Ik heb in een slagerij gewerkt en als je 250 gram pp rekent is dat genoeg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:33 schreef soapie het volgende:
Piet, ik ga zaterdag bbq-en met een paar mensen. Hoeveel vlees pp reken ik ongeveer??? Heb stokbrood en salade ed erbij...
Oke thanks, hier kan ik wat mee!!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb in een slagerij gewerkt en als je 250 gram pp rekent is dat genoeg.
Is dat voor grote of voor kleine eters?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb in een slagerij gewerkt en als je 250 gram pp rekent is dat genoeg.
Wij maakten vaak sate met nasi zonder vlees, dan was 200 gram sate met pindasaus genoeg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:39 schreef soapie het volgende:
[..]
Oke thanks, hier kan ik wat mee!!!
Gemiddeld. En 200 gram is al meer dan mensen elke dag eten. Als het op is, moeten ze maar salades eten enzo. Boeien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is dat voor grote of voor kleine eters?
Ik moet over een maand een BBQ voor +/-200 man regelen
Kleine eters. Op een BBQ eet men al gauw 5 stukken/spiezen vlees of vis. Totaal zo'n 400 gram.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is dat voor grote of voor kleine eters?
Ik moet over een maand een BBQ voor +/-200 man regelen
Klinkt goedquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Erg verder dan rettich, aardappel, slagroom, groentebouillon, tijm en uit kom ik niet trouwens. Misschien een spekje ofzo erdoor.
Iemand aanvulling?
Zat net te twijfelen of ik er wel aardappel doorheen wil doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt goed
Gisteren heb ik bloemkoolsoep gemaakt, bloemkool, bouillon, wat vegeta, wat light soy, en room, goddelijk lekker.
Heerlijk. Heb standaard kippen en rundersoep in de vriezer, en nog een paar bakken aspergesoepquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zat net te twijfelen of ik er wel aardappel doorheen wil doen.
Die rettich moet gewoon op alleen ik eet niet veel thuis komende week. En soepje in koelkast en vriezer lijkt me wel makkelijk. En handig in geval van kater
Wat is dat, vegeta? Als ik google kom ik uit bij een kroatisch product met gedroogde groente en zout en vanalles. Klinkt als een soort bouillion blokje, wat dan weer totaal niet klinkt als iets wat jij zou gebruiken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt goed
Gisteren heb ik bloemkoolsoep gemaakt, bloemkool, bouillon, wat vegeta, wat light soy, en room, goddelijk lekker.
Is een mengsel van zout, kruiden, gedroogde groenten en glutamaat. Gebruik dat regelmatig als vervanger van zout. Waarom zou ik dat niet gebruiken? Omdat er glutamaat in zit? Dat zit ook in de soyasaus en de zelfgemaakte bouillonquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:54 schreef Sjaam het volgende:
[..]
Wat is dat, vegeta? Als ik google kom ik uit bij een kroatisch product met gedroogde groente en zout en vanalles. Klinkt als een soort bouillion blokje, wat dan weer totaal niet klinkt als iets wat jij zou gebruiken...
Omdat dit voor mij klinkt als een soort bouillionblokjes, en jij dat soort dingen meestal te zout vind enzo.. Ik hoor jou meestal zeggen dat je niet vak zakjes en pakjes houdt en wel van vers, daarom klonk niet dit direct als iets wat jij zou gebruiken.. Maar bedankt voor de info!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een mengsel van zout, kruiden, gedroogde groenten en glutamaat. Gebruik dat regelmatig als vervanger van zout. Waarom zou ik dat niet gebruiken? Omdat er glutamaat in zit? Dat zit ook in de soyasaus en de zelfgemaakte bouillon
Zakjes en pakjes gebruik ik ook niet, maar dat is omdat ik ze niet lekker en te zout vindt. Kruidenmengsels gebruik ik weer wel, en vegeta.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:34 schreef Sjaam het volgende:
[..]
Omdat dit voor mij klinkt als een soort bouillionblokjes, en jij dat soort dingen meestal te zout vind enzo.. Ik hoor jou meestal zeggen dat je niet vak zakjes en pakjes houdt en wel van vers, daarom klonk niet dit direct als iets wat jij zou gebruiken.. Maar bedankt voor de info!
Urenlang naar zitten kijken, wat is dat mooiquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat te doen met een Romanesco bloemkool?
Verse groene kruiden, knolselder of bleekselder, teentje knoflook, verder geeft gedroogde tomaat hem wat meer umami.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Piet, groentebouillon...zit ik in de goede richting met een paar uien, prei, wortels, wat champignons, laurierblad, peperkorrels en eventueel wat selderij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |