http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item41702d61c8quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord, het is vooral ook omdat je steeds vaker ziet dat aquaria naar LED overgaan, voornamelijk omdat het een stuk zuiniger is en je ook leuk kan spelen met het overgaan naar nachtverlichting en de zonsopkomst/ondergang. Ik heb een 180 liter bak dus dat is geen vissenkom, er moet wel redelijk wat licht in ja![]()
Waar ik zelf ook dacht dat de besparing in zou gaan zitten is qua energie kosten, 2 TL balken van 35 watt per stuk die 10 uur per dag aanstaan tegen LED. Daarbij dat een goede TL balk jaarlijks ofzo vervangen wordt ben je dus iets van 30-40 euro kwijt voor 2 ledbalken, en dan de stroomkosten.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item41702d61c8
ff snelle search, maar zoiets is best goedkoop en op lange termijn ook
10 uur per dag 35w, dat zegt vrij weinig. Dat is 3 tientjes per jaar extra?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord, het is vooral ook omdat je steeds vaker ziet dat aquaria naar LED overgaan, voornamelijk omdat het een stuk zuiniger is en je ook leuk kan spelen met het overgaan naar nachtverlichting en de zonsopkomst/ondergang. Ik heb een 180 liter bak dus dat is geen vissenkom, er moet wel redelijk wat licht in ja![]()
Waar ik zelf ook dacht dat de besparing in zou gaan zitten is qua energie kosten, 2 TL balken van 35 watt per stuk die 10 uur per dag aanstaan tegen LED. Daarbij dat een goede TL balk jaarlijks ofzo vervangen wordt ben je dus iets van 30-40 euro kwijt voor 2 ledbalken, en dan de stroomkosten.
70W TL lumen uit een ledstrip halen kan weleens een probleem worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:42 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Hoeveel lux moet je aan denken dan? Want het moet natuurlijk wel door 40 cm water gaan. Heeft iemand van jullie niet zo een stripje die hem even boven een vaas kan houden ofzo?
Ik heb zowel een RGB als warm light ledstrip van 5meter. Qua lichtsterkte is het echt niet meer dan een 40watt gloeilamp hoor. Mijn kamer is tenminste niet zo fel belicht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:42 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Hoeveel lux moet je aan denken dan? Want het moet natuurlijk wel door 40 cm water gaan. Heeft iemand van jullie niet zo een stripje die hem even boven een vaas kan houden ofzo?
Ik wil je wel een stukje strip opsturenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:42 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Misschien dan niet als overdag licht, maar ik weet nog dat ik in mijn kleine bakje een stripje had voor 'nacht licht' en vond dat er toch wel tof uit zien.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:03 schreef mschol het volgende:
ik snap best dat je voor je aquarium goedkopere oplossingen zoekt, maar ik zou china toch niet snel als alternatief zien..
er staat hier een 900 liter bak, die is gekocht met aquarium computer en alles wat erbij hoort..
als er al een lampje vervangen moet worden, komen ze volgens mij gewoon uit duitsland: goedkoper als in NL en wel goede kwaliteit. (niet mijn bak, maar door die computer krijg ik er wel weer mee te maken..)
Als je zou willen zou dat wel tof zijn, kan ik dat gewoon met een batterij aan doen? Ik pm je ffquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:32 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ik wil je wel een stukje strip opsturenHeb nog wel wat liggen.
Dus als je je hand beweegt gaat hij aan en anders in standby ofzoquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:44 schreef henk3412 het volgende:
mijn horloge reageert op handbeweging, maar dat wordt behoorlijk irri als ik het een dag of 2 in de kast zet. heeft iemand tips?
als de horlogo een paar uur niet beweegt,staat hij stil en als ik heem om heb beweegt die welquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dus als je je hand beweegt gaat hij aan en anders in standby ofzo? Of bedoel je dat hij oplaadt als je je hand beweegt
?
Dan kan je hem beter weggooien, dan moet je hem dus elke ochtend gelijk zettenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:49 schreef henk3412 het volgende:
[..]
als de horlogo een paar uur niet beweegt,staat hij stil en als ik heem om heb beweegt die wel
Voor zo weinig geld zo'n klein dingetje? Lijkt mij meer een handgranaat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:54 schreef Oberonn het volgende:
Hoi! Even twee vraagjes
Hoe zit het met de kwaliteit/capaciteit van die 2600mAh 'lipstick' powerbanks? Kan deze zorgen voor een volle laadbeurt op een iphone? Als iemand deze wel eens heeft besteld hoor ik dat graag. Ik heb het over deze:
http://www.aliexpress.com(...)pest/1124234873.html
En als tweede; hoe veilig is het bestellen met credit card? Aangezien je geen andere keuze hebt op AliExpress ben ik benieuwd of er risico's aan verbonden zijn
Alvast bedankt!
Ja het zijn prullen, maar voor dat geld verslijt ik ze makkelijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:54 schreef Xetran het volgende:
[..]
