Zie strava voor de details, ik heb jou niet gezien.quote:
Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef MCH het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog even een keertje proberen mee te fietsen in Groningen. Kijken hoeveel rondjes ik het vol ga houden.
Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Waarom vind je die tandem niks? Rij je er gelijk 2 voorbij als je der langs gaat ;-)
Hoe zie jij mij op Strava?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen.
Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
o nee was even in de war met cff
Hij is gefietst.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?
ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Knap dan om zo snel weer thuis te zijn
O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.
ja klopt daar fietsten we wel langs ja, de heenweg fietste ik wel alleen heen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:13 schreef MCH het volgende:
[..]
O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club.
Die gevoerde broeken zij ideaal in combi met beenwarmers, zeker aan te raden. Je zult waarschijnlijk de claudio bedoelen van castelli. Die broek gebruik ik in combi met nanoflex beenwarmers. Super in voor en najaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Beenwarmers gebruik je als het goed is heel vaak. Niet alleen om ze weer uit te doen maar een korte broek + beenwarmers zit comfortabeler dan een lange broek vind ik (en met mij het merendeel van de fietsers). Pas als je korte broek echt te koud is op de bovenbenen doe je dan een lange broek aan. Voor mij is dat beneden 7-8 graden ofzo, omdat ik twee gevoerde korte broeken heb (Castelli Fluido en Sportful NoRain). Die zijn eigenlijk ideaal. Ietsje warmer dan normaal maar niet te warm tot 25 graden en ze houden een spat water tegen.
Die gast die 'm bestuurt rijdt ook niet altijd even fijn. Liet een paar weken terug zich finaal door het midden terugzakken in de eerste bocht van de laatste ronde. Ging allemaal net goed. Ik ken die gozer ook wel een beetje, arrogant ventje.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijd
Hoe laat start jij? Ik rijd hem ookquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik was er idd niet. Morgen ploegentijdrit in Sittard ofzo. Dus vandaag even de beentjes omhoog. Over twee weken doe ik weer mee.
Toen ik hem kocht was het nog de claudio, vanaf aanstaande winter inderdaad de Nanoflex. Voor de geïnteresseerden de winter catalogus: http://www.castelli-cycling.cz/katalog/castelliz2013katalog.pdfquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:43 schreef eentwee het volgende:
Ja de Claudio bedoel ik. Nu heten die dingen Nanoflex ofzo. In Nederland is een dergelijk kledingstuk echt fijn, lijkt een nicheproduct maar door de veelzijdigheid gebruik ik hem heel vaak. Hele voorjaar bijv. De zeem van Sportful is ook dusdanig dat ik er de AGR mee kon rijden, nog iets beter dan de Kiss van Castelli vind ik. Ik heb inderdaad ook gevoerde beenstukken.
Hoe moet dat nou met die profcarriere van jou? Drinken en blowen op de vooravond van een grote cyclo, te eigenwijs om met vermogensmeting te trainen, en dan kun je tot slot ook nog eens niet waaierrijden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:15 schreef kaasplankje het volgende:
Geef mij dan maar Bullet ultra dan verzin ik zelf die wattages er wel bij.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:44 schreef Gripper het volgende:
Drinken en blowen op de vooravond van een grote cyclo
Op de giant site zelf zijn goedkoop uit te halen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:08 schreef muzas het volgende:
Haha past precies bij je fiets.
Doet me denken, moet eens zoeken of er nog ergens voor een habbekrats een blanco pakje in de ramsj ligt. Zijn exact de kleuren van mijn fiets![]()
eentwee?
Ik denk met name dat het zeem niet echt geweldig kan zijn. En geen idee hoe het met de douane zal verlopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik zag op de Engelse Ebay allemaal Chinese koerspakjes en -broekjes met echte teamlogo's, voor nog geen 11 pond, namaak natuurlijk, maar kent iemand dat spul? hoe goed is het en krijg je een erg hoge boete als ze het opmerken bij de douane?
Op de site van Giant zelf staan ze al voor de helft van de prijs. Heb je tenminste wel de originele kleding en geen Chinese rip-offs.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:08 schreef muzas het volgende:
Haha past precies bij je fiets.
Doet me denken, moet eens zoeken of er nog ergens voor een habbekrats een blanco pakje in de ramsj ligt. Zijn exact de kleuren van mijn fiets![]()
eentwee?
Ik zou ook eerder een shirtje koken dan een bibje...hoewel ik geen écht groot fan ben van officiële teamshirtjes, ik rijd nu wel met een teamshirtje, maar van een tijd geleden en in de kleuren van een bepaald land (dat zeg ik even niet publiekelijk hier omdat ik dan straks voor gek gezet word omdat ik zo langzaam fiets), dus zegmaar een shirtje dat de kampioen van een land zou dragen...best wel koel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik denk met name dat het zeem niet echt geweldig kan zijn. En geen idee hoe het met de douane zal verlopen.
Doe nou niet zo geheimzinnig, als je al zo maf bent dat je in een shirtje van een landskampioen fietst, dan maakt het ook niet meer zoveel uit welk land dat dan was. (Tenzij het de nationale kampioenstrui van Samoa is natuurlijk)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zou ook eerder een shirtje koken dan een bibje...hoewel ik geen écht groot fan ben van officiële teamshirtjes, ik rijd nu wel met een teamshirtje, maar van een tijd geleden en in de kleuren van een bepaald land (dat zeg ik even niet publiekelijk hier omdat ik dan straks voor gek gezet word omdat ik zo langzaam fiets), dus zegmaar een shirtje dat de kampioen van een land zou dragen...best wel koel.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doe nou niet zo geheimzinnig, als je al zo maf bent dat je in een shirtje van een landskampioen fietst, dan maakt het ook niet meer zoveel uit welk land dat dan was. (Tenzij het de nationale kampioenstrui van Samoa is natuurlijk)
Weet je zeker dat het origineel Spaans Etxeondo kleding is, en zo ja, dan zijn er ook nog genoeg kwaliteitsverschillen waarschijnlijk. Vat wel dikker uitgevoerd dan de kwaliteit die de Blanco en Euskatel ploegen droegen. Daar maakte het niets uit wanneer ze na een keer of 2 wassen als poetslap verder konden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:19 schreef CFF het volgende:
[..]
Op de site van Giant zelf staan ze al voor de helft van de prijs. Heb je tenminste wel de originele kleding en geen Chinese rip-offs.
Stansfield; Voor arm en beenstukken zou je ook nog bij Rose kunnen kijken en dan hun eigen lijn.
Oh maar dan weten we het waarschijnlijk wel. Iets met geel en blauw en een paar sterren en de naam van een dopeursploeg die nog steeds keihard blijft ontkennen... Ja?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]zou Samao een kampioenstrui hebben? Ik zou best een shirtje willen uit de categorie "onmogelijke wielertruien"....een vacansoleitrui van de nationale kampioen van samoa die ook nog eens olympisch kampioen is geweest in het verleden, ofzo...:P
deze is gewoon van het waterlooplein, maar best apart. er is namelijk maar één renner in de geschiedenis van dat land die voor dat team heeft gefietst en nationaal kampioen is geweest. ik vraag me altijd af of het shirt misschien echt van hem is geweest...
Dat is niet de officiele Etxeondo teamkleding maar gewoon van Giant zelf.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het origineel Spaans Etxeondo kleding is, en zo ja, dan zijn er ook nog genoeg kwaliteitsverschillen waarschijnlijk. Vat wel dikker uitgevoerd dan de kwaliteit die de Blanco en Euskatel ploegen droegen. Daar maakte het niets uit wanneer ze na een keer of 2 wassen als poetslap verder konden.
nope!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oh maar dan weten we het waarschijnlijk wel. Iets met geel en blauw en een paar sterren en de naam van een dopeursploeg die nog steeds keihard blijft ontkennen... Ja?
De Replica's zijn van giant, maar je kunt ook de Etxeondo bestellen. Die zijn ook voor de helft.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:59 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat is niet de officiele Etxeondo teamkleding maar gewoon van Giant zelf.
Ah ok, zat een maand of twee geleden te kijken en toen verkocht Giant alleen hun eigen replica's en stonden op de site van blanco wel de kleren van etxeondo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Replica's zijn van giant, maar je kunt ook de Etxeondo bestellen. Die zijn ook voor de helft.
De Etx hebben nu de prijs van de replica's gekregen.
http://www.giant-bicycles(...)ib.short/2288/53027/
OK, dan hoeven we dus niet op te letten op een QuickStep pakske in de kampioenskleuren van Curacao. Weten we dat ook weer....quote:
Dan nog blijft het de vraag of het dezelfde kwaliteit is. Nou heb ik niet zoveel (eigenlijk helemaal geen) ervaring met replica's maar wat ik van BMC zag, een shirt en een bibshort tezamen voor 69 euro, was niet veel soeps. Een origineel Hincapie 2012 team shirt daarentegen is van uitstekende kwaliteit. En kostte ook maar 70 euro. Als je dat dan vergelijkt met prijzen van b.v. Assos of Rapha ben je heel wat goedkoper uit, en rij je wel in een origineel shirt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Replica's zijn van giant, maar je kunt ook de Etxeondo bestellen. Die zijn ook voor de helft.
De Etx hebben nu de prijs van de replica's gekregen.
http://www.giant-bicycles(...)ib.short/2288/53027/
hoezo mag dat niet? jij bent toch baas over jezelf? lance armstrong ging ook gewoon fietsen toen hij kanker had...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Snikik kom net uit het ziekenhuis terug voor controlle van mn oor, en de operatie heeft dus bijna niet geholpen, en nu moet ik binnenkort een week aan het infuus.
Dat is pas kut want je bent verder gezond maar je kan dan helemaal niks doen. Ze koppelen het infuus dan wel los, maar ik vroeg of ik dan bijvoorbeeld wel kan fietsen rond het ziekenhuis, maar nee dat mag niet
Hometrainer op de kamer? of ergens in t ziekenhuis. Meestal zijn die wel aanwezig. Weet dan alleen niet of je die zou mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Snikik kom net uit het ziekenhuis terug voor controlle van mn oor, en de operatie heeft dus bijna niet geholpen, en nu moet ik binnenkort een week aan het infuus.
Dat is pas kut want je bent verder gezond maar je kan dan helemaal niks doen. Ze koppelen het infuus dan wel los, maar ik vroeg of ik dan bijvoorbeeld wel kan fietsen rond het ziekenhuis, maar nee dat mag niet
Wat vervelend. Sterkte!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ja maar dat zou te kwetsbaar zijn dan, maar ik ga het tegen die tijd nog wel een keer aangeven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
hoezo mag dat niet? jij bent toch baas over jezelf? lance armstrong ging ook gewoon fietsen toen hij kanker had...
Erg lullig en vervelend, maar bedenk maar dat het oplossen van dat (h)oor probleem nu ff belangrijker is. Fietsen op nivo kun je de komende 40 jaar ook nog wel. Sterkte klasbak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Voor 140 euro (normale prijs) zal het geen slechte kwaliteit zijn denk ik. Als je shirt en bibs samen koopt aan de originele prijs dan ben je 260 euro kwijt. En er zit een urraki zeem in, en dat is ook allesbehalve slecht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan nog blijft het de vraag of het dezelfde kwaliteit is. Nou heb ik niet zoveel (eigenlijk helemaal geen) ervaring met replica's maar wat ik van BMC zag, een shirt en een bibshort tezamen voor 69 euro, was niet veel soeps. Een origineel Hincapie 2012 team shirt daarentegen is van uitstekende kwaliteit. En kostte ook maar 70 euro. Als je dat dan vergelijkt met prijzen van b.v. Assos of Rapha ben je heel wat goedkoper uit, en rij je wel in een origineel shirt.
Ik vind een tacx ook niet veel aan maar heb er wel 8 keer in 2 weken opgezeten om de conditie op peil te houden. Tja je moet er wat voor over hebben. Maar van een weekje niets doen wordt je echt niet slechter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja maar dat zou te kwetsbaar zijn dan, maar ik ga het tegen die tijd nog wel een keer aangeven.
En een hometrainer of taxc vind ik echt niks aan.
Ik zag gisteravond in Maarn nog een kerel op een redelijk sjiek uitziende BMC fietsen. Ongeveer 1.85 lang, begin 40, klein buikje, met zo'n blik van "kijk mij eens op een goddelijke BMC rijden" dus ik dacht: da's Buzz!!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Buzz gaat nu ff een SML aan de zwembadbar in Cagayan de Oro bestellen
Ik gok op de nationale trui van Kenia. Froome heeft volgens mij die trui ooit gewonnen; enige Keniaan die fietstequote:
Het is Diekirch-Valkenswaard, het eerste deel door Luxemburg en België bevat wel een aantal flinke klimmen. Laatste helft van de tocht is redelijk vlak. Totaal hoogtemeters zit rond de 3000 geloof ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:29 schreef MarcoD het volgende:
Wat voor toertocht ga je rijden, veel hoogtemeters of vlak? Dat maakt voor de fietstijd aardig uit en aan de hand van de ongeveer te verwachte fietstijd kan je per uur eten meenemen.
Reepjes, drinksachets/tabletten, wat gelletjes, geld om onderweg eventueel bij een bakkertje ofzo wat te kopen.
Bij Topeak (ook vast andere merken) hebben ze van die top tube tasjes. Zien er best ok uit en je kunt toch -met je zadeltasje erbij- toch weer iets meer meenemen zonder er gelijk als een idioot uit te zien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:21 schreef LethalP het volgende:
Even een vraagje voor de ervaren Toertochtrijders.
Eind deze maand mijn eerste tocht van 260 km!
Hoe doen jullie dit met eten/materiaal etc. als je geen eigen volgauto meeneemt.
Er zijn wel een aantal controleposten maar hier is het eten naar verluid vrij beperkt.
Rugzakje ben ik niet zo'n fan van, maar is waarschijnlijk toch nodig. Iemand evt tips wat voor iets dan makkelijk is?
Haha nog een paar jaar en dan ben ik 40. Toen ik in 2000 de Marmot reed was ik wel een stuk serieuzer hoor.quote:
Geld mee en onderweg wat kopen. Lekker ergens lunchen met een goeie bak pasta of lasagne in de zonquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:21 schreef LethalP het volgende:
Even een vraagje voor de ervaren Toertochtrijders.
Eind deze maand mijn eerste tocht van 260 km!
Hoe doen jullie dit met eten/materiaal etc. als je geen eigen volgauto meeneemt.
Er zijn wel een aantal controleposten maar hier is het eten naar verluid vrij beperkt.
Rugzakje ben ik niet zo'n fan van, maar is waarschijnlijk toch nodig. Iemand evt tips wat voor iets dan makkelijk is?
Wie is het dan? Misschien denk ik dat ik weet wie je bedoel door die arrogantie maar ben niet zeker.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die gast die 'm bestuurt rijdt ook niet altijd even fijn. Liet een paar weken terug zich finaal door het midden terugzakken in de eerste bocht van de laatste ronde. Ging allemaal net goed. Ik ken die gozer ook wel een beetje, arrogant ventje.
Ik was er idd niet. Morgen ploegentijdrit in Sittard ofzo. Dus vandaag even de beentjes omhoog. Over twee weken doe ik weer mee.
Er rijdt btw wel iemand op dezelfde fiets als mij rond daar, maar hij is een kop kleiner
Ga je alleen het frame kopen, of de hele fiets?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga vnv toch even naar dit 58CT frame kijken, ik weet niet of ik ze ga kopen maar wil m toch ff zien.
3butted alloy 7005. Het zal niet veel lichter zijn dan Lorini maar ik denk wel stijver.
Vind 'm mooi.
[ afbeelding ]
Iemand zinnig commentaar?
Alsof de bergen jouw vrienden zijnquote:
Heel mooi, 'k zou 'm er best bij willen hebben. Is altijd al een favoriet merk van mij geweest sinds een buurman, met teveel geld maar niet kunnen sturen, er een had met Campa Super Record. Daar kon ik 25 jaar geleden alleen maar van dromen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga vnv toch even naar dit 58CT frame kijken, ik weet niet of ik ze ga kopen maar wil m toch ff zien.
3butted alloy 7005. Het zal niet veel lichter zijn dan Lorini maar ik denk wel stijver.
Vind 'm mooi.
[ afbeelding ]
Iemand zinnig commentaar?
1550 gram zelfs. Het is echt geen superlicht frame ofzo. Lichte (top)groep en wieltjes zijn natuurlijk wel de sleutel voor elk licht bouwproject.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:14 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als ik lees dat Gripper een fiets met een 1500 gram frame+vork op 6,66 kan afmonteren, moet je deze fiets toch ook wel kort bij zeven punt een kunnen brengen zonder er al te veel aan te moeten verspijkeren, dacht ik zo...
Rij jij op een 59 cm frame? Lijkt me wat groot, of heeft die een hele korte bovenbuis. Ik ben 188 en rij met een 57 cm frame met een 57,5 bovenbuis. Rij ik dan te klein? Geloof ik niet. Of jij op een te groot frame?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand een Lorini 59 framepje kope?
Nooit mee gevalle altijd binne gestaan
Ze hadden een nwvg outfit aan, volgens mij wss het gijs strating, maar ik kan het mis hebbenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wie is het dan? Misschien denk ik dat ik weet wie je bedoel door die arrogantie maar ben niet zeker.
volgens mij is jouw bovenlichaam juist langer in verhouding , althans zo lijkt dat door je laag hangende gangsterbroeken. Maar dat zou wel verklaren waarom jij met 181 goed zit op die maat. Ik ben 179 maar kort bovenlichaam, dus 57 die ik nu heb is te lang.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
De lorini is idd wel wat aan de grote kant voor mij. Ik heb wel lange benen maar 181 cm lang. Ik zou je op een 60 ct gezet hebben buzz. Mijn gazelle is een lange 56 maar die is me eiks net te klein. Toch heb ik er 10 jaar op gereden.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
volgens mij is jouw bovenlichaam juist langer in verhouding , althans zo lijkt dat door je laag hangende gangsterbroeken. Maar dat zou wel verklaren waarom jij met 181 goed zit op die maat. Ik ben 179 maar kort bovenlichaam, dus 57 die ik nu heb is te lang.
Is van Kuiper Trading.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef CFF het volgende:
Kaas; die Gios komt van een fiets forum member, foto komt me namelijk erg bekend voor vandaar. Blijft een mooi frame en zou er geen nee tegen zeggen. Ik heb de schuur al te vol staan, moet echt een fiets gaan verkopen.
Dit + Band iets strakker gedaan. En werkte perfect vandaag. Thnx.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zal wel iets te maken hebben met zout ofzo wat in die band gaat zitten waardoor hij niet meer goed werkt, zou het ook niet precies weten waarom dit is en of dat de oorzaak is. Maar dit soort problemen verhelp ik altijd door die band even mee te wassen.
Is dat frame + vork Gripper?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
1550 gram zelfs. Het is echt geen superlicht frame ofzo. Lichte (top)groep en wieltjes zijn natuurlijk wel de sleutel voor elk licht bouwproject.
En inderdaad, Gios is echt zo'n fijn cultmerk!
PICS!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef CFF het volgende:
Zo vanmiddag even de schuur in gedoken om mijn nieuwe frame op te bouwen, alle onderdelen van het oude frame over naar de nieuwe. Ben een maatje kleiner gegaan, van 56 naar 54, aangezien ik net op de grens zat van de twee maten. Lekker licht frame + voorvork, vanavond eens zien hoe dat fietst.
Kaas; die Gios komt van een fiets forum member, foto komt me namelijk erg bekend voor vandaar. Blijft een mooi frame en zou er geen nee tegen zeggen. Ik heb de schuur al te vol staan, moet echt een fiets gaan verkopen.
Tijdelijk, dit is mijn huidge zadel, ik ga voor zwart/zwart setup. maar ga wel zelfde type zadel nemen omdat goed bevalt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi Patroon, is dit het zadel wat er op komt of een tijdelijke?
Ja niet ieder merk heeft daar nog een tussenstap in. Ritchey gelukkig wel. Wel jammer dat die pen 230gram is en de pen die ik nu thuis heb 160gram. Maar goed, die paar gram zal het verschil niet maken..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ja die met 15mm setback staat wel beter, ik wist niet dat je daar ook nog verschillende pennen voor had, kende alleen recht of 25mm geloof ik.
full carbon, en hij is nieuw, ook het frame, frame is 7005 alloy triple butted.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:06 schreef Patroon het volgende:
Mooi kaas, heeft de vorige er niet op gereden? Zit ook nog zo'n lange pijp op de voorvork. Is die voorvork fullcarbon of alleen de poten?
Ziet er toch best ok uit? Waar zitten de streepjes op de rails?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:43 schreef Patroon het volgende:
Jongens even jullie mening, ik heb hier een zadelpen met 25mm offset en zadel als proef er even op.
Nu kan ik ook een zadelpen kopen met 15mm offset. Ik vind dat het zadel eigenlijk iets te ver naar voren staat om de juiste setback te halen, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Rechter zit net op de grens. Linker zit er midden in de marge. Maar zadel moet nog zo'n 3-4mm naar voren... afstand zadelpunt stuur is nu toevallig wel exact gelijk als bij de vorige fiets.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ziet er toch best ok uit? Waar zitten de streepjes op de rails?
morgenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:59 schreef zeeppaardje het volgende:
heb je een pic van die zipp voorwiel?
Adellijk blauw.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:59 schreef Gripper het volgende:
Tof!
Blauwader kaas
Eigenlijk toch jammer dat patroon zo'n saaie zwart witte fiets heeft zometeen, terwijl wij allebei op Royal blue rijden
Ik moet dat met dat zadel/steurlint nog op gaan lossen, wat zou het mooiste zijn zwart/zwart of wit/wit. Probleem is dat dit zadel alleen in zwart is dus dan blijft er zwart/zwart over.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
Bazig fietsje CFF, wel jammer zwart zadel en witte stuurlint.
Mooie wielen ook, zijn die tube?
Mêh....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:10 schreef CFF het volgende:
[..]
Pic van vanmiddag, even snel gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik denk dat zwart/zwart best mooi is omdat er al veel wit in het frame zit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:20 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik moet dat met dat zadel/steurlint nog op gaan lossen, wat zou het mooiste zijn zwart/zwart of wit/wit. Probleem is dat dit zadel alleen in zwart is dus dan blijft er zwart/zwart over.
Zijn geen tubes; zijn aeolus 5 clincher, gewone draadbandjes passen erop. Ik had achterop een 25mm liggen maar die past niet in het frame dus maar weer 23 gemonteerd en dat past wel.
Het frame en de vork zijn toch wel een dikke 200 gram lichter dan de vorige.
Zwart zwart kan wel imo, je hebt ook zwarte banden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:20 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik moet dat met dat zadel/steurlint nog op gaan lossen, wat zou het mooiste zijn zwart/zwart of wit/wit. Probleem is dat dit zadel alleen in zwart is dus dan blijft er zwart/zwart over.
Zijn geen tubes; zijn aeolus 5 clincher, gewone draadbandjes passen erop. Ik had achterop een 25mm liggen maar die past niet in het frame dus maar weer 23 gemonteerd en dat past wel.
Het frame en de vork zijn toch wel een dikke 200 gram lichter dan de vorige.
Ik vind de vorm van het frame mooi, met die ranke staande achtervorken. Alles klopt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:27 schreef muzas het volgende:
Ik wilde eerst ook een cannondale. Weet nu weer waarom. Kleurstelling is erg gaaf! Mooie fiets.
Precies. Tijdloos mooi, geldt voor de meeste Cannondales imo, hoewel niet alle spuitschema's even geslaagd zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind de vorm van het frame mooi, met die ranke staande achtervorken. Alles klopt.
Au contraire mon ami fromage!quote:
Pcies...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Precies. Tijdloos mooi, geldt voor de meeste Cannondales imo, hoewel niet alle spuitschema's even geslaagd zijn.
Oh, Cor is wel een toffe gast btw!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ze hadden een nwvg outfit aan, volgens mij wss het gijs strating, maar ik kan het mis hebben
Edit- onee het was cor van leeuwen met nog iemand.
11.18 gestart. Hoe ging het bij jullie? Bij ons wel goed. Op de 1e km na. Ik kwam niet goed op gang en de 1e klim gingen we te langzaam op. Ik stond echt geparkeerdquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:18 schreef DeBuffel het volgende:
[..]
Hoe laat start jij? Ik rijd hem ook
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:06 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm ja, toch nog 80 gram verschil tussen Force en Chorus terwijl ik dacht dat Force iets lichter was.
Maja chorus is toch mooier om te zien zeg nu zelf.
[ afbeelding ]
oogbalkankerquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:37 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Die hydraulische dingen van sram komen in de buurt van de grepen van campa
Alleen bij de topgroepen dus.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:07 schreef the_critic het volgende:
Helemaal met Patroon eens, dat Sram mooiere grepen heeft. Heb die van Campa altijd al lelijk gevonden. Te puntig inderdaad.. niet mijn smaak. (En sram wint duidelijk ook op gewicht ja)
maar dat is het enige waar wij, semi-profs, mee rijden. Enige dat dus telt!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alleen bij de topgroepen dus.
Ik vind die crankset echt niet zo mooi eentwee. En de remhoefjes ook niet idd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef eentwee het volgende:
Ik vind Chorus mooier dan Force. Inderdaad shifters een plusje voor Sram, crankstel wat mij betreft gelijkspel. Maar zwarte remmen en achterderailleur maken Chorus als totaal fraaier. Maar dan vergelijk ik 10speed met 11 speed waar een prijsverschil van 150¤ tussen zit. Dus eigenlijk moet je Force 11 ernaast leggen.
[ afbeelding ]
Haha dit is gewoon een ordinair ik vind mijn eigen groep mooier spelletjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind die crankset echt niet zo mooi eentwee. En de remhoefjes ook niet idd.
Mijn groep is 80 gram lichterder en mooierderquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha dit is gewoon een ordinair ik vind mijn eigen groep mooier spelletjeIedereen zijn eigen smaak gelukkig
Alle groepen hebben zijn eigen minder mooie en mooie onderdelen. Uiteindelijk heb ik een optelsom gemaakt van de kosten en voordelen. Daarbij kwam Sram het beste naar voren, omdat goedkoper dan Chorus, bijna even zwaar en kan makkelijk uitwisselen met mijn 2e fiets en shimano cassettes en kettingen die ik nog heb liggen. Daarbij komt dat de shifters van Sram lekker in mijn handen liggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dat alleen die Chorus achterderrie mooier oogt dan Force maar voor de rest.... Crankstel twijfel ik over, maar verder vind ik Force gewoon echt mooier. Die uitgeholde, vuilvretende remhoeven kan ik echt niet waarderen. Die Delta hoeven, die waren pas mooi, maar een gruwel om af te stellen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef eentwee het volgende:
Ik vind Chorus mooier dan Force. Inderdaad shifters een plusje voor Sram, crankstel wat mij betreft gelijkspel. Maar zwarte remmen en achterderailleur maken Chorus als totaal fraaier. Maar dan vergelijk ik 10speed met 11 speed waar een prijsverschil van 150¤ tussen zit. Dus eigenlijk moet je Force 11 ernaast leggen.
[ afbeelding ]
Die link die ik hier eerder postte is van weight weenies, die gast heeft alles zelf gewogen, dus die gewichten kloppen wel. Op een andere site gelezen Sram Force 21xxgram terwijl die gast van weight weenies 2435gram zegt. Conclusie, er zijn meerdere gewichten die worden opgegeven, de waarheid zal wel in het midden liggen. Maakt ook allemaal niks uitquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen die Chorus achterderrie mooier oogt dan Force maar voor de rest.... Crankstel twijfel ik over, maar verder vind ik Force gewoon echt mooier. Die uitgeholde, vuilvretende remhoeven kan ik echt niet waarderen. Die Delta hoeven, die waren pas mooi, maar een gruwel om af te stellen.
Allemaal erg persoonlijk dus, maar dat Chorus grepen lekkerder aanvoelen gaat er bij mij niet in. En dat Force zwaarder is dan Chorus, verbaasd me. Bij Sram moet je met die advertentie gewichten ook wel uitkijken want met buitenboord lagers is het allemaal net ff zwaarder dan aangegeven.
Één persoon die alles een keer heeft gewogen zegt natuurlijk ook niet alles. Zeker als het een Campa fanboy is, zal hij wel een paar stukjes lood bij de derailleur hebben gelegdquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die link die ik hier eerder postte is van weight weenies, die gast heeft alles zelf gewogen, dus die gewichten kloppen wel. Op een andere site gelezen Sram Force 21xxgram terwijl die gast van weight weenies 2435gram zegt. Conclusie, er zijn meerdere gewichten die worden opgegeven, de waarheid zal wel in het midden liggen. Maakt ook allemaal niks uit![]()
Inderdaad die Chorus puntige shifters zitten echt voor geen meter en lijkt echt nergens naar.![]()
. Maar Kaasje blijft natuurlijk bij zijn eigen meuk
Daarom de PD T2, die kun je ook onder het stuur monteren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:53 schreef eentwee het volgende:
"Leuk" lijkt me niet het goede woord maar ik zie ook de uitdaging wel. Iets voor volgend jaar als ik mijn tijdritpositie wat verder getraind/verbeterd heb. Ik heb nu een Syntace opzetstuur maar die is een beetje hoog.
Wij waren om 11:02 al weg. Die eerste klim vond ik ook best naar, we verloren vooral relatief veel tijd op het stuk daarna boven op met de wind tegen. Daarna hebben we wel een stuk beter gereden, na de tweede klim ging het best lekker, dat laatste stuk was lekker rammen en konden we de snelheid toch aardig vast houden op de laatste paar kilometer. Al met al zaten we alle 4 goed stuk toen we over de finish kwamen en uit eindelijk ook best tevreden met het eindresultaat, zeker gezien de voorbereiding (geenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 02:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
11.18 gestart. Hoe ging het bij jullie? Bij ons wel goed. Op de 1e km na. Ik kwam niet goed op gang en de 1e klim gingen we te langzaam op. Ik stond echt geparkeerd
De tweede klim en het tussenstuk gingen best prima. Na de 2e klim heb ik de halve afdaling op kop gereden want ik had een 54
Ik had nog over en heb op het vlakke tot de laatste bocht met 50-52 per uur op kop lopen rammen. Ging echt fijn!
Jij ging toch naar Sloten vandaag? Ben je nog geweest? Vertel vertelquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:33 schreef MarcoD het volgende:
Ja heel kinderachtig, als onze kano vriend dit ziet geeft ie ze allemaal een ban
Wij ook, maar dat was een stel 13-jarigenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:17 schreef DeBuffel het volgende:
Vond het zeker een leuk parcours, ook gewoon gaaf om een keer aan zoiets mee te doen. Ik heb nog nergens foto's gevonden, net als de einduitslag overigens. Daar boven op was het bij ons echt wel heel erg ingezakt, beetje verneukeratieve was dat het voor het gevoel nog wel redelijk ging aangezien we daar dik inliepen op onze voorgangers haha
Haha, wij haalden de ambtenaren van peel en nog wat in. Naja in feiten zijn wij eigenlijk ook een stelletje ambtenaren, ons team bestond uit 3 Phd studenten en onze professor. Wat op zich ook wel tof is dat onze prof zich nog steeds voor dit soort dingen laat strikken. Hierdoor waren we ook best herkenbaar als een zooitje ongeregeld met geen teamshirts en een stel fietsen waarvan de waarde totaal het nog niet haalt bij sommige sets wielen haha. Verder hebben we helemaal geen ervaring met wedstrijden rijden, op de voorronde na dan. Op dinsdag avond rijden een aantal van ons wel regelmatig bij de Wedrenners in Nijmegen, dus dat is opzich wel een redelijke leerschool. Hoewel ik zelf het rijden van bochten op hoge snelheid lastig blijf vinden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wij ook, maar dat was een stel 13-jarigen
Ik had mazzel dat een ploeggenoot op mij bleef wachten die klim
Hebben jullie ervaring met wedstrijden rijden? Dat helpt wel hoor! Wij 4en rijden allemaal wel wedstrijden en zijn aardig getraind en hebben ook wel ervaring met tijdrijden. Dan leer je de boel wel weer op gang te brengen en weer rond te draaien.
Sowieso weet je dan wel wat het is om op de limiet in een waaier te rijden
tutto nero placht niet orgineel te zijn met gekleurde nippels, spaken of naven. Zwart is gewoon meer sexy en anders trekt 't aandacht weg van waar 't eiks om gaat, het frame.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:54 schreef eentwee het volgende:
Zouden jullie bij een handgespaakte wielset de looks sober houden, dus alles zwart? 26mm velg en 24/28 aerospaken (radiaal en x2). Of witte naven o.i.d.?
Wat voor infinito's had je en wat vond je er van?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:04 schreef eentwee het volgende:
Dat is ook mijn punt. Ik kan een aardige deal maken, maar simpel set Racing 0 ziet er toffer uit. Ik houd niet van gekleurde spaken, maar witte naven is misschien wel aardig. Stond bij de Infinito's die ik te leen had ook erg goed.
Mij prof carriere begon goed, gister laatste dag stage en er was een afsluitende borrel georganiseerd en zodoende had ik vandaag een mega kater en dus geen zin om te gaanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij ging toch naar Sloten vandaag? Ben je nog geweest? Vertel vertel
Ja, maar dat is ook het mooie van dit evenement. Iedereen kan meedoen, van ontzettend serieuze amateurs tot een vriendengroepje met toerfietsers. De gasten die wonnen ken ik wel, drie ex-clubgenoten en dat zijn zulke klasbakken! Onvoorstelbare hardrijders op profwaardig materiaal (Dikke Cervelo's).quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:48 schreef DeBuffel het volgende:
[..]
Haha, wij haalden de ambtenaren van peel en nog wat in. Naja in feiten zijn wij eigenlijk ook een stelletje ambtenaren, ons team bestond uit 3 Phd studenten en onze professor. Wat op zich ook wel tof is dat onze prof zich nog steeds voor dit soort dingen laat strikken. Hierdoor waren we ook best herkenbaar als een zooitje ongeregeld met geen teamshirts en een stel fietsen waarvan de waarde totaal het nog niet haalt bij sommige sets wielen haha. Verder hebben we helemaal geen ervaring met wedstrijden rijden, op de voorronde na dan. Op dinsdag avond rijden een aantal van ons wel regelmatig bij de Wedrenners in Nijmegen, dus dat is opzich wel een redelijke leerschool. Hoewel ik zelf het rijden van bochten op hoge snelheid lastig blijf vinden.
He Critic, zover ik begrepen had rij jij met China wielen van Farsport? Ik (en kaas) ben benieuwd hoe deze wielen jou bevallen en hoe ze zich houden t.o.v. wielen van gerenommeerde merken, voor zover je daar ervaring mee hebt.quote:
Hopmans heeft de Red Wind 50mm 2013 voor 699.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
En ik had een wieltip voor Patroon;
http://www.bike2build.nl/(...)en-met-shimano-body#
Red wind XLR 50mm voor 849.-
http://www.bike2build.nl/(...)et/80mm-shimano-fit#
80mm Red wind voor 799.-
Bollen goed, nog kaarsrecht sinds eind aankoop eind April 2013.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:40 schreef Patroon het volgende:
En hoe bevallen de wielen? Graag info en (detail)foto's
Met de carbon wielen heb je iets meer last van de wind zeg je, is dat vergeleken andere hoge carbonwielen of vergeleken lage wielen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Bollen goed, nog kaarsrecht sinds eind aankoop eind April 2013.
De wielen hebben een basalt remoppervlak, voelt goed solide aan en de remkracht is goed.
De finish is matt, stealth look, 60 mm velg met rode spaaknippels.
Besteld via Velobuild, maar die zijn er mee opgehouden, dus nu zal de prijs iets hoger zijn. De wielen waren binnen 10 dagen in NL via de UK zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen.
Je kan ze via de site wheelsfar bestellen, gaat soepel met menu's. Wheelsfar is van Farsports.
De communicatie verloopt goed met de Chinezen totdat je betaald hebt. Daarna is de wachttijd wat langer heb ik het idee.
Ik heb ook 2 setjes Kuiper wielen en 2 setjes Campagnolo Eurus en Zonda.
Met de carbonwielen zou ik niet zo snel het hooggebergte in gaan, maar dat ziet voor mij tussen de oren. Het verschil met aluwielen en carbonwielen voel ik niet zo. Carbonwielen maken een mooier geluid en je kan iets meer last hebben van de wind. Maar dat is persoonlijk. Zelf rijd ik bijna het hele jaar op carbonwielen, behalve in cyclos.
Verder rijd ik met de carbonwielen in de Ardennen en de Eifel en afgelopen vakantie in het middengebergte in Engeland en de wielen geven geen krimp.
Volgens mij zit er verschil tussen de Red Wind 50 en de Red Wind XLR. Gezien de prijs denk ik dat die van Hopmans niet de XLR zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hopmans heeft de Red Wind 50mm 2013 voor 699.
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/
Ah oke, ik kan weinig info vinden over de verschillen en welke het dan precies zouden zijn...quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zit er verschil tussen de Red Wind 50 en de Red Wind XLR. Gezien de prijs denk ik dat die van Hopmans niet de XLR zijn.
Waaraan merk je dat ze slapper zijn? Komen ze tegen de rem aan bij aanzetten?quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef the_critic het volgende:
Heb ze niet van farsport, maar idd wel china wielen. (via Ebay.com).. vond zelf vooral fijn dat ik ze helemaal zelf samen kon stellen. (kleur hub, kleur nippels, kleur spaken, matt of glanzende velg, type body). Rijden prima. Zou er zelf geen wedstrijden mee rijden, daar vind ik ze net niet stijf genoeg voor zelf.
Verder de gebruikelijke nadelen, maar die zijn voor alle hoge, full carbon velgen. In de wind meer last dan met lage velgen, en in de regen remmen ze stuk minder dan alu. (en bij lang remmem worden ze te warm dus ook niet iets voor Marmotte oid ) Maar voor zomerse traingritten, toertochten etc super! Zien er gaaf uit, en rijden prima. Als ze kapot zouden gaan, zou ik zeker een nieuw setje aanschaffen..
http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/road/alucarbonquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah oke, ik kan weinig info vinden over de verschillen en welke het dan precies zouden zijn...
Je voelt dat de fiets iets meer trekt, maar gewoon de handen aan het stuur houden.quote:
Mijn broer was in juni een weekje met zijn club in de Alpen. Hij vertelde dat twee man met carbon wieltjes teveel geremd hadden in de afdaling: velgen wat dichtgeknepenquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef the_critic het volgende:
Heb ze niet van farsport, maar idd wel china wielen. (via Ebay.com).. vond zelf vooral fijn dat ik ze helemaal zelf samen kon stellen. (kleur hub, kleur nippels, kleur spaken, matt of glanzende velg, type body). Rijden prima. Zou er zelf geen wedstrijden mee rijden, daar vind ik ze net niet stijf genoeg voor zelf.
Verder de gebruikelijke nadelen, maar die zijn voor alle hoge, full carbon velgen. In de wind meer last dan met lage velgen, en in de regen remmen ze stuk minder dan alu. (en bij lang remmem worden ze te warm dus ook niet iets voor Marmotte oid ) Maar voor zomerse traingritten, toertochten etc super! Zien er gaaf uit, en rijden prima. Als ze kapot zouden gaan, zou ik zeker een nieuw setje aanschaffen..
ja sorry, zie het al. Red Wind 50mm zijn 1755g, de XLR 1590g.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/road/alucarbon
Nice, maar je hebt dus met de china wielen meer last van de wind dan met de Kuipers 50mm, begrijp ik dat goed?quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Je voelt dat de fiets iets meer trekt, maar gewoon de handen aan het stuur houden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste foto is niet best, maar rechts staat de winterfiets met Kuipers 50 mm erin
Nee, in vergelijking met lage alu wielen die ik heb, Eurussen en Zonda's.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nice, maar je hebt dus met de china wielen meer last van de wind dan met de Kuipers 50mm, begrijp ik dat goed?
wordt te warm, dikke kans op een klapband. (en das nie fijn als je net een haarspeld instuurt)quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn broer was in juni een weekje met zijn club in de Alpen. Hij vertelde dat twee man met carbon wieltjes teveel geremd hadden in de afdaling: velgen wat dichtgeknepen
bij heel flink aanzetten (dus flink je fiets heen en weer gooien) wel ja. Voelt gewoon iets minder strak met sturen, dan mijn zero'squote:Op zondag 18 augustus 2013 12:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat ze slapper zijn? Komen ze tegen de rem aan bij aanzetten?
Worden idd te warm en dan smelten ze. En kun je ze dus kennelijk dichtknijpenquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
wordt te warm, dikke kans op een klapband. (en das nie fijn als je net een haarspeld instuurt)
gewoon Alu wielen gebruiken als je de alpen ingaat..quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Worden idd te warm en dan smelten ze. En kun je ze dus kennelijk dichtknijpen
Naja, moeten ze maar niet zoveel remmen.
Ik gebruik altijd alu wielenquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:25 schreef the_critic het volgende:
[..]
gewoon Alu wielen gebruiken als je de alpen ingaat..
Hoge wielen carbon wielen zijn niet om licht te zijn. Die zijn voor aerodynamica.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:43 schreef Wombcat het volgende:
Is trouwens wel maf: het advies om lichte carbon wieltjes niet in de bergen te gebruiken.Zo verliezen die wieltjes een beetje hun nut.
Er zijn ook lage carbon wielenquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoge wielen carbon wielen zijn niet om licht te zijn. Die zijn voor aerodynamica.
Alu/carbon, een vroege serie met ronde spaken. Het zijn op zich prima wielen en ik heb ook wel vertrouwen in de kwaliteitscontrole en de service achter het product (daar betaal je dan ook voor), maar ik miste het zoevende geluid. Als je erop rijdt zijn het weliswaar degelijke maar ook zware (de huidige series wegen iets van 1900g geloof ik) en windgevoelige wielen. Niet de kick die je zou willen bij carbon wielen. Als iemand je op Cosmics voorbij rijdt hoor je dat goed, dat vind ik juist leuk aan carbon wielen. Mijn Srams hebben dat ook. Blijft over de prijsstelling. Te duur t.o.v. Campa/Fulcrum, voor 800¤ kun je de XLR hebben met de bekende kogellagers en dan heb je imo echt meer waar voor je geld. Zelfde voor Shimano (RS80/81) die honderden euro's goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor infinito's had je en wat vond je er van?
Patroon woont in Friesland en weegt 41kg, die kun je echt niet met goed fatsoen 80mm wielen aanradenquote:Op zondag 18 augustus 2013 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
En ik had een wieltip voor Patroon;
http://www.bike2build.nl/(...)en-met-shimano-body#
Red wind XLR 50mm voor 849.-
http://www.bike2build.nl/(...)et/80mm-shimano-fit#
80mm Red wind voor 799.-
Het mooist is eigenlijk ca. 45-50mm en misschien 60mm als je een groot frame hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vraag me af, maken 50mm hoge velgen ook al zo'n leuk zoef geluidje. Bij 80mm heb ik het wel gehoord als je dan aanzet, dat geluid is geweldig
Ik ga van de winter ook hoge velgen kopen maar weet nog niet hoe hoog, wat is ongeveer het mooist? Het geluid is denk ik de voornaamste reden voor mij om ze te kopen, ik ben er verliefd op geworden.
Nee hoor volgende week als ik in het ziekenhuis lig dan komt ze langsquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:27 schreef Patroon het volgende:
Na 1 blauwtje al de hoop bij vrouwen opgegeven?
Idd. Ik koers nu op lage en lichtere wielen omdat ik m'n setje hoge wielen kapotgereden hebquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:02 schreef the_critic het volgende:
Carbonvelgen rijd je gewoon voor de looks!
In wedstrijden zit je veel in het peloton, dus heb je juist weinig baat bij aerodynamische winst. Lage velgen sturen vaak wat beter, da's dan nog belangrijker.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:39 schreef CFF het volgende:
Wedstrijden gewoon op lage velgjes ondanks dat je juist met die hogere snelheid meer profijt hebt.
En idd. Race wat you can replace. Heb voor 40 euro een setje Easton Circuits gekocht. Als die kapot gaan laat ik er geen traan omquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In wedstrijden zit je veel in het peloton, dus heb je juist weinig baat bij aerodynamische winst. Lage velgen sturen vaak wat beter, da's dan nog belangrijker.
welke zender?quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:15 schreef cafca het volgende:
Pokkenweer. Vanmorgen 4 uur in de regen gereden, nu schijnt de zon
Wel lekker Eneco tour kijken nu
Er blijft wel aerodynamisch verschil, ook al zit je in het peloton al is dat natuurlijk een stuk minder. Daarnaast zijn de hoge velgen nog steeds in ontwikkeling en merk ik al een veel verschil met een ouder type hoge velg.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In wedstrijden zit je veel in het peloton, dus heb je juist weinig baat bij aerodynamische winst. Lage velgen sturen vaak wat beter, da's dan nog belangrijker.
wat voor verschillen zoal? Qua bolling en op bouw?quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:20 schreef CFF het volgende:
[..]
Er blijft wel aerodynamisch verschil, ook al zit je in het peloton al is dat natuurlijk een stuk minder. Daarnaast zijn de hoge velgen nog steeds in ontwikkeling en merk ik al een veel verschil met een ouder type hoge velg.
Je rijdt natuurlijk geen wedstrijd om wat in het peloton te zitten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En is die gps wat? Of kan ik beter het dubbele betalen voor een garmin 200?quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:14 schreef the_critic het volgende:
voor de mensen die interesse hadden in de lidl kleding... folder staat nu online zag ik.. http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=wDcL5Z
Wat voor wielen heb je nu en wat zou het aerodynamische voordeel je opleveren? Waarschijnlijk heb je het over een paar Watt. Wat je niet gaat merken in de koers.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je rijdt natuurlijk geen wedstrijd om wat in het peloton te zitten.
-Je zit in een kopgroep,
-of je valt aan,
-of je moet lossen. (kiest kaas meestal)
Ik zou geen hoge wielen kopen voor de koers. Eerder voor trainingen en kekke tochten. Ik rij nu wedstrijden op Fulcrum R3 en dat bevalt prima.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat voor wielen heb je nu en wat zou het aerodynamische voordeel je opleveren? Waarschijnlijk heb je het over een paar Watt. Wat je niet gaat merken in de koers.
Goeie kans dat je voor je koersen volgend jaar meer baat hebt bij een trainingsweek in een warm land in februari/maart dan een setje wielen.
In trainingen moet je juist op minder goede wielen rijden, dan lijkt het alsof je vliegt als je je wedstrijdwielen steektquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou geen hoge wielen kopen voor de koers. Eerder voor trainingen en kekke tochten. Ik rij nu wedstrijden op Fulcrum R3 en dat bevalt prima.
Heb je een telefoon met gps? Een garmin 200 is ook net niks. Als fietscomputer voldoet het niet zo omdat real-time gps snelheid erg onnauwkeurig is en je geen sensoren kunt koppelen. Een hartslagmeter dus ook niet. Als logger voldoet het niet optimaal omdat je hem niet kunt instellen op elke seconde positie opslaan en er dus veel hoekjes af worden gesneden (in het bos leidt dit helemaal tot dramatische tracks en onderschatting van je afstand). En om routes te volgen? Hm ik betwijfel het, zonder kaart en op zo'n klein schermpje.. dan kun je beter osmand of rungps indoen met een oortje (gesproken aanwijzingen).quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:38 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En is die gps wat? Of kan ik beter het dubbele betalen voor een garmin 200?
Ja de XLR is de iets duurdere variant van de Red Wind. Ze hebben er een wit naafje in gedaan zodat je 't verschil goed ziet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja sorry, zie het al. Red Wind 50mm zijn 1755g, de XLR 1590g.
De XLR heeft witte naven, hou ik niet van..En al helemaal niet als het hele frame al wit is.
Daar denken de Amerikaanse geleerden van o.m. toch anders over. Die hebben bedacht dat in een peleton het voordeel van de draft nog steeds wordt behaald door 90% van de bovenste helft van het frontale oppervlakte. Dus is het effect van hoge wielen in een peleton slechts 10% lager dan dat je in je eentje zou rijden. Kijk de literatuur en testen in Amerkaanse vakbladen er maar op na.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan ik volgen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar denken de Amerikaanse geleerden van o.m. toch anders over. Die hebben bedacht dat in een peleton het voordeel van de draft nog steeds wordt behaald door 90% van de bovenste helft van het frontale oppervlakte. Dus is het effect van hoge wielen in een peleton slechts 10% lager dan dat je in je eentje zou rijden. Kijk de literatuur en testen in Amerkaanse vakbladen er maar op na.
Ik kon het me eerst ook niet voostellen maar hoe langer ik over de aerodynamica van een fiets en berijder als geheel nadenk, hoe meer ik dat principe begrijp. Maar uiteindelijk gaat het hier toch slechts om de looks, en niet over een tiende seconde winst in een of ander zomeravondclubkoersje waar geen UCI punten of contract te verdienen is, toch?
De "tussen de oren winst" laat je gemakshalve hier even buiten beschouwing, en die valt imo niet te verwaarlozen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar denken de Amerikaanse geleerden van o.m. toch anders over. Die hebben bedacht dat in een peleton het voordeel van de draft nog steeds wordt behaald door 90% van de bovenste helft van het frontale oppervlakte. Dus is het effect van hoge wielen in een peleton slechts 10% lager dan dat je in je eentje zou rijden. Kijk de literatuur en testen in Amerkaanse vakbladen er maar op na.
Ik kon het me eerst ook niet voostellen maar hoe langer ik over de aerodynamica van een fiets en berijder als geheel nadenk, hoe meer ik dat principe begrijp. Maar uiteindelijk gaat het hier toch slechts om de looks, en niet over een tiende seconde winst in een of ander zomeravondclubkoersje waar geen UCI punten of contract te verdienen is, toch?
True! Zelfs een vers stuurlintje geeft al extra moraal.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De "tussen de oren winst" laat je gemakshalve hier even buiten beschouwing, en die valt imo niet te verwaarlozen.
Mwah.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De "tussen de oren winst" laat je gemakshalve hier even buiten beschouwing, en die valt imo niet te verwaarlozen.
Ben ik het stiekem wel mee eens. Ik heb geen wielen waar ik niet mee koers, natuurlijk pak ik m'n beste wielen om op te koersen, ook voor de moraal natuurlijkquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
En natuurlijk ga je koersen rijden met je beste wielen, je bent toch niet bang om te vallen ofwa?
don't race if you can't replace = dikke onzin, das net als een Ferrari kopen en dan in de garage laten staan omdat je bang bent er een deuk in te maken.![]()
De Marmot is onverbiddelijk rechtvaardig in deze.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah.
Bij de Marmotte stond ik eens naast iemand met een fiets die zo te zien nog van Coppi was geweest, grote stuurtas, helm van 10 jaar oud, ongeschoren benen. Dat leverde mij een enorme winst tussen de oren op. Ik heb hem inderdaad niet meer teruggezien (hij eindigde ruim voor me). Oftewel: het kan ook andersom werken: "haha, jij hebt die dingen allemaal nodig, maar ik doe het wel zonder (of met in dit geval)."
Kent die FM Kaasplankje?quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De Marmot is onverbiddelijk rechtvaardig in deze.
Sprak gisteren nog FM die kent een dude die top tien kan rijden in de Marmot, hij ging dit jaar ook voor een snelle tijd, rond de 6 uur ofzo, hij had er een uur langer over gedaan dan hij gedacht had ten gevolge van de hitte.
Nou dat was wel meer dan een uur hoor, maar dat kwam vooral omdat ik steeds jou tegenkwam langs de kant en jij er ook geen zin meer in had.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kent die FM Kaasplankje?
Onooooo, dat was Trois Ballons
Ga dan maar es mee naar de 24uurs race voor foetskieroers, dan bijt je het glazuur van je kiezen de laatste 4 uur.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:13 schreef Patroon het volgende:
Haha ja was best gezellig he, damn wat heb ik daar afgezien...volgens mij was dat een nieuwe PR qua afzien.
my thoughts exactly... maar dan tijdens de Marmottequote:Op zondag 18 augustus 2013 19:14 schreef Patroon het volgende:
Huilen stond mij nader dan het lachen.
En die gozer lacht je vierkant uit! Daar kreeg hij pas moraal van.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah.
Bij de Marmotte stond ik eens naast iemand met een fiets die zo te zien nog van Coppi was geweest, grote stuurtas, helm van 10 jaar oud, ongeschoren benen. Dat leverde mij een enorme winst tussen de oren op. Ik heb hem inderdaad niet meer teruggezien (hij eindigde ruim voor me). Oftewel: het kan ook andersom werken: "haha, jij hebt die dingen allemaal nodig, maar ik doe het wel zonder (of met in dit geval)."
Waar ging je voor het eerst echt dood die rit?quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
my thoughts exactly... maar dan tijdens de Marmotte
Ja bij mij eigenlijk ook, tijdens de Marmotte reed ik Glandon en Telegraph vrij soepel op. De inzinking kwam halverwege de Galibier en kramp in de afdaling richting Alp, Op het eerste steile stuk van de Alp ging het lampje volledig uit.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Met Marmot heb ik eiks alleen echt afgezien op de Galbier en Alpe.
Glandon en Telegraphe gingen best soepel.
Trois Ballons was vanaf de 1e steile klim (na 30 km ofzo) een martelgang voor mij.
eigenlijk op de galibier.. (hoewel ik op telegrapghe al wel merkte dat mijn verzet niet helemaal toereikend was... Maar dat ik na al die km's klimmen en afzien, 4km mocht afdalen en toen meteen door mocht de galibier op... voelde gewoon als een klim van 45 km.. ppffffquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar ging je voor het eerst echt dood die rit?
Bij elkaar is Telegraphe en Galibier ook iets van 32 km klimmen, dus zit er niet eens ver vandaan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
eigenlijk op de galibier.. (hoewel ik op telegrapghe al wel merkte dat mijn verzet niet helemaal toereikend was... Maar dat ik na al die km's klimmen en afzien, 4km mocht afdalen en toen meteen door mocht de galibier op... voelde gewoon als een klim van 45 km.. ppffff
Ja, da's dus wat ik bedoelde.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:18 schreef peleetje het volgende:
[..]
En die gozer lacht je vierkant uit! Daar kreeg hij pas moraal van.
daarom ook.. was zwaar.. zeker omdat je ook nog eens op hoogte in ijlere lucht komt.. ppff.. Had ook nog nooit geklommen op die manier, dus wist niet wat me te wachten stond. Big Shocker!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij elkaar is Telegraphe en Galibier ook iets van 32 km klimmen, dus zit er niet eens ver vandaan.
De Pico Veleta is trouwens écht 45 km klimmen. Dan kom je op 2000 meter, heb je al iets van 1500 hoogtemeters en mag je nog 1200.
Volgend jaar nieuwe poging?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
daarom ook.. was zwaar.. zeker omdat je ook nog eens op hoogte in ijlere lucht komt.. ppff.. Had ook nog nooit geklommen op die manier, dus wist niet wat me te wachten stond. Big Shocker!
nope.. 2015!quote:
bericht iets aangepast, met de uitleg.. maar je was me al voorquote:
Het zal je vader maar wezen, op je 2e al een nekhernia omdat je pa te vroeg is begonnen met kids.quote:
Geinig. Als ik in het bos loop krijg ik altijd enorm zin om te crossen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:55 schreef Gripper het volgende:
Vandaag voor het eerst in tijden weer eens iets gedaan wat Miss grip en ik allebei leuk vinden (en wat niet met sex te maken heeft) : een flink stuk lopen in het bos. Daar was afgelopen jaar nog niet zo vaak tijd voor omdat ik elk weekend in de Ardennen ofzo zat![]()
Wel dwars over de heuvelrug, dus ik kwam wel af en toe de wegen tegen waar ik normaal op fiets. Toch nog iets vertrouwds!
Heb er wel spierpijn van, t is toch heel anders dan fietsen
https://www.strava.com/activities/75716284
Er komt nog een km of 4 bij, we zijn begonnen bij station driebergen Zeist. Dus 25 gelopen in totaal, en met de bus terug![]()
Ik ook hoor. Heb rondom de kaap (die uitkijktoren) weer veel nieuwe onbekende MTB paadjes gevonden. En de track die ik nu met m'n edge heb gemaakt is natuurlijk ook prima te rijden!quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Geinig. Als ik in het bos loop krijg ik altijd enorm zin om te crossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |