abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130106241

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Meedoen aan een DTC-toertocht (welke afstand je maar wilt, opgeven in het meet-topic) en daarna wellicht samen een pizzaatje eten in Driebergen.

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

pi_130106943
Succes kolonelbroodje
Haters gonna hate.
pi_130107410
Hoe ging het Colonel Sandwich? ;)
pi_130110023
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe ging het Colonel Sandwich? ;)
Zie strava voor de details, ik heb jou niet gezien.

Maar in de eerste 3 ronden zat ik steeds bij de voorste 10, maar dat hield ik niet vol want zat op een lintje daar vooraan. Toen maar wat laten afzakken in het peloton, en daar gewoon in gefinished.

De snelheid was wel weer even wennen maar was prima te doen verder. Ik zag geen rode trek, was je er wel, maar misschien op een andere fiets?

Ik weet wel dat ik nog wel vaker heen ga daar. :)
pi_130110088
Alleen vind ik die tandem die meefietst maar niks.
pi_130110329
Ik ga dit jaar ook nog even een keertje proberen mee te fietsen in Groningen. Kijken hoeveel rondjes ik het vol ga houden. :')
pi_130110340
Waarom vind je die tandem niks? Rij je er gelijk 2 voorbij als je der langs gaat ;-)
Haters gonna hate.
pi_130110611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef MCH het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog even een keertje proberen mee te fietsen in Groningen. Kijken hoeveel rondjes ik het vol ga houden. :')
Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen. :D
pi_130110642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Waarom vind je die tandem niks? Rij je er gelijk 2 voorbij als je der langs gaat ;-)
Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijd
pi_130110817
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Lukt je wel als ik bij jou op strava kijk, zeg maar wanneer je gaat, misschien kunnnen we samen proberen te aanvallen. :D
Hoe zie jij mij op Strava? :P
pi_130110908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe zie jij mij op Strava? :P
o nee was even in de war met cff
pi_130110993
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:58 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

o nee was even in de war met cff
Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?
pi_130111158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je paps je even heeft gebracht vanuit Veendam?
Hij is gefietst. ;)
pi_130111181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hij is gefietst. ;)
Knap dan om zo snel weer thuis te zijn :P
pi_130111250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Knap dan om zo snel weer thuis te zijn :P
ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.
pi_130111454
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:06 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

ik heb inderdaad heen en terug gefietst, ik fietste met de stormvogels mee terug en wat andere die naar veendam en die richting op moesten.
O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club. :D
pi_130111514
Ik ben een beetje aan het kijken voor mijn najaar/winterkleding. Nu heb ik al een winterjack en een lange bib short. Maar nu lijken me van die armwarmers me ook wel handig. Mijn jack is toch gelijk wel een stuk warmer dan een shirt. Dus die lijken me wel handig. Maar hoe zit dat met beenwarmers? Het lijkt me dat je dan toch al voor een lange broek kiest ipv beenwarmers die je dan weer halverwege uit gaat doen of gebruiken jullie die ook veel?
pi_130111617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:13 schreef MCH het volgende:

[..]

O wacht even dan heb ik je nog zien fietsen denk ik even na Waterhuizen met je club. :D
ja klopt daar fietsten we wel langs ja, de heenweg fietste ik wel alleen heen.
pi_130111766
Beenwarmers gebruik je als het goed is heel vaak. Niet alleen om ze weer uit te doen maar een korte broek + beenwarmers zit comfortabeler dan een lange broek vind ik (en met mij het merendeel van de fietsers). Pas als je korte broek echt te koud is op de bovenbenen doe je dan een lange broek aan. Voor mij is dat beneden 7-8 graden ofzo, omdat ik twee gevoerde korte broeken heb (Castelli Fluido en Sportful NoRain). Die zijn eigenlijk ideaal. Ietsje warmer dan normaal maar niet te warm tot 25 graden en ze houden een spat water tegen.
pi_130112393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:20 schreef eentwee het volgende:
Beenwarmers gebruik je als het goed is heel vaak. Niet alleen om ze weer uit te doen maar een korte broek + beenwarmers zit comfortabeler dan een lange broek vind ik (en met mij het merendeel van de fietsers). Pas als je korte broek echt te koud is op de bovenbenen doe je dan een lange broek aan. Voor mij is dat beneden 7-8 graden ofzo, omdat ik twee gevoerde korte broeken heb (Castelli Fluido en Sportful NoRain). Die zijn eigenlijk ideaal. Ietsje warmer dan normaal maar niet te warm tot 25 graden en ze houden een spat water tegen.
Die gevoerde broeken zij ideaal in combi met beenwarmers, zeker aan te raden. Je zult waarschijnlijk de claudio bedoelen van castelli. Die broek gebruik ik in combi met nanoflex beenwarmers. Super in voor en najaar.

Goed om te zien dat je lekker mee hebt gefietst kolonel. Ik mag toch hopen dat ik daar ook mee kan komen ;)
pi_130112929
Ja de Claudio bedoel ik. Nu heten die dingen Nanoflex ofzo. In Nederland is een dergelijk kledingstuk echt fijn, lijkt een nicheproduct maar door de veelzijdigheid gebruik ik hem heel vaak. Hele voorjaar bijv. De zeem van Sportful is ook dusdanig dat ik er de AGR mee kon rijden, nog iets beter dan de Kiss van Castelli vind ik. Ik heb inderdaad ook gevoerde beenstukken.
pi_130113185
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja dat wel ja haha, maar vind het een beetje lastig inschatten in de bochten als ik er naast rijd
Die gast die 'm bestuurt rijdt ook niet altijd even fijn. Liet een paar weken terug zich finaal door het midden terugzakken in de eerste bocht van de laatste ronde. Ging allemaal net goed. Ik ken die gozer ook wel een beetje, arrogant ventje.

Ik was er idd niet. Morgen ploegentijdrit in Sittard ofzo. Dus vandaag even de beentjes omhoog. Over twee weken doe ik weer mee.

Er rijdt btw wel iemand op dezelfde fiets als mij rond daar, maar hij is een kop kleiner ;)
pi_130113272
Ik heb m'n beenwarmers vaker aan dan m'n lange broek. Die broek doe ik pas eroverheen als het echt koud is.
pi_130113333
@eentwee: Dat lichtblauwe zeem van Sportful? Die is fijn idd.
pi_130113872
Begin dit jaar bijna alleen met arm en beenstukken gereden, ideaal dat norain spul.
Komende winter wel nog een gevoerde broek erbij voor als het echt koud word.

Zaterdag bij Sloten meerijden ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_130120546
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik was er idd niet. Morgen ploegentijdrit in Sittard ofzo. Dus vandaag even de beentjes omhoog. Over twee weken doe ik weer mee.

Hoe laat start jij? Ik rijd hem ook :)
pi_130120576
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:43 schreef eentwee het volgende:
Ja de Claudio bedoel ik. Nu heten die dingen Nanoflex ofzo. In Nederland is een dergelijk kledingstuk echt fijn, lijkt een nicheproduct maar door de veelzijdigheid gebruik ik hem heel vaak. Hele voorjaar bijv. De zeem van Sportful is ook dusdanig dat ik er de AGR mee kon rijden, nog iets beter dan de Kiss van Castelli vind ik. Ik heb inderdaad ook gevoerde beenstukken.
Toen ik hem kocht was het nog de claudio, vanaf aanstaande winter inderdaad de Nanoflex. Voor de geïnteresseerden de winter catalogus: http://www.castelli-cycling.cz/katalog/castelliz2013katalog.pdf

Als ze nu eens die broek met progetto zeem zouden maken zou het helemaal top zijn. Ik zie al weer wat leuke dingen staan in de catalogus :)
pi_130120755
Ja mooi spul. En de pasvorm is ook altijd goed. Ik zie dat bij Wiggle de Trasparente redelijk afgeprijsd is, iemand daar ervaring mee? Ik zoek nog een winddicht shirt voor de tussentemperaturen 8-16 graden.
pi_130120848
Aanhakend op de vermogensdiscussie.. nu Powertap zijn G3 naven $500 goedkoper heeft gemaakt is het best betaalbaar. Deze naaf weegt ook maar 320g, dus het gewichtsverschil met conventionele naven is gering geworden. Een set met een Kinlin velgje of een mooie brede velg komt uit op Zonda gewicht en Bullet Ultra geld.

Disclaimer: mijn powertap weigert momenteel dienst. Indien het niet op te lossen is met nieuwe batterijtjes zal een dure reparatie nodig zijn en raad ik dit merk natuurlijk af. :P
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:15:10 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130120880
Geef mij dan maar Bullet ultra dan verzin ik zelf die wattages er wel bij.
pi_130121046
Ik heb geen ervaring met die transparente maar de prijs ziet er goed uit en het gebruikte materiaal is ook in orde. Ik zou het wel aandurven tegen die prijs.

Ik gebruik voor die tussen temperaturen meestal de lange Gabba variant. Die transparente heeft ook een beetje dezelfde eigenschappen en kan ook tegen een spatje regen.

Powertap heeft idd een flinke hap van de prijs afgedaan, nu kunnen ze met de andere merken concurreren. Ik zag dat ze ook de Bluetooth kant op gaan met accessoires om met smartphones te koppelen.
pi_130121186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:15 schreef kaasplankje het volgende:
Geef mij dan maar Bullet ultra dan verzin ik zelf die wattages er wel bij.
Hoe moet dat nou met die profcarriere van jou? Drinken en blowen op de vooravond van een grote cyclo, te eigenwijs om met vermogensmeting te trainen, en dan kun je tot slot ook nog eens niet waaierrijden.
Je vergooit je talent Kaas }:|
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130121377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:44 schreef Gripper het volgende:
Drinken en blowen op de vooravond van een grote cyclo
:D _O_
pi_130121391
Arm en beenwarmers gaan het dus worden. Bedankt voor het advies. Als beginnend fietser zijn die van bbb toch wel prima?

Die Castelli catalogus ziet er goed uit.
pi_130121429
Ik heb ooit armwarmers van de decathlon gekocht... Dan kun je net zo goed niets om je armen doen. Zijn heel dun.

Voor dit najaar maar 's investeren in goede arm en kniestukken.
pi_130121499
Gisteren bericht gehad dat mijn Belkin pakje volgende week verstuurd wordt. Zou tijd worden, 7 weken geleden al besteld... :')
pi_130121545
Haha past precies bij je fiets.

Doet me denken, moet eens zoeken of er nog ergens voor een habbekrats een blanco pakje in de ramsj ligt. Zijn exact de kleuren van mijn fiets :P

eentwee? :P
pi_130121680
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:08 schreef muzas het volgende:

Doet me denken, moet eens zoeken of er nog ergens voor een habbekrats een blanco pakje in de ramsj ligt. Zijn exact de kleuren van mijn fiets :P

Op de giant site zelf zijn goedkoop uit te halen. ;)
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/gear/ridergear/Blanco/2288/

En uiteraard heb ik dat belkin pakje ook besteld vanwege mijn fietskleuren. ;)
pi_130121694
ik zag op de Engelse Ebay allemaal Chinese koerspakjes en -broekjes met echte teamlogo's, voor nog geen 11 pond, namaak natuurlijk, maar kent iemand dat spul? hoe goed is het en krijg je een erg hoge boete als ze het opmerken bij de douane?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_130121714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik zag op de Engelse Ebay allemaal Chinese koerspakjes en -broekjes met echte teamlogo's, voor nog geen 11 pond, namaak natuurlijk, maar kent iemand dat spul? hoe goed is het en krijg je een erg hoge boete als ze het opmerken bij de douane?
Ik denk met name dat het zeem niet echt geweldig kan zijn. En geen idee hoe het met de douane zal verlopen.
pi_130121745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:08 schreef muzas het volgende:

Op de site van Giant zelf staan ze al voor de helft van de prijs. Heb je tenminste wel de originele kleding en geen Chinese rip-offs.

Stansfield; Voor arm en beenstukken zou je ook nog bij Rose kunnen kijken en dan hun eigen lijn.
pi_130121811
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik denk met name dat het zeem niet echt geweldig kan zijn. En geen idee hoe het met de douane zal verlopen.
Ik zou ook eerder een shirtje koken dan een bibje...hoewel ik geen écht groot fan ben van officiële teamshirtjes, ik rijd nu wel met een teamshirtje, maar van een tijd geleden en in de kleuren van een bepaald land (dat zeg ik even niet publiekelijk hier omdat ik dan straks voor gek gezet word omdat ik zo langzaam fiets), dus zegmaar een shirtje dat de kampioen van een land zou dragen...best wel koel.
pi_130121993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zou ook eerder een shirtje koken dan een bibje...hoewel ik geen écht groot fan ben van officiële teamshirtjes, ik rijd nu wel met een teamshirtje, maar van een tijd geleden en in de kleuren van een bepaald land (dat zeg ik even niet publiekelijk hier omdat ik dan straks voor gek gezet word omdat ik zo langzaam fiets), dus zegmaar een shirtje dat de kampioen van een land zou dragen...best wel koel.
Doe nou niet zo geheimzinnig, als je al zo maf bent dat je in een shirtje van een landskampioen fietst, dan maakt het ook niet meer zoveel uit welk land dat dan was. (Tenzij het de nationale kampioenstrui van Samoa is natuurlijk)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:34:35 #44
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130122042
29 nogwat voor het Blanco shirtje is wel geinig, ik vnd dat design nu een stuk mooier dan toen ik het voor het eerst zag, moet ik zeggen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_130122179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Doe nou niet zo geheimzinnig, als je al zo maf bent dat je in een shirtje van een landskampioen fietst, dan maakt het ook niet meer zoveel uit welk land dat dan was. (Tenzij het de nationale kampioenstrui van Samoa is natuurlijk)
:P zou Samao een kampioenstrui hebben? Ik zou best een shirtje willen uit de categorie "onmogelijke wielertruien"....een vacansoleitrui van de nationale kampioen van samoa die ook nog eens olympisch kampioen is geweest in het verleden, ofzo...:P

deze is gewoon van het waterlooplein, maar best apart. er is namelijk maar één renner in de geschiedenis van dat land die voor dat team heeft gefietst en nationaal kampioen is geweest. ik vraag me altijd af of het shirt misschien echt van hem is geweest...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:51:44 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130122390
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:19 schreef CFF het volgende:

[..]

Op de site van Giant zelf staan ze al voor de helft van de prijs. Heb je tenminste wel de originele kleding en geen Chinese rip-offs.

Stansfield; Voor arm en beenstukken zou je ook nog bij Rose kunnen kijken en dan hun eigen lijn.
Weet je zeker dat het origineel Spaans Etxeondo kleding is, en zo ja, dan zijn er ook nog genoeg kwaliteitsverschillen waarschijnlijk. Vat wel dikker uitgevoerd dan de kwaliteit die de Blanco en Euskatel ploegen droegen. Daar maakte het niets uit wanneer ze na een keer of 2 wassen als poetslap verder konden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:58:47 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130122547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

:P zou Samao een kampioenstrui hebben? Ik zou best een shirtje willen uit de categorie "onmogelijke wielertruien"....een vacansoleitrui van de nationale kampioen van samoa die ook nog eens olympisch kampioen is geweest in het verleden, ofzo...:P

deze is gewoon van het waterlooplein, maar best apart. er is namelijk maar één renner in de geschiedenis van dat land die voor dat team heeft gefietst en nationaal kampioen is geweest. ik vraag me altijd af of het shirt misschien echt van hem is geweest...
Oh maar dan weten we het waarschijnlijk wel. Iets met geel en blauw en een paar sterren en de naam van een dopeursploeg die nog steeds keihard blijft ontkennen... Ja?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130122565
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het origineel Spaans Etxeondo kleding is, en zo ja, dan zijn er ook nog genoeg kwaliteitsverschillen waarschijnlijk. Vat wel dikker uitgevoerd dan de kwaliteit die de Blanco en Euskatel ploegen droegen. Daar maakte het niets uit wanneer ze na een keer of 2 wassen als poetslap verder konden.
Dat is niet de officiele Etxeondo teamkleding maar gewoon van Giant zelf.
pi_130122639
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oh maar dan weten we het waarschijnlijk wel. Iets met geel en blauw en een paar sterren en de naam van een dopeursploeg die nog steeds keihard blijft ontkennen... Ja?
nope!
pi_130122646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:59 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Dat is niet de officiele Etxeondo teamkleding maar gewoon van Giant zelf.
De Replica's zijn van giant, maar je kunt ook de Etxeondo bestellen. Die zijn ook voor de helft.
De Etx hebben nu de prijs van de replica's gekregen. :)

http://www.giant-bicycles(...)ib.short/2288/53027/
pi_130122689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De Replica's zijn van giant, maar je kunt ook de Etxeondo bestellen. Die zijn ook voor de helft.

Ah ok, zat een maand of twee geleden te kijken en toen verkocht Giant alleen hun eigen replica's en stonden op de site van blanco wel de kleren van etxeondo.

Zag afgelopen weekend trouwens iemand met een Belkin pakje rijden had ie gekregen tijdens die twitterride een tijdje terug. Vond het wel een mooi pakje!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:11:15 #52
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130122814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

nope!
OK, dan hoeven we dus niet op te letten op een QuickStep pakske in de kampioenskleuren van Curacao. Weten we dat ook weer.... ;)
pi_130122855
er staan wel sterren op trouwens ;)
pi_130123006
Leuke routeplanner op strava, voorlopig alleen voor premium users maar het komt ook beschikbaar voor normale users.
http://blog.strava.com/routes-are-here-6670/
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:22:14 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130123121
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan nog blijft het de vraag of het dezelfde kwaliteit is. Nou heb ik niet zoveel (eigenlijk helemaal geen) ervaring met replica's maar wat ik van BMC zag, een shirt en een bibshort tezamen voor 69 euro, was niet veel soeps. Een origineel Hincapie 2012 team shirt daarentegen is van uitstekende kwaliteit. En kostte ook maar 70 euro. Als je dat dan vergelijkt met prijzen van b.v. Assos of Rapha ben je heel wat goedkoper uit, en rij je wel in een origineel shirt.
pi_130123348
Snik :'( ik kom net uit het ziekenhuis terug voor controlle van mn oor, en de operatie heeft dus bijna niet geholpen, en nu moet ik binnenkort een week aan het infuus.

Dat is pas kut want je bent verder gezond maar je kan dan helemaal niks doen. Ze koppelen het infuus dan wel los, maar ik vroeg of ik dan bijvoorbeeld wel kan fietsen rond het ziekenhuis, maar nee dat mag niet :(
pi_130123617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Snik :'( ik kom net uit het ziekenhuis terug voor controlle van mn oor, en de operatie heeft dus bijna niet geholpen, en nu moet ik binnenkort een week aan het infuus.

Dat is pas kut want je bent verder gezond maar je kan dan helemaal niks doen. Ze koppelen het infuus dan wel los, maar ik vroeg of ik dan bijvoorbeeld wel kan fietsen rond het ziekenhuis, maar nee dat mag niet :(
hoezo mag dat niet? jij bent toch baas over jezelf? lance armstrong ging ook gewoon fietsen toen hij kanker had...
pi_130123712
quote:

Hometrainer op de kamer? of ergens in t ziekenhuis. Meestal zijn die wel aanwezig. Weet dan alleen niet of je die zou mogen gebruiken.
Ben ik hier, of ben ik daar?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:46:06 #59
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130123765
quote:

Wat vervelend. Sterkte!
.
pi_130123794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

hoezo mag dat niet? jij bent toch baas over jezelf? lance armstrong ging ook gewoon fietsen toen hij kanker had...
Ja maar dat zou te kwetsbaar zijn dan, maar ik ga het tegen die tijd nog wel een keer aangeven.

En een hometrainer of taxc vind ik echt niks aan.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:47:20 #61
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130123799
quote:

Erg lullig en vervelend, maar bedenk maar dat het oplossen van dat (h)oor probleem nu ff belangrijker is. Fietsen op nivo kun je de komende 40 jaar ook nog wel. Sterkte klasbak.

Buzz gaat nu ff een SML aan de zwembadbar in Cagayan de Oro bestellen ;)
pi_130123866
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan nog blijft het de vraag of het dezelfde kwaliteit is. Nou heb ik niet zoveel (eigenlijk helemaal geen) ervaring met replica's maar wat ik van BMC zag, een shirt en een bibshort tezamen voor 69 euro, was niet veel soeps. Een origineel Hincapie 2012 team shirt daarentegen is van uitstekende kwaliteit. En kostte ook maar 70 euro. Als je dat dan vergelijkt met prijzen van b.v. Assos of Rapha ben je heel wat goedkoper uit, en rij je wel in een origineel shirt.
Voor 140 euro (normale prijs) zal het geen slechte kwaliteit zijn denk ik. Als je shirt en bibs samen koopt aan de originele prijs dan ben je 260 euro kwijt. En er zit een urraki zeem in, en dat is ook allesbehalve slecht. :)
pi_130124551
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja maar dat zou te kwetsbaar zijn dan, maar ik ga het tegen die tijd nog wel een keer aangeven.

En een hometrainer of taxc vind ik echt niks aan.
Ik vind een tacx ook niet veel aan maar heb er wel 8 keer in 2 weken opgezeten om de conditie op peil te houden. Tja je moet er wat voor over hebben. Maar van een weekje niets doen wordt je echt niet slechter.
pi_130125619
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Buzz gaat nu ff een SML aan de zwembadbar in Cagayan de Oro bestellen ;)
Ik zag gisteravond in Maarn nog een kerel op een redelijk sjiek uitziende BMC fietsen. Ongeveer 1.85 lang, begin 40, klein buikje, met zo'n blik van "kijk mij eens op een goddelijke BMC rijden" dus ik dacht: da's Buzz!!!

maar toen realiseerde ik me dat je op vakantie bent, dus heb maar niet als een malloot zitten roepen en zwaaien :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_130126539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:12 schreef JohnDDD het volgende:
er staan wel sterren op trouwens ;)
Ik gok op de nationale trui van Kenia. Froome heeft volgens mij die trui ooit gewonnen; enige Keniaan die fietste :)
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_130126616
Even een vraagje voor de ervaren Toertochtrijders.
Eind deze maand mijn eerste tocht van 260 km!

Hoe doen jullie dit met eten/materiaal etc. als je geen eigen volgauto meeneemt.
Er zijn wel een aantal controleposten maar hier is het eten naar verluid vrij beperkt.

Rugzakje ben ik niet zo'n fan van, maar is waarschijnlijk toch nodig. Iemand evt tips wat voor iets dan makkelijk is?
pi_130126817
Wat voor toertocht ga je rijden, veel hoogtemeters of vlak? Dat maakt voor de fietstijd aardig uit en aan de hand van de ongeveer te verwachte fietstijd kan je per uur eten meenemen.

Reepjes, drinksachets/tabletten, wat gelletjes, geld om onderweg eventueel bij een bakkertje ofzo wat te kopen.
pi_130126923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:29 schreef MarcoD het volgende:
Wat voor toertocht ga je rijden, veel hoogtemeters of vlak? Dat maakt voor de fietstijd aardig uit en aan de hand van de ongeveer te verwachte fietstijd kan je per uur eten meenemen.

Reepjes, drinksachets/tabletten, wat gelletjes, geld om onderweg eventueel bij een bakkertje ofzo wat te kopen.
Het is Diekirch-Valkenswaard, het eerste deel door Luxemburg en België bevat wel een aantal flinke klimmen. Laatste helft van de tocht is redelijk vlak. Totaal hoogtemeters zit rond de 3000 geloof ik.
Dus je bent al gauw 10 uur onderweg.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:36:18 #69
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130126989
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:21 schreef LethalP het volgende:

Hoe doen jullie dit met eten/materiaal etc. als je geen eigen volgauto meeneemt.
Er zijn wel een aantal controleposten maar hier is het eten naar verluid vrij beperkt.

Rugzakje ben ik niet zo'n fan van, maar is waarschijnlijk toch nodig. Iemand evt tips wat voor iets dan makkelijk is?
Bij Topeak (ook vast andere merken) hebben ze van die top tube tasjes. Zien er best ok uit en je kunt toch -met je zadeltasje erbij- toch weer iets meer meenemen zonder er gelijk als een idioot uit te zien.

http://www.topeak.com/products/Top%20Tube%20Bags
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:42:40 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130127167
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:44 schreef Gripper het volgende:

Je vergooit je talent Kaas }:|
Haha nog een paar jaar en dan ben ik 40. Toen ik in 2000 de Marmot reed was ik wel een stuk serieuzer hoor.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:58:44 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130127547
Ik had toen wel een HF meter waar ik ook wel mee trainde, alleen geen vermogensmeting. Dat was er al wel maar toen helemaal onbetaalbaar duur.
pi_130127711
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:21 schreef LethalP het volgende:

Geld mee en onderweg wat kopen. Lekker ergens lunchen met een goeie bak pasta of lasagne in de zon :9
Op zich kun je -met een goed ontbijt achter de kiezen- genoeg repen meenemen in je achterzakken voor zo'n tocht, tijdens de marmotte heb ik ook bijna niks van de organisatie gegeten. Maar je zult wel moeten stopppen voor drinken.
Mijn foto's op Flickr!
pi_130128227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die gast die 'm bestuurt rijdt ook niet altijd even fijn. Liet een paar weken terug zich finaal door het midden terugzakken in de eerste bocht van de laatste ronde. Ging allemaal net goed. Ik ken die gozer ook wel een beetje, arrogant ventje.

Er rijdt btw wel iemand op dezelfde fiets als mij rond daar, maar hij is een kop kleiner ;)
Wie is het dan? Misschien denk ik dat ik weet wie je bedoel door die arrogantie maar ben niet zeker.
Haters gonna hate.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:26:57 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130128490
Ik ga vnv toch even naar dit 58CT frame kijken, ik weet niet of ik ze ga kopen maar wil m toch ff zien.

3butted alloy 7005. Het zal niet veel lichter zijn dan Lorini maar ik denk wel stijver.

Vind 'm mooi.

Iemand zinnig commentaar?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:35:06 #75
153506 Captain_Fabulous
pi_130128810
Nee.Wel dat je zonder gouden ketting en Frans Bauer tatoeage er niet bij zal passen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:38:00 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130128925
Oh maar die heb ik al.
pi_130129046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga vnv toch even naar dit 58CT frame kijken, ik weet niet of ik ze ga kopen maar wil m toch ff zien.

3butted alloy 7005. Het zal niet veel lichter zijn dan Lorini maar ik denk wel stijver.

Vind 'm mooi.

[ afbeelding ]
Ga je alleen het frame kopen, of de hele fiets?
Frame is sowieso mooi. Ziet er allemaal goed in proporties uit. Over de rij-eigenschappen weet ik niks. beetje mooi gewicht ook?
Het heeft in ieder geval niet van die hele mallotig dikke buizen, en gios-blauw is altijd een mooie kleur om te zien. Bijna net zo mooi als simplon-blauw :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:48:26 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130129314
Frame en vork voor 650.- Zal ze ff wegen maar vast niet zo leight als jouw Simpelon
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:55:33 #79
153506 Captain_Fabulous
pi_130129563
Frame en vork vind ik heel mooi, estetisch gezien. Aleen in de huidige opbouw is het spuuglelijk. Met een paar neatrale wielen(qua kleur en stickers) heb je gelijk een veel mooiere fiets daar! Zwart stuurlintje d'r bij :9
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:04:28 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130129841
Ik vind de afmontage behalve de witte naafjes wel chique hoor. Zal er als ik ze opbouw niet heel veel anders uitzien. En natuurlijk wit stuurlint gekkerd.
pi_130130063
Zwart stuurlint met zwarte remgrepen maakt een fiets veel meer strakke racebak. Maar op die gios zou ik wel wit nemen, anders erg donker.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:13:00 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130130080
Iemand een Lorini 59 framepje kope?

Nooit mee gevalle altijd binne gestaan
pi_130130129
Nee dankje, hoef geen zwabber kar.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:15:39 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130130152
best zat voor jou vriend, hij is wel lekker comfi. (srs)
pi_130130196
Durf er geen berg mee af ;)
pi_130130221
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:17 schreef Patroon het volgende:
Durf er geen berg mee af :)
Alsof de bergen jouw vrienden zijn :{w
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:18:46 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130130249
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:17 schreef Patroon het volgende:
Durf er geen berg mee af ;)
Als dat net zo traag gaat als je omhoog rijdt zal dat best meevallen ofwa?
pi_130130260
Ik ga voortaan met auto omhoog en fiets naar beneden.
pi_130130299
Knakframe
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:22:01 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130130350
But very good price just for you only 150.- Euro fork headset included.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:14:32 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130132024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:26 schreef kaasplankje het volgende:

Vind 'm mooi.

[ afbeelding ]

Heel mooi, 'k zou 'm er best bij willen hebben. Is altijd al een favoriet merk van mij geweest sinds een buurman, met teveel geld maar niet kunnen sturen, er een had met Campa Super Record. Daar kon ik 25 jaar geleden alleen maar van dromen.

Maar als ik lees dat Gripper een fiets met een 1500 gram frame+vork op 6,66 kan afmonteren, moet je deze fiets toch ook wel kort bij zeven punt een kunnen brengen zonder er al te veel aan te moeten verspijkeren, dacht ik zo...

[ Bericht 22% gewijzigd door buzz1291 op 16-08-2013 15:20:30 ]
pi_130132349
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:14 schreef buzz1291 het volgende:

Maar als ik lees dat Gripper een fiets met een 1500 gram frame+vork op 6,66 kan afmonteren, moet je deze fiets toch ook wel kort bij zeven punt een kunnen brengen zonder er al te veel aan te moeten verspijkeren, dacht ik zo...
1550 gram zelfs. Het is echt geen superlicht frame ofzo. Lichte (top)groep en wieltjes zijn natuurlijk wel de sleutel voor elk licht bouwproject.

En inderdaad, Gios is echt zo'n fijn cultmerk! :9
Mijn foto's op Flickr!
pi_130132473
Ik dacht ik doe een lang rondje D1.

Het lange rondje is gelukt :')

Ik en wind :')

Kapot :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 16-08-2013 17:54:07 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:29:54 #94
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130132483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand een Lorini 59 framepje kope?

Nooit mee gevalle altijd binne gestaan
Rij jij op een 59 cm frame? Lijkt me wat groot, of heeft die een hele korte bovenbuis. Ik ben 188 en rij met een 57 cm frame met een 57,5 bovenbuis. Rij ik dan te klein? Geloof ik niet. Of jij op een te groot frame?

Ik had hiervoor een 58 frame maar vond dat eigenlijk gezien mijn ouderdom ;) na acht jaar wat te groot worden en rij nu van punt zadel tot hart stuur gemeten twee cm korter.

Je zult het uiteraard zelf wel het beste weten Kaas, maar ik begrijp het ff niet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:37:44 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130132721
De lorini is idd wel wat aan de grote kant voor mij. Ik heb wel lange benen maar 181 cm lang. Ik zou je op een 60 ct gezet hebben buzz. Mijn gazelle is een lange 56 maar die is me eiks net te klein. Toch heb ik er 10 jaar op gereden.
pi_130132869
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:19 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Wie is het dan? Misschien denk ik dat ik weet wie je bedoel door die arrogantie maar ben niet zeker.
Ze hadden een nwvg outfit aan, volgens mij wss het gijs strating, maar ik kan het mis hebben

Edit- onee het was cor van leeuwen met nog iemand.

[ Bericht 4% gewijzigd door KolonelBroodje op 16-08-2013 15:50:29 ]
pi_130133635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
De lorini is idd wel wat aan de grote kant voor mij. Ik heb wel lange benen maar 181 cm lang. Ik zou je op een 60 ct gezet hebben buzz. Mijn gazelle is een lange 56 maar die is me eiks net te klein. Toch heb ik er 10 jaar op gereden.
volgens mij is jouw bovenlichaam juist langer in verhouding , althans zo lijkt dat door je laag hangende gangsterbroeken. Maar dat zou wel verklaren waarom jij met 181 goed zit op die maat. Ik ben 179 maar kort bovenlichaam, dus 57 die ik nu heb is te lang.
pi_130134213
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

volgens mij is jouw bovenlichaam juist langer in verhouding , althans zo lijkt dat door je laag hangende gangsterbroeken. Maar dat zou wel verklaren waarom jij met 181 goed zit op die maat. Ik ben 179 maar kort bovenlichaam, dus 57 die ik nu heb is te lang.
_O-
Mijn foto's op Flickr!
pi_130135092
Zo vanmiddag even de schuur in gedoken om mijn nieuwe frame op te bouwen, alle onderdelen van het oude frame over naar de nieuwe. Ben een maatje kleiner gegaan, van 56 naar 54, aangezien ik net op de grens zat van de twee maten. Lekker licht frame + voorvork, vanavond eens zien hoe dat fietst.

Kaas; die Gios komt van een fiets forum member, foto komt me namelijk erg bekend voor vandaar. Blijft een mooi frame en zou er geen nee tegen zeggen. Ik heb de schuur al te vol staan, moet echt een fiets gaan verkopen.
pi_130135455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef CFF het volgende:

Kaas; die Gios komt van een fiets forum member, foto komt me namelijk erg bekend voor vandaar. Blijft een mooi frame en zou er geen nee tegen zeggen. Ik heb de schuur al te vol staan, moet echt een fiets gaan verkopen.
Is van Kuiper Trading.
Heb zelf 2 wielsetjes van hem, 1 reserve set en 1 in de winterfiets

[ Bericht 12% gewijzigd door Wielracer op 16-08-2013 17:07:10 ]
pi_130139328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Zal wel iets te maken hebben met zout ofzo wat in die band gaat zitten waardoor hij niet meer goed werkt, zou het ook niet precies weten waarom dit is en of dat de oorzaak is. Maar dit soort problemen verhelp ik altijd door die band even mee te wassen.
Dit + Band iets strakker gedaan. En werkte perfect vandaag. Thnx.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:20:13 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130140413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

1550 gram zelfs. Het is echt geen superlicht frame ofzo. Lichte (top)groep en wieltjes zijn natuurlijk wel de sleutel voor elk licht bouwproject.

En inderdaad, Gios is echt zo'n fijn cultmerk! :9
Is dat frame + vork Gripper?

De Gios even gewogen, 1550 voor 't kader alleen, met nog wat resten verpakking erop. Er zat wel een full carbon vork bij, met Gios erop, dus wel een officiële.

Ik vond 'm erg mooi en zeer strak in de lak zitten.

en 600.- betaald
:7
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:24:17 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130140560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef CFF het volgende:
Zo vanmiddag even de schuur in gedoken om mijn nieuwe frame op te bouwen, alle onderdelen van het oude frame over naar de nieuwe. Ben een maatje kleiner gegaan, van 56 naar 54, aangezien ik net op de grens zat van de twee maten. Lekker licht frame + voorvork, vanavond eens zien hoe dat fietst.

PICS!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:31:55 #104
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130140844
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

en 600.- betaald
:7
nice ^O^
.
pi_130141098
Gefeliciteerd met je aankoop Kaas! Mooi frame! ^O^
pi_130141329
Jongens even jullie mening, ik heb hier een zadelpen met 25mm offset en zadel als proef er even op.

Nu kan ik ook een zadelpen kopen met 15mm offset. Ik vind dat het zadel eigenlijk iets te ver naar voren staat om de juiste setback te halen, wat vinden jullie?

vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:45:21 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130141416
Mooi Patroon, is dit het zadel wat er op komt of een tijdelijke?
pi_130141497
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi Patroon, is dit het zadel wat er op komt of een tijdelijke?
Tijdelijk, dit is mijn huidge zadel, ik ga voor zwart/zwart setup. maar ga wel zelfde type zadel nemen omdat goed bevalt.
pi_130141675
Toupes zijn al niet zo sterk dus zo zou ik het niet doen
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:54:59 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130141802
Ja die met 15mm setback staat wel beter, ik wist niet dat je daar ook nog verschillende pennen voor had, kende alleen recht of 25mm geloof ik.
pi_130141863
@Kolonel klote man, ik zou als je echt niet buiten mag fietsen gewoon vragen of je even op de hometrainer mag zitten. Beter dan de hele dag naar de muur staren

@Kaas mooi frame, is wel een hipstermerk aan het worden maar dat past wel bij je ;)
pi_130141868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ja die met 15mm setback staat wel beter, ik wist niet dat je daar ook nog verschillende pennen voor had, kende alleen recht of 25mm geloof ik.
Ja niet ieder merk heeft daar nog een tussenstap in. Ritchey gelukkig wel. Wel jammer dat die pen 230gram is en de pen die ik nu thuis heb 160gram. Maar goed, die paar gram zal het verschil niet maken.. :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:04:54 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130142219
ff wat crappy foon pics van mijn nieuwe karretje:

pi_130142264
Mooi kaas, heeft de vorige er niet op gereden? Zit ook nog zo'n lange pijp op de voorvork. Is die voorvork fullcarbon of alleen de poten?
pi_130142293
Mooi frame kaas!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:06:54 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130142295
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:06 schreef Patroon het volgende:
Mooi kaas, heeft de vorige er niet op gereden? Zit ook nog zo'n lange pijp op de voorvork. Is die voorvork fullcarbon of alleen de poten?
full carbon, en hij is nieuw, ook het frame, frame is 7005 alloy triple butted.
pi_130142330
Nice, mooie legering is dat! Wel ff hoge wielen erin ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:08:33 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130142342
Ik ga dees winter wel een paar vittoria evo bruin zwart tubes op die wielen doen. Dat is wel mooi.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:31:08 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130143079
Headset zat er ook al bij, en een klem voor de zadelpen. Ik kan denk ik alles van de Lorini zo overzetten, stuurnok zal wel goed zijn, Lorini is zelfde lengte, zadelpen is ook 27.2, bracket ook BSA.

Ik heb alleen een losse klemband voor de voorderailleur nodig, en een expander voor in de voorvork. En een paar nieuwe kabeltjes.

BTW kan ik terug vorderen want ik heb een nota, dus gaat er nog 120.- af.

Verder verkoop ik mijn Lorini 59 frameset, een oud full carbon Zipp 404 tube voorwiel en mijn Gazelle demax 56 frameset want daar doe ik niks meer mee.

Respectievelijk 150.- 50.- en 100.-
pi_130144262
Tof!
Blauwader kaas :)

Eigenlijk toch jammer dat patroon zo'n saaie zwart witte fiets heeft zometeen, terwijl wij allebei op Royal blue rijden :P
Mijn foto's op Flickr!
pi_130144268
heb je een pic van die zipp voorwiel?
pi_130144399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:43 schreef Patroon het volgende:
Jongens even jullie mening, ik heb hier een zadelpen met 25mm offset en zadel als proef er even op.

Nu kan ik ook een zadelpen kopen met 15mm offset. Ik vind dat het zadel eigenlijk iets te ver naar voren staat om de juiste setback te halen, wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
Ziet er toch best ok uit? Waar zitten de streepjes op de rails?
pi_130144460
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:02 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ziet er toch best ok uit? Waar zitten de streepjes op de rails?
Rechter zit net op de grens. Linker zit er midden in de marge. Maar zadel moet nog zo'n 3-4mm naar voren... afstand zadelpunt stuur is nu toevallig wel exact gelijk als bij de vorige fiets.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:04:03 #124
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130144478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:59 schreef zeeppaardje het volgende:
heb je een pic van die zipp voorwiel?
morgen
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:10:09 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130144710
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:59 schreef Gripper het volgende:
Tof!
Blauwader kaas :)

Eigenlijk toch jammer dat patroon zo'n saaie zwart witte fiets heeft zometeen, terwijl wij allebei op Royal blue rijden :P
Adellijk blauw.
pi_130144738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

PICS!
Net terug van een ritje, hij/zij is goedgekeurd

Pic van vanmiddag, even snel gemaakt:

pi_130144902
Dikke fietsen allemaal hier :P
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:15:18 #128
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130144921
Bazig fietsje CFF, wel jammer zwart zadel en witte stuurlint.

Mooie wielen ook, zijn die tube?
pi_130145110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
Bazig fietsje CFF, wel jammer zwart zadel en witte stuurlint.

Mooie wielen ook, zijn die tube?
Ik moet dat met dat zadel/steurlint nog op gaan lossen, wat zou het mooiste zijn zwart/zwart of wit/wit. Probleem is dat dit zadel alleen in zwart is dus dan blijft er zwart/zwart over.

Zijn geen tubes; zijn aeolus 5 clincher, gewone draadbandjes passen erop. Ik had achterop een 25mm liggen maar die past niet in het frame dus maar weer 23 gemonteerd en dat past wel.

Het frame en de vork zijn toch wel een dikke 200 gram lichter dan de vorige.
pi_130145144
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:10 schreef CFF het volgende:

[..]
Pic van vanmiddag, even snel gemaakt:
[ afbeelding ]
Mêh....
Mijn foto's op Flickr!
pi_130145213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:20 schreef CFF het volgende:

[..]

Ik moet dat met dat zadel/steurlint nog op gaan lossen, wat zou het mooiste zijn zwart/zwart of wit/wit. Probleem is dat dit zadel alleen in zwart is dus dan blijft er zwart/zwart over.

Zijn geen tubes; zijn aeolus 5 clincher, gewone draadbandjes passen erop. Ik had achterop een 25mm liggen maar die past niet in het frame dus maar weer 23 gemonteerd en dat past wel.

Ik denk dat zwart/zwart best mooi is omdat er al veel wit in het frame zit.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:22:48 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130145222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:20 schreef CFF het volgende:

[..]

Zwart zwart kan wel imo, je hebt ook zwarte banden.

Gripper is jaloers denk ik.
pi_130145372
Stuurlint moet ik nog vervangen is ook beetje kapot....

Gripper moet maar een keer richting het oosten komen, doen we rondje holterberg. Kan hij hem mooi aanschouwen en ik zijn fiets! Die Gios mag er ook zijn kaas, blijf het een mooi frame vinden.
pi_130145422
Ik wilde eerst ook een cannondale. Weet nu weer waarom. Kleurstelling is erg gaaf! Mooie fiets.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:32:50 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130145622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:27 schreef muzas het volgende:
Ik wilde eerst ook een cannondale. Weet nu weer waarom. Kleurstelling is erg gaaf! Mooie fiets.
Ik vind de vorm van het frame mooi, met die ranke staande achtervorken. Alles klopt.
pi_130145685
Voorlopig doe ik 't wel met mn Giant :P
pi_130145735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind de vorm van het frame mooi, met die ranke staande achtervorken. Alles klopt.
Precies. Tijdloos mooi, geldt voor de meeste Cannondales imo, hoewel niet alle spuitschema's even geslaagd zijn.
pi_130147372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]
Gripper is jaloers denk ik.
Au contraire mon ami fromage!
Ik vind het een erg kekke bak, dacht dat zo'n simpele mêh wel duidelijk zou zijn als: :9 :) :Y !!!

CFF: kom graag een keer langs, kijken of je nog een beetje gang erin hebt na je sleutelbeen breuk :P
Mijn foto's op Flickr!
pi_130147690
Ik schiet steeds meer in gang, voelt elke dag beter! Wel snel een keer langskomen anders ben ik niet meer te houden ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:48:56 #140
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_130149083
Mooie Gios Kaas!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:24:34 #141
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130150598
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:35 schreef eentwee het volgende:

[..]

Precies. Tijdloos mooi, geldt voor de meeste Cannondales imo, hoewel niet alle spuitschema's even geslaagd zijn.
Pcies...
Die Caad10 voor dit jaar vind ik niet mooi qua kleuren. Beetje saai. Zonde. Want dat is wel een hele goeie fiets.
pi_130156530
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ze hadden een nwvg outfit aan, volgens mij wss het gijs strating, maar ik kan het mis hebben

Edit- onee het was cor van leeuwen met nog iemand.
Oh, Cor is wel een toffe gast btw!

Kan met de meeste NWVG lui wel goed.
pi_130156568
Mooie fietjes hier! ^O^
pi_130156623
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:18 schreef DeBuffel het volgende:

[..]

Hoe laat start jij? Ik rijd hem ook :)
11.18 gestart. Hoe ging het bij jullie? Bij ons wel goed. Op de 1e km na. Ik kwam niet goed op gang en de 1e klim gingen we te langzaam op. Ik stond echt geparkeerd :')

De tweede klim en het tussenstuk gingen best prima. Na de 2e klim heb ik de halve afdaling op kop gereden want ik had een 54 :P

Ik had nog over en heb op het vlakke tot de laatste bocht met 50-52 per uur op kop lopen rammen. Ging echt fijn!
pi_130158580
Hier heeft iemand uitgezocht wat de groepen daadwerkelijk wegen. Wijkt nogal af van wat de fabrikanten opgeven :')

http://weightweenies.star(...)pic.php?f=3&t=101775

Chorus is dus in werkelijkheid iets lichter dan Force en Red komt met zijn groep niet onder de 2kg, zoals ze zelf wel beweren. Verneukeratieve is, dat de fabrikanten hun groepen zonder bekabeling etc wegen, dus enkel de losse componenten. Shimano Ultegra Di2 is echt onwijs zwaar.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:06:42 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130158664
Hmm ja, toch nog 80 gram verschil tussen Force en Chorus terwijl ik dacht dat Force iets lichter was.

Maja chorus is toch mooier om te zien zeg nu zelf.

O-)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:18:42 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130158799
De electro groepen vallen me btw nog best mee qua gewicht met 100/150 gram zwaarder dan hun mechanische broertjes met al die accu's en servo's. Maar als je dan het prijsverschil weet.. :{w
pi_130159228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:06 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm ja, toch nog 80 gram verschil tussen Force en Chorus terwijl ik dacht dat Force iets lichter was.

Maja chorus is toch mooier om te zien zeg nu zelf.

[ afbeelding ]

O-)

O-)

Eerlijk gezegd vind ik de remgrepen van Campagnolo teveel omhoog steken met die punt. En dat zeg ik niet om mijn eigen (sram) straatje schoon te vegen ;)
pi_130159272
Nu op National Geographic een docu over Armstrong / doping..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:06:22 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130159283
Op die punten kan je wel lekker leunen.

Best bang for the buck in de middenklasse chorus/force/ultegra is dus Campagnolo. *O*
pi_130159299
Helemaal met Patroon eens, dat Sram mooiere grepen heeft. Heb die van Campa altijd al lelijk gevonden. Te puntig inderdaad.. niet mijn smaak. (En sram wint duidelijk ook op gewicht ja)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130159748

Die hydraulische dingen van sram komen in de buurt van de grepen van campa :P
pi_130159782
ja klopt... echt |:( :X 8)7 :r :r
Die ingeslagen weg van Sram, snap ik ook nie helemaal..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130159871
Overigens vind ik het een niet lelijker dan het ander (hydrodingen hierboven uitgesloten), maar hangt het er sterk van af op wat voor fiets het zit. Dat strakke/dichte/grijze van shimano vind ik een stuk minder mooi op een flamboyante kermis-esque italliaanse racert.... Maar camagnolo op een strakke Cervelo of specialized vind ik ook niet mooi.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:53:24 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130159965
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:37 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

Die hydraulische dingen van sram komen in de buurt van de grepen van campa :P
oogbalkanker
pi_130159977
Ik vind Chorus mooier dan Force. Inderdaad shifters een plusje voor Sram, crankstel wat mij betreft gelijkspel. Maar zwarte remmen en achterderailleur maken Chorus als totaal fraaier. Maar dan vergelijk ik 10speed met 11 speed waar een prijsverschil van 150¤ tussen zit. Dus eigenlijk moet je Force 11 ernaast leggen.

zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:54:41 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130159981
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:07 schreef the_critic het volgende:
Helemaal met Patroon eens, dat Sram mooiere grepen heeft. Heb die van Campa altijd al lelijk gevonden. Te puntig inderdaad.. niet mijn smaak. (En sram wint duidelijk ook op gewicht ja)
Alleen bij de topgroepen dus.
pi_130160047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Alleen bij de topgroepen dus.
maar dat is het enige waar wij, semi-profs, mee rijden. Enige dat dus telt! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:04:27 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130160144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef eentwee het volgende:
Ik vind Chorus mooier dan Force. Inderdaad shifters een plusje voor Sram, crankstel wat mij betreft gelijkspel. Maar zwarte remmen en achterderailleur maken Chorus als totaal fraaier. Maar dan vergelijk ik 10speed met 11 speed waar een prijsverschil van 150¤ tussen zit. Dus eigenlijk moet je Force 11 ernaast leggen.

[ afbeelding ]
Ik vind die crankset echt niet zo mooi eentwee. En de remhoefjes ook niet idd.
pi_130160267
De crankset van de 2012 10sp Force is dan wel weer erg mooi en lijkt veel op die van Chorus:

Eentwee: die jij laat zien, is zeker 11sp?
pi_130160341
Die hydraulische dingen :r
pi_130160841
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind die crankset echt niet zo mooi eentwee. En de remhoefjes ook niet idd.
Haha dit is gewoon een ordinair ik vind mijn eigen groep mooier spelletje :P Iedereen zijn eigen smaak gelukkig ;)

Alle groepen hebben zijn eigen minder mooie en mooie onderdelen. Uiteindelijk heb ik een optelsom gemaakt van de kosten en voordelen. Daarbij kwam Sram het beste naar voren, omdat goedkoper dan Chorus, bijna even zwaar en kan makkelijk uitwisselen met mijn 2e fiets en shimano cassettes en kettingen die ik nog heb liggen. Daarbij komt dat de shifters van Sram lekker in mijn handen liggen.

zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:48:31 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130160929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha dit is gewoon een ordinair ik vind mijn eigen groep mooier spelletje :P Iedereen zijn eigen smaak gelukkig ;)

Alle groepen hebben zijn eigen minder mooie en mooie onderdelen. Uiteindelijk heb ik een optelsom gemaakt van de kosten en voordelen. Daarbij kwam Sram het beste naar voren, omdat goedkoper dan Chorus, bijna even zwaar en kan makkelijk uitwisselen met mijn 2e fiets en shimano cassettes en kettingen die ik nog heb liggen. Daarbij komt dat de shifters van Sram lekker in mijn handen liggen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn groep is 80 gram lichterder en mooierder

HAHAHAHAHA

pi_130161373
Dat plaatje is inderdaad 11speed groep. 10sp Force crankstel is mooi, zeker met de Red bladen :)

pi_130161599
:D
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:28:24 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130161702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:54 schreef eentwee het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind dat alleen die Chorus achterderrie mooier oogt dan Force maar voor de rest.... Crankstel twijfel ik over, maar verder vind ik Force gewoon echt mooier. Die uitgeholde, vuilvretende remhoeven kan ik echt niet waarderen. Die Delta hoeven, die waren pas mooi, maar een gruwel om af te stellen.

Allemaal erg persoonlijk dus, maar dat Chorus grepen lekkerder aanvoelen gaat er bij mij niet in. En dat Force zwaarder is dan Chorus, verbaasd me. Bij Sram moet je met die advertentie gewichten ook wel uitkijken want met buitenboord lagers is het allemaal net ff zwaarder dan aangegeven.
pi_130161966
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vind dat alleen die Chorus achterderrie mooier oogt dan Force maar voor de rest.... Crankstel twijfel ik over, maar verder vind ik Force gewoon echt mooier. Die uitgeholde, vuilvretende remhoeven kan ik echt niet waarderen. Die Delta hoeven, die waren pas mooi, maar een gruwel om af te stellen.

Allemaal erg persoonlijk dus, maar dat Chorus grepen lekkerder aanvoelen gaat er bij mij niet in. En dat Force zwaarder is dan Chorus, verbaasd me. Bij Sram moet je met die advertentie gewichten ook wel uitkijken want met buitenboord lagers is het allemaal net ff zwaarder dan aangegeven.
Die link die ik hier eerder postte is van weight weenies, die gast heeft alles zelf gewogen, dus die gewichten kloppen wel. Op een andere site gelezen Sram Force 21xxgram terwijl die gast van weight weenies 2435gram zegt. Conclusie, er zijn meerdere gewichten die worden opgegeven, de waarheid zal wel in het midden liggen. Maakt ook allemaal niks uit :)

Inderdaad die Chorus puntige shifters zitten echt voor geen meter en lijkt echt nergens naar. :{w :D. Maar Kaasje blijft natuurlijk bij zijn eigen meuk ;)
pi_130162222
Niet haten op campa :(
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:16:33 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130162621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef MarcoD het volgende:
Niet haten op campa :(
Echt kinderachtig hé MarcoD?
pi_130162986
Ja heel kinderachtig, als onze kano vriend dit ziet geeft ie ze allemaal een ban ^O^
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:41:21 #171
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_130163147
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die link die ik hier eerder postte is van weight weenies, die gast heeft alles zelf gewogen, dus die gewichten kloppen wel. Op een andere site gelezen Sram Force 21xxgram terwijl die gast van weight weenies 2435gram zegt. Conclusie, er zijn meerdere gewichten die worden opgegeven, de waarheid zal wel in het midden liggen. Maakt ook allemaal niks uit :)

Inderdaad die Chorus puntige shifters zitten echt voor geen meter en lijkt echt nergens naar. :{w :D. Maar Kaasje blijft natuurlijk bij zijn eigen meuk ;)

Één persoon die alles een keer heeft gewogen zegt natuurlijk ook niet alles. Zeker als het een Campa fanboy is, zal hij wel een paar stukjes lood bij de derailleur hebben gelegd ;) ...

Om er even serieus op in te gaan, hij kan natuurlijk een weegfout gemaakt hebben, om nog maar niet in te gaan op de nauwkeurigheid en het ijken van zijn balans etc. Ook kan het zijn dat SRAM idd een andere definitie heeft van gewicht dan Campa, maar dat lijkt me sterk omdat ze allemaal een zo laag mogelijke waarde willen halen.

Ik heb laatst op mijn werk de 105 pedalen even nagewogen (gewoon omdat het kon :') en omdat we nauwkeurige apparatuur hebben). Deze waren 0,3 gram lichter dan de opgegeven waarde :D ... Ik heb toen geconcludeerd dat ze op deze manier per ~750 sets pedalen één set pedalen meer kunnen maken uit de hoeveelheid metaal. Dus eik is dit een vorm van oplichting :D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_130163283
Mijn Time RXS waren zelfs 16 gram lichter dan opgegeven. Altijd al geweten dat die Fransen niet te vertrouwen zijn.
pi_130168811
Zo, mijn powertap doet het weer :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:46:25 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130169555
Net retour van de Ronde van Pijnacker. Het ging beter dan maandag, ik moest er nog wel af maar heb daarna weer terug aangepikt. Toch bijna de hele wedstrijd uitgereden. Ik kwam door gebrek aan snelheid en power al snel achterin het pak terecht na de start, en na 3/4x gaatje dichtknallen moest ik ze laten gaan. Na weer aangepikt te hebben gebeurde dit opnieuw, ik ben daarna nog wel meerdere ronden achter het peloton aangereden zonder dat de afstand toenam.

Niet geheel ontevreden ondanks de klopkoek.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:51:00 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130169703
http://www.monstertijdrit.nl/
Lijkt me wel een leuke uitdaging. 120km door de polder knallen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_130169768
"Leuk" lijkt me niet het goede woord maar ik zie ook de uitdaging wel. Iets voor volgend jaar als ik mijn tijdritpositie wat verder getraind/verbeterd heb. Ik heb nu een Syntace opzetstuur maar die is een beetje hoog.
pi_130169778
Reichswald Posbank toer gedaan, 175 km het gas erop
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:56:22 #178
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130169842
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:53 schreef eentwee het volgende:
"Leuk" lijkt me niet het goede woord maar ik zie ook de uitdaging wel. Iets voor volgend jaar als ik mijn tijdritpositie wat verder getraind/verbeterd heb. Ik heb nu een Syntace opzetstuur maar die is een beetje hoog.
Daarom de PD T2, die kun je ook onder het stuur monteren.
Sei wachsam,
pi_130169875
Kun je die ook makkelijk verwijderen en de basisklemmen laten zitten? Mijn fiets stuurt trouwens echt als een onderzeeër met dat opzetstuur en het zadel 5cm verder naar voren. 8)7
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:08:17 #180
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130170099
Opzetten en afhalen is irritant. Hij moet er ook in het geheel af, er is niet echt sprake van basisklemmen.
Mijn TT fiets stuurt ook een stuk beter dan normale racefiets met opzetstuur, ondanks een vrij korte stuurvork. Verder naar voren zitten is idd erg wennen.
Sei wachsam,
pi_130170610
Kun je niet die stuurklemmen laten zitten? Als ik die andersom monteer zit het denk ik niet heel erg in de weg. En kan het stuur iets hoger blijven wat wel relaxt is aangezien ik alsnog veel tijd niet op het ligstuur lig.

Ziet er wel erg veelzijdig uit. S-bends zijn sowieso veel toffer dan J van de Syntace. Een fast forward zadelpen gebruik ik al dus ik kan een perfecte TT houding krijgen dan. 80mm hoepels heb ik ook al *O*
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:36:24 #182
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_130170707
Die ringen die om de extensies heen zitten zijn erg nauw, ik denk dat dit te krap is bij de de bochten van de extensies.
Sei wachsam,
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:48:44 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130171015
fietse in almere huuu
pi_130172619
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 02:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

11.18 gestart. Hoe ging het bij jullie? Bij ons wel goed. Op de 1e km na. Ik kwam niet goed op gang en de 1e klim gingen we te langzaam op. Ik stond echt geparkeerd :')

De tweede klim en het tussenstuk gingen best prima. Na de 2e klim heb ik de halve afdaling op kop gereden want ik had een 54 :P

Ik had nog over en heb op het vlakke tot de laatste bocht met 50-52 per uur op kop lopen rammen. Ging echt fijn!
Wij waren om 11:02 al weg. Die eerste klim vond ik ook best naar, we verloren vooral relatief veel tijd op het stuk daarna boven op met de wind tegen. Daarna hebben we wel een stuk beter gereden, na de tweede klim ging het best lekker, dat laatste stuk was lekker rammen en konden we de snelheid toch aardig vast houden op de laatste paar kilometer. Al met al zaten we alle 4 goed stuk toen we over de finish kwamen en uit eindelijk ook best tevreden met het eindresultaat, zeker gezien de voorbereiding (geen :') )
pi_130173843
Same here. Een keertje op getraind haha. Maar wel een leuk parcours he? Heb jij al ergens foto's ontdekt?
pi_130173869
Wij konden daar bovenop nog wel steeds rond de 42 blijven rijden.
pi_130174110
Vond het zeker een leuk parcours, ook gewoon gaaf om een keer aan zoiets mee te doen. Ik heb nog nergens foto's gevonden, net als de einduitslag overigens. Daar boven op was het bij ons echt wel heel erg ingezakt, beetje verneukeratieve was dat het voor het gevoel nog wel redelijk ging aangezien we daar dik inliepen op onze voorgangers haha
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:22:08 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130174242
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:33 schreef MarcoD het volgende:
Ja heel kinderachtig, als onze kano vriend dit ziet geeft ie ze allemaal een ban ^O^
Jij ging toch naar Sloten vandaag? Ben je nog geweest? Vertel vertel :P
pi_130174739
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:17 schreef DeBuffel het volgende:
Vond het zeker een leuk parcours, ook gewoon gaaf om een keer aan zoiets mee te doen. Ik heb nog nergens foto's gevonden, net als de einduitslag overigens. Daar boven op was het bij ons echt wel heel erg ingezakt, beetje verneukeratieve was dat het voor het gevoel nog wel redelijk ging aangezien we daar dik inliepen op onze voorgangers haha
Wij ook, maar dat was een stel 13-jarigen :')

Ik had mazzel dat een ploeggenoot op mij bleef wachten die klim :')

Hebben jullie ervaring met wedstrijden rijden? Dat helpt wel hoor! Wij 4en rijden allemaal wel wedstrijden en zijn aardig getraind en hebben ook wel ervaring met tijdrijden. Dan leer je de boel wel weer op gang te brengen en weer rond te draaien.

Sowieso weet je dan wel wat het is om op de limiet in een waaier te rijden ;)
pi_130174954
Hoeveel km was dat Tommeke?
pi_130175152
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:36 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wij ook, maar dat was een stel 13-jarigen :')

Ik had mazzel dat een ploeggenoot op mij bleef wachten die klim :')

Hebben jullie ervaring met wedstrijden rijden? Dat helpt wel hoor! Wij 4en rijden allemaal wel wedstrijden en zijn aardig getraind en hebben ook wel ervaring met tijdrijden. Dan leer je de boel wel weer op gang te brengen en weer rond te draaien.

Sowieso weet je dan wel wat het is om op de limiet in een waaier te rijden ;)
Haha, wij haalden de ambtenaren van peel en nog wat in. Naja in feiten zijn wij eigenlijk ook een stelletje ambtenaren, ons team bestond uit 3 Phd studenten en onze professor. Wat op zich ook wel tof is dat onze prof zich nog steeds voor dit soort dingen laat strikken. Hierdoor waren we ook best herkenbaar als een zooitje ongeregeld met geen teamshirts en een stel fietsen waarvan de waarde totaal het nog niet haalt bij sommige sets wielen haha. Verder hebben we helemaal geen ervaring met wedstrijden rijden, op de voorronde na dan. Op dinsdag avond rijden een aantal van ons wel regelmatig bij de Wedrenners in Nijmegen, dus dat is opzich wel een redelijke leerschool. Hoewel ik zelf het rijden van bochten op hoge snelheid lastig blijf vinden.
pi_130177594
Zouden jullie bij een handgespaakte wielset de looks sober houden, dus alles zwart? 26mm velg en 24/28 aerospaken (radiaal en x2). Of witte naven o.i.d.?
pi_130177932
Tja, bij handgespaakt gaat functie voor looks. Aan de andere kant: je kan het wel naar jouw wens maken. Dus een of twee spaken in een kleurtje, gekleurde spaaknippels, moet kunnen toch? Nu heb je de kans.

En ook met al die zelfbedachte personal touches zijn mijn notubes nog steeds saaier om te zien dan een set racing zero's of ksyrium SL's :')
Mijn foto's op Flickr!
pi_130178043
Dat is ook mijn punt. Ik kan een aardige deal maken, maar simpel set Racing 0 ziet er toffer uit. Ik houd niet van gekleurde spaken, maar witte naven is misschien wel aardig. Stond bij de Infinito's die ik te leen had ook erg goed.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:05:49 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130178099
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:54 schreef eentwee het volgende:
Zouden jullie bij een handgespaakte wielset de looks sober houden, dus alles zwart? 26mm velg en 24/28 aerospaken (radiaal en x2). Of witte naven o.i.d.?
tutto nero placht niet orgineel te zijn met gekleurde nippels, spaken of naven. Zwart is gewoon meer sexy en anders trekt 't aandacht weg van waar 't eiks om gaat, het frame.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:16:31 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130178581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:04 schreef eentwee het volgende:
Dat is ook mijn punt. Ik kan een aardige deal maken, maar simpel set Racing 0 ziet er toffer uit. Ik houd niet van gekleurde spaken, maar witte naven is misschien wel aardig. Stond bij de Infinito's die ik te leen had ook erg goed.
Wat voor infinito's had je en wat vond je er van?
pi_130180850
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij ging toch naar Sloten vandaag? Ben je nog geweest? Vertel vertel :P
Mij prof carriere begon goed, gister laatste dag stage en er was een afsluitende borrel georganiseerd en zodoende had ik vandaag een mega kater en dus geen zin om te gaan :|W
Nu even kijken waneer ik ga, misschien volgende week weet nog niet of ik kan dan.
pi_130184273
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:48 schreef DeBuffel het volgende:

[..]

Haha, wij haalden de ambtenaren van peel en nog wat in. Naja in feiten zijn wij eigenlijk ook een stelletje ambtenaren, ons team bestond uit 3 Phd studenten en onze professor. Wat op zich ook wel tof is dat onze prof zich nog steeds voor dit soort dingen laat strikken. Hierdoor waren we ook best herkenbaar als een zooitje ongeregeld met geen teamshirts en een stel fietsen waarvan de waarde totaal het nog niet haalt bij sommige sets wielen haha. Verder hebben we helemaal geen ervaring met wedstrijden rijden, op de voorronde na dan. Op dinsdag avond rijden een aantal van ons wel regelmatig bij de Wedrenners in Nijmegen, dus dat is opzich wel een redelijke leerschool. Hoewel ik zelf het rijden van bochten op hoge snelheid lastig blijf vinden.
Ja, maar dat is ook het mooie van dit evenement. Iedereen kan meedoen, van ontzettend serieuze amateurs tot een vriendengroepje met toerfietsers. De gasten die wonnen ken ik wel, drie ex-clubgenoten en dat zijn zulke klasbakken! Onvoorstelbare hardrijders op profwaardig materiaal (Dikke Cervelo's).

Dat je dan met je professor zoiets gaat doen is toch geweldig? Wij gingen ook niet voor een topnotering, maar vooral voor zo'n 20 minuten keihard rijden en elkaar ff helemaal de vernieling inrijden. En een mooie dag weg natuurlijk!
pi_130189823
quote:
He Critic, zover ik begrepen had rij jij met China wielen van Farsport? Ik (en kaas) ben benieuwd hoe deze wielen jou bevallen en hoe ze zich houden t.o.v. wielen van gerenommeerde merken, voor zover je daar ervaring mee hebt.
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:40:01 #200
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130189983
En ik had een wieltip voor Patroon;

http://www.bike2build.nl/(...)en-met-shimano-body#

Red wind XLR 50mm voor 849.-

http://www.bike2build.nl/(...)et/80mm-shimano-fit#

80mm Red wind voor 799.-
pi_130190865
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:40 schreef kaasplankje het volgende:

80mm Red wind voor 799.-
Hopmans heeft de Red Wind 50mm 2013 voor 699.
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/

2013 decals zijn deze:

Stickers kunnen er zo af.

Bij Bike2build hebben ze rode stickers, zou dat 2012 zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 18-08-2013 11:36:06 ]
pi_130191005
ik had mijn 60 mm van Farsports binnen voor 522 euro incl verzenden via de UK
pi_130191067
En hoe bevallen de wielen? Graag info en (detail)foto's :P
pi_130191313
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:40 schreef Patroon het volgende:
En hoe bevallen de wielen? Graag info en (detail)foto's :P
Bollen goed, nog kaarsrecht sinds eind aankoop eind April 2013.
De wielen hebben een basalt remoppervlak, voelt goed solide aan en de remkracht is goed.
De finish is matt, stealth look, 60 mm velg met rode spaaknippels.

Besteld via Velobuild, maar die zijn er mee opgehouden, dus nu zal de prijs iets hoger zijn. De wielen waren binnen 10 dagen in NL via de UK zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen.
Je kan ze via de site wheelsfar bestellen, gaat soepel met menu's. Wheelsfar is van Farsports.
De communicatie verloopt goed met de Chinezen totdat je betaald hebt. Daarna is de wachttijd wat langer heb ik het idee.

Ik heb ook 2 setjes Kuiper wielen en 2 setjes Campagnolo Eurus en Zonda.
Met de carbonwielen zou ik niet zo snel het hooggebergte in gaan, maar dat ziet voor mij tussen de oren. Het verschil met aluwielen en carbonwielen voel ik niet zo. Carbonwielen maken een mooier geluid en je kan iets meer last hebben van de wind. Maar dat is persoonlijk. Zelf rijd ik bijna het hele jaar op carbonwielen, behalve in cyclos.

Verder rijd ik met de carbonwielen in de Ardennen en de Eifel en afgelopen vakantie in het middengebergte in Engeland en de wielen geven geen krimp.
pi_130191531
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Bollen goed, nog kaarsrecht sinds eind aankoop eind April 2013.
De wielen hebben een basalt remoppervlak, voelt goed solide aan en de remkracht is goed.
De finish is matt, stealth look, 60 mm velg met rode spaaknippels.

Besteld via Velobuild, maar die zijn er mee opgehouden, dus nu zal de prijs iets hoger zijn. De wielen waren binnen 10 dagen in NL via de UK zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen.
Je kan ze via de site wheelsfar bestellen, gaat soepel met menu's. Wheelsfar is van Farsports.
De communicatie verloopt goed met de Chinezen totdat je betaald hebt. Daarna is de wachttijd wat langer heb ik het idee.

Ik heb ook 2 setjes Kuiper wielen en 2 setjes Campagnolo Eurus en Zonda.
Met de carbonwielen zou ik niet zo snel het hooggebergte in gaan, maar dat ziet voor mij tussen de oren. Het verschil met aluwielen en carbonwielen voel ik niet zo. Carbonwielen maken een mooier geluid en je kan iets meer last hebben van de wind. Maar dat is persoonlijk. Zelf rijd ik bijna het hele jaar op carbonwielen, behalve in cyclos.

Verder rijd ik met de carbonwielen in de Ardennen en de Eifel en afgelopen vakantie in het middengebergte in Engeland en de wielen geven geen krimp.
Met de carbon wielen heb je iets meer last van de wind zeg je, is dat vergeleken andere hoge carbonwielen of vergeleken lage wielen?

Bedankt trouwens, heb je ook foto's?
pi_130191631
Heb ze niet van farsport, maar idd wel china wielen. (via Ebay.com).. vond zelf vooral fijn dat ik ze helemaal zelf samen kon stellen. (kleur hub, kleur nippels, kleur spaken, matt of glanzende velg, type body). Rijden prima. Zou er zelf geen wedstrijden mee rijden, daar vind ik ze net niet stijf genoeg voor zelf.
Verder de gebruikelijke nadelen, maar die zijn voor alle hoge, full carbon velgen. In de wind meer last dan met lage velgen, en in de regen remmen ze stuk minder dan alu. (en bij lang remmem worden ze te warm dus ook niet iets voor Marmotte oid ) Maar voor zomerse traingritten, toertochten etc super! Zien er gaaf uit, en rijden prima. Als ze kapot zouden gaan, zou ik zeker een nieuw setje aanschaffen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130191641
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hopmans heeft de Red Wind 50mm 2013 voor 699.
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/

Volgens mij zit er verschil tussen de Red Wind 50 en de Red Wind XLR. Gezien de prijs denk ik dat die van Hopmans niet de XLR zijn.
pi_130191665
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zit er verschil tussen de Red Wind 50 en de Red Wind XLR. Gezien de prijs denk ik dat die van Hopmans niet de XLR zijn.
Ah oke, ik kan weinig info vinden over de verschillen en welke het dan precies zouden zijn...
pi_130191683
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef the_critic het volgende:
Heb ze niet van farsport, maar idd wel china wielen. (via Ebay.com).. vond zelf vooral fijn dat ik ze helemaal zelf samen kon stellen. (kleur hub, kleur nippels, kleur spaken, matt of glanzende velg, type body). Rijden prima. Zou er zelf geen wedstrijden mee rijden, daar vind ik ze net niet stijf genoeg voor zelf.
Verder de gebruikelijke nadelen, maar die zijn voor alle hoge, full carbon velgen. In de wind meer last dan met lage velgen, en in de regen remmen ze stuk minder dan alu. (en bij lang remmem worden ze te warm dus ook niet iets voor Marmotte oid ) Maar voor zomerse traingritten, toertochten etc super! Zien er gaaf uit, en rijden prima. Als ze kapot zouden gaan, zou ik zeker een nieuw setje aanschaffen..
Waaraan merk je dat ze slapper zijn? Komen ze tegen de rem aan bij aanzetten?
pi_130191685
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah oke, ik kan weinig info vinden over de verschillen en welke het dan precies zouden zijn...
http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/road/alucarbon
pi_130191718
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:01 schreef Patroon het volgende:

Bedankt trouwens, heb je ook foto's?
Je voelt dat de fiets iets meer trekt, maar gewoon de handen aan het stuur houden.

De laatste foto is niet best, maar rechts staat de winterfiets met Kuipers 50 mm erin
pi_130191723
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:05 schreef the_critic het volgende:
Mijn broer was in juni een weekje met zijn club in de Alpen. Hij vertelde dat twee man met carbon wieltjes teveel geremd hadden in de afdaling: velgen wat dichtgeknepen :o
pi_130191733
quote:
ja sorry, zie het al. Red Wind 50mm zijn 1755g, de XLR 1590g.
De XLR heeft witte naven, hou ik niet van.. :N En al helemaal niet als het hele frame al wit is.
pi_130191760
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Je voelt dat de fiets iets meer trekt, maar gewoon de handen aan het stuur houden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De laatste foto is niet best, maar rechts staat de winterfiets met Kuipers 50 mm erin
Nice, maar je hebt dus met de china wielen meer last van de wind dan met de Kuipers 50mm, begrijp ik dat goed?
pi_130191795
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nice, maar je hebt dus met de china wielen meer last van de wind dan met de Kuipers 50mm, begrijp ik dat goed?
Nee, in vergelijking met lage alu wielen die ik heb, Eurussen en Zonda's.
Logisch, meer oppervlak.
pi_130191850
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn broer was in juni een weekje met zijn club in de Alpen. Hij vertelde dat twee man met carbon wieltjes teveel geremd hadden in de afdaling: velgen wat dichtgeknepen :o
wordt te warm, dikke kans op een klapband. (en das nie fijn als je net een haarspeld instuurt)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130191883
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waaraan merk je dat ze slapper zijn? Komen ze tegen de rem aan bij aanzetten?
bij heel flink aanzetten (dus flink je fiets heen en weer gooien) wel ja. Voelt gewoon iets minder strak met sturen, dan mijn zero's
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130192041
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:14 schreef the_critic het volgende:

[..]

wordt te warm, dikke kans op een klapband. (en das nie fijn als je net een haarspeld instuurt)
Worden idd te warm en dan smelten ze. En kun je ze dus kennelijk dichtknijpen :o
Naja, moeten ze maar niet zoveel remmen. :P
pi_130192145
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Worden idd te warm en dan smelten ze. En kun je ze dus kennelijk dichtknijpen :o
Naja, moeten ze maar niet zoveel remmen. :P
gewoon Alu wielen gebruiken als je de alpen ingaat..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130192470
Ik wil graag met alu remrand omdat ik geen zin heb om steeds de remblokken tussen carbon en alu te moeten wisselen.
pi_130192780
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:25 schreef the_critic het volgende:

[..]

gewoon Alu wielen gebruiken als je de alpen ingaat..
Ik gebruik altijd alu wielen :P
pi_130192857
Is trouwens wel maf: het advies om lichte carbon wieltjes niet in de bergen te gebruiken. _O- Zo verliezen die wieltjes een beetje hun nut.
pi_130193067
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:43 schreef Wombcat het volgende:
Is trouwens wel maf: het advies om lichte carbon wieltjes niet in de bergen te gebruiken. _O- Zo verliezen die wieltjes een beetje hun nut.
Hoge wielen carbon wielen zijn niet om licht te zijn. Die zijn voor aerodynamica.
pi_130193119
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoge wielen carbon wielen zijn niet om licht te zijn. Die zijn voor aerodynamica.
Er zijn ook lage carbon wielen ;)
Die echt superlicht zijn (setje van 1200 gram).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2013 12:51:37 ]
pi_130193206
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat voor infinito's had je en wat vond je er van?
Alu/carbon, een vroege serie met ronde spaken. Het zijn op zich prima wielen en ik heb ook wel vertrouwen in de kwaliteitscontrole en de service achter het product (daar betaal je dan ook voor), maar ik miste het zoevende geluid. Als je erop rijdt zijn het weliswaar degelijke maar ook zware (de huidige series wegen iets van 1900g geloof ik) en windgevoelige wielen. Niet de kick die je zou willen bij carbon wielen. Als iemand je op Cosmics voorbij rijdt hoor je dat goed, dat vind ik juist leuk aan carbon wielen. Mijn Srams hebben dat ook. Blijft over de prijsstelling. Te duur t.o.v. Campa/Fulcrum, voor 800¤ kun je de XLR hebben met de bekende kogellagers en dan heb je imo echt meer waar voor je geld. Zelfde voor Shimano (RS80/81) die honderden euro's goedkoper zijn.
pi_130193246
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:40 schreef kaasplankje het volgende:

80mm Red wind voor 799.-
Patroon woont in Friesland en weegt 41kg, die kun je echt niet met goed fatsoen 80mm wielen aanraden :P
pi_130193315
pi_130194570
Ik vraag me af, maken 50mm hoge velgen ook al zo'n leuk zoef geluidje. Bij 80mm heb ik het wel gehoord als je dan aanzet, dat geluid is geweldig :D

Ik ga van de winter ook hoge velgen kopen maar weet nog niet hoe hoog, wat is ongeveer het mooist? Het geluid is denk ik de voornaamste reden voor mij om ze te kopen, ik ben er verliefd op geworden.
pi_130194696
Na 1 blauwtje al de hoop bij vrouwen opgegeven? ;)
pi_130195001
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vraag me af, maken 50mm hoge velgen ook al zo'n leuk zoef geluidje. Bij 80mm heb ik het wel gehoord als je dan aanzet, dat geluid is geweldig :D

Ik ga van de winter ook hoge velgen kopen maar weet nog niet hoe hoog, wat is ongeveer het mooist? Het geluid is denk ik de voornaamste reden voor mij om ze te kopen, ik ben er verliefd op geworden.
Het mooist is eigenlijk ca. 45-50mm en misschien 60mm als je een groot frame hebt.
pi_130195116
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:27 schreef Patroon het volgende:
Na 1 blauwtje al de hoop bij vrouwen opgegeven? ;)
Nee hoor volgende week als ik in het ziekenhuis lig dan komt ze langs :D

Maar de fiets staat nog steeds op de eerste plaats en die wielen wil ik al zo lang hè, en ik heb er nu het geld ook voor.

Raden jullie trouwens met alu velgrand aan?

Die redwinds zijn wel erg mooi vind ik.
pi_130196041
Carbonvelgen rijd je gewoon voor de looks! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130196372
Ow. Ik dacht dat je dat deed als je geld teveel had.
pi_130196416
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:02 schreef the_critic het volgende:
Carbonvelgen rijd je gewoon voor de looks! :)
Idd. Ik koers nu op lage en lichtere wielen omdat ik m'n setje hoge wielen kapotgereden heb :') Rijdt wel beter.

Vandaag het parcours van het NCK gedeeltelijk verkend. Ging weer hard.

https://www.strava.com/activities/75564067
pi_130196692
Ik heb al 4 dagen geen goesting om te fietsen...misschien schop ik mezelf zo nog wel ff op de fiets.. :')

Gisteren de tuin gestraat en daar nu behoorlijk spierpijn in de hamstrings van, ben ook niks gewend :X
pi_130197620
Dat zoef geluid krijg ik ook bij mijn 50mm velgen. Soms kijken er wel een fietsers achterom als ik ze nader op het fietspad.

Hoe hoger de velg hoe meer zoef natuurlijk.

Wedstrijden gewoon op lage velgjes ondanks dat je juist met die hogere snelheid meer profijt hebt. Don't race what you can't replace ;)
pi_130198060
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:39 schreef CFF het volgende:
Wedstrijden gewoon op lage velgjes ondanks dat je juist met die hogere snelheid meer profijt hebt.
In wedstrijden zit je veel in het peloton, dus heb je juist weinig baat bij aerodynamische winst. Lage velgen sturen vaak wat beter, da's dan nog belangrijker.
pi_130198604
Ik denk dat ik dan toch voor velgen ga van 50-60mm hoog want 80mm is wel heel hoog.
pi_130198685
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In wedstrijden zit je veel in het peloton, dus heb je juist weinig baat bij aerodynamische winst. Lage velgen sturen vaak wat beter, da's dan nog belangrijker.
En idd. Race wat you can replace. Heb voor 40 euro een setje Easton Circuits gekocht. Als die kapot gaan laat ik er geen traan om ;)
pi_130198929
voor de mensen die interesse hadden in de lidl kleding... folder staat nu online zag ik.. http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=wDcL5Z
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130198948
Pokkenweer. Vanmorgen 4 uur in de regen gereden, nu schijnt de zon :(
Wel lekker Eneco tour kijken nu :)
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:16:15 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130198985
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:15 schreef cafca het volgende:
Pokkenweer. Vanmorgen 4 uur in de regen gereden, nu schijnt de zon :(
Wel lekker Eneco tour kijken nu :)
welke zender?

Gevonden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130199151
Ook een lekker stukje door België gefietst. Hele weg droog gehad en zelfs het zonnetje op het stuur.

En toen ik de grens over reed op het drielandenpunt begon het te stortregenen. Alsnog doorweekt thuis gekomen door de laatste 10km van de tocht. :')
pi_130199157
quote:

[..]

Er blijft wel aerodynamisch verschil, ook al zit je in het peloton al is dat natuurlijk een stuk minder. Daarnaast zijn de hoge velgen nog steeds in ontwikkeling en merk ik al een veel verschil met een ouder type hoge velg.
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:22:56 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130199226
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:20 schreef CFF het volgende:

[..]

Er blijft wel aerodynamisch verschil, ook al zit je in het peloton al is dat natuurlijk een stuk minder. Daarnaast zijn de hoge velgen nog steeds in ontwikkeling en merk ik al een veel verschil met een ouder type hoge velg.
wat voor verschillen zoal? Qua bolling en op bouw?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130199295
quote:

[..]

Je rijdt natuurlijk geen wedstrijd om wat in het peloton te zitten.
-Je zit in een kopgroep,
-of je valt aan,
-of je moet lossen. (kiest kaas meestal)

8-)
pi_130199480
Patroon, je vergeet: Chasse patatten!
pi_130199572
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:30 schreef Tommeke het volgende:
Patroon, je vergeet: Chasse patatten!
Dat valt onder aanvallen :7
pi_130199812
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:14 schreef the_critic het volgende:
voor de mensen die interesse hadden in de lidl kleding... folder staat nu online zag ik.. http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=wDcL5Z
En is die gps wat? Of kan ik beter het dubbele betalen voor een garmin 200?
pi_130199835
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je rijdt natuurlijk geen wedstrijd om wat in het peloton te zitten.
-Je zit in een kopgroep,
-of je valt aan,
-of je moet lossen. (kiest kaas meestal)

8-)
Wat voor wielen heb je nu en wat zou het aerodynamische voordeel je opleveren? Waarschijnlijk heb je het over een paar Watt. Wat je niet gaat merken in de koers.

Goeie kans dat je voor je koersen volgend jaar meer baat hebt bij een trainingsweek in een warm land in februari/maart dan een setje wielen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2013 15:40:56 ]
pi_130200082
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat voor wielen heb je nu en wat zou het aerodynamische voordeel je opleveren? Waarschijnlijk heb je het over een paar Watt. Wat je niet gaat merken in de koers.

Goeie kans dat je voor je koersen volgend jaar meer baat hebt bij een trainingsweek in een warm land in februari/maart dan een setje wielen.
Ik zou geen hoge wielen kopen voor de koers. Eerder voor trainingen en kekke tochten. Ik rij nu wedstrijden op Fulcrum R3 en dat bevalt prima.
pi_130200116
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou geen hoge wielen kopen voor de koers. Eerder voor trainingen en kekke tochten. Ik rij nu wedstrijden op Fulcrum R3 en dat bevalt prima.
In trainingen moet je juist op minder goede wielen rijden, dan lijkt het alsof je vliegt als je je wedstrijdwielen steekt ;)
pi_130200134
Oja...kan ook de naaf even wat starker afstellen.
pi_130201254
remmetjes iets laten aanlopen.. is minder werk om bij te stellen ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130202427
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:38 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En is die gps wat? Of kan ik beter het dubbele betalen voor een garmin 200?
Heb je een telefoon met gps? Een garmin 200 is ook net niks. Als fietscomputer voldoet het niet zo omdat real-time gps snelheid erg onnauwkeurig is en je geen sensoren kunt koppelen. Een hartslagmeter dus ook niet. Als logger voldoet het niet optimaal omdat je hem niet kunt instellen op elke seconde positie opslaan en er dus veel hoekjes af worden gesneden (in het bos leidt dit helemaal tot dramatische tracks en onderschatting van je afstand). En om routes te volgen? Hm ik betwijfel het, zonder kaart en op zo'n klein schermpje.. dan kun je beter osmand of rungps indoen met een oortje (gesproken aanwijzingen).
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:51:57 #256
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130202701
Zo... voor het eerst een ritje gemaakt waarbij ik gedurende 10km toch continue rond de 35km/h kon rijden.

Stelt nog niks voor natuurlijk. Maar een jaar geleden had ik al moeite met 22km/h. Ga met kleine stapjes vooruit maar het komt! 8-)
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:28:06 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130206135
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

ja sorry, zie het al. Red Wind 50mm zijn 1755g, de XLR 1590g.
De XLR heeft witte naven, hou ik niet van.. :N En al helemaal niet als het hele frame al wit is.
Ja de XLR is de iets duurdere variant van de Red Wind. Ze hebben er een wit naafje in gedaan zodat je 't verschil goed ziet.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:35:12 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130206324
quote:

[..]

Daar denken de Amerikaanse geleerden van o.m. toch anders over. Die hebben bedacht dat in een peleton het voordeel van de draft nog steeds wordt behaald door 90% van de bovenste helft van het frontale oppervlakte. Dus is het effect van hoge wielen in een peleton slechts 10% lager dan dat je in je eentje zou rijden. Kijk de literatuur en testen in Amerkaanse vakbladen er maar op na.

Ik kon het me eerst ook niet voostellen maar hoe langer ik over de aerodynamica van een fiets en berijder als geheel nadenk, hoe meer ik dat principe begrijp. Maar uiteindelijk gaat het hier toch slechts om de looks, en niet over een tiende seconde winst in een of ander zomeravondclubkoersje waar geen UCI punten of contract te verdienen is, toch? ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:37:27 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130206396
En natuurlijk ga je koersen rijden met je beste wielen, je bent toch niet bang om te vallen ofwa?

don't race if you can't replace = dikke onzin, das net als een Ferrari kopen en dan in de garage laten staan omdat je bang bent er een deuk in te maken. 8)7
pi_130206409
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar denken de Amerikaanse geleerden van o.m. toch anders over. Die hebben bedacht dat in een peleton het voordeel van de draft nog steeds wordt behaald door 90% van de bovenste helft van het frontale oppervlakte. Dus is het effect van hoge wielen in een peleton slechts 10% lager dan dat je in je eentje zou rijden. Kijk de literatuur en testen in Amerkaanse vakbladen er maar op na.

Ik kon het me eerst ook niet voostellen maar hoe langer ik over de aerodynamica van een fiets en berijder als geheel nadenk, hoe meer ik dat principe begrijp. Maar uiteindelijk gaat het hier toch slechts om de looks, en niet over een tiende seconde winst in een of ander zomeravondclubkoersje waar geen UCI punten of contract te verdienen is, toch? ;)
Kan ik volgen.

Maar het verschil tussen fulcrum 3 en fulcrum red racing is ook maar een paar procent. 10% daarvan is dus bijna niks.
pi_130206432
Lief dagboek,
4 dagen niet gefietst. Geen moraal, komt vast door nieuwe fiets. Voel me schuldig, maar voor wie eigenlijk?
pi_130206448
Kano, niet stiekem met het account van Patroon posten :{w
pi_130206578
pi_130206608
Morgen avond trainen, dinsdag avond koers, woensdag avond met Grip fietsen, zaterdag koers, komt goed.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:47:30 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130206701
Oh, kolonelbaguette mijn Mavics cosmic cabon SL's zoeven als geen ander met aanzetten. Alleen een disc maakt meer herrie.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:49:35 #266
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130206751
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De "tussen de oren winst" laat je gemakshalve hier even buiten beschouwing, en die valt imo niet te verwaarlozen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:52:03 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130206816
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De "tussen de oren winst" laat je gemakshalve hier even buiten beschouwing, en die valt imo niet te verwaarlozen.
True! Zelfs een vers stuurlintje geeft al extra moraal.
pi_130207060
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mwah.
Bij de Marmotte stond ik eens naast iemand met een fiets die zo te zien nog van Coppi was geweest, grote stuurtas, helm van 10 jaar oud, ongeschoren benen. Dat leverde mij een enorme winst tussen de oren op. Ik heb hem inderdaad niet meer teruggezien (hij eindigde ruim voor me). Oftewel: het kan ook andersom werken: "haha, jij hebt die dingen allemaal nodig, maar ik doe het wel zonder (of met in dit geval)."
pi_130207091
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
En natuurlijk ga je koersen rijden met je beste wielen, je bent toch niet bang om te vallen ofwa?

don't race if you can't replace = dikke onzin, das net als een Ferrari kopen en dan in de garage laten staan omdat je bang bent er een deuk in te maken. 8)7
Ben ik het stiekem wel mee eens. Ik heb geen wielen waar ik niet mee koers, natuurlijk pak ik m'n beste wielen om op te koersen, ook voor de moraal natuurlijk ;)

Ik zou op dure wielen ook niet voorzichtiger zijn, de kans dat iets kaput gaat is toch niet zo groot. Maar anderzijds heb ik ook de centen niet om meerdere wielsets per jaar af te schrijven ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:09:17 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130207274
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mwah.
Bij de Marmotte stond ik eens naast iemand met een fiets die zo te zien nog van Coppi was geweest, grote stuurtas, helm van 10 jaar oud, ongeschoren benen. Dat leverde mij een enorme winst tussen de oren op. Ik heb hem inderdaad niet meer teruggezien (hij eindigde ruim voor me). Oftewel: het kan ook andersom werken: "haha, jij hebt die dingen allemaal nodig, maar ik doe het wel zonder (of met in dit geval)."
De Marmot is onverbiddelijk rechtvaardig in deze.

Sprak gisteren nog FM die kent een dude die top tien kan rijden in de Marmot, hij ging dit jaar ook voor een snelle tijd, rond de 6 uur ofzo, hij had er een uur langer over gedaan dan hij gedacht had ten gevolge van de hitte.
pi_130207313
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De Marmot is onverbiddelijk rechtvaardig in deze.

Sprak gisteren nog FM die kent een dude die top tien kan rijden in de Marmot, hij ging dit jaar ook voor een snelle tijd, rond de 6 uur ofzo, hij had er een uur langer over gedaan dan hij gedacht had ten gevolge van de hitte.
Kent die FM Kaasplankje?

Onooooo, dat was Trois Ballons ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:12:28 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130207372
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kent die FM Kaasplankje?

Onooooo, dat was Trois Ballons ;)
Nou dat was wel meer dan een uur hoor, maar dat kwam vooral omdat ik steeds jou tegenkwam langs de kant en jij er ook geen zin meer in had.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:13:39 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130207409
Verder heb ik de Marmot niet heel veel slechter gereden dan ik zelf had gedacht, ik wilde rond 7 uur en 't werd 7:35
pi_130207414
Haha ja was best gezellig he, damn wat heb ik daar afgezien...volgens mij was dat een nieuwe PR qua afzien. :D
pi_130207435
Huilen stond mij nader dan het lachen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:14:57 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130207451
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:13 schreef Patroon het volgende:
Haha ja was best gezellig he, damn wat heb ik daar afgezien...volgens mij was dat een nieuwe PR qua afzien. :D
Ga dan maar es mee naar de 24uurs race voor foetskieroers, dan bijt je het glazuur van je kiezen de laatste 4 uur.
pi_130207454
Dacht na de finish serieus dat ik mijn kaartje van de Marmotte zou verkopen.
pi_130207509
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:14 schreef Patroon het volgende:
Huilen stond mij nader dan het lachen.
my thoughts exactly... maar dan tijdens de Marmotte ;)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:18:02 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130207564
Met Marmot heb ik eiks alleen echt afgezien op de Galbier en Alpe.
Glandon en Telegraphe gingen best soepel.

Trois Ballons was vanaf de 1e steile klim (na 30 km ofzo) een martelgang voor mij.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:18:55 #280
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130207600
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mwah.
En die gozer lacht je vierkant uit! Daar kreeg hij pas moraal van.
pi_130207713
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:16 schreef the_critic het volgende:

[..]

my thoughts exactly... maar dan tijdens de Marmotte ;)
Waar ging je voor het eerst echt dood die rit?
pi_130207759
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Met Marmot heb ik eiks alleen echt afgezien op de Galbier en Alpe.
Glandon en Telegraphe gingen best soepel.

Trois Ballons was vanaf de 1e steile klim (na 30 km ofzo) een martelgang voor mij.

Ja bij mij eigenlijk ook, tijdens de Marmotte reed ik Glandon en Telegraph vrij soepel op. De inzinking kwam halverwege de Galibier en kramp in de afdaling richting Alp, Op het eerste steile stuk van de Alp ging het lampje volledig uit.

Bij Trois Ballons ging ik kapot aan de voet van de Grand Ballon, we hadden toen zo'n 110km gehad en stond toen 29gem op mijn teller :')
pi_130209530
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar ging je voor het eerst echt dood die rit?
eigenlijk op de galibier.. (hoewel ik op telegrapghe al wel merkte dat mijn verzet niet helemaal toereikend was... Maar dat ik na al die km's klimmen en afzien, 4km mocht afdalen en toen meteen door mocht de galibier op... voelde gewoon als een klim van 45 km.. ppffff
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130210109
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

eigenlijk op de galibier.. (hoewel ik op telegrapghe al wel merkte dat mijn verzet niet helemaal toereikend was... Maar dat ik na al die km's klimmen en afzien, 4km mocht afdalen en toen meteen door mocht de galibier op... voelde gewoon als een klim van 45 km.. ppffff
Bij elkaar is Telegraphe en Galibier ook iets van 32 km klimmen, dus zit er niet eens ver vandaan.

De Pico Veleta is trouwens écht 45 km klimmen. Dan kom je op 2000 meter, heb je al iets van 1500 hoogtemeters en mag je nog 1200.
pi_130210129
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:18 schreef peleetje het volgende:

[..]

En die gozer lacht je vierkant uit! Daar kreeg hij pas moraal van.
Ja, da's dus wat ik bedoelde.
pi_130210381
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij elkaar is Telegraphe en Galibier ook iets van 32 km klimmen, dus zit er niet eens ver vandaan.

De Pico Veleta is trouwens écht 45 km klimmen. Dan kom je op 2000 meter, heb je al iets van 1500 hoogtemeters en mag je nog 1200.
daarom ook.. was zwaar.. zeker omdat je ook nog eens op hoogte in ijlere lucht komt.. ppff.. Had ook nog nooit geklommen op die manier, dus wist niet wat me te wachten stond. Big Shocker! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130210434
Hongerklopje vanmiddag, deed een rondje van 75km en had op het laatste stuk wind tegen, even wat vaart gemaakt, maar ik had maar twee bananen bij me die ik al op had... helemaal opgebrand en met 18 km/u naar huis gefietst de laatste KMs...
pi_130210593
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef the_critic het volgende:

[..]

daarom ook.. was zwaar.. zeker omdat je ook nog eens op hoogte in ijlere lucht komt.. ppff.. Had ook nog nooit geklommen op die manier, dus wist niet wat me te wachten stond. Big Shocker! :)
Volgend jaar nieuwe poging? :P
pi_130210641
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgend jaar nieuwe poging? :P
nope.. 2015!
wordt in nov papa... dus 2014 lekker vader zijn en genieten... in 2015 mijn blamage van 2013 goedmaken :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130210696
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:24 schreef the_critic het volgende:

[..]

nope.. 2015!
Zo, da's lange termijn planning.
pi_130210775
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo, da's lange termijn planning.
bericht iets aangepast, met de uitleg.. maar je was me al voor :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_130210962
Gewoon zo;

pi_130213751
Ja of karretje erachter... maar dan eerst 10kilo afvallen om dat te compenseren haha :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:24:50 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130214132
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:29 schreef muzas het volgende:
Gewoon zo;

[ afbeelding ]
Het zal je vader maar wezen, op je 2e al een nekhernia omdat je pa te vroeg is begonnen met kids.
pi_130215898
Vandaag voor het eerst in tijden weer eens iets gedaan wat Miss grip en ik allebei leuk vinden (en wat niet met sex te maken heeft) : een flink stuk lopen in het bos. Daar was afgelopen jaar nog niet zo vaak tijd voor omdat ik elk weekend in de Ardennen ofzo zat :)

Wel dwars over de heuvelrug, dus ik kwam wel af en toe de wegen tegen waar ik normaal op fiets. Toch nog iets vertrouwds!
Heb er wel spierpijn van, t is toch heel anders dan fietsen

https://www.strava.com/activities/75716284

Er komt nog een km of 4 bij, we zijn begonnen bij station driebergen Zeist. Dus 25 gelopen in totaal, en met de bus terug :)
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:00:27 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130216189
Vandaag getracht te beginnen na schoonfamilieverplichtigingen aan de Gios build, was snel klaar want ik was het balhoofd vergeten mee te nemen naar pa zijn magische schuurtje. Nokjes van de voorvork afgevijld en een gaatje geboord van 3mm in de bracketpot voor hemelwaterafvoer.

Morgenavond hopelijk herkansing.
pi_130216328
Bij mij zit er een schroef in de bracketpot waar de kabel geleiders aan zit. Volgens mij zit er ook nog een klein gaatje naast. Zal morgen eens kijken.
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:45:46 #298
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130218668
Gewoon het kleine gaatje ernaast pakken Patroon!
pi_130219867
Dat zei vannacht mijn vriendin ook ;)
pi_130221185
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:55 schreef Gripper het volgende:
Vandaag voor het eerst in tijden weer eens iets gedaan wat Miss grip en ik allebei leuk vinden (en wat niet met sex te maken heeft) : een flink stuk lopen in het bos. Daar was afgelopen jaar nog niet zo vaak tijd voor omdat ik elk weekend in de Ardennen ofzo zat :)

Wel dwars over de heuvelrug, dus ik kwam wel af en toe de wegen tegen waar ik normaal op fiets. Toch nog iets vertrouwds!
Heb er wel spierpijn van, t is toch heel anders dan fietsen

https://www.strava.com/activities/75716284

Er komt nog een km of 4 bij, we zijn begonnen bij station driebergen Zeist. Dus 25 gelopen in totaal, en met de bus terug :)
Geinig. Als ik in het bos loop krijg ik altijd enorm zin om te crossen.
pi_130221530
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Geinig. Als ik in het bos loop krijg ik altijd enorm zin om te crossen.
Ik ook hoor. Heb rondom de kaap (die uitkijktoren) weer veel nieuwe onbekende MTB paadjes gevonden. En de track die ik nu met m'n edge heb gemaakt is natuurlijk ook prima te rijden!

Eigenlijk heb ik nog best veel bikepaadjes te ontdekken op de heuvelrug, vandaag ook continue geroepen "dit is gaaf, die klim over die boomwortels, moet je kijken!"
Gelukkig deelt m'n meisje de mtb-passie wel :)
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')