Voor zo weinig geld zo'n klein dingetje? Lijkt mij meer een handgranaat.
Ah okee, klinkt wel okequote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:03 schreef RobertNL het volgende:
Veelal niet hele positieve dingen over gehoord. Kans is groot dat ze cellen hergebruiken of iets dergelijks.
Wat ik wel heb gezien is mensen die zo'n ding kopen en er zelf een goede 8650 cel in doen (dan heb je wel een mooie powerbank). Die enclosures zijn wellicht ook wel los te koop.
Deze of deze en meerquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:11 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Ah okee, klinkt wel oke
Is dit moeilijk zelf te doen? En waar kan ik die dingen eigenlijk vinden? Zoeken op enclosure oid werkt niet echt
Ah zo, nu snap ik hetquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Deze of deze en meer
En dan een losse cel zoals Xtar 18700 of Sanyo cellen
Zou zelf voor de tweede set cellen gaan met 2 van bovenstaande powerbanks; of gewoon zoiets kopen en dan de cel vervangen.
Bovenstaande cellen zijn wellicht niet de goedkoopste maar worden op zaklamp fora aanbevolen en ontploffen niet direct in je gezicht. Wat overigens wel naar is aan bovenstaande enclosures is het opladen van de powerbank zelf. Dat is natuurlijk nooit veilig. Dus wellicht een losse lader. Maar dat maakt het alweer een prijzig verhaal waardoor je wellicht beter een losse (Chinese) merk powerbank kan kopen
de enige en beste tip die ik kan geven is, wat je ook koopt, besteld of laat overwaaien uit china, gooi de bijgevoegde adapter/lader direct weg.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef rene90 het volgende:
Heren van het goede leven, ik wil kijken wat er mogelijk is in mijn aquarium qua led verlichting uit China. Je hebt wel het één en ander al in standaard pakketjes maar ik wil wel dat het goed spul is ook omdat die stekker elk moment van de dag in het stopcontact zit en ik dus geen doorgebrande / afgefikte zooi wil.
Wat is het slimste, iemand enige ervaring op dit gebied? Als je voor een leuke prijs ook nog een combi kan maken met een soort nacht licht is dat altijd leuk. Qua bevestiging dacht ik gewoon aan die plak strips die ik tegen de onderkant van de lampen kap.
Thanks alvast
Dat zal ik ook gelijk doen jaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:11 schreef mickeyD het volgende:
[..]
de enige en beste tip die ik kan geven is, wat je ook koopt, besteld of laat overwaaien uit china, gooi de bijgevoegde adapter/lader direct weg.
Waar heb je dat gelezen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:45 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat zal ik ook gelijk doen ja
Hadden jullie dat gelezen trouwens dat je imitatie apple opladers kan inruilen en je dan 50% korting krijgt op een officiële? Misschien handig voor wat mensen hier.
Dat heb ik ook 1 keer gehad. Ik dien een claim in en vervolgens draait de verkoper de boel omquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:22 schreef henk3412 het volgende:
op 28 juli had ik een horloge besteld op pa.toen die aankwam bleek een wijzer los te zitten.ik heb paar dagen terug een claim geopend en ik heb een rma gesprek via de site pa.nu heeft pa de status van mijn claim op pp op Retour van de objecten gezet.ik kan geen opmerkingen meer plaatsen en ik kan alleen nog maar volginformatie verstrekken en de claim annuleren
heeft iemand tips voor mij en wat kan ik nog doen?
\ja ik kan de claim annuleren of volginformatie verstrekken.verder niks.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:37 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Dat heb ik ook 1 keer gehad. Ik dien een claim in en vervolgens draait de verkoper de boel om![]()
Ik snap nog steeds niet hoe dit mogelijk is maar ik heb toen een mailtje gestuurd naar Paypal, met de vraag hoe dit kan.
Vervolgens heb ik wel de claim gewonnen maar geen idee of dit door het mailtje kwam.
Je zit gewoon helemaal vast
Dit heb ik ook laatst gehad. Je kunt ze als het goed is niet meer bereiken via PA toch? Ik heb ze gewoon een mail gestuurd op hun info mail (geloof ik?) en vervolgens werd ik daar gewoon verder geholpen door ze. Maar op dat RMA kon ik niet de reactie van hun zien en ik kon zelf ook niks meer plaatsen en opnieuw een RMA indienen ging ook niet omdat er voor het ordernr. al eentje bestond heel vaag allemaal bij zequote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:22 schreef henk3412 het volgende:
op 28 juli had ik een horloge besteld op pa.toen die aankwam bleek een wijzer los te zitten.ik heb paar dagen terug een claim geopend en ik heb een rma gesprek via de site pa.nu heeft pa de status van mijn claim op pp op Retour van de objecten gezet.ik kan geen opmerkingen meer plaatsen en ik kan alleen nog maar volginformatie verstrekken en de claim annuleren
heeft iemand tips voor mij en wat kan ik nog doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |