bij zeg, met zijn tandje! En lekker dat hij nu zo goed in slaap valt in de MC, handig ook :)
Dat van dat lakentje is herkenbaar, dat is echt Super Gaaf 8-). Pijn bij het poepen herken ik gelukkig niet. J. heeft juist meestal haar meest stoïcijnse hoofd als ze poept :') Er komen soms zeer indrukwekkende geluiden uit maar aan haar gezicht is niets te merken :+.

As, wat een lieve spam! Die zonnebril, hoe cool :D

Klinkt akelig van dat tandvlees Spees. Hier bijt J natuurlijk nog niet op houten randen maar als ze soms op mijn vingers bijt gaat dat al behoorlijk hard, ook zonder tanden :X Dus kan me voorstellen dat hij op zo'n manier wat openhaalt. Wel sneu als hij er zelf ook zo overstuur van raakt ;(.
En have fun met je eetclubje!

En ik las nog goede berichten van XM, van fijn om te lezen! Jullie doen het super :*

J. ontwikkelt zich de afgelopen week echt zo snel! Ze is haar stem helemaal aan het ontdekken, de hele dag ligt ze te kletsen, te gillen of te grommen als een klein monstertje :D En eigenlijk constant vrolijk O+ Sinds een paar dagen heeft ze ook haar voeten ontdekt en gaan ze ook haar mond in, net als alles wat ze in haar handen weet te krijgen eigenlijk :Y) Ze wil ook heel graag rechtop zitten op schoot, dus niet steunend tegen onze benen of rug maar alleen vasthouden aan haar handjes. Echt zo'n leuke tijd nu O+
pi_130211446
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:47 schreef L0t.. het volgende:
{...} Echt zo'n leuke tijd nu O+
En het wordt alleen maar leuker! O+
Serieus, Lars is nu ruim 3 en - ok, ik geef toe, soms wil ik hem ook wel eens achter het behang plakken - maar het wordt nog steeds elke keer leuker. Eerst als ze gaan zitten, staan, lopen, eerste woordjes... en nu kan Lars echt hele verhalen vertellen, zo leuk!
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:41:21 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130211656
Dat vind ik ook met de dreumesleeftijd O+

Vind het nu met de meiden ook al zoveel leuker dan in het begin. Het is allemaal wel heel schattig zo'n klein pupke maar ben wel blij dat ze nu wat meer kunnen en er wat meer interactie is.
pi_130212039
Ja, dat ja.. en die interactie wordt steeds meer en leuker. Voor je het weet krijg je van die praatjes zoals uit het kinderpraatjestopic.
pi_130212624
Lot wat klink je heerlijk. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook alleen maar leuker vind worden als ze ouder worden.
Ook pittiger op zijn tijd, maar ik geniet ook steeds meer van de interactie.
En dan heb ik nu ook nog eens de interactie tussen broers, en die is ook echt speciaal O+
pi_130212781
L0t, hier ook stem ontdekken! Wat schattig he O+ Ik vind het zo lief O+
Hier heeft ze wel al geïnteresseerd naar d'r voetjes gekeken op schoot, maar ze nog niet gepakt/in haar mond gestopt! Ben benieuwd wanneer ze dat gaat doen! Rechtop zitten en 'staan' op schoot wil ze ook graag. En ze kan zichzelf ook al zo goed vermaken met speeltjes, waar ze dan weer hele verhalen tegen kletst en gilt :D Leuk om te lezen dat J. met dezelfde dingetjes bezig is!
pi_130213025
Ik ga morgenochtend voor het eerst met Femke zwemmen O+ Ben zó benieuwd!

Eerst met Lars naar zijn baby/peuterlesje, en daarna met beide gewoon naar het golfslagbad. Opa en oma komen morgen op bezoek, dus die gaan ook mee. In mijn eentje durf ik het nog net niet aan, maar zou het wel graag willen. Eerst maar eens kijken of Lars het nog steeds zo leuk vindt, want die is natuurlijk ook al 3 maanden niet meer geweest...
pi_130213598
Leuk Shandaly. Hier lijkt Kyan het zwemmen minder leuk te vinden dan Yaro deed. Maar dat was wel op vakantie in buiten baden. Dus misschien weer eens in het zwembad hier uitproberen.
pi_130214478
Wel een geweldig vooruitzicht, dat het gewoon nóg leuker wordt :D O+

Nin ook druk aan het kletsen, gezellig O+

Ohh leuk Shandaly, zwemmen! Ik zou dat ook niet fijn vinden denk ik, met een baby en een peuter alleen naar het zwembad, leuk dat je ouders mee gaan :). Ik ben er nog niet helemaal over uit wanneer we dat voor het eerst willen proberen met J. Denk dat ze het wel heel leuk zal vinden, in bad vindt ze in ieder geval heerlijk.
pi_130214891
Pff, rare dag vandaag. Isa was erg moe dus om half zes al in bed gelegd. Werd ze rond 8 uur sputterend wakker, wat ze nooit doet. Dus ik pak haar uit bed, stopt dat kind ineens met ademhalen. Alleen veel geslik en wat gesputter en dat ging voor mijn gevoel heeeeeel lang door. In paniek naar man schreeuwen, halve hartverzakking, man pakt haar over, begint at monster ineens te lachen! Schiet mij maar lek 8)7 Daarna was het afwisselend het ene moment lachen, dan ineens huilen. We hebben er maar een fles ingegooid en nu ligt ze eindelijk diep en rustig te slapen. Echt, twee jaar van mijn leven eraf ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130214903
Mijn kind heeft zijn handen niet nodig om te eten

pi_130214983
Gatver Spirt wat eng. Geen idee wat dat kan zijn. Als je het niet vertrouwd voor de nacht kan je altijd even bellen voor info met de HAP he. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Niet om langs te komen hoor.
pi_130215024
Shandaly wat leuk, zwemmen. Fijn dat je ouders mee gaan. L begint water steeds leuker te vinden, binnenkort toch ook maar eens gaan zwemmen.
Ohh Spirit wat eng :'(
As :D geweldig!
pi_130215218
Spirit :X Gadver wat een schrik! Zou ook niet weten wat het kan zijn. Slaapt ze bij jullie op de kamer?
pi_130215388
Bah sprirt, wat eng...

En wat een leuke foto's As :) (Is dat een echte jukebox? O+)

Mijn idee is om straks op zaterdag met Femke te gaan baby/peuterzwemmen (staan op een wachtlijst, zaterdag is een populaire dag) en dat Lars dan gewoon bij papa thuis blijft. En het liefst zou ik op maandag met Lars blijven zwemmen, in de hoop dat Femke zich een half uurtje op de kant in een maxicosi of box vermaakt... Maar dat laatste dus ook alleen als Lars het lessen zelf nog echt leuk vindt, want op zich heb ik hem er de afgelopen 3 maanden niet over gehoord dat ie het mist...
pi_130215568
Nee helaas Shandaly, dit is er gewoon 1 met cd/radio/casette (ja zo oud is hij dan wel). Een echte is helaas onbetaalbaar.
pi_130215751
Ja gelukkig slaapt ze bij ons. Ik weet niet wat het was. Had zelf niet bedacht hiervoor naar de huisarts te gaan :@ Zouden jullie dat doen?
Sarcasme. Herken het.
pi_130215841
Nee ik denk ook niet dat ik ermee naar de huisarts zou gaan, tenzij het nog een keer voorkomt. Werd ze ook blauw ofzo?
pi_130215906
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Ja gelukkig slaapt ze bij ons. Ik weet niet wat het was. Had zelf niet bedacht hiervoor naar de huisarts te gaan :@ Zouden jullie dat doen?
Nee, maar ik bel sowieso niet zo snel, dus aan mij heb je niets.
Maar je kan ook gewoon de hap bellen voor telefonisch advies? Vragen wat het zou kunnen zijn, en of het nodig is om je zorgen te maken?
pi_130216097
Nee ik zou er ook niet voor heen gaan. Maar het zou eventueel wel iets zijn voor advies. Zoals ik en Shandaly ook al aangeven. Het hangt er af hoe het op me over zou komen ofzo.
Ik heb het met de oudste een keer gehad op iets wat leek op kroep. Ik heb toen gebeld waar ik bv extra op moest letten. Gewoon even voor de zekerheid.
pi_130216397
Spirit dat klinkt heel eng, nouja het moment dan. Volgens mij houden wel meer baby's soms hun adem heel lang in. Weet niet eens of ik zou bellen, maar als je twijfelt gewoon doen!

Voetjes pakken en stem ontdekken: check! :D Zo leuk! En F rolt nu écht bijna om. Ik heb een paar hilarische filmpjes, want na een paar keer proberen laat hij zich neerstorten als een zeeleeuwtje, op de buik met z'n armpjes naar beneden en dan met zijn kin op de matras. En dan heel diep zuchten, want het is ook zwaar natuurlijk, dat leven van een baby!

Leuk altijd he, festivalletjes in de stad! Vind ik ook leuk aan Utrecht, maar in het noorden zijn er ook zat!

L0t, leuk dat je er weer bent! ;)

Trouwens, nog steeds niet gezwommen :@ Behalve in ons eigen bad dan. Jullie gaan dan gewoon zodra de baby wakker is naar het zwembad en dan een uurtje ofzo en dan de fles voor je naar huis gaat?
pi_130216558
suiker bij de eerste deed ik dat wel zo. Zwemmen is best vermoeiden.
Nu is het anders, omdat ik dan met beide ga. Dan gaf ik een fles in het zwembad, viel Kyan in de MC in slaap en kon papa met de oudste nog lekker zwemmen. Maar dat is al even geleden.
pi_130216967
Misschien toch eens proberen. Bij dit soort dingen krijg ik dan zo'n haastgevoel, daardoor komt het er steeds niet van. Maar douche en bad vindt hij geweldig!
pi_130217034
En anders neem je toch gewoon een voeding mee. Geef je de voeding daar en kan je daarna kijken wat je doet (blijven of op je gemakje naar huis).
pi_130217594
Shandaly, leuk, zwemmen! Wil ik ook nog steeds een keer doen met m'n meisje, maar het lijkt me zo'n onderneming... :@ misschien eens met z'n drietjes proberen. Moet je dan trouwens per se zo'n zwemluier aan, of mag een zwembroekje ook? En waar haal je die luiers?

Spirit klinkt eng! Gelukkig ging het vanzelf weer over en ligt ze lekker bij jullie op de kamer.
pi_130217770
Oh en ik kan me echt niet voorstellen dat het nóg leuker wordt? Of blijft het echt steeds leuker worden tot we over 12 jaar opeens een vreselijke puber hebben? ;)

Ik had verwacht niet zo'n babymoeder te zijn maar ik vind de afgelopen maanden zo geweldig! Echt alles is leuk sinds baby bij ons is en het gaat ook zo veel gemakkelijker dan ik dacht.
pi_130217927
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Olf het volgende:
Shandaly, leuk, zwemmen! Wil ik ook nog steeds een keer doen met m'n meisje, maar het lijkt me zo'n onderneming... :@ misschien eens met z'n drietjes proberen. Moet je dan trouwens per se zo'n zwemluier aan, of mag een zwembroekje ook? En waar haal je die luiers?

Spirit klinkt eng! Gelukkig ging het vanzelf weer over en ligt ze lekker bij jullie op de kamer.
Luiers kan je gewoon bij de Kruidvat of Etos kopen.
Soms zelfs bij de supermarkt.
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:34:40 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130218001
Spirit, brrr! Ik zou ook echt een halve hartverzakking krijgen ja :X Maar als ze nu weer gewoon normaal ademhaalt zou ik ook de huisarts niet gebeld hebben hoor. Hopelijk een eenmalige gekke actie!

Mijn baby heeft zichzelf vanavond in slaap gekletst. Ze werd 2x wakker toen ik haar in bed legde, maar ik heb het aangekeken of ze ging huilen. Nee dus! Een boel gekwaak de hele tijd, ook wel flink ontevreden soms, maar het werd steeds rustiger, en nu slaapt ze _O_ Denk dat we binnenkort kunnen beginnen met een echt slaapritueeltje als ik haar echt niet meer slapend weg kan leggen. Ook wel leuk, kan ik eindelijk mijn muziekdoosje gaan gebruiken en slaapliedjes gaan zingen O+
pi_130218050
Of bij het zwembad ;) (voor als je er per ongeluk een vergeten bent, niet standaard doen, want 3x zo duur ;) )
pi_130218066
En ik vind de afgelopen 2 jaar ook echt geweldig. En elke keer denk ik het kan niet leuker en dan heb ik het mis. Of ik denk ik kan niet verliefder zijn op ze en dan heb ik het mis. Of ik kan niet meer van ze houden en dan heb ik het mis. En dan denk ik ik kan ze niet mooier vinden en dan heb ik het mis. En dan denk ik ze kunnen me niet trotser maken en dan.... juist ja... heb ik het mis.
En zo kan ik wel een tijdje door gaan.

Ik vind moeder zijn gewoon geweldig. Net zo geweldig als mijn kinderen zijn O+
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:36:15 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130218088
Ohja en zwemmen lijkt mij ook zo leuk! Bij oma zijn we in bad geweest, dat was helemaal de bom (ok, vooral de badeendjes _O- ). Gelukkig gaan we binnenkort naar een Landalpark, kan ik daar mooi uittesten hoe ze een groot zwembad vindt.

Heb vandeweek in de sale van de wehkamp ook een toffe tankini gekocht, dus ik ben er klaar voor!! *O*
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:36:36 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130218107
Tally O+
pi_130218150
Ohhhh ik dus ook. Maar goed dat ik dat niet wist want dan was ik nog 5 jaar eerder begonnen ;)

Bedankt voor zwemluiertips. Jullie gebruiken die dus wel altijd? Sorry, het babyzwemmen is nogal nieuw voor me!
pi_130218243
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef Tally het volgende:
En ik vind de afgelopen 2 jaar ook echt geweldig. En elke keer denk ik het kan niet leuker en dan heb ik het mis. Of ik denk ik kan niet verliefder zijn op ze en dan heb ik het mis. Of ik kan niet meer van ze houden en dan heb ik het mis. En dan denk ik ik kan ze niet mooier vinden en dan heb ik het mis. En dan denk ik ze kunnen me niet trotser maken en dan.... juist ja... heb ik het mis.
En zo kan ik wel een tijdje door gaan.

Ik vind moeder zijn gewoon geweldig. Net zo geweldig als mijn kinderen zijn O+
O+

Ik heb vanochtend per ongeluk mijn gloednieuwe (1 keer gedragen) badpak in de witte was gehad... 60 graden... oops... gelukkig zag ik 'm er nog net op tijd tussen zitten voordat ik de droger aandeed, dat had ie zeker niet overleefd.
Note to self: niet meer zomaar een berg handdoeken tegelijk in de machine gooien...
pi_130218309
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:37 schreef Olf het volgende:
Ohhhh ik dus ook. Maar goed dat ik dat niet wist want dan was ik nog 5 jaar eerder begonnen ;)

Bedankt voor zwemluiertips. Jullie gebruiken die dus wel altijd? Sorry, het babyzwemmen is nogal nieuw voor me!
Wij wilde wel 6 jaar eerder beginnen maar helaas :P

Soms is het zelfs verplicht.. Het is om de ontlasting tegen te houden. Al snap ik niet hoe dat bij een baby zou gaan :P
pi_130218376
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:38 schreef Shandaly het volgende:

[..]

O+

Ik heb vanochtend per ongeluk mijn gloednieuwe (1 keer gedragen) badpak in de witte was gehad... 60 graden... oops... gelukkig zag ik 'm er nog net op tijd tussen zitten voordat ik de droger aandeed, dat had ie zeker niet overleefd.
Note to self: niet meer zomaar een berg handdoeken tegelijk in de machine gooien...
Zo heb ik al een aantal keer de pasjes van de auto mee gewassen :')
Die ene werkt niet zo goed meer :')
pi_130218396
In de meeste zwembaden zijn zwemluiers verplicht bij niet-zindelijke kindjes, Olf. Vandaar dat ze ze daar dan ook vaak verkopen.
Overigens ben ik bij Lars op een gegeven moment er mee gestopt, heb nog nooit een ongelukje gehad in zo'n zwemluier. En plas houdt het toch al niet tegen... (niet te diep over nadenken als je in het peuterbadje zit ;) )
pi_130218433
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij wilde wel 6 jaar eerder beginnen maar helaas :P

Soms is het zelfs verplicht.. Het is om de ontlasting tegen te houden. Al snap ik niet hoe dat bij een baby zou gaan :P
Maar nu heb je je prachtige duo! O+ (sorry, hoop niet dat m'n opmerking lastig is voor mensen die lang hebben moeten wachten)

Morgen op zwemluierjacht dus!
pi_130218491
Oh nog een vraag :@ doe je daar dan nog een zwembroek over aan of alleen die luier? /noob
pi_130218533
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:42 schreef Olf het volgende:

[..]

Maar nu heb je je prachtige duo! O+ (sorry, hoop niet dat m'n opmerking lastig is voor mensen die lang hebben moeten wachten)

Morgen op zwemluierjacht dus!
Voor mij niet hoor. :)
pi_130218541
Ik snap ook niet zo goed hoe die zwemluiers werken. En hoe het kan dat ze niet volzuigen met water :?
pi_130218558
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:43 schreef Olf het volgende:
Oh nog een vraag :@ doe je daar dan nog een zwembroek over aan of alleen die luier? /noob
wat jij wil :P
pi_130218580
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:43 schreef L0t.. het volgende:
Ik snap ook niet zo goed hoe die zwemluiers werken. En hoe het kan dat ze niet volzuigen met water :?
Omdat het niet voor het vocht is. Dat loopt er namelijk wel uit.
pi_130218622
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:43 schreef L0t.. het volgende:
Het lijkt me zo oncomfortabel inderdaad! Zo'n zware luier! De verwarring, haha.
pi_130218626
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:43 schreef Olf het volgende:
Wat jij wil :D

ik heb er altijd wel een zwembroekje overheen gedaan, en voor Femke heb ik een ontzettend schetig badpakje, dus dat gaat er ook gewoon overheen :)
pi_130218735
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Omdat het niet voor het vocht is. Dat loopt er namelijk wel uit.
Oh maar de poep is toch ook nog vloeibaar? :@ Of moet je dat ding gewoon loeistrak aantrekken dat er niks in of uit kan? :D
pi_130218778
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:47 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oh maar de poep is toch ook nog vloeibaar? :@ Of moet je dat ding gewoon loeistrak aantrekken dat er niks in of uit kan? :D
Dat snap ik dus ook niet :')
Juist omdat het nog vloeibaar is :D
pi_130218835
*It's magic!*
pi_130218836
Het is ook niet dat je bij poep nog een kwartier door kan zwemmen... zodra je het ziet moet je alsnog meteen eruit en verschonen... maar je hebt gewoon iets langer de tijd dan zonder zwemluier zeg maar.
pi_130218929
En nu ga ik lekker slapen en hoop ik dat baby me net zo lekker laat slapen als vannacht. 23:30 tot 7:15 O+
pi_130218952
Welterusten Tally!
pi_130218969
Dat zijn luxetijden Tally! Jaloers!
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:57:44 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130219324
Ik zie net dat het badpakje dat we als kraamcadeautje kregen, maat 68 is! Dat is dus perfect voor als we op vakantie zijn *O*

OMG, maat 68 leek zo'n eeuwigheid verderop nog, en nu zit mn meisje er al bijna in! ;(
pi_130219340
Hoi! Jullie hebben een rustig weekend gehad lees ik? :D

Spirit, leek het misschien op verslikken? Dat er melk naar boven kwam waardoor ze bleef slikken en sputteren? Schrikken zeg!

As, gefeliciteerd met je dreumes, grote kerel al! Ik heb geloof ik de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt :@ gefeliciteerd met je peuter en fijne vakantiespam van je grote kerel!

Ennuh verder kudo's voor toffe menu's en lieve woorden O+ (de rest ben ik vergeten, sorry :* )

Ik las nog iets over Noorderzon, nah, raad eens waar ik van het weekend was? :P
Ons weekendje was lekker geweest, alleen zo'n lange rit kan toch best tegenvallen, zeker als je in de file komt te staan :X Maar uiteindelijk goed thuisgekomen, blije maar vermoeide baby gewassen en gestreken en zelf nog mijn verplichte rondje wezen rennen met de pufdames.

Morgen kijkochtend bij de opvang, zo fijn ook dat mijn man en ik samen kunnen gaan. Lijkt me leuk om eens te spieken hoe M het doet in de interactie met de andere kindjes. O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Mangostine op 18-08-2013 23:03:23 ]
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:00:12 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130219467
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:58 schreef Mangostine het volgende:

Ik las nog iets over Noorderzon, nah, raad eens waar ik van het weekend was? :P
Dat meen je? :D Vond je t leuk? Heb je nog voorstellingen gezien of alleen rondgeslenterd? Ik ben bij een voorstelling op de kinderweide geweest, van een oud-studiegenootje; ze maken dan live een filmpje, was fantastisch O+

Oh en veel plezier morgen!
pi_130219740
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:00 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat meen je? :D Vond je t leuk? Heb je nog voorstellingen gezien of alleen rondgeslenterd? Ik ben bij een voorstelling op de kinderweide geweest, van een oud-studiegenootje; ze maken dan live een filmpje, was fantastisch O+

Oh en veel plezier morgen!
Superleuk O+ ik was er 's avonds, 2 voorstellingen gezien, echt briljant! Heerlijke sfeer ook, ik vond het echt een aanrader! ^O^
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:06:49 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130219808
*ook weer ff binnenwaait

Heb het topic niet echt gevolgd, bomvol weekend achter de rug, met als kers op de taart een knorrig kind vanavond, die zich net nog ff tot de schouders onder kakte :Y).

Babyzwemmen ga ik niet doen. Ik ga niet in badkleding. Nee, zelfs niet voor m'n kind :@. Overigens hadden ze die luiers hier zelfs bij de jumbo in het schap liggen.

Morgen gaat mevrouw een halve dag wennen op het kdv... Ik ga maar boodschappen doen ofzo ;(. Moet toch wat! En volgende week vrijdag een hele dag en dan moet ik weer :X werken :X. Huuu.

En verder gaat het prima met het op verzoek voeden eigenlijk. Enige moeilijke vind ik de nacht. Ze slaapt rustig van 22:30 - 5:nogwat. En dan lig ik al vanaf 04:30 te luisteren of ik wat hoor :').

En nu naar bed! Morgen post ik weer sociaal mee, maar vanavond was ff pittig met madam! Humeurtje!
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:07:23 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130219844
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:05 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Superleuk O+ ik was er 's avonds, 2 voorstellingen gezien, echt briljant! Heerlijke sfeer ook, ik vond het echt een aanrader! ^O^
Verbleef je ook in de stad dan?

En wat een kinderen ook he? Je struikelt er echt over de draagdoeken en -zakken, geweldig O+
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:09:38 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130219964
Oh XM ook al weer bijna werken.... lullig he, net nou het een beetje lekker gaat moet je weer -O-

Dat had ik precies zo. Toen ik dr bijna volledig aan de borst had, en vertrouwen kreeg in dat ze genoeg aankwam en op temperatuur bleef, kon ik dr de hele dag bij iemand anders achterlaten ;(
pi_130220051
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:07 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Verbleef je ook in de stad dan?

En wat een kinderen ook he? Je struikelt er echt over de draagdoeken en -zakken, geweldig O+
We hadden een huisje, maar ik ben een nachtje bij familie in de stad gebleven ja :Y

En veel kinderen idd, maar ik vond het wel wat laat voor ze, na 23u idd nog volop wagens en doeken te zien... Nouja ik had M iig bewust niet zo laat nog meegenomen. Maar overdag is het zeker voor kinderen echt geweldig!
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:15:23 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130220230
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:11 schreef Mangostine het volgende:

[..]

We hadden een huisje, maar ik ben een nachtje bij familie in de stad gebleven ja :Y

En veel kinderen idd, maar ik vond het wel wat laat voor ze, na 23u idd nog volop wagens en doeken te zien... Nouja ik had M iig bewust niet zo laat nog meegenomen. Maar overdag is het zeker voor kinderen echt geweldig!
Ik denk ook niet dat ik laat ga deze week. Heb E nu juist zover dat ze 's avonds in bed ligt, dat wou ik wel even consequent aanhouden.

Maar vind t ook altijd wel weer tof :Y en als ze nog jonger was geweest had ik t wel gedaan. Dan zou ze namelijk wel gewoon slapen in de doek.
pi_130220239
Ik lees morgen (of vannacht) nog wel ff bij.
Maare ben nu net terug van een heerlijk dagje Scheveningen met manlief:) konden we echt ff van genieten na een paar lastige dagen.

Ow heeft heerlijk bij opa en oma gespeeld. Net opgehaald, flesje gegeven en hij is daarna meteen gaan slapen :) ben benieuwd wat de nacht brengt!

Truste iedereen!
pi_130226185
XM balen,weer werken -O- hopelijk drinkt ze wel genoeg op t kdv, spannend hoor

Hier werd bij het babyzwemmen gezegd dat zwemluiers niet hoeven. Omdat baby's niet in het water poepen :? Het enige verschil was dat zwemluiers zich niet volzuigen met water. Alleen een zwembroekje mocht ook.
Raar verhaal vind ik t :P

Maar als je dan wel n zwemluier met broekje aandoet past t zwembroekje toch niet meer???
pi_130226424
Mevrouw heeft als een roosje geslapen na de laatste fles om 8 uur tot 6 (!!!!!) uur vanochtend. In tegenstelling tot haar moeder die nog twee uur naar ademhaling heeft liggen luisteren :') Ze had ook echt Grote Honger en we moeten de 180 flessen naar 210 gaan aanpassen want ze zuipt de avond en nacht/ochtendfles tot de laatste druppel leeg :Y)

Ik ga nooit meer in het pierenbadje ;(
Sarcasme. Herken het.
  maandag 19 augustus 2013 @ 08:33:08 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130226522
Bah, ik moet haar zo wegbrengen en ik vind het maar stom ;(.

Fieder, vanaf 2/9 weer ja... Zoveel tegenzin :X.
pi_130226553
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah, ik moet haar zo wegbrengen en ik vind het maar stom ;(.

Fieder, vanaf 2/9 weer ja... Zoveel tegenzin :X.
Laat het los! :) De mensen op het KDV hebben zoveel ervaring met kindjes (ik doe altijd maar wat) en ik vond al die rondrennende vrolijke bekkies echt een enorme geruststelling. En je mag altijd bellen als je je zorgen maakt :) schijnen veel moeders te doen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130226636
Mja, ik denk dat veel mensen er wel moeite mee hebben om hun kind (voor het eerst) naar het KDV te brengen. Ik in elk geval wel. Tuurlijk hebben ze ervaring en tuurlijk komt het vast wel goed, maar dit is jouw kind. Dat is toch anders...Werken vond ik dan weer heel leuk.

Sterkte XM! Ga iets doen in de tussentijd, dan vliegt de tijd voorbij. En geniet ook even een minuutje van de tijd voor jezelf ;) En wat Spirit zegt, je kan altijd bellen. En sowieso extra knuffelen als ze weer thuis is :D
pi_130226701
Ik vond het wegbrengen niet zo erg. Maar ja dat was naar mijn ouders en toen waren ze ook niet meer zo klein. Is toch anders denk ik.

Succes vandaag xme

Kyan rolt sinds het weekend ook van rug naar buik. En mijn echte buikslaper is net in zijn slaap naar zijn rug gedraaid zie ik op de camera. Dat, dat nog zou gebeuren :D
pi_130226779
Succes XM,

Jeej rollende baby's As!

En zwemluiers... Mijn baby poept standaard in z'n zwemluiers en kom er pas daarna achter... Maar geloof nog nooit een ongelukje gehad!

En.. Ik ben zo blij! Ow heeft geslapen van half 12 tot half 9!!!! (Met om 5 uur een klein speentjesalarm maar dat duurde 2 minuutjes!! Dat kon ik goed gebruiken :)
pi_130226786
Ik vond het vreselijk om M voor de eerste keer achter te laten bij het kdv. Meisjes gingen in 1 moeite door mee maar ook daarbij stond ik met een brok in mijn keel weer buiten.

Succes vandaag XM! En inderdaad even afleiding zoeken.

En een rollende Kyan *O*
J slaapt sinds ze kan rollen op haar zij, ziet er ook heel schattig uit O+

En zwemmen met baby's. Ik heb het helaas weinig gedaan. Met M durfde ik het niet aan omdat die al uit zijn plaat ging als hij in bad moest. 1e keer was hij een maand of 9 en dat vond hij wel leuk. Maar daar kon ik mijn badpak niet meer aan en werd het te zwaar dus ging het over. En nu is het met 3 helemaal geen optie. Misschien dat ik tegen het najaar een keer ga (3x, elke keer met 1 kind).

Die zwemluiers zijn trouwens broekjes die je aantrekt, die kun je dus niet strakker aantrekken (in elk geval niet de variant die ik heb). De kruitvat variant is prima. Ik heb er wel een zwembroekje over aan getrokken omdat ik dat leuker vond staan. En ik gebruik ze nu ook nog wel eens als M i de tuin met zijn bad en water aan het klooien is.
pi_130226821
Ik moet 2/9 ook weer beginnen en zie er ook als een berg tegenop... Ben bijna een half jaar thuis geweest. Bovendien wordt het veel zwaarder dan toen ik weg ging, er is t een en ander veranderd. Wel maar 3 dagen ipv fulltime *O*
Succes vandaag XM :*

As wat goed! Gek he als ze dan opeens iets doen wat je nooit verwacht had :D

L slaapt ook op zijn zij sinds hij kan rollen. Zodra hij het matras raakt gooit ie zn benen opzij en kruipt hij lekker weg tegen zn knuffel O+ En volgens mij ben ik er vannacht niet uit geweest??? :o Misschien 1x maar ik kan het me niet herinneren *O*
pi_130226859
Hier was het keurig 05.00 en 06.000 en daarna om 07.00 weer (en om 07.30 iedereen uit bed getrommeld).

Eindelijk weer eens meer dan 3 uur achter elkaar kunnen slapen (laatste nachten een spokende dreumes). Ik merk echt het verschil :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:18:09 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130227018
Gebruik altijd zwemluiers met een zwembroekje erover. Broekje hoeft niet, maar vind ik gewoon leuker. Nog nooit erin gepoept trouwens. Weet niet meer wie het was die nog niet gezwommen had en twijfelde (suiker?) maar het is echt zo leuk! Gewoon een keertje doen nu het mooie weer er weer aan komt. Het is idd geen hele dag zoals vroeger, maar als je meteen na een slaapje gaat en een voeding meeneemt... En ter voorbereiding: hier is het altijd de eerste minuut (of een paar) mopperen en een beetje huilen, daarna is het dolle pret.

XM succes vandaag!

En wat een goede slaapverhalen! (Althans op deze pagina, ben even te lui om alles goed terug te lezen) Wat zullen jullie allemaal fris zijn vandaag :+
pi_130227034
Hoe was je etentje Spees?
pi_130227042
Fijn hoor Fieder en Kyara zulke nachten!

Nog ff een vraagje erin gooien:
Wanneer moet je iets met verhoging? Ik weet dat je na +/- 3 dagen iets met koorts wel moet. Maar Ow heeft nu al 4 dagen verhoging met temperaturen tussen de 37,2 (oké dat is niets) en 38.6 (oké dat is koorts... Meestal rond de 38 ...
Verder lijkt er niet veel aan de hand behalve het slapen.

(Ja en eczeem komt weer terug en hij hoest veel maar dat komt meer door ons koemelkexperiment denk ik)
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:21:39 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130227060
Boe, ze is weg ;(. Snif.. En dan ook nog van dat troosteloze weer ook! Ga zo maar kolven en boodschappen doen ofzo..

Fieder, hier 4 dagen, waarvan 1 dag thuiswerken als experiment, maar valt niet uit te sluiten dat ik alsnog terug naar 24u ga als dat niet werkt. Een dag meer opvang vind ik eigenlijk geen optie. Veel te duur en ik vind twee dagen opvang precies goed.
pi_130227069
Loj, ik zou dan gewoon even bellen naar de HA voor advies. Als ik iets niet zeker weet maar het is niet dringend genoeg voor een ha bezoek, dan bel ik gewoon en leg ik het voor aan de assistente. Die kan meestal wel beoordelen of er een arts naar moet kijken of tips geven waar op te letten. Is dan net wat laagdrempeliger.
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:22:55 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130227074
quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:19 schreef Kyara het volgende:
Hoe was je etentje Spees?
Was geslaagd, thanx! Alle gangen waren goed gelukt en het was erg gezellig :)
pi_130227084
Lastig Loj! Twijfelgevalletje. Ik zou t denk ik nog een dag of 2 aankijken als hij het verder gewoon goed doet. Daarna zou mijn geduld op zijn :P . En je kunt altijd de assistente even bellen om te overleggen.

Nu jij het over koemelk hebt; bouwt zoiets zich nou ook op? L is helemaal over op standaard voeding nu en ik merk nog niks. Is het dan ok of zou hij ook na 2 weken nog klachten kunnen krijgen?

XM :*
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:31:15 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130227202
Succes vanochtend XM! Het is alleen de ochtend toch? Straks het leukste moment van een werkdag: haar weer ophalen *O* en dan heb je nog niet eens hoeven werken ;)

Loj, misschien is zn lijfje gewoon bezig om de koemelk te verwerken? Ik zou de huisarts even bellen, wat Kyara ook zegt :Y
pi_130227233
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Boe, ze is weg ;(. Snif.. En dan ook nog van dat troosteloze weer ook! Ga zo maar kolven en boodschappen doen ofzo..

Fieder, hier 4 dagen, waarvan 1 dag thuiswerken als experiment, maar valt niet uit te sluiten dat ik alsnog terug naar 24u ga als dat niet werkt. Een dag meer opvang vind ik eigenlijk geen optie. Veel te duur en ik vind twee dagen opvang precies goed.
Doe even lekker iets voor jezelf waar je anders misschien niet aan toe komt. Verf je haar, neem een maskertje en ga in bad of ga even voor jezelf shoppen, dan gaat de tijd ook lekker snel.

Heb je wel een goed gevoel bij het KDV?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:35:15 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130227258
Mijn meiske past eindelijk in een van de pakjes die ik voor haar geboorte had besteld O+

pi_130227270
Zo, das een lang eind! Leuk pakje.
Elfje O+
pi_130227304
Ahhhhhh LB O+
Ze heeft echt een mooie bos haar joh! Heeft ze donkere ogen of komt dat door het licht?
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:42:25 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130227360
Wat heb je toch een prachtig kind LB!
pi_130227394
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:35 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn meiske past eindelijk in een van de pakjes die ik voor haar geboorte had besteld O+

[ afbeelding ]
Lief!!! O+

XM, succes vandaag, gaat vast hartstikke goed! Hoe laat mag je haar weer ophalen? Gek he, ineens zo zonder je meisje :* Maar idd, wat Spirit zegt, even iets leuks voor jezelf doen waar je normaal niet aan toe komt :).

*O* voor de goede nachten. Hier was het ook prima, 23 uur, 3.20 en 5.30 (toen moest ik toch opstaan dus dat was prima!). Vandaag heel de dag achter de computer op m'n werk dus mooi tijd om tussendoor te FOK!ken :').
pi_130227471
Oooo LB O+

En XM, hoop dat je even aan het genieten bent van tijd voor jezelf. Het is heel raar en wennen, zonder je baby bij je, maar kan ook echt wel even fijn zijn. Even stom je nagels lakken ofzo.
Weer gaan werken is niet leuk!! Ik heb zelf alleen maar hele fijne ervaringen met het kdv, mijn kinderen vonden het er altijd heel fijn. Hoop dat dat bij jullie ook zo wordt!

Ik moet 9/9 weer beginnen. Na meer dan een jaar thuis. Mijn verlof zit erop. Dwz, ik heb nog 2 jaar ouderschapsverlof staan, maar dan onbetaald en met vier kinderen is dat voorlopig even niet handig (of mijn man moet snel een knaller maken op zijn werk)
Met een meidenkwartet
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:50:23 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130227485
Jeutje L0t, da's mooi vroeg :X val je dan nu niet in slaap achter je pc?
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:50:55 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130227496
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat heb je toch een prachtig kind LB!
Dat!

13u weer. Nog 3 uur :').

En hier gister laatste voeding om 21:30 en toen om 6u weer :o. Maar ze lag er pas om 23u in door de poepexplosie.
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:55:03 #226
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130227577
Lief LB!!

Even een korte vraag want aan het werk, maar Isabel is al weer 8 maanden en komt nog ongeveer om de vier uur voor een voeding, ook 's nachts. Ze zit aan de maximale schepjes voeding (6*150/5) en van pap krijgt ze 's nachts buikpijn. Ze begint wat beter vast voedsel te krijgen maar is het niet veel/gek dat ze zo vaak nog komt?
pi_130227611
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:50 schreef LadyBlack het volgende:
Jeutje L0t, da's mooi vroeg :X val je dan nu niet in slaap achter je pc?
Nee valt mee, want voor mijn gevoel heb ik echt keigoed geslapen :') Normaal komt ze rond half 2 ook nog voor een voeding en met een beetje pech ook rond half 5 :P Maar heel de dag achter de PC vind ik an sich wel vermoeiend, veel vermoeiender dan gewoon de hele dag op de vloer staan.
pi_130227649
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:55 schreef becky27 het volgende:
Lief LB!!

Even een korte vraag want aan het werk, maar Isabel is al weer 8 maanden en komt nog ongeveer om de vier uur voor een voeding, ook 's nachts. Ze zit aan de maximale schepjes voeding (6*150/5) en van pap krijgt ze 's nachts buikpijn. Ze begint wat beter vast voedsel te krijgen maar is het niet veel/gek dat ze zo vaak nog komt?
6 voedingen per dag lijkt mij niet gek veel. Ik heb dan wel geen verstand van kunstvoeding maar het komt op mij 'natuurlijker' over dan bijv. maar 4 flessen zoals op die pakken staat volgens mij.. Maar dat is slechts op basis van mijn gevoel hoor.
pi_130227689
Lot bijkomen achter de computer.

Lb wat een leukerd O+

Becky geen idee Kyan zit al tijden op 4 voedingen.
pi_130227725
Weer (bijna) werkende mama's, stom is dat hè. Maar het went snel en ritme hebben is ook best lekker.

LB O+ mooie mini.

Loj ik zou ook gewoon even overleggen met de ha-assistente inderdaad, das het makkelijkst.

Becky ik heb ook geen idee, toen mini hier ander eten wou hebben ging de hoeveelheid melk snel omlaag.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:04:19 #231
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130227783
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:58 schreef L0t.. het volgende:

[..]

6 voedingen per dag lijkt mij niet gek veel. Ik heb dan wel geen verstand van kunstvoeding maar het komt op mij 'natuurlijker' over dan bijv. maar 4 flessen zoals op die pakken staat volgens mij.. Maar dat is slechts op basis van mijn gevoel hoor.
Lijkt me ook natuurlijker hoor, maar nu is het net als vannacht, 22.00, 02.00 en 06.30...die van 22.00 en 02.00 mogen er bij deze leeftijd wel af :) zal voorlopig wel niet gebeuren maar tis best vermoeiend.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:04:48 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130227799
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:58 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oh mij lijkt het juist wel best veel flessen voor 8 maanden. Ik weet alleen niet zo snel een oplossing. Wij zijn de flessen zelf gaan minderen en dan steeds een andere voeding (zoals een boterham) er voor in de plaats. Maar ja, dat moet ze dan wel maar willen en opeten.

Edit: oh die nachtflessen daar hoeft natuurlijk geen ander eten voor in de plaats op dat tijdstip :P dat lees ik nu pas. Wij hebben met 6,5 maand zelf besloten dat we gewoon geen nachtvoeding meer gaven. Dat betekende in het begin soms wel al de eerste fles om half 6, maar hij heeft het toen zelf verlegd en is langzaamaan door gaan slapen. De rest van de nacht was met een fiepje op te lossen, heeft wel een paar nachtjes geduurd.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:07:52 #233
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130227885
Zelf eten is da bom he
pi_130227887
En om 22.00 uur een grotere fles? Of trekt ze dat ook niet? Kyan krijgt 180/6 flessen om 06.30 / 10.30 / 14.30 / 18.30 uur. Gemiddeld dan. Want vandaag was hij eerder want vorige fles niet op.

Op vakantie overigens ander ritme en zaten we op 5 voedingen.
pi_130227921
Nouja, 6 voedingen op een dag is voor mij eigenlijk al iets wat sowieso onmogelijk lijkt :P :').

Isabel, lekker ding :D Stoer hoor, met haar eigen lepeltje!
pi_130227923
Becky :Y) :D
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh mij lijkt het juist wel best veel flessen voor 8 maanden. Ik weet alleen niet zo snel een oplossing. Wij zijn de flessen zelf gaan minderen en dan steeds een andere voeding (zoals een boterham) er voor in de plaats. Maar ja, dat moet ze dan wel maar willen en opeten.
Verder sluit ik me aan bij Spees :s)
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:12:18 #237
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130227990
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:09 schreef L0t.. het volgende:
Nouja, 6 voedingen op een dag is voor mij eigenlijk al iets wat sowieso onmogelijk lijkt :P :').

Isabel, lekker ding :D Stoer hoor, met haar eigen lepeltje!
Met borstvoeding zat ik ook op meer voedingen ;) Met kv is het toch sneller veel.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:13:31 #238
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130228033
Borstvoeding zat ik ook op meer hoor!
En eigenlijk ging het zo
pi_130228071
Zo is het ook veel lekkerder :D bleef het wel op het blad?
pi_130228075
Ik ga zo nog even jullie weekend avonturen lezen maar voor nu: LB wat een schatje zeg O+!
En Becky dat ziet er professioneel uit hoor!

N. van bijna 9 maanden zit op 6 a 7 borstvoedingen per dag, inclusief een nachtvoeding. Maar das misschien anders. En hij eet nog niet zo heel veel andere dingetjes. Beetje zoals het meisje van Olf, een hapje of 7 a 8 (die hij dan wel super lekker vind, maar daarna is het wel weer genoeg ofzo).

Zwemmen met zwemluier en zwembroekje. Vooral omdat ik dat heel schattig vind staan, het heeft niet echt een praktisch nut geloof ik. Dat broekje dus, de luier wel neem ik aan.

Gister terug gekomen van LL, lekker bijgeslapen en nu door naar Texel om een weekje vakantie te vieren met baby. zin in!
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:18:39 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130228158
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:07 schreef becky27 het volgende:
Zelf eten is da bom he
[ link | afbeelding ]
Yummy!! :Y)

Lijkt me leuk, dat gepriegel met eten O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:19:53 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130228183
Hoe was het kolven op de EHBO Lilalau? :D en heb je toffe dingen gezien?

Veel plezier op Texel!

Oh ik kan ook echt niet wachten tot wij weggaan.... nouja, eerst nog even 2 congressen voor vriend helaas.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:23:58 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130228264
E lag op haar buik te 'oefenen' in de box en nou is ze zomaar in slaap gevallen :D O+

Straks ga ik het ledikantje in haar kamer opmaken zodat ze daar eens haar slaapjes overdag in kan gaan proberen. Wat een stap!
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:23:59 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130228265
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:14 schreef Fieder het volgende:
Zo is het ook veel lekkerder :D bleef het wel op het blad?
nope ^O^
pi_130228351
Toch idd maar ff gebeld, tot morgenmiddag 12.00 ff tijdens iedere verschoning temperaturen en dan weer ff bellen voor overleg. Als hij boven de 39 komt nog ff bellen voor een eerdere afspraak. Dank voor de adviezen! Soms weet ik nou niet of ik een zeur ben of niet :)

Ik weet niet wanneer je last krijgt van die koemelk. Het lijkt erop dat het hier na een dag weer "mis" is gegaan. Na telefonisch overleg met de ka besloten om twee weken pepti te gebruiken en daarna twee weken standaard 2. Ik ben zaterdag begonnen met standaard 2 en het ia eigenlijk na 1 dag al minder geworden.... Hij is weer flink aan het ronken, hoesten en eczeem komt weer terug. Lijkt mij dus duidelijk, maar moeten nog tot 3 september wachten op bevestiging van de ka :) (en dan dus hopelijk een recept, want die pepti blikken zijn gewoon 30 euro!!)

Het is idd wel zo, zo slecht slapen en nu die verhoging is ook in de afgelopen dagen. Misschien toch wel een link. Zal het morgen ook weer ff aankaarten bij de ha.

Becky, wat een lieve foto! Ik vind 6 flessen wel veel hoor! Hier zit ik op 4x 180. Flessen om 8 uur, 12 uur, 5 uur en 23 uur (pap). Fruit, broodkorstje en groente tussendoor. Hij heeft alleen de voeding van 20 uur laten vallen, na z'n groente hoeft hij niets meer en wilt hij slapen.

XM, het went heel snel, geloof me. Maar ik vond de eerste keer ook stom. Ik ben inderdaad ff rustig boodschapjes gaan doen en lekker uitgebreid gaan douchen en tutten. Ben benieuwd hoe Noor het heeft gedaan. En gewoon straks extra knuffelen :)
pi_130228377
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:55 schreef becky27 het volgende:
Lief LB!!

Wat eet ze verder? Hier zitten ze op 3 flessen (9 maanden) maar ze eten in de avond echt een vol bord (okee, samen dan) en yoghurt. Dus een volle buik.
En qua pap, rijstebloem
kunnen ze hier niet hebben, maar op Biobim ging het altijd wel goed. Als je een papfles wil proberen is dat wellicht een idee?

Maar wordt vanzelf minder. Ik zou me er geen zorgen over maken hoor. Gaat straks ineens heel snel.
Met een meidenkwartet
pi_130228402
Babyzwemmen, dat lijkt me zo leuk! Ik ben een echte waterrat :D Binnenkort eens kijken wat voor mogelijkheden er hier in de buurt zijn! Fieder? ;)

O+ Lb, wat een mooi meisje! En een leuk pakje!

Isabel :Y) dat ziet er lekker uit ja! Lief snoetje O+

Hier zitten we nu op 6 voedingen per dag ongeveer, maar sinds kort geef ik de drie overdag voedingen in 2 stukjes. 1 borst als ze net wakker is, de andere borst als ze weer gaat slapen, werkt erg relaxed voor d'r! De naar-bed-voeding, late avondvoeding en nachtvoeding zijn wel beide borsten in 1 keer.

Loj, beterschap daar :*

Lilalau, hoe was LL? Was het te doen met kolven, en zo zonder baby?

Ohh, ik wil ook ergens heen met Nin! Maar wie/wat/waar geen idee :D
pi_130228414
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:04 schreef becky27 het volgende:

[..]

Lijkt me ook natuurlijker hoor, maar nu is het net als vannacht, 22.00, 02.00 en 06.30...die van 22.00 en 02.00 mogen er bij deze leeftijd wel af :) zal voorlopig wel niet gebeuren maar tis best vermoeiend.
Die mogen er van mij ook wel af, maar hier hetzelfde probleem. Een speen is atm niet wat hij wil geloof ik.
Geen tips dus, maar ik lees graag mee.
pi_130228507
Ik las ergens dat je pas op opvolgmelk 2 mag overgaan als ze op 4 flessen zitten? Maar zijn jullie dan wel gewoon met 6 maanden naar 2 gegaan?
pi_130228551
XM, eerste kdv-dag vond ik ook supermoeilijk, en vind het nog steeds niet heel makkelijk, eerlijk gezegd. Natuurlijk komt het allemaal goed, maar bij mij druisde het echt tegen al mn gevoel in, om mijn kind aan een onbekende te geven. Maarrrr, je leert de leidsters steeds beter kennen en met de maanden is het ook leuker voor je kind, dan kan ze ook met anderen spelen :). Zelf wil ik wel graag ook actief zijn met studie/werk en is het kdv dus eigenlijk iets noodzakelijks.

Ik zag geweldige foto's van LB (wat een lange knappe! O+ ) en ook het meisje van Becky! Heerrrrlijke broccoli!

Over babies van 8 maanden en nachtvoedingen kan ik meepraten, hier is het ook consequent om de 4 uur. Zou ook wel leuk zijn als het een keer om de 6 uur zou worden...

Lilalau, hoe was het! Ik ben heel jaloers! Wel wisselvallig weer gehad? Mijn vriend is dus ook geweest en werd blijkbaar versierd door een meisje, en toen kwam er net een kennis van hem langsgelopen en die riep 'heeee hoe gaat het met de kleine? Hoe is het nou om vader te zijn?' en het meisje is meteen weggerend haha. :6
pi_130228572
Kolven was best te doen eigenlijk. Wel een beetje vervelend om heen en weer te lopen, maar goed als dat het ergste is. Ja het was heel erg tof. Concerten en toneelstukken gezien, lekker in het gras geluierd en tot in de vroege uurtjes gedanst. En ik was heel heel blij toen ik mijn kind weer zag. Had hem toch wel onwijs gemist, ondanks dat ik het heel belangrijk vind dat hij ook één op één tijd heeft met zijn vader. Mijn vriend reist heel veel voor z'n werk dus N en ik zijn vaak met z'n tweetjes.

XM ik kan me voorstellen dat je het helemaal niks vind nee :(. Lijkt mij ook onwijs wennen straks. Mag je haar snel weer ophalen?

LB ja slaapjes overdag in bed is echt wel een stap he op de een of andere manier. Maar het is ook wel lekker als ze dat eenmaal doen. En mijn huis werd er ook weer een stuk schoner op. Waar ga jij heen op vakantie? En succes in je uppie. Gaat goed komen!

Ja Belle het lijkt mij ook heerlijk (hier de eerste vakantie hoor, en dan ook nog in eigen land). Lekker fietsen, naar het strand, zeehondjes kijken!

Loj ik denk niet dat je een zeur bent hoor, even aankijken tuurlijk, en niet voor elk wissewasje op de stoep bij de huisarts staan ok. Maar na een paar dagen wil je wel verbetering zien toch? En dan lijkt het me fijn als er even iemand naar kijkt. Daar zijn ze voor.
pi_130228586
Loj, moet je dan nu serieus tot 4 sept (?) die gewone voeding blijven geven als hij zo duidelijk reactie geeft? Ik zou geneigd zijn het een dag of twee aan te kijken en daarna aan te dringen op een snellere afspraak en of zelf al meteen weer terug te gaan naar Pepti. Ik heb er nul verstand van hoor maar ik vind het gewoon heel zielig klinken als een kindje zoveel last heeft omdat hij de voeding blijkbaar niet kan verdragen.

LLL, geslaagd weekend gehad? Nu al bijgeslapen, lekker hoor! Veel plezier op Texel! Ik wil ook weg...
pi_130228594
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:29 schreef bellelena het volgende:

Loj, beterschap daar :*

Ohh, ik wil ook ergens heen met Nin! Maar wie/wat/waar geen idee :D
Tnx :)

Wat dacht je van een kinderboerderij ofzo? Ow is er dol op! Hij vindt de dieren reuze interessant!
pi_130228616
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

Thuiswerken terwijl je kind thuis is?

Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.
Ik snap echt niet hoe moeders dat kunnen doen, Of je moet 's avonds nog een aantal uur maken als je kind op bed ligt.

Als Luc thuis is, kan ik echt niet werken, behalve als hij slaapt. En dat wordt ook steeds minder als ze ouder worden.

Dit is trouwens geen verwijt hoor! Maar oprechte interesse.

en succes, de eerste keer wegbrengen is nooit makkelijk.. :*
pi_130228625
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:35 schreef Olf het volgende:
XM, eerste kdv-dag vond ik ook supermoeilijk, en vind het nog steeds niet heel makkelijk, eerlijk gezegd. Natuurlijk komt het allemaal goed, maar bij mij druisde het echt tegen al mn gevoel in, om mijn kind aan een onbekende te geven. Maarrrr, je leert de leidsters steeds beter kennen en met de maanden is het ook leuker voor je kind, dan kan ze ook met anderen spelen :). Zelf wil ik wel graag ook actief zijn met studie/werk en is het kdv dus eigenlijk iets noodzakelijks.

Ik zag geweldige foto's van LB (wat een lange knappe! O+ ) en ook het meisje van Becky! Heerrrrlijke broccoli!

Over babies van 8 maanden en nachtvoedingen kan ik meepraten, hier is het ook consequent om de 4 uur. Zou ook wel leuk zijn als het een keer om de 6 uur zou worden...

Lilalau, hoe was het! Ik ben heel jaloers! Wel wisselvallig weer gehad? Mijn vriend is dus ook geweest en werd blijkbaar versierd door een meisje, en toen kwam er net een kennis van hem langsgelopen en die riep 'heeee hoe gaat het met de kleine? Hoe is het nou om vader te zijn?' en het meisje is meteen weggerend haha. :6
Hahahaha ^O^
Ik vind het zelf ook altijd wel een goeie bij ongewenste sjans. "Nee ik ga een beetje op tijd naar huis, morgen is de kleine gewoon weer om 6 uur wakker he" :W

Wel wat regen ja, vooral vrijdag nacht. En dan vind ik kamperen toch een stukje minder leuk. Maar gelukkig ook zon hoor.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:39:14 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130228647
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:33 schreef Fieder het volgende:
Ik las ergens dat je pas op opvolgmelk 2 mag overgaan als ze op 4 flessen zitten? Maar zijn jullie dan wel gewoon met 6 maanden naar 2 gegaan?
Ja, ik ben wel overgestapt en heb de flessen zelf aangepast. Heb toen wel nog om advies gevraagd hier :P omdat ik niet uitkwam. Toen het advies opgevolgd om gewoon te proberen de 23:00 voeding weg te laten. De eerste tijd werd hij daardoor wel vaker 's nachts wakker maar we kwamen wel uit met voeding.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:40:55 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130228692
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:30 schreef Mineola het volgende:

[..]

Die mogen er van mij ook wel af, maar hier hetzelfde probleem. Een speen is atm niet wat hij wil geloof ik.
Geen tips dus, maar ik lees graag mee.
Hier ook geen speen, vind ik niet zo erg hoor voor de toekomst maar nu zou het wel makkelijk zijn geweest.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:33 schreef Fieder het volgende:
Wij zitten op de neocate en dat gaat tot 12 maanden dus geen last van.
pi_130228694
quote:
5s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Thuiswerken terwijl je kind thuis is?

Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.
Ik snap echt niet hoe moeders dat kunnen doen, Of je moet 's avonds nog een aantal uur maken als je kind op bed ligt.

Als Luc thuis is, kan ik echt niet werken, behalve als hij slaapt. En dat wordt ook steeds minder als ze ouder worden.

Dit is trouwens geen verwijt hoor! Maar oprechte interesse.

en succes, de eerste keer wegbrengen is nooit makkelijk.. :*
Nou dat, ik vind het echt knap als mensen kunnen thuiswerken overdag.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:43:18 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130228745
Zeg dat wel ja. Ik moet redelijk wat thuis werken en dat komt echt op de uurtjes dat S slaapt neer. Ik ben zelfstandige dus ik hoef me verder niet te verantwoorden maar als ik ergens in dienst zou werken dan zou ik met een dag thuiswerken niet gedaan krijgen wat zou moeten denk ik. Dus dan wat in de avonden in moeten halen.
pi_130228759
Thuiswerken doe ik niet, maar ik studeer wel op die dagen. Netto kom ik dan op een uur of drie. En 's avonds zou ik er nog twee uur bij kunnen werken, maar meer dan 5 uur op een dag met baby is voor mij niet haalbaar.

En ik zou er heel onrustig van worden, ik heb liever al mijn aandacht voor baby als ik thuis ben met baby, en alle aandacht voor studie/werk als ik op studie/werk ben.
pi_130228787
ahum, dus... *schoorvoetend binnen schuift*

:@

Daar was ik weer... :W
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:45:14 #262
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130228795
Ik werk overdag op kantoor (2*8 en 2*9) en 's avonds nog vaak redelijk veel thuis atm. Straks met opleiding ook veel studeren.

Overdag met de kids thuis is dat geen succes iig.
pi_130228846
Hmm ja ik ben ook benieuwd hoe dat straks gaat met studeren erbij. Maar een uur of 3,4 per dag lijkt mij ook wel de max.. Komt dus redelijk overeen met wat jullie vertellen.
pi_130228877
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:36 schreef Mineola het volgende:
Loj, moet je dan nu serieus tot 4 sept (?) die gewone voeding blijven geven als hij zo duidelijk reactie geeft? Ik zou geneigd zijn het een dag of twee aan te kijken en daarna aan te dringen op een snellere afspraak en of zelf al meteen weer terug te gaan naar Pepti. Ik heb er nul verstand van hoor maar ik vind het gewoon heel zielig klinken als een kindje zoveel last heeft omdat hij de voeding blijkbaar niet kan verdragen.

Jips, want na twee weken kon je pas andere oorzaken uitsluiten volgens de ka. En vervroegen is geen optie. Het heeft me al heel veel moeite gekost om deze afspraak te vervroegen! (Hij moest eind sept voor z'n laatste check).
Maar ik vind het ook zielig!

Ik was vergeten te reageren op de mooie foto van LB!

Fieder, hier zei het cb dat ik met zes maanden moest overgaan op 2.. Hoeveel flessen hij kreeg maakte niet uit.

Leuk hoor zo'n weekend lil, nu weer lekker knuffelen!
pi_130228927
XM, we zitten in hetzelfde schuitje vandaag! M is ook voor het eerst wennen op het kdv vanochtend...
Ik vond het een stuk makkelijker om hem weg te brengen, dan bij peuter, ruim 2 jaar geleden. Ik ken de leidsters en zo, dat scheelt een heleboel. Peuter was ook helemaal trots dat zijn broertje vandaag mee ging O+

Ik hoop zo nog even mijn ogen dicht te kunnen doen. Al anderhalve week vrijwel elke nacht om de 2 uur voeden hakt er behoorlijk in. Stomme 19 wekensprong |:(
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:55:23 #266
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130229090
Succes mama's met wennende baby's. Ik vond het altijd heerlijk, één van de weinige momenten dat er niemand thuis was en ik veeeel huishoudelijk werk kon verzetten.
pi_130229213
Morgen en donderdag gaat M ook naar het kdv en ik heb een lijstje met wat ik allemaal wil doen. Maar vanochtend hoeft er even helemaal niks :Y
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:01:49 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130229261
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:45 schreef Estrys het volgende:
ahum, dus... *schoorvoetend binnen schuift*

:@

Daar was ik weer... :W
Hee estrys! :W

Hoe gaat het daar?
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:03:46 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130229318
Ohja en ik doe nu een loi-opleiding, vind dat ook lastig te doen als E wakker is. Dus ik probeer 's avonds te studeren als ze in bed ligt. En straks hopelijk als ze boven slaapt :Y
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:25 #270
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130229331
:W estrys. Druk?

Lila, ik las iets over een schoon huis en nu moet ik dweilen van mezelf o|O

Olf :D

Verder peuter voor het eerst sinds tijden op de psz en baby in bed.
Hier geen ervaring met kdv, ik stond vorig jaar te huilen toen ik peuter voor het eerst naar de psz bracht. Zelfs vanmorgen had ik nog een brok in mn keel.

Loj, wat rot dat hij er zoveel last van lijkt te hebben.

Becky, hoewel het heel rot is om er om 2 uur uit te moeten denk ik dat ze het zelf wel regelt als ze meer vast voedsel gaat eten overdag.
pi_130229756
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hee estrys! :W

Hoe gaat het daar?
Het gaat heel heel heel erg goed. *O* Maar man man wat is het druk zo met twee.

Onze lieve kleine meid is inmiddels ruim 7 maanden. Ze zit, ze kruipt, ze staat en bovenal ze lacht.
Ze lacht altijd, vanaf het moment dat ze opstaat tot het moment dat ze weer naar bed gaat is ze vrolijk. Het is gewoon echt een heerlijk vrolijk en gezellig kind dat geen seconde stil wil zitten.

Inmiddels ben ik sinds twee weken weer aan het werk, tot die tijd heb ik iedere minuut genoten van mijn kleine mopje (en het naar schoolgaande grote moppie natuurlijk)

SPOILER
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:37:08 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130230286
Ohhhh wat is ze leuk Estrys!! O+
pi_130230512
Wat een lief meisje O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:59 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130230827
E slaapt nog steeds! :o :? *O* 1,5 uur al bijna!
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:02:59 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130231280
Ok, fokwet :')
pi_130232693
Oh LadyBlack wat heb je toch een ontzettend mooi elfje O+
pi_130232904
:W estrys, wat een leukerd heb je daar. Fijn dat het zo goed gaat.

Becky, ik vind 6 flessen ook wel veel. Rosalie krijgt 5 flessen. 4x 150/5 en de laatste fles om 23.00 is 180/6. Alles gaat op.
Drinkt Isabel haar flesjes ook allemaal leeg? En wil ze echt een voeding? Want wij staan ook steeds paraat met een fles zodra het na 05.00's ochtends is. Gisterochtend gaf ik haar een speentje en toen sliep ze tot 07.45 :o
Misschien nog wel langer, maar toen schrok ik wakker en vond ik het er wel tijd voor.
Helaas (in deze situatie) bij jullie dus geen speentje, maar wellicht een knuffel en een aai over dr bol en weer verder laten slapen?

Fieder, pas overstappen naar voeding nr 2 als ze op 4 flessen zitten heb ik nog nooit gehoord.Ik ben bij eva gewoon overgestapt toen ze 6 maanden was en doe dat straks bij Rosalie ook weer.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:00:51 #278
259886 pessie
pi_130233294
Estrys wat is ze alweer gegroeid zeg.

Lb, zo'n mooi meisje die E!
pi_130233456
Wij zitten op 5 flesvoedingen. Volgens het CB zou dat 4 moeten zijn. Maar ze trekt de nacht dan niet. Met nog eentje om 22:30 trekt ze het net tot 6 uur. De oudste sliep pas door met 1,5 jaar en dus voor nu werkt dit voor haar denk ik dan. Ze krijgt flesvoeding sinds half juni overigens, daarvoor alleen borstvoeding. Toen hebben we nog even nr 1 gegeven en eerst nog wat gemengd met 2 voordat we helemaal over gingen op 2. Was op aanraden van de arts van het cb.

Wij hebben geen speentje, mevrouw sabbelt op haar wijsvinger. Haar linker, met de onderkant naar boven. Lastig uitleggen maar zie foto. En iedereen zegt 'wat gek, heb ik nog nooit gezien.' En ik deed het vroeger op precies dezelfde manier! Zo grappig. Maar er zijn weinig momenten dat ze die vinger niet in haar mond heeft, bij het eten na iedere hap bijvoorbeeld. Hoe gaan we dat nou weer ooit afleren? :P

SPOILER
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:08:47 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130233543
Hoe is het bij jou ondertussen Danic?
Wat een leuke foto Estrys! En dat duimen2.0 wordt vast moeilijk afleren :+ Ik vind het er niet heel gek uitzien trouwens hoor.

Ik ontdek net een grote bult op Silvijns hoofd, zo groot als een 2 eurostuk ofzo. Met een bijna geheeld korstje in het midden dus hij zit er al zeker een dag. Parenting Fail :') Hij botst wel tegen van alles aan met zijn avonturen de hele dag maar ik heb niks gezien wat zo hard ging.

Wel helemaal blij bij de aanblik van zijn houten graafmachine die we voor m gekocht hebben. Stoere jongetjesspeelgoed O+

SPOILER
pi_130233639
Denk dat het duimen 2.0 afleren niet gaat werken. Ik word ook nog wel eens wakker zo. :@

Hij is er duidelijk blij mee Spees_eend :D
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:12:27 #282
259886 pessie
pi_130233682
Spees waar is de eend?

Estrys, schattig zo zeg O+
pi_130233709
Da's helemaal geen baby meer! :o
leuke kleertjes ook! Niks bijzonders, maar ik had het zelf zo kunnen uitzoeken O+ En bij ons is de graafwagen favoriet nu. Wielen *O*

Estrys! Leuk weer wat van jullie te lezen! Wat een kloon van je oudste is je meisje zeg! Wat ik me herinner van zijn foto's dan. Fijn dat het zo goed gaat.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:16:39 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130233804
Pessie, de eendjes zijn even aan het bijkomen op een andere plek van al dat geweld...
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:13 schreef Mineola het volgende:
Da's helemaal geen baby meer! :o
leuke kleertjes ook! Niks bijzonders, maar ik had het zelf zo kunnen uitzoeken O+ En bij ons is de graafwagen favoriet nu. Wielen *O*
Leuk he! Shirtje is van Kyara's M geweest en De Chino past eindelijk :+

quote:
Estrys! Leuk weer wat van jullie te lezen! Wat een kloon van je oudste is je meisje zeg! Wat ik me herinner van zijn foto's dan. Fijn dat het zo goed gaat.
Dat had ik ook getypt en weer weggehaald want ik begon te twijfelen of ik de oudste wel eens gezien had :+ maar door jouw post denk ik dat het toch wel klopt.
pi_130233842
Leuk meisje Estrys.

Silvijn O+ shirtje staat hem goed!
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:18:51 #286
259886 pessie
pi_130233871
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Pessie, de eendjes zijn even aan het bijkomen op een andere plek van al dat geweld
:P . Ergens hoog en ergens achter?
pi_130233895
Maar dit is dan de dikke chino of niet? In 74? Hier passen de rode en de gele (dunne) nu ook goed. Volledig ingesnoerd, dat wel :+

En lang leve v&a :D
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:21:54 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130233965
Zoiets Pessie :+

Mineola, deze is redelijk dik ja. Van de herfst vorig jaar. En het is een 68...Op het strakste knoopsgatelastiekje. :X En bij te lang en intensief kruipen glijdt ie nog van zijn billen af.
pi_130233987
Spees, hou op mens! Die foto's van Silvijn O+ Ik moet ook een zoon ;(
Sarcasme. Herken het.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:23:51 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130234032
Je weet hoe het moet!
pi_130234046
Silvijn O+

Estrys, wat schattig! Ik kende vroeger ook een meisje die zo op haar vinger sabbelde, bij mij op de basisschool. Ze had er zelfs een beetje scheve vinger van!
pi_130234077
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Pessie, de eendjes zijn even aan het bijkomen op een andere plek van al dat geweld...

[..]

Leuk he! Shirtje is van Kyara's M geweest en De Chino past eindelijk :+

[..]

Dat had ik ook getypt en weer weggehaald want ik begon te twijfelen of ik de oudste wel eens gezien had :+ maar door jouw post denk ik dat het toch wel klopt.
oordeel zelf maar. Deze foto moet ongeveer van dezelfde periode zijn. Het is gelukkig heel makkelijk vergelijken aangezien ze 2 dagen na elkaar jarig zijn :)

pi_130234078
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Je weet hoe het moet!
We oefenen volop :9
Sarcasme. Herken het.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:25:38 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130234111
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:24 schreef bellelena het volgende:
Silvijn O+

Estrys, wat schattig! Ik kende vroeger ook een meisje die zo op haar vinger sabbelde, bij mij op de basisschool. Ze had er zelfs een beetje scheve vinger van!
_O- Ik schoot hier hardop van in een proest.
pi_130235123
Goed. Mijn kind eet net met smaak een boterham met kaas en drinkt een lading rooibosthee die in een mok niet zou misstaan. En ik ontdek ook nog een paar tanden extra.

Waar is mijn baby?!
pi_130235181
Ha Mineola, nu snap ik waarom bijvoeding dus soms tot na 6 maanden wordt uitgesteld :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:27 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130236214
Ja ik zie het Estrys!

Mineola wat goed, vooral die thee! En nieuwe tanden.. Zou hij daarom lastige dagen hebben gehad vorige week?
pi_130236718
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

_O- Ik schoot hier hardop van in een proest.
:D :D
pi_130236730
Mineola, wow! Dat wordt echt al een grote ja O+
pi_130237161
Mineola's mini wordt midi!
pi_130237168
en dicht dan maar....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')